נושא ה-Xbox הרשמי

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42028
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-Xbox הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 17 אוקטובר 2025, 22:25

InterAl כתב:2025, השנה בה נינטנדו עשתה ההיפך מכל מה שאמרת והוציאה את הקונסולה עם קצב המכירות הגבוה בהיסטוריה.

מתי יהיה פה כבר כפתור לייק?

glass man כתב:קאז אתה מודע לזה ששחקני אקסבוקס בקושי קונים משחקים (עוד לפני הגיימפאס) וזו הסיבה שאינדים מדלגים עליה? למה אינדים מדלגים על הבוקס? כי זה לא כלכלי להם. המפתחים של אבשלום אמרו שזו הסיבה שהם מדלגים על הבוקס.

זה לא ששחקני אקסבוקס לא קונים משחקים. הם קונים משחקים פשוט לפס5 שלהם או למחשב. לכולם יש מכשיר גיימינג נוסף כי מי רוצה לבנות את הספריה שלו על קרקע רעועה? יש לי ספריה של אלפי דולרים בסטים ובפלייסטיישן, בחיים לא הייתי קונה אותם על פלטפורמה מתנדנדת.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7933
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא ה-Xbox הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 18 אוקטובר 2025, 11:13

אני מסכים עם כל זה נדב אין ספק שההתרסקות של אקסבוקס החמירה מאוד מאז שאין אמון יותר באקסבוקס. באמת למה שאנשים יקנו משחקים על הבוקס כשהפלטפורמה הבאה היא כנראה מחשב שמיועד יותר לSetup שולחני. עם זאת, אני לא חושב שההידרדרות התחילה רק מאז שמייקרוסופט הפכה לצד ג', זה הולך אחורה עד לרגעי החורבן שמאטריק הביא על המותג כשחשף את הONE.

סייברפאנק 2077 מכר הכי פחות על האקסבוקס וזה לפני שמייקרוסופט הכריזה שהיא הופכת לצד ג' המכשף 3 מכר הכי פחות על האקסבוקס וזה לפני שמייקרוסופט הפכה לצד ג'.
ויש המוני אינדים ויפנים שדילגו על הפלטפורמה לפני שמייקרוסופט הכריזה שהיא תהיה צד ג' מהסיבה שהם ימכרו שם הכי פחות.

בקיצור, אני מסכים איתך לגמרי, אבל סופת החרא התחילה עוד בתחילת הדור הקודם.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42028
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-Xbox הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 18 אוקטובר 2025, 12:35

המשחקים הללו מכרו פחות על אקסבוקס כי אקסבוקס מכרו חומרה ביחס 1:2 מול פלייסטיישן. הם יכלו לשפר את זה לאט לאט עם הזמן כי הם קנו מלא מפתחות שלאט לאט היו בונות לה ספריה מרשימה.

בנוסף אנשים ראו את פלייסטיישן כקונסולה הראשית שלהם ולכן בעלי אקסבוקס שיש להם קונסולה נוספת (רובם) קנו לפלייסטיישן.

בסופו של יום מיקרוסופט היו צריכים להגיע למצב שבו אנשים פשוט מעדיפים אקסבוקס, שהם לא מרגישים שהם צריכים פלייסטיישן כדי שתשלים את הקונסולה שלהם. זה אומר כוח, מחיר, בלעדיים, התנהלות ברורה ושקופה וכו׳.אבל הגיע הרגע בו הם פוצצו 70 מליארד על אקטיוויז׳ן והכל ירד לתמיון.

למיקרוסופט פשוט לא הייתה סבלנות. לא רק שהם בנו לאט לאט צד א׳ מרשים למדי, הrevenue שלהם היו בעליה מתמדת. לקראת סוף דור הx1 הם כבר עברו את נינטנדו, וזה היה הדור הכי רווחי שלהם אי פעם. דור הxsx היה בדרך להיות דור אפילו יותר רווחי, הם היו על המסלול לחצות את ה20 מליארד בrevenue שנתי עד סוף הדור ללא אקטיוויז׳ן. הרכישה הזו הכניסה אותם לספירלת מוות.
We're just normal men. We're just innocent men

Hypno
Warrior
הודעות: 832
הצטרף: 20 ספטמבר 2023, 15:16

Re: נושא ה-Xbox הרשמי

הודעהעל ידי Hypno » 18 אוקטובר 2025, 16:13

Laskin כתב:הסוויץ׳ 2 הייתה דוגמא לכך שהעובדה שהמכשיר נמצא בגן סגור לא מפריע להצלחה שלו, ולא מעניין ממש את הצרכנים ולא עקרון מיושן שנעלם מהעולם, שזה בניגוד למה שטענת

לא אמרתי שמכשיר גן סגור לא יכול להצליח. יחד עם זאת מיקרוסופט נכשלים 2 דורות ברצף באותה אסטרטגיה. מיקרוסופט נמצאים בפוזיציה שלא נינטנדו ולא סוני יכולים להגיב אליה ולהגדיר מחדש את המושג 'קונסולה' ומה מכשיר סלוני יכול להציע.

אז השלב הראשון זה למצב את המוצר שלהם כמכשיר לצרכי גיימינג טוב יותר מזה של סוני ונינטנדו. אובייקטיבית מכשיר היברדי על כל יתרונותיו הוא כזה.
מיקרוסופט צריכים לשווק באגרסיביות את היתרונות האלה על פני המכשירים של סוני ונינטנדו. זה אמור לשים את המכשיר על הרדאר של השחקן קונסולה הממוצע.

האם שחקן כזה ישתכנע לנסות את המכשיר אבל אז ייתקל בקצוות החדים שלו וינטוש? כן, יש סיכוי. על מיקרוסופט להמשיך לשייף וללטש את החוויה ואת הקונצפט הזה.
אף אחד לא חשב שהחווייה שתהיה ב XBOX ALLY בשיגור זה סוף הסיפור. ואף אחד לא חושב שמכשיר סלוני באותו רעיון בין לילה ימכור יותר טוב מהמתחרות הקיימות.

השלב הראשון הוא למצב את ה XBOX ALLY כטוב יותר מהסוויץ' 2 ולשווק אותו בהדגשת היתרונות על פני הסוויץ' 2.
כמה עולה סוויץ' 2 + +מנוי אונליין ל 8-9 שנים? גישה למגוון ענק של משחקים שלא יגיעו לסוויץ'. מדינות ריפאנד נורמלית ועוד ועוד ועוד. אבל אפילו את נקודות השיווק ה no brainer האלה מיקרוסופט לא עושה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42028
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-Xbox הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 18 אוקטובר 2025, 16:41

בדור הקודם היו שלושה מכשירי גן סגור,הפס4, הסוויצ׳ והX1. שלושתם היו הקונסולות הכי מכניסות בהסטוריה של שלושת החברות הללו. הם מכרו 120 מליון, 160 מליון ו-60+ מליון יחידות בהתאמה.

מתחילת הדור הנוכחי כל השלוש עשו שוב גן סגור וכולם מכרו כמו או יותר טוב מדור קודם והקוות רק הפכו לרווחיות יותר.

אז הרעיון הוא לצאת מעסק שמכניס מעל ל-100 מליארד בדור ובמקום להכנס לעסק שהסטורית אפילו לא חומרה אחת הצליחה למכור 10 מליון יחידות או להגיע ל-5% מהרווחים של מחזיקת קונסולה גן סגור? ואו! גאונות!

עד מתי תמשיך לרדת על אסטרטגיות שמביאות עשרות מליארדים לטובת אסטרטגיות שבמקרה הטוב מכניסות כמה מליארדים בודדים? זה כמעט נעשה בדיחה, טרולינג, לא סביר שאדם עם לוגיקה בסיסית אשכרה יגיד את הדברים האלה. חוסר הבנה בסיסי של התחום.

הנסיון לצאת מעסק סופר רווחי שבו הrevenue רק גדל משנה לשנה כדי להכנס לתחום לא רווחי שמבטיח כישלון... למה? מה המטרה של זה?
We're just normal men. We're just innocent men

kririn
Sage
הודעות: 5347
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא ה-Xbox הרשמי

הודעהעל ידי kririn » 18 אוקטובר 2025, 17:27

DrKeo כתב:בדור הקודם היו שלושה מכשירי גן סגור,הפס4, הסוויצ׳ והX1. שלושתם היו הקונסולות הכי מכניסות בהסטוריה של שלושת החברות הללו. הם מכרו 120 מליון, 160 מליון ו-60+ מליון יחידות בהתאמה.

מתחילת הדור הנוכחי כל השלוש עשו שוב גן סגור וכולם מכרו כמו או יותר טוב מדור קודם והקוות רק הפכו לרווחיות יותר.

אז הרעיון הוא לצאת מעסק שמכניס מעל ל-100 מליארד בדור ובמקום להכנס לעסק שהסטורית אפילו לא חומרה אחת הצליחה למכור 10 מליון יחידות או להגיע ל-5% מהרווחים של מחזיקת קונסולה גן סגור? ואו! גאונות!

עד מתי תמשיך לרדת על אסטרטגיות שמביאות עשרות מליארדים לטובת אסטרטגיות שבמקרה הטוב מכניסות כמה מליארדים בודדים? זה כמעט נעשה בדיחה, טרולינג, לא סביר שאדם עם לוגיקה בסיסית אשכרה יגיד את הדברים האלה. חוסר הבנה בסיסי של התחום.

הנסיון לצאת מעסק סופר רווחי שבו הrevenue רק גדל משנה לשנה כדי להכנס לתחום לא רווחי שמבטיח כישלון... למה? מה המטרה של זה?


המטרה שלהם לדעתי זה להעביר כמה שיותר לקוחות למנוי
אני לא אומר שיצליח להם בתחום הזה
אבל זאת המטרה

רוב הכסף של מיקרוסופט היום מגיע ממנוים

אני כן חושב שהם עשו טעויות גדולות
אבל כחברה שלמה הם עדין בין הגדולות בעולם

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42028
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-Xbox הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 18 אוקטובר 2025, 19:01

רוב הכסף של MS לא מגיע ממנויים, זה בהחלט מקור מאוד גדול של הכנסות אבל הוא אפילו לא קרוב להיות הרוב. ביום שמיקרוסופט סגרה סופית את הרכישה של אקטיוויז'ן היו להם הכנסות של מעל ל-20 מליארד בשנה, GP, המנוי היחיד שהם מוכרים לא מכניס את רוב הסכום הזה, אפילו לא קרוב. אפילו אם היית מניח שבערך כל המנויים הם אולטימייט ואף אחד לא שלם פחות מהמחיר הנקוב של 20$ עדין GP מכניס רק 7 מליארד שזה שליש מההכנסות של אקסבוקס. במציאות GP הוא כנראה אפילו לא רבע מההכנסות של אקסבוקס.

מיקרוסופט בצעה התאבדות, אין דרך אחרת לתאר את זה. היא הוציאה 70 מליארד כדי להעלות את ה-REVENUE של אקסבוקס וכבר אחרי שנתיים הכל נמחק. מביך.
We're just normal men. We're just innocent men

kririn
Sage
הודעות: 5347
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא ה-Xbox הרשמי

הודעהעל ידי kririn » 18 אוקטובר 2025, 20:36

אתה מדבר על משחקים
אני מדבר על החברה עצמה
365/azur וכו וכו וכו

יש להם שרותי ענן במגוון תחומים
המון חברות משלמות להם מנוי על אופיס ועוד שרותים

Laskin
Elder
הודעות: 24147
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ה-Xbox הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 19 אוקטובר 2025, 07:25

Hypno כתב:כמה עולה סוויץ' 2 + +מנוי אונליין ל 8-9 שנים? גישה למגוון ענק של משחקים שלא יגיעו לסוויץ'. מדינות ריפאנד נורמלית ועוד ועוד ועוד. אבל אפילו את נקודות השיווק ה no brainer האלה מיקרוסופט לא עושה.



התשובה לשאלה הראשונה היא פחות מ-650 דולר, ואתה מקבל שם משחקים שאין בשום מקום אחר. במקרה גם משחקים הכי מצליחים בתעשייה כולה.
מיקרוסופט לא ממתגת את המכשיר כמכונת סטים כי אז היא לא תרוויח כלום. הם רוצים שתקנה את המכשיר רק אם אתה גם מתכוון לעשות מנוי, כי שם הרווח האמיתי שלהם. אבל המנוי שלהם יקר משמעותית, חודש אחד יכול לעלות לך יותר ממנוי שנתי לאונליין של נינטנדו, שעולה כידוע 20 דולר לשנה.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7933
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא ה-Xbox הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 19 אוקטובר 2025, 10:36

DrKeo כתב:המשחקים הללו מכרו פחות על אקסבוקס כי אקסבוקס מכרו חומרה ביחס 1:2 מול פלייסטיישן. הם יכלו לשפר את זה לאט לאט עם הזמן כי הם קנו מלא מפתחות שלאט לאט היו בונות לה ספריה מרשימה.

בנוסף אנשים ראו את פלייסטיישן כקונסולה הראשית שלהם ולכן בעלי אקסבוקס שיש להם קונסולה נוספת (רובם) קנו לפלייסטיישן.

בסופו של יום מיקרוסופט היו צריכים להגיע למצב שבו אנשים פשוט מעדיפים אקסבוקס, שהם לא מרגישים שהם צריכים פלייסטיישן כדי שתשלים את הקונסולה שלהם. זה אומר כוח, מחיר, בלעדיים, התנהלות ברורה ושקופה וכו׳.אבל הגיע הרגע בו הם פוצצו 70 מליארד על אקטיוויז׳ן והכל ירד לתמיון.

למיקרוסופט פשוט לא הייתה סבלנות. לא רק שהם בנו לאט לאט צד א׳ מרשים למדי, הrevenue שלהם היו בעליה מתמדת. לקראת סוף דור הx1 הם כבר עברו את נינטנדו, וזה היה הדור הכי רווחי שלהם אי פעם. דור הxsx היה בדרך להיות דור אפילו יותר רווחי, הם היו על המסלול לחצות את ה20 מליארד בrevenue שנתי עד סוף הדור ללא אקטיוויז׳ן. הרכישה הזו הכניסה אותם לספירלת מוות.


אני מסכים שהם יכלו לשפר את זה בעזרת אקסקלוסיבים,הרבה יותר טוב ממה שקאז מציע. אני באמת חושב שאקסקלוסיבים של 9+ ממייקרוסופט היו עוצרים להם את הדימום ואת בריחת המשתמשים והיה להם בדור הבא 45M לקוחות או קצת יותר מזה. TES6 לבד היה עושה המון heavy lifting אם היה מדלג על הPS6 ויוצא אקסקלוסיבית לבוקס.
אני די בטוח שסוני היתה נשארת המובילה בשוק, כי ספיידרמן וצד א'.... אבל מייקרוסופט לא היו מגיעים למספרים ההזווים שאנחנו הולכים לראות אצלם בדור הבא, מספרים של במקרה הטוב 5M-12M

כמו שראינו קאז חושב שעדיף לרדת לבסיס משתמשים בזיוני כזה של 5M-12M מאשר לעלות לבסיס משתמשים של 45M ולמה? כ הם יעשו כסף בתור חברת צד ג' לא יודע מתי מגיע השלב שאנחנו מסבירים לו שמייקרוסופט עושה הרבה יותר כסף מאשר מגיימינג בכל תחום שהיא מתעסקת בו.

עריכה: אני חייב להוסיף שאם קאז היה צודק, הXbox היה חייב לנצח בדור הזה וגם בדור שלפניו. מייקרוסופט מציעה כמות עצומה של משחקים שאי אפשר להשיג בשום קונסולה אחרת דרך BC. אין קונסולה מודרנית אחרת שאפשר לשחק עליה היום את GTA4 אין קונסולה מודרנית אחרת שאפשר לשחק עליה את טקן 6 אין קונסולה מודרנית אחרת שאפשר לשחק עליה את Metal gear rising וכו'. כמו שהפיצ'ר הזה לא עושה הבדל ככה האינדים של STEAM לא יעשו.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42028
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-Xbox הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 19 אוקטובר 2025, 12:50

kririn כתב:אתה מדבר על משחקים
אני מדבר על החברה עצמה
365/azur וכו וכו וכו

יש להם שרותי ענן במגוון תחומים
המון חברות משלמות להם מנוי על אופיס ועוד שרותים

למי אכפת מאיפה מגיע הכסף במחלקות אחרות? ובמחלקה של surface כל הכסף מגיע מחומרה, אז?

glass man כתב:אני מסכים שהם יכלו לשפר את זה בעזרת אקסקלוסיבים,הרבה יותר טוב ממה שקאז מציע. אני באמת חושב שאקסקלוסיבים של 9+ ממייקרוסופט היו עוצרים להם את הדימום ואת בריחת המשתמשים והיה להם בדור הבא 45M לקוחות או קצת יותר מזה. TES6 לבד היה עושה המון heavy lifting אם היה מדלג על הPS6 ויוצא אקסקלוסיבית לבוקס.
אני די בטוח שסוני היתה נשארת המובילה בשוק, כי ספיידרמן וצד א'.... אבל מייקרוסופט לא היו מגיעים למספרים ההזווים שאנחנו הולכים לראות אצלם בדור הבא, מספרים של במקרה הטוב 5M-12M

כמו שראינו קאז חושב שעדיף לרדת לבסיס משתמשים בזיוני כזה של 5M-12M מאשר לעלות לבסיס משתמשים של 45M ולמה? כ הם יעשו כסף בתור חברת צד ג' לא יודע מתי מגיע השלב שאנחנו מסבירים לו שמייקרוסופט עושה הרבה יותר כסף מאשר מגיימינג בכל תחום שהיא מתעסקת בו.

עריכה: אני חייב להוסיף שאם קאז היה צודק, הXbox היה חייב לנצח בדור הזה וגם בדור שלפניו. מייקרוסופט מציעה כמות עצומה של משחקים שאי אפשר להשיג בשום קונסולה אחרת דרך BC. אין קונסולה מודרנית אחרת שאפשר לשחק עליה היום את GTA4 אין קונסולה מודרנית אחרת שאפשר לשחק עליה את טקן 6 אין קונסולה מודרנית אחרת שאפשר לשחק עליה את Metal gear rising וכו'. כמו שהפיצ'ר הזה לא עושה הבדל ככה האינדים של STEAM לא יעשו.

ה-XSX הייתה במסלול למכור כמו ה-X1, אם הבלעדיים היו משתפרים (והשנה יכל להיום להם הרימייק של אובליביון בלעדי שתפקד מדהים) אז כנראה שהיא הייתה מוכרת יותר טוב מה-X1. כלומר היה ל-XSX אפשרות להגיע למספרים של ה-360 אם הם היו ממשיכים במסלול הסביר וההגיוני. וכשיש לך בסיס של 60+ מליון יחידות וצד א' עצום, הנקודת זינוק לדור הבא הייתה כבר ממש טובה.

מיקרוסופט פשוט חרבנו במכנסיים. הרכישה של אקטיוויז'ן הפעילה לחץ מלמעלה להפוך הכל לצד ג' כי זאת האסטרטגיה של נדלה, עם אפס הבנה בעולם משחקי הוידאו. הם השמידו את אקסבוקס והם יגרמו לזה שהמשפט של קרירין יהיה באמת נכון, רוב הכסף שיכנס יהיה מ-GP ומכירה של משחקים כי כבר לא יהיה revenue של מכירת קונסולות, אביזרים, משחקים ו-DLC של חברות צד ג'. היום מכירה של משחקים ו-DLC לא מכניסה להם 10 מליארד דולר בשנה ו-GP לא מכניס 5 מליארד בשנה. כלומר אני לא אהיה בשוק אם מיקרוסופט תגיע ממש מהר למצב שמחלקת אקסבוקס מכניסה פחות מ-15 מליארד דולר וברגע שזה יקרה המצב כבר יהיה ממש עצוב.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7933
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא ה-Xbox הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 19 אוקטובר 2025, 14:20

DrKeo כתב:
kririn כתב:אתה מדבר על משחקים
אני מדבר על החברה עצמה
365/azur וכו וכו וכו

יש להם שרותי ענן במגוון תחומים
המון חברות משלמות להם מנוי על אופיס ועוד שרותים

למי אכפת מאיפה מגיע הכסף במחלקות אחרות? ובמחלקה של surface כל הכסף מגיע מחומרה, אז?

glass man כתב:א
ה-XSX הייתה במסלול למכור כמו ה-X1, אם הבלעדיים היו משתפרים (והשנה יכל להיום להם הרימייק של אובליביון בלעדי שתפקד מדהים) אז כנראה שהיא הייתה מוכרת יותר טוב מה-X1. כלומר היה ל-XSX אפשרות להגיע למספרים של ה-360 אם הם היו ממשיכים במסלול הסביר וההגיוני. וכשיש לך בסיס של 60+ מליון יחידות וצד א' עצום, הנקודת זינוק לדור הבא הייתה כבר ממש טובה.

מיקרוסופט פשוט חרבנו במכנסיים. הרכישה של אקטיוויז'ן הפעילה לחץ מלמעלה להפוך הכל לצד ג' כי זאת האסטרטגיה של נדלה, עם אפס הבנה בעולם משחקי הוידאו. הם השמידו את אקסבוקס והם יגרמו לזה שהמשפט של קרירין יהיה באמת נכון, רוב הכסף שיכנס יהיה מ-GP ומכירה של משחקים כי כבר לא יהיה revenue של מכירת קונסולות, אביזרים, משחקים ו-DLC של חברות צד ג'. היום מכירה של משחקים ו-DLC לא מכניסה להם 10 מליארד דולר בשנה ו-GP לא מכניס 5 מליארד בשנה. כלומר אני לא אהיה בשוק אם מיקרוסופט תגיע ממש מהר למצב שמחלקת אקסבוקס מכניסה פחות מ-15 מליארד דולר וברגע שזה יקרה המצב כבר יהיה ממש עצוב.


נדב, אני לא חושב שהם היו מגיעים למספרים של 360 עם הבלעדיים האלה :-).

ה360 היתה הפלטפורמה שCall of duty 4 התפוצץ עליה הוא מכר משמעותית יותר טוב על הפלטפורמה מאשר על הPS3/PC
Red Dead Redemption 1 מכר משמעותית יותר טוב על ה360 לעומת הPS3.

לדעתי פשוט אין לאקסבוקס משהו כזה מאז. תאר לך מצב שדסטני היה מוכר בדור הקודם הכי טוב על הONE ואנשים כמו חנן והקהילה של באנג'י הייתה חייבת אקס בוקס?
(ממה שזכור לי אפילו חנן שהולך עם האקסבוקס בדרך כלל, משחק את דסטני על הPC) אני חושב שאז הסיפור של מייקרוסופט היה אחר לגמרי ודומה יותר ל360.

אבל אולי אני טועה והאקסקלוסיבים של מייקרוסופט היו מספיק להגיע לשם. בספריית האקסקלוסיבים של מייקרוסופט יש לה רק שני IP שיכולים לעשות מעל 14M אלדר סקרוולס, ופולאאוט, כל היתר לא מגיעים ל22M של ספיידרמן או ל26M של פוקימון. אני בכוונה לא מדבר על Call of duty כי אני מאמין שסוני קשרו למייקרוסופט את היידים עם הIP הזה.

כאילו, אני מתכוון קאז חושב שקאנטר סטרייק יגרום לאקסבוקס למכור כמו נקנקיות חמות. :-) שמישהו יספר כבר לקאז שהיה קאנטר סטרייק על האקסבוקס כבלעדי בקונסולות והוא מכר גג 1.5M עותקים ומת מהר מאוד.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42028
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-Xbox הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 19 אוקטובר 2025, 14:30

ה-XSX התקדמה בקצב דומה ל-X1, כלומר הכיוון שהיא הלכה אליו היה סביבות ה-60+ מליון יחידות. אם נחשוב שניה על עולם מקביל שבו מיקרוסופט לא קנתה את אקטיוויז'ן ושמרה הכל בלעדי, כרגע יש למיקרוסופט ספריה סבירה ביותר, בהחלט יותר טובה מזו של ה-X1. השנה יצא אובליביון רימייק, הוא היה כותר סופר פופולרי ששלט בטבלאות המכירות. שנה הבאה יש את פייבל, גירס ED, פורצה הורייזן חדש, רימייק של היילו ותהיה בטוח שיש רימייק של סקיירים שכנראה ימכור עשרות מליונים.

אם מיקרוסופט הייתה לוקחת את הצד א' הגודל שלה ומוסיפה על גביו מלחמת מחירים מול סוני, בסופו של יום לדעתי הם היו הופכים את ה-XSX להצעה יותר אטרקטיבית מה-X1, ביחוד ככל שהדור ממשיך ורואים שצד א' של סוני פשוט לא מספק את הסחורה. האם הם היו מנצחים את פלייסטיישן? אין מצב. אבל הם כן יכלו לשפר פוזיציה והפוזיצית פתיחה שלהם הייתה 60+ מליון יחידות אז בו נגיד שלדעתי היא יכלה לפחות להוסיף עוד + אחד ל-60+ הללו. האם זה עוד 2 מליון יחידות או 20 מליון? אין לי שמץ, אבל זה רק היה משפר את הפוזיציה שלהם.

בסופו של יום מדובר בכוח של הספריה כולה. לאסקין פעם בכמה זמן נשבר ועושה מנוי ל-GP כדי לשחק בכל משחקי מיקרוסופט שהוא פספס. כלומר ברגע שיש מסה קריטית, לאסקין מוכן להשיל כסף כדי לשחק בה. ככה כל הגיון אנושי עובד, אם יש מספיק אטרקציות בפלטפורמה בכדי למשוך אותה אתה תוציא עליה כסף. עם כל הבלגן צד א' של מיקרוסופט אני לא חושב שיש ויכוח שיש להם צד א' הרבה יותר חזק עכשיו שמוציא משחקים מעניינים, אפילו אם רובם לא מצליחים. אינדיאנה ג'ונס, פייבל, גירס, פורצה, היילו, סימולטור טיסה, HB2, המגדלור, סטארפילד, דום וכו' הם אולי לא מגה מוכרים סופר מצליחים. אבל ברגע שיש לך ספריה מספיק גדולה של משחקים אטרקטיבים היא תמשוך אנשים.

ולגבי העובדה שאין למיקרוסופט אף מוכר 20+ מליון, זה לא בדיוק נכון וזה גם לא בדיוק משנה. הפס2 היא הקונסולה הכי מצליחה של סוני אי פעם ולא היה להם אף משחק צד א' שידע למכור 20 מליון יחידות באותה תקופה. אנשים קנו את הפס2 כי היו לה כמות פסיכית של בלעדיים, לא כי בלעדי ספציפי מכר 30 מליון יחידות. למכור 20 מליון יחידות ממשחק צד א' זה קטע חדש לגמרי לסוני שהתחיל רק בדור הפס4. שלושה דורות היא מחצה את התעשיה (אוקיי, דור הפס3 היה בעור של השיניים) כשרוב המשחקים שלא לא מסוגלים לעשות 5 מליון יחידות.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7933
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא ה-Xbox הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 19 אוקטובר 2025, 16:22

זה נכון שאף אקסקלוסיבי של הפס2 או לפניו לא עשה 20M+ אבל זה היה בדור שאף משחק שהוא לא פוקימון, טטריס או נינטנדו באנדל עם הקונסולה עשו את המספרים האלה :-)
כלומר הPS2 היה דור שאף אחד לא עושה את המספרים האלה אז זה היה לגיטימי לגמרי. בדור הPS4 ובדור הזה כותרים כאלה יוצרים פער משמעותי.

זה נכון שהPS2 באופן כללי ניצחה בגלל "כמות פסיכית של בלעדיים" אבל אם נסתכל איזה בלעדיים אלה היו זה היה לא פחות חשוב ולאקסבוקס אין תופעות כאלה.
Dragon Quest 8 כבש את החזית היפנית 4 שנים לפני שיצא.
GTA 3/VICE CITY/סאן אנדרס וGT 3 כבשו את החזיתות המערביות, אירופה וארצות הברית. ברור שהיו עוד משחקים ושהם היו חשובים ביותר, אבל בלי לכבוש את 3 האזורים הגדולים סוני לא היתה מצליחה להשליט את הPS2, אם מישהו היה מקבל את השלושה במקום סוני הוא היה מנצח את הדור משום שהוא שולט ב3 החזיתות של המלחמה. :-)

כאילו אני מנסה לומר, לדעתי לפחות יש גם משקל על איזו בלעדיים מדובר. למייקרוסופט אין אקסקלוסיבים שיש להם את המשקל של GTA אין להם אקסקלוסיבי שיכול לכבוש את ארצות הברית, אין להם אקסקלוסיבי שיכול לכבוש את אירופה וברור שאין להם אקסקלוסיבי שיכול לכבוש את יפן. (זו בדיוק היתה המטרה של Blue Dragon וזה קרס להם :-)
כלומר יש, יש את Call of duty אבל סוני סגרו עליהם בבית המשפט והם (כנראה) לא יכולים להוציא אותו כאקסקלוסיבי בלי לקבל על זה הרבה מאוד בעיות על זה שהם מונופול דורסני.

זה נכון שהספרייה בכללי קובעת, אף אחד לא קונה קונסולה רק בשביל 3 משחקים או משחק אחד, אבל אני טוען שבלי משחקים "שוברי שוויון" אנשים לא מסתכלים על הקונסולה שלך מראש.

לאקסבוקס 360 היה כאלה, COD4 עבד כל כך יותר טוב על ה360 גם באונליין (מקצועניים שיחקו רק על ה360) שהPS3 הפך ללא רלוונטי לרבים.סטריט פייטר 4 כנל. כשUncharted 1 יצא אני לא זוכר שהיה איכפת לי ממנו :-). הייתי כזה, אה היוצרים של קראש עושים, שוטר גוף שלישי? בהצלחה להם. מנסה לומר אקסקלוסיבי לדעתי צריך להיות ענק כדי לשנות את המלחמה.
The last of us היה אקסקלוסיבי ענק כזה אבל הוא יותר עזר לPS4 להתחיל ברגל ימין את הדור שלו מאשר לPS3.

לאסקין, אולי עושה GP פעם בכמה חודשים, אבל זה כי יש לו מחשב :-). אם לא היה לו מחשב והמשחקים האלה היו בלעדיים לSeries X הוא היה מביא אותה? אני לא יודע
אני יודע שאני הייתי מביא Series X בוודאות אם TES6 היה בלעדי אמיתי, כי הוא משחק גדול מספיק להצדיק את זה. הבעיה היא שלמייקרוסופט אין מספיק כאלה.
ועדיין אני טוען שעדיף לנסות לגדול מ30M משתמשים עם בלעדיים, לעומת לצנוח ל12M כמו שקאז מציע.

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 4294
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: נושא ה-Xbox הרשמי

הודעהעל ידי InterAl » 19 אוקטובר 2025, 18:26

אבל שכחת שהפס3 בסוף עקפה את ה-360. למה? איפה היו שוברי השוויון הגדולים שלה בדיוק? אנצ׳רטד/מגס4/gow3 לא היו קרובים לפופולריות של cod או gta... הם היו סביב ה-5-6 מיליון כל אחד.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7933
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא ה-Xbox הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 19 אוקטובר 2025, 19:32

התשובה היא נאמנות ויפן.

הPS2 מכרה 160M יחידות. גם אם לא כל הלקוחות של הPS2 שידרגו לPS3 או אפילו עברו חלקם רחמנא ליצלן ל360 (כמו שאני ונדב עשינו לרוב הדור) זה עדיין בסיס משתמשים ענק, חסר תקדים מספיק שקצת יותר מחצי ממנו שידרג לPS3 כדי לנצח את המלחמה. המון אנשים נאמנים לPS2 לא היו מוכנים לחשוב על אופציה של לקנות את האקסבוקס.
לא עניין אותם COD4 או שGTA זמין על הבוקס. הם מבחינתם רגילים לשחק GTA על הPS2 וזה טבעי מבחינתם להמשיך לשחק אותו על הPS3 במקום להחליף.
בלינג למשל, היה לו PS2 והוא החליט להישאר עם הPS3 רוב אירופה, בחרה באפשרות הזו.

הסיבה השניה: יפן כמובן. ביפן הPS3 מכר 10M כי הבוקס לא היה בכלל אופציה Blue dragon נכשל לעניין את הקהל כי מייקרוסופט ניסתה לזכות בלב היפני בצורה שטחית, בלי להבין את הנשמה של הגיימר היפני ומה באמת מושך במשחקים האלה. ה10M יפנים האלה שבחרו ללכת עם סוני באש ובמים לבד, גם יכולים להסביר את הפער הקטן לטובת הPS3.

או בקצרה, האקסבוקס היתה חייבת שוברי שווין כמו COD 4 כדי לטפס מ24M יחידות של האקסבוקס המקורי ל84M המרשימות של ה360 וכדי לבנות נאמנות מלכתחילה.
סוני? סוני לא היתה צריכה אקסקלוסיבים שוברי שווין כי היא לא צריכה לזכות בנאמנות, הספיק לה שקצת יותר מחצי מהקהל של הPS2 ישאר איתה וככה היה, רוב האנשים מתנגדים לשינוי וישארו עם מה שהם מכירים ויודעים.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42028
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-Xbox הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 19 אוקטובר 2025, 19:34

גלאס אנשים לא רוצים משחק כי הוא מוכר 20 מליון יחידות, אנשים רוצים משחק כי הם רוצים משחק. כלומר זה לא משנה אם יש לך 5 משחקים של 20 מליון עותקים או 20 משחקים של 5 מליון עותקים. בסוף אתה רוצה שיהיו לך כמה שיותר משחקים אטרקטיבים. גם ריטרנל או ico או sotc שמכרו לא משהו תורמים לכוח של פלייסטיישן. ספריה רחבה ומגוונת בסוף שמה קונסולות בידיים של אנשים.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 4294
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: נושא ה-Xbox הרשמי

הודעהעל ידי InterAl » 19 אוקטובר 2025, 19:52

לפס1 ול-360 לא הייתה נאמנות, זה לא מנע מהם להצליח מאוד. לנינטנדו גם הייתה אמורה להיות נאמנות, אבל הנ64 הפסידה, הקיוב הפסידה, הוויו הפסידה. לעומת זאת, הווי והסוויץ' ניצחו... לא בגלל נאמנות אלא כי סיפקו מוצר טוב יותר. והפס3 עקפה את ה-360 גם באירופה, לא רק ביפן. הסיבות האמיתיות להצלחה שלה הן הירידה במחיר הקונסולה וספריית בלעדיים שהלכה והצטברה עם השנים. לנאמנות יש אפקט שולי ביותר לדעתי.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7933
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא ה-Xbox הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 19 אוקטובר 2025, 20:20

הPS1 בנה נאמנות כי נינטנדו היו מאנייקים לכל צד ג' שעבד איתם. נינטנדו קבעה לכל מפתח צד ג' כמה עותקים מותר לו לייצר מהמשחק שלו היו לה פרקטיקות שהפריעו למפתחים צד ג' לצמוח והם היו מתים לברוח, לכן שהPS1 הציע אלטרנטיבה שפויה הרוב ברחו מהפלטפורמה ולצרכנים שנאמנים לנינטנדו לא היתה ברירה כי המשחקים ברחו מנינטנדו.

הנקודה שלי היא: שאתה האנדרדוג כמו מייקרוסופט בדור ה360 או סגה בדור המגה דרייב, ואתה רוצה לעלות מהתחתית, אתה בתור האנדרדוג הוא זה שצריך משחקים שוברי שווין לא המתחרה השבע שלך כי הוא יש לו כבר נאמנות שתנצח בשבילו.

סגה טיפסה מ13M עם המאסטר סיסטם למעל 30M עם המגה דרייב. היו לסגה שוברי שווין שעשו את זה כמו סדרת סוניק הגרסאות העדיפות של מורטאל קומבאט עם הדם.
(זוכרים את הקוד של הדם? ) פאקינג אלאדין שהיה נראה ממש כמו הסרט לעומת הסופר נינטנדו.

ובדיוק כמו דור ה360, נינטנדו עדיין ניצחה בהפרש לא מי ישמע גדול של 49M, כי לנינטנדו היתה נאמנות גדולה יותר, ושוב יפן ששם סגה היתה כמעט לא נחשבת כאופציה בקונסולות הביתיות לעומת נינטנדו זה כמעט אותו מקרה.

נדב: אני מסכים איתך שאנשים לא בודקים טבלאות מכירות, ואומרים לעצמם "ראיתי שספיידרמן מכר 22M ובא לי עליו!" המשחק מוכר 20M כי לאנשים בא עליו מההתחלה.
אח של בת הזוג שלי קנה PS4 עם הבאנדל של ספיידרמן, ברור שהוא לא עשה את זה כי הוא ראה כמה ספיידרמן מכר, הוא עשה את זה כי זה פאקינג ספיידרמן, אבל הנקודה היא זהה, למייקרוסופט אין כמעט משחקים שיכולים להגיע למספרים האלה, ואלה שיש לה כמו COD היא בוחרת להוציא לתחרות כי הביאו עליה רגולציה ושיט.

אבל הנקודה שלי נשארת זהה. זה שחלש ולמטה, הוא זה שצריך אקסקלוסיבים ו"שוברי שוויון" לא החזק שכבר למעלה. בשביל שהחזק ישאר חזק כל מה שהוא צריך לעשות זה לא לפשל בצורה טוטאלית כמו שנינטנדו עשו, בדור הN64, נינטנדו לא היו אמורים להפסיד את הדור ההוא הם פשוט נתנו לסוני את הניצחון ההוא על מגש.

kririn
Sage
הודעות: 5347
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא ה-Xbox הרשמי

הודעהעל ידי kririn » 19 אוקטובר 2025, 21:31

בעניין הps1

נינטנדו עשתה כמה טעויות אחת מהן זה לישאר בקלטות
במקום לעבור לcd
נכון לא היה זמני טעינה מורגשים , אבל היה קשה יותר לפתח
היה יקר לפתח
ולא היה הרבה מקום

לאומת זאת סגה , תכננו קונסולת 2d
ראו את הps1
ואז הוסיפו חומרה לחומרה הקיימת

סוני פשוט הרוויחה מזה

ובעניין נאמנות , נאמנות לגדולות בתחום זה כמה מיליון לא יותר
זה בלי לדבר על מוצרים כמו ווירטואל בוי או x32

Hypno
Warrior
הודעות: 832
הצטרף: 20 ספטמבר 2023, 15:16

Re: נושא ה-Xbox הרשמי

הודעהעל ידי Hypno » 19 אוקטובר 2025, 21:42

DrKeo כתב:בדור הקודם היו שלושה מכשירי גן סגור,הפס4, הסוויצ׳ והX1. שלושתם היו הקונסולות הכי מכניסות בהסטוריה של שלושת החברות הללו. הם מכרו 120 מליון, 160 מליון ו-60+ מליון יחידות בהתאמה.

מתחילת הדור הנוכחי כל השלוש עשו שוב גן סגור וכולם מכרו כמו או יותר טוב מדור קודם והקוות רק הפכו לרווחיות יותר.

אז הרעיון הוא לצאת מעסק שמכניס מעל ל-100 מליארד בדור ובמקום להכנס לעסק שהסטורית אפילו לא חומרה אחת הצליחה למכור 10 מליון יחידות או להגיע ל-5% מהרווחים של מחזיקת קונסולה גן סגור? ואו! גאונות!

עד מתי תמשיך לרדת על אסטרטגיות שמביאות עשרות מליארדים לטובת אסטרטגיות שבמקרה הטוב מכניסות כמה מליארדים בודדים? זה כמעט נעשה בדיחה, טרולינג, לא סביר שאדם עם לוגיקה בסיסית אשכרה יגיד את הדברים האלה. חוסר הבנה בסיסי של התחום.

הנסיון לצאת מעסק סופר רווחי שבו הrevenue רק גדל משנה לשנה כדי להכנס לתחום לא רווחי שמבטיח כישלון... למה? מה המטרה של זה?


60 מיליון יחידות. כלומר ירידה משמעותית מ ה360. והסירייס עם ירידה נוספת. תילך לראות את הדיווחים מאנגליה/אירופה על מכירות הקונסולה בחודשים לפני השיגור של סטארפילד שהראו ירידות YoY למרות בלעדי גדול בפתח.

הרווחיות שאתה מדבר עליה מגיעה ממשחקי צד ג' והחלק ההולך וגודל של מיקרו-תשלומים ומשחקי GAAS. אין לזה קשר לבלעדים המעפנים של מיקרוסופט.
למיקרוסופט יש 2 וחצי משחקי שהם draw. לקהל הרחב לא אכפת מטיעוני 'ספרייה' כאשר מדובר במשחקים בינוניים מינוס עם מכירות זניחות.

מה עושים שאין הספק של משחקים בלעדיים? משחקים פורטנייט, פיפא, רוקט ליג, רובלוקס, מיינקראפט.........אף אחד לא יושב ואומר 'אוקיי יש 4 בלעדיים בינוניים מינוס. אם רק יבוא עוד אחד אני ישר קונה את הקונסולה כדי לשחק בהם!'.

אף אחד לא אמר שמיקרוסופט צריכה לוותר על חומרה. אתה מיהרת לכתוב הספדים על החומרה והאקוסיסטם כי אין בלעדיים. אתה ממשיך בשלך שבלעדיים זה המנוע המרכזי של מכירת קונסולה בימינו. אתה לא מסוגל לנתק את קו המחשבה הזה.

מיקרוסופט יכלו להוציא עוד קונסולה קלאסית, לשחרר משחקי צד א' לפלייסטיישן ולהמשיך לעשות את הרווחים הנאים עליהם אתה מדבר.
אתה פשוט לא מסוגל לתאר לעצמך מציאות שבלעדיים אין את החשיבות שאתה מייחס אליהם. כמו שהיה קשה לך לתאר תרחיש של מיקרוסופט חוזרים לבלעדיות בדור הבא.
או תרחיש שבתקופת הקרוס-ג'ן להוציא לפס5 אבל לא לפס6.

כשיש גיימפאס DAY1, הרווחים צונחים. לא קונים משחקים. ולא עושים מנויים בהיקף שקרוב בכלל לפצות על זה.
אתה רוצה שמיקרוסופט תפסיד כסף על מכירות החומרה ואז תפסיד עוד כסף על המשחקים כי אנשים לא יקנו אותם ויחוו אותם דרך גיימפאס. הפסד על הפסד וחריצת דינים של אולפנים.

כל עוד יש גיימפס DAY1, אסטרטגיית בלעדיות היא התאבדות כלכלית. כל עוד יש גיימפאס DAY1 המכירות הישירות והכי רווחיות שלך נגנזות. כל עוד יש גיימפאס DAY1 האולפנים שלך בסכנת קיום. איפה ההגיון הכלכלי והבריא בלקחת משחק AAA שעולה לפחות 100 מיליון דולרים ולשחרר אותו רק על קונסולה שהמכירות הישירות בה קטנות?

הדבר הכי נכון והכי רווחי למיקרוסופט כל עוד יש גיימפאס DAY1 זה להוציא משחקים לפלייסטיישן. וזה לא יבלום מקונסולה קלאסית של מיקרוסופט למכור באופן נאה ולייצר סף כלשהו של רווחים.

הסוויץ' 2 ההיסטורית מכרה כ 6 מילון יחידות עד סוף יולי בערך. אחרי שנינטנדו אגרו ואגרו מלאים.

אז אתה רוצה שמיקרוסופט תשגר קונסולה בנובמבר 2028, ו COD 2028 שייצא באותו חודש יהיה זמין רק לפיסת חומרה שבתרחיש הכי ורוד שלה תעשה 6 מיליון יחידות.
וכמה מה 6 מיליון האלה היו קונים את COD בשיגור? וכמה בעצם היו משחקים דרך גיימפאס?

אז אתה רוצה לקחת סדרת משחקים שמתקיימת כפי שהיא בכך שהיא מוכרת 10מיליון+ עותקים בשיגור (אם לא יותר), ולהגביל אותה לחומרה בת-יומה. מדובר בגזר דין לפרנצ'ייז כפי שמכירים אותו.
אתה רוצה שמיקרוסופט תספוג את ההפסדים על החומרה ותספוג את ההפסדים על משחקים שלא מחזירים את תקציב הפיתוח שלהם.

אם זווית ה revenue מעניינת אותך, אז האמת הפשוטה היא שמבחינת revenue אין הגיון לקחת משחק בלוקבאסטר ולהוציא אותו רק על חומרה שזה עתה שוגרה.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7933
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא ה-Xbox הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 19 אוקטובר 2025, 22:19

kririn כתב:בעניין הps1

נינטנדו עשתה כמה טעויות אחת מהן זה לישאר בקלטות
במקום לעבור לcd
נכון לא היה זמני טעינה מורגשים , אבל היה קשה יותר לפתח
היה יקר לפתח
ולא היה הרבה מקום

לאומת זאת סגה , תכננו קונסולת 2d
ראו את הps1
ואז הוסיפו חומרה לחומרה הקיימת

סוני פשוט הרוויחה מזה

ובעניין נאמנות , נאמנות לגדולות בתחום זה כמה מיליון לא יותר
זה בלי לדבר על מוצרים כמו ווירטואל בוי או x32


קרירין, זה הרבה יותר מזה לדעתי אחי.
נינטנדו אשכרה קבעה למפתחים כמה עותקים מותר להם לייצר פיזית מכל קלטת. תחשוב על זה רגע, אם למפתח X היה משחק עם פוטנציאל למכור 4M עותקים, עדיין נינטנדו לרוב לא אפשרה לו לייצר את ה4M האלו, ואם כבר איפשרה והמשחק לא מכר כמו שהמפתח חזה המפתחת היתה צריכה לשלם את מחיר ההפסד לנינטנדו, אלה דברים מתועדים לחלוטין.

סוני אפשרה חופש פעולה מלא למפתחים צד ג', לא רק שהדיסקים זולים בהרבה למפתחי צד ג' חשוב מזה כל אחד יכל לייצר כמה עותקים שבא לו וכמה שהוא חושב לנכון.
באופן אינטואיטיבי זה לא נתפס לנו כהגיוני ונורמלי שנינטנדו אשכרה הלכו והגבילו לכל מפתחת כמה עותקים היא יכולה לייצר. לסגה לא היה צאנס מראש, כי גם אם הסאטורן לא היה ממוקד 2D, רוב המפתחים הגדולים ביפן זלזלו בסגה הם אף פעם לא ראו אותה כפלטפורמה שבאמת יכולה לנצח את נינטנדו ולכן העדיפו להמשיך לאכול צפרדעים על הפלטפורמות של נינטנדו עד שהגיעה אלטרנטיבה נורמלית. סוני היתה הHousehold name ביפן ברמה שכל המפתחים יכלו להאמין שהיא תהיה אלטרנטיבה אמיתית לנינטנדו.

אם נינטנדו היתה ידידותית למפתחים, אני בטוח שצד ג' היה שמח לבנות את המשחקים שלו סביב מגבלות הקלטות של הנינטנדו 64. הפורט של רזידנט איוול 2 מוכיח שאם מפתחים רוצים הם יכלו לגרום להכל לעבוד עליה... פשוט לא היתה סיבה.

אתה היית רוצה להישאר אצל נינטנדו, כשהיא קובעת לך ברשעות כמה עותקים מותר לך לייצר מהמשחק שלך? היא בעצם קבעה דה פקטו מי יצליח ומי לא, ואם היא חששה שמישהו עלול לעקוף אותה, היא יכלה לשים לו מקלות בגלגלים בקלות, וגם עשתה את זה.

Hypno
Warrior
הודעות: 832
הצטרף: 20 ספטמבר 2023, 15:16

Re: נושא ה-Xbox הרשמי

הודעהעל ידי Hypno » 19 אוקטובר 2025, 22:49

Laskin כתב:
התשובה לשאלה הראשונה היא פחות מ-650 דולר, ואתה מקבל שם משחקים שאין בשום מקום אחר. במקרה גם משחקים הכי מצליחים בתעשייה כולה.
מיקרוסופט לא ממתגת את המכשיר כמכונת סטים כי אז היא לא תרוויח כלום. הם רוצים שתקנה את המכשיר רק אם אתה גם מתכוון לעשות מנוי, כי שם הרווח האמיתי שלהם. אבל המנוי שלהם יקר משמעותית, חודש אחד יכול לעלות לך יותר ממנוי שנתי לאונליין של נינטנדו, שעולה כידוע 20 דולר לשנה.

משחקים שאתה זוכה לחוות על הצג הכי גרוע שיש בשוק. תשחק את הבלעדיים של נינטנדו על הסוויץ' בכיף. את כל השאר אין סיבה לשחק על הסוויץ' (ורובם בטח גם בכלל לא יהיו זמינים שם).

אין טעם שמיקרוסופט תעמול על מכשיר שתומך בחנויות צד ג' בלי לשווק את היתרון הזה. החנות של מיקרוסופט היא החנות הדיפולטיבית במכשיר.
אם אתה אומר שמיקרוסופט לא מסוגלת לגרום לאנשים שכבר קנו את המכשיר שלה, לבצע עסקאות בחנות שלה - איזה סיכוי יש למיקרוסופט להמיר אנשים שכבר 2 דורות באקוסיסטם של פלייסטיישן?

kririn
Sage
הודעות: 5347
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא ה-Xbox הרשמי

הודעהעל ידי kririn » 19 אוקטובר 2025, 23:24

glass man כתב:
kririn כתב:בעניין הps1

נינטנדו עשתה כמה טעויות אחת מהן זה לישאר בקלטות
במקום לעבור לcd
נכון לא היה זמני טעינה מורגשים , אבל היה קשה יותר לפתח
היה יקר לפתח
ולא היה הרבה מקום

לאומת זאת סגה , תכננו קונסולת 2d
ראו את הps1
ואז הוסיפו חומרה לחומרה הקיימת

סוני פשוט הרוויחה מזה

ובעניין נאמנות , נאמנות לגדולות בתחום זה כמה מיליון לא יותר
זה בלי לדבר על מוצרים כמו ווירטואל בוי או x32


קרירין, זה הרבה יותר מזה לדעתי אחי.
נינטנדו אשכרה קבעה למפתחים כמה עותקים מותר להם לייצר פיזית מכל קלטת. תחשוב על זה רגע, אם למפתח X היה משחק עם פוטנציאל למכור 4M עותקים, עדיין נינטנדו לרוב לא אפשרה לו לייצר את ה4M האלו, ואם כבר איפשרה והמשחק לא מכר כמו שהמפתח חזה המפתחת היתה צריכה לשלם את מחיר ההפסד לנינטנדו, אלה דברים מתועדים לחלוטין.

סוני אפשרה חופש פעולה מלא למפתחים צד ג', לא רק שהדיסקים זולים בהרבה למפתחי צד ג' חשוב מזה כל אחד יכל לייצר כמה עותקים שבא לו וכמה שהוא חושב לנכון.
באופן אינטואיטיבי זה לא נתפס לנו כהגיוני ונורמלי שנינטנדו אשכרה הלכו והגבילו לכל מפתחת כמה עותקים היא יכולה לייצר. לסגה לא היה צאנס מראש, כי גם אם הסאטורן לא היה ממוקד 2D, רוב המפתחים הגדולים ביפן זלזלו בסגה הם אף פעם לא ראו אותה כפלטפורמה שבאמת יכולה לנצח את נינטנדו ולכן העדיפו להמשיך לאכול צפרדעים על הפלטפורמות של נינטנדו עד שהגיעה אלטרנטיבה נורמלית. סוני היתה הHousehold name ביפן ברמה שכל המפתחים יכלו להאמין שהיא תהיה אלטרנטיבה אמיתית לנינטנדו.

אם נינטנדו היתה ידידותית למפתחים, אני בטוח שצד ג' היה שמח לבנות את המשחקים שלו סביב מגבלות הקלטות של הנינטנדו 64. הפורט של רזידנט איוול 2 מוכיח שאם מפתחים רוצים הם יכלו לגרום להכל לעבוד עליה... פשוט לא היתה סיבה.

אתה היית רוצה להישאר אצל נינטנדו, כשהיא קובעת לך ברשעות כמה עותקים מותר לך לייצר מהמשחק שלך? היא בעצם קבעה דה פקטו מי יצליח ומי לא, ואם היא חששה שמישהו עלול לעקוף אותה, היא יכלה לשים לו מקלות בגלגלים בקלות, וגם עשתה את זה.



Re2 לn64
היה יוצא מהכלל

הקלטת הרישמית הגדולה ביותר לn64
ומפתחים מצוינים שהצליחו להעביר את כל התוכן

והps1 יצא בערך שנתיים לפני הn64
שזה גם יתרון

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7933
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא ה-Xbox הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 20 אוקטובר 2025, 00:01

זה לא משנה קרירין כי אם נינטנדו לא מאפשרת לך לייצר כמה עותקים שאתה רוצה אין לך מוטבציה עסקית להשקיע בפיתוח לנינטנדו 64 זה לא משתלם בשום צורה.
קח לדוגמא את טקן 3, משחק שמכר 8M על הפס1, הנינטנדו 64 יכל להתמודד איתו בקלות. מה שעשה פורט של משחק כזה ללא משתלם זה שנינטנדו לא היתה מאפשרת לנאמקו לייצר את ה8M עותקים האלה מההתחלה הם קבעו לך את הCAP של המכירות. מה קבע את זה? תחושת הבטן של נינטנדו כמה אתה תמכור ותחזיות עבר.

אצל סוני נאמקו יכלו לייצר כמה עותקים שבא להם, חושבים שהם יכולים למכור גם 30 מליון עותקים? שייצרו 30 מליון דיסקים מה איכפת לסוני? נינטנדו ניסתה להשתלט על השוק החופשי בגן הסגור שלה. אפשר לטעון שזו היתה זכותם כי זה הגן הסגור שלהם, אבל על זה הם הפסידו את השוק, לא על כמה הם מצליחים לדחוס משחקים של PS1 לתוך N64.

אם נינטנדו היתה נותנת חופש לצד ג' לייצר מה שהם רוצים, אז מקסימום המשחקים של הנינטנדו 64 היו קצת פחות שאפתניים בקטע של גודל וסקופ, וחלק מהחידושים היו קורים בדור הPS2 במקום בדור הPS1 זה לא באמת מה שמעניין מפתחות. מפתחות רוצות לראות רווח, והפלטפורמה שהם חושבות שתביא להם רווח הם יפתחו עליה.

מונסטר האנטר בחר את הPSP לפלטפורמה שלו בדור הPS3 למרות שהוא נולד על הPS2 והיה אמור להמשיך על הPS3 המשך טבעי. למה הוא עבר לPSP? כי מה שמעניין את המפתחות זה פוטנציאל רווח מעל הכל, אם הם היו חושבות שנינטנדו יכולה לתת להם את זה בדור הנינטנדו 64 הם היו ממשיכות איתה בכייף. המשחקים היו סובבים סביב הN64
לא סביב השאיפות של המפתחים.


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 40 אורחים