נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 8142
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 27 אוקטובר 2025, 12:02

מכירות באירופה לשבוע שהסתיים ב19 באוקטובר (פיזי בלבד הטבלה הזו לא כוללת עותקים דיגיטלים)
1. Pokémon Legends: Z-A (New)*
2. Battlefield 6 (-70%)
3. EA Sports FC 26 (-30%)
4. Hogwarts Legacy (+244%)
5. Ghost of Yotei (-51%)
6. Red Dead Redemption 2 (+5%)
7. Grand Theft Auto 5 (+4%)
8. Little Nightmares 3 (-72%)
9. Borderlands 4 (+45%)
10. Mario Kart World (+15%)*

והדובדבן, הבוסט שפוקימון עשה למכירות של הסוויץ 2 באירופה.
the game was included in an official Switch 2 hardware bundle, which has helped drive an uplift in Switch 2 console sales this week. As a result, the other big Switch 2 game on the market – Mario Kart World – saw a 15% increase in sales week-on-week.

מישהו יכול להסביר לי איך הבוסט הזה לחומרה אפשרי? קאז סיפר לי שמיאמוטו וכל העובדים בנינטנדו נכנסו לממד מהרגע שמגהבונק יצא ושכולם שם תלויים באינדים. איך זה שיש רק אינדי אחד ברשימה והוא רק במקום השמיני?
https://www.thegamebusiness.com/p/pokem ... ptures-no1

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42368
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 30 אוקטובר 2025, 15:23

דו"ח רבעוני (Q1 2026, כלומר יוני עד ספטמבר 2025) של אקסבוקס:
- מכירות חומרה ירדו ב-29% ביחד לשנה שעברה.
- ה-REVENUE שוב ירד ביחס לשנה שעברה, רבעון שישי ברצף.
- הכנסות מ-GP עלו ב-1% לעומת שנה שעברה.

אז כן, הREVENUE ממשיך לרדת, המכירות של החומרה בצלילה חופשית אבל החלק הכי מעניין הוא שלמרות שהם העלו שנה שעברה את המחיר של GP בצורה משמעותית כל מה שהם קבלו מזה חוץ מאשר הרבה bad press זה עליה של 1% בהכנסות.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24419
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 30 אוקטובר 2025, 15:43

העלייה במחיר בשנה שעברה הייתה 3 דולר לאולטימייט והם סיפקו שנה מאוד איכותית. השנה הזו לדעתי יש סיכוי טוב יותר שנראה ירידה, העלייה במחיר גבוהה מאוד.
בנוסף, אם המחיר עלה ב-3 דולר וההכנסות עלו באחוז אחד - זה כן מראה על ירידה במנויים, וזה סימן לדאגה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42368
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 30 אוקטובר 2025, 16:27

Laskin כתב:העלייה במחיר בשנה שעברה הייתה 3 דולר לאולטימייט והם סיפקו שנה מאוד איכותית. השנה הזו לדעתי יש סיכוי טוב יותר שנראה ירידה, העלייה במחיר גבוהה מאוד.
בנוסף, אם המחיר עלה ב-3 דולר וההכנסות עלו באחוז אחד - זה כן מראה על ירידה במנויים, וזה סימן לדאגה.

בהחלט נכון. אולטימייט עלה ב-33% והמנוי הרגיל ב-25% והעליה בהכנסות היא 1%. אבל אולי מיקרוסופט מעדיפים את זה ככה, להכניס בערך אותו דבר מ-GP, להכניס יותר ממעט לקוחות, וכך לשלוח את כל העוזבים לרכוש משחקים בפלטפורמה שלה. חח, סתם צחקתי, אין להם פלטפורמה יותר, הם שולחים אותם לפלייסטיישן.
We're just normal men. We're just innocent men

Hypno
Warrior
הודעות: 910
הצטרף: 20 ספטמבר 2023, 15:16

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Hypno » 31 אוקטובר 2025, 00:26

glass man כתב:אז עכשיו ישראל היא מדינה קטנה שלא מעניינת אף אחד, שרק לפני כמה פוסטים טענת בביטחון שכל הילדים בארץ ישחקו מגהבונק.זה לא חדש שקשה לך עם עובדות.
מה שנדב מספר בפוסט שלו זה מה שראיתי על כל ילד אי פעם, כולם משחקים מה שהילד של נדב והסביבה שלו משחקים זה מה שהולך לא מגבונק.


לא אמרתי ש'כל הילדים בארץ ישחקו מגהבונק'. אמרתי שישראל לא מיוחדת ואם משחק כמו מגהבונק צובר פופולאריות, נראה את זה גם פה.

glass man כתב:ככה או ככה אין למשחקים האינדים שלך שום סיבה להתפוצץ לא אצל הדמוגרפיה של הילדים ונוער ולא אצל המבוגרים ובטח לא להזיז קונסולות.

אני לא מבטל שום דבר. לדעתי זה פשוט מאוד בינארי או שמשחק הוא סיסטם סלר או שהוא לא, אין פה מקום לרגשות.
פורטנייט הוא סיסטם סלר למרות שהוא בחינם. יש לו באנדלים עם הקונסולה למרות שהוא בחינם ואנשים אשכרה קונים את הבאנדל הזה.

משחקי האינדי האלה כבר התפוצצו. עכשיו שחקני הקונסולות מחכים בכיליון עיניים שהמשחקים האלה יגיעו אלינו. כפי ראשינו במספיק דוגמאות.

לטיעונים שלך אין הגיון פנימי.

אי אפשר מצד אחד לבטל את הפופולאריות של משחקי אינדי בכך שהם נמכרים במחיר מוזל, ומצד שני להתפאר בפורטנייט, רוקט ליג, גנשין ושות' שאת הפופולאריות שלהם הם חייבים להיותם חינמיים..

אי אפשר מצד אחד להגיד שמשחקי אינדי רצים על כל לפטופ ולכן אנשים לא יחכו לשחק אותם, ומצד שני להתפאר שפורטנייט מוכר קונסולות כשמדובר במשחק שרץ על טוסטר וזמין גם במובייל. אי אפשר להתעלם מהמיליונים על גבי מיליונים שמשחקים כמו מיינקראפט, אמונג אס, סטארדיו, fall guys מכרו על הקונסולות על אף שכביכול לכל סבתא יש לפטופ שמריץ אותם.

אי אפשר מצד אחד להגיד ש AAA מוכרים קונסולות, כאשר רוב המשחקים שמניתי אינם AAA.

איפה הבאנדל עם פיפא? עם מיינקראפט? עם GTA? עם NBA? אז המשחקים האלה לא מוכרים קונסולות נכון? לא. המשחקים שנבחרים להיות בבאנדל לא מעידים דבר על המשחקים שלא נבחרים.

באנדל של פורטנייט גורם לאנשים לשדרג לפס5 בשנת 2025? נהדר, אז הספקות שהעלת בנושא האחר שאנשים לא יקנו את הפס6 בהיעדר בלעדיים קיבלו מענה.

תודה שאתה מביא 2 דוגמאות לבאנדלים של משחקי צד ג' שדוחפים את המכירות של הקונסולה. לא צריך להעמיד פנים שמשחקים בקאליבר של DS2, ריטרנל וסאקבוי מזיזים קונסולות.

glass man כתב:אם SONY היתה חושבת שאינדי שהתפוצץ בסטים כמו vampire survivors הוא סיסטם סלר, כבר היה לו באנדל עם הPS5 למה אתה מסבך משהו כל כך פשוט קאז?
אני שם לך תמונה, שתזכור איך נראים משחקים שמזיזים חומרה.

התאהבת בבאנדלים כמדד להכל.
סוני, נינטנדו ומיקרוסופט חושבים שמשחקי אינדי פקטור גדול מספיק כדי לחזר עליהם ולשים מיליונים על הסכמים ובלעדיות וכו'.

מכשיר שנותן לחברה כמויות על כמויות של בלעדיים כאלה בלי להוציא שום אגורה בשבילם - זה יתרון.

----

עדכוני מכירות:
Duckov חצה כבר את ה 2 מיליון עותקים.
RV There Yet? מכר 2 מיליון עותקים ב 8 ימים.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 8142
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 31 אוקטובר 2025, 02:56

Hypno כתב:
glass man כתב:

[quote=quote="Hypno""]

א

איפה הבאנדל עם פיפא? עם מיינקראפט? עם GTA? עם NBA? אז המשחקים האלה לא מוכרים קונסולות נכון? לא. המשחקים שנבחרים להיות בבאנדל לא מעידים דבר על המשחקים שלא נבחרים.

quote="Hypno"[/quote]

איזה טרול אתה.

אתה רוצה באנדל של מיינקראפט עם קונסולה כדי לראות שהוא מזיז קונסולה ? הנה.אז תפסיק לזיין את המוח קאז, חלאס. אינדים של אחד למליון מטורפים כמו מיינקראפט הם סיסטם סלר. זה קורה פעם במליון שנה. 99.9% מהאינדים האחרים הם לא סיסטם סלרס. האינדים המסריחים שהבאת לא מעניינים לאף אחד את התחת. והם לא סיסטם סלרס ואף פעם לא יהיו, אף אחד לא ירים באנדל של קונסולה עם Vampires survivors בגלל זה אין לו באנדל ולא יהיה לו. אף אחד לא ירים קונסולה עם באנדל של מגהבונק אף אחד לא ירים באנדל של האינדים של המשחקי שקל תשעים האלו. אין לי מה להוסיף, כי משעמם אותי להסביר לך במשך עמודים משהו שהוא כל כך common knowledge לך תקשקש על נושאים שאתה מבין בהם אם יש כאלה. אתה נתפס לי על איזה 2-3 אינדים כמו מיינקראפט שהפך לאייקון תרבות שיש עליו, סרט. על איזה אינדי מהאינדים הפח אשפה שלך יש בכלל סרט? איפה אתה חי!!!?. בחלומות שלך הם לא יהיו אייקוני תרבות כולם משחקי פח אשפה חוץ מvampire שהוא באמת כייפי אבל לא שווה רכישת קונסולה עבורו. יא טרול, תמצא לי באנדל של קונסולה עם vampires survivors. תוכיח שיש יצרנית קונסולה אחת שמאמינה בו כמוך שהוא יכול להיות כזה. אף פעם לא חפרו לי את המוח עם מעדר, ככה ועם כזו שטות.
תמונה

Hypno
Warrior
הודעות: 910
הצטרף: 20 ספטמבר 2023, 15:16

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Hypno » 31 אוקטובר 2025, 14:17

באנדל של Xbox One? אז כנראה בדור האחרון מיינקראפט הוא כבר לא system seller. וכל עוד לא היה באנדל כזה, אי אפשר היה לכנות את המשחק סיסטם סלר נכון?
איפה הבאנדל של פאלוורלד שסוני כבר נכנסה איתם להסכם מולטימדיה?

אם אתה לא מבין את הפואנטה: זהות המשחקים שנבחרים לבאנדלים לא אוטומטית מעידה על המשחקים שלא נבחרו.

משחק אינדי שמוכר עשרות מיליוני עותקים על הקונסולות זכאי לזקוף לזכותו מכירת קונסולות יותר ממשחקי צד א' שלא התרוממו במכירות כמו death stranding 2 , ריטרנל, כמעט כל המשחקים של מיקרוסופט הדור הזה, ואחרים.

כשלא נוח לך להתמודד עם המספרים שמשחקי האינדי האלה מוכרים על הקונסולות 'חרף' שכולם יכולים לשחק אותם על הלפטופ המשפחתי, אתה בורח למחוזות של 'נדירים' ואם הם מקבלים סרט.

בהחלט הייתי מציע למחזיקי פלטפורמה לעשות באנדל REPO + PEAK כשזה יהיה רלוונטי אליהם.

Laskin
Elder
הודעות: 24419
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 31 אוקטובר 2025, 20:32

איזה מן באנדל זה יהיה? שניהם ביחד עולים איזה 10-15 דולר.

Hypno
Warrior
הודעות: 910
הצטרף: 20 ספטמבר 2023, 15:16

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Hypno » 01 נובמבר 2025, 12:12

אכן, זו סיבה אפשרית שלא עושים באנדלים עם משחקים שהמחיר הבסיסי שלהם נמוך כי אז אין עסקה משתלמת כמו לקבל משחק של 60-70 דולר כמעט 'חינם'.
במקרה שמחזיקת פלטפורמה רוצה באנדל עם משחקי אינדי זה יהיה צריך להיות הסכם משולב של כמה משחקים עם כמה מפתחות, וזה כנראה מסרבל את העניין.

--

שכחתי להגיב לזה:

glass man כתב: איך זה שיש רק אינדי אחד ברשימה והוא רק במקום השמיני?


זה בגלל שאתה לא בקי בנושא ולא יודע שהטבלאות האלה תלויות בשיתוף מידע של מפיצות. רוב (כל?) מפתחות האינדי בכלל לא הפאנלים האלה.
כך למשל לא ראית את ווקונג, BG3, פאלוורלד, AW2 וכל מה שאתה יכול לחשוב עליו בדיווחים של NPD.

ליטל נייטמרס 3 הוא משחק בהפצת בנדאי נאמקו שמשתפת מידע, ולכן מופיע.
אם אתה רוצה לאמוד את הפופולאריות של משחקי אינדי, יש לך טבלאות מכירות שבועיות בסטים.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 8142
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 01 נובמבר 2025, 16:19

Hypno כתב:באנדל של Xbox One? אז כנראה בדור האחרון מיינקראפט הוא כבר לא system seller. וכל עוד לא היה באנדל כזה, אי אפשר היה לכנות את המשחק סיסטם סלר נכון?
איפה הבאנדל של פאלוורלד שסוני כבר נכנסה איתם להסכם מולטימדיה?

אם אתה לא מבין את הפואנטה: זהות המשחקים שנבחרים לבאנדלים לא אוטומטית מעידה על המשחקים שלא נבחרו.

משחק אינדי שמוכר עשרות מיליוני עותקים על הקונסולות זכאי לזקוף לזכותו מכירת קונסולות יותר ממשחקי צד א' שלא התרוממו במכירות כמו death stranding 2 , ריטרנל, כמעט כל המשחקים של מיקרוסופט הדור הזה, ואחרים.

כשלא נוח לך להתמודד עם המספרים שמשחקי האינדי האלה מוכרים על הקונסולות 'חרף' שכולם יכולים לשחק אותם על הלפטופ המשפחתי, אתה בורח למחוזות של 'נדירים' ואם הם מקבלים סרט.

בהחלט הייתי מציע למחזיקי פלטפורמה לעשות באנדל REPO + PEAK כשזה יהיה רלוונטי אליהם.


בוא נדמיין סיטואציה.

בן אדם שרוצה PS5 נכנס לחנות ורואה את הבאנדל של FC26 עם הPS5 ואת הבאנדל שאתה מציע של PS5+REPO + PEAK מה אתה אוכל ושותה למען השם, שאתה חושב שמישהו יהיה פרייאר לקחת את הבאנדל שאתה מציע לעומת הבאנדל של FC26 ?

אם אתה באמת רואה מצב שמישהו הולך לקנות Switch 2 רואה על המדף באנדל של מריו קארט World ובאנדל של פוקימון בוחר על פניהם באנדל של REPO + PEAK אתה בטופ 3 האנשים הכי סטלנים שחיו על כדור הארץ לדורותיו.

אם אתה מסכים שבן אדם ירים את הבאנדלים האחרים כי זה דיל "יותר משתלם" להביא משחקים של מחיר מלא מאשר משחקי אינדי אז למה למען כל הרוחות והשדים אתה חושב שמישהו יסכים לשלם על קונסולת האקסבוקס 1000$ בשביל אינדים, אם הוא לא מוכן לקחת בשבילם הביתה קונסולות זולות יותר?

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 8142
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 06 נובמבר 2025, 18:43

מכירות תוכנה וחומרה ביפן.

1. [NSW] Dragon Quest 1 & 2 HD-2D Remake – 232,250 / NEW
2. [PS5] Dragon Quest 1 & 2 HD-2D Remake – 96,812 / NEW
3. [NS2] Dragon Quest 1 & 2 HD-2D Remake – 84,456 / NEW
4. [NSW] Pokemon Legends: Z-A – 82,812 / 1,150,583
5. [NS2] Mario Kart World – 50,845 / 2,017,414
6. [NS2] Pokemon Legends: Z-A – Nintendo Switch 2 Edition – 35,926 / 720,822
7. [NSW] Tales of Xillia Remastered – 10,370 / NEW
8. [NS2] Donkey Kong Bananza – 8,227 / 362,762
9. [PS5] Tales of Xillia Remastered – 7,290 / NEW
10. [NSW] Earthion – 5,689 / NEW

Switch 2 – 83,825 (2,551,846)
Switch OLED Model – 16,539 (9,278,380)
Switch Lite – 7,581 (6,709,574)
PlayStation 5 – 4,265 (5,841,583)
Switch – 2,588 (20,163,260)
PlayStation 5 Pro – 2,535 (264,092)
PlayStation 5 Digital Edition – 737 (1,023,529)
Xbox Series X Digital Edition – 183 (23,363)
Xbox Series X – 72 (323,116)
Xbox Series S – 54 (339,971)
PlayStation 4 – 18 (7,930,030)

הפעם עם מכירות נכונות של דונקי קונג! מכירות חלשות מאוד של דרגון קווסט,רק לשם ההשוואה DQ3 עשה מעל 800K פיזית בשבוע הראשון... אבל צפוי הכבשות השחורות בסדרה וזה.
מה שמעניין פה באמת זה כמה טוב מוכרת גרסת הסוויץ 2 בהשוואה לגרסת הPS5 כשיש מעל 7M קונסולות PS5 ביפן, ורק מעל 2M סוויץ 2...
טירוף מה שהולך לקרות כשרזידנט איוול 9 יגיע, אני לא אתפלא בכלל בכלל אם גרסת הסוויץ 2 תמכור הכי טוב שם.

עוד משהו מעניין שקראתי בERA, קפקום שמו לב לטרנד שבעלי PS4 משדרגים עכשיו בהמוניהם לסויץ 2 ביפן במקום לPS5, זה קצת מתקשר לדיון שלנו על קפקום ונינטנדו
אנחנו הולכים לראות תמיכה מטורפת של קפקום בנינטנדו בדור הזה, לדעתי גם לריזדנט איוול 10 DMC6 ואחרים.

ואגב, קאז.... ctrl+f megabonk הביטוי לא נמצא. שוב רק אינדי אחד ברשימה עם 5689 עותקים במקום האחרון... גם כן סיסטם סלרס...סיסטם סלרס בתחת שלי.

Laskin
Elder
הודעות: 24419
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 06 נובמבר 2025, 20:08

העולם זה לא יפן. המשחקים של קפקום ברובם מערביים ומוכרים הרבה יותר במערב מאשר ביפן.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 8142
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 06 נובמבר 2025, 22:09

ועדיין איזו סיבה יש להם לוותר על השוק היפני?
אם הם יכולים לגרום לאמריקה, אירופה ויפן לקנות את המשחקים שלהם.
למה שיסתפקו רק באמריקה ובאירופה?

שים לב לזה לאסקין.
Monster hunter rise שיצא קודם לסוויץ ואח'כ הפך למולטיפלטפורום מכר 17.8M עותקים.
monster hunter wilds זה שבלעדי לPS5/PC/XBOX או "בשביל המערב" מכר 10M.7
זה ברור שעדיף להם להשקיע ביפן זה לא פוגע בהם הם רק מרוויחים מזה.
יש להם את כל המוטבציה שבעולם לפתח את המשחקים שלהם לסוויץ 2 ולעשות להם פורטים לPS5/X

Laskin
Elder
הודעות: 24419
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 06 נובמבר 2025, 22:41

למה שיוותרו על השוק היפני? הכוונה היא שעם נינטנדו הם יעשו בעיקר משחקים לשוק היפני וכל המשחקים שלהם יהיו הרבה פחות מושקעים מבחינה גרפית/סינמטית, ובלי נינטנדו הם יעשו גם כאלו וגם משחקים סופר מתקדמים וסינתטיים, שלא יכולים לרוץ על הסוויץ׳.

Laskin
Elder
הודעות: 24419
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 07 נובמבר 2025, 01:07

יחד עם הדחייה קיבלנו גם עדכון:
RDR2 מכר עד כה 79 מליון יחידות
GTA5 חצה את רף ה-220 מליון

זה אומר שמאז פברואר שניהם מכרו בערך 10 מליון יחידות כל אחד
מן הסתם המחיר שלהם יחסית נמוך היום, וזה כלום לעומת ההכנסות מתוכן בתשלום שנמכר בתוך המשחק, אבל זה עדיין פסיכי

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42368
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 07 נובמבר 2025, 16:05

אתה יכול לפתח כותר COD חדש כל שנה, או לפתח משחק אחד ב-2013 שמוכר כל שנה כמו משחק COD חדש 12 שנים מאוחר יותר :)

ובנוגע לקאפקום, באמת שאין שום הגיון ברכישה הזו גלאס. המשחקים שלהם ממילא מגיעים לסוויצ', אלה שמדלגים על הסוויצ' לא עושים את זה מחוסר רצון אלה מחוסר כוח (נניח דרגון דוגמה, המשחק הזה כבד מדי ל-CPU של הסוויצ' 2). הסוויצ' 2 מוכרת בצורה מטורפת, אין לנינטנדו תחרות ישירה שתאיים עליה וקצב הבלעדים שנינטנדו מוציאה מספיקה כדי לתחזק 150+ מליון יחידות לאורך הדור. נינטנדו מוכיחה את זה כבר דור שני ברצף.

קאפקום שווה היום בערך 11 מליארד דולר. נינטנדו שווה בערך פי 10 מזה, ויש לה בערך 14 מליארד דולר במזומן. כדי לקנות חברה בהצלחה מסחררת כמו קאפקום צריך לשים מינימום 30% פרימיום, אם לא יותר, כלומר בערך 15 מליארד דולר. אתה מצפה מנינטנדו להוציא יותר כסף מאשר הסכום שיש לה נזיל כדי לקנות חברה שלא תתרום לה בשום צורה חוץ מאשר כמובן השווי הגלום (כוח הפיתוח, ה-IP, ה-REVENUE וכו') בתוך אותם 15 מליארד?

בדיוק כמו עם כל רכישה, החברה הנרכשת צריכה להציג לרוכשת ערך מוסף מעבר לערך הנקוב של החברה. הקניה של אקטיוויז'ן הייתה טפשית לא כי הסכום פסיכי כי הסכום לחברה כמו אקטיוויז'ן היה הגיוני, הוא מה שהשוק קבע. הקניה הייתה טפשית כי היא רוששה את אקסבוקס בזמן שאקטיוויז'ן לא תרמה שום דבר למודל העסקי של אקסבוקס. 70 מליארד דולר והם לא קבלו כמעט שום מפתחת או משחק בתמורה וגם מה שהם קבלו הם לא יכלו להפוך לבלעדי. כלומר הרכישה של אקטיוויז'ן לא תרמה לאטרקטיביות של הפלטפורמה של אקסבוקס, ובדיוק כך הרכישה של קאפקום תרושש את נינטנדו, תגרום ללחץ אדיר מבעלי המניות, והיא לא באמת תורמת יותר מדי לאטרקטיביות של הסוויצ' 2. אז למה לעשות את זה?
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 8142
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 07 נובמבר 2025, 16:20

כן צודק, לא חשבתי על כל הפרטים האלה, סתם זרקתי פנטזיה :-) פסיכי כמה קפקום שווים היום. אני לא מעכל שהם שווים 11 מליארד דולר.שום סדרה שלהם לא גורמת לך לחשוב שהם שווים סכום כזה.
אני מסכים שהרכישה של אקטיבזן טיפשית ביותר, אבל הרכישה של בטסדה? לדעתי היא תחזיר את עצמה בעוד 10 שנים ואז הם יתחילו להרוויח עליה בענק :-)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42368
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 07 נובמבר 2025, 17:31

יש רמות טפשות שונות לרכישה של אקטיוויז'ן והרכישה של בת'זדה. הרכישה של בת'זדה הייתה רכישה של חברה שיש לה הרבה כסף שמפזרת יותר מדי במקום להיות יעילה, וכמובן יכול להיות שהיו אלמנטים של תרגילים חשבוניים כמו זיכוי מס וכדומה. הרכישה של אקטיוויז'ן הייתה כבר טמטום ברמה קולוסאלית שרוששה את אקסבוקס ורסקה אותם לברכיים בזמן שהביאה להם שום וכלום כדי לקדם את העסק של אקסבוקס. זה באמת היה שיא הטמטום של כל הזמנים.
We're just normal men. We're just innocent men

Hypno
Warrior
הודעות: 910
הצטרף: 20 ספטמבר 2023, 15:16

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Hypno » 08 נובמבר 2025, 19:38

glass man כתב:
ואגב, קאז.... ctrl+f megabonk הביטוי לא נמצא. שוב רק אינדי אחד ברשימה עם 5689 עותקים במקום האחרון... גם כן סיסטם סלרס...סיסטם סלרס בתחת שלי.


למה שמגהבונק יהיה בטבלת ריטייל ביפן?
ההערכות של gamediscoverco שמות אותו כבר מעל ל 3 מיליון עותקים.

Duckov רשמית הגיע ל 3 מיליון עותקים.

ההערכות ש Arc Raiders כבר מכר מעל 2.5 מיליון עותקים (כל הפלטפורמות). המשחק עשה שיא CCU חדש אתמול, בסופ"ש השני שלו.
הביקרות ו ה WOM שלו מצויינות. יכול להיות שהלילה הוא יעשה שיא חדש ואולי יגיע ל 400K.

עוד משחק GAAS חדש ממפתחת צעירה שנוחל הצלחה. טוב שהוא הגיע.
אם וכאשר מרתון ידשדש לא נצטרך לסבול בולשיט של רוב הפורום הזה לגבי זה שאין מקום לעוד משחקי שירות ו extraction shooter זה לא בחירה טובה.

Laskin
Elder
הודעות: 24419
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 08 נובמבר 2025, 22:30

אבל לאף אחד פה אין בעייה שמפתחות צעירות ויחסית אנונימיות יעשו את זה קאז! בפעם המליון (!!!) - מה שמפריע לנו זה שלוקחים חברות שהיו עושות משחקי סינגל או עם אלמנט סינגל מאוד מובהק - ומבזבזים הון וזמן ברדיפה אחר הGaaS הזה, וזה גרם לכך שלא קיבלנו עדיין משחקים שלהם בדור הזה.

Hypno
Warrior
הודעות: 910
הצטרף: 20 ספטמבר 2023, 15:16

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Hypno » 08 נובמבר 2025, 22:38

קודם כל, ברור שיש לכם בעיה עם זה כי אתם מעדיפים שגם מפתחות צעירות יעשו משחקים שתואמים את ההעדפות שלכם.
שנית, כל פעם אתם מדברים שזה טעות לעשות משחק GAAS כי כביכול אין מקום בשוק וכולם משחקים את אותם משחקים מוכרים. אז יש מקום.
שלישית, באנג'י היא מפתחת אונליין-פירסט כבר יותר מעשור ועדיין ההחלטה שלה לעשות משחק extraction shooter התקבלה בספקנות גדולה.

--

Arc Raiders חצה את ה 400K שחקני סטים במקביל וממשיך לעלות.

Laskin
Elder
הודעות: 24419
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 09 נובמבר 2025, 06:57

כל אחד מעדיף שחברות יעשו משחקים שהוא אוהב, לא משנה מי הן, אבל זה לא נכון שיש לנו בעייה עם זה שחברות שאנחנו לא מכירים יעשו איזה משחקים שבא להן, התלונות פה היו רק על חברות שמתמחות בסינגל וחברות מוכרות ואהובות.

לגבי באנג׳י - הבעייה היחידה שיש לי אישית זה שהוא נראה מעפן מהרגע הראשון. אם זה היה דסטיני 3 לא היית שומע שום תלונה.
ARC היה נראה מגניב מאוד מהחשיפה הראשונית, אתה יכול לחפש פה, הייתה התלהבות גם מהגרפיקה והעיצוב. אני מאוד שמח בשבילם, לא מרגיש שום תחושה שלילית לגבי ההחלטה שלהם ללכת על הז׳אנר הזה שאין לי שום עניין בו.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 8142
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 09 נובמבר 2025, 13:26

Arc Raiders נראה נהדר. אין לי שום התנגדות לGAAS לי יש בנתיים 2700 שעות במשחק GAAS לא לך.
הסיבה היחידה שאני לא משחק דברים כמו HELLDIVERS זה שקשה לשחקן סולו לשחק את זה.
Arc Raiders לפי מה שאני קורא מצוין לשחקני סולו.

אני גם לא מבין את הנקודה שלך על Arc Raiders הוא לא משחק EA והוא לא בלעדי לסטים והוא על הקונסולות Day one אז איזו נקודה שלך זה מוכיח?
אה את החרטא שלך שאנשים פה שונאים GAAS ? בוא תגיד פה באיזה משחק GAAS אתה משחק.

כמו שלאסקין אומר הבעיה היא רק שחברה שלא עושה משחקי GAAS מתחילה לעשות GAAS.
אני בתחילה בכלל לא התנגדתי שחברות פיתוח יעשו GAAS כי הייתי בטוח שחברות יצליחו לעשות גם סינגל פלייר וגם GAAS, זה התברר כטעות.
הנה לראייה, מאז שקריסטל דיינמיקס עשו את הנוקמים, הם באמת לא שיחררו משחק סינגל מאז, אז אלה שאמרו פה שמשחקי הGAAS האלה יקחו משאבים ממשחקים סינגל צדקו.
זו האמת הקרה והפשוטה אין איך לסובב את זה.

Hypno
Warrior
הודעות: 910
הצטרף: 20 ספטמבר 2023, 15:16

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Hypno » 09 נובמבר 2025, 19:22

הבאתי את Arc Raiders כדוגמת-נגד לבולשיט שנאמר בפורום על זה על כל משחק GAAS שמוכרז (לא משנה ממי) שכאילו מדובר בטעות וכישלון ידוע מראש כי אין עוד 'מקום' למשחקים בשוק הזה.

אז אם מרתון של באנג'י ידשדש אני מקווה שלא נשמע ביקורת עצלה וסלקטיבית כאילו הכתובת הייתה על הקיר כי אין 'מקום' לעוד משחקי GAAS להצליח. הבעיות של מרתון יהיו בעיות שלו ותו לא.

ב 2024 היה 'מקום' במינימום להלדייברס, מראבל רייבלס וPOE2 להיות הצלחות GAAS עצומות. השנה במינימום קיבלנו את Arc Raiders, וגם באטלפילד חזר לזירה אחרי שהמשחק הקודם דשדש עמוקות.

Laskin
Elder
הודעות: 24419
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 09 נובמבר 2025, 20:26

אבל זה ברור שיש GaaS שמצליחים ואף אחד פה לא אמר שאין לשום משחק חדש שום סיכוי. זה פשוט בערך 1% מהם, והשאר נכשלים קשות, לא תמיד בקשר ישיר לאיכות שלהם. וכן, אין מקום להרבה מהם בו זמנית, הם אוכלים אחד את השני כי יש אנשים מאוד ספציפיים שאוהבים אותם ואמנם הם מתרבים אבל לא בקצב שיכול להכיל יותר מדי מהם ביחד. הלדייברס עלה ונפל, הוא לא הדוגמא הכי טובה ובטח שלא שמעת אף אחד פה מתלונן עליו.
עוד פעם לחזור על זה בפעם המליון? רק כשמדובר בחברות שעושות משחקי סינגל שאנחנו אוהבים - אנחנו מתלוננים.


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot], Google [Bot] ו־ 9 אורחים