נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

Hypno
Warrior
הודעות: 910
הצטרף: 20 ספטמבר 2023, 15:16

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Hypno » 09 נובמבר 2025, 21:36

הלדייברס לא נפל...המשחק נהפך לירוק-עד וממשיך למכור מצויין. כאילו באמת. מספיק לעוות את המציאות בנוגע להצלחה המתמשכת של הלדייברס.

וכמה משחקי SP FPS מצליחים? לא 1%?
למה אני לא שומע אותך אומר איזה שטות זו הייתה ש ID עשתה משחק דום שנפל על הפנים במקום לעשות משהו אחר? ואיזה שטות זה היה לעשות את פורצה מוטורספורט האחרון. ודת' סטרנדינג 2 שמוכר פחות מקודמו, ושנים של avowed שהלכו לפח וכו וכו'.

'משום מה' רק כאשר משחק GAAS נכשל זה הופך להאשמה כנגד הז'אנר וכנגד ההחלטה הראשונית לעשות משחק מסוג זה.

Laskin
Elder
הודעות: 24414
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 09 נובמבר 2025, 22:39

אתה דווקא כן שומע אותי מתלונן על דום, אבל לא כי הוא לא עשה משהו אחר, אלא כי הכיוון שלקחו היה מעפן ופרשתי ממנו אחרי 20% בערך. הפכו את המשחק לאיטי, הוסיפו קטעי דרקון גרועים ורובוטים ענקיים גרועים שהרסו את הפייסינג המדהים של איטרנל.
בדיוק התווכחתי עם גלאס כשהטענה שלי הייתה שבתסדה ״איבדו את זה״. אתה פשוט ממציא טיעונים.

Hypno
Warrior
הודעות: 910
הצטרף: 20 ספטמבר 2023, 15:16

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Hypno » 09 נובמבר 2025, 22:55

אני לא מדבר על איכות המשחק אלא על המכירות. זה שהוא נכשל לא פתאום גרם לך להגיד 'מה בכלל הם עשו משחק FPS, וזה נועד לכישלון'.
משתמשי פורום זה מעמידים משוכות ביזאריות בפני משחקי GAAS שהם לא מעמידים בפני משחקים אחרים.

אף אחד לא מתלונן שמשחק FPS לא היה צריך להיעשות כאשר שרוב משחקי ה FPS לא מתקרבים בכלל למכירות של COD. אף אחד לא מתלונן שמשחקי דמוי-סולס לא היה צריך להיעשות כי הוא לא מתקרב למכירות של אלדן רינג לאלדן רינג. אבל חלילה אם משחק GAAS לא שובר את הטריו של פורטנייט, מיינקראפט ו-וואטבר אז *gasp* מה יש לו לחפש בשוק.

רואים את קו המחשבה המעוות הזה בזה שאתה מאמין שהלדייברס זה לא דוגמה טוב למשחק GAAS שמצליח בענק.

--

Arc Raiders ממשיך להציב שיאי CCU חדשים בסטים, והוא עבר את זה של הלדייברס 2.
המשחק זמין גם ב EGS ובגם בחנות של מיקרוסופט. מעניין לדעת כמה שחקנים הם מוסיפים לCCU של סטים.

Laskin
Elder
הודעות: 24414
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 09 נובמבר 2025, 23:00

לא, זה שהוא נכשל בגלל הסיבות שהוא נכשל גרם לי לחשוב למה זה הכיוון שהם לקחו איתו, שאחראי לכשלון שלו.
GaaS מצריך עלויות גדולות מאוד גם אחרי שהמשחק יוצא, לכן זה ריסקי יותר. אתה צריך להמשיך להכניס כסף לאורך זמן ולא רק את הכסף שהמשחק עצמו עולה, כדי לתחזק אותו, את השרתים, התמיכה וכו, ליצור עוד ועוד תוכן כל הזמן כדי ליצור עניין וכו.
אתה סתם מטפס על עץ מאוד מטופש, אתה יודע שזה שונה מאוד.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 8142
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 09 נובמבר 2025, 23:48

מתלוננים שמשחקי הGAAS גורמים לנו לחכות 10 שנים למשחק באטמן חדש.
אף אחד לא היה מתלונן שרוקסטדי עושה GAAS אם היינו מקבלים באטמן סינגל פלייר עם דמיאן בזמן הזה ממפתחת אחרת (או שהיו מתלוננים הרבה פחות אנשים)
אף אחד לא היה מתלונן שקריסטל דיינמיקס עושה משחקי GAAS אם בזמן הזה איזו מפתחת מוכשרת אחרת היתה מפתחת משחק טומב ריידר ראשי, אבל אנחנו מחכים 7 שנים!

אף אחד לא התלונן שסקוור עשו את FF11 משחק GAAS, אתה יודע למה? כי לא היינו צריכים לחכות 10 שנים, לפפ12.


למה אנשים כל כך מאוכזבים מיוביסופט על הסמוראי השחור? כי אנחנו צריכים לחכות כל כך הרבה שנים עכשיו עד שהם ינסו שוב לעשות משחק AC נורמלי ביפן אם בכלל.
אם היינו יודעים שיהיה עוד AC ביפן בקרוב, אף אחד לא היה עושה עניין גדול מהסמוראי השחור הזה.

Laskin
Elder
הודעות: 24414
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 10 נובמבר 2025, 06:48

אתה מפספס פה גם כן את הנקודה גלאס… אני לא הייתי רוצה באטמן ״ראשי״ מחברה אחרת או tlou מחברה אחרת, אני הייתי רוצה את נוטי דוג ורוקסטדי, לא חברה הרבה פחות כשרונית שזה לא בDNA שלה, שהיא לא ״המציאה״ את זה, ולא הייתי רוצה ששתי החברות האלה יעשו GaaS כי זה גם כן לא בDNA שלהן בשום צורה, האנשים שם לא עשו את זה אף פעם והנה עובדה - כשהן עושות את זה תראה את התוצאה. אלו חברות שתמיד עשו סינגל ברמה הגבוהה ביותר, אז במקרה הכי גרוע הייתי מוכן שצוות קטן מאוד שלה יעבוד עם חברה אחרת על איזה GaaS בזמן שכל הכשרונות האמיתיים ימשיכו לעשות בדיוק מה שעשו כל השנים והביאו לנו יצירות מופת בתחום.

Hypno
Warrior
הודעות: 910
הצטרף: 20 ספטמבר 2023, 15:16

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Hypno » 10 נובמבר 2025, 20:23

Laskin כתב:לא, זה שהוא נכשל בגלל הסיבות שהוא נכשל גרם לי לחשוב למה זה הכיוון שהם לקחו איתו, שאחראי לכשלון שלו.
GaaS מצריך עלויות גדולות מאוד גם אחרי שהמשחק יוצא, לכן זה ריסקי יותר. אתה צריך להמשיך להכניס כסף לאורך זמן ולא רק את הכסף שהמשחק עצמו עולה, כדי לתחזק אותו, את השרתים, התמיכה וכו, ליצור עוד ועוד תוכן כל הזמן כדי ליצור עניין וכו.
אתה סתם מטפס על עץ מאוד מטופש, אתה יודע שזה שונה מאוד.


אבל לא פקפקת בהחלטה שלהם לעשות משחק FPS.
כמו שאתה לא מפקפק בהחלטות של עשרות אולפנים אחרים לעשות משחקי SP שבסוף נוחלים מידות שונות של כישלון (או הצלחה).

רק למשחקי GAAS אין מידות שונות של הצלחה. הם חייבים להיות בצמרת העליונה כדי להיחשב כהצלחה. אז נא להפסיק את האיפה והאיפה. או שאת אותן אמות מידה תחיל גם על משחקי SP. כל משחק שלא מתקרב למכירות של המובילים בז'אנר הוא משחק שלא היה צריך להשקיע בפיתוח שלו ומוטב שלא היה יוצא.

Laskin כתב:אתה מפספס פה גם כן את הנקודה גלאס… אני לא הייתי רוצה באטמן ״ראשי״ מחברה אחרת או tlou מחברה אחרת, אני הייתי רוצה את נוטי דוג ורוקסטדי, לא חברה הרבה פחות כשרונית שזה לא בDNA שלה, שהיא לא ״המציאה״ את זה, ולא הייתי רוצה ששתי החברות האלה יעשו GaaS כי זה גם כן לא בDNA שלהן בשום צורה, האנשים שם לא עשו את זה אף פעם והנה עובדה - כשהן עושות את זה תראה את התוצאה.


'DNA' זה עוד בולשיט עצל.
'DNA' לא קיים רק בין משחק SP למשחק GAAS. נוח לך לקצוב אותו לשדה הראייה שמתאים לך.

גם משחק גוף ראשון זה לא ה DNA של סידי פרוג'קט. דוטה זה לא ה DNA של ואלב. NMS לא היה ה DNA של hello games ואין סוף דוגמאות אחרות.
כולנו חכמים בדיעבד אחרי שמשחק נכשל לבוא ולהצביע על כל כביכול סממן קטן שהעיד על התוצאה ואיך 'היה ברור שזה מה שיקרה'.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42351
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 11 נובמבר 2025, 21:20

Hypno כתב:הבאתי את Arc Raiders כדוגמת-נגד לבולשיט שנאמר בפורום על זה על כל משחק GAAS שמוכרז (לא משנה ממי) שכאילו מדובר בטעות וכישלון ידוע מראש כי אין עוד 'מקום' למשחקים בשוק הזה.


A straw man fallacy (sometimes written as strawman) is the informal fallacy of refuting an argument different from the one actually under discussion, while not recognizing or acknowledging the distinction.[1] One who engages in this fallacy is said to be "attacking a straw man".


ובהקשר האמיתי של הת׳רד - GOY מכר 3.3 מליון יחידות בחודש הראשון.
We're just normal men. We're just innocent men

Hypno
Warrior
הודעות: 910
הצטרף: 20 ספטמבר 2023, 15:16

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Hypno » 15 נובמבר 2025, 16:36

למי שפספס, Arc Raiders מכר יותר מ 4 מיליון עותקים.

הנה תרגיל מחשבתי אם המשחק היה מוכר 200K ונכשל. האדם הממוצע היה אומר ש'ברור' שהמשחק נכשל כי:

1) עוד משחק GAAS בשוק רווי. אין לזה סיכוי.
2) מפתחת צעירה בלי קהל מבוסס. המשחק הראשון שלהם היה F2P וזה 40 דולר.
3) הלדייברס קורה פעם ב-. גם המשחק הזה היה צריך להיות F2P. היו צריכים להסתכל על firebreak כסימן אזהרה.
4) מי הדביל שמשחרר משחק שוטר בתווך בין באטלפילד ל COD? הכתובת על הקיר.

Laskin
Elder
הודעות: 24414
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 15 נובמבר 2025, 17:00

התשובה הנכונה היא:

6) מדובר במפתחת אנונימית יחסית עם נסיון גם ככה בתחום, שמעולם לא עשתה משחק סינגל, אז סביר שלא היינו מדברים עליו פה בכלל, מקסימום אומרים שהוא היה נראה דווקא מבטיח, כמו שאמרנו כשהוא נחשף והגרפיקה שלו הייתה מאוד יפה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42351
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 15 נובמבר 2025, 18:36

עדין ממשיך עם האנשי קש.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 8142
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 15 נובמבר 2025, 20:28

קאז אשכרה גרמת לי לחשוד שאולי כולנו פה לכלכנו על ARC Raiders ואתה היחיד שראית מה הוא שווה, אז הלכתי לבדוק מה אמרנו עליו וזה הדבר היחיד שמצאתי בערך.
Laskin כתב:היו ממש אחלה טריילרים!


גם Arc Raiders נראה מדליק, זה משחק מולטי שאני רוצה לנסות, משהו שאני לא אומר כמעט אף פעם.


קאז אתה לא דיברת על המשחק אפילו פעם אחת ובטח שלא בשבחו.

כמו שנדב אמר זה שוב אנשי קש שאתה ממציא, על כלום.

Arc riders מצליח כי הוא הוא די עושה את מה ש"מרתון" ומשחקים אחרים בז'אנר מבטיחים אבל אשכרה מצליח לקיים וגם נראה טוב וגם במחיר טוב אני מת לנסות אותו.
אם אנשים פה ירצו להצטרף כדי שיהיה לנו מעניין כקבוצה עוד יותר טוב.

Hypno
Warrior
הודעות: 910
הצטרף: 20 ספטמבר 2023, 15:16

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Hypno » 15 נובמבר 2025, 22:18

ההודעה שלי לא הופנתה לאף אחד כאן.

פשוט הדגמתי איך אפשר למצוא בדיעבד סיבות לוגיות ולגיטימיות למדי למה משחק נכשל ואז כאילו להסתלבט על חברות ומפיצות מה הן חשבו לעצמן כשנתנו למשחק להגיע לשוק.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42351
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 15 נובמבר 2025, 23:53

אתה קופץ על כל משחק gaas שהצליח עם סוג של ״אהאה! הראתי לכם״. אבל אתה נלחם בתחנות רוח, אף אחד לא טען מעולם שמשחק gaas אוטומטית אומר כישלון או שאין משחקים מצליחים. זאת הגדרה של איש קש, אתה מראה שצדקת בנקודה שאף אחד לא העלה בכלל. מן הסתם משחקי gaas יכולים להיות מצליחים. אם כבר כשמשחק gaas מצליח הוא מכניס הרבה יותר כסף מאשר משחק סינג מצליח, אז הם לא רק מצליחים, הם הצלחה מסחררת.
We're just normal men. We're just innocent men

Hypno
Warrior
הודעות: 910
הצטרף: 20 ספטמבר 2023, 15:16

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Hypno » 16 נובמבר 2025, 21:50

Arc Raiders בסופ"ש השלישי שלו ממשיך להרים את הרף וקובע שיא CCU חדש גם כאשר COD וטארקוב שוגרו מולו.
(אגב מדדי סטים של BO7 הם מפלה לעומת BO6).

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42351
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 16 נובמבר 2025, 22:21

Hypno כתב:Arc Raiders בסופ"ש השלישי שלו ממשיך להרים את הרף וקובע שיא CCU חדש גם כאשר COD וטארקוב שוגרו מולו.
(אגב מדדי סטים של BO7 הם מפלה לעומת BO6).

אחלה על הדבר הראשון ואחלה על הדבר השני. אני תמיד שמח לראות חברה מקבלת בראש כשהם זורקים על השחקנים. מיקרוסופט מזנה את COD, וזאת משימה לא קלה להתחשב במה שאקטיוויז'ן עשו לפרנצ'ייז, וכיף לראות שהלקוחות דוחפים חזרה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 8142
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 21 נובמבר 2025, 22:46

20 המשחקים הנמכרים ביותר באוקטובר. איזה כייף לראות את נינג'ה גיידן 4 פה :-)
1. Battlefield 6 – EA
2. Pokemon Legends: Z-A – Nintendo
3. Ghost of Yotei – Sony
4. NBA 2K26 – Take-Two
5. EA Sports FC 26 – EA
6. Madden NFL 26 – EA
7. The Outer Worlds 2 – Microsoft
8. Little Nightmares 3 – Bandai Namco
9. Digimon Story: Time Stranger – Bandai Namco
10. Borderlands 4 – Take-Two
11. Ninja Gaiden 4 – Microsoft
12. EA Sports College Football 26 – EA
13. Super Mario Galaxy + Super Mario Galaxy 2 – Nintendo
14. Final Fantasy Tactics: The Ivalice Chronicles – Square Enix
15. Sonic Racing: CrossWorlds – SEGA
16. Silent Hill f – Konami
17. Minecraft – Multiple Video Game Manufactures
18. Helldivers 2 – Sony
19. Grand Theft Auto 5 – Take-Two
20. Red Dead Redemption 2

Hypno
Warrior
הודעות: 910
הצטרף: 20 ספטמבר 2023, 15:16

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Hypno » 22 נובמבר 2025, 10:27

השיגור של בלאק אופס 7 באירופה (פיזי+דיגיטלי) נמוך ב 67% מהשיגור של באטלפילד 6, ונמוך ביותר מ 50% מהשיגור של בלאק אופס 6 שנה שעברה.

https://www.thegamebusiness.com/p/call- ... 7-european

מי שהסתכל בטבלת מכירות של סטים של שבוע שעבר ראה גם שבלאק אופס 7 הגיע רק למקום 4 - כלומר Arc Raiders עשה יותר revenue ממנו (במחיר זול יותר)
וגם משחק ה Anno החדש.

מגע הקסם של ספנסר.

Laskin
Elder
הודעות: 24414
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 22 נובמבר 2025, 12:50

איזה יופי… סוף סוף הכוכבים הסתדרו, ויש צדק.
השנה לא רק שהמשחק היה באמת גרוע והפך לבדיחה ברשת, אלא גם יש אלטרנטיבה מצוינת עם באטלפילד מצויין אז אנשים באמת מצביעים בארנק.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42351
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 22 נובמבר 2025, 15:36

בהחלט צדק, שילמדו מהארנק.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42351
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 27 נובמבר 2025, 16:31

הוויצ'ר 3 עומד על 60 מליון עותקים, סייברפאנק על 35 מליון. באופן יחסי סייברפאנק מוכר יותר מהר מהוויצ'ר שבתקופה המקבילה עמד על 30 מליון עותקים. כל הכבוד ל-CDPR, מספרים מטורפים.

הרווח של CDPR ברבעון האחרון הוא 53 מליון דולר מה שמקדם אותם לרווח (לא הכנסות, רווח) של 200 מליון דולר בשנה הנוכחית בלי לשחרר אף משחק (פנטום ליברטי יצא לפני שנתיים).

חלוקת העובדים שלהם נכון לאוקטובר:
- 447 על הוויצ'ר 4
- 135 על סייברפאנק 2
- 56 על סיריוס (שם קוד למשחק מולטי בעולם של הוויצ'ר)
- 29 על הדר (שם קוד ל-IP החדש הבא)
- 162 עובדים משותפים לכל הפרוייקטים (עובדים באולפני motion capture, עובדי QA, מנתחי DATA וכו')
- 22 עובדים על "אחר". כנראה דברים כמו GOG, אתר מסחרי, ניהול סושייל וכו'.

סה"כ 851 עובדים. ביולי הם היו 799 עובדים, רוב העובדים החדשים הצטרפו לצוות של סייברפאנק 2 שהיה ביולי רק 116 אנשים.

הצפי הוא שעד סוף 2026 יעבדו על סייברפאנק 2 בערך 250 עובדים:
תמונה
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24414
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 07 דצמבר 2025, 09:06

שפל חדש:



קאז יכול לבלבל את המח על ירידה מאז 2023, אבל אין שום ספק שהסיבה האמיתית שאקס בוקס נמצאת במקום הרביעי (אולי חמישי? יש את הסוויץ׳ 1) ומאחורי איזו קונסולת נישה של ילדים - היא שהם ויתרו על בלעדיות ואפשר לשחק את כל המשחקים שלהם על המתחרה הישירה ואף אחד לא רוצה להתקרב לאקוסיסטם שלהם.
כמובן שגם העובדה שהמחיר של הקונסולות והאביזרים שלהן עלה משמעותית לא עוזרת. אבל אתם יודעים מה יכול לשפר את המצב? למכור את הקונסולה הבאה באלף דולר!


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 26 אורחים