Laskin כתב:החידוש המשמעותי יותר של יוטיוב בעיניי הוא האפשרות לתת תרומות ישירות לערוץ, כמו שטוויץ', שיגיע בהמשך השנה.
זה יעשה מהפכה בתחום האינטרנט, ונראה תכניות איכותיות ומושקעות בהרבה.
נחכה ונראה כמה זו מהפכה. יוזמות פרטיות של יוצרים ביוטיוב מובילות בשנה+ האחרונה להרבה מאוד מימון התנדבותי מהסוג הזה, בלי הcut שיוטיוב הולכים לקחת. אתרים כמו Patreon וSubbeble גדלו בקצב פסיכי עם מודל המימון הזה וכמובן שכולנו מודעים למימון קהל לפי פרויקטים באתרים כמו קיקסטארטר ואינדיגוגו כבר תקופה לא קצרה.
בכל זאת, מדובר בשינוי מצוין. כבר שנים שהשיח בנוגע למימון התוכן ביוטיוב מתנהל, בלי הרבה שיתוף פעולה מיוטיוב עצמם (למרות שהם בהחלט מקשיבים ליוצרים, הם לא עושים את זה מספיק) והפתרונות עלו מזמן מהשטח ולא מלמעלה.
המצב היום הוא שערוצי חינוך כמו scishow, cgpgrey, crash course, asap science ורבים אחרים ממונים באופן כמעט בלעדי ע"י צופים שהתנדבו לתת את כספם ולא מפרסומות. גם יוצרים כמו pomplamoose (שאחד מהם הקים את Patreon) וטים באקלי (הבחור מאחורי CAD-Online ולא קשור באמת ליוטיוב, אלא לנושא הכללי של היצירה החינמית באינטרנט) ממונים באופן שוטף ע"י הקהל שלהם.
בקיצור, הרבה כסף מתגלגל באתרי "הצד השלישי" (לא יודע כמה אפשר לקרוא ליוצרים הכי חשובים ביוטיוב צד שלישי) האלה ובאופן טבעי, יוטיוב רוצים cut.
נראה שיש התרחקות מסוימת של חלק מהיוצרים ברחבי האינטרנט ממודל המימון דרך פרסומות. המשמעות היא מאוד חיובית, לדעתי. פחות תלות בפרסומות, זה פחות מעורבות של מפרסמים וזה הרבה הרבה פחות מעורבות של מפרסמים בתכנים שאנחנו זוכים לצרוך. זה לפני שמדברים בכלל על כך שלראות פרסומות זה לא כיף גדול.