
Laskin כתב:במקום לשדרג ספינה (שאותי אישית זה ממש משעמם) - הם נותנים לך לשדרג את עצמך (אם כי רצוי שתעשה זאת במיקרו-תשלום של מאה דולר עבור פריט יחיד).
Laskin כתב:לא יודע, יש לך מלא נשקים שונים לבחור מהם, ציוד וכו'? אותי 4 בכלל לא עניין (לא אוהב ספינות, מה לעשות).
Death_119 כתב:קבל סיפור של חוויותי מהבוקר בAC4 ותבין למה יש פחות גיימפליי בUnity ומדוע המשחק הוא צעד אחורה:
הסתובבתי בהוואנה, ביצעתי משימות התנקשות ואיסוף Collectibles, הלכתי למוזג בבאר המקומי, הוא סיפר לי על שיירה ריווחית באיזה מקום באזור, עליתי על הספינה באופן מיידי (בלי זמני טעינה כמובן), שטתי לכיוונה, הסתכלתי במונוסקופ ושמתי לב שהיא שווה 2000 ריאל, לא מלהיב אבל גם משהו. ישר התנגחתי בפריגטה שהובילה את השיירה (היו עוד שתי ספינות קטנות נוספות), יריתי עלייה מטווחים מטווח קצר ולבסוף הכנעתי אותה, עליתי על הספינה, קודם לכן יריתי עם התותח הקטן שלי לרכך את הנחיתה שלי שם, אחרי שהרגתי חמישה אנשים מתוך 15 שמספיקים לקחתי את החבל הקרוב, קפצתי לספינה, ניהלתי קרב עליה, טיפסתי למעלה, קרעתי את הדגל והשתלטתי עליה.
המשכתי לשוט וראיתי שיש לוויתן לא רחוק ממני, יצאתי לציד ותפסתי אותו לאחר מאמץ.
המשכתי וראיתי בריגדה עם משאב שהייתי צריך כדי לשדרג את הספינה שלי, נלחמתי, כבשתי ופתאום עלתה רמת המבוקש שלי, הגיע צייד, נלחמנו, ניצחתי. פתאום ראיתי מבצר מרחוק, יצאתי להתקפה, ריכחתי את ההגנות שלו, עליתי להלחם, הצטרפתי לחברי הצוות שלי ללחימה בשער המבצר, מצאתי את הקצין, חיסלתי אותו, אספתי שתי תיבות בדרך, חיסלתי גם את מפקד המבצר ופתאום כל האזור הגיאוגרפי הקרוב נגלה בפניי. ראיתי שבאי ליד יש תיבה, קפצתי אליו ועל הדרך צדתי איגואנה ושדרגתי את הציוד שלי עם העור של האיגואנה.
חזרתי למבצר שלי וראיתי שיש משימת השתלטות על Plantation שתביא לי גם משאבים מהמחסנים של החווה ובנוסף אני אקבל עוד 2000 ריאל תמורת עבודתי. אני צריך כמובן לעקוב אחרי הסוחר שיוביל אותי למקום, להתנב, להרוג את השומרים השונים בצורת התגנבות תוך התחבאות בשיחים, נטרול הפעמונים, חיסול התצפיתנים ועוד...
עכשיו תגיד לי שUnity הוא לא חזרה אחורה.
Nucleus_Dawn כתב:
יצאת מהוואנה לים בלי שום זמן טעינה? כנראה שאתה לא משחק בAC4, כי ביציאה מכמה מהמקומות המרכזיים במשחק, יש זמן טעינה.
יש בו שטחים ענקיים שלא מצריכים זמני טעינה, אבל ספציפית כמה וכמה מקומות דווקא כן צריכים. שלא לדבר על זה שראית זמן טעינה בכל פעם שהלכת לאיזו חנות.
דווקא זה תחום שממש ממש קל לראות בו התקדמות אדירה ביוניטי, עם כל האזורים הפנימיים שלו וזמני הטעינה הבאמת כמעט לא קיימים.
בכל מקרה, כל מה שאמרת זה טוב ויפה. תיארת היטב את השימוש החכם בגימיק של השיט והלוחמה הימית, לצד הטבע הרנדומלי של חלק מההתקלויות. ביוניטי, במקרה, יש הרבה יותר סוגי התקלויות.
אבל בכל זמן הזה שלך לא חקרת תעלומת רצח אחת? לא עיצבת את הדמות שלך לכיוון הסגנון משחקיות האהוב שלך? לא קפצת בזמן לתקופות אחרות בהיסטוריה של הוואנה? לא פתרת חידות מנביא פסיכי מהעבר? לא עשית משימות לבקשת מדאם טוסו, שחולמת על אנשים שרוצים להרע לה ושולחת אותך להרוג אותם? לא שידרגת בתי קפה\תאטראות ברחבי עולם המשחק ועשית משימות שנפתחו בזכות זה? לא שיחקת ביחד עם עד 3 חברים במשימות מאתגרות במיוחד, שנותנות לך המון כסף?
כלומר, אם יוניטי הוא כזה צעד אחורה, היית חושב שכל הדברים המשותפים לשני המשחקי יעשו בו פחות טוב ושבIV יהיו את כל הדברים שאפשר לעשות ביוניטי.
אבל תראה מה זה! לא רק שבכל דבר שמשותף לשני המשחקים, יוניטי עושה בצורה עדיפה, אלא הוא גם עושה המון דברים חדשים, לפני שאתה בכלל מדבר על המשימות הראשיות, שמוסיפות מימד שהיה חסר בסדרה כמה וכמה שנים.
IV משחק נהדר. לא מפתיע שאתה נהנה ממנו. פשוט כמישהו שלא באמת בילה זמן עם הסדרה הזאת, אתה כנראה לא מבין כמה הוא דומה לה בהכל, פרט לגימיק השייט.
בנוגע למערכת הקרב, המערכת ב4 זורמת וכיפית. היא גם קלילה ולא מצריחה יותר מידי חשיבה. אפשר בקלילות להרוג עשרות אויבים. ביוניטי, זה לא המצב, מה שגורם לי להאמין שלא רק שהיא יותר מאתגרת, אלא שגם יש הרבה יותר משמעות למערכת שיפור הדמות, שכן אתה יכול לעצב את המשחקיות, לטעמך ולשפר את היכולות שבהן אתה אוהב להשתמש. רק בכך, היא עושה מספיק, כדי להפוך אותה לעדיפה על זו של מערכת שדרוג הספינה מIV. אתה לא פשוט מחזק את הדמות\ספינה עם כל שדרוג, או קונה איזה נשק חדש. אתה ממש מעצב בעצמך את הדרך שבה אתה רוצה לשחק ובניגוד לספינה, גם יכול לסייפ את המשחק עם דמות מיוחדת.
אז מערכת שדרוג גמישה ועדיפה, מערכת קרב יותר מאתגרת, התגנבות עדיפה, משימות חדשות מסוגים שונים, גמישות ותחכום רב במשימות התנקשות, שיפור לבערך כל מכאניקה קיימת וקפיצה אדירה ברמה בכל הנוגע לבניית העולם, זה מה שיוניטי מציע.
קשה לי מאוד לראות איך זה "צעד אחורה". אפילו לא רואה בסיס לטענה שהמשחק פשוט שונה וזה צעד הצידה. זה צעד מרשים קדימה, בכל הנוגע למה שהופך את הסדרה הזאת למוצלחת, הכולל גם תוספות מעניינות ומוצלחות. נכון שהסירו את הגימיק המוצלח מIV, אבל זה צעד חכם, כי כבר במשחק הראשון שמבוסס עליו, מרגישים שהוא קצת עייף ובאמת בשלבים היותר מאוחרים של המשחק, כבר שטתי הרבה פחות ועשיתי fast travel הרבה יותר.
Death_119 כתב:לא קראת מה שכתבתי - "עליתי לספינה", אין שום זמני טעינה בעלייה לספינה, אין בAC4 זמני טעינה מלבד בFast travel ויציאה משלושת הפורטים הגדולים. שכן, הוואנה היא אחד מהם. כל האזורים האחרים הם ללא זמני טעינה.
לא תיארת שום גיימפליי חדש. עיצבת את הדמות שלך זה גיימפלי? לעצב את הדמות שלך יש גם ב-4, תחליט מה הציוד שלה ומה היא לובשת. חקירת רצח? מה הגיימפליי שם? להסתובב בחדר ולחוץ על כפתור בנקודה המבוקשת כמו בבאטמן? נו באמת. ומה זה כל השאר, מה השינוי בגיימפליי?
קואופ זה אותו גיימפליי, אתה עושה משימת התנקשות, נו באמת.
Nucleus_Dawn כתב:
אוי, נו. מה זה משנה אם אתה עולה לספינה בלי זמני טעינה, אם חצי שניה אחרי זה, יש לך זמן טעינה. הרבה יותר מרשים, למשל, שאתה נכנס לחנויות\בתי קפה\סתם כמות עצומה של בתים רנדומיליים\מבני ענק בלי מסך טעינה אחד.
לא שזה קריטי. העובדה שרק לפרט המאוד לא רלוונטי הזה התייחסת, מלמדת שכל שאר הדברים שכתבתי נכונים.
בגלל שאין לך ידע על התפתחות הסדרה במהלך השנים (לא שזו בושה. סתם לא שיחקת בהם, או התעניינת בהם) ואתה פתאום מוצא את IV מהנה, אתה מנסה להסביר איך הוא שונה, כאשר כל הדברים שמהם אתה מרוצה כל כך, קיימים בצורה זו או אחרת במשחקים הקודמים (החל מסוגי אויבים שונים, דרך היכולת לשדרג את הבסיס\העיר\הספינה שלך ועד הטבע הרנדומלי של מגוון מפגשים שהלך והתפתח בז'אנר משחקי העולם הפתוח בכלל ובמשחקי AC בפרט, במהלך הדור הקודם).
את הטענה שיוניטי הוא איכשהו צעד אחורה, בגלל שהגימיק העייף של IV לא קיים בו, הייתי מקביל לטענה חסרת ביסוס באותה מידה שAC:R היה צעד אחורה לסדרה, כי הוא הציג רק עיר אחת ענקית ומרשימה יותר מכל מה שנראה קודם בסדרה, בזמן שבמשחקים הקודמים היו 3 ערים בכל אחד. זה פשוט לא נכון. אפשר לטעון, למשל, שהוא פחות לטעמך, אבל להגיד שמשחק שמשפר את עמודי הטווח של הסדרה, מלטש את המכאניקות החשובות בה, מתרחש בעיר הכי מרשימה בסדרה (ובהתאם, אחת המרשימות במשחקי עולם פתוח בכלל), מוסיף קו אופ ומוסיף מערכת שדרוגים גמישה, שמאפשרת לשחקן לשפר את צורת המשחק, כרצונו (בניגוד למערכת השדרוגים בIV, שהיא לינארית) הוא צעד אחורה, זה פשוט טעות.
אני באמת לא מבין למה אתה מרגיש צורך לתרץ את ההנאה של ממשחק AC. הם משחקים מצוינים. מלא אנשים אוהבים אותם. זה שאתה נהנה מ4, עם מערכת הקרב הקלילה והזורמת שלו וההסתמכות הקצת מוגזמת שלו על גימיק מעט רפטטיבי, זה בסדר גמור. גם אני מאוד נהניתי ממנו, סה"כ.
Death_119 כתב:אין לי עוד מה להוסיף. אני לא ראיתי שום התקדמות ביוניטי על פני הרביעי, אתה מרגיש שכן, סבבה. לא מבין איך אתה קורא לספינה גימיק כאשר היא מרכז המשחק, אבל שיהיה.
DrKeo כתב:שום התקדמות בין יוניטי ל4? אתה מבין שזה מנוע חדש, מנוע פרקור חדש ומערכת קרב חדשה נכון? אני לא ממש מבין בקרב של AC אז אין לי מושג אבל הפרקור שם שונה לגמרי, אפילו הכפתורים לא עושים אותו דבר ולא רק סתם אנימציות חדשות, והמנוע הגרפי חדש לגמרי. AC4 זה פשוט AC3 בקריבים (גם ב3 הייתה הספינה) עם יותר דגש על הספינה, AC:U הוא קפיצה חדשה של הפרנצ'ייז. אולי הוא מלא תקלות ובעיות אבל זה משהו אחר.
Death_119 כתב:אתה מדבר על הצד הטכני, אני מדבר על הגיימפליי.
Death_119 כתב:אין לי עוד מה להוסיף. אני לא ראיתי שום התקדמות ביוניטי על פני הרביעי, אתה מרגיש שכן, סבבה. לא מבין איך אתה קורא לספינה גימיק כאשר היא מרכז המשחק, אבל שיהיה.
DrKeo כתב:גם אני, מערכת פרקור חדשה לגמרי עם שליטה חדשה (זה אפילו לא אותם כפתורים, עכשיו יש לך גם כפתור ל"ירידה למטה" למשל) ואומרים שיש מערכת קרב חדשה אבל עליה אין לי מושג כחול.
Laskin כתב:שיחקת בו? שחק ותבין... זו מערכת די חכמה
Death_119 כתב:כפתור לירידה למטה? אתה מתכוון להחזיק עיגול במקום לתקתק? וואו... ומה השתנה, אין להחזיק את הטריגר כדי לרוץ והוא מטפס לבד?
DrKeo כתב:אוי נו באמת דודי, תהיה רציני לרגע. זה כמו התגובות שלך שלא שינו את הגרפיקה של UNITY או של COD עד ששחקת בהם. כולם אומרים שהפרקור עבר שינוי גדול מאוד והוא הרבה יותר טוב עכשיו, פשוט תקבל את זה עד ששחקת בעצמך ובאמת ראית שכלום לא השתנה.
Death_119 כתב:לא הצלחתי להבין איך הוא עבר שינוי. אני יודע שאפשר להחזיק את העיגול והוא ירד אוטומטית במקום שתקתק שלוש פעמים, פשוט מהפכה. ובכל זאת גם בכל הודעה שנייה אתם מספרים שהמהפכה מגיעה גם מאנימציות שזה בכלל פרט טכני שלא קשור לגיימפליי.
מה הבעייה להגיד, המשחק הוא צעד אחורה, אין פה דעה, יש רק התייחסות למה הוא חידש ומה הוא גרע. האחד לא אוהב ספינות והשני לא מוכן להודות שAC יכל לצאת כמשחק מחורבן הן בצד הטכני והן בגיימפליי וכל היום משבח את יוביסופט שהוציאה מוצר דפוק ומסכימה לתקן.
לפעמים אני מרגיש כמו היחיד שרציני.
Death_119 כתב:לא הצלחתי להבין איך הוא עבר שינוי. אני יודע שאפשר להחזיק את העיגול והוא ירד אוטומטית במקום שתקתק שלוש פעמים, פשוט מהפכה. ובכל זאת גם בכל הודעה שנייה אתם מספרים שהמהפכה מגיעה גם מאנימציות שזה בכלל פרט טכני שלא קשור לגיימפליי.
מה הבעייה להגיד, המשחק הוא צעד אחורה, אין פה דעה, יש רק התייחסות למה הוא חידש ומה הוא גרע. האחד לא אוהב ספינות והשני לא מוכן להודות שAC יכל לצאת כמשחק מחורבן הן בצד הטכני והן בגיימפליי וכל היום משבח את יוביסופט שהוציאה מוצר דפוק ומסכימה לתקן.
לפעמים אני מרגיש כמו היחיד שרציני.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 33 אורחים