נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 28 אוגוסט 2015, 11:46

מסתבר שטעינו עם הפירוש של המספרים של הוויצ'ר 3, זה באמת לא היה נראה לי סביר שהם רק מחזירים את ההוצאות על הפיתוח אחרי 6 מליון.

בקיצור ה 63 מליון דולר (net-profit) זה רווח נקי לאחר הוצאות, זאת אומרת את ההוצאות על המשחק הם כיסו כבר מזמן, למען האמת עוד בשבוע המכירות הראשון.
ב 6 שבועות הללו מן הסתם נכנס סכום ענק לפני כל ההוצאות, מהסכום הזה ירד הוצאות הפיתוח והשיווק של המשחק (אני יודע ש 82 מליון דולר היה התקציב, לא יודע אם כולל שיווק, למשל עם MGS5 התקציב של ה 80 ומשהו מליון דולר זה רק הפיתוח של קוג'ימה ללא הוצאות נוספות של שיווק והפצה, אחת הסיבות שאין יותר קוג'ימה וקונאמי :)), ירד גם ה CUT של סוני ו MS והחנויות הפיזיות (בעותקי ריטייל) , ירד ה CUT של PSN, XBL, סטים (בעותקים דיגיטליים) ובעיקר, יש פה גם מקרה מיוחד שבגלל ש CDP לא מספיק גדולה כדי להפיץ משחק בסדר גודל כזה על הקונסולות- היא עשתה הסכמי הפצה עם WARNER BROS ו NAMCO שהיו אחראיות על ההפצה באיזורים שונים בעולם על הקונסולות, אז מן הסתם ירד גם CUT שמן לוורנר (כאילו היא לא שוחה מספיק בכסף השנה) ולנאמקו.

בקיצור, מתוך כל זה נשאר ל CDP 63 מליון דולר ביד אחרי 6 שבועות, זה כסף "טהור" בניכוי כל ההוצאות שהמנכ"ל בטח חוגג עם חלקו בקאריביים ברגע זה :)
ועוד לא דיברנו על ה DLC (שהיום הוא חלק מהותי ברווחים של כל חברה והוא דיגיטלי בלבד, ככה שאין הוצאות לרוב השרשרת (רק לחנויות הדיגיטליות) ו CDP היא המפיצה) ומכירות עתידיות בסיילים (סביר להניח שיסגור בסוף על קרוב ל 10 מליון), אז כן מן הסתם שהם חוגגים בטירוף.

אם זה היה באמת עניין שאחרי 6 מליון עותקים חברה עוד לא החזירה הוצאות פיתוח לא היתה היום תעשיית משחקים, בגלל זה זה לא היה נראה לי הגיוני בכלל.

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 28 אוגוסט 2015, 12:38

bling כתב:מסתבר שטעינו עם הפירוש של המספרים של הוויצ'ר 3, זה באמת לא היה נראה לי סביר שהם רק מחזירים את ההוצאות על הפיתוח אחרי 6 מליון.

בקיצור ה 63 מליון דולר (net-profit) זה רווח נקי לאחר הוצאות, זאת אומרת את ההוצאות על המשחק הם כיסו כבר מזמן, למען האמת עוד בשבוע המכירות הראשון.
ב 6 שבועות הללו מן הסתם נכנס סכום ענק לפני כל ההוצאות, מהסכום הזה ירד הוצאות הפיתוח והשיווק של המשחק (אני יודע ש 82 מליון דולר היה התקציב, לא יודע אם כולל שיווק, למשל עם MGS5 התקציב של ה 80 ומשהו מליון דולר זה רק הפיתוח של קוג'ימה ללא הוצאות נוספות של שיווק והפצה, אחת הסיבות שאין יותר קוג'ימה וקונאמי :)), ירד גם ה CUT של סוני ו MS והחנויות הפיזיות (בעותקי ריטייל) , ירד ה CUT של PSN, XBL, סטים (בעותקים דיגיטליים) ובעיקר, יש פה גם מקרה מיוחד שבגלל ש CDP לא מספיק גדולה כדי להפיץ משחק בסדר גודל כזה על הקונסולות- היא עשתה הסכמי הפצה עם WARNER BROS ו NAMCO שהיו אחראיות על ההפצה באיזורים שונים בעולם על הקונסולות, אז מן הסתם ירד גם CUT שמן לוורנר (כאילו היא לא שוחה מספיק בכסף השנה) ולנאמקו.

בקיצור, מתוך כל זה נשאר ל CDP 63 מליון דולר ביד אחרי 6 שבועות, זה כסף "טהור" בניכוי כל ההוצאות שהמנכ"ל בטח חוגג עם חלקו בקאריביים ברגע זה :)
ועוד לא דיברנו על ה DLC (שהיום הוא חלק מהותי ברווחים של כל חברה והוא דיגיטלי בלבד, ככה שאין הוצאות לרוב השרשרת (רק לחנויות הדיגיטליות) ו CDP היא המפיצה) ומכירות עתידיות בסיילים (סביר להניח שיסגור בסוף על קרוב ל 10 מליון), אז כן מן הסתם שהם חוגגים בטירוף.

אם זה היה באמת עניין שאחרי 6 מליון עותקים חברה עוד לא החזירה הוצאות פיתוח לא היתה היום תעשיית משחקים, בגלל זה זה לא היה נראה לי הגיוני בכלל.


כן... כתבתי את זה עוד בהודעה המקורית שהזכרתי את זה.
גם אתה כתבת את זה עם נתון של net profit ונתון של net revenue.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 28 אוגוסט 2015, 12:41

Nucleus_Dawn כתב:
bling כתב:מסתבר שטעינו עם הפירוש של המספרים של הוויצ'ר 3, זה באמת לא היה נראה לי סביר שהם רק מחזירים את ההוצאות על הפיתוח אחרי 6 מליון.

בקיצור ה 63 מליון דולר (net-profit) זה רווח נקי לאחר הוצאות, זאת אומרת את ההוצאות על המשחק הם כיסו כבר מזמן, למען האמת עוד בשבוע המכירות הראשון.
ב 6 שבועות הללו מן הסתם נכנס סכום ענק לפני כל ההוצאות, מהסכום הזה ירד הוצאות הפיתוח והשיווק של המשחק (אני יודע ש 82 מליון דולר היה התקציב, לא יודע אם כולל שיווק, למשל עם MGS5 התקציב של ה 80 ומשהו מליון דולר זה רק הפיתוח של קוג'ימה ללא הוצאות נוספות של שיווק והפצה, אחת הסיבות שאין יותר קוג'ימה וקונאמי :)), ירד גם ה CUT של סוני ו MS והחנויות הפיזיות (בעותקי ריטייל) , ירד ה CUT של PSN, XBL, סטים (בעותקים דיגיטליים) ובעיקר, יש פה גם מקרה מיוחד שבגלל ש CDP לא מספיק גדולה כדי להפיץ משחק בסדר גודל כזה על הקונסולות- היא עשתה הסכמי הפצה עם WARNER BROS ו NAMCO שהיו אחראיות על ההפצה באיזורים שונים בעולם על הקונסולות, אז מן הסתם ירד גם CUT שמן לוורנר (כאילו היא לא שוחה מספיק בכסף השנה) ולנאמקו.

בקיצור, מתוך כל זה נשאר ל CDP 63 מליון דולר ביד אחרי 6 שבועות, זה כסף "טהור" בניכוי כל ההוצאות שהמנכ"ל בטח חוגג עם חלקו בקאריביים ברגע זה :)
ועוד לא דיברנו על ה DLC (שהיום הוא חלק מהותי ברווחים של כל חברה והוא דיגיטלי בלבד, ככה שאין הוצאות לרוב השרשרת (רק לחנויות הדיגיטליות) ו CDP היא המפיצה) ומכירות עתידיות בסיילים (סביר להניח שיסגור בסוף על קרוב ל 10 מליון), אז כן מן הסתם שהם חוגגים בטירוף.

אם זה היה באמת עניין שאחרי 6 מליון עותקים חברה עוד לא החזירה הוצאות פיתוח לא היתה היום תעשיית משחקים, בגלל זה זה לא היה נראה לי הגיוני בכלל.


כן... כתבתי את זה עוד בהודעה המקורית שהזכרתי את זה.
גם אתה כתבת את זה עם נתון של net profit ונתון של net revenue.

לא בדיוק, רשמת הם כבר הרוויחו כמעט 100% ממה שהשקיעו במקור, יכול להיות שהבנתי אותך לא נכון והתכוונת למה שהסברתי עכשיו, אבל כשקראתי את המספרים ואת הההודעה שלך איכשהו התפרש לי שהם עדיין במינוס :)

הרי הם החזירו כבר מזמן את ההשקעה, עכשיו הם בקטע של לספור את הכסף, זה נטו רווחים, ככה שאין פה עניין של 100%.

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 28 אוגוסט 2015, 13:03

bling כתב:
Nucleus_Dawn כתב:
bling כתב:מסתבר שטעינו עם הפירוש של המספרים של הוויצ'ר 3, זה באמת לא היה נראה לי סביר שהם רק מחזירים את ההוצאות על הפיתוח אחרי 6 מליון.

בקיצור ה 63 מליון דולר (net-profit) זה רווח נקי לאחר הוצאות, זאת אומרת את ההוצאות על המשחק הם כיסו כבר מזמן, למען האמת עוד בשבוע המכירות הראשון.
ב 6 שבועות הללו מן הסתם נכנס סכום ענק לפני כל ההוצאות, מהסכום הזה ירד הוצאות הפיתוח והשיווק של המשחק (אני יודע ש 82 מליון דולר היה התקציב, לא יודע אם כולל שיווק, למשל עם MGS5 התקציב של ה 80 ומשהו מליון דולר זה רק הפיתוח של קוג'ימה ללא הוצאות נוספות של שיווק והפצה, אחת הסיבות שאין יותר קוג'ימה וקונאמי :)), ירד גם ה CUT של סוני ו MS והחנויות הפיזיות (בעותקי ריטייל) , ירד ה CUT של PSN, XBL, סטים (בעותקים דיגיטליים) ובעיקר, יש פה גם מקרה מיוחד שבגלל ש CDP לא מספיק גדולה כדי להפיץ משחק בסדר גודל כזה על הקונסולות- היא עשתה הסכמי הפצה עם WARNER BROS ו NAMCO שהיו אחראיות על ההפצה באיזורים שונים בעולם על הקונסולות, אז מן הסתם ירד גם CUT שמן לוורנר (כאילו היא לא שוחה מספיק בכסף השנה) ולנאמקו.

בקיצור, מתוך כל זה נשאר ל CDP 63 מליון דולר ביד אחרי 6 שבועות, זה כסף "טהור" בניכוי כל ההוצאות שהמנכ"ל בטח חוגג עם חלקו בקאריביים ברגע זה :)
ועוד לא דיברנו על ה DLC (שהיום הוא חלק מהותי ברווחים של כל חברה והוא דיגיטלי בלבד, ככה שאין הוצאות לרוב השרשרת (רק לחנויות הדיגיטליות) ו CDP היא המפיצה) ומכירות עתידיות בסיילים (סביר להניח שיסגור בסוף על קרוב ל 10 מליון), אז כן מן הסתם שהם חוגגים בטירוף.

אם זה היה באמת עניין שאחרי 6 מליון עותקים חברה עוד לא החזירה הוצאות פיתוח לא היתה היום תעשיית משחקים, בגלל זה זה לא היה נראה לי הגיוני בכלל.


כן... כתבתי את זה עוד בהודעה המקורית שהזכרתי את זה.
גם אתה כתבת את זה עם נתון של net profit ונתון של net revenue.

לא בדיוק, רשמת הם כבר הרוויחו כמעט 100% ממה שהשקיעו במקור, יכול להיות שהבנתי אותך לא נכון והתכוונת למה שהסברתי עכשיו, אבל כשקראתי את המספרים ואת הההודעה שלך איכשהו התפרש לי שהם עדיין במינוס :)

הרי הם החזירו כבר מזמן את ההשקעה, עכשיו הם בקטע של לספור את הכסף, זה נטו רווחים, ככה שאין פה עניין של 100%.


כן. התכוונתי לרווחים בפירוש ה"מקצועי", לא להכנסות. כלומר, נשאר להם כסף, בערך באותה כמות שהם השקיעו, שזה יפה מאוד, אבל לא מתח רווחים עצום.
אין ספק שיהיה להם הרבה יותר קל לפתח את המשחק הבא שלהם, גם אם הוא יהיה יקר יותר.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 28 אוגוסט 2015, 13:15

כן הניסוח קצת בלבל אותי וגם עכשיו אתה קצת מבלבל, לא "נשאר להם כסף כמו שהם השקיעו", הם מזמן החזירו את הכסף שהם השקיעו, הם כבר הוסיפו על הכסף שהם השקיעו יותר מ 63 מליון דולר, אין פה איזה יעד עוד להחזיר 100%, מפה זה כסף טהור, רווח נטו.

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 28 אוגוסט 2015, 13:21

bling כתב:כן הניסוח קצת בלבל אותי וגם עכשיו אתה קצת מבלבל, לא "נשאר להם כסף כמו שהם השקיעו", הם מזמן החזירו את הכסף שהם השקיעו, הם כבר הוסיפו על הכסף שהם השקיעו יותר מ 63 מליון דולר, אין פה איזה יעד עוד להחזיר 100%, מפה זה כסף טהור, רווח נטו.


כן נשאר להם כסף כמו שהם השקיעו. זו המשמעות של רווח. הכסף שנשאר לך, אחרי ההוצאות.
הקטע של להרוויח 100% מההשקעה, זה סתם בקטע שיהיה להם כסף לפתח את המשחק הבא, בלי יותר מידי עזרה מגורמים אחרים.

אני לא יודע מה מבלבל בלהשתמש במושגים במשמעות הנכונה שלהם.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 28 אוגוסט 2015, 13:40

שמע יכול להיות שאני מבולבל, אתה אומר נשאר להם כסף כמו שהשקיעו, אתה גורם לזה להישמע כאילו הם במצב מאוזן, לא במצב שהם כמעט בפי 2 מהסכום שהשקיעו.

הם השקיעו 80 מליון דולר, כרגע (הנתונים מתייחסים ל 6 שבועות, מאז הכניסו יותר) הם בטח קיבלו בחזרה בסביבות 160 מליון (נגיד לצורך העניין), זה לא שנשאר כמו שהשקיעו, הם החזירו פי 2 מההשקעה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42058
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 28 אוגוסט 2015, 14:08

רק שיהיה ברור, cdpr זאת חברת בת של cdp שהם גם הבעלים של gog, הם לא איזה אולפן אינדי מסכן ועני. זה סתם מדכא לחשוב שמשחק שמכר פאקינג 6 מליון עותקים בקושי הצליח להכניס מספיק כסף בשביל למממן את הפרוייקט הבא.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 28 אוגוסט 2015, 14:10

DrKeo כתב:רק שיהיה ברור, cdpr זאת חברת בת של cdp שהם גם הבעלים של gog, הם לא איזה אולפן אינדי מסכן ועני.

כן, אבל כנראה הם לא גדולים מספיק בשביל להפיץ עצמאית משחק בסדר גודל כזה בריטייל, אחרת היו מפיצים בעצמם במקום לפנות לוורנר ונאמקו.
בכל אופן הם הכניסו אחלה תזרים מזומנים ועוד לפני ה DLC, בטח יוכלו להתרחב עוד יותר לקראת סייברפאנק.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42058
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 28 אוגוסט 2015, 14:38

אני מקווה שהם יעשו עוד הרבה כסף, להגיד את האמת זה לא נשמע לי כל כך הרבה. הם השקיעו 60 מליון, קבלו את ה60 מליון חזרה ועכשיו הם עשו 60 מליון נוספים. כלומר הם הרוויחו את התקציב של סייברפאנק פחות או יותר, הם יוכלו לעשות אותו "בחינם", אבל לא הרבה מעבר. 4 שנות עבודה, 100% רווח לא נשמע לי כל כך הרבה, ביחוד למשחק שמכר כבר 6 מליון עותקים במחיר גבוה למדי. התעשיה מדכאת, ביחוד שזה מה שעשתה חברה שמוכרת דיגיטלית לבד (כלומר כל מכירה בGOG של המשחק הניבה להם 100% רווח). כן, ברור שמחכה להם עוד איזה 5-6 מליון מיכרות במחירים נמוכים יותר בעתיד וגם DLC לא קטן, אבל עדין זה טיפה מדכא שצריך להיות COD כדי להיות באמת חברה עשירה ולהיות "AC" זה לא ממש מספיק.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 28 אוגוסט 2015, 14:46

כן אתה צודק שזה לא נשמע מדהים מה שנשאר להם ביד אחרי שכל אחד לוקח את ה CUT (ויש באמת שרשרת יותר מדי ארוכה בתעשייה הזו, לפחות אם יעברו לדיגיטלי בלבד יוכלו לחתוך כמה ידיים ולשלם רק לבעלות הפלטפורמה עצמן וגם לחסוך כמובן בהוצאות הפצה ושינוע), אבל יש לך נתונים נגיד לתעשיית הסרטים? הרי שם תמיד אנחנו שומעים נתוני GROSS מנופחים, כמה נשאר ביד של המפיצה או היוצר עצמו?

אני לא חושב שלהיות "AC" זה לא עשיר מספיק, יש חברות שעושות הרבה יותר כסף מן הסתם, אבל גם CDP עם איפה שהם נמצאים היום (אל תשכח שהנתון מדבר על 6 שבועות, עברו עוד איזה חודש וחצי מאז) עם רווח של פי 2 לפחות (אתה היית מתבאס שהשקעה שלך היתה מניבה פי 2 תשואה?), ועוד לפני הנחות גדולות של עונת החגים הקרבה+ DLC עתידיים, וואלה נראה לי הם ממש מרוצים והם גם דואגים להביע את זה בכל הזדמנות, אז לא נראה לי צריך להתבאס בשבילם כשהם לא ממש מבואסים.

והמספרים של GOG לטעמי שוליים ביחס לריטייל ודיגיטלי על הקונסולות+ STEAM

מה שכן, אני יותר חושש למשחקים כמו UNTIL DAWN שגם נראה שהושקע שם כסף יפה (גם אם לא במספרים של הוויצ'ר ו MGS5) ולא ברור לי איך הוא יצליח להחזיר את זה כשרואים נתונים של משחקים מצליחים בהרבה.

אבל הכי מסקרן אותי יהיה לראות אם קונאמי תהיה מרוצה מ MGS5, אני מרגיש שיש הרבה הייפ באינטרנט, לא פחות מהתקופה שקדמה לוויצ'ר, מעניין יהיה לראות איך זה יתרגם בעולם האמיתי.

עריכה: מצאתי מידע על מספרי GOG, דווקא מאוד משמעותיים הפעם ביחס למספרים הרגילים שלהם, חצי מבעלי ה PC קנו את המשחק ב GOG- שזה 700K
http://www.gog.com/news/news_gog_galaxy_home_to_over_half_of_the_witcher_3_wild_hunt_pc_gamers

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42058
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 28 אוגוסט 2015, 15:24

שזה לבד איזה 30-40 מליון דולר. עותק gog שווה להם בערך פי 4 מעותק פס4 או one שנמכר בחנות.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 28 אוגוסט 2015, 15:34

bling כתב:שמע יכול להיות שאני מבולבל, אתה אומר נשאר להם כסף כמו שהשקיעו, אתה גורם לזה להישמע כאילו הם במצב מאוזן, לא במצב שהם כמעט בפי 2 מהסכום שהשקיעו.

הם השקיעו 80 מליון דולר, כרגע (הנתונים מתייחסים ל 6 שבועות, מאז הכניסו יותר) הם בטח קיבלו בחזרה בסביבות 160 מליון (נגיד לצורך העניין), זה לא שנשאר כמו שהשקיעו, הם החזירו פי 2 מההשקעה.


כי ככה מסתכלים על זה. לפני שהם מכרו יחידה אחת, היה להם מינוס 82 מיליון דולרים (כמה שהם השקיעו). הם הכניסו 137 מיליון דולרים (הכנסות זה הsales revenue), אז נשאר להם 63 מיליון דולרים (הרווחים). הם לא במצב מאוזן. הם בפלוס.
מלכתחילה הרי התייחסתי לרווחים. לאחר מכן אמרתי "מה שנשאר להם", כדי להסביר למה התכוונתי.

וכמו שגם נדב אמר, הם מכרו 6 מיליון יחידות וזה לא מספיק בהכרח כדי לממן את הפרויקט הבא שלהם.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 28 אוגוסט 2015, 15:38

בסדר קאוטיק, לא משנה, בין אם התבלבתי או הניסוח שלך לא היה ברור לא קריטי, ברור לי שהתכוונת לזה בדיעבד.

ו 6 מליון זה רק ב 6 שבועות הראשונים, אין ספק בכלל שזה מממן את המשחק הבא "בחינם" כמו ש KEO אמר, מן הסתם ישאר להם גם עודף אחרי שיגמרו את הסיבוב על המשחק הזה וה DLC וגרסאות GOTY ומכירות סטים מגוחכות וכו', יש לו לא מעט סיבובים עוד לעשות.

וכמו שאמרתי צריך להשוות גם לתעשיות בידור אחרות כדי לראות עד כמה המצב טוב/ רע פה.

ועוד חדשה: Rocket League עבר את המליון מכירות בסטים! :shock:
מדהים, מעניין אותי אם הם לא מצטערים שהם חילקו אותו בפלוס בחינם, למרות שהם בטח "מכרו" פי 5 או 6 על הפלטפורמה, לא בטוח כמה מזה מתרגם לכסף, יש לי תחושה שהם לא האמינו בהצלחה הפוטנציאלית שלו ובדיעבד הם בכיף היו חותכים חצי מהממכירות כביכול על הפס4 כדי לקבל 20$ על כל עותק, אבל בסדר, בעלי הפס4 לפחות הרוויחו מהטעות העסקית הזו :)

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 28 אוגוסט 2015, 16:28

bling כתב:בסדר קאוטיק, לא משנה, בין אם התבלבתי או הניסוח שלך לא היה ברור לא קריטי, ברור לי שהתכוונת לזה בדיעבד.

ו 6 מליון זה רק ב 6 שבועות הראשונים, אין ספק בכלל שזה מממן את המשחק הבא "בחינם" כמו ש KEO אמר, מן הסתם ישאר להם גם עודף אחרי שיגמרו את הסיבוב על המשחק הזה וה DLC וגרסאות GOTY ומכירות סטים מגוחכות וכו', יש לו לא מעט סיבובים עוד לעשות.

וכמו שאמרתי צריך להשוות גם לתעשיות בידור אחרות כדי לראות עד כמה המצב טוב/ רע פה.

ועוד חדשה: Rocket League עבר את המליון מכירות בסטים! :shock:
מדהים, מעניין אותי אם הם לא מצטערים שהם חילקו אותו בפלוס בחינם, למרות שהם בטח "מכרו" פי 5 או 6 על הפלטפורמה, לא בטוח כמה מזה מתרגם לכסף, יש לי תחושה שהם לא האמינו בהצלחה הפוטנציאלית שלו ובדיעבד הם בכיף היו חותכים חצי מהממכירות כביכול על הפס4 כדי לקבל 20$ על כל עותק, אבל בסדר, בעלי הפס4 לפחות הרוויחו מהטעות העסקית הזו :)


אם נסתכל על מוזיקה, אז ברור שאלבום הרבה יותר זול להפקה ממשחק ואם אתה אחד מהאמנים הגדולים (נניח, אפשר להגיד שהוויטצ'ר 3 בעשירון העליון בקלות), אז ברור שהאלבום הזה מכניס הרבה יותר מפי שניים מההשקעה המקורית.
אם נשווה את זה לסרטים, שזה יותר דומה למשחקים, פשוט בגלל שלהפיק סרט הוליוודי גדול גם יכול לעלות בכיף עשרות מליונים ויותר, אז אפשר להסתכל על כמה סרטים מצליחים יחסית (נניח לא אוואטר והנוקמים וטיטאניק, אלא כאלה מצליחים פחות). אני חושב שזו גם השוואה דומה לוויטצ'ר 3, כי הנתונים על ה"סיבוב הראשון" בסרטים גם די שקופים. כלומר, זה הנתונים על מה היה בקולנוע. לפני DVD ובלו ריי וגירסאות במאי ולמכור את זה לערוצי טלויזיה וכן הלאה.

- Inception עלה 160 מיליון דולר. הכניס 820 מיליון בקולנוע בלבד (לפני DVD וכאלה).
- ספיידר מן (הראשון עם טובי מקגווייר) על 139 מיליון דולר. הכניס 820 מיליון.
- שומרי הגלקסיה על 170 מיליון והכניס 774 מיליון.
- 2012 עלה 200 מיליון והכניס 769 מיליון.
- Up עלה 175 מיליון. הכניס 731 מיליון.
- Inside Out עלה 175 מיליון והכניס (בנתיים. הוא עדין בקולנוע) 700 מיליון.
- החוש השישי עלה 40 מיליון והכניס 672 מיליון.
- מאמא מיה עלה 52 מיליון והכניס 609 מיליון.
- Life of Pi עלה 120 מיליון והכניס 609 מיליון.
- טד עלה 50 מיליון והכניס 549 מיליון.
- American Sniper עלה 59 מיליון והכניס 547 מיליון.
- אשמת הכוכבים עלה 12 מיליון והכניס 307 מיליון (הוא כבר לא אחד המצליחים, אלא משהו ברמה של משחק אינדי ב15-20 דולר).
*כל הנתונים מbox office mojo.

אפשר להמשיך, אבל אני מניח שכבר קל לראות את היחס בין השקעה והכנסה בסרטים. זה נע בין פי ארבעה לפי שניים עשר ולפעמים גם יותר.
לעומת זאת, מתח הרווחים בתעשיית המשחקים הרבה הרבה פחות משתלם.
כמובן שיש אלף ואחד סייגים וסיבות לכך שההשוואה לא מתאימה כל כך, אבל אני חושב שזה מעביר את הרעיון הכללי.

---

וואו... איזה מספרים יפים של רוקט ליג. הוא גם נראה ממש מגניב, אז כנראה הם הרוויחו את זה.
אני חושב שאי ספק שזה שהם חילקו אותו בPS4, עזר לו להפוך להרבה יותר פופולארי והרבה יותר אנשים שמעו עליו. קשה מאוד לדעת עד כמה זה משתלם, כי כמה הם היו אולי מוכרים על הPS4, או כמה הם לא היו מוכרים על הPC בלי העסקה עם סוני זה היפותטי מאוד.
תמונה

התנין
Trainee
הודעות: 198
הצטרף: 09 מרץ 2015, 19:24

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי התנין » 28 אוגוסט 2015, 16:52

אל תשכח שלגיימינג יש קהל יעד קטן בהרבה ביחס לקהל הסרטים. בנוסף, גם מתוך הקהל היחסית קטן של עולם הגיימינג לא כולם קופצים לשלם 60$ (שאצלנו נושקים כבר ל-300 ש"ח) על כל משחק, ויוצא שהם נאלצים לבחור מבין מס' אופציות. אני למשל, כסטודנט שלא יכול להרשות לעצמו להוציא 300 שקל לעתים תכופות, קונה משחק פעם בכמה חודשים. לעומת זאת כרטיס שעולה פחות מ-10$ זו הוצאה הרבה יותר "נסבלת" בכיס.

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 28 אוגוסט 2015, 20:26

CHAOTIC, השאלה אם היא אפשר למצוא גם הרבה דוגמאות מקבילות בעולם המשחקים למתח רווחים גבוה שכזה, קצת בעייתי לבסס את כל התזה על הוויצ'ר 3 בלבד.

בקשר לרוקט ליג, כן ברור שזה היפותטי, אני לא כל כך רואה איך מכירות גבוהות על הפס4 תורמות לגרסת ה PC, אני חושב שפשוט עפים על זה גם בקהילות של סטים ומשם זה התפוצץ, זה לא שיש בהכרח קורלציה בין מה שמצליח על הפס4 לעומת PC, במיוחד שמדובר במשחק שחולק חינם בפלוס.

פשוט מדובר בלהיט, הוא נכנס כבר לטורנירים מקצועיים ומרימים סטרימים של תחרויות שלו, זה למה הוא נמכר ככה, הוא ממש אהוב ואנשים רואים וקונים.

Laskin
Elder
הודעות: 24174
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 28 אוגוסט 2015, 20:37

כל כך מגיע לרוקט ליג... אתמול הייתי אצל חבר והוא אירח די הרבה אנשים ורק ארבעה הכירו את המשחק, כל החדשים ממש התלהבו ושניים כבר קנו אותו והם לא ממש גיימרים, יותר פיפ״א וזהו (:
היה סשן מעולה, הייתי הכי גרוע שבעולם משום מה, אבל עדיין

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42058
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 28 אוגוסט 2015, 20:59

שחר, אני חושב שאתה מתעלם מזה שההכנסות של עולם הקולנוע הן ברוטו, כלומר לפני שבתי הקולנוע והמפיצים לקחו את החלק שלהם. זה כמו להגיד שהוויצ׳ר עשה 360 מליון כי 60$x6,000,000 זה 360 מליון (שזה אגב מה שאטיוויז׳ן תמיד עושה בשיגורים של cod, ״השיגור הכי גדול בבידור״ אבל בדוגרי זה החישוב הכי ברוטו שיש).

אם אני זוכר נכון, הסטודיו נשאר עם 48% מהרווחים.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 28 אוגוסט 2015, 22:49

DrKeo כתב:שחר, אני חושב שאתה מתעלם מזה שההכנסות של עולם הקולנוע הן ברוטו, כלומר לפני שבתי הקולנוע והמפיצים לקחו את החלק שלהם. זה כמו להגיד שהוויצ׳ר עשה 360 מליון כי 60$x6,000,000 זה 360 מליון (שזה אגב מה שאטיוויז׳ן תמיד עושה בשיגורים של cod, ״השיגור הכי גדול בבידור״ אבל בדוגרי זה החישוב הכי ברוטו שיש).

אם אני זוכר נכון, הסטודיו נשאר עם 48% מהרווחים.


זו נקודה טובה. לא חשבתי על זה, באמת.
אז מה דעתך? שמתח הרווחים במשחקי וידאו דומה למוצרי בידור דומים, כמו סרטים?
תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42058
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 29 אוגוסט 2015, 01:53

האמת שאני חושב שסרטים ומשחקים הם מאוד דומים. לכתוב כמה הנוקמים למשל עשה זה אחלה אבל המקביל לסרטים כאלה זה דברים כמו GTA שעושה 55 מליון עותקים או מריו קארט שעושה 35 או COD/סקיירים שעושים 20+ מליון. המשחקים האלה יכולים להגיד שהם מכניסים יותר ממליארד דולר (לפני DLC ומיקרו תשלומים), יש להם תקציבים דומים לסרטים האלה (בסביבות ה200+ מליון) ויש להם הכנסות די דומות לסרטים. גם בצד הדל תקציבי זה נורא דומה, מצד אחד יש קולנוע את הסרטים עם התקציבים הנמוכים יחסית שעושים RETURN פשוט מטורף (כמו למשל טד) ומצד שני יש לך משחקים כמו מיינקראפט שעולה כלום להפיק אותם והם מכניסים מאות מליוני דולרים.

בסופו של דבר, הסרט/משחק הממוצע הוא במקרה הטוב BREAK EVEN וזה עצוב. אני חושב שעד שהוויצ'ר יגמור את חייו הוא יכניס סכום שיהפוך אותו למקביל לסרט הוליוודי מצליח (הרי זה לא גס להגיד שהוא יגיע להכנסות של איזה 700-800 מליון דולר ברוטו, ברור שבסוף CDP יראו מזה איזה 200 מליון אבל עדין) רק חבל שהרווחים לא יותר גדולים בשתי התעשיות, ככה היינו רואים דברים הרבה יותר מקוריים ומעיזים.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3721
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swym » 18 ספטמבר 2015, 09:53

שיעור הרווח של The Witcher הוא אסטרונומי ונראה שאנשים כאן לא מבינים עד כמה: תשואה של 50% על ההשקעה זה משהו שגם מהמרים כבדים בשוק ההון היו חותמים עליו, ויש מעט מאד סטודיואים (לא מפיצות) שלוקחים סכומים כאלו בחזרה הביתה.
תוסיפו לזה את העובדה שמדובר בהשקעה לטווח ארוך שכוללת מנוע משחק חדש ל-3 פלטפורמות שונות שעכשיו ניתן למחזר למשחקים עתידיים של החברה, משיכה של קהל יעד נוסף לפלטפורמת GOG שתניב להם הכנסות עתידיות, והעובדה שהמשחק רק בתחילת מחזור החיים שלו וסביר להניח שיזכה למכירות של עוד מליוני עותקים במבצעים ומכירות חיסול דיגיטליות למיניהן (שהן רווח נטו כי אין עוד עלויות) ותקבלו סיפור הצלחה. CDP די הבטיחו את העתיד של הסטודיו בטווח הארוך, וזה אחרי שהם עמדו לפני כמעט פשיטת רגל בתקופה שלפני יציאת המשחק השני בסדרה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42058
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 18 ספטמבר 2015, 15:03

50% על ההשקעה? באיזה עולם זה אסטרונומי? ההייטק? כי vc מחפשים רווח שסובב את ה700-1000 אחוז, לא 50% שנפרש על 4 שנים. אם מישהו רוצה 50% פרוש על 4 שנים שילך לשים את הכסף שלו באלטשולר שחר בתוכנית מניתית או משהו כזה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3721
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swym » 18 ספטמבר 2015, 17:16

DrKeo כתב:50% על ההשקעה? באיזה עולם זה אסטרונומי? ההייטק? כי vc מחפשים רווח שסובב את ה700-1000 אחוז, לא 50% שנפרש על 4 שנים. אם מישהו רוצה 50% פרוש על 4 שנים שילך לשים את הכסף שלו באלטשולר שחר בתוכנית מניתית או משהו כזה.

לא יודע מאיפה המצאת את זה: IRR של 30% זה הסטנדרט בית ספר של תעשיית ההון סיכון, ובתעשיית משחקי הAAA גם ככה רוב ההוצאה היא על שיווק בסמוך למועד יציאת המשחק, ורוב ההכנסות מגיעות בתקופת ההשקה של המשחק - אז אפילו לא צריך להוון יותר מידי.
באלטשולר שחם הם אפילו לא יעזו להתחייב לך על החזר של חצי מזה בתוכנית מנייתית, ולחלופין אם תציג למשקיע הון סיכון תוכנית עסקית עם 700% רווח אז יצחקו לך בפרצוף וישלחו אותך הביתה לבוא עם משהו יותר ריאלי.
http://www.jmyang.com/blog/2014/6/24/30 ... repreneurs

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42058
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 18 ספטמבר 2015, 18:16

VC לרוב רוצים להחזיר X10 מההשקעה שלהם, זה לרוב החישוב שעושים בזמן השקעה. אם הם שמים בחברה שלך מליון שקלים, הם רוצים לראות מזה עשרה מליון שקלים. אם אתה רוצה לעשות 10% בשנה, לך שים את את הכסף שלך בבית השקעות, אל תקים VC. חבר'ה של VC רוצים לראות החזר של 30%-40% בשנה, לא 10. הזמן החציוני לאקזיט הוא 7 שנים וכשאתה פורש את כל החישובים על פי זה, לעשות 50% רווח אחרי 4 שנים של השקעה זה להנצל בעור השיניים. אף VC לא ישקיע בך מליון שקלים כדי לצאת עם 1.5 מליון ביד אחרי 4 שנים. הם משקיעים בך מליון שקל כדי לצאת עם 10 מליון שקלים ביד. סטארט אפ זאת השקעה סופר מסוכנת, יש סיכוי של 4 מ-5 שכל הכסף ירד לביוב ולכן מי שמצליח לעשות אקזיט צריך לתת RETURN מאוד גבוה, סופר גבוה, גבוה ברמה של פי 30 מההשקעה אם הפרישה היא 10 שנים (זה המספר הקלאסי, תגזור ממנו אנטרוואל שבא לך).

כמובן שהמשחק רק יצא ובטח עם כל המכירות של החגים וכך הלאה כנראה שהוא יעשה 200% רווח בסופו של דבר, לא 50%, אז הם בהחלט יכולים להיות מרוצים. אם הLTD שלו עוד כמה שנים היה 50%? עוד וויצ'ר לא היית רואה אלה אם היה מדובר בהחלטות תשוקה ולא פיננסיות.
We're just normal men. We're just innocent men


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 23 אורחים