נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42133
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 21 יוני 2018, 18:25

bling כתב:לא הבנתי על מה אתה מדבר KEO עם זה שאף אחד לא השתמש ברטט של הדואל שוק, מהרגע הראשון הוא זכה לשימוש.

ונינטנדו חברה חדשנית מאוד אין מה לאמר, אבל למה אתה מתמקד בזה שסוני גנבה, היא פשוט קבעה סטנדרט ברבים מן המקרים ככה שכולם שמחו “לגנוב״ ממנה. הרי רבים מן הדברים שציינת הם סטנדרט לכל דבר שכולם עושים בו שימוש.

והקישור שעשית בין משטח מגע על הדואל שוק לבין המסך של ה WIIU הוא די קלוש. חוץ מזה שאני אוהב אותו :( אבל אם הוא אוכל מלא מהסוללה אז לצערי עדיף

האמת שאתה צודק, זכרתי את העניין של הסטיק האנלוגי שמעט מאוד משחקים השתמשו והסטיק הימני שמהזיכרון שלי אפילו לא משחק אחד השתמש. וכן, סוני קבעה סטנדרט אני משער אבל היא לגמרי מסתערת על כל הכרזה של נינטנדו ועושה את זה גם. השלט שלהם עם אנלוגי הוכרז ויצא שנה אחרי האנלוגי של הn64, כנ״ל על השלט עם הרטט שיצא שנה אחרי החבילת רטט של נינטנדו וכנ״ל עם הmove והשלט wii לפניו. זאת סוג של מסורת אני משער. אני גם לא חושב שזה פייר להגיד שנינטנדו הפכה רטט או אנלוגי לסטנדרט, נינטנדו הפכה את זה לסטנדרט כשהיא עשתה את זה ראשונה. סוני אולי רק נתנה את ההרגשה של ״זה בסדר להעתיק״. אגב, הפד היה לגמרי תגובה לוויו. אולי אתה קצת שוכח אבל הוויו שווקה בהתחלה כמסך שני, כלומר אתה משחק עם המסך מגע ושולט במשחק בטלביזיה (כלומר הוא עזר, לא מחליף שליטה סטנדרטית), ואת זה בדיוק סוני ניסתה להעתיק עם הטראק פד. הוא המסך מגע של הוויו בלי המסך כי סוני לא רצתה שלטים ב100$. מה נעשה שהפס4 הוכרזה ארבעה חודשים אחרי שהוויו יצאה, ההייפ הראשוני השפיע עליהם.

אני משער שמבחינת קרדיט החדשנות אפשר לתת לסוני את הסטיק הימני, למרות שמה שהם עשו זה פשוט לשים סטיק במקום ה״dpad״ הימני של הn64. בעצם אפשר לתת לנינטנדו ואיגואנה את הקרדיט על המצאת השליטת האנלוג הכפול במשחקי fps עם טורוק 1, אפילו שטכנית זה היה dpad ואנלוג :)
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 23 יוני 2018, 09:44

העניין עם הפד זו הנחה שלך קיאו, אני לא בטוח בזה בכלל כי הוא לא ממלא כמעט כלום מההבטחות של ה WiiU. אני אזרום על זה שסוני הבינה שיש פה דור שלם שנולד לתוך שליטת מגע (וגם כאלו שלא נולדו לתוך זה כבר חיים את זה) והם רצו לתת לזה מענה מסויים, אולי כמו נינטנדו עצמה עם הווי-יו, אבל אני לא רואה איך פד מסכן מראה שהם רכבו על כל הפילוסופייה של ה WiiU שאכן קודם כל התרכזה בגיימפליי מסך שני שכזה.

ואל תוריד ממה שסוני עשתה עם ״בסכ״ה הוסיפה סטיק״, כל המצאה כמעט יכולה להסתכם בבסכ״ה אבל הרבה פעמים הדברים הפשוטים האלה הם סוג של חשיבה מחוץ לקופסא שאף אחד לא רואה עד שזה קורה ונזכרים בדיעבד שזה היה ממש ״מובן מאליו״ (למרות שבזמן אמת בדוק שהתגובות הן “מה זה הדבר ההזוי הזה!?)

חוץ מזה סוני גם קבעה סטנדרט עם תוכנית הפלוס שעכשיו אפילו נינטנדו יישרה קו עם זה :P

kririn
Sage
הודעות: 5371
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי kririn » 23 יוני 2018, 10:49

דרקו ,היו כמה משחקי ps1
שהדול שוק ,היה חובה בהם
לא הרבה משחקים ,כמה בודדים ,מה שהכי זכור לי
זה הסדרת משחקים ,שתופסים בהם קופים ,עם רשת

שאנלוג אחד זה לתנועה ,והשני שולט ברשת

אבל בכללי בתעשיה הזאת ,גם סגה הוציאה גימפאד
אנלוגי ,לבדה סאטורן

ונינטנדו בתורה ,מאוחר יותר לקחה גם את הרעיון
של 2 מוטות דיגיטלים

צריך גם לזכור ,שנינטנדו הכניסה למינסטרים
את הכפתורי גב
ומאוחר יותר ,כפתור טריגר
בps1 ,הכפתורי גב הנוספים ,לא היו בתצורה של טריגר

לעומת זאת סוני הכניסה למינסטרים ,את הl3
R3
וסוני גם ניסתה ,להכניס למינסטרים
שכפתורי הפנים ,גם יהיו אנלוגיים ,אבל
זה פשוט לא היה שימושי ,כמו כפתורי גב אנלוגיים

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42133
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 23 יוני 2018, 12:04

bling כתב:העניין עם הפד זו הנחה שלך קיאו, אני לא בטוח בזה בכלל כי הוא לא ממלא כמעט כלום מההבטחות של ה WiiU. אני אזרום על זה שסוני הבינה שיש פה דור שלם שנולד לתוך שליטת מגע (וגם כאלו שלא נולדו לתוך זה כבר חיים את זה) והם רצו לתת לזה מענה מסויים, אולי כמו נינטנדו עצמה עם הווי-יו, אבל אני לא רואה איך פד מסכן מראה שהם רכבו על כל הפילוסופייה של ה WiiU שאכן קודם כל התרכזה בגיימפליי מסך שני שכזה.

ואל תוריד ממה שסוני עשתה עם ״בסכ״ה הוסיפה סטיק״, כל המצאה כמעט יכולה להסתכם בבסכ״ה אבל הרבה פעמים הדברים הפשוטים האלה הם סוג של חשיבה מחוץ לקופסא שאף אחד לא רואה עד שזה קורה ונזכרים בדיעבד שזה היה ממש ״מובן מאליו״ (למרות שבזמן אמת בדוק שהתגובות הן “מה זה הדבר ההזוי הזה!?)

חוץ מזה סוני גם קבעה סטנדרט עם תוכנית הפלוס שעכשיו אפילו נינטנדו יישרה קו עם זה :P

סוני בעצמה אמרה שלפני הטאצ׳פד הם עשו מסך מגע שלם אבל הם לא אהבו ששחקנים מורידים את המבט מהטלביזיה וזה היה פשוט יקר מדי. צדקו ב100%, גישה נכונה, והמשטח מגע היה שארית לא ממש שימושית מאותו מסך מגע וגם הוא יכל ללכת בלי שאף אחד היה מרגיש.

בנושא הסטיק, אם נינטנדו לא הייתה עושה במקור ממילא ״dpad״ באותו מקום הייתי עוד נותן לסוני קרדיט אבל כל מה שהם עשו זה להעתיק את הסטיק השמאלי ולהחליף את הdpad הימני גם בסטיק. לא בדיוק גאונות לקחת שלט עם שני dpad וסטיק ולהפוך אותו לשני סטיקים ו-dpad. זה כמו שהיילו ״המציא״ את השליטת אנלוג הכפולה אחרי שהיא הייתה כבר בטורוק 1 ארבע שנים לפניו, כל מה שהיילו עשה זה להעביר את התזוזה מ-dpad לסטיק, לא בדיוק אסטרופיסיקה.

אפשר להגיד שסוני הפכה את זה לסטנדרט, אבל זה לא סותר את העובדה שהם מעתיקים כל מה שנינטנדו עושה אחרי שנה+ :)
We're just normal men. We're just innocent men

kririn
Sage
הודעות: 5371
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי kririn » 23 יוני 2018, 15:25

אני חושב שהגימפאד של הn64
פותח במיוחד למאריו 64

למעשה הכפתורי c ,במאריו 64
היו כמו הידית האנלוגית ,הימנית ,בהרבה משחקים
היום ,ושימשו לשלוט במצלמה

הידית האנלוגית היחידה בגימפאד ,היתה בשביל
לשלוט טוב בתנועה ,במרחב תלת מימדי
כולל קצב תנועה ,שלא פחות חשוב

לפני זה מהירות תנועה ,היתה לפי לחיצה ממושכת
יותר על הכפתור
או לחלופין ,לחיצה על כפתור שמחליף בין ריצה להליכה
וזה הוגבל ברוב המשחקים ,לשני מהירויות

תחשבו על משחקי מאריו 2d ,לדוגמה
שיש כפתור ריצה

חוץ מזה הוסיפו טריגר ,שבמאריו 64 ,נתן שליטה טובה
בדברים כמו לחיצה על הטריגר בזמן ריצה
וישר אחרי זה קפיצה ,נותן קפיצה לרוחק

או טריגר שלא זזים ,ואז קפיצה ,נותן קפיצה לגובה
וטריגר והליכה ,מקביל לכפטור c ,במחשב במשחקי fps
ונותן ללכת בכיפוף

למרות שהגימפאד ,היה לא נוח בחלק מהזאנרים
הוא תרם המון ,ליתפתחות המשחקי 3d

עם לוקחים לדוגמה משחקים כמו טומב רידר הראשונים
היה להם שליטת טנק ,בגלל המגבלות של הגימפאדים
בהתחלה בסאטורן וps1
ואחרי המשחק הראשון ,רק בps1

עם לוקחים משחק טומב רידר מודרני ,רואים את ההשפעה ,של שליטת מאריו 64
ידית אנלוגית לשליטה ,כולל מהירות
ידית שניה למצלמה
ויש טריגר ,במקרה הזה לירי

הכפתורי c ,אולי לא היו נוחים כמו ידית אנלוגית
ושם סוני שיפרה המון ,שהכניסה ידית אנלוגית
אבל זה היה ההתחלה האמיתית

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42133
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 23 יוני 2018, 17:52

hellblade מכר מליון.
We're just normal men. We're just innocent men

Stick
Sage
הודעות: 5012
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Stick » 23 יוני 2018, 19:00

הזדמנות להמליץ עליו שוב למי שלא שיחק. משחק נהדר.

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 24 יוני 2018, 22:00

DrKeo כתב:
bling כתב:העניין עם הפד זו הנחה שלך קיאו, אני לא בטוח בזה בכלל כי הוא לא ממלא כמעט כלום מההבטחות של ה WiiU. אני אזרום על זה שסוני הבינה שיש פה דור שלם שנולד לתוך שליטת מגע (וגם כאלו שלא נולדו לתוך זה כבר חיים את זה) והם רצו לתת לזה מענה מסויים, אולי כמו נינטנדו עצמה עם הווי-יו, אבל אני לא רואה איך פד מסכן מראה שהם רכבו על כל הפילוסופייה של ה WiiU שאכן קודם כל התרכזה בגיימפליי מסך שני שכזה.

ואל תוריד ממה שסוני עשתה עם ״בסכ״ה הוסיפה סטיק״, כל המצאה כמעט יכולה להסתכם בבסכ״ה אבל הרבה פעמים הדברים הפשוטים האלה הם סוג של חשיבה מחוץ לקופסא שאף אחד לא רואה עד שזה קורה ונזכרים בדיעבד שזה היה ממש ״מובן מאליו״ (למרות שבזמן אמת בדוק שהתגובות הן “מה זה הדבר ההזוי הזה!?)

חוץ מזה סוני גם קבעה סטנדרט עם תוכנית הפלוס שעכשיו אפילו נינטנדו יישרה קו עם זה :P

סוני בעצמה אמרה שלפני הטאצ׳פד הם עשו מסך מגע שלם אבל הם לא אהבו ששחקנים מורידים את המבט מהטלביזיה וזה היה פשוט יקר מדי. צדקו ב100%, גישה נכונה, והמשטח מגע היה שארית לא ממש שימושית מאותו מסך מגע וגם הוא יכל ללכת בלי שאף אחד היה מרגיש.

בנושא הסטיק, אם נינטנדו לא הייתה עושה במקור ממילא ״dpad״ באותו מקום הייתי עוד נותן לסוני קרדיט אבל כל מה שהם עשו זה להעתיק את הסטיק השמאלי ולהחליף את הdpad הימני גם בסטיק. לא בדיוק גאונות לקחת שלט עם שני dpad וסטיק ולהפוך אותו לשני סטיקים ו-dpad. זה כמו שהיילו ״המציא״ את השליטת אנלוג הכפולה אחרי שהיא הייתה כבר בטורוק 1 ארבע שנים לפניו, כל מה שהיילו עשה זה להעביר את התזוזה מ-dpad לסטיק, לא בדיוק אסטרופיסיקה.

אפשר להגיד שסוני הפכה את זה לסטנדרט, אבל זה לא סותר את העובדה שהם מעתיקים כל מה שנינטנדו עושה אחרי שנה+ :)


לא זכרתי שרצו לעשות מסך מגע, אבל אם ביטלו את זה אז כנראה שחשבו בצדק שזה רעיון רע ככה שהגניבה בפועל לא התרחשה למזלנו.

ושמע אם במשך שנים שוטרים השתמשו ב dpad במקום להעביר את השליטה לסטיק אז כן מגיע להיילו קרדיט על זה שהביאו את השינוי הזה, גם אם זו לא המהפכה הראשונית וזה רק refinement חשוב, זה גם שווה משהו :)

בעניין המיליון להלבלייד, אני שמח בשביל NT אבל בתכלס הייתי בטוח שהם עברו את זה ממזמן עם כל הרעש החיובי שיצר וגם הדיווח של NT שהביצועים שלו עלו מעל הציפיות שלהם, ככה שקצת התאכזבתי מהמספר אבל היי אם NT מרוצים מי אני שאתווכח.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42133
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 24 יוני 2018, 22:22

לפני היילו היו שוטרים רק ב-N64 שהיה לו רק סטיק אחד ו-DPAD והיו ממש בודדים על הפס1 שבה לא הסתמכו אף פעם על סטיקים כי לא לכולם היו סטיקים. כשסופסוף היו סטיקים כסטנדרט, כולם עשו אנלוג כפול כולל היילו, למשל מקס פיין 1 על הפס2 עשה את זה חודשים לפני היילו ו-TIMESPLITTERS עשו אנלוג כפול שנה לפני הייל (למרות שזאת הייתה רק אופצית שליטה אחת מתוך כמה, הרי זה היה המשך רוחני לגולדן איי ו-PD שהשתמשו בשיטת שליטה שונה למרות שגם ב-PD וגולדן איי היה "אנלוג" כפול על ה-N64). כלומר היילו בעיקר היה ה-FPS הכי גדול ופופולרי שהשתמש בשיטת שליטה הזאת כך שהוא אחראי על הפופולריזציה של השיטת שליטה אבל ממש לא המציא אותה.
We're just normal men. We're just innocent men

kririn
Sage
הודעות: 5371
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי kririn » 25 יוני 2018, 11:34

דרקו ,עם באמת חושבים על FPS בקונסולות ,אז כבר ב16 ביט היה ,ואולי לפני
אני לא זוכר מתי אולווינסטין 3D ,יצא ,ומה קדם לא בזאנר
ככה שלא יודע עם ב8 ביט ,הזאנר הזה היה קיים בכלל

אני כן יודע שהיו ב8 ביט ,משחקי RPG בקונסולות ,עם מבוכים במבט ראשון
ככה שתאורטית זה אפשרי ,בצורה גרועה אבל אפשרי

בכל מקרה היו משחקים כמו דום בגרסאות 16 ביט ,ועוד משחקים בזאנר
השליטה הייתה מאוד פשוטה ,וזה הכוונת הייתה אוטומטית
וזה לא שונה מPC ,במשחקים כאלו ,לפני שהעכבר היה נפוץ ,ואת זה אנשים שוכחים

עכבר לא היה בהתחלה של המחשבים ,וגם שהגיע ,לא היה נפוץ לשימוש ביתי
ככה שFPS בעבר תוכננו בלי עכבר ,וזה אומר כוונת אוטומטית
לא היה דבר כזה למעלה למטה ימין שמול ,בכוונת ,הכל אוטומטי

ובגלל שקונסולות ,מחליפות דור פעם בכמה שנים ,לא היה להן תשובה לעכבר
היה עכבר לSNES ,אבל למשחקים ממש בודדים ולא היה נפוץ
הN64 ,היתה הקונסולת מינסטרים הראשונה ,שנתנה סוג של תחליף עכבר במשחקים
וזה כפתורי הC
פיתרון צולע ,אבל לפחות פתרון

ומשחקים שמספיק להם 2 כפתורים ,היה את השיטה של D-PAD ואנלוגית ביחד
ואז היה את הכפתור גב השמלי ,ואת הטריגר כ2 כפתורים

עם הכפתורי C ,היו 4 כפתורים זמינים ,A ,B כפתור גב ימני ,וטריגר
סוני שיפרה את זה ,זה נכון

בנוגע להילו ,הוא לקח את השיפור של הדול שוק (כן זה של סוני ,אני מדבר על 2 אנלוגיות )
וחיבר 2 דברים ביחד ,וזה כן נתן שליטה על הכוונת ,אבל עם עזרה של כיוון חצי אוטומטי

העניין שהוא לא היה הראשון ,לא יודע עם גולדנאי היה הראשון של כיוון חצי אוטומטי ,או לא
הילו פשוט בגלל הפופולריות ,עזר לקדם את התחום

בכל מקרה ,אני כן חושב שימשיכו הגימיקים

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42133
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 25 יוני 2018, 16:09

קרירין, מזל טוב, זכית בפרס ההודעה הכי לא קשורה אי פעם.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42133
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 25 יוני 2018, 21:19

הממלכה המאוחדת, טופ 20 של שבוע שעבר.
1 MARIO TENNIS ACES
2 2 FIFA 18
1 3 GOD OF WAR .
7 4 MARIO KART 8 DELUXE
3 5 FALLOUT 4
4 6 DETROIT: BECOME HUMAN .
6 7 GRAND THEFT AUTO V
10 8 CALL OF DUTY: WWII
14 9 SUPER MARIO ODYSSEY
5 10 PLAYSTATION VR WORLDS .
21 11 THE LEGEND OF ZELDA: BREATH OF THE WILD
12 12 FAR CRY 5
16 13 DOOM
11 14 GRAN TURISMO: SPORT .
27 15 SPLATOON 2
25 16 ROCKET LEAGUE: COLLECTORS EDITION
22 17 LEGO MARVEL SUPER HEROES 2
8 18 VAMPYR
19 19 SEGA MEGA DRIVE CLASSICS
13 20 STATE OF DECAY 2
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 26 יוני 2018, 18:08

DrKeo כתב:הממלכה המאוחדת, טופ 20 של שבוע שעבר.
1 MARIO TENNIS ACES
2 2 FIFA 18
1 3 GOD OF WAR .
7 4 MARIO KART 8 DELUXE
3 5 FALLOUT 4
4 6 DETROIT: BECOME HUMAN .
6 7 GRAND THEFT AUTO V
10 8 CALL OF DUTY: WWII
14 9 SUPER MARIO ODYSSEY
5 10 PLAYSTATION VR WORLDS .
21 11 THE LEGEND OF ZELDA: BREATH OF THE WILD
12 12 FAR CRY 5
16 13 DOOM
11 14 GRAN TURISMO: SPORT .
27 15 SPLATOON 2
25 16 ROCKET LEAGUE: COLLECTORS EDITION
22 17 LEGO MARVEL SUPER HEROES 2
8 18 VAMPYR
19 19 SEGA MEGA DRIVE CLASSICS
13 20 STATE OF DECAY 2


מפתיע שמריו טניס פתח ככה טוב, מצד שני אני עדיין די מופתע שהסוויץ׳ הצליח ככה מלחתכילה :)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42133
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 07 יולי 2018, 17:05

רוצים עוד הפתעות נינטנדו? אחרי e3 מכירות הסוויטצ׳ הוכפלו וסמאש הפך למשחק הכי מוזמן מראש בגיימסטופ. גם פוקימון הקז׳ואלי החדש והאביזר כדור שלו במכירות מטורפות על פי גיימסטופ.
We're just normal men. We're just innocent men

kririn
Sage
הודעות: 5371
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי kririn » 07 יולי 2018, 17:17

מה שמוזר ,שבמניות הם ירדו
אבל מכירות ,ומנחש רווחים עלו מאוד

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 09 יולי 2018, 19:11

ירדו במניות בצדק לדעתי כי זה מרגיש כמו עסק שיטוס מהר בהתחלה אבל עם הבצורת הבלתי נמנעת מנינטנדו וחוסר התמיכה מצד ג׳ המומנטום כן ייעצר. כבר ב NPD האחרונים היא לא בדיוק מפיקה מספרים של ווי כמו שהיה לה בתקופת ההשקה והיא מפסידה כבר כמה חודשים לפס4. ברור שעדיין אלו אחלה מספרים אבל אני מרגיש שבסופו של דבר כן תהיה אכזבה מסויימת גם אם בגדול המכשיר ייחשב להצלחה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42133
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 09 יולי 2018, 19:37

היא מפסידה לפס4 בארה״ב כמעט כל התקופה שהיא בחוץ כולל תקופת החגים. הסוויטצ׳ מפציצה כל כך חזק ביחוד בגלל אירופה ויפן. בכלליות ביפן היא עושה בין פי 2 לפי 4 מהפס4 ויש מצב שהיא אפילו תעבור את הפס4 עד גיל שנתיים ביפן.

בהחלט קצת יבש עליה לאחרונה אבל אני בטוח שתסכים שב2018 היא תפציץ חזק במכירות בגלל פוקימו גו ו-ssb. ב-2019 היא תפציץ ממש חזק כשיגיע הפוקימון הראשי הראשון אי פעם לנייחת. בנוגע ל2020, הצוות של זלדה ומריו כנראה ירימו ראש עד אז, גם מריו קארט 9 כנראה יצא בסביבה הזאת. הרי זה לא שהשנה הראשונה הייתה שופעת משחקים, פשוט היו שלושה להיטים ממש גדולים ואת זה היא יכולה לספק כל שנה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42133
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 09 יולי 2018, 21:30

אוקיי, טרוף קרה בצד נתוני המכירות מסטים. מסתבר שהיה אפשר לשלוף מידע על מספר שחקנים של כל משחק דרך ה-api של נתוני האצ׳יבמנטס שלו. הפרצה נסגרה לפני חמישה ימים אבל כבר הספיקו לשלוף את כל המידע של 13k משחקים מתוך 23k, כל משחק שיש לו אצ׳יוומנט של סטים.

כשמסתכלים על הנתונים צריך לזכור ש:
1) הגרסאות מופרדות, כלומר אם תסתכלו על הנתון של סקיירים תזכרו שיש נתון נפרד של סקיירים goty.
2) הנתון הוא ספירה של כל שחקן שאי פעם שגר את המשחק. כלומר אם קניתם משחק ולא נגעתם בו, אתם לא נספרים.
3) משחקים שהיה להם סופ״ש חינמי הם נתונים ״מזוהמים״, למשל fo4 מראה 8 מליון שחקנים אבל הנתון הזה כולל כל שחקן ששגר את המשחק פעם אחת בסופש החינם שהיה למשחק בינואר ובמאי. כלומר הנתום מנופח בצורה רצינית.
4) נספרו רק שחקנים שנכנסו למשחק כשהיו בו כבר אצ׳יוומנטים של סטים והמערכת אצ׳יוומנטים של סטים רק עלתה לאויר ב-2007. למשל הנתונים של hl2 שיצא בסטים ב2004 אבל קיבל אצ׳יוומנטים רק ב-2007 כנראה גדולים בהרבה מה-8 מליון המוצגים כי מי ששחק בו ב2004-2006 ולא שגר אותו יותר מ-2006 לא נספר.
5) הנתונים נכונים ל-1 ביולי.

כאן אפשר לראות רשימה חלקית שערס טכניקה חשבו שהיא הכי מעניינת, היא פשוט הטופ כמה מאות הכי מוכרים של סטים, אבל יש שם גם קישור לקובץ csv המלא שכולל את כל 13k המשחקים. אני משער שכל מה שתחפשו יופיע ברשימה המקוצרת כי היא כוללת כל מה שמכר מ-237k עותקים ועד tf2 שמכר 50 מליון (כמובן מנופח כי זה משחק חינמי):
https://arstechnica.com/gaming/2018/07/ ... f-games/2/
We're just normal men. We're just innocent men

Stick
Sage
הודעות: 5012
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Stick » 09 יולי 2018, 22:06

עוד לא הספקתי להכנס לרשימה אבל סתם ככה משהו שמעניין אותי - למה, בעצם, זה בכלל חסוי המידע הזה?
כלומר אני יודע שזה לא מידע נגיש שקיים כי באותה מידה גם אין סיבה שהוא יהיה קיים, אבל למה לטרוח להסתיר את המידע הזה אחרי שכבר יש "פירצה" שמראה בעקיפין את הנתונים?

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 4303
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי InterAl » 09 יולי 2018, 22:33

כנראה כי הרבה מפתחים לא אוהבים את העובדה שנתוני המכירות שלהם חשופים לכל - במיוחד כשמדובר על משחקים כושלים (וכנראה שהרוב כושלים).

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 10 יולי 2018, 00:05

DrKeo כתב:היא מפסידה לפס4 בארה״ב כמעט כל התקופה שהיא בחוץ כולל תקופת החגים. הסוויטצ׳ מפציצה כל כך חזק ביחוד בגלל אירופה ויפן. בכלליות ביפן היא עושה בין פי 2 לפי 4 מהפס4 ויש מצב שהיא אפילו תעבור את הפס4 עד גיל שנתיים ביפן.

בהחלט קצת יבש עליה לאחרונה אבל אני בטוח שתסכים שב2018 היא תפציץ חזק במכירות בגלל פוקימו גו ו-ssb. ב-2019 היא תפציץ ממש חזק כשיגיע הפוקימון הראשי הראשון אי פעם לנייחת. בנוגע ל2020, הצוות של זלדה ומריו כנראה ירימו ראש עד אז, גם מריו קארט 9 כנראה יצא בסביבה הזאת. הרי זה לא שהשנה הראשונה הייתה שופעת משחקים, פשוט היו שלושה להיטים ממש גדולים ואת זה היא יכולה לספק כל שנה.


אנחנו כבר לא בתקופה שיפן לבדה זה פקטור כזה עצום שמשפיע על ההצלחה של הפלטפורמה. סבבה ביפן הם ימכרו יפה בגלל אלמנט הניידות, אבל ארה״ב מאוד חשובה עבור ההצלחה שלהם.

ובשביל שנת השקה להפציץ עם מריו, זלדה, קסנובלייד 2, מריו והארנבונים, ARMS, ספלאטון 2, מאריו קארט משופר ועוד כמה פורטים ומשחקי אינדי בין לבין זה ממש אחלה של פתיחה. הבעיה עם נינטנדו הרבה פעמים זה שפותחים חזק ואז מתחילות הבצורות. השנה הזו כבר הרבה הרבה פחות טובה מהקודמת עם תקופות בצורת עד שנגיע לחגים ומפה שה יכול עוד להחמיר לפי ניסיון העבר איתם. יקח טונות של זמן לזלדה חדש וכנראה גם למריו בגלל ההפקות היותר גדולות ויקרות של היום (גם כשמדובר ב ״פס3+ מבחינת הפקה ולא באמת פרויקט פס4 גדול) ובמיוחד אחרי הסטנדרטים שהקודמים קבעו. המשך שיעשה צדק לזלדה BOTW שנחשב כבר עכשיו לקלאסיקה מודרנית על ידי רבים צריך להיות פרויקט סופר גרנדיוזי ושאפתני מה שרק יחמיר את זמני הפיתוח.

אני לא חושב שהמכשיר ייכשל, הוא כבר הצלחה, רק מאמין שיהיה טעם קצת מר בסוף מבחינת חוסר היכולת למצות את הפוטנציאל שלו.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42133
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 10 יולי 2018, 09:08

bling כתב:
DrKeo כתב:היא מפסידה לפס4 בארה״ב כמעט כל התקופה שהיא בחוץ כולל תקופת החגים. הסוויטצ׳ מפציצה כל כך חזק ביחוד בגלל אירופה ויפן. בכלליות ביפן היא עושה בין פי 2 לפי 4 מהפס4 ויש מצב שהיא אפילו תעבור את הפס4 עד גיל שנתיים ביפן.

בהחלט קצת יבש עליה לאחרונה אבל אני בטוח שתסכים שב2018 היא תפציץ חזק במכירות בגלל פוקימו גו ו-ssb. ב-2019 היא תפציץ ממש חזק כשיגיע הפוקימון הראשי הראשון אי פעם לנייחת. בנוגע ל2020, הצוות של זלדה ומריו כנראה ירימו ראש עד אז, גם מריו קארט 9 כנראה יצא בסביבה הזאת. הרי זה לא שהשנה הראשונה הייתה שופעת משחקים, פשוט היו שלושה להיטים ממש גדולים ואת זה היא יכולה לספק כל שנה.


אנחנו כבר לא בתקופה שיפן לבדה זה פקטור כזה עצום שמשפיע על ההצלחה של הפלטפורמה. סבבה ביפן הם ימכרו יפה בגלל אלמנט הניידות, אבל ארה״ב מאוד חשובה עבור ההצלחה שלהם.

ובשביל שנת השקה להפציץ עם מריו, זלדה, קסנובלייד 2, מריו והארנבונים, ARMS, ספלאטון 2, מאריו קארט משופר ועוד כמה פורטים ומשחקי אינדי בין לבין זה ממש אחלה של פתיחה. הבעיה עם נינטנדו הרבה פעמים זה שפותחים חזק ואז מתחילות הבצורות. השנה הזו כבר הרבה הרבה פחות טובה מהקודמת עם תקופות בצורת עד שנגיע לחגים ומפה שה יכול עוד להחמיר לפי ניסיון העבר איתם. יקח טונות של זמן לזלדה חדש וכנראה גם למריו בגלל ההפקות היותר גדולות ויקרות של היום (גם כשמדובר ב ״פס3+ מבחינת הפקה ולא באמת פרויקט פס4 גדול) ובמיוחד אחרי הסטנדרטים שהקודמים קבעו. המשך שיעשה צדק לזלדה BOTW שנחשב כבר עכשיו לקלאסיקה מודרנית על ידי רבים צריך להיות פרויקט סופר גרנדיוזי ושאפתני מה שרק יחמיר את זמני הפיתוח.

אני לא חושב שהמכשיר ייכשל, הוא כבר הצלחה, רק מאמין שיהיה טעם קצת מר בסוף מבחינת חוסר היכולת למצות את הפוטנציאל שלו.

דבר ראשון צריך לזכור שבסוויטצ' שנה זה מרץ עד מרץ, כך שנגיד SSB יוצא רק ב-Q3 של השנה השניה שלהם. כמו שאתה יודע נינטנדו אוהבים (לרוב) להכריז על דברים יחסית לקראת השיגור שלהם, כלומר יש עדין סיכוי לא רע בכלל למשחקים בינואר עד מרץ 2019 שזאת עדין השנה השניה שלהם. אני אזכיר לך שמריו נגד הארנבונים הוכרז חודשיים לפני שהוא יצא, מריו טניס גם הוכרז חודשיים קודם וכך גם מריו קארט. אפילו מריו אודסי הוכרז רק 8 חודשים לפני היציאה.

דבר שני, אני מסכים לגמרי שהשנה השניה שלהם לא חזקה כמו הראשונה אבל יוצאים לא מעט דברים בשנה השניה. ברור שסמאש הוא הגדול שלהם, אבל בשנה השניה יש להם המון פורטים מה-WIIU (דונקי קונג, טוד, היירול ווריירס), יושי, מריו טניס, מריו פארטי, פוקימון לטס גו, OCTOPATH TRAVELER ויש מצב מאוד טוב לביונטה 3 שיצא לפני מרץ 2019. ברור, זאת לא השנה הראשונה שלהם שהיו להם שני משחקים מגדירי דור, אבל יש לי הרגשה שגם פוקימון לטס גו וגם SSB ימכרו יותר מזלדה ומריו ובסופו של דבר על זה אנחנו מדברים, מכירות, לא משחקים מדהימים כמו זלדה.

ורק משהו בנושא זלדה, עכשיו יש להם מנוע ויש להם מבנה משחק חדש לגמרי ורענן, הם לא צריכים 5.5 שנים של פיתוח כמו עם BOTW (שאגב כנראה היה מוכן עוד ב-2016 אבל נדחה כדי להיות בשיגור של הסוויטצ'). בתאוריה זלדה הבא יכול לצאת באופן יחסי מהיר (וכשאני אומר מהיר, אני מדבר על יותר מ-3.5 שנים שזה חגים 2020 או 4+ שנים ב-2021). בנוגע למריו, הם דווקא די מהירים, יש להם מחזור פיתוח של 3-4 שנים כך שמריו הבא יוצא בטוח ב-2020 או 2021.

בנוגע ליפן, השנה הראשונה של הסוויטצ' התחלקה ככה:
ארה"ב - 7.14 מליון יחידות
אירופה - 6.27 מליון יחידות
יפן - 4.39 מליון יחידות

כמו שאתה רואה, מתוך 17.79 מליון יחידות שהם מכרו בשנה הראשונה יפן הייתה רבע מהמכירות. ביחד עם אירופה מדובר בהרוב המוחלט של המכירות סוויטצ'. כלומר לא צריך להיות הסטרי, הם מוכרים כרגע כמו הפס4 פחות או יותר עולמית, לא בדיוק כישלון :)
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 11 יולי 2018, 13:08

DrKeo כתב:
bling כתב:
DrKeo כתב:היא מפסידה לפס4 בארה״ב כמעט כל התקופה שהיא בחוץ כולל תקופת החגים. הסוויטצ׳ מפציצה כל כך חזק ביחוד בגלל אירופה ויפן. בכלליות ביפן היא עושה בין פי 2 לפי 4 מהפס4 ויש מצב שהיא אפילו תעבור את הפס4 עד גיל שנתיים ביפן.

בהחלט קצת יבש עליה לאחרונה אבל אני בטוח שתסכים שב2018 היא תפציץ חזק במכירות בגלל פוקימו גו ו-ssb. ב-2019 היא תפציץ ממש חזק כשיגיע הפוקימון הראשי הראשון אי פעם לנייחת. בנוגע ל2020, הצוות של זלדה ומריו כנראה ירימו ראש עד אז, גם מריו קארט 9 כנראה יצא בסביבה הזאת. הרי זה לא שהשנה הראשונה הייתה שופעת משחקים, פשוט היו שלושה להיטים ממש גדולים ואת זה היא יכולה לספק כל שנה.


אנחנו כבר לא בתקופה שיפן לבדה זה פקטור כזה עצום שמשפיע על ההצלחה של הפלטפורמה. סבבה ביפן הם ימכרו יפה בגלל אלמנט הניידות, אבל ארה״ב מאוד חשובה עבור ההצלחה שלהם.

ובשביל שנת השקה להפציץ עם מריו, זלדה, קסנובלייד 2, מריו והארנבונים, ARMS, ספלאטון 2, מאריו קארט משופר ועוד כמה פורטים ומשחקי אינדי בין לבין זה ממש אחלה של פתיחה. הבעיה עם נינטנדו הרבה פעמים זה שפותחים חזק ואז מתחילות הבצורות. השנה הזו כבר הרבה הרבה פחות טובה מהקודמת עם תקופות בצורת עד שנגיע לחגים ומפה שה יכול עוד להחמיר לפי ניסיון העבר איתם. יקח טונות של זמן לזלדה חדש וכנראה גם למריו בגלל ההפקות היותר גדולות ויקרות של היום (גם כשמדובר ב ״פס3+ מבחינת הפקה ולא באמת פרויקט פס4 גדול) ובמיוחד אחרי הסטנדרטים שהקודמים קבעו. המשך שיעשה צדק לזלדה BOTW שנחשב כבר עכשיו לקלאסיקה מודרנית על ידי רבים צריך להיות פרויקט סופר גרנדיוזי ושאפתני מה שרק יחמיר את זמני הפיתוח.

אני לא חושב שהמכשיר ייכשל, הוא כבר הצלחה, רק מאמין שיהיה טעם קצת מר בסוף מבחינת חוסר היכולת למצות את הפוטנציאל שלו.

דבר ראשון צריך לזכור שבסוויטצ' שנה זה מרץ עד מרץ, כך שנגיד SSB יוצא רק ב-Q3 של השנה השניה שלהם. כמו שאתה יודע נינטנדו אוהבים (לרוב) להכריז על דברים יחסית לקראת השיגור שלהם, כלומר יש עדין סיכוי לא רע בכלל למשחקים בינואר עד מרץ 2019 שזאת עדין השנה השניה שלהם. אני אזכיר לך שמריו נגד הארנבונים הוכרז חודשיים לפני שהוא יצא, מריו טניס גם הוכרז חודשיים קודם וכך גם מריו קארט. אפילו מריו אודסי הוכרז רק 8 חודשים לפני היציאה.

דבר שני, אני מסכים לגמרי שהשנה השניה שלהם לא חזקה כמו הראשונה אבל יוצאים לא מעט דברים בשנה השניה. ברור שסמאש הוא הגדול שלהם, אבל בשנה השניה יש להם המון פורטים מה-WIIU (דונקי קונג, טוד, היירול ווריירס), יושי, מריו טניס, מריו פארטי, פוקימון לטס גו, OCTOPATH TRAVELER ויש מצב מאוד טוב לביונטה 3 שיצא לפני מרץ 2019. ברור, זאת לא השנה הראשונה שלהם שהיו להם שני משחקים מגדירי דור, אבל יש לי הרגשה שגם פוקימון לטס גו וגם SSB ימכרו יותר מזלדה ומריו ובסופו של דבר על זה אנחנו מדברים, מכירות, לא משחקים מדהימים כמו זלדה.

ורק משהו בנושא זלדה, עכשיו יש להם מנוע ויש להם מבנה משחק חדש לגמרי ורענן, הם לא צריכים 5.5 שנים של פיתוח כמו עם BOTW (שאגב כנראה היה מוכן עוד ב-2016 אבל נדחה כדי להיות בשיגור של הסוויטצ'). בתאוריה זלדה הבא יכול לצאת באופן יחסי מהיר (וכשאני אומר מהיר, אני מדבר על יותר מ-3.5 שנים שזה חגים 2020 או 4+ שנים ב-2021). בנוגע למריו, הם דווקא די מהירים, יש להם מחזור פיתוח של 3-4 שנים כך שמריו הבא יוצא בטוח ב-2020 או 2021.

בנוגע ליפן, השנה הראשונה של הסוויטצ' התחלקה ככה:
ארה"ב - 7.14 מליון יחידות
אירופה - 6.27 מליון יחידות
יפן - 4.39 מליון יחידות

כמו שאתה רואה, מתוך 17.79 מליון יחידות שהם מכרו בשנה הראשונה יפן הייתה רבע מהמכירות. ביחד עם אירופה מדובר בהרוב המוחלט של המכירות סוויטצ'. כלומר לא צריך להיות הסטרי, הם מוכרים כרגע כמו הפס4 פחות או יותר עולמית, לא בדיוק כישלון :)


נראה ש NPD מסכימים איתך כי עלה בבלוג שלהם פוסט תחזית שאומר שהסוויץ׳ תהיה הקונסולה הכי נמכרת השנה בארה״ב וזה על סמך החגים שבהם יצאו פוקימון וסמאש.

המשחק הכי נמכר לדעתם יהיה Red Dead 2, הנה הטבלה המלאה של המשחקים הנמכרים:

תמונה

ו Notes נוספים:

-All three consoles will sell over 4 million units in US this year

-Cumulatively, the consoles will sell 17.5 million units in the US, leading to the highest total in the market since 2012

By year’s end, installed base of the PlayStation 4 and Xbox One will exceed that of the PlayStation 2 and Xbox by 6 percent and -will be ahead of the PlayStation 3 and Xbox 360 by at least 30 percent for their respective equivalent time periods

In spite of the doom and gloom, physical video game software dollar sales will finish the year with growth of at least 8 percent

when compared to a year ago, while digital full-game sales will continue to grow at double digit percentage rates.

Fortnite continues to drive growth and revenue

PS4 is selling above expectations

The Xbox One has shown very strong growth so far this year and is on pace to have the highest time-aligned annual growth rate for console unit sales since the Xbox 360 in 2010.


לא ציפיתי שהמכירות הפיזיות נמצאות בעלייה עדיין ושהפס4 והוואן מוכרות בלפחות 30 אחוז יותר מהפס3 וה 360 בזמן המקביל, מרשים מאוד.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42133
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 11 יולי 2018, 14:27

לא קצת מוזר שהם צופים הסטרית סוויטצ' ומכירות נהדרות לSSB אבל לא שמים אותו בטופ 10?
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24229
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 11 יולי 2018, 15:45

לא ממש... סמאש לסוויץ׳ יוצא ב-7 לדצמבר, ב-24 ימים אני לא חושב שהוא יכול למכור מספיק כדי לעבור את ספיידרמן עם בסיס משתמשים של 80 מליון... אבל הוא כן יכול להיות קרוב, אני מניח.


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 35 אורחים

cron