נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

Laskin
Elder
הודעות: 24231
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 25 אוקטובר 2018, 11:52

לא למשחק כולו, לassets, ולעוד כמה דברים בהחלט כן.
וברור לי שלא לקחו אותו היישר מהנינטנדו 64, אבל מהווי/יו? בטח שכן. לאו דווקא בפשטות כמו לחיצת כפתור אחת, אבל בחיאת... תראה לבן אדם הממוצע, וגם לגיימר הממוצע את משחק הווי, ווי-יו וסוויץ׳ והם נראים ממש זהה, מלבד אולי רזולוציה או AA.

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 25 אוקטובר 2018, 12:00

סמאש שיוצא השנה זה משחק סמאש חדש שנינטנדו ממש בנתה מאפס או שזה פורט סופר מושקע של משחק הווי-יו ברמה שזה כבר מרגיש כמעט כמו משחק חדש? (כמו נגיד שטקן טאג טים בזמנו היה סוג של פורט סופר מושקע ומשודרג לטקן 3 שזה כבר הרגיש משחק טקן כמעט חדש לגמרי)

יש כלפיו הייפ של משחק סמאש חדש אבל לא הבנתי עדיין אם הוא באמת נבנה מאפס או שזו גרסה מאוד מושקעת של סמאש מהווי-יו.

Laskin
Elder
הודעות: 24231
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 25 אוקטובר 2018, 12:02

תצפה בסרטונים של שניהם ותגיד לי אתה מה זה נראה לך יותר (:

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 25 אוקטובר 2018, 12:24

הבעיה עם הסוויץ׳ זה שהוא לא חזק מספיק כדי להציג קפיצה יפה מבחינה טכנית על פני סמאש של הווי-יו, זה לא כמו טקן טאג בזמנו שיצא על הפס2 ויכל בזכות זה גם להציג שיפורים יפים למנוע של טקן 3.

במקרה הזה קשה לשפוט עד כמה מדובר בשדרוג בעזרת סרטוני גיימפליי, צריך לראות אולי לפי רשימת ה features והשיפורים והשינויים ובעיקר, לדעתי רק מעריץ רציני של סמאש שישחק בזה כמה שעות טובות יכול לאמר לנו אם זה באמת מרגיש כמו משחק סמאש חדש או פשוט פורט משודרג לסמאש מהווי-יו.

Laskin
Elder
הודעות: 24231
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 25 אוקטובר 2018, 12:46

ברור שאין הבדל מטורף בעוצמה וזה חלק מהעניין, אבל זה עדיין העתק-הדבק של רוב האנימציות, הדמויות, הרקעים וכו', עם שיפורים מאוד מאוד מינוריים.
לגבי פיצ'רים - לא יודע עדיין, לא ראיתי השוואות ברורות בטבלה ואני לא שוחה מספיק בחומר כדי לדעת מה לא היה בקודם, אבל אני פשוט מסתכל על זה וזה נראה כמו פורט משופר ותו לא. ממש לא AAA, עם כל הכבוד לכמות התוכן שהפציצו פה, ויש כבוד, לדעתי זה לא הרבה יותר ממתי ש-GT היו פשוט מפציצים כמויות רכבים... אז הם לוקחים מכל המשחקים הישנים ומשפצרים קצת, זה לא משהו שנבנה מהתחלה, אין פה מנוע חדש, או לפחות לא נראה כך... יש פה השקעה בכמות בהחלט, אבל לי לפחות זה נראה שהאיכות לא תואמת., מבחינת ערכי הפקה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42138
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 25 אוקטובר 2018, 12:53

זה משחק חדש שנבנה מאפס. אני משער שהם יכולים למחזר לא מעט מהWIIU כי מדובר בקונסולה עם כוח די דומה (פשוט זאת ב720 וזאת ב-1080) אבל:
1) יש במשחק פי 2 יותר תוכן מהמשחק WIIU, למשל בוויו היו 43 דמויות בזמן שבסוויטצ' כרגע יש 74 שהוכרזו ועדין לא חשפו את כולן. במספר הזירות יש אפילו קפיצה יותר גדולה כשעברו מ-41 ל-103 שלבים שהוכרזו עד עכשיו. אז על פי לאסקין חצי מהתוכן של המשחק הזה הועתק והודבק בעזרת מכונת זמן שלקחה תוכן שלא קיים ויצרה אותו יש מעין.
2) גם דברים שבתאוריה יכלו למחזר מהוויו, הם לאו דווקא מחזרו. למשל דמויות קבלו מודלים חדשים לגמרי (למשל TOON לינק), דמויות קבלו שינוי לוק בגלל משחקים חדשים (למשל לינק עכשיו נראה כמו ב-BOTW) וכך הלאה.
3) כל תוכן שקודם את הWIIU כנראה נבנה מאפס.
4) אתה אולי שוכח, אבל יש למשחקי סמאש סינגל פלייר הרבה לפני שהיה לMK. כלומר בסמאש אתה יושב ומשחק במשחק סינגל פלייר שלם עם שלבים, סצנות מעבר, "עלילה" (טוב נו, זאת נינטנדו), בוסים וכך הלאה. כלומר מעבר לעובדה שיש משחק יחסית מאוזן שמשחקים אותו תחרותית עם 70+ דמויות, 100+ זירות, 800+ טראקים של מוסיקה וכך הלאה, יש גם סינגל פלייר מלא של 6-8 שעות שמורכב משלבים שנבנו אך ורק לסינגל פלייר ומלא בסצנות מעבר ובוסים.

אם זה לא AAA, אני לא יודע מה הוא כן. אז כן, הסוויצ' חלשה מהדור הנוכחי והמשחקים שלהם לא נראים כמו TLOU2, אבל SSB הוא AAA בכל רמח איבריו. הוא משחק עצום בגודלו, הוא משחק עם תקציב גדול, הוא מוכר 10+ מליון כמעט תמיד ויש לו תמיד ממוצע 90+. הוא מסמן V על כל צ'ק בוקס אפשרי בהגדרת AAA.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Uncle Pey'j
Veteran
הודעות: 4921
הצטרף: 04 מרץ 2016, 13:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Uncle Pey'j » 25 אוקטובר 2018, 12:57

סמאש החדש הוא לגמרי גרסאת סופר דופר דלוקס של סמאש WII U. יש לי את סמאש ל-WII U ואני מזהה יופי את המפות מהגרסא הזו,כן,יש שם שיפורים גרפיים מסויימים ללא ספק אבל לא,זה הרבה פחות מרימייק שלהן.
אותו מנוע,רוסטר שנבנה על הרוסטר של ה-WII U ומי יודע מתי הם באמת התחילו לפתח אותו,לרוב סמאש יוצאים בהפרשי שנים הרבה יותר גדולים מההפרש בין ההוצאה של ה-WII U ל-Ultimate. זה ברור שגרסאת ה-WII U הייתה הבסיס שממנו התחילו את הפיתוח לנוכחי.

Laskin
Elder
הודעות: 24231
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 25 אוקטובר 2018, 12:58

כן נדב, מצב ה״סיפור״ שלהם טוב כמו משחקי טקן הישנים בערך, על זה בדיוק אני מדבר... האם הוא AAA ביחס לקמת ההשקעה הממוצעת של נינטנדו שכוללת משחקי מסיבה וכד׳? כנראה. האם זה AAA ביחס לכלל התעשייה כיום? לדעתי לא.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42138
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 25 אוקטובר 2018, 13:18

Laskin כתב:כן נדב, מצב ה״סיפור״ שלהם טוב כמו משחקי טקן הישנים בערך, על זה בדיוק אני מדבר... האם הוא AAA ביחס לקמת ההשקעה הממוצעת של נינטנדו שכוללת משחקי מסיבה וכד׳? כנראה. האם זה AAA ביחס לכלל התעשייה כיום? לדעתי לא.

זה... לא... נכון. אתה רציני שאתה כותב את זה? שחקת במשחק סמאש בחיים שלך? בטקן אתה סתם עושה כמה קרבות רצופים, כאילו זווגו לך אוייבים רנדומאלית, סתם משחק נגד המחשב. בסמאש אלה שלבי פלטפורמה שנבנו במיוחד לסינגל פלייר עם אוייבים שנבנו במיוחד לסינגל פלייר, עם סרטוני מעבר ועם קרבות בוס. מאיפה אתה מביא את זה בכלל? לסינגל של סמאש יש יותר זכות קיום מאשר לסינגל של MK. לפחות בסמאש הכל נבנה במיוחד לסינגל, ב-MK זה סתם קרבות רגילים מתוך המשחק עם סרטוני מעבר (מרונדרים מראש) בינהם.

פייג', הסוויצ' והWIIU הן באותו בולפארק של כוח, כשאחת ב-720 והשניה ב-1080 אז הן בייסיקלי כמעט אותו דבר. אולטימייט הוא כמו המשך נוסף על אותה קונסולה וכמו כל המשך שרץ על אותה קונסולה מדובר באותו מנוע עם שדרוג קל, שימוש בלא מעט תוכן מהקודם וכו'. אבל בו בזמן שיש במשחק הזה יותר מפי 2 תוכן מהקודם, כך שאפילו אם 100% ממה שהגיע מברול הוא פורט ישיר בלי שינוי אחד, עדין הייתה להם עבודה גדולה יותר מאשר הפיתוח של ברול במשחק הזה.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24231
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 25 אוקטובר 2018, 13:25

אני מן הסתם מגזים, חשבתי שזה די ברור... ולא, לא שיחקתי אבל ראיתי איך זה נראה ובהשוואה לזמנים שלנו - זה ממש אותו עקרון... הם התקדמו לעשות משהו שכבר התקדמנו משם... כמו שעוד מעט הם יתחילו לדובב כמו שצריך (וכן, אני יודע שכבר התחילו בזלדה למשל) וזה ייחשב פתאום ״השקעה מטורפת״... הם מבחינות מסויימות של ערכי הפקה הרחק מאחור.
בקיצור, אצלי בספר כנראה שזה יישאר AA, כמו הרבה משחקים אחרים שלהם. זלדה ומריו הם מאה אחוז AAA, גם מטרויד יהיה, אפילו TOWN הזה נראה כאילו עומד בהגדרה גם אם הוא נראה קצת כמו משחקים ישנים - רואים את ההשקעה. בסמאש אם יש שנים של השקעה של צוות גדול - אני פשוט לא רואה את זה, ולא נראה לי שאני היחיד.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42138
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 25 אוקטובר 2018, 13:26

סבבה, גם מריו אודסי וזלדה הם AA לפי ההגדרות שלך.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24231
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 25 אוקטובר 2018, 13:47

איך הגעת לזה? ועוד מיד אחרי שאני כותב מילה במילה: "זלדה ומריו הם מאה אחוז AAA"? חחח

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42138
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 25 אוקטובר 2018, 13:54

אין במריו דיבוב, יש לו גרפיקה של דור קודם, יש בו מודלים כמו הגומבות שאני לא אתפלא אם הן נלקחו ממשחקים אחרים ושופצו קלות והגיימפליי הוא מריו סטנדרטי. אז זה aa, לא? או שההגדרה של aaa תלויה במצב רוח?

תקציב גדול, ציונים גבוהים, מוכר מליונים... על מה הויכוח בכלל?
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24231
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 25 אוקטובר 2018, 13:58

הכל בו נבנה מההתחלה, הוא מקורי, השלבים מאוד מאוד מאוד מושקעים... זה שאין לו א' ב' ו-ג' לא שולל אותו על הסף, כי יש בו כן השקעה רצינית מכיוונים אחרים במקביל. אתה הרי מבין למה אני מתכוון לא צריך להגחיך את הדיון :) ובטח שלא להכניס את זלדה לשם, בו יש את הכל כמעט. זה נכון שאפשר להגיד שהוא פורט מהווי-יו, כי הוא כן, אבל בגלל שיצא במקביל זה לא נחשב ממש כזה...

הויכוח הוא על רמת ההשקעה וההפקה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42138
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 25 אוקטובר 2018, 14:30

אתה יודע מה? כיוון אחר. Gt5 הוא aaa?
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24231
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 25 אוקטובר 2018, 15:02

כן. אבל כמו משחקי ספורט אחרים כמו שציינתי בהודעה אחרת - גם קצת לא. משחק שברובו המכריע הוא פורט - לדעתי לא צריך להחשב ככזה במלוא מובן המילה. תלוי כמובן במידת ההשקעה שהייתה עבורו... במשחק שנתי כמו פיפא היה יותר קל לבטל את זה, עד שהגיע מצב השחקן היחיד שהראה השקעה מסויימת מעבר לקופי-פייסט...
אבל עזוב, נראה לי שלא נגיע להסכמה פה, ויש לי מלא ביקורות לקרוא, לשמוע ולראות עכשיו ^_^

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42138
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 25 אוקטובר 2018, 15:10

Laskin כתב:כן. אבל כמו משחקי ספורט אחרים כמו שציינתי בהודעה אחרת - גם קצת לא. משחק שברובו המכריע הוא פורט - לדעתי לא צריך להחשב ככזה במלוא מובן המילה. תלוי כמובן במידת ההשקעה שהייתה עבורו... במשחק שנתי כמו פיפא היה יותר קל לבטל את זה, עד שהגיע מצב השחקן היחיד שהראה השקעה מסויימת מעבר לקופי-פייסט...
אבל עזוב, נראה לי שלא נגיע להסכמה פה, ויש לי מלא ביקורות לקרוא, לשמוע ולראות עכשיו ^_^

אבל רוב gr5 הוא פורט, 70% מהמכוניות ולא מעט מסלולים. כנ״ל על פורצה אגב. הם עושים מודל אחד ואז ממחזרים אותו דור שלם ואז ממחזרים אותו שוב בהורייזן.

אז gt5 כן aaa? לא ברור לי. הקפיצות גיימפליי בgt אפילו קטנות משל ssb, רוב התוכן ממוחזר, אין סרטוני מעבר או דיבוב או ערכי הפקה... אז... למה?

בקיצור לאסקין, בסוף מגיעים להגדרה של aaa. אם זה משחק שעבדו עליו שנים בצוות גדול ובהשקעה פיננסית גדולה; יש לו שיווק גדול, הייפ ענק ובסוף מכירות גדולות וציונים גדולים -> זה aaa.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24231
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 25 אוקטובר 2018, 15:49

כן ולא, שוב... משחקי ספורט לא באמת יכולים לחדש משנה לשנה או אפילו מחמש שנים לחמש שנים כל כך הרבה, במיוחד לא סימולטור מכוניות שאין ממש ״אנימציה״ או אופי ומשהו מעבר... אפשר רק להוסיף פרטים על הקיים, ברוב מוחלט של המקרים.

במשחקי מכות גם יש בעייה דומה אבל קצת פחות כי כן יש לך דמויות, שהן העיקר, ואנימציות ותרגילים שונים מעבר לחרוץ קדימה/אחורה ולבעוט וכו׳, יש גיוון וחופש יצירה תיאורטי, אז כן - סמאש נראה מעט ״עצל״ מהבחינה הזו של השקעה בפרטים האלה והם הלכו על פשוט לזרוק את כל הדמויות שהיו אי פעם וכמובן הוסיפו כמה, במקרה הזה הרבה, אבל הרמה הטכנית שבה זה מבוצע לא נראית לי אישית כמו השקעה של משחק AAA היום.

סופר סמאש לסוויץ׳ לעומת הקודמים זה יותר כמו SSFIV Turbo Extreme Edition או מה שזה לא היה, לעומת המשחק הרגיל שיצא 3 גרסאות לפניו. אותו משחק בדיוק (כמעט) עם יותר תוכן. השאלה אם אתה מחשיב את ה(כמעט) הזה כמספיק השקעה כדי לכנות את ההשקעה בשדרוגים במספיק השקעה כדי שייחשב AAA בפני עצמו. במקרה של סטריט פייטר אני חושב שלא, למשל. כי אם אני מונה עכשיו את כל הלהיטים הגדולים של קונסולה מסויימת אני אשמיט את כל הגרסאות השונות ופשוט אגיד SSFIV. אז פה יש מעבר דור ויותר שדרוגים מ״עוד שלבים ודמויות״, אבל זה עדיין יותר מדי ״פורט משודרג״ לדעתי כדי להחשב כמשחק AAA שנינטנדו מוציאה עכשיו. ההגדרה שלי כנראה מחמירה יותר. אולי אצל מישהו אחר פוקימון הבא כן נחשב AAA ואצלך לא...
והוא יטען את אותם הטיעונים בפנייך. היו אנשים שהביאו אותן בפניי גם לגבי משחקי פוקימון הישנים לגיימבוי.

ו...פה ננסה לסיים את זה. כמובן שאקרא את התגובה שלך אבל אני לא חושב שבאמת יש טעם להמשיך להגיב כי גם את ההגדרה עצמה אפשר לנתח אחרת.... מישהו אחד יגיד שהשקעה כספית גדולה זה 80 מליון, אחר יגיד 50, אחר 49, כן יש קווים אפורים... ואני חושב שפה הויכוח ביננו.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42138
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 25 אוקטובר 2018, 16:01

ואחרי כל ההודעה הזאת עדין לא הבנתי מה עושה את GT5 כן ל-AAA ואת סמאש לא ל-AAA למרות שהמצב שלהם זהה בדיוק חוץ מאשר פרט אחד: האחד יצא לקונסולה הכי חזקה בשוק אז הוא היה יפיפיה גרפית והשני יצא לקונסולה עם כוח של דור קודם ולכן הוא נראה עם גרפיקה של דור קודם. מעבר לזה? ההבדלים זהים, אפילו אני אחמיר ואגיד שהמצב של GT5 יותר חמור כי הדברים שעברו מהפס2 נראו קטסטרופה בזמן שבSSB הרמה הגרפית אחידה ונראת בטופ שהקונסולה הזאת מסוגלת להפיק.

אתה אומר שאין מה לחדש ב-GT, אתה אומר ש-GT5 לא מחדש, אתה יודע שהוא ממחזר תוכן מדורות קודמים, אתה יודע שרוב התוכן שלו לא מקורי ועדין הוא AAA לדעתך.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24231
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 25 אוקטובר 2018, 16:19

DrKeo כתב:ואחרי כל ההודעה הזאת עדין לא הבנתי מה עושה את GT5 כן ל-AAA ואת סמאש לא ל-AAA למרות שהמצב שלהם זהה בדיוק חוץ מאשר פרט אחד: האחד יצא לקונסולה הכי חזקה בשוק אז הוא היה יפיפיה גרפית והשני יצא לקונסולה עם כוח של דור קודם ולכן הוא נראה עם גרפיקה של דור קודם. מעבר לזה? ההבדלים זהים, אפילו אני אחמיר ואגיד שהמצב של GT5 יותר חמור כי הדברים שעברו מהפס2 נראו קטסטרופה בזמן שבSSB הרמה הגרפית אחידה ונראת בטופ שהקונסולה הזאת מסוגלת להפיק.

אתה אומר שאין מה לחדש ב-GT, אתה אומר ש-GT5 לא מחדש, אתה יודע שהוא ממחזר תוכן מדורות קודמים, אתה יודע שרוב התוכן שלו לא מקורי ועדין הוא AAA לדעתך.


ז׳אמר שונה, ציפיות שונות, האפשרות לחדש ״על-הנייר״ נמוכה יותר בסימולטור מכוניות שגם ככה הגיע לרמת ריאליזם מאוד גבוהה לפני כמה דורות... כל ז׳אנר כמובן שופטים אחרת. אבל אם אני גם צריך לחשוב על רמת ההשקעה ברמת ההפקה - אז לדעתי זה סוג של: בזמן שעשרות אנשים עבדו במשך שבועות על הדיוק שבפרטים, בכל מילימטר של הפנסים בכל מכונית שכן עבדו עליה במיוחד עבור המשחק שנקרא GT5 והרי כן יש תוכן כזה ולא מעט אם אני זוכר נכון לגבי החמישי - ארבעה אנשים עובדים על כמה אחוזים ישתנו לדמות מסויימת במשך הרבה פחות זמן, והם מבססים את זה על דברים קיימים. הכל במשחק הזה פשוט יותר מבחינת הפקה, וזה לא שאי אפשר לחדש פה ולהביא משהו מושקע יותר, אבל כמו המודלים העצלים שיש בGT לא משנה איזה מספר - אם זה באמת *כל* מה שהיה בו - אז זה לא היה משחק AAA בעיניי, כי גם אז מן הסתם היו עובדים עליו פחות אנשים והיה עולה פחות וכו׳.
זה עניין של רמת השקעה בהפקה, ושוב - אני באמת לא מכיר את המספרים מאחורי ההפקה של סמאש, אבל אם תגיד לי שהמצב ממש זהה לזה של GT אולי אשנה את דעתי.

אוף, אני ממשיך את זה ):

Laskin
Elder
הודעות: 24231
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 25 אוקטובר 2018, 16:43

רוצה דוגמא יותר ״אבסורדית״? אפשר לקחת DLC כדוגמא ולהחליט סובייקטיבית מה נחשב תוכן שנחשב רמת השקעה של AAA ומה לא.
לדעתי הDLC הראשון של הוויצ׳ר לא מספיק נחשב תוכן כזה והשני כן. לא ג׳י השני טוב יותר, אלא כי השקיעו בו הרבה יותר, ברמה שלא תבייש גם משחק standalone במחיר מתאים.
יש שיחשיכו את GTA5 בגירסת הדור הבא כמשחק AAA ששוחרר, אחרי הכל יש בו מלא מלא תוכן חדש וייחודי לו שהאונליין בכלל המשיך וממש נהיה מה שהוא רק בדור הבא, ועדיין - אני לא חושב שזה נכון להחשיב אותו כAAA של הפס4, אלא פורט של אחד, כנ״ל TLOU - ״הגירסה שרצה כמו שצריך״. אבל אני בטוח שגם אותו יש מי שכן יחשיבו ככזה.
וברור, זה לא אחד לאחד אותו המצב, אני רק מנסה להסביר שיש משחקים שהם בבירור AAA ויש משחקים שהם בבירור לא, ויש גם איפהשהו באמצע... זה לא שחור ולבן.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42138
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 25 אוקטובר 2018, 18:14

די נו, אתה עכשיו מתחיל להשוות לי פורטים של משחקי פס3 לפס4 כאילו זה קשור לדיון? סמאש הוא משחק לדש עם דמויות חדשות, סינגל חדש, שלבים חדשים, מוסיקה חדשה וכך הלאה. Gta לפס4 זה המשחק פס3 בגרפיקה יפה יותר. אתה הלכת למדרון החלקלק ושפכת עליו 30 ליטר שמן.

דיונים על כל מני dlc שיכלו להיות המשך כי הם כל כך גדולים וטובים הם כבר עניין אחר. בסוף זה לא משנה אם מדובר בcod שהוא כל שנה בדיוק אותו דבר רק עם סינגל חדש, כמה תנועות חדשות, נשקים חדשים וכמה מפות מולטי חדשות או שזה hl3 שיוצא 20 שנים אחרי הקודם עם שהוא יצירת מופת עם קפיצה אסטרונומית מהקודם - בסוף שניהם נכנסים תחת המטריה של הaaa.

אז כן, gt הוא aaa, מורטל קומבט הוא aaa וגם סמאש הוא aaa. הם כולם נכנסים תחת המטריה של הגדרת הaaa בכל מקום שרק תבדוק. כל המשחקים האלה לוקחים שנים טובות לפתח, יש להם תקציב גדול, יש להם תקציב פרסומי גדול, יש להם ציונים טובים והם מוכרים כמו לחמניות. לא תמצא הגדרה של aaa שהם לא נכנסים בה.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24231
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 25 אוקטובר 2018, 18:25

למה סמאש כן ופוקימון (הקרוב) או מריו פארטי לא? או שאתה חושב שכן, וסבבה, אבל מה שונה בסמאש, חוץ מזה שהוא מוכר ופופולרי יותר, מכותרים אחרים שאתה אולי מחשיב גבוליים יותר, או פשוט לא AAA?

kririn
Sage
הודעות: 5371
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי kririn » 25 אוקטובר 2018, 20:49

נינטנדו הוציאו כמה משחקי צד ראשון בשנה הזאת
אולי חלקם לא יתקבלו הכי טוב ,אבל הם יצאו לשוק

מאריו טניס ,מאריו פארטי ,הרחבה לזינובליד 2
יוצא פוקימון חדש ,יוצא ssb חדש
ובטח יש כמה משחקים ששכחתי ,וזה חוץ מפורטים
שחלקם יצאו בעבר רק לwiiu ,מה שלרוב הגימרים לא היה

בנוגע לצד שלישי ,נכון חסר מאוד הרבה משחקי צד שלישי גדולים
אבל יש המון משחקים טובים יחסית למחיר המבוקש
וזה בגלל יתפוצצות אינדי על הקונסולה
בנוסף על דעתי לפחות שיפור גדול באיכות של הרבה משחקי אינדי

רק תבדקו ביקורות של משחקי אינדי
פעם הייתי מזלזל מראש במשחקים כאלו
היום יש הרבה משחקי אינדי שאני רוצה לשחק בהם

יש לי היום בסיפריה של הns
בספריה של הps4
ובספריה של הpc

הרבה משחקים ,שבגלל מגבלות זמן וכוח ,אני לא מגיע אליהם
לאחרונה כי יתמכרתי גם לזינובליד 2 יותר מידי
וחורש על משימות צד ,וביחד עם עבודה
וחדר כושר ,ודברים נוספים ,זה לוקח המון זמן

Laskin
Elder
הודעות: 24231
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 25 אוקטובר 2018, 23:23

קרירין סיכם את זה הכי טוב.


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 32 אורחים