bling כתב:אנשים עדיין משחקים בקליקרים האלה? זה ממכר מאוד אבל בזבוז זמן טוטאלי ולא מספק גם ביחס לפעילות פנאי שהתכלית שלה זה להעביר את הזמן.
bling כתב:אנשים עדיין משחקים בקליקרים האלה? זה ממכר מאוד אבל בזבוז זמן טוטאלי ולא מספק גם ביחס לפעילות פנאי שהתכלית שלה זה להעביר את הזמן.
sharonbn כתב:bling כתב:אנשים עדיין משחקים בקליקרים האלה? זה ממכר מאוד אבל בזבוז זמן טוטאלי ולא מספק גם ביחס לפעילות פנאי שהתכלית שלה זה להעביר את הזמן.
זה מוזר... איזה ערך נותנים משחקי מחשב מעבר לבזבוז זמן? איזה "סיפוק" אפשר להפיק מעבר להתמכרות בסגנון "one more turn" ? (במקרה דנן זה ככל הנראה "one more achievement")
בכלל, מה קובע אם משחק מחשב (או משחק כלשהוא) הוא טוב? אם משחק ממכר האם זה לא אומר שהוא מילא את מטרתו? מה מפתח המשחק רוצה להשיג מעבר לזה שנשחק במשחק עד סופו?
וכן, אני חושב שUC הוא משחק טוב. הוא ממכר, הוא פשוט אבל לא מטופש ואפשר בכיף גדול להעביר איתו איזה 10 שעות. לא הייתי אומר שהוא גאוני אבל אני זוכר את הזמן ש"בזבזתי" עליו כחוויה מספקת ומהנה.
sharonbn כתב:bling כתב:אנשים עדיין משחקים בקליקרים האלה? זה ממכר מאוד אבל בזבוז זמן טוטאלי ולא מספק גם ביחס לפעילות פנאי שהתכלית שלה זה להעביר את הזמן.
זה מוזר... איזה ערך נותנים משחקי מחשב מעבר לבזבוז זמן? איזה "סיפוק" אפשר להפיק מעבר להתמכרות בסגנון "one more turn" ? (במקרה דנן זה ככל הנראה "one more achievement")
בכלל, מה קובע אם משחק מחשב (או משחק כלשהוא) הוא טוב? אם משחק ממכר האם זה לא אומר שהוא מילא את מטרתו? מה מפתח המשחק רוצה להשיג מעבר לזה שנשחק במשחק עד סופו?
וכן, אני חושב שUC הוא משחק טוב. הוא ממכר, הוא פשוט אבל לא מטופש ואפשר בכיף גדול להעביר איתו איזה 10 שעות. לא הייתי אומר שהוא גאוני אבל אני זוכר את הזמן ש"בזבזתי" עליו כחוויה מספקת ומהנה.
InterAl כתב:sharonbn כתב:bling כתב:אנשים עדיין משחקים בקליקרים האלה? זה ממכר מאוד אבל בזבוז זמן טוטאלי ולא מספק גם ביחס לפעילות פנאי שהתכלית שלה זה להעביר את הזמן.
זה מוזר... איזה ערך נותנים משחקי מחשב מעבר לבזבוז זמן? איזה "סיפוק" אפשר להפיק מעבר להתמכרות בסגנון "one more turn" ? (במקרה דנן זה ככל הנראה "one more achievement")
בכלל, מה קובע אם משחק מחשב (או משחק כלשהוא) הוא טוב? אם משחק ממכר האם זה לא אומר שהוא מילא את מטרתו? מה מפתח המשחק רוצה להשיג מעבר לזה שנשחק במשחק עד סופו?
וכן, אני חושב שUC הוא משחק טוב. הוא ממכר, הוא פשוט אבל לא מטופש ואפשר בכיף גדול להעביר איתו איזה 10 שעות. לא הייתי אומר שהוא גאוני אבל אני זוכר את הזמן ש"בזבזתי" עליו כחוויה מספקת ומהנה.
יש משחקים שמספקים חוויה אינטלקטואלית עוצמתית לא פחות מיצירות של מדיומים אחרים.
במקרה של יוניברסל - הוא משחק גאוני כי הרעיון מאחוריו מבריק, והדרך שבה הוא מעביר את הרעיון לשחקן היא פשוט גאונית. זה משחק עלילתי-פילוסופי שמספר סיפור עם משמעות ועושה את זה אך ורק דרך מכניקות גיימפליי. אני לא נתקלתי בדבר כזה עד היום (יש משחקים כמו brothers שגם מנסים לספר סיפור דרך גיימפליי נטו, אבל הם לא מתקרבים למה שהוא עושה לדעתי). בנוסף, הגיימפליי שלו מהנה, עמוק ומעניין בדיוק במידה הנכונה, והדרך שבה הגיימפליי מתפתח ממשחק די טיפשי למשחק אפי (הכי אפי שאפשר, בעצם) היא פשוט גאונית. ואת כל זה הוא עושה באמצעות ממשק (כמעט) 100% טקסטואלי.
sharonbn כתב:InterAl כתב:sharonbn כתב:bling כתב:אנשים עדיין משחקים בקליקרים האלה? זה ממכר מאוד אבל בזבוז זמן טוטאלי ולא מספק גם ביחס לפעילות פנאי שהתכלית שלה זה להעביר את הזמן.
זה מוזר... איזה ערך נותנים משחקי מחשב מעבר לבזבוז זמן? איזה "סיפוק" אפשר להפיק מעבר להתמכרות בסגנון "one more turn" ? (במקרה דנן זה ככל הנראה "one more achievement")
בכלל, מה קובע אם משחק מחשב (או משחק כלשהוא) הוא טוב? אם משחק ממכר האם זה לא אומר שהוא מילא את מטרתו? מה מפתח המשחק רוצה להשיג מעבר לזה שנשחק במשחק עד סופו?
וכן, אני חושב שUC הוא משחק טוב. הוא ממכר, הוא פשוט אבל לא מטופש ואפשר בכיף גדול להעביר איתו איזה 10 שעות. לא הייתי אומר שהוא גאוני אבל אני זוכר את הזמן ש"בזבזתי" עליו כחוויה מספקת ומהנה.
יש משחקים שמספקים חוויה אינטלקטואלית עוצמתית לא פחות מיצירות של מדיומים אחרים.
במקרה של יוניברסל - הוא משחק גאוני כי הרעיון מאחוריו מבריק, והדרך שבה הוא מעביר את הרעיון לשחקן היא פשוט גאונית. זה משחק עלילתי-פילוסופי שמספר סיפור עם משמעות ועושה את זה אך ורק דרך מכניקות גיימפליי. אני לא נתקלתי בדבר כזה עד היום (יש משחקים כמו brothers שגם מנסים לספר סיפור דרך גיימפליי נטו, אבל הם לא מתקרבים למה שהוא עושה לדעתי). בנוסף, הגיימפליי שלו מהנה, עמוק ומעניין בדיוק במידה הנכונה, והדרך שבה הגיימפליי מתפתח ממשחק די טיפשי למשחק אפי (הכי אפי שאפשר, בעצם) היא פשוט גאונית. ואת כל זה הוא עושה באמצעות ממשק (כמעט) 100% טקסטואלי.
אני מקבל את ההשוואה שלך בין משחקי מחשב ליצירות אמנות אחרות - הם יכולים לתת ערך מעבר לבידור. למשל, לקדם רעיונות פילוסופיים/חברתיים/פוליטיים.
אבל זה נדיר שמשחק מצליח (או אפילו מנסה) להעביר מסרים כאלה. זה אפילו עוד יותר נדיר שמשחק ינסה להעביר מסרים כאלה וגם יצליח להיות משחק טוב במובן של לספק בידור/הנאה. זה קצת כמו שמגייסים אמנות למטרה (למשל אמנים שחוזרים בתשובה כמו אביתר בנאי) פתאום המסר נהיה יותר חשוב מלייצר אמנות לשמה.
אלא שבקשר לUC אני חולק עליך. הסיפור מסגרת לא הצליח לעבור את מחסום "השעיית חוסר האמונה" (suspension of disbelief) אצלי במוח. הרי לא הגיוני לדמיין שאפשר לייצר כל דבר ביקום ממהדקי נייר... הסיפור שירת את הצורך במשחק למספרים הולכים וגדלים.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 3 אורחים