he result? As promised, almost every area selected via the Hunter's Dream hub now loads 5-15 seconds faster. It's a success across the game's early spots especially, but there are also areas where From Software over-delivers.
The real game-changer is Bloodborne's improved respawn loading times. Previously players were forced to wait up to 53 seconds to revive in complex areas like Central Yharnam. But with the patch now installed, a whopping 26 seconds is cut off that loading screen after dying. This means respawns at the Central Yharnam lamp now take just 18 seconds on a stock PS4 HDD.
Better than that, respawns in Old Yharnam are now 32 seconds faster, with our test taking only 21 seconds total after dying just crossing the initial bridge. It's an upgrade that puts the stock PS4 HDD close to the results on a Hybrid SSD without the patch - and also narrows the gap when patch 1.03 is installed on that drive.
הנה טבלה שגם משווה בין זמני הטעינה לפניו אחרי גם בכונן SSD:

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-bloodborne-loading-times-improved
כמו שאפשר לראות הם הצליחו לחתוך 32 פאקינג שניות מה respawn לאחד האיזורים המרכזיים, זה באמת נשמע שערורייה שזה בכלל היה ככה מלחתכילה.
מצד שני יש היגיון בצורת החשיבה של דת', שהם חשבו שזה מספיק טוב והחליטו לפתור את זה מאוחר יותר, זה גם מה שאני התלוננתי עליו שהם באים בגישה של לסיים את המשחק אחרי היציאה, אבל כנראה שכסף מדבר יותר מאשר הדאגה לצרכן, הרי ברור שאף אחד לא יחרים את המשחק בגלל זה ולכן מפיצות ימשיכו לעבוד ככה עד שיהיה יותר רעש בנושא.


