אוקיי אבל לדעתך הפאנבואים האלה נותנים המלצות רעות בגלל זה? מה לדוגמא? (לא חייב ספציפי משהו, רק רוח הדברים)
אין לי מה לאמר לגבי דוגמאות המחיקות, מבחינתי זה ביזיון ואני מקווה שזה לא קורה לעיתים קרובות מדי.
כנראה שלא נסכים לגבי המושג קהילה כי פה אני פשוט לא מסכים איתך, גם אם בארגונים מעורבים גורמים מסחריים כמו יבואנים אני לא רואה בזה בעיה כי בשורה התחתונה אנשים שאוהבים רכבים נפגשים ומקשקשים על זה ועל הדרך גם רואים רכבים מגניבים מאת היבואנים (וממה שאני יודע אלו לא בדיוק רכבי ליסינג משעממים אלא I30N וקיה סטינגר שהיו שם, רכבים מדהימים שמדברים בדיוק אל הקהל הזה), זאת קהילה מבחינתי והם קודם כל באים בגלל התחביב הזה, גם אם תגיד שמתוך האלפים שרשומים שם מדובר ב 40 איש קבועים ורציניים זה לא פוגע בהגדרה.
בעניין כמות הנרשמים ביחס לכמות הרכבים בארץ, לא רואה קשר, זה כמו לאמר שבישראל כולם משחקים משחקים מהילד בן ה 7 עד לסבתא בתה 95 שמשחקת בסוליטר על המחשב (דוגמא אמיתית עם הסבתא
) אז זה שבפועל רשומים לפורום גיימינג רק (נגיד) עשרות אלפי משתמשים זה כישלון.
כולם נוהגים ורבים מתלהבים מרכבים ברמות שונות (רק תראה איזה גודל של קבוצות רכב יש לך בפייסבוק כמו פשפשוק רכב שמונה מאות אלפים) אבל לא כולם באמת חובבי רכבים כבדים, למרות שכן לכולם יש דעות על רכבים שנעות במורכבות שלהם מ״רכב יפה״ שזו דיעה שקיימת לכל אדם על גבי הפלנטה בערך ברמה שגם סבתא יכולה לראות משהו מרשים על הכביש ולאמר וואו ועד לבאמת מורכבות והבנה עמוקה בתחום ושם באמת יש יחסית בודדים ביחס לכמות של חובבי הרכבים על הנייר (והפתעה, מההתרשמות שלי עד עכשיו הם חבר׳ה גיקים יחסית כמו הגיימרים), אלו ה״אנשים הקבועים״ שם וכל השאר מזדמנים ברמות הבנה משתנות. בסכ״ה לגיטימי ולא מערער על הקהילתיות שלהם.
בוא נאמר ככה, גם אם כל המזדמנים יעלמו עדיין אפשר להחזיק קהילה רק מה 40 איש האלה, היא פשוט תהיה הרבה יותר כבדה ופחות פעילה מעכשיו זה הכל. כאילו לעזאזל אפילו ווקסלים מצליח להחזיק קהילה מעשרה אנשים בערך