swym כתב:DrKeo כתב:swym כתב:אני חושב שזה יותר הקונסולה (שלא כל כך נמכרת ברווח) אמורה להיות שם בשביל משחקי צד א' - שאמורים בתורם להיות מנוע ההכנסות. אבל אצל מיקרוסופט משחקי צד א' גם זמינים לPC, ומנוע ההכנסות הוא גם ככה בגיים פאס שכל המשחקים זמינים בו - אז זה רק הגיוני יותר להיות קרוס פלאטפורם.
אצל סוני זה קצת שונה, אבל אפילו אצלה אנחנו רואים לא מעט פעמים דווקא השקעה יותר גדולה במשחקים שסוגרים את הדור מאשר במשחקים שפותחים אותו: GOW2 על הPS2, או Tlou על הPS3. אני חייב להגיד שבאופן כמעט גורף אנחנו לא באמת רואים משחקים שסוחטים הרבה מקפיצת החומרה בשנה וקצת הראשונות שלה בשוק (זה בעיקר נובע מזה שבמהלך רוב הפיתוח גם ככה אין חומרה סופית לעבוד איתה), ככה שכנראה גם עם הSSD זה יהיה אותו הדבר. חכה ל2022 ככה
סוני צופה שבשנה הפיננסית הנוכחית מחלקת המשחקים שלה תכניס 20 מליארד דולר. אני משער שזה משמעותית יותר מאשר שהכניסו כל הבלעדיים של הפס4 והפס3 יחדיו בעשור האחרון. כלומר הכסף האמיתי שסוני עושה מגיע ממנויים ומגזירת קופון מצד ג׳, הכנסות ממכירת משחקי צד א׳ הם רק חלק קטן ברווחים שלהם.
אתה סגור על המספרים שלך? 20 מיליארד דולר... PRESS X TO DOUBT
שים לב שאמרתי הכנסות, לא רווחים. וכן, לא רק שהם צופים מעל ל20 מליארד השנה, זה גם מה שהם הכניסו שנה שעברה. להתחשב בזה ששנה שעברה הם הוציאו את שני המשחקיםמהכי גדולים שלהם בדור הזה (gow וספיידרמן) בזמן שהשנה הם הוציאו רק את days gone מדגיש כמה צד א׳ לא משפיע על ההכנסות שלהם.
Sony is expecting its gaming division to generate revenue of $20.3 billion (2.2 trillion yen) during its current fiscal year ending March 31, 2020. That’s down from $21.3 billion during its fiscal 2018/19
כשבאמת חושבים על זה, להתחשב בזה שפיפא ו-cod מכרים יחד בערך 30 מליון עותקים כל שנה רק על הפס4 ולשני המשחקים הללו יש אינסוף מיקרוטרנזקציות, יש מצב שסוני עושה בממוצע בכל שנה יותר כסף מפיפא ו-cod מאשר מצד א׳ שלהם.
בסופו של יום צד א׳ נמצא שם כדי למכור לך פס4, לא כדי למכור לך את המשחק עצמו. הם נועלים אותך לecosystem שלהם ואז אתה שופך שם מאות דולרים.