Kazz כתב:אה, לחנות שקמה למכור משחקים לא רלוונטי כמות ההכנסות ממכירת משחקים. הבנתי. זה רלוונטי למפיצות שלא ששות אליה.
מה הטעם ברכישת משתמשים כשהמשתמשים האלה אחר כך לא קונים בכמות מצופה? מספיק כבר עם האובססיה עם רכישת משתמשים כאשר המוצר לא משמר משתמשים.
עד שלא תבין ש EGS היא חנות שצריכה לשרת מפתחות ושחקנים כבר עכשיו ולספק קבלות לשותפים שלה ולהוכיח את עצמה כבר עכשיו אז אתה רק מפיץ בבל"ת.
Kazz כתב:ואם המשתמשים האלה שהם מושכים אחר כך קונים לא קונים בכמות שמעודדת את המפיצות אז המאמץ הזה בטל בשישים. ולכן חשוב להראות את הרווחים שהחנות מכניסה ומה זה אומר. הנתונים האלה אומרים שהחנות כבר עכשיו נובלת.
בסוף 2019 היו 108 מילון משתמשים והכנסות צד ג' של 251 מילון דולר. בסוף 2020 היו 160 מיליון משתמשים והכנסות צד ג' של 265 מיליון דולר. אז כל ההתמקדות על 'רכישת משתמשים' היא בלוף.
הטקטיקה של קניית בלעדיים נכשלה. אנשים לא ששים לשים בחנות הזו כסף. שחקנים גם מוצפים במשחקים חינמיים ולא ממהרים לקנות משחקים אחרים. מפיצות קוראות את השוק ובוחרות לא לשחרר משחקים בולטים בחנות.
Kazz כתב:כבר פירטתי פה טקטיקה אחרת שלדעתי הייתה מקנה לאפיק סיכוי יותר טוב להצלחה. להשיק חנות יותר אפויה. לשלם כסף למפתחות לא בשביל בלעדיות אלא כדי למכור משחק זול יותר מאשר בסטים בחודש הראשון. להציע שירות סטייל גיימפאס. פריטים בלעדיים בפורטנייט (ועכשיו גם רוקט ליג ו-פול גייז) לרכישת עותק ב EGS.
מה שבטוח הוא שהטקטיקה שאיתה החנות שוגרה לא עובדת.
DrKeo כתב:
זה ממש לא נכון. ההוכחה הכי גדולה היא שאפיק עדין קונים בלעדיים. הנותנים המספריים שאתה מביא פה לא מראים את מה שאתה טוען שהם מראים, אתה מצייר את המטרה מסביב לחץ.
איזה טקטיקה נחמדה, רק חבל שיש ל-VALVE זכות וטו על תמחור משחקים בחנות שלה ולאף מפיצה או מפתחת אין אומץ ללכת מול VALVE.
Kazz כתב:DrKeo כתב:
זה ממש לא נכון. ההוכחה הכי גדולה היא שאפיק עדין קונים בלעדיים. הנותנים המספריים שאתה מביא פה לא מראים את מה שאתה טוען שהם מראים, אתה מצייר את המטרה מסביב לחץ.
איזה טקטיקה נחמדה, רק חבל שיש ל-VALVE זכות וטו על תמחור משחקים בחנות שלה ולאף מפיצה או מפתחת אין אומץ ללכת מול VALVE.
בוודאי שאפיק קונים פחות בלעדיים ופחות בלעדיים בולטים. תשווה את 2019 ל 2020. כמותית זה מה שקורה. הירידה טבעית ואף מתבקשת. ומה זה בדיוק אמור להגיד אם אפיק עדיין קונים בלעדיים ביתר שאת? יש לנו כבר נתונים. יש לנו הכנסות מצד ג'. יש לנו את העלייה במספר המשתמשים מול העלייה בסכום ההכנסות. ככה נראית טקטיקה שעובדת?
אה, אתה עדיין מאמין לתאוריית הקונספירציה הזו? הנה Wolfire תובעים..אם יש דברים בגו הייתי מצפה לראות מפתחות/מפיצות אחרות מצטרפות לתביעה או תובעות לפני..
לאפיק יש אומץ ללכת נגד אפל וגוגל, אבל לא נגד ואלב. ברור.
האמת היא: אפיק עשו עבודה מחורבנת ביצירת מוצר תחרותי. רואים את זה בהכנסות. רואים את זה במשחקי AAA שאינם בחנות. צריך כבר לשנות דיסקט.
Kazz כתב:סלקום TV זה לא השירות המוביל מסוגו עם מספר המינויים הכי גדול?
אפיק צריכים להביא קבלות לשותפים שלהם. אתה ונדב קיבלת נתונים לפנים. זהו. נגמרו הספינים. כשאפיק פירסמו את הנתונים הכלליים של 2019 וההכנסות של 251 מיליון דולר לכל החנות לכל השנה לכל משחקי צד ג' , נדב אמר שהוא לא יודע אם זה סכום טוב. עכשיו אי אפשר להתחמק. אי אפשר להתחמק מ 300-400 מיליון דולר ממענקים שאפיק לא הרוויחו בחזרה. אי אפשר להתחמק מההכנסות המזעריות. אי אפשר להתחמק מיחס משתמשים-משלמים רע. אי אפשר להתעלם מהכישלון לחזר אחר המפיצות.
הנתונים לא מתפרשים בשני אופנים. טקטיקת קניית הבלעדיים נכשלה. אפיק שילמו לפיניקס פוינט 11 מילון דולר (!!). המשחק מכר 54אלף עותקים. הם שילמו 15 מילון דולר למקווריור 5 (!!) והוא מכר 51אלף עותקים. כסף לפח. לדטריוט הם שילמו 10 מיליון דולר והוא מכר 101K עותקים.
אפיק נכשלו או לא נכשלו בנקודה השנייה?
נכשלו או לא נכשלו?
EGS היא כישלון. זה מה שהנתונים מראים. סוף פסוק.
--
אולי עכשיו כשאפיק מתחילים להפיץ משחקים הם יפרישו את הטקטיקה הכושלת של קניית בלעדיות זמנית ויפנו את המשאבים לבניית מוצר טוב, מחירים יותר טובים, הבטחת כל המשחקים הבולטים וכו'.
DrKeo כתב:אפיק עובדתית לא מחפשת רווחים כרגע, זאת עובדה מוגמרת שלא פתוחה לדיון. נשמע שנתקע לך התקליט, אז בכל פעם שתעשה עוד פוסט שמדבר על ״למה EGS״ לא רווחית, תרשה לי להתעלם מהבבל״ת.
אז 251 מיליון פחות ההכנסות של 6 המשחקים האלה נותן לו 79.5 מיליון דולר הכנסות לכל שאר המשחקים ביחד ב 2019.
אז 54 בלעדיים פחות ה 6 שבתמונה נותן לנו 48 משחקים.
אז שוב, לצורך הטיעון, אם EGS ב 2019 מכרה 0 עותקים של משחקים לא בלעדיים, זה משאיר אותנו עם ממוצע הכנסה של $1.656 מיליון דולר לכל משחק בלעדי אחר.
Kazz כתב:בורדרלנדס 3 הוא המשחק בפרופיל גבוה היחיד שכיסה את המענק הכספי שאפיק נתנה למפתחות.
אתה כנראה לא מבין: לא אכפת לי אם אפיק רווחית או לא (והיא לא רווחית כי היא מוציאה ים כסף על בלעדיים זמניים ומשחקים חינמיים). אכפת לי אם המפיצות רואות תשואה בחנות שתצדיק את המאמץ שלהם לתמוך בחנות. אפיק יכולה להפסיד אבל עדיין לעשות כסף נאה למפיצות ממכירת עותקים.
אבל הנתונים מראים שההכנסות מהחנות הן איומות. הן איומות אבסולוטית. אין שום ספין שישנה את המציאות הזו. כמו שאין ספין שישנה את המציאות שאפיק נפלה על הפנים בניסיון שלה למנוע מסטים בלעדיים 'דה פאקטו'. כמו שהיא נכשלה להשיג תמיכה נרחבת ממפיצות כמו אקטיויז'ן ו EA.
דיון על חנות שבא לבטל ולהתעלם מנתוני הכנסה וממגמות תמיכה בחנות הוא דיון מוטה. זה פשוט בלוף.
DrKeo כתב:מה רלוונטי בכלל אם משחק כיסה את המענק או לא? לא אכפת לך אם אפיק עושה כסף על החנות או לא.. חוץ מאשר העובדה שאתה פאקינג מדבר רק על זה בכל הודעה שלך.
וכן, אם הייתה לאפיק מטרה שב-2020 לא יהיו בלעדיים לסטים דפקטו (נשמע לי מטרה הזויה, אבל לא ממש ספקת מקור לזה) אז היא בהחלט נכשלה בה. אבל מה לעשות, אי אפשר לעשות דיון עם ניואנסים עם זילוט.
DrKeo כתב:קאז לא מבין מהחיים שלו. הנתונים מהמשפט מראים התשלום של אפיק על משחקים הביא להם CaC של 2$+, אלה מספרים מעולים. אפילו סטארטאפים שהיוזרים שלהם חינמים כמו אינסטגרם מפנטזים על CaC של 2$ וכשאנחנו מדברים על ליוזרים שגם משלמים? 2$+ זה מטורף ברמת ההזוי.
למה אתה חושב שאחרי כמעט שלוש שנים אפיק עדין קונים בלעדיים? כי הם מטומטמים? רק הטרול פורומים רואה את האור עם הפרשנות יום שני שלו? אפיק ממשיכים בשיטה כי היא מניבה להם CaC מטורף, ברור שהם ממשיכים, זה למה עד היום הם ממשיכים. נראה מהנתונים שלמשל בלעדיים מסויימים עבדו להם נהדר ואחרים פחות ורואים שהם מתרכזים ביותר משחקים קטנים ופחות מפלצות סטייל בורדרלנדס 3 כי בןרדרלנדס לא השתלם להם בעליל. אז מן הסתם הם עושים את התיקונים הנדרשים. אבל כשקאז מברבר פה שקניית בלעדיים נכשלה? סליחה, אבל הוא טועה, בענק.
swym כתב:צודק, אבל למה לכתוב CaC עם a קטנה? זה לא Command and Conquer פה
Kazz כתב:כי אתה ממשיך לציין את BL3 שהיה עסקה רעה אבל זה אולי המשחק ה'יקר' הבודד שהחזיר לאפיק את הכסף ע"י מכירת עותקים.
אתה לא מבין: אפיק יכולה להפסיד כסף אבל החנות עדיין יכולה לספק נתונים טובים למשחקים שנמכרים שם. כמו שגיימפאס לא רווחי אבל רואים שהוא הצלחה להרבה מפתחות.
אבל נתוני ההכנסות של EGS מעידים שזה לא המצב. ההכנסות ממשחקי צד ג' ב 2019 ו 2020 היו איומות. זו ע-ו-ב-ד-ה. תפנים את זה. עשיתי לך את החישוב והגיע הזמן שתפסיק לנסות לטאטא את זה מתחת לשטיח. אין דבר כזה דיון על חנות למכירת משחקים שמבטל נתוני הכנסה ונתוני תמיכה בחנות.
כל הסתכלות שמבטלת את המדדים האלה היא הסתכלות מונעת אג'נדה ו bias. אתה עדיין לא קולט שזו חנות שמוכרת משחקי צד ג' עכשיו ואמורה לעבוד בשביל אולפנים ומפיצות אחרות עכשיו. לטאטא נתוני הכנסות זה מגוחך. אז אתה רוצה להגיד להם לא לטרוח לשים את המשחק בחנות עד 2024 אם הם רוצים הכנסה משמעותית ממנה?
אולי EGS תמצא את דרכה להצלחה בהמשך הדרך. עד כה מספרית היא כישלון.
DrKeo כתב:BL3 לא החזיר לאפיק כלום, להפך, הוא הפסיד להם הכי הרבה כסף מכל המשחקים בהפרש אדיר. הם הוציאו על BL3 מעל ל-35 מליון דולר והכניסו פחות מ-10 מליון דולר.
אבל הרי כבר סיכמנו שכסף והכנסות זה לא מה שמעניין את אפיק כרגע אז זאת לא הסיבה שBL3 היה כישלון ענק עבורם, הסיבה שהוא היה כישלון ענק היא שהיה למשחק CAC קטסטרופלי (הם שלמו 23$ פר יוזר כשרוב האינדים הביאו להם CAC של בערך 2$). זה מה שעושה אותו כישלון אדיר, שלחלק חינם את סבנאוטיקה ובטמן ארקאם עלה להם פחות מ-3 מליון דולר והביא להם את אותו מספר משתמשים. BL3 הוא כישלון אדיר בשבילם, וזאת כנראה הסיבה שרואים אותם מתרחקים ממגה AAA כרגע ומתרכזים ב-AA, אינדים והפצה עצמית בעיקר.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 44 אורחים