glass man כתב:DrKeo כתב:הכל נובע מזה שמאז שג׳ים ראיין עומד בראש של פלייסטיישן, הוא חושב שלעשות כסף ממשחקי צד א׳ זה סופר חשוב, גם אם זה בא על חשבון הפלטפורמה. הוא שוכח שהדבר היחיד שמשנה הוא הפלטפורמה כי בלעדיה סוני הם עוד ״סגה״, שיותר מ-90% מההכנסות של פלייסטיישן מגיעות מהפלטפורמה ולא ממשחקי צד א׳. אבל דוגרי אני בספק אם ג׳ים ראיין שוכח משהו, הוא פשוט מרגיש בלתי פגיע, שלא משנה מה הוא יעשה עם פלייסטיישן אנשים יעמדו בתור ויקנו פלייסטיישן. ומה נגיד, בנתיים הוא צודק, אנשים רוצים רק פלייסטיישן לא משנה מה. אבל כמובן שמתישהו זה ישתנה, כמו שזה תמיד משנה. זה השתנה ב-2006, זה ישתנה שוב בעתיד.
היה קשה לי להאשים את ראיין אם הוא היה עוצר במשחקי פס4, כאילו בואו GOW DAYS GONE כל אלה שחקני פס5 מקבלים אותם בחינם, לא להוציא אותם לPC זה סתם להשאיר כסף על השולחן. אבל מה הטעם בלהוציא את האקסקלוסיבים של הפס5 לפיסי?
הרי אם כבר הזכרת את סגה נדב, זה בדיוק מה שקרה דאז, סגה התחילה להוציא את המשחקים שלה בו זמנית לסאטורן ולמחשב, מי היה צריך לקנות סאטורן בשביל וירטוא פייטר 2
שהוא היה זמין על המחשב?
פה התחיל הזילות הזה בBrand של סגה והם הגיעו לשפל שאי אפשר היה לחזור ממנו יותר, לא היה בהם אמון יותר שאיכפת להם מהמותג שלהם.
אם הבלעדי הבא של נוטי דוג הולך לצאת לPC אחרי שנה יהיה מאוד קשה לעמוד בפיתוי ולא לרצות פשוט לשחק משחק כזה דוחף גרפיקה על הPC.
כן, תמיד יהיו אנשים שיקנו קונסולות לא משנה מה כי מי שאוהב את הקונספט של הקונסולות (כמוני נגיד) ישאר איתם באש ובמים אבל מה עם אנשים שעל הגדר אם לבנות PC
חזק מול X ופס5? לאנשים כאלה לא משנה מה האחוז שלהם סוני עשתה פשוט את ההחלטה הקלה פה ללכת על הפיסי וזהו.
אני מתעניין מאוד בהיסטוריה של התעשיה
על הנושא של סגה צפיתי וקראתי הרבה ,והייתי גיימר כבר מהאטרי 2600
הבעיה של סגה עם הסאטורן היתה אחרת לגמרי
למעשה גם סגה וגם נינטנדו פישלו בתחומים חשובים
סגה הגיע לסאטורן אחרי הכישלונות של הסגה cd והx32
לא ניכנס עמוק לx32 ,פשוט זה היה רעיון טוב על הנייר רק מאוחר מידי להיות טוב ,בגדול במקום להכניס ציפ על קלטות מסוימות לכל עותק של משחקים דוגמת star fox מה שהעלה את המחיר
לסגה היה ציפ משלה שעלה הרבה ,אז החליטו על הx32 ,אבל שהוא היה קרוב להשקה ,זה היה קרוב להשקה של הסאטורן
והיו בשוק או יתקרבו לשוק קונסולות כמו 3do שיחסית למחיר הצליח חלקית
הx32 נחשל מאוד וסגה זנחה אותו
הסגה cd היה תחרות לטורבוגרפיקס cd ,והצליח חלקית ,אבל סגה זנחה גם את הx32 וגם את הסגה cd מהר מאוד אז זה גרם לחוסר אימון של הרבה גימרים
הסאטורן עצמה היתה יקרה ליצור וקשה מאוד לפיתוח
כי סגה בהתחלה חשבה על 2d ורק בשלב מאוחר יותר הוסיפה יכולות 3d ,וזה בעיתי לפיתוח בטח באותה תקופה ,כי צריך לשלב 2 מעבדים שונים
עם זה היה היום ,בטח היו מתכננים ערכת פיתוח וכלי פיתוח יעילים
אבל אז זה היה קשה
ואז הגיע התרגיל של סוני ,סוני מכרה ps1 ב300 דולר
אבל זה תרגיל כי לא כלל כרטיס זיכרון שעם אני זוכר נכון עלה 40 דולר
לסאטורן היה זיכרון פנימי לשמירות
ולסוני היתה מערכת שיווק מצוינת בגלל הטלוויזיות אז
אז סוני היתה כמו סמסונג היום ,סגה נמחצה בגלל זה
הדרימקסט היה ההפך מהסאטורן ובהתחלה הצליחה מאוד
אבל סגה היתה כבר בבעיות כלכליות ,אז שיצא הps2 לא יכלה להתחרות למרות שבשנה הראשונה לps2 ,הדרימקסט היתה טובה בהרבה בספירה של המשחקים