שחקתי בערך 5 שעות בדיאבלו 4, שלוש לבד ועוד שעתיים ב-co op. קצת קשה לשפוט משחק שאני אשחק בו אלף שעות על בסיס 5 שעות בדרגות נמוכות, אבל בנתיים אני אוהב את מה שראיתי. בצורה לא אופיינית לי - שחקתי בו על הפס5. יש קרוס פליי וקרוס פרוגרשן מלא בין כל הקונסולות והמחשב (למרות שעדין צריך לרכוש גרסאות נפרדות), אז זאת גם הייתה החווית ״דיאבלו על קונסולה״ הראשונה שלי.
אז נתחיל ב״הללויה״ - האוירה של דיאבלו 1 ו-2 חזרה. לא עוד פרפרים צבעוניים ונופים של WOW, לא עוד קוסמת עם מבטא סן פרנסיסקו שמתלוננת למוכר על זה שהקורטאדו שלה קר מדי. דיאבלו 4 מתחיל במקום שמרגיש כמו כפר רוסי מלפני 150 שנים עם וייבים של כת סטייל H.P lovecraf. מסתובבים בשדות ורואים משפחות שקפאו בשלג, אנשים תלויים או סוסים שמה שמחבר את שני החצאים שלהם זה שובל מעיים ודם. בשילוב עם המוסיקה, הכתיבה והדיבוב מקבלים משהו שאולי המילה הכי טובה לתאר את האוירה היא uncanny? מאוד דיאבלו 2 רק ב-2023.
הגיימפליי עצמו היה חוויה מעניינת. דבר ראשון יש את נושא הקונסולה, הוא זמין בקונסולות וכנראה גם לא שונה מדי עוד בדיאבלו 2 ו-3, אבל זאת פעם ראשונה שחוויתי את זה בעצמי. עדין לא החלטתי מה אני חושב על שליטה בקונסולה, משהו מרגיש קצת חסר וה-UI לא ממש יושב לי עם דיאבלו. אחרי 26 שנים של דיאבלו על המחשב (פאק, 26 שנים), אני מרגיש שהזיזו לי את הגבינה. אבל זאת אשמתי, יכלתי לשחק אותו על המחשב, אבל ילדה ישנה בקומה השניה ואני רוצה לצעוק עם החברים ב-VC
יש skill tree במבנה חדש לגמרי, פתחתי רק חלק ממנו וקצת קשה לקבל רושם מזמן כל כך קצר, אבל חברים פנאטים שלי שהספיקו לשים 25+ שעות על הבטא מאוד מרוצים, אז נקח את המילה שלהם. שיקויים עברו streamline, בצורה חיובית. אין כבר המון חריצים שמחזיקים בהם שיקויים ואין להם דרגות שונות, יש לך (בשלב שאני נמצא) מחסנית של 4 שיקויים שמחווטים ל-hot key (בפס5 ל-L1) וכולם בדרג זהה. עם קראפטינג אפשר לשדרג אותם לרמה הבאה, כל 10 רמות נפתחת האפשרות לשדרג את השיקויים לרמה הבאה. כלומר השיקויים כבר לא תלויים במגוון שמצאת בעולם, כל השיקויים בעולם זהים והדרגה שלהם תלויה בדמות שלך. זה מוריד המון overhead וניהול מלאי שהיה במשחקים הקודמים. הם לא תופסים מקום במלאי, הם זהים והם יושבים במחסנית שמחוברת לכפתור אחד. אני חושב שזה שינוי חיובי, נהנתי לאורך השנים מניהול המלאי של דיאבל אבל השיקויים תמיד היו מטרד.
ובנוגע לקרב עצמו - דיאבלו זה דיאבלו. המערכת קרב לא השתנתה יותר מדי מהמשחק המקורי ורוב השינויים הם QOL קלאסי. השינוי הכי מורגש אצל הקוסמת (הדמות יחידה שאני משחק בכל משחק דיאבלו מאז ומעולם) הוא שעכשיו יש יכולות בסיס שלא לוקחות מאנה. למשל יש לי fire bolts שאפשר לירות בצורה חופשית לגמרי שעושים מעט נזק בפגיעה והרבה נזק שריפה לאורך זמן, ובמקביל יש לי fire balls שעושים פיצוץ ברדיוס גדול, הם יחסית חזקים אבל הם כן דורשים מאנה ואני צריך להשתמש הם בצורה יותר זהירה. השימוש במאנה הרבה יותר תובעני, אבל מהרגע הראשון יש לקוסמת regenaration מאוד מהיר כך שבמקום שבאקט הראשון של המשחק מתבססים על שיקויים של מאנה כמו בכל אקט ראשון במשחק דיאבלו, ב-4 מתבססים בעיקר על הקצב חזרה של המאנה. זה קונספט מעניין ששינה את הקרב מאוד לקוסמת, אני עדין לא בטוח שאני אוהב את זה יותר מהמערכת הקודמת, אני משער שאני זקוק לעוד כמה שעות במשחק בכדי להחליט.
והעולם הפתוח שהובטח? הוא כרגע מרגיש יותר כמו hub שסגור לאותו act. משהו שמזכיר יותר את האקטים בוויצ׳ר 2 מאשר עולם פתוח אמיתי. אבל אני חושד שהעולם פשוט הולך להפתח אזור אחרי אזור על פי האקטים. כבר עכשיו במשחק יש שבילים נעולים בגלל כמויות השלג שהדמות שלי אומרת שיפתחו ברגע שהשלג ימס קצת. אז יש הרגשה שברגע שאני אסיים את אקט 1, השלג ימס ותהיה לי גישה לאזור של אקט 2. כך שנראה שכל המשחק הולך להיות מחובר בעולם פתוח אחד גדול, הוא פשוט נפתח עם ההתקדמות.
גרפית המשחק לא מפיל, אבל הוא נראה טוב. יש לא מעט סרטוני מעבר והם נראים אחלה לגמרי. לא משהו מרשים מדי על הפס5, גם לא מרשים מדי על הפס4, אבל הם כתובים הייטב ומלאים אוירה. סה״כ הבטא רק העלתה לי את ההייפ יותר למשחק.
We're just normal men. We're just innocent men