swym כתב:האמת היא שמשחק השני והשלישי והרביעי ירדו במכירות בהתמדה, ובניגוד אליהם, קונביקשן דווקא הראה לראשונה בהיסטוריה של המשחק עליה במכירות בהשוואה למשחק הקודם בסדרה - וזה למרות שהוא יצא רק לשתי פלטפורמות בלבד, ועל פני תקופת זמן קצרה יותר.
בספלינטר סל האחרון היה לך חופש התגנבות משמעותי יותר, עם אזורים גדולים יותר, והרבה מאד כלים להשתמש. אני חושב שהבעיה שלך היא קצת אחרת: חופש ההתגנבות הזה מרגיש לך מיותר כי אתה יכול הרבה יותר בקלות פשוט לחסל את כולם באמצעות m&e ולמעשה אפילו באמצעות נשק אוטומטי שהפך במשחק הזה למאד נוח לשימוש - כזה שמייתר אפילו את הm&e במקרים מסוימים. מדובר פה כבר בבעייה של balancing ולא בבעיה של חופש פעולה: קצת כמו הבעיה של ביושוק הראשון בעצם.
אני מניח שזה חלקית באשמתך, כי אתה תמיד יכול לבחור ברמת הקושי הריאליסטית ושם גם הm&e לא תמיד יציל אותך. אבל אני בהחלט מקווה שהמפתחים של splinter cell משחקים בהיטמן החדש ולומדים ממנו משהו או שניים: הם שיכללו שם את שיטת הניגוד לרמה של גאונות, והוסיפו המון בונוסים על כל מיני פעולות יצירתיות. מצאתי את עצמי המון פעמים מאתחל את השלב/צ'קפוינט ברגע שגילו אותי רק בשביל שאני אוכל לסיים אותו בצורה נקיה - כי בניגוד לספלינטר סל אני פתאום מוצא מטרה נוספת בשביל להתחבא ולהסוות את עצמי, וסיבה לא להשתמש בכלל בנשק חם (נראה לי שחצי מהמשחק לא יריתי אפילו יריה בודדת). משחק מומלץ בחום רב לכל מי שרוצה לראות איך עושים משחק התגנבות טוב.
phinexwrath71 כתב:בטמן לוקח את ההתגנבות כמה רמות למעלה ממשחקים אחרים ששיחקתי,רק שבניגוד למשחקי יריות ההריגות הרבה יותר מהנות כשהמשחק לא מתבסס על המכיניקה שיש בהמון משחקים אחרים ובכלל יריות בהתגנבות,גם ויש המון וריאציות להרוג את האוייב,ההתקפת glide,כול הגאג'טים וכו',אני חושב שהקרב נגד freezeman דיי ממחיש למה שאני מדבר עליו
התאכזבתי רק שמכניקת melee הרגישה לוקה בחסר למדיי,אבל זה נפרד,קצת מזכיר לי את ac בפשטות של הקרבות במשחק
DrKeo כתב:ההתגנבות בבטמן מאוד פשוטה ושטחית. שלא תבין אותי לא נכון, היא מאוד כיפית, אבל משחק שלם היא לא הייתה מחזיקה.
phinexwrath71 כתב:כול הקטעים של החדריים במשחק,הם התגנבות כמעט וזה עיקר הגיימפלי,לפחות אצלי כי שיחקתי על Hard כך שלא שיחקתי רמבו(סתם,לבטמן יש משהו נגד נשקים,כי הוא הרי הכול יכול )
אגב,התגנבות זה גם להשתמש באקדח קרח ולהרוג את האוייב מהר לפני שאחרים ישימו לב,כך שגם אם לא כול המכניקות זה התגנבות גרידה,עדיין צריך להתגנב ולהשתמש כול הזמן ב grappling hook ולחזור למסתור שזה מפני עצמו התגנבות
phinexwrath71 כתב:בטמן לוקח את ההתגנבות כמה רמות למעלה ממשחקים אחרים ששיחקתי,רק שבניגוד למשחקי יריות ההריגות הרבה יותר מהנות כשהמשחק לא מתבסס על המכיניקה שיש בהמון משחקים אחרים ובכלל יריות בהתגנבות,גם ויש המון וריאציות להרוג את האוייב,ההתקפת glide,כול הגאג'טים וכו',אני חושב שהקרב נגד freezeman דיי ממחיש למה שאני מדבר עליו
התאכזבתי רק שמכניקת melee הרגישה לוקה בחסר למדיי,אבל זה נפרד,קצת מזכיר לי את ac בפשטות של הקרבות במשחק
phinexwrath71 כתב:כול הקטעים של החדריים במשחק,הם התגנבות כמעט וזה עיקר הגיימפלי,לפחות אצלי כי שיחקתי על Hard כך שלא שיחקתי רמבו(סתם,לבטמן יש משהו נגד נשקים,כי הוא הרי הכול יכול )
אגב,התגנבות זה גם להשתמש באקדח קרח ולעלף את האוייב מהר לפני שאחרים ישימו לב,כך שגם אם לא כול המכניקות זה התגנבות גרידה,עדיין צריך להתגנב ולהשתמש כול הזמן ב grappling hook ולחזור למסתור שזה מפני עצמו התגנבות
Death_119 כתב:בDeus ex, metal gear solid, splinter cell ובטח בטופ של הז'אנר שנקרא dishonored זה נעשה הרבה, אבל הרבה יותר טוב. כמו שנאמר - באטמן לוקה מאוד בצד הגיימפליי, יש לו אוסף של מיני גיימס טיפשיים שמתאחדים ביחד לכדי מכאניקות המשחק שלו. הדבר היחיד לטעמי שבאמת מחזיק עוד את המשחק (בטח במקרה של אקראם סיטי שהוא הרבה פחות הדוק ומעניין מאסיילום) הוא הFetch quest אחר החידות של הרידלר לצד עולם שפשוט עוצב בצורה מרהיבה שמאוד כיף לחקור. דווקא הגיימפליי הוא הצד החלש בצורה הכי משמעותית של המשחק ובטח ההתגנבות המטופשת שרק התדרדרה בארקאם סיטי.
"עם קפקום אני לא מצפה לשום דבר. בטח ההכרזה היא שהמשחק יעבור פורט ל-Wii U, והם ימכרו צבעי דיו חדשים בתור DLC."
DrKeo כתב:זה ממש לא באשמתי, זה באשמת המפתחים של המשחק, העיצוב של קונביקשן כושל לשחקן התגנבות קלאסית:
1) המשחק רוצה שתשחק אותו בצורה מהירה ואקשנית והמעצבים שלו דוחפים לי את זה בפנים כל הזמן כולל במכניקות עצמן של המשחק כמו הM&E
2) ההתגנבות במשחק הפכה לבדיחה, סצנות כמו להרוג משהו, להרוג עוד משהו, לקפץ בין חלונות וכך לגרום לאוייבים לא הבין בכלל מה הולך שם ואז להציץ מחלון אחר וכך הלאה עשו מכל ההתגנבות בדיחה. אתה כל כך אג'ילי ושקט (ואני מזכיר לך שבכאוס ת'אורי היית צריך לשים לב לרעש כל הזמן והוא אפילו כלל מד רעש) שב90% מהזמן אתה הורג אנשים בהתגנבות בצורה שהיא כלל לא "משחק התגנבות" אלה יותר משחק תופסת מגוחך שהדבר האחרון שיש בה זה צללים ואיטיות, שני הדברים שמיצגים את סדרת ספלינטר סל עד קונביקשן. קונביקשן מזכיר יותר את ההתגנבות של בטמן מאשר של ספלינטר סל.
3) אין מד רעש (כי אין השפעה של רעש ברמה שהיה בכאוס ת'אורי), אין סחיבת גופות, כשאני בצללים המשחק הופך לשחור לבן ופחות אטרקטיבי מה שדוחה את השחקן מלהיות שם, המכניקה העיקרית של המשחק, הM&E, מיועדת לחיסול אוייבים מידית בלי התגנבות אלה בצורה אשנית, המערכת COVER והירי שופרו כך שהמשחק יתפקד כמו גירס ולא כמו ספלינטר סל, המערכת תנועה של הדמות שופרה כך שהוא יתנהג בתנועה יותר כמו AC ופחות כמו ספלינטר סל (לא מפתיע, המשחק התחיל את דרכו כAC בעולם מודרני) ויש אפילו משימה (עירק) שמחייבת אותך לשחק את המשחק כמו איזה גירס CLONE למען השם. המעצבים של המשחק הזה צורחים עליך לשחק אותו כמו שוטר רגיל עם טיפה התגנבות אם הולך, אנצ'רטד סטייל.
אי אפשר לשחק את קונביקשן בסגנון של סדרת ספלינטר סל, אפילו אם ממש היית רוצה החוסר בסחיבת גופות, פעולה שעשית אחרי כל חיסול במשחקים הקודמים בשביל להשאר נחבא, מונעת ממך לשחק אותו כמו משחק התגנבות אמיתי. בספלינטר סל קונביקשן המפתחים יוצאים מהנחה שאפילו אם תגמור את כל המשחק בהתגנבות גמורה, האוייבים שלך יגלו או אותך או את הגופות של החברים שלהם בכל משימה וככה לא משחקים בספלינטר סל. כששחקתי בכאוס ת'אורי גילוי של גופה או שמשהו ראה אותי היה כישלון של המשימה מבחינתי, קונביקשן אפילו לא מאפשר את זה.
סוויס, אולי במצב הכי קשה של המשחק הM&E מתמלא רק בפס אחד כל פעם, ברמת הקושי שאני, שחר וקליימן שחקנו הכל מתמלא מכל חיסול (אני לפחות שחקתי ברמה הרגילה, כמו שאני משחק ברוב המשחקים). לא הבנתי מה הקשר בין רמת הקושי להתגנבות, אין אחד.
swym כתב:1) אני עדיין חושב שזה חלקית באשמתך, כי ברמת הקושי הריאליסטית אתה ממש לא יכול לשחק אותו בצורה מהירה ואקשנית (ואם כן אז סחתיין. אני לא הצלחתי). זו פוקנציה של רמת קושי.
2) אני גם לא רואה קשר בין ההתגנבות בספלינטר סל לבאטמן: בבאטמן ההתגנבות היתה די בדיחה, כי כל הזמן יכולת למשוך את עצמך לצללים ולהיעלם בלחיצת כפתור.
3) אני מוצא את מד הצבע להרבה יותר אטרקטיבי ממד הרעש: מד הרעש היה מדד HUD טרחני שמצריך ממך כל הזמן לשים לב אליו ולעבור להליכה איטית כל פעם שאתה הולך ליד שרשראות מתכת שבמקרה תלויות באוויר. אני מת על מד הצבע עוד מsaboteur שמימש אותו אחרת, ולא רק שזה מוסיף המון לאסטתיקה של המשחק לדעתי אלא זה גם ממשק משתמש חכם בהרבה כי השחקן מקבל פידבק מאד ברור מהמשחק על המצב שלו. אני לא יודע מה איתך, אבל אני נצמדתי לצללים איפה שרק יכולתי.
אז כן, חוסר האפשרות לסחוב גופות ולהחביא אותן אכן היה מעצבן - כיסינו את זה כבר (וזה טופל במשחק החדש). וכמובן שגם המשימה בעירק היתה המשימה הכי נוראית במשחק - אבל זו בדיוק המשימה שממחישה שבעוד כתואם גירס מדובר במשחק נוראי, שאר המשחק טוב בהרבה כי דווקא כן אפשר לשחק אותו כמו משחק התגנבות. יש גם את שלב הפריצה לגראז' שנותן את הקונטרה מהצד השני ומחייב אותך לשקט מוחלט.
ועדיין, היטמן בהחלט טוב יותר
Blue&Black כתב:מה אתם אומרים שווה לקנות את Injustice go among us? עולה 200 שקל באנג׳ויסטיק
Blue&Black כתב:מה אתם אומרים שווה לקנות את Injustice go among us? עולה 200 שקל באנג׳ויסטיק
משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־ 93 אורחים