bling כתב:DrKeo כתב:bling כתב:קטע קיאו, באתי לכתוב לך על ההודעה הקודמת שלך בנוגע ל SSD שאני מקווה שהטכנולוגיה באמת תעמוד בציפיות ושזה לא יהיה עוד branding דור הבא ריק וחסר משמעות מעשית (ולא חסר לסוני כאלו, *שיעול* בלו ריי *שיעול*) ובדיוק סוני משחררים את הדגמת הספיידרמן שסרני הציג ל Wire. שמע זה ממש מרשים, לא רק הקטע של הטעינה הסופר מהירה אלא איך שזה משפיע על הגיימפליי כמו שהסברת בהודעה לעידן.
תגיד, אבל איך זה יראה במשחק דור הבא שיהיה תובעני ומאסיבי הרבה יותר מספיידי, היחס הזה ישאר או ששם הפס5 גם תתחיל לקרטע כמו הפס4 עם ספיידי?
אם זה ישמר אז אני כבר מדמיין ב GTA6 את המשימה שבה עולים על טיל שמשגר אותך במהירות הזוייה לאורך כל המפה או סתם מדמיין איך מטוסי קרב יטוסו במהירות שתרגיש הזוייה בלי שכל המסך יהפך לחגיגת פופ אינס
הכל עניין של יחס. בספיידרמן כל אזור הוא 20MB כי זה מה שה-HDD של הפס4 מסוגל להזרים, עכשיו שמריצים אותו על משהו שמזרים פי 19 יותר מהר אז פתאום אפשר לעוף בעיר. אבל אם ספיידמן היה מפותח לפס5 הרי שאזור לא היה 20MB, הוא היה הרבה יותר ולכן מהירות התעופה הייתה כנראה איטית יותר. אם אינסומניאק היו עושים כל אזור בגודל 4MB אז ספיידרמן יכל לעוף במהירות הזאת, אבל אז המשחק היה מכוער למדי. אז זה אקט של באלאנס, כמה מהר אפשר להזרים מידע מול הכוח של הקונסולה לעשות גרפיקה מסויימת. SSD מעלה את היחס בצורה די קיצונית, זינוק ענק. זה אומר שעם SSD אזורים יוכלו להיות גם יפים יותר וגם לזוז מהר יותר, רק ברור שלא מהר כמו הדמו ספיידרמן לפס4 כי מי רוצה שספיידרמן 2 לפס5 יראה כמו ספיידרמן לפס4? אז הכל שאלה של החלטת מפתחת ואיפה נמצאים צווארי הבקבוק. כלומר יכול להיות שספיידרמן 2, בגרפיקה הכי יפה שה-GPU של הפס5 מסוגל להוציא, יוכל עדין להזרים אזורים פי כמה יותר מהר מהמשחק פס4.
עוד משהו שצריך לזכור הוא שגם יש זיכרון גדול יותר בדור הבא. כל האזורים בספיידרמן תופסים פחות מ-3GB, כלומר אפילו לא צריך SSD בשביל לעשות את הדמו הזה, אפשר לשמור את כל העיר בזיכרון כי לפס5 יש כנראה איזה 10GB אקסטרה פנוי למפתחים. אם כל העיר בזיכרון, אפשר ולעוף בה במהירות אינסופית וגם fast travel יהיה מידי, אפילו לא 0.8 שניות. כלומר הדמו הזה נועד להדגים משהו מאוד ספציפי, כמה מהר ה-SSD מסוגל להאכיל את הזיכרון. אבל כשנזכרים שגם הזיכרון גדול יותר ומהיר יותר, האפשרויות מתרחבות ממש. אני חושב שהקומבו של הזיכרון הגדול והמהיר עם ה-SSD בהחלט יהיה גיימצ'יינג'ר והמהירויות האדירות שראינו בדמו ספיידרמן יהיו אפשריות גם בגרפיקת פס5 בגלל השילוב של השדרוג זיכרון וה-SSD וה-CPU (כי בסופו של דבר כל חפץ על המסך צריך לקבל draw call מה-CPU ואם ה-CPU לא עומד בקצב, יהיו גמגומים).
בקיצור אפשר להיות אופטימיים אבל התמונה לגבי עד כמה זה יהיה גם גיים צ׳יינג׳ר במשחקי פס5 תובעניים תתבהר באמת רק כשיצאו המשחקים האלה
ומה אתה רוצה מדודה שלי, הכוונה שלי היתה פחות להתייחס לתמונה (שהעברתי אותה לנושא המכירות לאיפה ששייכת באמת) ויותר לעניין הזה שהציוץ מדבר עליו שהם מתכוונים להגדיל צד ג׳ בצורה אורגנית ובצורה של רכישות שזה לא משהו שדיברו עליו עד היום בהקשר לסוני ולדור הבא (הרי זו תמיד מייקרוסופט שקונה עכשיו), זה שהבאת את כל המצגות זה לא באמת קשור לעניין הצד א׳.
בלי קשר אני בטוח שעוד כמה פספסו אותן, יותר נוח כשהן פרוסות בפורום עצמו כשאפשר אבל זו העדפה אישית, אני מעדיף להכנס לכמה שפחות לינקים כשאני גולש בסלולר לפחות (פותח חלונות חדשים וזה קצת מעצבן, זה לא טאבים נוחים כמו במחשב)
אפשר בתאוריה לשחק קצת עם מספרים ולהבין בערך מה אפשרי, לפחות מבחינת ballpark. ה-SSD יתן לנו הזרמה מהירה פי 19 (על פי הזמני fast travel בכתבה של wired). על פי ההרצאה של ספיידרמן כל אזור הוא בגודל 128 על 128 מטרים בנפח 20MB והוא נראה ככה:
- spider-man tile stracture and speed.jpg (175.92 KiB) נצפה 8265 פעמים
אז כמו שאתה רואה, בכל רגע נתון מזרימים 3 אזורים וזה נותן לספיידרמן להתקדם במהירות של עד 115 קמ"ש. כל אזור כזה הוא 20MB (זה קצת יותר מסובך מזה אבל נדבוק ב-20MB לפשטות), כלומר אם נגדיל אותם לנניח פי 5 בשביל לוק הדור הבא אז נקבל אזורים של 100MB כל אחד. בכל רגע נתון בספיידרמן 1 מוזרמים 3 אזורים, כלומר 60MB. אז בגרפיקה שהגדרנו לספיידרמן 2, מדובר ב-300MB. זה אומר שעם מהירות גדולה פי 19, קבלנו אזורים מפורטים פי 5 ועדין אפשר להזרים אותם פי 3.8 יותר מהר שזה אומר ספיידרמן שנע ב-437 קמ"ש במקום 115 קמ"ש. האם זה מקביל למהירות סילון בסרטון? אני לא חושב, אבל זה כי "בזבזנו" לא מעט מהמהירות של ה-SSD בשבי לספק גרפיקה יפה יותר.
עוד משהו שפחות נגענו בו הוא זיכרון. אם יש לפס5 16GB זיכרון פנוי למפתחים, זה 11GB יותר מהפס4. אם יקדישו אך ורק 1GB מהזיכרון לאזורים, יוכלו בתאוריה לשמור 10 אזורים נוספים של העיר שזה עוד 163K מטרים רבועים שאפשר בתוכם לנוע בכל מהירות שרק תרצה כי הם כבר בתוך הזיכרון. זה אומר שאפשר למשל לתת לספיידרמן יכולת בוסט מטורפת שבה פתאום הוא עף ב-2000 קמ"ש לכמה מאות מטרים עד שמגיעים לקצה האזורים שטעונים בזיכרון וצריך לטעון חדשים. אז גם הזיכרון הגדול משחק כאן תפקיד.
בסוף הכלים בידיים של המפתחת. היא יכולה להקדיש 10GB מהזיכרון לעיר ולתת לך לעוף בה כמו מטורף אבל כנראה שהגרפיקה תפגע משמעותית, היא גם יכולה לעשות משחק סופר יפה עם פירוט מטורף אבל תהיה שוב מוגבל במהירות של הדמות. בקיצור, "זה תלוי"
We're just normal men. We're just innocent men