The Last Of Us - הדיון הרשמי

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
רונן
Veteran
הודעות: 1069
הצטרף: 15 אפריל 2013, 14:28

Re: The Last Of Us - הדיון הרשמי

הודעהעל ידי רונן » 21 יולי 2013, 00:42

Kazz כתב:אבל זה מפליא כשזה בא ממך כמי שכל הזמן מדבר על יצירתיות ושכל הזמן מציין חידות בסדרת משחקים כזו או אחרת...

אז תתפלא. זה לא בלתי חוקי.

הראיתי שזו לא דעה אישית שלי בלבד. להפחית גם מהם זה לא נקרא להתמודד, זה נקרא תרצנות :)

אתה התלהבת מהחידות של פורטל, ואני חשבתי שאלה חידות משעממות כי יש להם מוטיב אחד עיקרי ומשעמם, שרבות מהן מנצלות את עיקרון התנופה. מה יצירתי בזה כשהעיקרון חוזר על עצמו כל הזמן, והם אפילו נותנים לך את הכפית בפה כשהפלטפורמות המיועדות לפורטלים לצורך פתרון החידות די בולטות בעולם? אז התלהבת מהן. אני שמח בשבילך. תשמח בהתלהבותי מחידות אחרות.

אתה חושב שאני אינני מבין ביצירתיות ובחידות, אבל אני יכול לחיות עם זה כי אני חושב שדעתך על TR מוכיחה שאתה אינך מבין דבר ביצירתיות.

הנה, חידת הכלוב, דוגמה לחידה מורכבת:



תחילה אתה מוציא את הכלוב, סוגר שוב את הפתח כדי שתוכל להוריד חזרה את הכלוב על הפתח הסגור, להרים אותו חזרה ולמשוך אותו כדי לשבור סלעים בקצה השני של החדר. ואז מוריד שוב את הכלוב על המכסה, עולה לפלטפורמה גבוהה, משם שוב מושך אותו, הפעם כדי לקרב אותו אליך כדי לקפוץ עליו ולשמש אותו כפלטפורמה, וכך תגיע לפתח שנוצר משבירת הסלעים.

אתה מצליח להבין מה יצירתי בקטע? השימושים השונים שנעשו בכלוב, פעם כדי לשבור סלעים, ופעם כדי להגיע מנקודה א' לב', ובכל אחד מהמטרות הללו נדרשו תנאים שונים כדי להשיגן. תחילה גם היה צריך לדעת שפתח שנפתח, צריך להיסגר מחדש.

לא חידה קשה, אך בהחלט מורכבת ויצירתית. כנראה חסר בך קצת עומק כדי לראות זאת.

ומאחר שאני יודע להתווכח, במקום להפחית וללעוג באופן שטחי, אתן עוד דוגמה לחידה:



תחילה אתה שורף באמצעות חץ וקשת עם חץ בוער את החבל שקושר את הרפסודה למזח, אחר-כך אתה מושך את הרפסודה אליך כדי שתוכל לעלות עליה ולהשתמש בה כפלטפורמה לקפוץ לקטע אחר שלולא היא, הוא לא היה נגיש (המים מחושמלים). כשאתה שם אתה מושך משקולת מלמעלה שמחוברת ליחידת הכוח החשמלית שבמים שמחשמלת את המים, כך היחידה עולה למעלה לפרק זמן קצר ואז מתאפשר לך לחצות את הקטע המימי הקטן (עוד קטע שלפני כן לא היה נגיש). מהאזור החדש אתה שוב מושך את יחידת הכוח החשמלית כלפי מעלה, ואז בפעולה מהירה גם מושך את הרפסודה, כך שבמקום שהיחידה תחזור למים, היא נחה על הרפסודה, כך המים לא מחושמלים יותר, ואתה יכול להתקדם.

אתה יכול לראות בשתי החידות את השימושים השונים שנעשו בחץ וקשת. זה נקרא יצירתיות. זה גם מתבטא המון במשחקי זלדה.

אלה חידות מלאות השראה, יקירי, שהלוואי שהיו קרובות להן בתעשייה הזו בז'אנר מהסוג הזה.

bling כתב:אני חושב שיש אמת בחלק מהטענות של קליימן כלפיך-זאת אומרת אתה אשכרה אהבת משחק של 87 על פני אחד של 95...

אתם קשים. גם פיפא יכול לקבל ציון גבוה יותר, זה לא אומר שאוהב אותו יותר. יש לכם נטייה לעשות סלט מדברים. כמו שמייחסים לי צביעות שמקורה בחוסר הבנה שלכם, כמו המחשבה שמשחקים שקרובים ללבי אני מאמץ בחום כל שבח של מבקר בלי שיש לי סייגים משלי (ראו מקרה Skyward Sword שציינתי לעיל).

אז הפתעה! יש לי גם סייגים לגבי TLoU! תתמודדו עם זה. מה, אתם ילדים קטנים?
נערך לאחרונה על ידי רונן ב 21 יולי 2013, 04:36, נערך פעם 1 בסך הכל.
עורך לשון ומגיה, מנהל בפייסבוק קבוצת אוכל גדולה (מונה 45,000 חברים) וקבוצת גיימרים ('בחזרה למשחק').

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42024
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: The Last Of Us - הדיון הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 21 יולי 2013, 01:47

רונן אני לא חושב שיש בTR חידה אחת שהיית יכולה להיות בפורטל מעבר לצ'ייבר 5 או 6. כולן מאוד מאוד מאוד פשוטות, ממש כמה שניות לפתור, ואפילו שלפעמים הרעיון שלהן יפה הן מאוד ישירות ושטחיות. מאוד נהנתי מTR ואני חושב שהוא אחד המשחקים היותר טובים שיצאו בדור הזה אבל אני לא אתפלא אם אני אצליח לספור יותר מ10 משחקים עם חידות טובות משלו ויצירתיות משלו פי כמה וכמה רק בדור הזה. אני גם מתפלא שהצלחת למצא ציטוטים על החידות של TR (למרות שאני חייב לציין שהם ציטוטים די חלשים), כנראה זה אומר שכשיש מטקריטיק שאוסף 100 ביקורות מאוד קל למצא כל ציטוט שרק אפשר לרצות :)
אגב, מצחיק שאתה אומר על פורטל שהוא "אומר לך איפה לשים את הפורטלים" כשאתה מביא חידה כמו הכלוב שבה יש סלעים מתפרקים שבולטים לעין כמו עובד זר בכיכר המדינה ותחתית הכלוב עטופה בחבל לבן זוהר כדי שתדע ששם אתה צריך לירות את החץ חבל שלך. ואם זה לא הספיק אז תלחץ על הכפתור "אנסטיקטים" ותקבל הכל זורח בצבע זהב, יש סיבה למה כל חידה בTR לוקחת כמה שניות עד דקות ספורות.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
רונן
Veteran
הודעות: 1069
הצטרף: 15 אפריל 2013, 14:28

Re: The Last Of Us - הדיון הרשמי

הודעהעל ידי רונן » 21 יולי 2013, 02:57

DrKeo כתב:רונן אני לא חושב שיש בTR חידה אחת שהיית יכולה להיות בפורטל מעבר לצ'ייבר 5 או 6. כולן מאוד מאוד מאוד פשוטות, ממש כמה שניות לפתור, ואפילו שלפעמים הרעיון שלהן יפה הן מאוד ישירות ושטחיות.

צ'ייבר?

שוב, אני הבהרתי כמה פעמים, גם בוויכוחים ישנים, שחידה יצירתית היא לאו דווקא חידה קשה יותר, ואתם תמיד לוקחים אותי לטיעון הזה (בויכוח איכותי, קודם כל מקשיבים). אני דיברתי על חידה שעושה שימוש בכלי אחד בכמה אופנים שונים ומעניינים.

למשל, להניח את הרפסודה מתחת ליחידת הכוח השמלית, יש בכך דבר שנון (גם כי זה התבצע בכמה שלבים מגוונים, בהם השתמשת ברפסודה בדרכים נוספות). או חידה שעושה שימוש במפלסים שונים, ושעושה שימושים שונים ומגוונים בכלי אחד (הכלוב), זה יצירתי. זה עוד שימוש שנעשה בו מעבר לשימוש שהיכרנו.

מאוד נהנתי מTR ואני חושב שהוא אחד המשחקים היותר טובים שיצאו בדור הזה אבל אני לא אתפלא אם אני אצליח לספור יותר מ10 משחקים עם חידות טובות משלו ויצירתיות משלו פי כמה וכמה רק בדור הזה...

גם פה אתה מדבר על משהו שלא טענתי (חבר'ה, שוב, חלק מוויכוח ענייני, זה גם לדעת להקשיב). דיברתי על הז'אנר הזה. תן לי בבקשה דוגמאות למשחקים בז'אנר הזה (כל מה שבגוף שלישי).

אתה יודע מה? תן לי כל מה שעולה בראשך. נדון על זה, בכיף. יש כמה אינדי מבריקים, כמו ברייד (ולגבי היצירתיות של 'לימבו' חלקו עליי, כמובן, אנשים שחצו רק את חלקו).

אני גם מתפלא שהצלחת למצא ציטוטים על החידות של TR (למרות שאני חייב לציין שהם ציטוטים די חלשים), כנראה זה אומר שכשיש מטקריטיק שאוסף 100 ביקורות מאוד קל למצא כל ציטוט שרק אפשר לרצות :)

נו באמת נדב, בוא נהיה רציניים. כתוב שם Clever ו-Ingenious, בשתי ביקורות שונות, מה כל-כך חלש בציטוטים הללו? לולא היו כאלו, היה לי הרבה יותר קשה למצוא כאלה, למעשה לא הייתי מוצא כלל. אז הטענה שמתוך 100 ביקורות אפשר למצוא הכול, זה קשקוש מוחלט. היא-היא טענה חלשה. לא הציטוטים הללו.

אגב, מצחיק שאתה אומר על פורטל שהוא "אומר לך איפה לשים את הפורטלים" כשאתה מביא חידה כמו הכלוב שבה יש סלעים מתפרקים שבולטים לעין כמו עובד זר בכיכר המדינה ותחתית הכלוב עטופה בחבל לבן זוהר כדי שתדע ששם אתה צריך לירות את החץ חבל שלך. ואם זה לא הספיק אז תלחץ על הכפתור "אנסטיקטים" ותקבל הכל זורח בצבע זהב, יש סיבה למה כל חידה בTR לוקחת כמה שניות עד דקות ספורות.

זה לא מצחיק, ואני אגיד לך למה: כי זו כל המהות של פורטל, והחידות משעממות מהסיבות שציינתי. החידות בטומב ריידר, על אף שאינן קשות במיוחד, הן עדיין מהנות.

ואמנם יש חבלים סביב הכלוב, אך זה לאו דווקא מובן מאליו שהפעם צריך להוריד את הכלוב כדי לעלות לפלטפורמה גבוהה יותר, ומשם למשוך שוב את הכלוב (שימוש שני שעושים בחבלים), כדי שהפעם להשתמש בו כפלטפורמה. בדיעבד זה מאוד קל לדבר, אך אני לא מאמין שאיך שנכנסת לחדר זרמת בחידה כאילו כבר צלחת אותה.

עכשיו, אם אתם יודעים להיות יעילים בוויכוחים יותר ממני, מדוע שלא תביא לי דוגמה לחידות יצירתיות מהסוג הזה? אתם בוחרים בגישה הקלה, וזה לא להסכים. בלי להסביר ולנמק.

ואל תביא לי משחקי אינדי, אני מסכים שעושים שם דברים יפים מאוד.
נערך לאחרונה על ידי רונן ב 21 יולי 2013, 04:39, נערך 2 פעמים בסך הכל.
עורך לשון ומגיה, מנהל בפייסבוק קבוצת אוכל גדולה (מונה 45,000 חברים) וקבוצת גיימרים ('בחזרה למשחק').

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42024
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: The Last Of Us - הדיון הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 21 יולי 2013, 03:03

רונן כתב:צ'ייבר?

שוב, אני הבהרתי כמה פעמים, גם בוויכוחים ישנים, שחידה יצירתית היא לאו דווקא חידה קשה יותר, ואתם תמיד לוקחים אותי לטיעון הזה (בויכוח איכותי, קודם כל מקשיבים). אני דיברתי על חידה שעושה שימוש בכלי אחד בכמה אופנים שונים ומעניינים.

למשל, להניח את הרפסודה מתחת ליחידת הכוח השמלית, יש בכך דבר שנון (גם כי זה התבצע בכמה שלבים מגוונים, בהם השתמשת ברפסודה בדרכים נוספות). או חידה שעושה שימוש במפלסים שונים, ושעושה שימושים שונים ומגוונים בכלי אחד (הכלוב), זה יצירתי. זה עוד שימוש שנעשה בו מעבר לשימוש שהיכרנו.


גם פה אתה מדבר על משהו שלא טענתי (חבר'ה, שוב, חלק מוויכוח ענייני, זה גם לדעת להקשיב). דיברתי על הז'אנר הזה. תן לי בבקשה דוגמאות למשחקים בז'אנר הזה (כל מה שבגוף שלישי).


נו באמת נדב, בוא נהיה רציניים. כתוב שם Clever ו-Ingenious, בשתי ביקורות שונות, מה כל-כך חלש בציטוטים הללו? לולא היו כאלו, היה לי הרבה יותר קשה למצוא כאלה, למעשה לא הייתי מוצא כלל. אז הטענה שמתוך 100 ביקורות אפשר למצוא הכול, זה קשקוש מוחלט.


זה לא מצחיק, ואני אגיד לך למה: כי זו כל המהות של פורטל, והחידות משעממות מהסיבות שציינתי. החידות בטומב ריידר, על אף שאינן קשות במיוחד, הן עדיין מהנות.

ואמנם יש חבלים סביב הכלוב, אך זה לאו דווקא מובן מאליו שהפעם צריך להוריד את הכלוב כדי לעלות לפלטפורמה גבוהה יותר, ומשם למשוך שוב את הכלוב (שימוש שני שעושים בחבלים), כדי שהפעם להשתמש בו כפלטפורמה. בדיעבד זה מאוד קל לדבר, אך אני לא מאמין שאיך שנכנסת לחדר זרמת בחידה כאילו כבר צלחת אותה.

עכשיו, אם אתם יודעים להיות יעילים בוויכוחים יותר ממני, מדוע שלא תביא לי דוגמה לחידות יצירתיות מהסוג הזה? אתם בוחרים בגישה הקלה, וזה לא להסכים. בלי להסביר ולנמק.

ואל תביא לי משחקי אינדי, אני מסכים שעושים שם דברים יפים מאוד.

1) אם יצירתיות זה למצא דרכים שונות לעשות חידות עם אותו כלי אז פורטל 2 מנצח, הוא משתמש אך ורק ברובה פורטלים ומצא עשרות דרכים לעשות חידות לאורך משחק של 7 שעות שלא משעמם או מפסיק להפתיע לרגע
2) אם החידות בפורטל 2 משעממות וכולו מתבסס אך ורק על חידות אז איך תסביר את זה?
My work here is done.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
רונן
Veteran
הודעות: 1069
הצטרף: 15 אפריל 2013, 14:28

Re: The Last Of Us - הדיון הרשמי

הודעהעל ידי רונן » 21 יולי 2013, 03:18

DrKeo כתב:ואל תביא לי משחקי אינדי, אני מסכים שעושים שם דברים יפים מאוד.
1) אם יצירתיות זה למצא דרכים שונות לעשות חידות עם אותו כלי אז פורטל 2 מנצח, הוא משתמש אך ורק ברובה פורטלים ומצא עשרות דרכים לעשות חידות...

ליצור פורטלים במקומות שונים זה עשרות דרכים? כמו שתגיד לי שלירות באויבים מסוגים שונים במשחק יריות זה עשרות דרכים להשתמש בנשק. אתה מתבלבל, חידות הפורטלים קצת מגוונות. לא האקדח.

תגיד, אתה ספרת כמה מהחידות התבססו על יצירת תנופה? נפילה מגבוה כדי להשתגר יותר גבוה, למשל, כמה פעמים העיקרון הזה חזר על עצמו? לא השתעממת בשלב מסוים?

ב-TR, למשל, החץ וקשת משמש להרג, להשתגר ממקום למקום, לשרוף דברים, לנדנד דברים כדי לשבור דברים או אפילו כדי להיתלות על דברים, או כדי למשוך דברים (כמו לשבור מחסומים, או למוטט פלטפורמה שאויבים עליה) וכן הלאה.

ובחידה של הכלוב: הכלוב משמש לשבור סלעים, וגם כדי להתנדנד ממנו מנקודה א' לב' (למעשה אתה משתמש בחץ וקשת בדרכים שונות).

ובחידה של הרפסודה: משתמש ברפסודה כדי להגיע ממקום למקום כדי לא להתחשמל, ואחר כך משתמש באותה רפסודה כדי למנוע את החשמול של המים.

איך אתה משווה זאת לאקדח שכל מה שיודע לעשות זה פורטלים, וקצת לירות ג'לים?

המשחק מתבסס כולו על עיקרון אחד, או עוד כמה בודדים, בזכות הג'לים. הם מוסיפים לגיוון בחידות, אבל גם הם לא מעשירים מאוד והעיקרון שבהם חוזר על עצמו לעתים קרובות. אבל אני מסכים שחלקן יכול להיות קשה יותר, אך הפתרון לא ריתק אותי כמו חידות במשחקים שאהבתי.

2) אם החידות בפורטל 2 משעממות וכולו מתבסס אך ורק על חידות אז איך תסביר את זה?

מה פשר הטיעון הזה? זה שטחי לפטור זאת בכך, במקום להיות ענייני ולהביא לי דוגמאות של חידות יצירתיות יותר. האם הממוצע קם או נופל על פי חידות בלבד, ואין עוד גורמים שמוכרים את המשחק? והאם טענותיי סותרות את הממוצע? כמו שהביקורות שלי על TLoU "סותרות" את הממוצע שלו. המשחק קיבל ביקורות מעולות בזכות אווירה, כתיבה מצוינת, הומור שנון, וכן, היו בו גם חידות טובות (אישית, לא ראיתי ביקורת שהתייחסה לכך, אבל אולי לכם יתמזל המזל), אך כאלה שאני אישית פחות מעריך מאלה שבמשחקים אחרים. אני יכול שתהיה לי ראייה קצת שונה, כפי שהיו לי סייגים על Skyward Sword, שאפילו לא הועלו באף ביקורת, וכפי שהיו לי סייגים לגבי TLoU המצוין, בלי שהמבקרים העלו כל טענה שהייתה לי.

גם GTAIV קיבל ממוצע מרשים, אבל אלוהים ישמור, כמה בעיות, די מהותיות, היו בו? עדיין, המבקר לעתים מביט על הסך הכולל, ובכל זאת מדובר במשחק שאפתני לזמנו. זכותו. לא תמיד הסכמתי עם הביקורות, אפילו עם ביקורות מצוינות למשחקים שאני אוהב, אך אתם כבר החלטתם שזה מה שאני עושה, כי אתם לא באמת יודעים או רוצים להקשיב.

ושוב, לומר שהציטוטים שהבאתי הם חלשים ("Clever", "Ingenious" - מה לא מובהק באלה?), זה חלש. גם לומר שמתוך 100 ביקורות ניתן למצוא הכל, גם זו טענה חלשה ותרצנית, שלא לומר טיפשית (ובכלל, מדובר ב-45 ביקורות, וחיפשתי בחלק קטן מתוכן, אז על מה אתה מתווכח אתי בכלל, לפחות דייק ודבר לעניין). שים לב שאתה פוסל כל מה שאני טוען באופן אוטומטי, גם כשהדברים שחור על גבי לבן. זה לא רציני ולא אמין.

ואני עדיין מחכה לדוגמאות של משחקים יצירתיים יותר, עם הדגמות של חידות מתוכן, כי אתם עושים כאן דבר מאוד לא הוגן, שהוא קל מאוד, וזה לא להסכים, בלי שתראו עמידה מאחורי הדברים שלכם. שים לב שאני היחיד שמנמק כאן בדוגמאות אמתיות, ואתם רק מבטלים את המאמצים שלי. זו לא פעם ראשונה שזה מה שאתם עושים. אנא תביאו דוגמאות משלכם. באיזה משחק החידות היו מגוונות, יצירתיות ומרתקות, לא רק קשות? נא גבו זאת בסרטונים, ותשתדלו לא להשתמש במשחקי אינדי, ואל תביאו לי משחקים כדוגמת Pushmo, המבריק בהחלט, אך לא על ה"ילד" הזה אני מדבר.

אם אתלהב, אולי אקנה את המשחק בעצמי :)
נערך לאחרונה על ידי רונן ב 21 יולי 2013, 08:23, נערך פעם 1 בסך הכל.
עורך לשון ומגיה, מנהל בפייסבוק קבוצת אוכל גדולה (מונה 45,000 חברים) וקבוצת גיימרים ('בחזרה למשחק').

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 7009
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: The Last Of Us - הדיון הרשמי

הודעהעל ידי Klayman » 21 יולי 2013, 08:21

למה תמיד ויכוח? למה לא דיון? ויכוח מילה שמלאה במטען שלילי. אני מעדיף לדון, ואילו אחרים כאן מעדיפים ללמד אותנו כיצד מתווכחים. הדבר מתבטא גם בסגנון הכתיבה המתנשא, וההטפלות לפרטים הקטנים והבלתי חשובים
.
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: The Last Of Us - הדיון הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 21 יולי 2013, 13:03

K
הראיתי שזו לא דעה אישית שלי בלבד. להפחית גם מהם זה לא נקרא להתמודד, זה נקרא תרצנות


A handful of optional hidden tombs scattered throughout Yamatai throw a bone to the hardened Tomb Raider fan, but even these tend to be straightforward, usually taking place in small rooms and rarely involving more than two or three moving parts. The "aha moment" of finding a solution is still rewarding, but very few of the game's puzzles really make you work for it.

http://www.joystiq.com/2013/03/04/tomb-raider-review/


Scattered throughout the game are optional tombs to explore, but each consists of one or two really simple puzzles that unlock a bunch of free salvage and experience points. Most involve a handful of jumps or figuring out a small gimmick, and you can finish all of the tombs in the game in about 45 minutes

http://worthplaying.com/article/2013/3/8/reviews/88422/


תתמודד.

מתי תפסיק עם ההרגל המגונה הזה? הדבר הראשון שאתה עושה כדי להדגיש את דעתך זה לצטט ביקורות שאמרו דברים דומים. שמחת זקנתי שיש מבקרים שחשבו כך כאילו הם האורות והתומים. ממש פעם ראשונה בעולם שיש יותר מאדם אחד שמחזיק באותה דיעה מפוקפקת. כל מה שזה מראה זה שיש עוד כתבים שאין להם מושג ואולי הורגלו לדבר אחד כך שכל קמצוץ של פאזל גורר תגובות משולהבות.

מה בדיוק 'מבריק ויצירתי מאוד' בפאזלים שראינו כדגומתם עשרות פעמים בעבר? ושגם בהם המשחק משתמש בעזרים ויז'ואלים בולטים כדי לרמוז בצורה עבה מה לעשות? זה בערך כמו להגיד שתלת-מימד בסרטים כיום זה משהו 'יצירתי מאוד' כי זה היה בעבר, או שפלאפון שיוצא כיום עם מסך מגע זה 'מבריק ויצירתי מאוד'.

אם זה קנה המידה שלך (ושבין היתר לא חשבת שמשחק כמו פורטל הוא דבר יוצא דופן) אז אדע להבא לקחת את כל מה שאתה אומר בנושאים דומים בספק רב. כשם הספק שאציג בפני מי שאומר של'אבודים' יש סטוריטלינג מצויין - סדרה לה אני בטוח שיש מעריצים רבים שירעיפו שבחים לגביה.

ולא הבנתי למה אתה מבדיל בין חידות לפי ז'אנרים ולפי מפתחי אינדי או לא. אם משהו הוא יצירתי אז הוא יצירתי. אני אמור 'להתחשב' ולהגיד 'החידות במשחק יצירתיות בשביל משחק AAA\ משחק גוף שלישי' וכו'? למה לעסוק במתן פרסי תנחומים בתחום הזה? וגם להם טומב ריידר החדש לא זכאי.

סמל אישי של המשתמש
רונן
Veteran
הודעות: 1069
הצטרף: 15 אפריל 2013, 14:28

Re: The Last Of Us - הדיון הרשמי

הודעהעל ידי רונן » 22 יולי 2013, 13:42

Kazz כתב:תתמודד.

זה מעניין. נדב, העיר לי על ציטוטים חלשים, בעוד שאלה שאתה הבאת היו כאלה. אז, איפה נדב? או שיותר נכון לשאול - איפה האיזון וההגינות?

למה הם כאלה? כי הם אפילו לא סתרו את מה שאמרתי, אלא רק ממשיכים את ההרגל המגונה שלך לדבר על ב' בעוד שאני מדבר על א'. הציטוטים דיברו על חידות יחסית פשוטות, גם קלות, אך האם לא שמעת על המשפט: "הגאונות היא בפשטות"? הפשטות לאו דווקא סותרת זאת.

ואם דעתם פושרת, הייתי רוצה לדעת אילו חידות של אילו משחקים הרשימו אותם יותר, כפי שאני מצפה לשמוע זאת מכם. כי לומר שזה לא מספיק זה אמנם לגיטימי, אך האם קיימים באותו ז'אנר חידות יפות יותר?

מן הסתם כנראה יש כאן גם פרשנות שונה למונח "מורכבות". אני השתמשתי במונח "מורכבות" כדי לתאר שימושים שונים ומעניינים בכלים כדי לפתור חידה אחת, ואני אף הסברתי זאת, בעוד שהמבקרים הללו כנראה מתייחסים למונח בהקשר של מורכבות חשיבתית. אמרתי, כל אחד רואה דברים באור קצת אחר. תנשום אוויר וקבל זאת. מעירים פה על התנשאות, אך היא שלכם בלבד.

הנה, התמודדתי. לא נראה לך? תתמודד עם זה.

שמחת זקנתי שיש מבקרים שחשבו כך כאילו הם האורות והתומים...

מותר לי לצטט הכל, יקירי. זה לא שאתה הוא האורים והתומים :)

מה בדיוק 'מבריק ויצירתי מאוד' בפאזלים שראינו כדגומתם עשרות פעמים בעבר?

לפני שיהיה לך סיכוי להבין את התשובה לשאלה הזו, תצטרך קודם להבין עברית: אנא הבא לי דוגמאות לחידות מבריקות יותר. הצג לי אותם בסרטונים והסבר במילים מה מבריק בהן בעיניך, כדי שנדע שאתה לא יודע רק לפסול וללעוג, אלא שיש לך אלטרנטיבה אמתית לדעה שלי. אני חושב שביקשתי מכם מספר פעמים לעשות זאת, ואתם מסרבים, כי זה הכי קל לפסול וללעוג. הכי קל להתנשא.

נשאלתי כאן למה הנימה צריכה להיות כזו, למה ההתנשאות. ובכן, כשאני מרגיש שכל אמירה שלי זוכה לאנטי אוטומטי, גם כשלא תמיד הסיבות ברורות, שאין פה איזון (אני כל הזמן טועה, בכל דבר?), שלא יודעים להקשיב ושמים מילים בפה, שלא מדייקים ("100 ביקורות", על אף שמדובר ב-45) ולאחר שאני מבקש מאחרים לעשות משהו כדי לנהל ויכוח יעיל, שאולי גם אוכל ללמוד ממנו, והם ממשיכים להתעלם ממנו ולבחור בדרך הקלה של לא להסכים במקום לנמק ולהוכיח, אז ודאי שגם הנימה שלי הופכת להיות קצת פחות סובלנית ונעימה, כי גם לי לא נעים לנהל ויכוח ככה.

אני אזכיר את האופן שבו קפצו עליי מיד כששמעו את דעתי האישית הזאת, הוטל דופי באופן גורף על כל מה שטענתי על יצירתיות אי פעם, כי הרי מה אני מבין. אז אני "מתנשא", אתם מבינים? סלחו לי, חסכו ממני את ההערות האוויליות האלה, תחילה אמצו קצת בגרות ורצינות.

לפני שחשוב להבין בתחום שבו מתווכחים, חשוב להבין עברית, וחשוב לדעת כיצד לנהל ויכוח. אז קדימה, אני מבקש דוגמאות לחידות יפות יותר, נטולי ציטוטים של מבקרים, כמו שאתם אוהבים. זה כל-כך קשה להוכיח שאני טועה? אתם צריכים לעבוד קצת יותר קשה בשביל הדעה שלכם, אחרת מה היא שווה?

ולא הבנתי למה אתה מבדיל בין חידות לפי ז'אנרים ולפי מפתחי אינדי או לא. אם משהו הוא יצירתי אז הוא יצירתי. אני אמור 'להתחשב' ולהגיד 'החידות במשחק יצירתיות בשביל משחק AAA\ משחק גוף שלישי' וכו'? למה לעסוק במתן פרסי תנחומים בתחום הזה? וגם להם טומב ריידר החדש לא זכאי.

הנה עוד דוגמה לעקשנות לקחת את הויכוח למקום שהוא לא (אז עוד מישהו יפה נפש רוצה לבלבל לי את המוח על הנימה שלי?). הרי האם הטלתי ספק שההברקות קיימות בז'אנרים אחרים? אני פשוט טענתי מלכתחילה שבז'אנר הזה, בגוף שלישי, או גם ראשון, לא נתקלתי בחידות יפות כאלה. זה מה שטענתי מלכתחילה, אז למה אתה שוב מדבר על ב' בעוד שאני מדבר על א'? סתם? כדי שתרגיש יותר חכם?

אחד מכם גם פסל את דעתי החיובית על החידות בלימבו. אחר כך הסתבר ששיחק רק בתחילתו, היכן שהחידות באמת בסיסיות (גם אני השתעממתי בתחילתו).

אתה לא יכול לומר שהן לא חכמות לפני שאתה מציג לי חכמות יותר. כי חכמה היא דבר יחסי.
עורך לשון ומגיה, מנהל בפייסבוק קבוצת אוכל גדולה (מונה 45,000 חברים) וקבוצת גיימרים ('בחזרה למשחק').

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: The Last Of Us - הדיון הרשמי

הודעהעל ידי bling » 22 יולי 2013, 10:54

רונן כתב:

אתם קשים. גם פיפא יכול לקבל ציון גבוה יותר, זה לא אומר שאוהב אותו יותר. יש לכם נטייה לעשות סלט מדברים. כמו שמייחסים לי צביעות שמקורה בחוסר הבנה שלכם, כמו המחשבה שמשחקים שקרובים ללבי אני מאמץ בחום כל שבח של מבקר בלי שיש לי סייגים משלי (ראו מקרה Skyward Sword שציינתי לעיל).

אז הפתעה! יש לי גם סייגים לגבי TLoU! תתמודדו עם זה. מה, אתם ילדים קטנים?


אתה משהו אתה,הרי אני ספציפית אמרתי בהודעה שלי שלא מעניין אותי שיש לך סייגים לגבי TLOU ולא על זה אני מדבר ואתה עונה לי "יש לי סייגים תתמודד!" :roll:

אבל עזוב אותך מ TLOU,בו עוד אתה מראה סכ"ה סייגים על דעת המבקרים,מה שאתה עושה לפורטל 2 זה זהב,משחק של 95 רונן! חידות משעממות,בעלות מוטיב אחד משעמם,מאכילות אותך בכפית (כן ו TR במצב האינסטינקט שמגלה את הכל זו לא האכלה בכפית :/) ועוד מנסה להמעיט בערך הממוצע ע"י כך שמתרץ אותו על כתיבה טובה והומור כאילו אנחנו מדברים על מופע סטנד אפ של LOUIE CK ולא על משחק שיש בו 12 שעות של גיימפליי של אותן חידות משעממות וחוזרות על עצמן.חחח אתה הורג אותי רונן,זו באמת התבוננות מעניינת על פסיכולוגית האדם,איך בנאדם שהיה לוחם הביקורות ושכל דעה שלילית כלפי המשחקים האהובים עליו היה מטיח לינקים לאתרי ממוצעים ושלל ציטוטי מבקרים פתאום הורס ככה את כל התזה שלו וסותר את עצמו כשזה לא מתאים לו,אתה באמת חושב שאם אני ארצה אני לא אמצא מליארד ציטוטים על החידות המבריקות של פורטל 2? אתה אמיתי?

משעשע גם לראות את קאז עונה לך בכלים שלך ואת התגובה המתפתלת שלך מעלי,לא יעזרו הלהטוטים המילוליים הללו רונן,זה די שקוף.

אולי פעם הבאה שמישהו יאמר משהו שלילי על משחקך האהוב תדע לקבל ביקורת ולא לנהוג בשיטת הדיון המטופשת הזו של להביא מליוני ציטוטים וציונים כאילו בזה סתמת את הדיעה שלו,תדע להתמודד ולהשיב לטיעונים או לחלופין להביע אי הסכמה במקום לנסות להוכיח את עליונות דעתך באותם דרכים שחוקות ומעט מתנשאות ללא שום ערך דיוני.

החידות שפרסמת פה של TR הן בערך הכי טובות במשחק ואני לא חושב שהן פגיעה נגד האנושות כמו שקאז עושה מהן אבל הייתי מגדיר אותן מקסימום כ"חמודות",הן באמת נורא שוליות,סוג של קשקוש נחמד שמתבל קצת את הגיימפליי,אם מישהו היה שואל אותי מה אני זוכר מ TR החלק של החידות המבריקות כדבריך היה תופס סעיף בין האחרונים ככה שזה עדיין מאוד מוזר לי בתור מי שמתיימר כל כך להעריך חידות מבריקות ומדבר על זלדה בהקשר זה כל הזמן איך הן עד כדי כך התקבעו אצלך והשאירו עליך רושם כזה שאפילו עקפו את זלדה בשבילך.

ומי המשועמם שיכנס איתך שוב לדיון היצירתיות המפורסם? צריך להיות ממש עם סבלנות אינסופית ושעמום מטורף כדי לעשות זאת,הרי בקלות אנשים יכולים להביא כל מני דברים ממשחקים כמו דארסיידרס,גוד אוף וור,פורטל,אייקו וכו' אבל זה ברור שאתה תשלול חידה חידה על סמך הגדרת היצירתיות המופלאה שלך שרק אתה מבין ויודע,בזבוז זמן.
נערך לאחרונה על ידי bling ב 22 יולי 2013, 20:15, נערך פעם 1 בסך הכל.

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: The Last Of Us - הדיון הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 22 יולי 2013, 12:35

התייחסת להכל חוץ משאילתי למה אתה עדיין רץ להביא ציטוטים מביקורות. מה זה אמור להביע? באותה מידה הבאתי ציטוטים מביקורות שלא מתקרבות בכלל לכנות את החידות של טומב ריידר כמבריקות ויצירתיות. איך משהו שמתואר כ straightforward לא סותר את אמירתך לגבי היצירתיות והמבריקות? כן, כי כשאני נתקל במשהו מבריק ויצירתי מאוד במשחק אני אחר כך מתאר את זה כ straightforward..

אז שוב השאלה, מה הפואנטה בלהביא ציטוטים? אף פעם לא נתקלת ביותר מאיש אחד שמחזיק בדיעה שלדעתך היא תמוהה?

הבאתי שני משחקי חידות ששיחקתי בהם שלכל הפחות מתעלות על אלה של TR החדש ביצירתיות, במורכבות, בברק ובקושי. הבאתי עוד שני משחקים ששמעתי רבות לגביהם מבחינת החידות. אבל אתה סרבת להתייחס כי לא מדובר במשחקים שהם בדיוק בקטגוריה של TR ולכן שאלתי למה אתה מבדיל בצורה שכזו. יצירתיות היא יצירתיות וחידות הן חידות ואין סיבה להתחיל לעשות הנחות בגלל ז'אנר או גודל הפקה.

אני בטוח שיהיו אחרים שיביאו דוגמאות ממשחקים תואמים בשבילך. עד כמה שאני הבנתי, החידות במשחק TR החדש הן כאין וכאפס לעומת המשחקים הקודמים בסדרה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42024
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: The Last Of Us - הדיון הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 22 יולי 2013, 14:58

משהו מצחיק הולך פה, קשה לי לשים את האצבע על זה אבל משהו ממש מצחיק.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: The Last Of Us - הדיון הרשמי

הודעהעל ידי bling » 23 יולי 2013, 13:05

אוקיי אז עוד יומיים אני מקבל את הפס3 של החבר,בעיקרון זה אמור להיות תירוץ של לבדוק את המשחק אבל אני כמעט בטוח שהוא יעבוד בסדר וכאן נשאלת השאלה- זה הולך להיות הסיבוב האחרון שלי עם יצירת המופת הזו,אחריה אני אחזיר לו את המכשיר וכבר לא יצא לי לשחק עוד אי פעם במשחק כי אני לא הולך לעבור חוויה מתסכלת כזו שוב (אלא אם כן תצא גרסת פס4) ככה שכנראה אמכור אותו,העניין זה שאני מתלבט על איזו רמת קושי לשחק את הסיבוב הזה,הישרדות הקשה ביותר או לנצל את הגליץ׳ שמאפשר לי ישר לקפוץ להשרדות+?

מה אתם חושבים תהיה פרידה ראויה?
מעניין אותי לשמוע גם ממי שהתנסה בכל הרמות מה היה לו הכי מהנה,הנטייה שלי היא לקפוץ להישרדות+ שאומנם קל יותר אבל יהיה כיף להנות מנשקים נורמלים ומהיכולת אשכרה לכוון והרי זה עדיין אמור להיות מאתגר מספיק,הגביעים זה גם בונוס נחמד אבל לא הכרחי,אז מה אתם אומרים?

סמל אישי של המשתמש
רונן
Veteran
הודעות: 1069
הצטרף: 15 אפריל 2013, 14:28

Re: The Last Of Us - הדיון הרשמי

הודעהעל ידי רונן » 24 יולי 2013, 05:31

מה זה, אף אחד לא הצמיד סרטון מ-Youtube עם דוגמה לחידה טובה יותר? לכן היה קל לי לדלג על הפוסטים. בזבוז זמן.

חבר'ה, אני עדיין מחכה לדוגמאות שלכם לחידות יותר טובות. אני מבין מזמן שהמבקרים לא מעניינים אתכם, לכן הצעתי שנתעלם מהם ונביא דוגמאות לחידות טובות יותר. נראה שאפילו לעצמכם אינכם מקשיבים, חוטאים לעצמכם, אז מצפים ממני להקשיב? אז נו, אם יש כאלה אני רוצה לשמוע עליהם, אני אפילו אשתדל לשחק בהם מתישהו. דעו לכם שזה לא פייר שאתם שומרים אותם לעצמכם :)

ואם אתם כבר מצטטים מבקרים, לפחות שאלה יהיו ציטוטים לא חלשים, כפי שמישהו הציע...

ויותר חשוב מאשר להיות צודק בוויכוח, חשוב שכשמישהו אחר מבטא דעה שונה במשחק ששיחק וחווה את כולו, לא לקפוץ כמי שנעלב עד עמקי נשמתו מאותה דעה. שפכו על עצמכם מים קרים. או שלא תוכלו לטעון שאני מתנשא ונימתי רעה. אני בסה"כ הראי של החברה.

ונדב - לבריאות :)
עורך לשון ומגיה, מנהל בפייסבוק קבוצת אוכל גדולה (מונה 45,000 חברים) וקבוצת גיימרים ('בחזרה למשחק').

Blue&Black
Trainee
הודעות: 247
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:03

Re: The Last Of Us - הדיון הרשמי

הודעהעל ידי Blue&Black » 24 יולי 2013, 05:58

bling כתב:אוקיי אז עוד יומיים אני מקבל את הפס3 של החבר,בעיקרון זה אמור להיות תירוץ של לבדוק את המשחק אבל אני כמעט בטוח שהוא יעבוד בסדר וכאן נשאלת השאלה- זה הולך להיות הסיבוב האחרון שלי עם יצירת המופת הזו,אחריה אני אחזיר לו את המכשיר וכבר לא יצא לי לשחק עוד אי פעם במשחק כי אני לא הולך לעבור חוויה מתסכלת כזו שוב (אלא אם כן תצא גרסת פס4) ככה שכנראה אמכור אותו,העניין זה שאני מתלבט על איזו רמת קושי לשחק את הסיבוב הזה,הישרדות הקשה ביותר או לנצל את הגליץ׳ שמאפשר לי ישר לקפוץ להשרדות+?

מה אתם חושבים תהיה פרידה ראויה?
מעניין אותי לשמוע גם ממי שהתנסה בכל הרמות מה היה לו הכי מהנה,הנטייה שלי היא לקפוץ להישרדות+ שאומנם קל יותר אבל יהיה כיף להנות מנשקים נורמלים ומהיכולת אשכרה לכוון והרי זה עדיין אמור להיות מאתגר מספיק,הגביעים זה גם בונוס נחמד אבל לא הכרחי,אז מה אתם אומרים?

אני לא יודע מה זה הגליץ׳ של הפלוס אבל אני שיחקתי על הישרדות ואם אתה רוצה לשחק בצורה גם מהנה וגם מאתגרת מבחינת המשאבים הייתי הולך על hard. הישרדות מונע ממך את יכולת השמיעה וזה יכול לגרוע מהחוויה שההתגנבות נהרסת הרבה פעמים ודברים לא קרו כמו שתכננת, זה מוסיף לחווית האתגר אבל יכול להיות קשה כי באמת חשוב לשמור על המשאבים המעטים שתקבל ברמה הזאת ולהיחשף לאויבים בטעות ימנע ממך הרבה משאבים, אלא אם אתה אוהב סגנון משחק של ניסוי וטעייה ותחזור על הקטע עד שתצליח.
שוב, רמה הארד תספק תחושת אתגר ולא תתסכל אם אתה רוצה פשוט לעבור את החוויה במלואה בפעם אחרונה
תמונה

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: The Last Of Us - הדיון הרשמי

הודעהעל ידי bling » 24 יולי 2013, 16:21

Blue&Black כתב:אני לא יודע מה זה הגליץ׳ של הפלוס אבל אני שיחקתי על הישרדות ואם אתה רוצה לשחק בצורה גם מהנה וגם מאתגרת מבחינת המשאבים הייתי הולך על hard. הישרדות מונע ממך את יכולת השמיעה וזה יכול לגרוע מהחוויה שההתגנבות נהרסת הרבה פעמים ודברים לא קרו כמו שתכננת, זה מוסיף לחווית האתגר אבל יכול להיות קשה כי באמת חשוב לשמור על המשאבים המעטים שתקבל ברמה הזאת ולהיחשף לאויבים בטעות ימנע ממך הרבה משאבים, אלא אם אתה אוהב סגנון משחק של ניסוי וטעייה ותחזור על הקטע עד שתצליח.
שוב, רמה הארד תספק תחושת אתגר ולא תתסכל אם אתה רוצה פשוט לעבור את החוויה במלואה בפעם אחרונה

אני כבר שיחקתי על הרמה הקשה ללא מצב שמיעה והיא באמת היתה רמת קושי טובה ומאוזנת,התלבטתי בין הישרדות להישרדות פלוס כי קראתי דיעות שהישרדות זו הרמת קושי ״האמיתית״ של המשחק שבה חווים אותו בצורה הטובה ביותר.
אני בכל זאת אלך אבל על הישרדות פלוס כנראה.
ויש שיטה שמאפשרת לך אחרי שסיימת את המשחק בפעם הראשונה לעשות משחק שני ישר ברמת קושי הישרדות+ במקום לעבור שוב על הישרדות כדי לפתוח את זה.

ורונן,על מי אתה עובד? אני מתערב שקראת כל פוסט ופוסט (אפשר לחשוב כאילו עברו 20 עמודים מאז ההודעה שלך,כולה 4 הודעות),ואפילו פעמיים :)

Blue&Black
Trainee
הודעות: 247
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:03

Re: The Last Of Us - הדיון הרשמי

הודעהעל ידי Blue&Black » 24 יולי 2013, 18:12

פיו סוף סוף סיימתי את הfirefly journey במולטיפלייר, נשאר הhunter journey לפלאטינום הנחשק.
אני באמת חושב שזה מיותר היה לשות שני טרופיז נפרדים למולטי, היו יכולים לעשות פשוט להשלים רק journey אחד מהשניים, מעצבן שמכריחים אותך לעשות גם וגם, מזל לפחות שהמולטי כיף.
אם יש אנשים שרוצים לשחק במולטי ולהעביר אותו יחד אני אשמח
תמונה


סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42024
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: The Last Of Us - הדיון הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 26 יולי 2013, 07:14

רונן כתב:מה זה, אף אחד לא הצמיד סרטון מ-Youtube עם דוגמה לחידה טובה יותר? לכן היה קל לי לדלג על הפוסטים. בזבוז זמן.

חבר'ה, אני עדיין מחכה לדוגמאות שלכם לחידות יותר טובות. אני מבין מזמן שהמבקרים לא מעניינים אתכם, לכן הצעתי שנתעלם מהם ונביא דוגמאות לחידות טובות יותר. נראה שאפילו לעצמכם אינכם מקשיבים, חוטאים לעצמכם, אז מצפים ממני להקשיב? אז נו, אם יש כאלה אני רוצה לשמוע עליהם, אני אפילו אשתדל לשחק בהם מתישהו. דעו לכם שזה לא פייר שאתם שומרים אותם לעצמכם :)

ואם אתם כבר מצטטים מבקרים, לפחות שאלה יהיו ציטוטים לא חלשים, כפי שמישהו הציע...

ויותר חשוב מאשר להיות צודק בוויכוח, חשוב שכשמישהו אחר מבטא דעה שונה במשחק ששיחק וחווה את כולו, לא לקפוץ כמי שנעלב עד עמקי נשמתו מאותה דעה. שפכו על עצמכם מים קרים. או שלא תוכלו לטעון שאני מתנשא ונימתי רעה. אני בסה"כ הראי של החברה.

ונדב - לבריאות :)

אי אפשר להעיד על טיב חידה מסרטון שמשהו פותר אותה מול הפרצוף שלך, האמת שיש ענף שלם במדעי המחשב שמדבר בדיוק על זה. בגלל שאי אפשר להעיד על איכות חידה כשמשהו אחר פותר בשבילך זה אומר שהבאת סרטון נועדה אך ורק בשביל להזכיר למי ששחק בחידה כבר את אותה חידה. אם החידות של פורטל לא הרשימו אותך לעומת אלה של tr בפעם הראשונה ששחקת בהן אז הן גםלא ירשימו אותך פעם שניה, זה יהיה עקר לגמרי.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
רונן
Veteran
הודעות: 1069
הצטרף: 15 אפריל 2013, 14:28

Re: The Last Of Us - הדיון הרשמי

הודעהעל ידי רונן » 26 יולי 2013, 22:34

נדב, אז לא נגדיר זאת כ"חידה היותר טובה", אבל בכל זאת, תשקיעו, תביאו חידות שאהבתם יותר, והסבירו מדוע מעריכים אותן יותר. אני כבר הסברתי מדוע אני מעריך את החידות שאני אהבתי.

ודאי שזה אחרת שאתה פותר אותה מאשר לצפות במישהו אחר פותר אותה, אך עדיין ניתן לראות את התהליך הנדרש לפתרון חידה, השימוש המשתנה שעושים באותו כלי כדי לפתור אותה, וכן הלאה. אנחנו אנשים אינטליגנטיים, לא בעלי ראש קטן, רוצה להאמין, אז קדימה. אפילו את המינימום הזה לא עשיתם כאן. אין צורך להסתתר מאחורי מחקרים שאינם רלוונטיים לבקשה הצנועה שלי מכם :)
עורך לשון ומגיה, מנהל בפייסבוק קבוצת אוכל גדולה (מונה 45,000 חברים) וקבוצת גיימרים ('בחזרה למשחק').

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42024
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: The Last Of Us - הדיון הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 27 יולי 2013, 02:18

רונן כתב:נדב, אז לא נגדיר זאת כ"חידה היותר טובה", אבל בכל זאת, תשקיעו, תביאו חידות שאהבתם יותר, והסבירו מדוע מעריכים אותן יותר. אני כבר הסברתי מדוע אני מעריך את החידות שאני אהבתי.

ודאי שזה אחרת שאתה פותר אותה מאשר לצפות במישהו אחר פותר אותה, אך עדיין ניתן לראות את התהליך הנדרש לפתרון חידה, השימוש המשתנה שעושים באותו כלי כדי לפתור אותה, וכן הלאה. אנחנו אנשים אינטליגנטיים, לא בעלי ראש קטן, רוצה להאמין, אז קדימה. אפילו את המינימום הזה לא עשיתם כאן. אין צורך להסתתר מאחורי מחקרים שאינם רלוונטיים לבקשה הצנועה שלי מכם :)

אתה מודע לזה שפורטל 2 מורכב מבערך 90 חדרי חידות מאוד מגוונים שכולם משתמשים בדיוק באותו דבר, רובה פורטלים ולכן מגוונים מאוד תוך כדי שהם משתמשים בדיוק באותם שני כפתורים, זה שפותח פורטל כחול וזה שפותח פורטל כתום?
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3721
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: The Last Of Us - הדיון הרשמי

הודעהעל ידי swym » 02 אוגוסט 2013, 01:26

רונן כתב:מה זה, אף אחד לא הצמיד סרטון מ-Youtube עם דוגמה לחידה טובה יותר? לכן היה קל לי לדלג על הפוסטים. בזבוז זמן.

חבר'ה, אני עדיין מחכה לדוגמאות שלכם לחידות יותר טובות


סמל אישי של המשתמש
רונן
Veteran
הודעות: 1069
הצטרף: 15 אפריל 2013, 14:28

Re: The Last Of Us - הדיון הרשמי

הודעהעל ידי רונן » 03 אוגוסט 2013, 03:28

מה אני דיברתי, אפילו כמה פעמים, ומה גיא הבין. גם Pushmo מבריק, והוא מהתקופה הנוכחית, לא צריך ללכת כמה דורות אחורה.

DrKeo כתב:אתה מודע לזה שפורטל 2 מורכב מבערך 90 חדרי חידות מאוד מגוונים שכולם משתמשים בדיוק באותו דבר, רובה פורטלים ולכן מגוונים מאוד תוך כדי שהם משתמשים בדיוק באותם שני כפתורים, זה שפותח פורטל כחול וזה שפותח פורטל כתום?

נדב, זה כנראה עניין של צורת ראייה. אני לא חושב שהוא כזה מגוון והסברתי זאת. הוא חוזר יותר מדי על אותם עקרונות והחידות לא מאוד מעניינות, על אף שבהחלט היו מאתגרות במידה. אם הקיבה שלך עיכלה זאת, אז נהדר, הקיבה שלי מעכלת דברים קצת אחרת.

כשמשחק הוא מבריק אני מתקשה להניח לו עד שמסיים, אך עם פורטל 2 לקחתי פסק זמן באמצעו. קצת שעמם אותי. קורה.

אני לא מכריח אף אחד לחשוב כמוני, אבל גם לטעם שלי תנו קצת קרדיט, לא לקפוץ כל פעם כשמישהו מנוסה חושב אחרת ועוד לטעון שהוא מתיש, והוא זה שלא יודע לכבד דעות שונות.
עורך לשון ומגיה, מנהל בפייסבוק קבוצת אוכל גדולה (מונה 45,000 חברים) וקבוצת גיימרים ('בחזרה למשחק').

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42024
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: The Last Of Us - הדיון הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 03 אוגוסט 2013, 08:35

רונן כתב:מה אני דיברתי, אפילו כמה פעמים, ומה גיא הבין. גם Pushmo מבריק, והוא מהתקופה הנוכחית, לא צריך ללכת כמה דורות אחורה.


נדב, זה כנראה עניין של צורת ראייה. אני לא חושב שהוא כזה מגוון והסברתי זאת. הוא חוזר יותר מדי על אותם עקרונות והחידות לא מאוד מעניינות, על אף שבהחלט היו מאתגרות במידה. אם הקיבה שלך עיכלה זאת, אז נהדר, הקיבה שלי מעכלת דברים קצת אחרת.

כשמשחק הוא מבריק אני מתקשה להניח לו עד שמסיים, אך עם פורטל 2 לקחתי פסק זמן באמצעו. קצת שעמם אותי. קורה.

אני לא מכריח אף אחד לחשוב כמוני, אבל גם לטעם שלי תנו קצת קרדיט, לא לקפוץ כל פעם כשמישהו מנוסה חושב אחרת ועוד לטעון שהוא מתיש, והוא זה שלא יודע לכבד דעות שונות.

אין לאף אחד מאיתנו בעיה עם זה שבצורה סופר חריגה את חושב שהחידות של TR פשוט עוצרות נשימה, סתם הופתענו כי אתה תמיד כל כך חופר על חידות ויצירתיות ואז אתה בא פתאום עם TR הזה. זה בערך כמו שניב גלבוע, אחרי שהוא הספיק לקטול כל מסעדה בארץ, יגיע למקדונלדס ויגיד שזאת הארוחה הכי טובה שהוא אכל. מן הסתם הוא זכאי לדעתו וכולם יאמינו לו שהוא חושב את זה אבל זה יהיה מאוד מפתיע.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: The Last Of Us - הדיון הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 03 אוגוסט 2013, 02:39

סיימתי כרגע את טומב ריידר. משחק פשוט נהדר. קפיצת מדרגה מרשימה מעל אנצ'רטד, בעיקר בגלל הגיימפלי העדיף בכל קנה מידה (הגמישות בעולם המשחק ופלטפורמינג היותר חופשי, לצד הרבה יותר דגש על חקירה) ולמרות שהסצינות הסינמטיות היו פחות מוצלחות.
בכתיבה, הם מאוד דומים. בפייסינג, יש לאנצ'רטד 2 (הכי טוב בסדרה) יתרון קטן עליו, אבל באופן אישי לא הרגשתי שטומב ריידר מותח את עצמו יותר מדי. הוא הרגיש לי מהודק וטוב.
החידות נורא חביבות, בדומה לאלו שראינו באנצ'רטד. אין שם שום דבר מורכב במיוחד, פורץ גבולות, ובטח שאין שם שבריר של חידה שהצליחה להפתיע. הכל ממש קלישאות משחקי מחשב בנאליות, אבל הן עשויות בצורה טובה, אז הן עושות את העבודה שלהן של לתת מנוחה מהאקשן.

בסיום היה קטע פשוט מושלם. כשנלחמים במטיאס, בקרב האחרון, לארה משיגה אקדח נוסף והורגת אותו בעזרת שני אקדחים במקביל. קריצה מבריקה ללארה של פעם.

הבעיה הכי גדולה של המשחק, לטעמי, היא ששיחקתי ברובו אחרי ששיחקתי בTLOU. הוא מנסה לגעת בכל מיני אלמנטים של "אתה, כשחקן, הרגת ממש הרבה, אז אתה לא שונה מהרע המטורף" (מוטיב שראינו גם בFAR CRY 3, משנה שעברה), אבל אחרי שTLOU נגע בזה באופן כל כך מוצלח, האימפקט ממש לא הורגש אצלי.

בקיצור, אחלה משחק. לא מחזיק נר לרגליו של TLOU. ההשוואה לחידות בפורטל 2 זה אבסורד שאין לי הרבה עניין להתייחס אליו בפירוט.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
matangt8
Warrior
הודעות: 954
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:15

Re: The Last Of Us - הדיון הרשמי

הודעהעל ידי matangt8 » 05 אוגוסט 2013, 10:57

Nucleus_Dawn כתב:סיימתי כרגע את טומב ריידר. משחק פשוט נהדר. קפיצת מדרגה מרשימה מעל אנצ'רטד, בעיקר בגלל הגיימפלי העדיף בכל קנה מידה (הגמישות בעולם המשחק ופלטפורמינג היותר חופשי, לצד הרבה יותר דגש על חקירה) ולמרות שהסצינות הסינמטיות היו פחות מוצלחות.
בכתיבה, הם מאוד דומים. בפייסינג, יש לאנצ'רטד 2 (הכי טוב בסדרה) יתרון קטן עליו, אבל באופן אישי לא הרגשתי שטומב ריידר מותח את עצמו יותר מדי. הוא הרגיש לי מהודק וטוב.
החידות נורא חביבות, בדומה לאלו שראינו באנצ'רטד. אין שם שום דבר מורכב במיוחד, פורץ גבולות, ובטח שאין שם שבריר של חידה שהצליחה להפתיע. הכל ממש קלישאות משחקי מחשב בנאליות, אבל הן עשויות בצורה טובה, אז הן עושות את העבודה שלהן של לתת מנוחה מהאקשן.

בסיום היה קטע פשוט מושלם. כשנלחמים במטיאס, בקרב האחרון, לארה משיגה אקדח נוסף והורגת אותו בעזרת שני אקדחים במקביל. קריצה מבריקה ללארה של פעם.

הבעיה הכי גדולה של המשחק, לטעמי, היא ששיחקתי ברובו אחרי ששיחקתי בTLOU. הוא מנסה לגעת בכל מיני אלמנטים של "אתה, כשחקן, הרגת ממש הרבה, אז אתה לא שונה מהרע המטורף" (מוטיב שראינו גם בFAR CRY 3, משנה שעברה), אבל אחרי שTLOU נגע בזה באופן כל כך מוצלח, האימפקט ממש לא הורגש אצלי.

בקיצור, אחלה משחק. לא מחזיק נר לרגליו של TLOU. ההשוואה לחידות בפורטל 2 זה אבסורד שאין לי הרבה עניין להתייחס אליו בפירוט.


אני לא חושב שטומב ריידר היה משחק עד כדי כך טוב,תנסה לשחק בו בסיבוב שני והוא ישעמם אותך,אנצרטד לדעתי הסינימטיות שלו פשוט יכולה לגרום לשחקו להתלהב בכל פעם מחדש (וזה מה שקרה לי גם בפעם הרביעית..). בכל מקרה שני משחקים נהדרים שאני רוצה לראות איך הדור הבא ישפיע על שניהם :D
תמונה


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 31 אורחים