DrKeo כתב:שיעשו מיתולוגיה מוסלמת, ויהיה שם את איישה, האישה בת ה6 של מוחמד.
glass man כתב:נדב, אני מסכים שהיו לסוני צד א' טובים אפילו על הפס2, אבל אף אחד מהם לא יכל לסחוב לבד את הדור, GTA3 היה מלך הדור מעל כולם בפער, והוא היה צד ג' בלעדיו הפס2 לא היתה מה שהיא גם עם כל הICO והGT3 שבעולם. בתחילת דור הפס3 נוטי דוג וסנטה מוניקה לא עניינו לרוב האנשים את התחת, כן זה היה נחמד אם הם היו עושות משחקים אבל כולם חיכו לGTA4 הוא היה הדיבור ומזיז הקונסולות הכי גדול.
בדור הPS4 אמנם הPS4 הרוויח בענק מהמומנטום של האקסקלוסיבים של סוני, אני מודה שקניתי PS3 רק בשביל TLOU1 ופחות משנה אח'כ קניתי פס4, אבל המשחקים הראשונים של הפס4 לא היו אקסקלוסיבים, המכשף 3, באטמן AK ואפילו MGS5 אלה היו המשחקים שהיו הMust own על הפס4. אני אשכרה זוכר אנשים שבחיים לא שיחקו WRPG, שיחקו לראשונה את המכשף 3 על הפס4 רק כי לא היה משחק AAA אחר לשחק.
מנסה לומר הבלעדיים תמיד היו הדובדבן שבקצפת, אני לא זוכר מתי לאסקין קנה את הפס3, אבל נדב, אני ואתה לפחות לא קנינו את הפס3 ממש בסוף הדור? אז איפה האקסקלוסיבים השפיעו עלינו? רוב הדור?
DrKeo כתב:glass man כתב:נדב, אני מסכים שהיו לסוני צד א' טובים אפילו על הפס2, אבל אף אחד מהם לא יכל לסחוב לבד את הדור, GTA3 היה מלך הדור מעל כולם בפער, והוא היה צד ג' בלעדיו הפס2 לא היתה מה שהיא גם עם כל הICO והGT3 שבעולם. בתחילת דור הפס3 נוטי דוג וסנטה מוניקה לא עניינו לרוב האנשים את התחת, כן זה היה נחמד אם הם היו עושות משחקים אבל כולם חיכו לGTA4 הוא היה הדיבור ומזיז הקונסולות הכי גדול.
בדור הPS4 אמנם הPS4 הרוויח בענק מהמומנטום של האקסקלוסיבים של סוני, אני מודה שקניתי PS3 רק בשביל TLOU1 ופחות משנה אח'כ קניתי פס4, אבל המשחקים הראשונים של הפס4 לא היו אקסקלוסיבים, המכשף 3, באטמן AK ואפילו MGS5 אלה היו המשחקים שהיו הMust own על הפס4. אני אשכרה זוכר אנשים שבחיים לא שיחקו WRPG, שיחקו לראשונה את המכשף 3 על הפס4 רק כי לא היה משחק AAA אחר לשחק.
מנסה לומר הבלעדיים תמיד היו הדובדבן שבקצפת, אני לא זוכר מתי לאסקין קנה את הפס3, אבל נדב, אני ואתה לפחות לא קנינו את הפס3 ממש בסוף הדור? אז איפה האקסקלוסיבים השפיעו עלינו? רוב הדור?
חברות צד ג׳ מחרבנות במכנסיים כבר כמה שנים, אין כמעט משחקים טובים בתעשייה מתחילת הדור, המצב ממש קשה. אני לא חושב שבאמת נהנתי ממשחק AAA בדור הזה חוץ מאשר AW2, אלדן רינג, Returnal ו-GOW:R ושניים מהם בכלל לא משחקים מהדור הזה. לסוני בהחלט יש אחריות להראות מה החומרה שלהם מסוגלת לעשות, להוציא משחקי צד א׳ סופר איכותיים שיגרמו לגיימרים להעריץ את פלייסטיישן ולחזק את המותג. זאת המטרה של משחקי צד א׳, לא להחזיק לבד קונסולה אלה לגרום לקונסולה להראות כמו המוצר הכי אטרקטיבי שיכול להיות, לגרום לקשר רגשי לפלייסטיישן, להפוך לקוחות למעריצים נאמנים.
הסיבה היחידה שפלייסטיישן מצליחה כרגע, נאמנות למותג שנבנתה לאורך 4 דורות שגרמו למליונים להתאהב בתאגיד. סוני עכשיו רוכבת על good will שהיא בנתה לאורך 30 שנים.
Golan כתב:
לא היה אנצ׳רטד בדור הזה?
DrKeo כתב:Golan כתב:
לא היה אנצ׳רטד בדור הזה?
לא יצא אף משחק נוטידוג בדור הזה. טכנית גם לא אף משחק גרילה או סנטה מוניקה, כולן עשו משחקי פס4 שגם רצים על הפס5.
Laskin כתב:כן, יצא בקיץ 2020 לפס4.
אבל לא רק נוטי דוג, גם לא סאקר פאנץ׳ (אבל הם מוציאים השנה, אז נוותר להם) וגם לא בנד סטודיו או בלופוינט וגם לא יהיה בטח משהו מהם עד 2030 לפחות על הדור הבא כי עכשיו בוטל להם אחד בפיתוח, גם לא מדיה מולקיול שאפילו לא הכריזו כלום, או באנג׳י שהכריזו ואפילו לא ראינו גיימפליי.
איזה דכאון.
והם עוד רוצים שנשדרג לפרו. הא!
Golan כתב:אבל יש TLOU 2 לא?
DrKeo כתב:יכולת טכנית היא לא מגבלה בפיתוח משחקים כיום, יש משחקים שמפותחים רק ב-UE ו-blueprint. זה סקיל מעולה שטוב שיש אותו, אבל הסקיל האחרון שצריך כדי לפתח GAAS מצליח הוא להיות מאוד מוכשר טכנית. כמעט לא קיים דבר כזה GAAS מצליח שהוא סופר מתקדם טכנית, רובם נראים כמו משחקי פס3 וגם רצים על מכשירים ניידים.
בלופויינט הם מפתחי משחקים, זהו, זה הסקיל היחיד שסוני צריכה כדי שהם יפתחו משחק GAAS. וזאת בדיוק הטעות, כי אם אתה רוצה לעשות משחק GAAS איכותי אתה רוצה מפתחת מנוסה בפיתוח איטרטיבי, במשחקי אונליין, במשחקים תחרותיים, במכניקות meta ארוכות טווח וכו׳. שום סקיל של בלופויינט לא רלוונטי למשחק GAAS, הדבר היחיד שאפשר להגיד עליו הוא שהמשחק כנראה יפה גרפית.
בנוגע לכמה משחק GAAS היה מושך לפס5 לעומת שני רימייקים חדשים, מי יודע. אם המטרה היא למשוך אנשים לפלטפורמה אז בנתיים נראה שדווקא משחקי סינגל איכותיים הצליחו למשוך אנשים לפלייסטיישן, לא משחקי GAAS. אפילו במקרה של helldivers 2, ההצלחה היחידה של סוני בכל הפרוייקט הגדול הזה, רוב השחקנים המוחלט נמצא בכלל בסטים, לא בפס5. בסטים הוא מככב בטופ 5, בפס5 הוא אפילו לא נמצא בהן.
InterAl כתב:זה תלוי במשחק. ב-rebirth ההבדל הוא יום ולילה, מסכן מי ששיחק אותו על הבסיס ב-30fps במקום 60 (או כמו לאסקין ששיחק על 60 עם איכות תמונה קטסטרופה). ב-gt7 אתה מקבל RT מלא על 120fps, משחקים בעייתיים כמו ספייס מארין 2 ודרגונס דוגמה 2 הופכים להיות אטרקטיביים כמעט כמו על הפיסי, psvr2 משתפר פלאים במשחקים כמו NMS ועוד... טמטום לדעתי לא להוסיף 1000 שקל בשביל הפרו.
InterAl כתב:לפתח gaas עם תשתית חזקה וסקיילבילית דורש קצת מעבר לחיבור כמה שלבים באנריל. אתה קצת ממעיט בערכם לדעתי, יש להם יכולת טכנית חזקה, זה בסיס מעולה, עליו אתה יכול לגייס אנשים חזקים עם ניסיון במשחקי אונליין. מה האלטרנטיבה? לתת להם לפתח עוד רימייק מיותר כמו sotc או ds שימכור מיליון וחצי עותקים? אם יש בזבוז משווע של כישרון, זה בדיוק זה.
This is happening today. https://t.co/3ZtyGd4pwn
— Cliff Bleszinski (@therealcliffyb) June 6, 2015
DrKeo כתב:InterAl כתב:לפתח gaas עם תשתית חזקה וסקיילבילית דורש קצת מעבר לחיבור כמה שלבים באנריל. אתה קצת ממעיט בערכם לדעתי, יש להם יכולת טכנית חזקה, זה בסיס מעולה, עליו אתה יכול לגייס אנשים חזקים עם ניסיון במשחקי אונליין. מה האלטרנטיבה? לתת להם לפתח עוד רימייק מיותר כמו sotc או ds שימכור מיליון וחצי עותקים? אם יש בזבוז משווע של כישרון, זה בדיוק זה.
תשתית חזקה למה? כתיבת קוד רשת? בניית מערכות מולטיפלייר? בניה של מנוע? בניה של מערכות גיימפליי איטרטיביות? במה יש להם בדיוק נסיון? יש ל-BP נסיון בדיוק בתחום אחד - תכנות גרפי. הם בחיים לא כתבו מערכת גיימפליי אחת, מעולם לא עצבו שלב, מעולם לא אזנו איטרטיבית לאורך חודשים וכו׳. איזה נסיון יש להם?
עם כל הכבוד, סוני קנתה חברה של רימייקים גרפים. כמובן שאפשר אפשר לתת להם להתפתח ולהתקדם למקומות חדשים, אבל אני מה זה בספק שהצוות של BP הלך לסוני והתחנן לעשות משחק GAAS. אם סוני רצו צוותים שיעשו משחקי GAAS, הם יכלו לשתף פעולה או לרכוש צוותים שמתמחים בזה. יש כל כך הרבה חברות שמתמחות בתחומים שונים שיעשו אותם מצויינים לפיתוח משחקי GAAS, אם מה שמעניין את סוני הוא GAAS אז למה לקנות את BP שלא יודעת לעשות שום דבר חוץ מאשר לכתוב קוד גרפי בלבד?
העובדה שנפל משחק GAAS על BP לא שונה מדי מזה שנפל פיתוח משחק GAAS על אינסומניאק או נוטידוג. ברור שאלה לא חברות שיש להן מומחיות בתחום, אבל זה מה שהביזנס רצה, אז זה מה שהם עשו. עוד אפשר לטעון שנוטידוג מתאימה פי כמה מ-BP כי יש להם נסיון בלעשות משחקי מולטי, לכתוב קוד רשת, עיצוב זירות, בנית מערכות קרב וכו׳. ל-BP אין נסיון בשום תחום חוץ מאשר גרפיקה, הם ליטרלי חברת גרפיקה בלבד.
אם כבר לנצל את BP אז הייתי בונה צוות של אנשים שיש להם מומחיות שרלוונטית למשחקי GAAS ואז נותן ל-BP לתמוך בהם קצת חיצונית בצד הגרפי בלבד. אבל גם זה מיותר, למה לא לרכוש מפתחת של אחד האינדי GAAS המצליחים של השנים האחרונות או אפילו חברות קצת יותר גדולות כמו מהפתחת של the finals? למה לקחת חברה שמתמחה ב-X ולכפות עליה לפתח Y? איפה הניצחון פה? סיכויי הכישלון אדירים, ביחוד בתחום כל כך שברירי כמו GAAS.
DrKeo כתב:glass man כתב:נדב, אני מסכים שהיו לסוני צד א' טובים אפילו על הפס2, אבל אף אחד מהם לא יכל לסחוב לבד את הדור, GTA3 היה מלך הדור מעל כולם בפער, והוא היה צד ג' בלעדיו הפס2 לא היתה מה שהיא גם עם כל הICO והGT3 שבעולם. בתחילת דור הפס3 נוטי דוג וסנטה מוניקה לא עניינו לרוב האנשים את התחת, כן זה היה נחמד אם הם היו עושות משחקים אבל כולם חיכו לGTA4 הוא היה הדיבור ומזיז הקונסולות הכי גדול.
בדור הPS4 אמנם הPS4 הרוויח בענק מהמומנטום של האקסקלוסיבים של סוני, אני מודה שקניתי PS3 רק בשביל TLOU1 ופחות משנה אח'כ קניתי פס4, אבל המשחקים הראשונים של הפס4 לא היו אקסקלוסיבים, המכשף 3, באטמן AK ואפילו MGS5 אלה היו המשחקים שהיו הMust own על הפס4. אני אשכרה זוכר אנשים שבחיים לא שיחקו WRPG, שיחקו לראשונה את המכשף 3 על הפס4 רק כי לא היה משחק AAA אחר לשחק.
מנסה לומר הבלעדיים תמיד היו הדובדבן שבקצפת, אני לא זוכר מתי לאסקין קנה את הפס3, אבל נדב, אני ואתה לפחות לא קנינו את הפס3 ממש בסוף הדור? אז איפה האקסקלוסיבים השפיעו עלינו? רוב הדור?
חברות צד ג׳ מחרבנות במכנסיים כבר כמה שנים, אין כמעט משחקים טובים בתעשייה מתחילת הדור, המצב ממש קשה. אני לא חושב שבאמת נהנתי ממשחק AAA בדור הזה חוץ מאשר AW2, אלדן רינג, Returnal ו-GOW:R ושניים מהם בכלל לא משחקים מהדור הזה. לסוני בהחלט יש אחריות להראות מה החומרה שלהם מסוגלת לעשות, להוציא משחקי צד א׳ סופר איכותיים שיגרמו לגיימרים להעריץ את פלייסטיישן ולחזק את המותג. זאת המטרה של משחקי צד א׳, לא להחזיק לבד קונסולה לבד, לא להיות מקור הכנסה ראשי, אלה לגרום לקונסולה להראות כמו המוצר הכי אטרקטיבי שיכול להיות, לגרום לקשר רגשי לפלייסטיישן, להפוך לקוחות למעריצים נאמנים.
הסיבה היחידה שפלייסטיישן מצליחה כרגע היא נאמנות למותג שנבנתה לאורך 4 דורות שגרמו למליונים להתאהב בתאגיד. סוני עכשיו רוכבת על good will שהיא בנתה לאורך 30 שנים.
InterAl כתב:מתכנת גרפי חזק יכול בקלות ללמוד מה שירצה בתחום התוכנה, הם בטופ של עולם הפיתוח מבחינת היכולת הטכנית. ואני בטוח שהם רוצים לעבוד על פרויקטים חדשים משל עצמם, אף אחד לא רוצה לפתח רימאסטרים למשחקים ישנים כל הקריירה. נתנו להם אחלה הזדמנות להוכיח את עצמם ולעבוד על פרויקט באמת בעל ערך. עם כל הכבוד לרימייק של sotc או ds, הערך שלהם די נמוך.
idan כתב:בדיוק קראתי לפני כמה ימים ראיון עם שו יושידה שסיפר בגאווה שמפיצה רגילה הייתה מבטלת את TLG ואיך הם התעקשו עליו גם כאשר הוא רץ ב 10 fps על הפס3 והיה ברור שעל הקונסולה ההיא זה כבר לא יקרה. והוא הרי לא היה להיט מכירות כמו שהמשחקים הקודמים של טים איקו לא היו אז אני מניח שמהבחינה הזאת זה לא היה "שווה" במיוחד לשים עליו 8 שנות פיתוח, אבל הם עשו את זה בכל זאת בגלל שהם אהבו את החזון של Ueda והמחויבות למעריצים של Ico ו sotc לדבריו. כנראה שהאנשים שניהלו אותם אז הבינו שלא כל משחק של מחזיקת פלטפורמה סופר מצליחה חייב לכוון לעננים מבחינה מסחרית ולא נראה שהגישה הזאת, שזוכרת שבסוף זה גם מדיום אומנותי, הפריעה לסוני לשגשג בדור הקודם.
ריטרנל לדעתי הבלעדי פס5 שיש עליו הכי הרבה קונצנזוס בפורום, אנשים כאן ממש אוהבים אותו, אבל אני מניח שאין לו זכות קיום כי הוא כנראה גם המשחק הכי פחות מצליח מסחרית של סוני בכל הדור הזה? כי זו המשמעות של הגישה שגורסת שהכל צריך להיות מיינסטרים, אפילו המשחקים מהצוותים הקטנים יותר שלא באמת צריכים למכור כמו הורייזון.
bling כתב:זה באמת מה שהדור הזה היה וזה ממש ממש עצוב. לא היתה שום סיבה שזה יהיה ככה אחרי דור מעולה כמו הפס4, גם מבחינה טכנית שלדעתי במבט לאחור כולם יסכימו שהפתיע מאוד לטובה (לדעתי זה הדור שכבר לעולם לא ירגיש מיושן ויזואלית, שתמיד יראה מצוין וזה גם פגע חזק באפקט הוואו של הדור הזה כי חיכינו לראות איך המשחקים יביכו את כל מה שראינו על הפס4 כמו שקורה בכל דור חדש וזה לא קרה) וגם מבחינת משחקים שיצאו.
בסכ״ה הפס5 היה צריך להיות המשך ישיר של כל מה שהיה טוב עם הפס4 וכולם היו מאושרים עד הגג אבל הכל התחרבש וכולם איבדו את הדרך שלהם ואת ההבנה של מה עושה קונסולה ודור חדש למה שהוא. וכן, כמו שאמר גלאס זה כבר לא דור חדש וכבר לא באמת קונסולות עוד, זה סתם מרגיש כמו עוד פיסי עם גן סגור לא יותר מזה.
וכן ברור שהלחם והחמאה זה AAA צד ג׳ והם היו גרועים לאורך כל הקשת לאורך כל הדור, על הפס4 לא חסרים טונות של צד ג׳ מעולה לצד ליינאפ בלעדיים מהטובים שהיו לסוני.
bling כתב:וכן ברור שהלחם והחמאה זה AAA צד ג׳ והם היו גרועים לאורך כל הקשת לאורך כל הדור, על הפס4 לא חסרים טונות של צד ג׳ מעולה לצד ליינאפ בלעדיים מהטובים שהיו לסוני.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 17 אורחים