נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42046
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 03 פברואר 2025, 15:11

שיעשו מיתולוגיה מוסלמת, ויהיה שם את איישה, האישה בת ה6 של מוחמד.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Golan
Veteran
הודעות: 1416
הצטרף: 13 אפריל 2013, 19:58

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Golan » 03 פברואר 2025, 15:13

DrKeo כתב:שיעשו מיתולוגיה מוסלמת, ויהיה שם את איישה, האישה בת ה6 של מוחמד.


וכל ה-Woke יגידו כמה זה מדהים ומעצים.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42046
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 03 פברואר 2025, 15:24

זה בסדר כי מוחמד חיכה עד שהיא בת 9 לפני שהוא שכב איתה, איש של כבוד.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42046
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 03 פברואר 2025, 15:30

glass man כתב:נדב, אני מסכים שהיו לסוני צד א' טובים אפילו על הפס2, אבל אף אחד מהם לא יכל לסחוב לבד את הדור, GTA3 היה מלך הדור מעל כולם בפער, והוא היה צד ג' בלעדיו הפס2 לא היתה מה שהיא גם עם כל הICO והGT3 שבעולם. בתחילת דור הפס3 נוטי דוג וסנטה מוניקה לא עניינו לרוב האנשים את התחת, כן זה היה נחמד אם הם היו עושות משחקים אבל כולם חיכו לGTA4 הוא היה הדיבור ומזיז הקונסולות הכי גדול.

בדור הPS4 אמנם הPS4 הרוויח בענק מהמומנטום של האקסקלוסיבים של סוני, אני מודה שקניתי PS3 רק בשביל TLOU1 ופחות משנה אח'כ קניתי פס4, אבל המשחקים הראשונים של הפס4 לא היו אקסקלוסיבים, המכשף 3, באטמן AK ואפילו MGS5 אלה היו המשחקים שהיו הMust own על הפס4. אני אשכרה זוכר אנשים שבחיים לא שיחקו WRPG, שיחקו לראשונה את המכשף 3 על הפס4 רק כי לא היה משחק AAA אחר לשחק.

מנסה לומר הבלעדיים תמיד היו הדובדבן שבקצפת, אני לא זוכר מתי לאסקין קנה את הפס3, אבל נדב, אני ואתה לפחות לא קנינו את הפס3 ממש בסוף הדור? אז איפה האקסקלוסיבים השפיעו עלינו? רוב הדור?

חברות צד ג׳ מחרבנות במכנסיים כבר כמה שנים, אין כמעט משחקים טובים בתעשייה מתחילת הדור, המצב ממש קשה. אני לא חושב שבאמת נהנתי ממשחק AAA בדור הזה חוץ מאשר AW2, אלדן רינג, Returnal ו-GOW:R ושניים מהם בכלל לא משחקים מהדור הזה. לסוני בהחלט יש אחריות להראות מה החומרה שלהם מסוגלת לעשות, להוציא משחקי צד א׳ סופר איכותיים שיגרמו לגיימרים להעריץ את פלייסטיישן ולחזק את המותג. זאת המטרה של משחקי צד א׳, לא להחזיק לבד קונסולה לבד, לא להיות מקור הכנסה ראשי, אלה לגרום לקונסולה להראות כמו המוצר הכי אטרקטיבי שיכול להיות, לגרום לקשר רגשי לפלייסטיישן, להפוך לקוחות למעריצים נאמנים.

הסיבה היחידה שפלייסטיישן מצליחה כרגע היא נאמנות למותג שנבנתה לאורך 4 דורות שגרמו למליונים להתאהב בתאגיד. סוני עכשיו רוכבת על good will שהיא בנתה לאורך 30 שנים.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Golan
Veteran
הודעות: 1416
הצטרף: 13 אפריל 2013, 19:58

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Golan » 03 פברואר 2025, 15:37

DrKeo כתב:
glass man כתב:נדב, אני מסכים שהיו לסוני צד א' טובים אפילו על הפס2, אבל אף אחד מהם לא יכל לסחוב לבד את הדור, GTA3 היה מלך הדור מעל כולם בפער, והוא היה צד ג' בלעדיו הפס2 לא היתה מה שהיא גם עם כל הICO והGT3 שבעולם. בתחילת דור הפס3 נוטי דוג וסנטה מוניקה לא עניינו לרוב האנשים את התחת, כן זה היה נחמד אם הם היו עושות משחקים אבל כולם חיכו לGTA4 הוא היה הדיבור ומזיז הקונסולות הכי גדול.

בדור הPS4 אמנם הPS4 הרוויח בענק מהמומנטום של האקסקלוסיבים של סוני, אני מודה שקניתי PS3 רק בשביל TLOU1 ופחות משנה אח'כ קניתי פס4, אבל המשחקים הראשונים של הפס4 לא היו אקסקלוסיבים, המכשף 3, באטמן AK ואפילו MGS5 אלה היו המשחקים שהיו הMust own על הפס4. אני אשכרה זוכר אנשים שבחיים לא שיחקו WRPG, שיחקו לראשונה את המכשף 3 על הפס4 רק כי לא היה משחק AAA אחר לשחק.

מנסה לומר הבלעדיים תמיד היו הדובדבן שבקצפת, אני לא זוכר מתי לאסקין קנה את הפס3, אבל נדב, אני ואתה לפחות לא קנינו את הפס3 ממש בסוף הדור? אז איפה האקסקלוסיבים השפיעו עלינו? רוב הדור?

חברות צד ג׳ מחרבנות במכנסיים כבר כמה שנים, אין כמעט משחקים טובים בתעשייה מתחילת הדור, המצב ממש קשה. אני לא חושב שבאמת נהנתי ממשחק AAA בדור הזה חוץ מאשר AW2, אלדן רינג, Returnal ו-GOW:R ושניים מהם בכלל לא משחקים מהדור הזה. לסוני בהחלט יש אחריות להראות מה החומרה שלהם מסוגלת לעשות, להוציא משחקי צד א׳ סופר איכותיים שיגרמו לגיימרים להעריץ את פלייסטיישן ולחזק את המותג. זאת המטרה של משחקי צד א׳, לא להחזיק לבד קונסולה אלה לגרום לקונסולה להראות כמו המוצר הכי אטרקטיבי שיכול להיות, לגרום לקשר רגשי לפלייסטיישן, להפוך לקוחות למעריצים נאמנים.

הסיבה היחידה שפלייסטיישן מצליחה כרגע, נאמנות למותג שנבנתה לאורך 4 דורות שגרמו למליונים להתאהב בתאגיד. סוני עכשיו רוכבת על good will שהיא בנתה לאורך 30 שנים.


לא היה אנצ׳רטד בדור הזה?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42046
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 03 פברואר 2025, 15:50

Golan כתב:
לא היה אנצ׳רטד בדור הזה?

לא יצא אף משחק נוטידוג בדור הזה. טכנית גם לא אף משחק גרילה או סנטה מוניקה, כולן עשו משחקי פס4 שגם רצים על הפס5.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Golan
Veteran
הודעות: 1416
הצטרף: 13 אפריל 2013, 19:58

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Golan » 03 פברואר 2025, 16:48

DrKeo כתב:
Golan כתב:
לא היה אנצ׳רטד בדור הזה?

לא יצא אף משחק נוטידוג בדור הזה. טכנית גם לא אף משחק גרילה או סנטה מוניקה, כולן עשו משחקי פס4 שגם רצים על הפס5.

אבל יש TLOU 2 לא?

Laskin
Elder
הודעות: 24160
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 03 פברואר 2025, 16:50

כן, יצא בקיץ 2020 לפס4.
אבל לא רק נוטי דוג, גם לא סאקר פאנץ׳ (אבל הם מוציאים השנה, אז נוותר להם) וגם לא בנד סטודיו או בלופוינט וגם לא יהיה בטח משהו מהם עד 2030 לפחות על הדור הבא כי עכשיו בוטל להם אחד בפיתוח, גם לא מדיה מולקיול שאפילו לא הכריזו כלום, או באנג׳י שהכריזו ואפילו לא ראינו גיימפליי.
איזה דכאון.
והם עוד רוצים שנשדרג לפרו. הא!

סמל אישי של המשתמש
Golan
Veteran
הודעות: 1416
הצטרף: 13 אפריל 2013, 19:58

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Golan » 03 פברואר 2025, 16:59

Laskin כתב:כן, יצא בקיץ 2020 לפס4.
אבל לא רק נוטי דוג, גם לא סאקר פאנץ׳ (אבל הם מוציאים השנה, אז נוותר להם) וגם לא בנד סטודיו או בלופוינט וגם לא יהיה בטח משהו מהם עד 2030 לפחות על הדור הבא כי עכשיו בוטל להם אחד בפיתוח, גם לא מדיה מולקיול שאפילו לא הכריזו כלום, או באנג׳י שהכריזו ואפילו לא ראינו גיימפליי.
איזה דכאון.
והם עוד רוצים שנשדרג לפרו. הא!

הפרו ממש מיותר, לא הבנתי את זה בכלל. עזבו שאני שידרגתי ממסך קטן ומעפן ל-55 אינץ' 4K לראשונה. אני צפיתי בהבדלים של הפרו והרגיל ולא ראיתי שום הבדל. העין שלי בחיים לא הייתה שמה לב. והמחיר פסיכי.

ולגבי סאקר פאנץ' זה גם אפילו לא IP חדש, זה המשך לגוסט אוף צושימה...

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42046
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 03 פברואר 2025, 17:12

Golan כתב:אבל יש TLOU 2 לא?

הוא משחק פס4 שיצא חצי שנה לפני הפס5.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 4296
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי InterAl » 03 פברואר 2025, 17:22

זה תלוי במשחק. ב-rebirth ההבדל הוא יום ולילה, מסכן מי ששיחק אותו על הבסיס ב-30fps במקום 60 (או כמו לאסקין ששיחק על 60 עם איכות תמונה קטסטרופה). ב-gt7 אתה מקבל RT מלא על 120fps, משחקים בעייתיים כמו ספייס מארין 2 ודרגונס דוגמה 2 הופכים להיות אטרקטיביים כמעט כמו על הפיסי, psvr2 משתפר פלאים במשחקים כמו NMS ועוד... טמטום לדעתי לא להוסיף 1000 שקל בשביל הפרו.

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 4296
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי InterAl » 03 פברואר 2025, 17:31

DrKeo כתב:יכולת טכנית היא לא מגבלה בפיתוח משחקים כיום, יש משחקים שמפותחים רק ב-UE ו-blueprint. זה סקיל מעולה שטוב שיש אותו, אבל הסקיל האחרון שצריך כדי לפתח GAAS מצליח הוא להיות מאוד מוכשר טכנית. כמעט לא קיים דבר כזה GAAS מצליח שהוא סופר מתקדם טכנית, רובם נראים כמו משחקי פס3 וגם רצים על מכשירים ניידים.

בלופויינט הם מפתחי משחקים, זהו, זה הסקיל היחיד שסוני צריכה כדי שהם יפתחו משחק GAAS. וזאת בדיוק הטעות, כי אם אתה רוצה לעשות משחק GAAS איכותי אתה רוצה מפתחת מנוסה בפיתוח איטרטיבי, במשחקי אונליין, במשחקים תחרותיים, במכניקות meta ארוכות טווח וכו׳. שום סקיל של בלופויינט לא רלוונטי למשחק GAAS, הדבר היחיד שאפשר להגיד עליו הוא שהמשחק כנראה יפה גרפית.

בנוגע לכמה משחק GAAS היה מושך לפס5 לעומת שני רימייקים חדשים, מי יודע. אם המטרה היא למשוך אנשים לפלטפורמה אז בנתיים נראה שדווקא משחקי סינגל איכותיים הצליחו למשוך אנשים לפלייסטיישן, לא משחקי GAAS. אפילו במקרה של helldivers 2, ההצלחה היחידה של סוני בכל הפרוייקט הגדול הזה, רוב השחקנים המוחלט נמצא בכלל בסטים, לא בפס5. בסטים הוא מככב בטופ 5, בפס5 הוא אפילו לא נמצא בהן.

לפתח gaas עם תשתית חזקה וסקיילבילית דורש קצת מעבר לחיבור כמה שלבים באנריל. אתה קצת ממעיט בערכם לדעתי, יש להם יכולת טכנית חזקה, זה בסיס מעולה, עליו אתה יכול לגייס אנשים חזקים עם ניסיון במשחקי אונליין. מה האלטרנטיבה? לתת להם לפתח עוד רימייק מיותר כמו sotc או ds שימכור מיליון וחצי עותקים? אם יש בזבוז משווע של כישרון, זה בדיוק זה.

סמל אישי של המשתמש
Golan
Veteran
הודעות: 1416
הצטרף: 13 אפריל 2013, 19:58

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Golan » 03 פברואר 2025, 17:36

InterAl כתב:זה תלוי במשחק. ב-rebirth ההבדל הוא יום ולילה, מסכן מי ששיחק אותו על הבסיס ב-30fps במקום 60 (או כמו לאסקין ששיחק על 60 עם איכות תמונה קטסטרופה). ב-gt7 אתה מקבל RT מלא על 120fps, משחקים בעייתיים כמו ספייס מארין 2 ודרגונס דוגמה 2 הופכים להיות אטרקטיביים כמעט כמו על הפיסי, psvr2 משתפר פלאים במשחקים כמו NMS ועוד... טמטום לדעתי לא להוסיף 1000 שקל בשביל הפרו.


מה זה Rebirth? כמו וויטצ׳ר? זה סוג משחק שלא מדבר אליי גם ככה. אתה בעצמך אומר שיש רק פעם ב- משחק מהסוג הזה שמצדיק פרו. בעיניי זה די מיותר. אם אתה נהנה ממנו ומהיתרונות שלו אז עוף על זה. :D

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 4296
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי InterAl » 03 פברואר 2025, 17:45

השאלה שלך רק מוכיחה שלא באמת בדקת לעומק את הנושא. התשובה הקצרה היא שכן, הפרו שווה תוספת של 1000 שקל בלי צל של ספק, אלא אם אתה ממש קז׳ואל שמשחק מעט מאוד. ואז כנראה שלא היית כאן.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42046
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 03 פברואר 2025, 17:49

InterAl כתב:לפתח gaas עם תשתית חזקה וסקיילבילית דורש קצת מעבר לחיבור כמה שלבים באנריל. אתה קצת ממעיט בערכם לדעתי, יש להם יכולת טכנית חזקה, זה בסיס מעולה, עליו אתה יכול לגייס אנשים חזקים עם ניסיון במשחקי אונליין. מה האלטרנטיבה? לתת להם לפתח עוד רימייק מיותר כמו sotc או ds שימכור מיליון וחצי עותקים? אם יש בזבוז משווע של כישרון, זה בדיוק זה.

תשתית חזקה למה? כתיבת קוד רשת? בניית מערכות מולטיפלייר? בניה של מנוע? בניה של מערכות גיימפליי איטרטיביות? במה יש להם בדיוק נסיון? יש ל-BP נסיון בדיוק בתחום אחד - תכנות גרפי. הם בחיים לא כתבו מערכת גיימפליי אחת, מעולם לא עצבו שלב, מעולם לא אזנו איטרטיבית לאורך חודשים וכו׳. איזה נסיון יש להם?

עם כל הכבוד, סוני קנתה חברה של רימייקים גרפים. כמובן שאפשר אפשר לתת להם להתפתח ולהתקדם למקומות חדשים, אבל אני מה זה בספק שהצוות של BP הלך לסוני והתחנן לעשות משחק GAAS. אם סוני רצו צוותים שיעשו משחקי GAAS, הם יכלו לשתף פעולה או לרכוש צוותים שמתמחים בזה. יש כל כך הרבה חברות שמתמחות בתחומים שונים שיעשו אותם מצויינים לפיתוח משחקי GAAS, אם מה שמעניין את סוני הוא GAAS אז למה לקנות את BP שלא יודעת לעשות שום דבר חוץ מאשר לכתוב קוד גרפי בלבד?

העובדה שנפל משחק GAAS על BP לא שונה מדי מזה שנפל פיתוח משחק GAAS על אינסומניאק או נוטידוג. ברור שאלה לא חברות שיש להן מומחיות בתחום, אבל זה מה שהביזנס רצה, אז זה מה שהם עשו. עוד אפשר לטעון שנוטידוג מתאימה פי כמה מ-BP כי יש להם נסיון בלעשות משחקי מולטי, לכתוב קוד רשת, עיצוב זירות, בנית מערכות קרב וכו׳. ל-BP אין נסיון בשום תחום חוץ מאשר גרפיקה, הם ליטרלי חברת גרפיקה בלבד.

אם כבר לנצל את BP אז הייתי בונה צוות של אנשים שיש להם מומחיות שרלוונטית למשחקי GAAS ואז נותן ל-BP לתמוך בהם קצת חיצונית בצד הגרפי בלבד. אבל גם זה מיותר, למה לא לרכוש מפתחת של אחד האינדי GAAS המצליחים של השנים האחרונות או אפילו חברות קצת יותר גדולות כמו מהפתחת של the finals? למה לקחת חברה שמתמחה ב-X ולכפות עליה לפתח Y? איפה הניצחון פה? סיכויי הכישלון אדירים, ביחוד בתחום כל כך שברירי כמו GAAS.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24160
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 03 פברואר 2025, 17:49

הרימייק של DS מכר מליון וחצי עותקים תוך פחות משנה, יש מצב שיש לו רגליים ארוכות, והוא גם ניתן בשירות פלוס והיה תמריץ להרבה אנשים לעשות מנוי אקסטרא.
וכן, זה עדיף בעיניי שכל שנתיים יצא רימייק שייתן ערך מוסף לקונסולה ויוקרה, מאשר GaaS ש-99% יהיה כשלון והשרתים שלו יפסיקו אחרי שנה במקרה הטוב, וכן - זה אשכרה כמעט מדויק לסטטיסטיקה בפועל בשוק הזה.

ואני מסכים שהפרו עדיף למי שאין כבר קונסולה, אבל הייתי מוותר וקונה סוויץ2. אבל למי שיש קונסולה? לא מסתכל לכיוון של הפרו, ואני ממש לא חושב שאני ״מסכן״ ששיחקתי בפפ7 כמו ששיחקתי. נהנתי מאוד, קצב הפריימים סבבה, רק קצת מטושטש, זה לא ששיחקתי ב-20 פריימים או משהו :)

סמל אישי של המשתמש
Golan
Veteran
הודעות: 1416
הצטרף: 13 אפריל 2013, 19:58

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Golan » 03 פברואר 2025, 17:54

אני פשוט חושב שעדיף לחכות ל-PS6 אם זה כזה חשוב לכם הביצועים הגרפיים :roll:. אני לא מרגיש שאני צריך את זה.

Laskin
Elder
הודעות: 24160
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 03 פברואר 2025, 18:07



ההרס נראה מעולה!
נערך לאחרונה על ידי Laskin ב 03 פברואר 2025, 18:15, נערך פעם 1 בסך הכל.

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 4296
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי InterAl » 03 פברואר 2025, 18:09

DrKeo כתב:
InterAl כתב:לפתח gaas עם תשתית חזקה וסקיילבילית דורש קצת מעבר לחיבור כמה שלבים באנריל. אתה קצת ממעיט בערכם לדעתי, יש להם יכולת טכנית חזקה, זה בסיס מעולה, עליו אתה יכול לגייס אנשים חזקים עם ניסיון במשחקי אונליין. מה האלטרנטיבה? לתת להם לפתח עוד רימייק מיותר כמו sotc או ds שימכור מיליון וחצי עותקים? אם יש בזבוז משווע של כישרון, זה בדיוק זה.

תשתית חזקה למה? כתיבת קוד רשת? בניית מערכות מולטיפלייר? בניה של מנוע? בניה של מערכות גיימפליי איטרטיביות? במה יש להם בדיוק נסיון? יש ל-BP נסיון בדיוק בתחום אחד - תכנות גרפי. הם בחיים לא כתבו מערכת גיימפליי אחת, מעולם לא עצבו שלב, מעולם לא אזנו איטרטיבית לאורך חודשים וכו׳. איזה נסיון יש להם?

עם כל הכבוד, סוני קנתה חברה של רימייקים גרפים. כמובן שאפשר אפשר לתת להם להתפתח ולהתקדם למקומות חדשים, אבל אני מה זה בספק שהצוות של BP הלך לסוני והתחנן לעשות משחק GAAS. אם סוני רצו צוותים שיעשו משחקי GAAS, הם יכלו לשתף פעולה או לרכוש צוותים שמתמחים בזה. יש כל כך הרבה חברות שמתמחות בתחומים שונים שיעשו אותם מצויינים לפיתוח משחקי GAAS, אם מה שמעניין את סוני הוא GAAS אז למה לקנות את BP שלא יודעת לעשות שום דבר חוץ מאשר לכתוב קוד גרפי בלבד?

העובדה שנפל משחק GAAS על BP לא שונה מדי מזה שנפל פיתוח משחק GAAS על אינסומניאק או נוטידוג. ברור שאלה לא חברות שיש להן מומחיות בתחום, אבל זה מה שהביזנס רצה, אז זה מה שהם עשו. עוד אפשר לטעון שנוטידוג מתאימה פי כמה מ-BP כי יש להם נסיון בלעשות משחקי מולטי, לכתוב קוד רשת, עיצוב זירות, בנית מערכות קרב וכו׳. ל-BP אין נסיון בשום תחום חוץ מאשר גרפיקה, הם ליטרלי חברת גרפיקה בלבד.

אם כבר לנצל את BP אז הייתי בונה צוות של אנשים שיש להם מומחיות שרלוונטית למשחקי GAAS ואז נותן ל-BP לתמוך בהם קצת חיצונית בצד הגרפי בלבד. אבל גם זה מיותר, למה לא לרכוש מפתחת של אחד האינדי GAAS המצליחים של השנים האחרונות או אפילו חברות קצת יותר גדולות כמו מהפתחת של the finals? למה לקחת חברה שמתמחה ב-X ולכפות עליה לפתח Y? איפה הניצחון פה? סיכויי הכישלון אדירים, ביחוד בתחום כל כך שברירי כמו GAAS.

מתכנת גרפי חזק יכול בקלות ללמוד מה שירצה בתחום התוכנה, הם בטופ של עולם הפיתוח מבחינת היכולת הטכנית. ואני בטוח שהם רוצים לעבוד על פרויקטים חדשים משל עצמם, אף אחד לא רוצה לפתח רימאסטרים למשחקים ישנים כל הקריירה. נתנו להם אחלה הזדמנות להוכיח את עצמם ולעבוד על פרויקט באמת בעל ערך. עם כל הכבוד לרימייק של sotc או ds, הערך שלהם די נמוך.

idan
Veteran
הודעות: 2272
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי idan » 03 פברואר 2025, 19:20

בדיוק קראתי לפני כמה ימים ראיון עם שו יושידה שסיפר בגאווה שמפיצה רגילה הייתה מבטלת את TLG ואיך הם התעקשו עליו גם כאשר הוא רץ ב 10 fps על הפס3 והיה ברור שעל הקונסולה ההיא זה כבר לא יקרה. והוא הרי לא היה להיט מכירות כמו שהמשחקים הקודמים של טים איקו לא היו אז אני מניח שמהבחינה הזאת זה לא היה "שווה" במיוחד לשים עליו 8 שנות פיתוח, אבל הם עשו את זה בכל זאת בגלל שהם אהבו את החזון של Ueda והמחויבות למעריצים של Ico ו sotc לדבריו. כנראה שהאנשים שניהלו אותם אז הבינו שלא כל משחק של מחזיקת פלטפורמה סופר מצליחה חייב לכוון לעננים מבחינה מסחרית ולא נראה שהגישה הזאת, שזוכרת שבסוף זה גם מדיום אומנותי, הפריעה לסוני לשגשג בדור הקודם.

ריטרנל לדעתי הבלעדי פס5 שיש עליו הכי הרבה קונצנזוס בפורום, אנשים כאן ממש אוהבים אותו, אבל אני מניח שאין לו זכות קיום כי הוא כנראה גם המשחק הכי פחות מצליח מסחרית של סוני בכל הדור הזה? כי זו המשמעות של הגישה שגורסת שהכל צריך להיות מיינסטרים, אפילו המשחקים מהצוותים הקטנים יותר שלא באמת צריכים למכור כמו הורייזון.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7941
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 03 פברואר 2025, 19:57

DrKeo כתב:
glass man כתב:נדב, אני מסכים שהיו לסוני צד א' טובים אפילו על הפס2, אבל אף אחד מהם לא יכל לסחוב לבד את הדור, GTA3 היה מלך הדור מעל כולם בפער, והוא היה צד ג' בלעדיו הפס2 לא היתה מה שהיא גם עם כל הICO והGT3 שבעולם. בתחילת דור הפס3 נוטי דוג וסנטה מוניקה לא עניינו לרוב האנשים את התחת, כן זה היה נחמד אם הם היו עושות משחקים אבל כולם חיכו לGTA4 הוא היה הדיבור ומזיז הקונסולות הכי גדול.

בדור הPS4 אמנם הPS4 הרוויח בענק מהמומנטום של האקסקלוסיבים של סוני, אני מודה שקניתי PS3 רק בשביל TLOU1 ופחות משנה אח'כ קניתי פס4, אבל המשחקים הראשונים של הפס4 לא היו אקסקלוסיבים, המכשף 3, באטמן AK ואפילו MGS5 אלה היו המשחקים שהיו הMust own על הפס4. אני אשכרה זוכר אנשים שבחיים לא שיחקו WRPG, שיחקו לראשונה את המכשף 3 על הפס4 רק כי לא היה משחק AAA אחר לשחק.

מנסה לומר הבלעדיים תמיד היו הדובדבן שבקצפת, אני לא זוכר מתי לאסקין קנה את הפס3, אבל נדב, אני ואתה לפחות לא קנינו את הפס3 ממש בסוף הדור? אז איפה האקסקלוסיבים השפיעו עלינו? רוב הדור?

חברות צד ג׳ מחרבנות במכנסיים כבר כמה שנים, אין כמעט משחקים טובים בתעשייה מתחילת הדור, המצב ממש קשה. אני לא חושב שבאמת נהנתי ממשחק AAA בדור הזה חוץ מאשר AW2, אלדן רינג, Returnal ו-GOW:R ושניים מהם בכלל לא משחקים מהדור הזה. לסוני בהחלט יש אחריות להראות מה החומרה שלהם מסוגלת לעשות, להוציא משחקי צד א׳ סופר איכותיים שיגרמו לגיימרים להעריץ את פלייסטיישן ולחזק את המותג. זאת המטרה של משחקי צד א׳, לא להחזיק לבד קונסולה לבד, לא להיות מקור הכנסה ראשי, אלה לגרום לקונסולה להראות כמו המוצר הכי אטרקטיבי שיכול להיות, לגרום לקשר רגשי לפלייסטיישן, להפוך לקוחות למעריצים נאמנים.

הסיבה היחידה שפלייסטיישן מצליחה כרגע היא נאמנות למותג שנבנתה לאורך 4 דורות שגרמו למליונים להתאהב בתאגיד. סוני עכשיו רוכבת על good will שהיא בנתה לאורך 30 שנים.


זה הדבר שמעציב אותי על בסיסי יומי שחברות צד ג' מחרבנות במכנסיים כבר כמה שנים. איזה פוטנציאל מטורף היה לדור פוטנציאל שלא יתממש כבר שהתפוגג לנו איזו ריקנות שאני לא יודע בכלל איזה צד א' של סוני יכול למלא את זה. כאילו, תזכור מה היינו אמורים לקבל בדור הזה מצד ג' נדב והפסדנו... דאוס אקס חדש מאיידוס שהיה באמצע פיתוח והחברת החזקות הארורה ההיא ביטלה, טומב ריידר חדש שכבר היה צריך להיות ביידים שלנו אם היוזמה היתה יודעת לפתח משחקים לבד ועושה את פרפקט דארק לבד. Pragmata של קפקום שנראה כל כך קוג'ימאי ואם היה יוצא כבר הדור היה נראה אחרת....

גם אם אינטרגלקטיק היה יוצא ב2023 אני לא יודע איך משחק WOKE כזה היה מפצה אותנו על כל המשחקי צד ג' שכבר היינו אמורים לקבל והיו אמורים להגדיר לנו את הדור.
יש תחושה כזו שהיינו כל כך קרובים לקבל את אחד הדורות הגדולים אי פעם מבחינת צד ג' וכמעט הגענו לזה ובום כמו בקומדיה של טעויות הכל התחרבש לנו.

אני לא יודע אם וולברין ונילי מאינסומאנייק ב2022 היה מציל לי את הדור, אני יודע שדאוס אקס היה מציל.אני לא יודע אם יש איזשהו צד א' של סוני שהיה מעיף אותי, אולי רק ספיידרמן 3 אם היה עושה קפיצה קוונטית באיכות, אבל אינסומאנייק לא מסוגלים לזה כי כבר הסכמנו שהם מעדיפים ללכת מוקדם הביתה.

יצא לי חתיכת Rant בסופו של דבר, אבל זה חתיכת באסה להבין שזהו התחביב האהוב שלנו נגמר כמו שהכרנו אותו, אין יותר דורות שמרגישים מופרדים אחד מהשני, משחקים בקלוגים מכל הדורות על אותו מכשיר, זהו זה כמו בPC עכשיו עם קפיצות גרפיות בלתי מורגשות לאט לאט אני מעכל את זה.

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי bling » 03 פברואר 2025, 20:22

זה באמת מה שהדור הזה היה וזה ממש ממש עצוב. לא היתה שום סיבה שזה יהיה ככה אחרי דור מעולה כמו הפס4, גם מבחינה טכנית שלדעתי במבט לאחור כולם יסכימו שהפתיע מאוד לטובה (לדעתי זה הדור שכבר לעולם לא ירגיש מיושן ויזואלית, שתמיד יראה מצוין וזה גם פגע חזק באפקט הוואו של הדור הזה כי חיכינו לראות איך המשחקים יביכו את כל מה שראינו על הפס4 כמו שקורה בכל דור חדש וזה לא קרה) וגם מבחינת משחקים שיצאו.

בסכ״ה הפס5 היה צריך להיות המשך ישיר של כל מה שהיה טוב עם הפס4 וכולם היו מאושרים עד הגג אבל הכל התחרבש וכולם איבדו את הדרך שלהם ואת ההבנה של מה עושה קונסולה ודור חדש למה שהוא. וכן, כמו שאמר גלאס זה כבר לא דור חדש וכבר לא באמת קונסולות עוד, זה סתם מרגיש כמו עוד פיסי עם גן סגור לא יותר מזה.

וכן ברור שהלחם והחמאה זה AAA צד ג׳ והם היו גרועים לאורך כל הקשת לאורך כל הדור, על הפס4 לא חסרים טונות של צד ג׳ מעולה לצד ליינאפ בלעדיים מהטובים שהיו לסוני.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42046
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 04 פברואר 2025, 10:55

InterAl כתב:מתכנת גרפי חזק יכול בקלות ללמוד מה שירצה בתחום התוכנה, הם בטופ של עולם הפיתוח מבחינת היכולת הטכנית. ואני בטוח שהם רוצים לעבוד על פרויקטים חדשים משל עצמם, אף אחד לא רוצה לפתח רימאסטרים למשחקים ישנים כל הקריירה. נתנו להם אחלה הזדמנות להוכיח את עצמם ולעבוד על פרויקט באמת בעל ערך. עם כל הכבוד לרימייק של sotc או ds, הערך שלהם די נמוך.

כן? לקחת אוסף של מתכנתים גרפים זה הבסיס טוב לבנות משחק GAAS? הם פחות או יותר התפקיד הכי פחות חשוב בצוות שמפתח משחק GAAS, ז׳אנר שלרוב נראה דור קודם גרפית וכמעט תמיד רץ על אנדרוייד ב-100$. אני בטוח שהם יעשו מאוד בקלות כל דבר שקשור לגרפיקה של המשחק, רק חבל שזה האלמנט הכי פחות חשוב במשחק GAAS ואין לצוות הזה שום מומחיות רלוונטית. וזה לא שאנחנו צריכים לנחש, אנחנו יודעים שהם נכשלו לעשות משחק GAAS, אז כנראה שמתכנתים גרפים לא יודעים לעשות הכל בכל זאת.

אתה ליטלרי בונה צוות מאפס סביב BP במיוחד לפיתוח משחקי GAAS כש-BP הם מחלקה אחת בלבד והמחלקה כי פחות חשובה בחברה. אני לא חושב שזאת לא ״הזדמנות להוכיח את עצמם״. לתת להם לפתח משחק עצמאית זה לתת להם להוכיח את עצמם. לכפות עליהם פרוייקט GAAS לא קשור שהוא לא השאיפות שלהם בשום צורה זה להפוך את BP לפרוייקטור, חברת קבלן. מדובר בקרקע פוריה לאיבוד כישרון, לצוות מתוסכל. בשביל זה הם קנו את BP?

idan כתב:בדיוק קראתי לפני כמה ימים ראיון עם שו יושידה שסיפר בגאווה שמפיצה רגילה הייתה מבטלת את TLG ואיך הם התעקשו עליו גם כאשר הוא רץ ב 10 fps על הפס3 והיה ברור שעל הקונסולה ההיא זה כבר לא יקרה. והוא הרי לא היה להיט מכירות כמו שהמשחקים הקודמים של טים איקו לא היו אז אני מניח שמהבחינה הזאת זה לא היה "שווה" במיוחד לשים עליו 8 שנות פיתוח, אבל הם עשו את זה בכל זאת בגלל שהם אהבו את החזון של Ueda והמחויבות למעריצים של Ico ו sotc לדבריו. כנראה שהאנשים שניהלו אותם אז הבינו שלא כל משחק של מחזיקת פלטפורמה סופר מצליחה חייב לכוון לעננים מבחינה מסחרית ולא נראה שהגישה הזאת, שזוכרת שבסוף זה גם מדיום אומנותי, הפריעה לסוני לשגשג בדור הקודם.

ריטרנל לדעתי הבלעדי פס5 שיש עליו הכי הרבה קונצנזוס בפורום, אנשים כאן ממש אוהבים אותו, אבל אני מניח שאין לו זכות קיום כי הוא כנראה גם המשחק הכי פחות מצליח מסחרית של סוני בכל הדור הזה? כי זו המשמעות של הגישה שגורסת שהכל צריך להיות מיינסטרים, אפילו המשחקים מהצוותים הקטנים יותר שלא באמת צריכים למכור כמו הורייזון.

בול. הפס1-4 ידעו לעשות את TLOU ובמקביל את Gravity rush או Dreams. יש מקום ל-AAAA וגם ולמשחקים אומנותיים, לא כל משחק אמור למכור 20 מליון יחידות. בסופו של יום לקונסולה יש את הספרית בלעדיים שמגדירה אותה. לפעמים עדיף לתפוס 2 מליון אנשים פנאטים סופר הארד קור מאשר 15 מליון קז׳ואלים, ואולטימטיבית עדיף לתפוס גם את אלה וגם את אלה. תשאלו את ה-wii, ה-attach rate הזוועתי שלה וההתרסקות הקשה שהיא חוותה בגיל 4. סוני בונה מותג, ובדיוק כמו אולפני קולנוע יש להם גם סרטי פופקורן ב-200 מליון דולר וגם סרטי אוסקר שבעיקר אמורים להביא לאולפן יוקרה, לא כס,. זה לא שונה בגיימינג, ואם מה שאתה מחפש זה לעשות רק מפלצות פיננסיות אז אף אחד לא יאהב אותך, תהפוך לאקטיוויז׳ן. ובעולם הקולנוע והגיימינג אהבה שווה כסף, המון כסף. זאת הסיבה שסוני מכניסה עכשיו פי 4 ממה שהיא הכניסה בדור הפס2, מונטיזציה של האהבה של אנשים לפלייסטיישן.
bling כתב:זה באמת מה שהדור הזה היה וזה ממש ממש עצוב. לא היתה שום סיבה שזה יהיה ככה אחרי דור מעולה כמו הפס4, גם מבחינה טכנית שלדעתי במבט לאחור כולם יסכימו שהפתיע מאוד לטובה (לדעתי זה הדור שכבר לעולם לא ירגיש מיושן ויזואלית, שתמיד יראה מצוין וזה גם פגע חזק באפקט הוואו של הדור הזה כי חיכינו לראות איך המשחקים יביכו את כל מה שראינו על הפס4 כמו שקורה בכל דור חדש וזה לא קרה) וגם מבחינת משחקים שיצאו.

בסכ״ה הפס5 היה צריך להיות המשך ישיר של כל מה שהיה טוב עם הפס4 וכולם היו מאושרים עד הגג אבל הכל התחרבש וכולם איבדו את הדרך שלהם ואת ההבנה של מה עושה קונסולה ודור חדש למה שהוא. וכן, כמו שאמר גלאס זה כבר לא דור חדש וכבר לא באמת קונסולות עוד, זה סתם מרגיש כמו עוד פיסי עם גן סגור לא יותר מזה.

וכן ברור שהלחם והחמאה זה AAA צד ג׳ והם היו גרועים לאורך כל הקשת לאורך כל הדור, על הפס4 לא חסרים טונות של צד ג׳ מעולה לצד ליינאפ בלעדיים מהטובים שהיו לסוני.

חברות כמו פלייסטיישן או אקסבוקס לא מסוגלות להמשיך לעשות את מה שעובד. ההנהלה מתחלפת, כל מנהל רוצה להשאיר את החותם שלו, הם תמיד מרגישים שהם צריכים לחדש ולהתפתח ועל הדרך משמידים הכל. הפס3 הייתה יקרה בטרוף ועם משחקים גרועים בתחילת הדרך, סוני הייתה יהירה ואקסבוקס נתנו להם בראש עם אך ורק משחקים טובים ומחיר טוב לצרכן. אז אקסבוקס כמובן עשו את זה גם בדור הבא נכון? סתם, ברור שלא, הם עשו טלביזיה, ארזו קינקט לתוך כל קונסולה ומכרו אותה במחיר יקר כי הם במומנטום טוב אז הם יכולים לעשות מה שבא להם. אז איך סוני קרעו להם את הצורה? פשוט עשו משחקים, הכל היה פשוט, ממש פשוט. ואז כשסוני עלתה שוב למעלה, הם יכלו בדור הפס5 להמשיך לעשות הכל פשוט, משחקי איכות מכל הסוגים, נכון? להההה, מה פתאום, בו נעשה הכל cross gen ו-GAAS, מי צריך בכלל לעשות משחקי AAAA מרשימים ומשחקי אומנות מגניבים כשאפשר לעשות מוניטיזציה על קופסאות לוט ב-GOW?

תמונה
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 7941
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי glass man » 05 פברואר 2025, 12:19

bling כתב:וכן ברור שהלחם והחמאה זה AAA צד ג׳ והם היו גרועים לאורך כל הקשת לאורך כל הדור, על הפס4 לא חסרים טונות של צד ג׳ מעולה לצד ליינאפ בלעדיים מהטובים שהיו לסוני.


כל האקסקלוסיבים של סוני גנבו רעיונות מצד ג' Uncharted לא היה קיים בלי טומב ריידר, הנסיך הפרסי (טרילוגית הPS2 ) או רזי4. TLOU לא היה קיים מבחינת גיימפלי בלי גירס ורזי 4,וקצת MGS. ספיידרמן לא היה קיים בלי משחקי באטמן, הוריזון לא היה קיים בלי מונסטר האנטר ומשחקי העולם פתוח והמשחקים של יוביסופט. וdays gone לא היה קיים כמו שהוא בלי dead rising והמשחקים של יוביסופט.

מנסה לומר צד ג' הם עמוד השדרה של כל התעשייה שהן בדיעכה סוני עושים משחק מוזר כמו אינטרגלקטיק כי פשוט אין השראה לכלום ואין ממי להשאיל רעיונות.
סוני לא יכולה להיות לדעתי זו שמצילה או מנהיגה את השוק כי היא תלויה בצד ג' שיחדש במשהו ואז היא והצוותים שלה יוכלו לקחת את הרעיונות האלה ולבנות עליהם משחק סינמטי.

וצד ג'? למה שהם ירצו לחדש יותר? למה שקפקום או יוביסופט או אפילו FROM ירגישו בלחץ שהן צריכות לחדש משהו? ברגע שיש BC והקונסולות הפכו לסוג של PC החברות צד ג' יכולות פשוט לכוון תמיד לקונסולה הכי חלשה בשוק.

זאת אומרת, למה שקפקום או יוביסופט ינצלו את הכוח של הפס5 כשאפשר למכור גם לפס4 או למחשבים חלשים באותו זמן?
למה שהן ינצלו את הכוח האמיתי של הפס6 כשאפשר יהיה לכוון לפס5 ולמחשבים חלשים?
ככה עד סוף הדורות. צד ג' כבר לא צריך להתאמץ כשסוני ומייקרוסופט נותנות להם גן סגור למכור בו את המשחקים שלהם לנצח.

כמובן זה לא נכון, בצורה אבסולוטית, רוקסטאר ממשיכים לדחוף ולחדש בכל הכוח, אבל הם היחידים כרגע.
נערך לאחרונה על ידי glass man ב 05 פברואר 2025, 12:35, נערך 2 פעמים בסך הכל.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42046
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 05 פברואר 2025, 12:25

לא ברור לי בדיוק מה הכוונה, כל התעשיה גונבת מכל התעשיה. אבל אי אפשר להכחיש שמשחקי צד א׳ הם משחקים שבדרך כלל מתעלים על רוב התעשיה. בטח ובטח שהם חשובים בכדי להגדיר אישיות של פלטפורמה.
We're just normal men. We're just innocent men


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־ 17 אורחים

cron