bling כתב:
tאני לא מסכים כמעט עם כלום ממה שאמרת,אתה יוצא פה בהנחות לא מבוססות ולא מוכחות,המציאות היא שבימי הפס2 התחרות היתה מינימלית וסוני יכלה לנוח על זרי הדפנה ובכל זאת משחקים לא ריווחיים כמו ICO ו SOTC שיצא בשלב מאוחר של הקונסולה והיה ברור שלא הולך להיות בלוקבאסטר ענק פותחו ובאהבה גדולה ועם תשומת לב רבה בלי פשרות על האיכות.
אם אתה חושב שימאאוצ'י היה פחות פרפקציוניסט אם לא היתה תחרות אתה הוזה,שוב GT יצאו גם בימי התהילה של הפס2 כשהתחרות היתה מינימלית,אין שום עדות שתומכת במה שאתה אומר.
תחילת ימי הפס3 סוני לא היתה יהירה יותר מאשר כל ימי הפס2 ,העניין זה שהם ראו בצד שלישי בעבר סוג של תחרות לאולפנים שלהם לפי מארק סרני והם אכן לא ששו לשתף פעולה,הם תמיד היו בגישה הזו,לבנות חומרה מתקדמת וקשה ושישברו את הראש,מארק סרני אמר שמה ששונה עם הפס4 זה שהם באמת מבינים עד כמה יש חשיבות בלשמר יחסים טובים עם צד ג' ולכן הם עוזרים הרבה יותר,אבל הגישה האטומה שדיברת עליה היתה קיימת גם בימי הפס2.
אתה עושה כאילו אנצ'רטד זו איזו יצירת אומנות של דייויד לינץ',זה יותר מקביל לסרט של מייקל ביי,למה לא לעשות לנוסחה כזו המשך? נראה אם לא יצא U4 לפס4 שם נבחן עד כמה חופש יצירתי יש לנוטי דוג,יש לך ספק בכלל שעם אקדח לרכה הם יפתחו את המשחק הזה?
גם TLOU עם כל האהבה שלי אליו והוא אכן לא מיינסטרימי מבחינת מכניקות ובכל זאת,אתה רוצה לאמר לי שלא היית מאשר פרויקט כזה אם היית מנהל? כאילו משחק פוסט אפוקליפטי עם זומבים של סטודיו שנמצא ב TOP 5 מבחינת כישרון,מה הסיכוי שזה לא יהיה מוצלח וימכור טוב?
וגם לו נוטי יצטרכו לפתח המשך עד כמה שמבחינת הסיפור אין בכך צורך.
הסיכון היחיד עם TLOU זה שהוא יצא בסוף הדור ולא על הדור הבא בתקופה ש IP חדשים לא נקלטים הכי טוב כשהמצב מבחינת מכירות בתעשייה גם היה חלש,פה הם לקחו סיכון אבל הקונספט עצמו של המשחק ממש לא שיא הסיכון שנובע מתחרות לדבריך.
מעניין ש VALVE היא אנומליה,אני מבין שאם היו מוכרים 20,00 עותקים מפורטל 2 הם עדיין היו ממשיכים לעשות את הסדרה בלי קשר להצלחה שלה?
תעשה לי טובה גם הם עובדים על להרוויח ומשחק שלא ימכור בצורה נאותה ושהם יפסידו עליו לא ימשיך,משום מה כל המשחקים שלהם מוכרים מעולה ומשום מה הם ממשיכים לספק להם המשכים,כמה רצון יצירתי יש בלעשות L4D3 בכלל?
גם המשחקים של THATGAMECOMPANY מכרו מצויין,תמיד יש את הרצון להרוויח על הפרויקט לא משנה אם יש תחרות או לא,אם המשחקים שלך TEAM ICO למשל ימשיכו לגמגם במכירות ולא יהיו ריווחיים אז לא ימשיכו ליצור אותם,ממשיכים לתת צ'אנס כי מישהו חכם בסוני חושב לטווח הרחוק.
אם אתה חושב שבשנתיים-שלוש הראשונות של הדור הקודם, לא היתה לסוני תחרות, אז אתה פשוט טועה.
הם לא יצאו מהשער עם 100 מיליון יחידות ושליטה אדירה בתעשייה. הם נלחמו מאוד קשה בתחרות מצד הגיימקיוב שמכרה נהדר בהתחלה והXBOX שמכרה יותר מהציפיות לקונסולה חדשה, מחברה חדשה בתחום.
ICO לא יצא בשלב מאוחר. ההפך. הוא יצא בשלב מוקדם, כאשר התחרות היתה קשה מאוד. גם SOTC, שיצא בשלב מאוחר יותר, הוא פרויקט שאושר בתחילת הדור, קצת אחרי שICO שוחרר. אתה יכול להיות בטוח שמשחק אומנותי, מצוות שהמשחק הקודם שלו לא מכר הרבה, לא היה מאושר, אם לא היתה תחרות בשוק. אתה גם יכול להיות בטוח שTLG היה מבוטל בשלב מוקדם, אם השליטה של סוני היתה ממשיכה, כמו שהם חשבו שהיא תמשיך ולא היתה לה תחרות במהלך הדור הנוכחי.
ימאוצ'י היה עדין פרפקציוניסט, עם סדר עדיפויות עקום. פשוט היה עליו כל כך הרבה לחץ מצד חליפות בסוני שאין להם סיבה להשקיע כסף במשחק שלו, בגלל שאין להם תחרות, אז עדיף היה להם להוציא GT חדש ולא מוצלח. הוא בכל מקרה ימכור ובכל מקרה אף אחד לא ישווה אותו לפורצה, אז לפחות הם לא ידממו עליו כסף, כמו שהם עושים עם GT5.
המשחקים של THATGAMECOMPANY לא מכרו המון ולא הרוויחו המון. אפילו ההצלחה הכי גדולה שלהם (ואולי היחידה) לא היתה רווחית כל כך עבורם. יכול להיות שסוני הרוויחו טיפה על המשחק, אבל בהעדר תחרות, הם בטח לא היו מנסים לתת להם צ'אנס נוסף, אחרי שהם שחררו שני משחקים שלא הניבו רווחים.
TLOU זה סיכון עצום. גם בגלל שהוציאו אותו בסוף הדור, גם בגלל שהוא כותר חדש וגם בגלל שמדובר במשחק בז'אנר נישתי ולא פופולארי במיוחד, מחברה שמצפים ממנה לפתח משחקי פעולה סינמטיים. היה שווה לסוני לאשר פרויקט כזה, מהסיבה הפשוטה שהרווחים שלהם לא נובעים רק ממכירות המשחק, אלא גם ממכירות הקונסולה עצמה. זה לא רווח מדיד וזו סיבה נוספת לכך שמדובר בסיכון גדול. סיכון שלא היה נלקח, במקרה ולסוני לא היתה תחרות ולא היתה לה סיבה לגרום לאנשים לרצות את הקונסולה שלה, כי בכל מקרה לא היתה לאנשים אפשרות אחרת.
סוני שבטוחה שאין לה תחרות זו סוני שמזלזלת בלקוחות שלה ("קחו שתי עבודות כדי לקנות PS3"), כי היא חושבת שאין להם ברירה אחרת, אם הם רוצים קונסולה. זו סוני שמזלזלת בשותפות שלה ואומרת להן להסתדר לבד, כי היא חושבת שהדרך היחידה שלהן להרוויח כסף, היא אם הם יפתחו משחקים לקונסולה שלה. זו סוני שלא מפתחת משחקי AAA בכמויות הזויות, כי אין לה שום צורך לעשות את זה (בדיוק כמו שקרה ב3-4 השנים הראשונות של הדור הנוכחי).
אתה חושב שהיינו רואים את אותה כמות של כותרי איכות לא רווחיים מסוני (למשל, אנצ'רטד ואנצ'רטד 2, שמכרו מעט מאוד מחוץ לבאנדלים), בלי התחרות מצד מייקרוסופט, אז אני חושב שאתה טועה.
אם אתה חושב שסוני היו נוקפים אצבע כדי לשפר את שירות המולטיפלייר שלהם, בלי לחץ בתחום ממייקרוסופט, אז אתה טועה.
אם אתה חושב שסוני היו מוסיפים רטט לשלטים שלהם, בלי שמייקרוסופט היה מוכרת יותר קונסולות מהם, עם שלט שיש בו רטט, אז אתה טועה.
אם אתה חשוב שסוני היתה תומכת במפתחים עצמאיים, בלי שמייקרוסופט היתה מובילה את התעשייה במשך רוב הדור, עם תמיכה יפה ממפתחים עצמאיים, אז אתה טועה.
אם אתה חושב שמייקרוסופט היתה מורידה את המחיר של הPS3 במהירות שבה היא הורידה, כאשר היא מפסידה כסף על כל מכשיר, בלי לחץ מה360 שמכרה הרבה יותר מהPS3, אז אתה טועה.
הסיבה שסוני עשו כל כך הרבה דברים לטובת הצרכנים והסיבה שהם עשו כל כך הרבה החלטות נכונות לקראת הדור הבא, היא שהיתה להם תחרות. אם גם בדור הנוכחי הם היו שולטים ללא עוררין בתעשייה כולה, הם היו מתחילים את הדור הבא, כמו שהם התחילו את הדור הקודם - ביהירות, עם מלא החלטות אנטי צרכניות ואידיוטיות ואם באמת לא היתה להם תחרות, אז כולם היו אוכלים את זה וקונים את המוצרים שלהם בכל מקרה.
VALVE ללא ספק אנומליה. אין אף חברה בתעשייה שפועלת כמוהה, ושמצליחה בדרך שבה היא מצליחה. אם אתה חושב שהם חברת משחקים טובה או לא, לא קשור לעובדה הזאת.
---
סרטונים של משחקי ספורט מייצגים כמעט כמו סרטונים של משחקי מירוץ - כלומר, בכלל לא.
כמובן שמשחק כמו NBA, שיש בו מעט מאוד (יחסית) מודלים על המסך, יכול להראות מעולה ול2K יש אחלה היסטוריה עם הסדרה הזאת, אבל לא הייתי מסתמך יותר מידי על סרטונים כאלה.