bling כתב:וואו הם לא צחקו כשאמרו שזה זמני אה? אני משער שזה יהיה 400$ עם באנדלים למיניהם, יכול להיות שהם כל כך מרוצים מהחגים ומהמכירות של דצמבר שהם מרגישים מספיק בטוחים בעצמם להחזיר את המחיר, מבחינתם הם שיקמו את המותג מספיק כדי שיתפס כשווה ערך לפס4 באותו המחיר ואולי הם גם צודקים.
עכשיו יהיה מעניין לראות מה יקרה בינואר, אם היה ממשיך במחיר הקודם רוב הסיכויים שהיו ממשיכים למכור יותר, עכשיו כשהמחיר יהיה שווה מלבד אולי באנדלים יהיה מאוד מסקרן לראות במה הצרכן יבחר.
Nucleus_Dawn כתב:
אני משער שאתה צודק. תהייה גירסא ללא משחקים ב350 וגירסא עם ב400. כל דבר יותר גבוה מזה, יהיה לזרוק לפח את כל המומנטום האדיר שהם בנו בחודשיים האחרונים.
bling כתב:דווקא יותר התכוונתי שימכרו ב 400$ גם בסיס וגם כשיהיה באנדל לקראת משחק מסויים המחיר ישאר 400$ כמו שהם עשו עם הבנאדלים בימי ה 360 וכמו שסוני עשתה במבצעי החגים עם הפס4 (כשמכרה את GTA5 בבנאדל של 400$), אני לא חושב שכשהם אומרים "הזדמנות אחרונה ל 350$" הם מתכוונים שעכשיו יגמרו המשחקים מתנה והוא יעלה 350$ בלי כלום אלא שבאמת המכשיר יעלה 400$ עד להודעה חדשה.
אני חושב שהם מאמינים שהערך של הקונסולות פחות או יותר שווה בעיני הצרכן בשלב הזה, אי אפשר להכחיש שה ONE עם מומנטום הרבה יותר חיובי מהתקופה שבה הוא קיבל בראש מהפס4 כששניהם נמכרו במחיר זהה, אני בטוח שגם במחיר זהה לסוני יהיה קשה לנצח אותם עכשיו.
ועוד משהו, כנראה ב 350$ (בטח עם הבנאדלים והמבצעים המדהימים של ה 50$ מתנה וכו') באמת הקונסולה נמכרת בהפסד בסופו של דבר וזה לא מדיניות שהם רוצים לדבוק בה למשך כל השנה, הרי הם ראו עד כמה אפשר לסגור פער של חודשים בתקופת החגים והם רוצים כנראה לבדוק את השטח ולראות אם עכשיו אפשר להגיע לרווחים טובים על הקונסולה עצמה במשך כל השנה עד למבצעי החגים ולמכור לא פחות טוב מהמתחרה.

Famitsu Top 10 2014
01. [3DS] Yo-kai Watch 2: Ganso / Honke <RPG> (Level 5) {2014.07.10} (¥4.937) - 3,050,178
02. [3DS] Pokemon Omega Ruby / Alpha Sapphire <RPG> (Pokemon Co.) {2014.11.21} (¥4.937) - 2,464,850
03. [3DS] Monster Hunter 4 Ultimate # <ACT> (Capcom) {2014.10.11} (¥6.264) - 2,381,177
04. [3DS] Super Smash Bros. for Nintendo 3DS <FTG> (Nintendo) {2014.09.13} (¥5.616) - 2,066,022
05. [3DS] Yo-kai Watch 2: Shin Uchi <RPG> (Level 5) {2014.12.13} (¥4.968) - 2,007,327
06. [3DS] Yo-kai Watch <RPG> (Level 5) {2013.07.11} (¥4.800) - 994,346 / 1,280,799
07. [WIU] Mario Kart 8 # <RCE> (Nintendo) {2014.05.29} (¥6.156) - 842,053
08. [3DS] Dragon Quest Monsters 2: Iru to Ruka no Fushigi na Fushigi na Kagi # <RPG> (Square Enix) {2014.02.06} (¥5.490) - 748,139
09. [3DS] Kirby Triple Deluxe <ACT> (Nintendo) {2014.01.11} (¥4.800) - 687,957
10. [WIU] Super Smash Bros. for Wii U # <FTG> (Nintendo) {2014.12.06} (¥7.776) - 478,366
Hardware 2014:
3DS - 3,153,045 / 17,847,056
PSV - 1,147,936 / 3,423,075
PS4 - 925,570
Wii U - 604,856 / 2,123,283
PS3 - 450,034 / 10,018,534
One - 45,958
swiss-the-engine כתב:גיא אתה סתם מגזים עם הנתונים. הם עזבו הרבה לפני ואין סיבה שהמיליונים שרוכשים את המשחק בכלל מעניין אותם. רבאק, MW3 מכר 9 מיליון לפי הצ'ארט הזה... מי יכול לטעון שמשחק ריקני שכזה שבוא הכל על 11 כבר מMW2 מסוגל להמשיך לעניין 9 מיליון אנשים מספיק בשביל להוציא 60 דולר + מיסים שנה אחרי שנה.
swym כתב:כל משחק בסדרה חי על ההצלחה היחסית של הכותרים הקודמים לו. אפשר לראות את ציוני המטהקריטיק צונחים ורק יותר מאוחר את המכירות של הכותרים בפועל צונחים.
האם הם היו מצליחים להביא משהו מרענן לסדרה במידה והם היו נשארים לעבוד עליה? טייטאנפול מוכיח שכן. למעשה, ההשפעה שלהם כל כך גדולה שמעתיקים את הרעיונות שלהם גם אחרי שהם עברו לעבוד על משחקים אחרים.
DrKeo כתב:דבר ראשון טייטנפול לא מוכיח שהם היו עושים משהו יצירתי אם הם היו נשארים. דבר שני המכירות של TF לא הגיעו לקרסוליים של משחק COD. ובלי קשר לשני אלה, הקהל הרחב לא יודע מי אלה ושהם פרשו (ואפילו אלה שמכירים את השם IW עדין ראו אותו על הקופסה) כך שהם לא קשורים להצלחה או לכישלון אחרי שהם הלכו.
swym כתב:אתה בדיוק ממחיש את מה שאני אומר... לTF אין משחקים קודמים להישען עליהם, ומדובר בהפקה בסדר גודל קטן משמעותית. נתראה בTF4 ונדע אם COD היה הברקה חד פעמית שלהם או לא.
DrKeo כתב:אה? מה הקשר הברקה חד פעמית? צוות מאוד מוכשר, כל FPS שהם נוגעים בו הפך לזהב אני לא מכחיש את זה. אבל אין שמץ של קשר בין העזיבה שלהם לירידה במכירות של COD. המכירות של COD יורדות כי הקהל נשחק בדיוק כמו שהוא נשחק מגיטר הירו. כשמוציאים משחק שנתית הוא לא יכול לשמור על רמת מכירות אלה אם מדובר במשחק ספורט כי יש מליונים בעולם שספורט זה החיים שלהם.
swym כתב:יש קשר בין העזיבה שלהם לירידה ברמת המשחק, ויש קשר בין הירידה ברמת המשחק לירידה במכירות. הקשר הזו הוא פשוט לא מיידי.
בכל מקרה TF עדיין לא "זהב". גם COD לא היה זהב ישר במשחק הראשון. הם היו צריכים עד COD4 בשביל להגיע לנוסחה המנצחת ששינתה את כל התעשייה.
DrKeo כתב:אם תקח את אותו משחק תשים אותו אצל 4 מפיצות שונות תקבל באחת 2 מליון עותקים, באחרת 10 ובשלישית 20 מליון. אין לTF בעיות נוסחה או איכות, פשוט EA לא הצליחו לשווק אותו ברמה של COD זה הכל. אולי גם החוסר בסינגל פגע בו, אבל אין לאף אחד ויכוח על האיכות שלו.
אבל הטיעון הוא פשוט,הנפילה הגיעה רק שלושה משחקים אחרי שהם עזבו מה שעושה את התאוריה שלך לדי קלושה. ומה אם הנפילה הייתה לוקחת 5 משחקים? הרי הטעון שלך היה נשאר כמו שהוא כי הוא טיעון אמורפי לגמרי.
swym כתב:בTF מלבד המחסור בסינגל פלייר יש מחסור עצום בתוכן בשביל משחק AAA של 60$. זו אותה בעיה של פורצה 5 למשל שאף אחד לא מתווכח על האיכות שלו.
והנפילה הגיעה בדיוק אחרי המשחק שבו הם פרשו באמצע הפיתוח, ואיתו נפלו הציונים. אם הנפילה היתה לוקחת חמישה משחקים והציונים היו נופלים עוד קודם, הטיעון שלי לא היה תופס. אם הנפילה היתה לוקחת שלושה משחקים אבל הציונים היו נשארים גבוהים, הטיעון שלי גם לא היה תופס.
"איכשהו", הנפילה במכירות קרתה בהמשך ישיר לנפילת הציונים, ונפילת הציונים קרתה במקביל לעזיבה שלהם.
DrKeo כתב:מצטער, זה לא הנתונים. לMW1 יש ממוצע 92 והוא מכר 2 מליון (אני מדבר על גרסאות ה360 כרפרנס, הגרסה הכי מוכרת בהפרש ענקי) בטבלה המדוברת. WAW קבל הרבה פחות, 84 אבל מכר בול אותו דבר. וכך הלאה, אתה תמשיך לראות את הציונים מול הטבלה שקאז הביא ואין שום קרולציה לבין הממוצע ציונים למכירות או למפתחת למכירות. בטוחו שאין שום קורלציה בין פורשי IW למכירות.
כלומר כל נתון שתסתכל עליו זה נראה כמעט רנדומאלי לגמרי ואין שום קשר בין הנתונים. נראה שהקשר היחיד הוא עייפות מותג שנלחמת בתקציב פרסום תופח.
swym כתב:כמו שאמרתי קודם, כל משחק נסמך באופן יחסי גם על ההצלחה הביקורתית של המשחק הקודם שלו: הרי כל מי שמזמין בpreorder (ובמקרה של COD אחוז גדול של האנשים עושים את זה) לא יודע כמה המשחק הנוכחי יקבל אלא רק כמה המשחק הקודם קיבל. כשמבינים את הנתון הזה רואים שהקשר לא רק שלא רנדומלי - אלא קשר חיובי מובהק בין הביקורות למכירות.

Annual 2014 Top Ten Games (New Physical Retail)
Call of Duty: Advanced Warfare (360, XBO, PS4, PS3, PC)**
Madden NFL 15 (360, PS4, XBO, PS3)**
Destiny (XBO, PS4, 360, PS3)**
Grand Theft Auto V (PS4, XBO, 360, PS3)**
Minecraft (360, PS3, XBO, PS4) 5
Super Smash Bros.(3DS, NWU)**
NBA 2K15 (PS4, XBO, 360, PS3, PC)
Watch Dogs (PS4, XBO, 360, PS3, PC, NWU)**
FIFA 15 (360, PS4, XBO, PS3, Wii, 3DS, PSV)**
Call Of Duty: Ghosts (360, PS3, XBO, PS4, NWU, PC)**
DrKeo כתב:אבל MW2 מכר לפי הטבלה בצורה הסטרית ביחס לWAW למרות שWAW משחק עם ממוצע 84, בערך איפה שהסדרה עומדת היום, ו-MW2 יצא אחריו. גם WAW מכר כמו MW1 למרות שMW1 משחק עם ממוצע גבוה ב12 נקודות מCOD3 שהגיע לפניו. בקיצור, רנדומאלי לגמרי ביחס למשחק הקודם, לגמרי. גיא, אין באמת קורולציה בין הדברים האלה במשחקים שמוכרים 20 מליון יחידות, זה לא הגיימרים הכבדים זה הקהל הרחב. COD יורד כי COD נשחק, לא שונה מגיטר הירו.
אתה גם יכול לראות את הרנדומליות הטוטאלית:
mw1 - 94
waw - 84
mw2 - 94
bo - 87
mw3 - 88
bo2 - 83
ghost - 73
aw - 81 (גרסת הONE כי אין ממוצע ביקורות ל360)
כמו שאתה רואה, גם אין קורלציה בין הממוצע של המשחק עצמו למכירות שלו וגם אין קורלציה בין הממוצע של המשחק הקודם בסדרה למכירות שלו. הגרף ציונים מאוד פרוע, הגרף מכירות הוא גרף פעמון יפיפה. הגרף מאוד ברור, סדרה תופסת פופולריות, סדרה נשחקת. למה היא נשחקה בצורה עקבית בלי קשר למפתחת או לציונים? כי לאנשים נמאס, בול כמו גיטר הירו לפניו.
DrKeo כתב:WAW יצא אחרי COD4 שקבל הרבה יותר גבוה מCOD3, המכירות שלו זהות לCOD4. תאוריה הופרכה.
MW3 יוצא אחרי BO ומקבל ממוצע גבוה יותר, BO2 שיוצא אחריו מוכר פחות טוב. תאוריה הופרכה בפעם השניה.
swym כתב:אז אתה גם לא מבין איך עובד הWindow Scale Option, וגם לא עושה התאמות למחזור השוק, הא?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 34 אורחים