DrKeo כתב:כל נושא כוח הקניה נשמע לי די תלוש, ביחוד שנינטנדו הצליחה איכשהו ליצור קונסולה בכוח דומה ל360 בעלויות יצור בסביבה של הפס4. גם אם היה מדובר ב"שלמה טוסטרים משולשים" זה נשמע די הזוי. זה די ברור שנינטנדו חטפה כאן בראש בגלל שלט יקר בצורה הזויה ליצור (מה שהוכח כבר בעובדה שהם מכרו את השלט בנפרד ביפן ב150$) בשילוב עם חומרה יעודית בזמן שהמתחרות שלה קנו מוצרי X86 שגובלים בOFF THE SHELF.
אין שום דבר שמתקרב ל-off-the-shelfy בקונסולות.
אתה אולי מסתכל על החומרה בהשוואה לPS3 שבאמת היתה חריגה בצורה יוצאת דופן בעולם החומרה (כי רצו לדחוף דרכה לא רק טכנולוגיה חדשה אלא ארכיטקטורת חומרה), אבל הקונסולות של הדור הנוכחי נבנו בדומה ל90% מקונסולות דורות העבר על בסיס התאמה אישית ושיתוף פעולה עם יצרני חומרה סטנדרטיים (כולל הXbox המקורית שכבר התבססה על X86). בסופו של דבר לבחור בX86 לא נותן יתרון בעלויות על פני ארכיטקטורה אחרת כמו PowerPC, וגם לא בהיכרות של המפתחים עם החומרה לאור העובדה שבעשור האחרון לפחות כל החברות שמפתחות לקונסולות כבר השתפשפו על PowerPC (ולאור העובדה שמנועי משחק היום הם כבר יותר high level גם ככה).
הסיבה שמיקרוסופט וסוני הלכו שתיהן על חומרה מאד דומה מבית AMD היא פשוט בגלל שAMD היו עם המוצר הנכון בזמן הנכון ובמחיר הנכון להציע להן, אבל לא בנקודה שבה הWiiU יצאה. אבל עדיין יש הרבה מאד ארכיטקטורה מסביב לרכיבים הבסיסיים האלו, ולייצר מכשיר זו הוצאה מטורפת של R&D. הרי אפילו אם נשים את החומרה בצד, מיקרוסופט הוציאה על השלט של הOne לבדו סכום אסטרונומי של 100 מיליון דולר (ולא ברור איך יצא להם בסוף שלט פחות נוח מזה של ה-360

לגבי כל מי שמתלבט בין עלות של מחשב לקונסולה, זה אותו ריטואל ותירוצים שאנחנו שומעים בכל דור ודור. בשורה התחתונה כל אחד מוזמן להסתכל על החומרה שהיתה זמינה ב-400$ או 800$ או 1200$ בשנת 2005 ולשאול את עצמו כמה משחקים שיצאו ל-360 בשנה החולפת החומרה הזו יכולה עדיין להריץ.
למחשב יש שלל יתרונות כמו מודולריות בבנייה שמאפשרת לכם להתאים את המפרט לתקציב, מודים (למי שבוחר להשתמש בהם), משחקים דיגיטליים שיורדים למחירי רצפה אחרי תקופה קצר, אונליין חינם, קטלוג משחקים גדול משמעותית כולל כמה זאנרים שנמצאים רק על הPC, וביצועים עדיפים במידה ויש לכם את הכסף להוציא עליהם.
לקונסולה יש שלל יתרונות משלה כמו העלויות של החומרה, משחקים שעוברים אופטימיזציה ולכן בסיכוי יותר טוב שבאמת תוכלו לשחק בהם בהשקה, נוחות של plug-n-play, חומרה יעודית שמחזיקה בין 5-10 שנים בזמן שכרטיס מסך למחשב שעולה לבדו כמו קונסולה מתיישן אחרי תקופה של חצי מזה, שירות אונליין עקבי בין כל המשחקים שתשחקו, שירות subscription אופציונלי בתשלום שמספק משחקים במחיר מוזל (הופך בימינו לאטרקטיבי אפילו יותר במידה ויש לכם כמה קונסולות של אותו המותג), תמיכה טובה יותר בקו-אופ כורסא, ומספר משחקים אקסלוסיביים או כאלו שלא יוצאים לPC (מה שהולך ומתדלדל מדור לדור).
תמורה למחיר של שחקן PC קמצן (שמשקיע רק פעם אחת בחומרה ואז קונה משחקים בבאנדלים) תהיה תמיד יותר גבוהה בגלל הכמות המטורפת של המשחקים, ולשחקן PC שהמחיר הוא לא פקטור עבורו תמיד יהיה עדיף לקנות PC ומקסימום להחליף אותו באחד חדש יותר.
מצד שני, מחיר הכניסה ההתחלתי לעולם הקונסולות הוא זול משמעותית למוצר שמחזיק לטווח ארוך משמעותית ופה הPC פשוט לא יכול להתחרות. ואם המחיר הוא לא פקטור עבורכם אז הפיתרון הפשוט הוא לקנות גם PC וגם קונסולה וככה להינות משני העולמות.
אפשרות ביניים נוספת היא לקנות קונסולה עבור משחקי הAAA הגדולים ולהשתמש בה לצד הPC או אפילו הלפטופ הישן שלכם שימשיך להחזיק את רוב משחקי האינדי-דארלינג שלא מגיעים לקונסולה אבל ברובם גם לא דורשים יותר מיד משאבים.