swym כתב:אבל זו לא קונסולה ביתית, זו קונסולה משולבת. רמזו לך על זה בצורה גסה מאד מעצם העובדה שהיא מיוצרת בשת"פ עם DENA שהבסיס שלהם הוא מובייל.
מעבר לזה, גם אם זו היתה קונסולה ביתית אז הארכיטקטורה לא ממש היתה משנה אפילו לפורטים, כי הדבר האחרון שרלוונטי למפתחי משחקים היום זו הארכיטקטורה של החומרה שמתחת. משחקים לקונסולות יצאו על כל חומרה אפשרית עד היום, ובדורות האחרונים הם גם ככה עוברים דרך API של יצרנית החומרה ככה שמה שבאמת משנה הוא שכלי הפיתוח והדיבגינג יהיו טובים וברורים.
היום AMD למשל מציעים שרתים על בסיס X64 ועל בסיס ARM, ולכל מי שמריץ את מערכת ההפעלה בפועל זה כמעט ולא משנה מה נמצא למטה. הדבר הכי חשוב מבחינת נינטנדו הוא להיות מסוגלת לחתוך את מיקרוסופט וסוני במחיר, במקביל ללהציע ביצועים יותר טובים - ואם AMD תוכל להציע לה מוצר עם תאימות טובה וארכיטקטורה מבוססת ARM אז יכול מאד להיות שיהיה לה יתרון ביצועים ומחיר.
swym כתב:אבל זו לא קונסולה ביתית, זו קונסולה משולבת. רמזו לך על זה בצורה גסה מאד מעצם העובדה שהיא מיוצרת בשת"פ עם DENA שהבסיס שלהם הוא מובייל.
מעבר לזה, גם אם זו היתה קונסולה ביתית אז הארכיטקטורה לא ממש היתה משנה אפילו לפורטים, כי הדבר האחרון שרלוונטי למפתחי משחקים היום זו הארכיטקטורה של החומרה שמתחת. משחקים לקונסולות יצאו על כל חומרה אפשרית עד היום, ובדורות האחרונים הם גם ככה עוברים דרך API של יצרנית החומרה ככה שמה שבאמת משנה הוא שכלי הפיתוח והדיבגינג יהיו טובים וברורים.
היום AMD למשל מציעים שרתים על בסיס X64 ועל בסיס ARM, ולכל מי שמריץ את מערכת ההפעלה בפועל זה כמעט ולא משנה מה נמצא למטה. הדבר הכי חשוב מבחינת נינטנדו הוא להיות מסוגלת לחתוך את מיקרוסופט וסוני במחיר, במקביל ללהציע ביצועים יותר טובים - ואם AMD תוכל להציע לה מוצר עם תאימות טובה וארכיטקטורה מבוססת ARM אז יכול מאד להיות שיהיה לה יתרון ביצועים ומחיר.
erezronen כתב:רגע, מה? כל מהות ההכרזה המוקדמת על כך ש-NX בפיתוח היתה כדי לתת קונטרה להודעה על השת"פ על DeNA, לא כדי להשלים אותה. נינטנדו אמרו "חתמנו הסכם שת"פ עם DeNA אבל זה לא אומר שאנחנו זונחים את עולם הקונסולות הביתיות המסורתיות, ולמעשה אנחנו עובדים קשה על הקונסולה הסטדנרטית הבאה שלנו ששם הקוד שלנו כרגע הוא NX".
DrKeo כתב:קונסולה משולבת זה מה שאני מדבר עליו בערך שנתיים אבל משולבת אומר קונסולה רגילה שיש לה שלט שהוא ה"3DS". אבל אם זה נכון אין שום סיבה שהקונסולה תהיה קונסולת ARM, רק ה"שלט" / 3DS2 וסוג של צ'יפ תקשורת עם לייטנסי נמוך כמו זה שיש בשלט של הWIIU. ה3DS אגב היא כבר מבוססת ARM. קונסולת ARM נייחת זאת התאבדות, ברור שזה רלוונטי. ברגע שהקונסולות עם ארכיטקטורת X86 פשוטה הפורט פשוט, שלא נדבר על זה שמעבדי ARM הם חלשים בצורה מזוויעה.
איך שלא תסתכל על זה, ללכת על ARM זאת התאבדות. אפס משחקי צד ג' של הפס4 והONE, בדיוק כמו הWII או הWIIU.
DrKeo כתב:ארכיטקטורה דומה = פורטים פשוטים. הכל עניין של עלות מול תועלת, אם הפורט לא יהיה הדבר הכי פשוט בעולם נינטנדו לא תקבל תמיכת צד ג', זה הכל. המשוואה לדעתי כן כל כך פשוטה. נינטנדו צריכה כוח שווה או גדול לתחרות וארכיטקטורה דומה כדי להצליח בדור הזה.
swym כתב:DrKeo כתב:ארכיטקטורה דומה = פורטים פשוטים. הכל עניין של עלות מול תועלת, אם הפורט לא יהיה הדבר הכי פשוט בעולם נינטנדו לא תקבל תמיכת צד ג', זה הכל. המשוואה לדעתי כן כל כך פשוטה. נינטנדו צריכה כוח שווה או גדול לתחרות וארכיטקטורה דומה כדי להצליח בדור הזה.
מה שהופך את הפורטים לפשוטים זו לא השאלה האם הארכיטקטורה היא x86 או arm או powerpc, אלא רק כמה הכלים שמעל חוסכים כאבי ראש בהמרה. לצורך העניין יוניטי הוא מנוע משחק שמאפשר פורטים פשוטים בין ארכיטקטורות חומרה שונות משמעותית אחת מהשניה ומפתחים לפעמים מסבים את המשחק שלהם בלחיצת כפתור בלי שהם צריכים אפילו להתייחס לארכיטקטורה שמתחת.
אם תסתכל היום על מודעות דרושים, אתה כמעט אף פעם לא תמצא בדרישות "פיתוח לx86" או "פיתוח לARM".
DrKeo כתב:swym כתב:DrKeo כתב:ארכיטקטורה דומה = פורטים פשוטים. הכל עניין של עלות מול תועלת, אם הפורט לא יהיה הדבר הכי פשוט בעולם נינטנדו לא תקבל תמיכת צד ג', זה הכל. המשוואה לדעתי כן כל כך פשוטה. נינטנדו צריכה כוח שווה או גדול לתחרות וארכיטקטורה דומה כדי להצליח בדור הזה.
מה שהופך את הפורטים לפשוטים זו לא השאלה האם הארכיטקטורה היא x86 או arm או powerpc, אלא רק כמה הכלים שמעל חוסכים כאבי ראש בהמרה. לצורך העניין יוניטי הוא מנוע משחק שמאפשר פורטים פשוטים בין ארכיטקטורות חומרה שונות משמעותית אחת מהשניה ומפתחים לפעמים מסבים את המשחק שלהם בלחיצת כפתור בלי שהם צריכים אפילו להתייחס לארכיטקטורה שמתחת.
אם תסתכל היום על מודעות דרושים, אתה כמעט אף פעם לא תמצא בדרישות "פיתוח לx86" או "פיתוח לARM".
מה קשור טיעון יוניטי? מדובר במנוע שפתחו בשבילך לכל קונסולה. מפתחים צריכים לרוב להמיר את המנוע שלהם לקונסולה מסויימת ואם הארכיטקטורה פריקית, זה קשה. אם הארכיטקטורה היא PC זה סופר פשוט. כמובן שזה תלוי גם בAPI, אבל זאת נינטנדו אז אני יודע כבר מראש ששם המצב לא יהיה טוב.
swym כתב:DrKeo כתב:swym כתב:DrKeo כתב:ארכיטקטורה דומה = פורטים פשוטים. הכל עניין של עלות מול תועלת, אם הפורט לא יהיה הדבר הכי פשוט בעולם נינטנדו לא תקבל תמיכת צד ג', זה הכל. המשוואה לדעתי כן כל כך פשוטה. נינטנדו צריכה כוח שווה או גדול לתחרות וארכיטקטורה דומה כדי להצליח בדור הזה.
מה שהופך את הפורטים לפשוטים זו לא השאלה האם הארכיטקטורה היא x86 או arm או powerpc, אלא רק כמה הכלים שמעל חוסכים כאבי ראש בהמרה. לצורך העניין יוניטי הוא מנוע משחק שמאפשר פורטים פשוטים בין ארכיטקטורות חומרה שונות משמעותית אחת מהשניה ומפתחים לפעמים מסבים את המשחק שלהם בלחיצת כפתור בלי שהם צריכים אפילו להתייחס לארכיטקטורה שמתחת.
אם תסתכל היום על מודעות דרושים, אתה כמעט אף פעם לא תמצא בדרישות "פיתוח לx86" או "פיתוח לARM".
מה קשור טיעון יוניטי? מדובר במנוע שפתחו בשבילך לכל קונסולה. מפתחים צריכים לרוב להמיר את המנוע שלהם לקונסולה מסויימת ואם הארכיטקטורה פריקית, זה קשה. אם הארכיטקטורה היא PC זה סופר פשוט. כמובן שזה תלוי גם בAPI, אבל זאת נינטנדו אז אני יודע כבר מראש ששם המצב לא יהיה טוב.
רוב המפתחים משתמשים כיום במנוע מובנה, שממירים פעם אחת וזהו. רוב המנועים האלו (מאנריל דרך יוניטי ועד מנועים יעודיים של חברות כאלו ואחרות) כבר מותאמים גם לארכטיקטורה של ARM, גם לX86 וגם לPowerPC - בדיוק כמו שבצד הגרפי רובם כבר עובר התאמה גם לDX וגם לOpenGl על כל הנגזרות השונות שלהם לקונסולות ולניידים. להחליט כן/לא לעשות פורט לפלטפורמה מסויימת רק בגלל שהיא מבוססת ARM או X86 זה פשוט לא פקטור.
swym כתב:על מה אתה מדבר? כל משחקי EA עברו כבר לאחד משני מנועים: לסדרת הספורט או לFrostbyte. רוקרסטאר היו על RAGE כל הדור. בתשדה בסטודיו הפנימי עובדת על מנוע Creation לכל המשחקים, פלוס מאז הרכישה של ID חברות צד ג' שמפיצות דרכה מקבלות גישה למנוע שלהם. יוביסופט היחידים הגדולים שמריצים מנוע נפרד לכל סדרת משחקים (פלוס מנוע אחד למשחקי הדו מימד המצויירים), אבל מאחר וכל סדרה מוציאה מפמפמת כל שנה אז הם גם ככה ממחזרים מנוע - ודווקא יוביסופט תמיד היו חברת צד ג' שתמיד היתה כמעט האחרונה עם נינטנדו בכל דור.
אתה חי באיזה עולם דמיוני כאילו לא רק הCPU זה מה שמגדיר את מורכבות החומרה למפתחים בעוד במציאות זה הדבר הכי שולי שיש, אלא כאילו גם צריך איזה חומרה סטנדרטית כדי שהם בכלל יעשו מאמץ - למרות שעד הדור האחרון קיבלנו הבדלים עצומים בין כל חתיכת חומרה וזה לא הפריע לאף אחד.
אין אף סטודיו, אף סטודיו בעולם, שיבוא ויגיד לך עכשיו שהוא לא הולך לפתח משחק לפלטפורמה מסויימת רק כי המעבד שלה עובד בארכיטקטורה אחרת. הדבר היחיד שמעניין אותם זה כמה נוח להמרה הAPI - כי מולו הם עובדים.
DrKeo כתב:swym כתב:על מה אתה מדבר? כל משחקי EA עברו כבר לאחד משני מנועים: לסדרת הספורט או לFrostbyte. רוקרסטאר היו על RAGE כל הדור. בתשדה בסטודיו הפנימי עובדת על מנוע Creation לכל המשחקים, פלוס מאז הרכישה של ID חברות צד ג' שמפיצות דרכה מקבלות גישה למנוע שלהם. יוביסופט היחידים הגדולים שמריצים מנוע נפרד לכל סדרת משחקים (פלוס מנוע אחד למשחקי הדו מימד המצויירים), אבל מאחר וכל סדרה מוציאה מפמפמת כל שנה אז הם גם ככה ממחזרים מנוע - ודווקא יוביסופט תמיד היו חברת צד ג' שתמיד היתה כמעט האחרונה עם נינטנדו בכל דור.
אתה חי באיזה עולם דמיוני כאילו לא רק הCPU זה מה שמגדיר את מורכבות החומרה למפתחים בעוד במציאות זה הדבר הכי שולי שיש, אלא כאילו גם צריך איזה חומרה סטנדרטית כדי שהם בכלל יעשו מאמץ - למרות שעד הדור האחרון קיבלנו הבדלים עצומים בין כל חתיכת חומרה וזה לא הפריע לאף אחד.
אין אף סטודיו, אף סטודיו בעולם, שיבוא ויגיד לך עכשיו שהוא לא הולך לפתח משחק לפלטפורמה מסויימת רק כי המעבד שלה עובד בארכיטקטורה אחרת. הדבר היחיד שמעניין אותם זה כמה נוח להמרה הAPI - כי מולו הם עובדים.
על מה אני מדבר? על מה אתה מדבר. כל מפיצה צריכה להחליט שהיא תומכת בNX וממירה את מנוע שלה לNX. פרוסט בייט לא תומך בNX, צריך לעבוד ולהמיר אותו שיתמוך בNX. אם EA תשים זין על נינטנדו, פרוסט בייט לא יתמוך בNX. יוניטי זה טוב ויפה, אבל אף אחד בעולם הAAA לא משתמש בו.
DrKeo כתב:טוב, גם הNX הולך להיות פח
מיאמוטו:
"I think unfortunately what ended up happening was that tablets themselves appeared in the marketplace and evolved very, very rapidly, and unfortunately the Wii system launched at a time where the uniqueness of those features were perhaps not as strong as they were when we had first begun developing them.
"So what I think is unique about Nintendo is we're constantly trying to do unique and different things. Sometimes they work, and sometimes they're not as big of a hit as we would like to hope."
"After Wii U, we're hoping that next time it will be a very big hit."
swiss-the-engine כתב:די נו תפסיקו... נחמד שיש חברה כזאת.
Laskin כתב:התקווה האמיתית היא ש... לא יהיה גימיק בכלל. או שהוא יהיה תוספת שלא חייבים לקנות עם המכשיר, שמפתחים יוכלו פשוט להתעלם ממנה![]()
אבל זה נינטנדו, ויש להם לדעתי FOCUS GROUP שמורכב מהיפנים הכי הזויים שיש, שעל כל דבר הם אומרים "כן! זה העתיד! זה מושלם!", בלי הרבה קשר למוצרים שמנסים עליהם.
(מחזיק אצבעות עד E3 הבא)
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 29 אורחים