Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5463
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 10 אוגוסט 2015, 16:32

טוב זה הדפדפן. בכרום ואופרה עובד, בפיירפוקס וIE לא עובד.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42472
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 10 אוגוסט 2015, 17:16

כנראה משתמש בwebkit שרק אופרה, כרום, הדפדפן של האייפון וספארי תומכים בה :)
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5463
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 10 אוגוסט 2015, 17:26

"הדפדפן של האייפון וספארי" הם לא אותו דבר?
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42472
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 10 אוגוסט 2015, 17:40

swiss-the-engine כתב:"הדפדפן של האייפון וספארי" הם לא אותו דבר?

הם שניים שונים למרות שיש להם מנוע די דומה מאחור. למשל הדפדפן של האנדרואיד וכרום, לפחות פעם כי לא התעדכנתי לאחרונה, היו שני דפדפנים שונים לגמרי שאפילו לא רצים על מנועים דומים כך שדברים שהיו עובדים על אחד לא היו עובדים על השני וההפך.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 7071
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Klayman » 10 אוגוסט 2015, 20:35

אבל גם כרום כבר לא משתמש בWEBKIT לא? הם לא עברו לבלינק?
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42472
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 10 אוגוסט 2015, 23:21

Klayman כתב:אבל גם כרום כבר לא משתמש בWEBKIT לא? הם לא עברו לבלינק?

בלינק הוא פיתוח שנבע מתוך WEBKIT, כלומר אפשר להגיד בצורה מסויימת שבלינק גם רץ על בסיס WEBKIT. בדרך כלל כשיש משהו שעובד בכרום/אופרה/ספארי אבל לא בפיירפוקס זה אומר שמשתמשים בפיצ'ר של WEBKIT.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42472
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 13 אוגוסט 2015, 19:13

גיימינג בולט מעלים תאוריה, שהיא התאוריה שלי מלפני שנתיים :)
http://gamingbolt.com/why-metal-gear-so ... n-big-boss
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bling » 13 אוגוסט 2015, 19:30

וואי זה די ארוך יש איזה TL;DR לכל זה? :)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42472
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 13 אוגוסט 2015, 19:53

הTL;DR הוא שהם אומרים את התאוריה שלי מפלני שנתיים וחצי שבסוף המשחק מגיעים לקטע שביג בוס שולח את סנייק לעצור את עצמו. פשוט הם לא מעלים את הקונספט האדיר שלי של לתת לך לשחק את סנייק והשלב האחרון הוא MOTHER BASE שבנית לאורך כל המשחק שבסופו ביג בוס :)
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bling » 14 אוגוסט 2015, 11:45

אה, חשבתי הם מחדשים משהו ובעיקר שיש להם ראיות וסימנים ללמה זה הולך לקרות ולא רק בקשה או תיאוריה, שאותה כבר קראתי ממך, לא צריך עוד מקור :P

תודה בכל מקרה :)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42472
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 14 אוגוסט 2015, 11:53

דווקא יש שם כל מני דברים ומקורות, אני פשוט לא יודע אם אתה רוצה לקרא את זה כי הם הולכים רחוק ומשתמשים בכל מני רישומים של שחקנים ומדובבים כדי להוכיח דברים.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 14 אוגוסט 2015, 13:29

DrKeo כתב:הTL;DR הוא שהם אומרים את התאוריה שלי מפלני שנתיים וחצי שבסוף המשחק מגיעים לקטע שביג בוס שולח את סנייק לעצור את עצמו. פשוט הם לא מעלים את הקונספט האדיר שלי של לתת לך לשחק את סנייק והשלב האחרון הוא MOTHER BASE שבנית לאורך כל המשחק שבסופו ביג בוס :)


אני כנראה לא אשחק בMGS V, אבל התאוריה שלך עדין נשמעת לי ממש מגניבה. במיוחד אם זה ילך עד הסוף ובעצם יעשו רימייק של MG המקורי כאחד השלבים האחרונים.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42472
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 14 אוגוסט 2015, 14:49

כן, זה יהיה אדיר אבל או שהוא יצטרך לעוות את הlore או שהוא יצטרך ממש למרוח את זה כי סנייק הורג את ביג בוס רק בmg2 (ספויילרים ל1990!).

גם יש סוג של ניתוק מסויים כי בmgs5 ביג בוס בונה את outer heaven על אסדות בים בזמן שבmg1 זה בסיס בג׳ונגל ליד דרום אפריקה. אני לא בטוח איך קוג׳ימה הולך לנתב את העלילה כדי שתתאים, נחכה ונראה :)
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42472
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 16 אוגוסט 2015, 01:37

סיפור מצחיק. התחלתי לשחק בGZ, קראתי את הקטע שמפרט על העלילה של PW (הוא כולל בתוכו גם קצת MGS3 ועדין הצליחו להכניס את כל העלילה ב11 "עמודים" וכשאני אומר עמוד אני מתכוון שורה וחצי בכל עמוד). אני קורא עמוד, שניים, שלוש, אז אני מגיע לעמוד 9 ומבין שסיימו את כל העלילה שחוויתי בPW אבל איכשהו יש עוד שני עמודים. מה מסתבר? אחרי שמסיימים את PW אתה חוזר לMOTHER BASE ואתה יכול להמשיך לעשות משימות. מסתבר שאם עושים מספיק GRIND, מופיעות לאט לאט עוד משימות שגם הן סוג של GRIND (דמות מסויימת שאתה תופס בסוף המשחק, וכל פעם היא בורחת ואתה צריך למצא אותה באחת המשימות של המשחק ששחקת כבר. GRIND משעמם מוות). ומה עוד מסתבר? אחרי שמסיימים את כל משימות הGRIND ועושים את כל משימות הGRIND שהן פותחות, קורה משהו עלילתי והמשחק ממשיך! WTF? פספסתי איזה רבע מהעלילה של PW, מה נסגר איתך קוג'ימה? זה מפגר ברמות.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42472
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 17 אוגוסט 2015, 01:18

אה, אזזזז... חזרתי לPW :/
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bozeman
Veteran
הודעות: 4916
הצטרף: 09 אפריל 2013, 06:37

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bozeman » 17 אוגוסט 2015, 02:11

מנצל כל רגע עד הלידה. יפה...
תמונה

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bling » 17 אוגוסט 2015, 11:23

DrKeo כתב:סיפור מצחיק. התחלתי לשחק בGZ, קראתי את הקטע שמפרט על העלילה של PW (הוא כולל בתוכו גם קצת MGS3 ועדין הצליחו להכניס את כל העלילה ב11 "עמודים" וכשאני אומר עמוד אני מתכוון שורה וחצי בכל עמוד). אני קורא עמוד, שניים, שלוש, אז אני מגיע לעמוד 9 ומבין שסיימו את כל העלילה שחוויתי בPW אבל איכשהו יש עוד שני עמודים. מה מסתבר? אחרי שמסיימים את PW אתה חוזר לMOTHER BASE ואתה יכול להמשיך לעשות משימות. מסתבר שאם עושים מספיק GRIND, מופיעות לאט לאט עוד משימות שגם הן סוג של GRIND (דמות מסויימת שאתה תופס בסוף המשחק, וכל פעם היא בורחת ואתה צריך למצא אותה באחת המשימות של המשחק ששחקת כבר. GRIND משעמם מוות). ומה עוד מסתבר? אחרי שמסיימים את כל משימות הGRIND ועושים את כל משימות הGRIND שהן פותחות, קורה משהו עלילתי והמשחק ממשיך! WTF? פספסתי איזה רבע מהעלילה של PW, מה נסגר איתך קוג'ימה? זה מפגר ברמות.

נו אז מסתבר שבתקציר שקראתי על GZ ידעתי יותר על המשחק מאשר מי ששיחק בו כמוך, מצחיק :)

ואתה אשכרה חוזר לשחק בזה אחרי שהבנת שאתה צריך לעשות את כל ה GRIND הזה? GRIND במשחק PSP כן? אתה סוג של מזוכיסט תגיד לי? זה משהו שהייתי מצפה לשמוע מקרירין לא ממך.

ד"א הקטע של ה GRIND די יכול גם לדפוק את MGS5 לא? הבנתי שה MB זה לא איזה משהו אופציונאלי והוא די הכרחי בשביל להתקדם שם, אם צריך להגיע לדרגות מסויימות ולפתוח ציוד מסויים כדי שתוכל להמשיך במשחק זה הולך להיות מאוד מעורר מחלוקת, מה שעבר יחסית בשלום במשחק PSP לא קרוב למה שיקרה במשחק ראשי על קונסולה ביתית.

בכלל יש סיכוי טוב ש MGS5 יהיה המשחק הכי מעורר מחלוקת בסדרה, הוא עושה כל כך הרבה שינויים קיצוניים שאין סיכוי שכולם יהיו מרוצים.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42472
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 17 אוגוסט 2015, 12:55

קשה לתאר את האבסורד, בערך שליש מהעלילה (או יותר נכון עמוד 9 עד 11 מתוך 11 של התקציר בGZ) נמצא מאחורי חומה מטורפת עם כל מני שלבים שונים. צריך להבין, המשחק מורכב מ26 משימות ראשיות וכמעט 100 משימות צדדיות. אתה נמצא כל הזמן בMB, עושה פעולות שונות כמו משחק CIV למשל. בסופו של דבר נגמרו לך הפעולות שעשית (למשל אתה מתחיל פיתוח של משתיק קול לאקדח. הפיתוח לא יזוז, ישאר על 0%) ואז אתה הולך ועושה משימה וברגע שאתה עושה משימה זה מקדם אותך לצעד הבא (כך שלמשל המשתיק קול שלך עכשיו יהיה 36% מוכן). בדומה ללחוץ "סיימתי תור" בCIV.

ברגע שאתה מסיים את המשימה ה26, האחרונה במשחק, אתה חוזר לMB והמשחק למעשה ממשיך אבל בסוג של גריינד חסר מטרה. יש לך כמובן את ה100 משימות צד הללו שוכבות לך בתפריט שאתה יכול לעשות בכל רגע (ובעצם חייב כדי להתקדם "לצעד" הבא, הרי אחרי בערך 5 דקות בMB נגמרו לך הדברים שאתה יכול לעשות) אבל אין לך באמת מטרה או כיוון, זה פשוט להמשיך לשחק בשביל לשחק כי אתה נהנה לפתח את MB.

אבל זה לא בדיוק נכון, מדי פעם נפתחים לך דברים (כמו למשל הסיפור של הבוס מסופר על ידי אווה. זאת סתם קלטת אבל היא מועברת מצויין) אבל לא באמת ברור מה צריך לעשות כדי לפתוח דברים, זה מרגיש כאילו דברים קורים רנדומאלית. בסוף המשחק תפסת את אחד הרעים והוא בכלא שלך, נקרא לו מר X כדי לא להכנס לטרטורית ספויילרים. מסוף המשחק הצעדים שצריך לעשות כדי להגיע שוב לקטע של העלילה (שלא ברור שהוא קיים כי לא אומרים לך עליו ואני בכלל גיליתי עליו מהמסמכים בGZ):
1) לשחק 3-6 משימות צד (זה רנדומאלי לכל שחקן), אחריהן מילר אומר שמר X ברח ומתווספת משימה ראשית למצא ולתפוס אותו שוב
2) לשחק עוד 3-6 משימות צד, אז מרק X שוב בורח ושוב יש משימה ראשית לתפוס אותו
3) חשבת שמר X ישאר? לא, הוא לא. צריך לעשות 3-6 משימות נוספות, הוא בורח שוב וכך הלאה שש (שש!!) פעמים. כלומר צריך לעשות בערך 18 עד 36 משימות צד רק כדי שאדון X יברח שש פעמים שונות ויפתח לך שש משימות שונות של לחפש אותו. ושיהיה ברור, הכל מתרחש באזורים שעשית כבר בסינגל פלייר רק שכל פעם זורקים את מר X במחבוא אחר באותו שלב. כנ"ל על המשימות צד, מדובר בכל מני "תהרוס 10 מטרות תוך 30 שניות" בשלבים שכבר שחקת בסינגל. כלומר הגריינד של הגיירנד.
4) אחרי שתפסת את מר X שש פעמים שונות ומילר הגיע למסקנה הגאונית שמישהו מבפנים עוזר לו, אתה צריך לעמוד בקריטריונים הבאים:
א' - לסיים לבנות את מטאל גיר זיק. אתה בונה אותו בעזרת LOOT שאתה מקבל מחיסול בוסים רובוטים סטייל השאגוהד כלומר צריך לשחק שעות כדי לסיים אותו.
ב' - צריך לסיים לבנות חלקים מסויימים במפעל שלך בMB. אותו חלק ספציפי דורש 12 תורות (כלומר 12 משימות) להשלים בניה.
ג' - צריך להיות לפחות דרגה 40 במחקר.
ד' - צריך לשים על מטאל גיר זיק לפחות RAILGUN אחד.
ה' - צריך לשחק לפחות עוד 6 משימות צד נוספות.

אז אחרי שעשית את כל זה, פעולות שלא מוסברות בשום מקום ואתה אמור לעשות אותן "רנדומאלית" ככה בלי לדעת בכלל שצריך לעשות אותן, רק אז תפתח לך המשימה האחרונה האמיתית שמובילה לעלילה של עמודים 9-11 בתקציר של GZ. פאקינג שיט איזה טרוף, פשוט טרוף! אין שום דבר בעולם ששחקן רגיל יגלה את זה, רק אם הוא טוחן את המשחק הזה מכל כיוון אפשרי ויצא לו בטעות לעשות את כל המרכיבים פשוט כי הוא שחק המון.

בקיצור, פאק קוג'ימה, הזוי לגמרי. לא יודע מה נסגר איתו שם. אני עשיתי את זה עכשיו עם GUIDE, לקח לי בערך 4 שעות ועכשיו רק נשארו לי לעשות איזה 3-4 משימות צד כדי שהמשימה האחרונה תפתח לי. לא מבין מה נסגר עם קוג'ימה, הרי המשימה האחרונה הזאת משנה יחס לגמרי לאחת מהדמויות, היא חושפת בוגד ובלי להגיע למשימת סיום הזאת אתה יכול לחשוב שהדמות הזאת לגמרי חברה שלך ואיתך. כל כך מוזר :/
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bling » 17 אוגוסט 2015, 14:44

וואו זה נשמע זבל מוחלט, אני מקווה שבשביל קוג'ימה המשחק PSP היה סוג של פיילוט למה שהוא ירצה לעשות בעתיד ושהוא לא מתכנן להכניס מכניקות כאלו ל MGS5, זה יהיה נורא ולי אין סבלנות כמוך, גם עם GUIDE לסבול שטויות כאלו.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42472
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 17 אוגוסט 2015, 16:03

זה פשוט הזוי אבל קוג'ימה לעולם לא יעשה את זה במשחק קונסולה ביתית, המשחקי PSP הניידים שלהם תמיד היו מלאים בזבל. זה לא באמת משחק ראשי בסדרה, הוא כמו פרק צד חמוד שמשלים את מה שקרה בין MGS3 ו-GZ.

אני חושב ש5 הולך להיות מאוד רחוק מזה. MGS5 הוא בעצם RPG עולם פתוח מלא בקווסטים ראשיים וקווסטים צדדים ולהגיד את האמת אני חושב שזה לגמרי מגניב אם יכפו עלי לעשות קצת משימות צד (כל עוד הן טובות ולא "תהרוס 3 מטרות תוך 10 שניות") בניגוד ללמשל הוויצ'ר 3 שיוצא בהנחה שאתה לא הולך לעשות אפילו משימת צד אחת. אני גם בטוח שMGS5 יהיה עם משימות צד אדירות שבטח חלקן יהיו סוג של THROW BACK עם כל מני דברים כמו הצלה של פרנק יגר או פגישה עם סייקו מנטיס.

PW עם תקציב יותר נמוך מMGS1, זה באמת משחק פשוט שיכל בכיף להיות על האייפון (כנראה אחד ממשחקי האייפון הכי גדולים ומרשימים שתראה, אבל באמת שהקשר בינו לבין AAA כמו MGS5 קלוש), רוב הסרטוני מעבר שלו הם תמונות סטטיות עם דיבוב ברקע למען השם. MGS5 זה סיפור אחר לגמרי, זה מגה RPG מטורף עם בניית בסיס ורבדים של משחק ניהול, זה לא PW.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bling » 17 אוגוסט 2015, 16:56

אבל זה נשמע יותר כמו עיצוב נוראי לא עניין של תקציבים מה שאתה מתאר, במיוחד הקטע הזה של הצעדים שצריך לעשות לפני התקדמות העלילה, אבל גם גריידינג זו סכנה שיכולה לקרות גם במשחקים עתירי תקציב.

עם הוויצ'ר התוכן צד הוא טוב הרבה בזכות זה שיש סיפור מעניין לרוב מאחוריו שיכול לעמוד גם באופן עצמאי, יש דיאלוגים ובחירות שאתה עושה שם וכן, יש גם עניין של לבנות דמות וציוד, משהו שהוויצ'ר בנוי סביבו מהיסוד ואני לא בטוח שיהיה מעניין באותה המידה ב MGS5, הרי אם תפתח עוד מאה אקדחים זה יעזור לך במשהו?
זה לא נראה לי כמו הוויצ'ר שיש התלהבות מלקבל ציוד בדרגה גבוהה ויש לך רצון לעלות בדרגות כדי שתוכל ליצור את הציוד הזה, שם יש ממש מערכת שלמה ומורכבת סביב כל העניין של בניית הדמות, ב MGS5 אתה משחק בהתגנבות ולאויבים אין בדיוק דרגות, זה לא שיש לך דרייב עכשיו לבנות פה איזה ביג בוס מפלצתי, זה גם סגנון אחר עם ההתגנבות, מלחתכילה אתה לא מתעמת עם כל דבר כמו בוויצ'ר.

בהמשך לתוכן צד, קשה לי להאמין שיהיה לו את העומק של הוויצ'ר, יש לי זה מרגיש כאילו יהיו איזה 100 משימות חלץ ג'ון-דו, מצא מסמך X, תתנקש במטרה וכו', העניין יבוא כביכול מהאופציות שיהיו לך באיך לגשת למשימות שבאמת נראות אינסופיות אבל זה לא מרגיש עד עכשיו שהתוכן סופר מעניין שם.
בקיצור אני מאוד סקפטי לגבי המשחק הזה מבחינתי, יכול להיות שיתקבל באהדה יחסית, אבל גם RE4 (שזה התסריט הכי מושלם שיכול להיות ל MGS5 כדוגמא למשחק ששינה ז'אנר) התקבל הכי טוב שיש ואני לא הייתי הכי מרוצה מהכיוון שהסדרה לקחה איתו.

ד"א משהו שנחשף אחרי שהעיתון היפני שעשה את הכתבה על התנאים הרעים בקונאמי תרגם את הכתבה לאנגלית, התקציב של הפיתוח עצמו של המשחק הגיע כבר ל 80 מליון דולר (יכול להיות שעבר את זה מאז הדיווח), זה לא כולל שיווק (שבטח ביחס הנוכחי של קונאמי לא יהיה גבוה), זה נשמע לי תקציב ממש גבוה לפיתוח נטו של משחק.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42472
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 17 אוגוסט 2015, 17:06

bling כתב:אבל זה נשמע יותר כמו עיצוב נוראי לא עניין של תקציבים מה שאתה מתאר, במיוחד הקטע הזה של הצעדים שצריך לעשות לפני התקדמות העלילה, אבל גם גריידינג זו סכנה שיכולה לקרות גם במשחקים עתירי תקציב.

עם הוויצ'ר התוכן צד הוא טוב הרבה בזכות זה שיש סיפור מעניין לרוב מאחוריו שיכול לעמוד גם באופן עצמאי, יש דיאלוגים ובחירות שאתה עושה שם וכן, יש גם עניין של לבנות דמות וציוד, משהו שהוויצ'ר בנוי סביבו מהיסוד ואני לא בטוח שיהיה מעניין באותה המידה ב MGS5, הרי אם תפתח עוד מאה אקדחים זה יעזור לך במשהו?
זה לא נראה לי כמו הוויצ'ר שיש התלהבות מלקבל ציוד בדרגה גבוהה ויש לך רצון לעלות בדרגות כדי שתוכל ליצור את הציוד הזה, שם יש ממש מערכת שלמה ומורכבת סביב כל העניין של בניית הדמות, ב MGS5 אתה משחק בהתגנבות ולאויבים אין בדיוק דרגות, זה לא שיש לך דרייב עכשיו לבנות פה איזה ביג בוס מפלצתי, זה גם סגנון אחר עם ההתגנבות, מלחתכילה אתה לא מתעמת עם כל דבר כמו בוויצ'ר.

בהמשך לתוכן צד, קשה לי להאמין שיהיה לו את העומק של הוויצ'ר, יש לי זה מרגיש כאילו יהיו איזה 100 משימות חלץ ג'ון-דו, מצא מסמך X, תתנקש במטרה וכו', העניין יבוא כביכול מהאופציות שיהיו לך באיך לגשת למשימות שבאמת נראות אינסופיות אבל זה לא מרגיש עד עכשיו שהתוכן סופר מעניין שם.
בקיצור אני מאוד סקפטי לגבי המשחק הזה מבחינתי, יכול להיות שיתקבל באהדה יחסית, אבל גם RE4 (שזה התסריט הכי מושלם שיכול להיות ל MGS5 כדוגמא למשחק ששינה ז'אנר) התקבל הכי טוב שיש ואני לא הייתי הכי מרוצה מהכיוון שהסדרה לקחה איתו.

ד"א משהו שנחשף אחרי שהעיתון היפני שעשה את הכתבה על התנאים הרעים בקונאמי תרגם את הכתבה לאנגלית, התקציב של הפיתוח עצמו של המשחק הגיע כבר ל 80 מליון דולר (יכול להיות שעבר את זה מאז הדיווח), זה לא כולל שיווק (שבטח ביחס הנוכחי של קונאמי לא יהיה גבוה), זה נשמע לי תקציב ממש גבוה לפיתוח נטו של משחק.

אני חושב שאתה טועה בחלק הראשון, השדרוג של MB מרגיש, לפחות בPW, מאוד משמעותי. דבר ראשון אתה ממש בונה בסיס ענקי בMGS5, לא רק תפריטים כמו בPW אבל אפילו בPW, רק להוסיף לרובה צלפים שלא נגעת בו כי הוא עושה המון רעש משתיק קול זה נהדר. לשדרג את הרדאר שפתאום יש לך סוללה שמספיקה לפי 2 זמן, שפתאום הוא רואה למרחק גדול יותר ומזהה יותר דברים ומהר יותר, שפתאום החליפה שלך עושה פחות רעש או שהCQC שלך חזק ומהיר יותר או שהאקדח עם המשתיק קול שלך מרדים אוייבים תוך שניה וחצי ולא תוך 10 שניות. כל הדברים האלה עושים הבדלים מאוד גדולים במשחק, אפילו יותר גדולים מהוויצ'ר כי בסופו של דבר בוויצ'ר כל השדרוגים שתעשה פשוט נותנים לך גישה למפלצות שלא יכלת לנצח לפני זה וכאן השדרוגים הופכים אותך לבעל כלים הרבה יותר שימושיים. גם כל נושא הבניה עצמה של MB זה מניע חזק, לבנות מגה בסיס מלא בחיילים, חיות, חברים ובניינים גדולים זה חתיכת תמריץ שאולי פוגע בנקודה הכי בסיסית בפסיכולוגיה של גיימרים.

כן, נכון, יש גריינדינג חסר כל משמעות בPW, אבל כל המשחק הזה הוא כזה. אפילו שלבים של סינגל ממחזרים אזורים שעברת בהם כבר, זה משחק שכולו גריינד אחד גדול. כל שלב בו הוא איזה חמישה מיני חדרונים וכל פעם מסדרים לך את החדרונים אחרת או ששלב שונה משתמש בחדרונים שעברת בהם כבר. פשוט ככה המשחק, מן משחק אייפון גריינדי שכזה. יש לך הסטוריה של 6 משחקי MGS גדולים מקוג'ימה, אף אחד מהם לא סבל מבעיות גיוון או גריינדינג חסר משמעות. למה אתה חושב שדווקא בMGS קוג'ימה יתחיל?

עריכה:
ועוד בנושא הוויצ'ר, המשחק הזה פשוט עצום כמות התוכן שלו אבל אני חושב שזאת קצת עצימת עיניים להגיד שאין שם גריינד, איזה 50% מהתוכן בוויצ'ר הוא גריינד.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bling » 17 אוגוסט 2015, 18:09

כן אבל האויבים לא מבוססי דרגות ככה שכמה מוטיבציה כבר תהיה לך לפתוח עוד ועוד ציוד שבטח רובו גם לא יהיה כזה שימושי, חוץ מזה שזה גם מכניס חסרונות של משחקים כמו הוויצ'ר ל MGS בכך שיש סכנה שתהיה OP.

ובניגוד לוויצ'ר, ב MGS לפעמים אתה רוצה פשוט להתקדם במשחק ובעלילה, זה עדיין משחק שיש לו פייסינג וקצב (לפחות הקודמים), ואין לך כח לחפירות כמו משימות צד בסיסיות כדי לפתוח יכולות וציוד וכדי שיהיה אפשר להתקדם אם הם יחליטו שצריך גריידינג, קשה לי לראות איך הם בונים עולם עשיר כל כך שיהיה לך מעניין לעשות את כל התוכן צד כמו בוויצ'ר.

אף משחק MGS ראשי קודם של קוג'ימה לא ניסה את מה החמישי עושה, מדובר בשינויים מרחיקי לכת לסדרה ובכלל, מאז RE4 בערך לא נראה לי ראינו סדרה שעוברת כזה שינוי קיצוני, קשה להתבסס על משחקי עבר כשזה נוגע למקרה הזה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42472
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 17 אוגוסט 2015, 18:19

בניגוד לוויצ'ר שבו המשימה הראשונה והאחרונה הן בדיוק אותו דבר רק שה5 מפלצות שאתה הורג בדרגה 1 הן דרגה 3 וה5 מפלצות שאתה הורג בדרגה 35 הן דרגה 30, בMGS שהוא משחק התגנבות אפשר לבנות לך שלבים ואזורים שהרבה יותר קשה להתגנב בהם או שיש לאוייבים מודעות גדולה יותר. זה כמו בבטמן שפתאום לאוייבים יש ראית חום או נשק להרוס גרגולים. גם אל תשכח שחלק גדול בMGS זה הבוסים, אולי יש בוס סופר קשה שהשדרוג הנכון לחליפה שלך או לנשק ספציפי יעשו לך חיים ממש קלים נגדו.

בנושא המשימות צד, זה לא בדיוק אותו דבר. בוויצ'ר אתה מסתובב בעולם ענקי, לפעמים הרכיבה לבד היא 20 דקות מתוך משימת צד של שעה וחצי. בMGS לקחת משימה זה לבחור מתוך תפריט ומשימות פשוטות יותר כנראה יקחו 5 דקות, לא 50. בוויצ'ר זה קשה יותר לדעתי כי לפעמים אתה פשוט רץ בעולם ועושה סימני שאלה או סימני קריאה ואתה יכול להגיע למצב שאתה טוחן 5 שעות ברצף של משימות ריקות מתוכן שהן נטו גריידינג. בMGS, כנראה שהן יהיו יותר בגודל ביס ובגלל שאתה בוחר מתפריט, אחרי 4-5 משימות סתמיות אתה יכול פשוט לקפוץ למשימה ראשית ולהמשיך את הסיפור. וכמובן שזה בהנחה שמשימות הצד הן סתמיות ומרגישות כמו גריידינג חסר ערך, אם הן מושקעות ועשויות טוב זה גם זה לא רלוונטי.

ורק הערה אחרונה, אם יש משהו שאי אפשר להגיד על קוג'ימה זה שחסרים לבן אדם רעיונות לגיוון. בMGS2 כל דקה אתה עושה משהו אחר וכל המשחק מתרחש בסוגל של MOTHER BASE אחד גדול ולא בעולם פתוח ענקי באפגניסטן עם מדבריות וג'ונגלים :)
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bling » 17 אוגוסט 2015, 18:48

בוויצ'ר יש ממש עולם, LORE ובחירות להכל וגם יש לא מעט חקירה ותחושת הרפתקאה חזקה שנותנת אפיות ללא מעט קווסטים, אלו לא דברים ש MGS5 יתבסס עליהם, הרי גם העולם הפתוח הוא סוג של מגרש משחקים ולא באמת שאתה יכול ללכת לאיזור משימה ולנטוש אותו ולחזור מאוחר יותר וכו', אתה צריך לשגר אותה קודם ואם אתה לא עושה אותה אתה נכשל, יש לך מגבלות שם.

וכן ברור שבוויצ'ר יש סכנה של תחושת גריינדינג, שזה בעיקר אם אתה משחק בצורה שכזו של לאסוף סימני שאלה ברצף במפה, הרי ברור שהמשחק לא דורש את זה (אחת הבעיות הגדולות שלו כידוע זה שהוא לא דורש כלום, לא רק סימני שאלה אלא גם תוכן צד :/) ככה שאין חובה לזה, זה בעיקר צורת משחק לא כל כך מומלצת שאנשים עם OCD כמוך נופלים לתוכה :) (וגם אני מודה שהיו לי רגעים שפתרתי סימן שאלה ואז ראיתי כמה קרובים לידו ופתאום נגררתי ל 4 שעות כאלו שניקיתי חצי מפה, אבל זו בעיקר אשמתי, לא אשמת המשחק)

ב MGS5 זו תהיה בעיה ברמה אחרת אם יש חובה לדברים כאלו, וכן החשש זה שהרבה מהמשימות צד ירגישו כמו הסימני שאלה מהוויצ'ר, רק ברמה אולי יותר טובה כי בכל זאת הגיימפליי של MGS5 הוא בכמה רמות מעל, אבל לא בהבדל גדול במיוחד מבחינת התוכן.

MGS2 היה משחק לניארי עם מבנה מאוד הדוק, הפעם קוג'ימה צריך לעשות איזה 200+ משימות ושבטח יקח יותר מ 100+ להשלים הכל, זה אתגר הרבה יותר קשה לעשות את זה מגוון ומעניין מספיק.


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 16 אורחים