דיון הVR הרשמי

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42029
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: דיון הVR הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 26 אוגוסט 2015, 18:43

האמת שאני לא בטוח איך המצלמה בדיוק עובדת במשחקי VR בקטע של הסיבוב. אבל כן, בתאוריה אם הסטיק הימני מסובב אותך בלי שאתה מזיז את הראש זה יכול להיות מקור לבחילות.

אבל בגלל זה משחקי מירוץ/חלל/סימולציה הם כל כך מושלמים. אתה תקוע בתא טייס, אתה לא הולך או מסתובב לשום מקום וכל מה שזז הוא המטוס/מכונית ואתה רק מסובב את הראש. גם משחקים בגוף שלישי עובדים יופי כי אתה בעצם "המצלמה", מרחף ועוקב אחרי הדמות בלי שמתערבים לך בסיבוב של הראש.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24147
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: דיון הVR הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 26 אוגוסט 2015, 18:52

בקשר לסטאר סיטיזן - אם אתה מתכוון רק לקטעים בחלל, אז ברור, אבל בעולמות השונים זה יהיה בעייתי יותר...
בכל מקרה העיקר שיעשו הסבה למלא משחקים מעולים מהעבר... אני מוכן לשלם היום 500 דולר בשביל קסדה+ביושוק+אינפיניט מותאם כמו שצריך לVR

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42029
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: דיון הVR הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 26 אוגוסט 2015, 19:00

גם בביושוק משתלטים לך על המצלמה, צריך איזה חברה סטייל bluepoint שתעשה המרות ותשנה את הקטעים האלה שיהיו חופשיים יותר.

בנושא סטאר סיטיזן, לא ברור לי מה יהיה בכלל בעולמות ואם יהיו עולמות בסינגל או רק משחק חלל בלבד. נחכה ונראה, כמו שאמרתי מקרה הכי גרוע תרד לMEDIUM בגרפיקה למרות שלא נראה לי שאדם עם SLI של 970 צריך להתפשר על משהו :)
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24147
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: דיון הVR הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 26 אוגוסט 2015, 19:10

כן, אני פחות מודאג לגבי עצמי (:
ובקשר למצלמה שמשתלטת, שזה די בלתי נמנע עם ביושוק אינפיניט - זה לא כזה נורא, ואין באמת המון קטעים כאלה, והם די קצרים. אפשר לעשות תנועה מוגבלת, או לנסות לכוון את השחקן להסתכל למקום מסויים עם איזה משהו על המסך שינחה אותך. זה נשמע לי סביר לגמרי...

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42029
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: דיון הVR הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 26 אוגוסט 2015, 19:16

אני משער שצריך לעשות כל מני השלמות של העולם כדי לתת לך לסובב את הראש בחופשיות בקטעים שמשתלטים עליך. אם נניח בקטע שהמגדל של אליזבת' מתרסק שהוא על מסילה, אם נותנים לך להסתכל עכשיו חופשי אז אולי איזה קיר שנמצא בצד הפוך למצלמה, עכשיו שאתה יכול להסתכל לאחור צריך איזה חברה שתשב ותשלים את הקיר הזה. כלומר צריך סוג של פורט מסויים למשחקים עם קטעים שלוקחים לך את השליטה במצלמה, זאת לא המון עבודה פשוט אני לא חושב שפאטצ' קטן שנותן לVR לעבוד יעשה את העבודה במשחקים כאלה. בגלל זה אני חושב שמשחקים כמו דאוס אקס למשל שהם איטיים ומאוד חקירתיים יעבדו מעולה בVR. הבעיה היחידה היא שיש שם סרטונים מרונדרים מראש. רואה למה אני שונא סרטים מרונדרים מראש בגרפיקה של המשחק? זה קקה! :)
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: דיון הVR הרשמי

הודעהעל ידי bling » 26 אוגוסט 2015, 19:34

לאסקין מאוד מעניין היה לקרוא את הרשמים שלך, עכשיו רק צריך להוריד מההתלהבות שלך 90% בערך ואני מנחש שככה רובנו נגיב (שזה עדיין בהתלהבות) :)
אבל מה אתה חושב לגבי זמן משחק ממושך, זה לא הציק לך אחרי כמה זמן?

תיארת סחרחורות כשיצאת מהמשחק, זה כבר סימן לא משהו שזה יכול לגרום למעמסה, מעניין אם באמת ב VIVE אין תופעות כאלו כמו שמובטח.

KEO, סטאר סיטיזן אמור להיות המשחק הכי תובעני שיש על ה PC לא? אז איך דווקא הוא לא בעייתי מבחינת כח ל VR?
לפי דרישות המערכת של אוקלוס זה נשמע שה 970 שלך לא יספיק למשחק כזה.

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: דיון הVR הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 26 אוגוסט 2015, 19:43

DrKeo כתב:האמת שאני לא בטוח איך המצלמה בדיוק עובדת במשחקי VR בקטע של הסיבוב. אבל כן, בתאוריה אם הסטיק הימני מסובב אותך בלי שאתה מזיז את הראש זה יכול להיות מקור לבחילות.

אבל בגלל זה משחקי מירוץ/חלל/סימולציה הם כל כך מושלמים. אתה תקוע בתא טייס, אתה לא הולך או מסתובב לשום מקום וכל מה שזז הוא המטוס/מכונית ואתה רק מסובב את הראש. גם משחקים בגוף שלישי עובדים יופי כי אתה בעצם "המצלמה", מרחף ועוקב אחרי הדמות בלי שמתערבים לך בסיבוב של הראש.


אבל בדיוק אותו הדבר קורה גם במשחקי המסילה האלו. אתה רואה שאתה מתקדם קדימה, אבל אין שום תחושה של התקדמות בשאר הגוף. יש אנשים שיותר רגישים לזה ויש אנשים שפחות. זה לא שונה ממה שקורה כאשר קוראים ספר ברכב נוסע, למשל.
תמונה

Laskin
Elder
הודעות: 24147
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: דיון הVR הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 26 אוגוסט 2015, 19:48

bling כתב:לאסקין מאוד מעניין היה לקרוא את הרשמים שלך, עכשיו רק צריך להוריד מההתלהבות שלך 90% בערך ואני מנחש שככה רובנו נגיב (שזה עדיין בהתלהבות) :)
אבל מה אתה חושב לגבי זמן משחק ממושך, זה לא הציק לך אחרי כמה זמן?

תיארת סחרחורות כשיצאת מהמשחק, זה כבר סימן לא משהו שזה יכול לגרום למעמסה, מעניין אם באמת ב VIVE אין תופעות כאלו כמו שמובטח.

KEO, סטאר סיטיזן אמור להיות המשחק הכי תובעני שיש על ה PC לא? אז איך דווקא הוא לא בעייתי מבחינת כח ל VR?
לפי דרישות המערכת של אוקלוס זה נשמע שה 970 שלך לא יספיק למשחק כזה.


I dare you לא להתלהב כמוני... הבנתי שיש בקניון ארינה גם משהו כזה.
אני הכי פחות התלהבתי מזה מכל המשפחה שלה, כי אני גם ידעתי בדיוק במה מדובר ומה מצפה לי... אבל לא סטאר וורס (: זה באמת הפתיע אותי.
עניין הבחילה לפי מה שקראתי השתפר מאז DK2 המון, עפ״י הרשמים, וזה גם משתנה ממשחק למשחק. על הדמו של סטאר וורס בחיים לא שמעתי לפני כן ואני כל הזמן בעניינים של מציאות מדומה, אני חושב שזה היה ממש משחק לא מותאם כמו שצריך, הדמו של רכבת ההרים למרות שהוא על מסילה לא עשה לי תחושת בחילה, ובכל מקרה זה משהו שיש מצב שמתרגלים אליו, המח *ממש* מבולבל בשניות הראשונות, זה משהו שאתם חייבים לחוות בעצמכם. זה משהו שעושה סוויץ׳ של ממש, במח. יש לי תינוקת עכשיו אז אני יכול רק להשוות את זה לדברים כאלה, נגיד מקלחת ראשונה או פעם ראשונה שהם שותים חלב (;

לגבי סטאר סיטיזן - הגדרות medium, כמו שנדב אמר. אני יכול לחתום על זה שזה לשנייה לא יפגע בחוויה בשום צורה, אחרי ששיחקתי במשחק שנראה משנת 1997.
נערך לאחרונה על ידי Laskin ב 26 אוגוסט 2015, 19:59, נערך פעם 1 בסך הכל.

Laskin
Elder
הודעות: 24147
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: דיון הVR הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 26 אוגוסט 2015, 19:52

אה, ואני לא משוכנע במאה אחוז, אבל שמונים אחוז שהם הריצו את זה ברזולוציה נמוכה בהרבה... לפי מה שקראתי עד היום זה היה אמור להיות ממש אחרת, אני הרגשתי לגמרי ב800x600. שוב, החבר׳ה שתיפעלו את זה שם לא ידעו כלום.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42029
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: דיון הVR הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 26 אוגוסט 2015, 19:58

Nucleus_Dawn כתב:
DrKeo כתב:האמת שאני לא בטוח איך המצלמה בדיוק עובדת במשחקי VR בקטע של הסיבוב. אבל כן, בתאוריה אם הסטיק הימני מסובב אותך בלי שאתה מזיז את הראש זה יכול להיות מקור לבחילות.

אבל בגלל זה משחקי מירוץ/חלל/סימולציה הם כל כך מושלמים. אתה תקוע בתא טייס, אתה לא הולך או מסתובב לשום מקום וכל מה שזז הוא המטוס/מכונית ואתה רק מסובב את הראש. גם משחקים בגוף שלישי עובדים יופי כי אתה בעצם "המצלמה", מרחף ועוקב אחרי הדמות בלי שמתערבים לך בסיבוב של הראש.


אבל בדיוק אותו הדבר קורה גם במשחקי המסילה האלו. אתה רואה שאתה מתקדם קדימה, אבל אין שום תחושה של התקדמות בשאר הגוף. יש אנשים שיותר רגישים לזה ויש אנשים שפחות. זה לא שונה ממה שקורה כאשר קוראים ספר ברכב נוסע, למשל.

אין בעיה עם התקדמות בלי ראקציה לגוף, כלומר מסילות, הבעיה נובעת מגלגול ותנועות ראש. כלומר אם במשחק מתחילים לסובב לך את הראש אז הבעיה האמיתית מתחילה. אין ספק שהיה עדיף אם גם הייתה לך ראקציה לתנועות מסילה, אבל הן לא יוצרות בלבול במוח רק גורמות לחוויה להרגיש פחות ראליסטית. הן יותר דומות לאם תחבוט במחבט בייסבול ולא תרגיש את המכה כשאתה פוגע בכדור. אולי זה ירגיש לך פחות ראליסטי וטיפה יוצא אותך מהחוויה, אבל בחילה זה לא יעשה לך. תחושת גלגול ותנודות ראש מבוססת על נוזלים באוזניים, אם מה שהמוח רואה והנוזל לא תואמים אתה תרגיש בחילה. המוח שלך רגיל לתנועה על מסילה, למשל נסיעה ברכב או אופניים. מה שהמוח שלך לא ממש רגיל אליו זה אם אתה מטה את הראש ימינה והעולם זז שמאלה, זה יוצר תחושת וורטיגו ולבסוף בחילה. כלומר הבעיה היא לא שיש תנועה ואתה לא מרגיש את הראקציה שלה בגוף, הבעיה היא שיש תנועה שסותרת את התנועה של הראש שלך והמוח לא מצליח לפרש מה קורה.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24147
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: דיון הVR הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 26 אוגוסט 2015, 20:01

כן, קראתי על זה הרבה וזה אכן המצב, השאלה היא האם המח בסוף מתרגל לזה, גם אם רק אחרי כמה שנים, והוא ידע להבחין בין זה למציאות או לא.

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: דיון הVR הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 26 אוגוסט 2015, 20:15

DrKeo כתב:
Nucleus_Dawn כתב:
DrKeo כתב:האמת שאני לא בטוח איך המצלמה בדיוק עובדת במשחקי VR בקטע של הסיבוב. אבל כן, בתאוריה אם הסטיק הימני מסובב אותך בלי שאתה מזיז את הראש זה יכול להיות מקור לבחילות.

אבל בגלל זה משחקי מירוץ/חלל/סימולציה הם כל כך מושלמים. אתה תקוע בתא טייס, אתה לא הולך או מסתובב לשום מקום וכל מה שזז הוא המטוס/מכונית ואתה רק מסובב את הראש. גם משחקים בגוף שלישי עובדים יופי כי אתה בעצם "המצלמה", מרחף ועוקב אחרי הדמות בלי שמתערבים לך בסיבוב של הראש.


אבל בדיוק אותו הדבר קורה גם במשחקי המסילה האלו. אתה רואה שאתה מתקדם קדימה, אבל אין שום תחושה של התקדמות בשאר הגוף. יש אנשים שיותר רגישים לזה ויש אנשים שפחות. זה לא שונה ממה שקורה כאשר קוראים ספר ברכב נוסע, למשל.

אין בעיה עם התקדמות בלי ראקציה לגוף, כלומר מסילות, הבעיה נובעת מגלגול ותנועות ראש. כלומר אם במשחק מתחילים לסובב לך את הראש אז הבעיה האמיתית מתחילה. אין ספק שהיה עדיף אם גם הייתה לך ראקציה לתנועות מסילה, אבל הן לא יוצרות בלבול במוח רק גורמות לחוויה להרגיש פחות ראליסטית. הן יותר דומות לאם תחבוט במחבט בייסבול ולא תרגיש את המכה כשאתה פוגע בכדור. אולי זה ירגיש לך פחות ראליסטי וטיפה יוצא אותך מהחוויה, אבל בחילה זה לא יעשה לך. תחושת גלגול ותנודות ראש מבוססת על נוזלים באוזניים, אם מה שהמוח רואה והנוזל לא תואמים אתה תרגיש בחילה. המוח שלך רגיל לתנועה על מסילה, למשל נסיעה ברכב או אופניים. מה שהמוח שלך לא ממש רגיל אליו זה אם אתה מטה את הראש ימינה והעולם זז שמאלה, זה יוצר תחושת וורטיגו ולבסוף בחילה. כלומר הבעיה היא לא שיש תנועה ואתה לא מרגיש את הראקציה שלה בגוף, הבעיה היא שיש תנועה שסותרת את התנועה של הראש שלך והמוח לא מצליח לפרש מה קורה.


הנוזלים באוזניים שעליהם אתה מדבר מזהים כל תנועה, בערך (או שינוי באינרציה). הם מזהים תאוצה קדימה על מסילה. הם מזהים האטה על מסילה. ממש לא רק גלגול ותנועות ראש.
חוסר התיאום שיוצר בחילה אצל חלק מהאנשים יכול לקרות גם במשחקי מסילה. זה משהו שמשתנה מאדם לאדם. בגלל זה אני יכול לקרוא ספר באוטובוס בכיף, אבל מישהו אחר יקיא אחרי חצי דקה.
הבלבול נובע כאשר העיניים מזהות תנועה אחרת ממה שהגוף מרגיש. חוסר התיאום הזה קיים גם במסילה וכמובן שגם כאשר אתה בתוך רכב שזז. העיניים רואות שאתה פונה ימינה, אבל הגוף לא מרגיש את התגובה הצפויה (כלומר, הוא לא מרגיש שהמכונית מושכת אותך הצידה ומתנגדת להמשך התנועה שלך בכיוון שבוא היא נסעה קודם לכן). כמובן שיש עוד יותר חוסר תיאום בין החושים, כאשר אתה עושה לופים ופניות חדות עם חללית, או ברכבת הרים.
השיפור בחיישנים שמזהים תנועות ראש מצמצמים את חוסר התיאום הזה - לא מבטלים אותו. אני חושב שלעד יהיו אנשים שתהייה להם בחילה מVR. לפחות עד שVR יהיה איזו טכנולוגיית מד"ב מגניבה ששולחת לך אותות בחזרה למערכת העצבים ומזייפת את כל התגובות הצפויות בזמן תגובה רגיל (או לפחות, מאוד קרוב) של מערכת עצבים. כבר יש ממשקי מוח-מכונה שעושים דברים פשוטים מאוד (לגרום לילד נכה להרגיש כשהוא בועט בכדורגל), אבל לא משהו שיאפשר לך להרגיש שאתה נוסע ב150 קמ"ש ופונה ימינה.
תמונה

Laskin
Elder
הודעות: 24147
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: דיון הVR הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 26 אוגוסט 2015, 20:26

אתה לא חייב להרגיש, מספיק גם לראות, במקרה הזה.
יש על זה כבר מחקרים מעניינים... מציאות מדומה עובדת שונה מאוד על המח מאשר מסך, וזה יוצר בלבול של ממש שם... זו אחת הסיבות שגם ניתן כנראה במקרים רבים לטפל בפוביות שונות בעזרת מציאות מדומה, ולא מסך רגיל.
יש גם את העניין של מראה שפותרת אנשים מסויימים מכאבי פאנטום, וזו עוד דוגמא למשהו שהמח רואה ומפרש בצורה מיוחדת ופותר/משנה קשרים במח. וכן, אם אני הייתי מסובב את הראש ימינה וזה היה פונה לי שמאלה - אני די משוכנע שזה היה עושה לי בחילה, ולהפך מדוגמת הספרים בנסיעה - אני חושב שרוב מוחלט אם לא כולם היו חווים סחרחורת בדרגה מסויימת

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: דיון הVR הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 26 אוגוסט 2015, 20:35

Laskin כתב:אתה לא חייב להרגיש, מספיק גם לראות, במקרה הזה.
יש על זה כבר מחקרים מעניינים... מציאות מדומה עובדת שונה מאוד על המח מאשר מסך, וזה יוצר בלבול של ממש שם... זו אחת הסיבות שגם ניתן כנראה במקרים רבים לטפל בפוביות שונות בעזרת מציאות מדומה, ולא מסך רגיל.
יש גם את העניין של מראה שפותרת אנשים מסויימים מכאבי פאנטום, וזו עוד דוגמא למשהו שהמח רואה ומפרש בצורה מיוחדת ופותר/משנה קשרים במח. וכן, אם אני הייתי מסובב את הראש ימינה וזה היה פונה לי שמאלה - אני די משוכנע שזה היה עושה לי בחילה, ולהפך מדוגמת הספרים בנסיעה - אני חושב שרוב מוחלט אם לא כולם היו חווים סחרחורת בדרגה מסויימת


יש חוסר תיאום יותר קיצוני (להפנות את הראש שמאלה ולראות תזוזה ימינה, למשל), אבל חוסר תיאום קיים גם במסילה.
לאנשים יותר רגישים, זו בעיה וזו תהייה בעיה בVR. יש גם אנשים שיש להם בחילה ממשחקי גוף ראשון, כי הם רגישים (אני חושב שקליימן רגיש למשחקי סורס, לא?).

אני לא חושב שזה יהיה מספיק משמעותי בשביל לפגוע בהצלחה של VR. זה בעיקר סתם דיון על המנגנון עצמו של חוש שיווי המשקל (אני חושב שקוראים לו אקוויליבריאוספשן).
תמונה

Laskin
Elder
הודעות: 24147
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: דיון הVR הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 26 אוגוסט 2015, 20:50

כן, כשזה ״מספיק קרוב״ אז זה סבבה לרוב מוחלט של אנשים, אבל הבעייה שנדב ציין חמורה יותר, ותהיה בעייה שיאלצו לפתור עם הסבה מושקעת יחסית... וההשקעה תהיה שווה את זה במשחקים רבים מאוד, לדעתי זה יציל הרבה חברות שיוכלו למכור שוב את המשחקים שלהם, ולהפך מרימייקים ורימאסטרים - אני לגמרי על הרכבת הזו. זו תהיה תקופה עוד יותר טובה לתעשיית הגיימינג ממה שציפינו שיהיה, או לפחות אני.
מה שמעלה את רמת ההייפ שלי ליותר מ-9000

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42029
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: דיון הVR הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 26 אוגוסט 2015, 20:53

אני חושב שאמצעי השליטה והטכנולוגיה של המשקפיים ישתפרו, לא המוח שלנו :)
בסופו של דבר בשביל ליצור עולם אמין המוח צריך שהתנועות במשחק יהיו כמה שיותר דומות למה שהגוף עושה במציאות.

שחר, כל תנועה פחות או יותר מורגשת על ידי הנוזלים באוזנים, פשוט יש דברים שהם יותר קיצוניים ויש דברים שהם פחות. סיבוב של הראש הוא מאוד קיצוני, תנועה קדימה ואחורה לא. כדוגמה אני מזמין אותך לזוז קדימה ואחורה 10 פעמים ולראות את ההשפעה, כנראה שלא תהיה אחת. אחרי זה תעשה 10 סיבובים במקום ונראה אם תשאר על הרגליים.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: דיון הVR הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 26 אוגוסט 2015, 21:19

DrKeo כתב:אני חושב שאמצעי השליטה והטכנולוגיה של המשקפיים ישתפרו, לא המוח שלנו :)
בסופו של דבר בשביל ליצור עולם אמין המוח צריך שהתנועות במשחק יהיו כמה שיותר דומות למה שהגוף עושה במציאות.

שחר, כל תנועה פחות או יותר מורגשת על ידי הנוזלים באוזנים, פשוט יש דברים שהם יותר קיצוניים ויש דברים שהם פחות. סיבוב של הראש הוא מאוד קיצוני, תנועה קדימה ואחורה לא. כדוגמה אני מזמין אותך לזוז קדימה ואחורה 10 פעמים ולראות את ההשפעה, כנראה שלא תהיה אחת. אחרי זה תעשה 10 סיבובים במקום ונראה אם תשאר על הרגליים.


הצעת תנועות בכלל לא מגבילות. הסיבה ש10 סיבובים עושים סחרחורת, לא קשורה במאומה לכמה שבמקרה של חוסר תיאום בין חוש הראייה וחוש שיווי המשקל מרגישים סחרחורת.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42029
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: דיון הVR הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 26 אוגוסט 2015, 23:38

תן לי להסביר. הנוזלים באוזן לא נועדו כדי לדעת מתי אתה זז, הם נועדו כדי לדעת את האוריאנטציה הגלגולית שלך. כלומר האם הראש שלך פונה למעלה, למטה או הצידה. אם אתה זז קדימה, אין שום מערכת נסתרת בגוף שיודעת את זה. אתה יכול לקבל חיוויים מהסביבה כמו להרגיש רוח על הפנים, לראות בעיניים שאתה זז קדימה או להרגיש לחצים של האצה או האטה, אבל אלה ממש דברים פיזים שהגוף שלך יכול לראות או להרגיש עליו, אתה פשוט משתמש בחמשת החושים שלך (טוב נו, שלושת, אני בספק אם לטעם או ריח יש חלק בזה :)).

גלגול לעומת זאת, זאת חיה אחרת לגמרי. הנוזלים באוזן נועדו בדיוק בשביל זה, לדעת את אוריאנטצית הגלגול שלך. אם אני אגיד לך לעצום עיניים בחדר שאין בו אויר (למטרות הניסוי, כדי שלא תרגיש רוח), אני ארים אותך ואזיז אותך למיקום אחר בחדר, עד שלא תפתח את העיניים לא יהיה לך שמץ של מושג שהזזתי אותך בכלל (חוץ מזה שהרגשת את הידיים שלי כמון) וגם אם תדע לא יהיה לך מושג כחול האם הזזתי אותך קדימה, אחורה, ימינה או שמאלה. אין מנגנון בגוף שמנתח את זה. אם לעומת זאת אני ארים אותך ואטה אותך ימינה, אתה תדע שאתה נוטה לימין גם כשהעיניים שלך עצומות. תמיד תדע את האוריאנטציה הגלגולית שלך גם אם לא תראה או תשמע.

כלומר ברגע שאתה מתחיל לסוע קדימה, אין באמת מערכת בגוף שמושפעת מזה (בכלליות, מן הסתם ברמת הסופר מיקרו כן) ולכן המוח יזרום עם מה שהוא יראה. כשמגלגלים אותך (כלומר מסובבים את הראש או מטים אותו ימינה למשל) המוח מקבל מסרים מהאוזן שמטים את הראש ימינה, אם בעיניים תראה שאתה נוטה שמאלה אז ההתנגשות בין שני הקלטים תגרום לך לבחילה.

הסיבה שאמרתי לך לעשות סיבובים (תנועת סיבוב) לעומת ללכת קדימה ואחורה מהר היא להדגים לך שתנועה קדימה ואחורה לא משפיעה כמעט כלל על הנוזל באוזן בזמן שסיבוב פשוט מטריף אותו. הסיבוב יגרום לנוזל להתנדנד ימינה ושמאלה כמו מים בכוס מים שמסובבים קצת עם היד בתנועה מעגלית והמים משתוללים. המים ישתוללו למשך כמה שניות טובות עד שהם יתאזנו, בזמן שהם משתוללים למוח יהיה מאוד קשה לעבד מידע של גלגול (המים משתוללים ולא תואמים בשיט למה שאתה רואה בעיניים) מה שיגרום לך לא להבין בדיוק את האוריאנטציה שלך (ע"ע, סחרחורת. העולם "מסתובב" כי המים מסתובבים והמוח מפרש את זה כאילו העולם מסתובב). המים ירגעו לאט לאט, העולם יסתובב פחות ופחות, המידע שמגיע מהמים ירגע וכך גם הסחרחורת.

בקיצור, תנועה קדימה ואחורה לא משפיע על המים כמעט כלל, תנועת סיבוב משפיעה בצורה סופר קיצונית, זאת המטרה שלהם.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: דיון הVR הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 27 אוגוסט 2015, 00:26

אתה פשוט טועה, נדב.
הנוזלים באוזן הפנימית בהחלט יכולים לזהות כשאתה זז קדימה. אם, למשל, אתה זז במהירות קבועה, אז אתה באמת לא מרגיש את זה. לעומת זאת, אם אתה משנה מהירות (מאיץ, או מאט), אז הנוזלים הללו הם אלו שמזהים את התנועה הזאת. אתה יכול לראות איך זה פועל בעצמך. קח כוס עם קצת מים בתחתית. תזיז אותה במהירות קבועה (כמה שאתה מסוגל) ותראה שהנוזל לא זז. תאט, הנוזל ידחף קדימה. תאיץ והנוזל ידחף אחורה.
ככה המערכת הזאת מזהה תאוצה, או האטה. אין לזה שמץ של קשר לרוח על הפנים. גם אם הראש שלך בתוך קסדה אטומה, או אם אתה נמצא בריק, אתה תרגיש בקלות אם אתה זז קדימה או אחורה, בזכות האצה, או האטה וכמובן שאין לך אפשרות להגיע ממהירות X ולמהירות X+ בלי האצה. אם אתה מאיץ מהר מאוד, אז אתה מרגיש את זה המון, כי הנוזלים זזים הרבה יותר. בדיוק כמו מצב שבו אתה מסתובב לאט מאוד ולכן לא מרגיש סחרחר.

זה בנושא תנועה קדימה, או אחורה (שזו באמת הרבה פחות בעיה במשחקי מסילה, ברגע שמתחילים לזוז ובהנחה שקצב התנועה נותר קבוע, מה שמאוד מגביל את המפתחים). מעבר לזה, יש את נושא הפניות. גם על מסילה, המערכת הזאת מזהה בקלות פניות. תוכל לעשות את אותו הניסוי עם המים בכוס (המים רוצים להמשיך בכיוון הקודם ודפנות הכוס דוחפות אותם הצידה, אז המים זזים בתוך הכוס), כדי לראות גם את זה. אתה גם מרגיש את זה מעולה ברכב סגור, עם אפס רוח ועם עיניים עצומות (ואם אתה עושה את הניסוי הזה, אז אל תהייה הנהג...).
ברכבת, למשל, אתה בטח יודע שאתה לא ממש מרגיש את התנועה הזאת. הסיבה היא שכאשר הרכבת מסתובבת, הקרונות למעשה נוטים הצידה, כדי לבטל את ההרגשה הזאת ולאפשר נסיעה נוחה.

בנוסף, אתה טועה בנוגע לכך שיש חמישה חושים. יש הרבה יותר. "חמשת החושים" המוכרים הם אלו שבאמצעותם אנו מזהים את העולם החיצוני. יש חושים רבים נוספים, ביניהם חוש שיווי המשקל, שעליו אנו מדברים, החוש שמאפשר לך לדעת איפה הידיים שלך במרחב (או כל חלק אחר שהוא בעצם אתה-עצמך) ונקרא Proprioception ויש עוד ועוד ועוד ועוד.
זה לא באמת רלוונטי לדיון. סתם תוספת לא קריטית.
עוד הערה קטנה היא שלא הנוזל הוא מה ש"מרגיש" את שיווי המשקל שלך, אלא שערות קטנות בתוך הנוזל שמזהות את תנועת הנוזל, או את המיקום של עצמן ביחס לנוזל. לנתונים של כל אחת מהאוזניים מתווספים נתונים נוספים, כמו המתיחה של שרירי הצוואר, כדי לדעת אם רק הראש בתנועה, או בנטייה, או כל הגוף.
בזמן האצה, יש שילוב של התנועה של המים והשערות עצמן שמתנהגות כמו בלון שקשור ברכב (אם אתה מכיר את הסרטון החביב של Smarter every day).
תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42029
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: דיון הVR הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 27 אוגוסט 2015, 00:57

Nucleus_Dawn כתב:אתה פשוט טועה, נדב.
הנוזלים באוזן הפנימית בהחלט יכולים לזהות כשאתה זז קדימה. אם, למשל, אתה זז במהירות קבועה, אז אתה באמת לא מרגיש את זה. לעומת זאת, אם אתה משנה מהירות (מאיץ, או מאט), אז הנוזלים הללו הם אלו שמזהים את התנועה הזאת. אתה יכול לראות איך זה פועל בעצמך. קח כוס עם קצת מים בתחתית. תזיז אותה במהירות קבועה (כמה שאתה מסוגל) ותראה שהנוזל לא זז. תאט, הנוזל ידחף קדימה. תאיץ והנוזל ידחף אחורה.
ככה המערכת הזאת מזהה תאוצה, או האטה. אין לזה שמץ של קשר לרוח על הפנים. גם אם הראש שלך בתוך קסדה אטומה, או אם אתה נמצא בריק, אתה תרגיש בקלות אם אתה זז קדימה או אחורה, בזכות האצה, או האטה וכמובן שאין לך אפשרות להגיע ממהירות X ולמהירות X+ בלי האצה. אם אתה מאיץ מהר מאוד, אז אתה מרגיש את זה המון, כי הנוזלים זזים הרבה יותר. בדיוק כמו מצב שבו אתה מסתובב לאט מאוד ולכן לא מרגיש סחרחר.

זה בנושא תנועה קדימה, או אחורה (שזו באמת הרבה פחות בעיה במשחקי מסילה, ברגע שמתחילים לזוז ובהנחה שקצב התנועה נותר קבוע, מה שמאוד מגביל את המפתחים). מעבר לזה, יש את נושא הפניות. גם על מסילה, המערכת הזאת מזהה בקלות פניות. תוכל לעשות את אותו הניסוי עם המים בכוס (המים רוצים להמשיך בכיוון הקודם ודפנות הכוס דוחפות אותם הצידה, אז המים זזים בתוך הכוס), כדי לראות גם את זה. אתה גם מרגיש את זה מעולה ברכב סגור, עם אפס רוח ועם עיניים עצומות (ואם אתה עושה את הניסוי הזה, אז אל תהייה הנהג...).
ברכבת, למשל, אתה בטח יודע שאתה לא ממש מרגיש את התנועה הזאת. הסיבה היא שכאשר הרכבת מסתובבת, הקרונות למעשה נוטים הצידה, כדי לבטל את ההרגשה הזאת ולאפשר נסיעה נוחה.

בנוסף, אתה טועה בנוגע לכך שיש חמישה חושים. יש הרבה יותר. "חמשת החושים" המוכרים הם אלו שבאמצעותם אנו מזהים את העולם החיצוני. יש חושים רבים נוספים, ביניהם חוש שיווי המשקל, שעליו אנו מדברים, החוש שמאפשר לך לדעת איפה הידיים שלך במרחב (או כל חלק אחר שהוא בעצם אתה-עצמך) ונקרא Proprioception ויש עוד ועוד ועוד ועוד.
זה לא באמת רלוונטי לדיון. סתם תוספת לא קריטית.
עוד הערה קטנה היא שלא הנוזל הוא מה ש"מרגיש" את שיווי המשקל שלך, אלא שערות קטנות בתוך הנוזל שמזהות את תנועת הנוזל, או את המיקום של עצמן ביחס לנוזל. לנתונים של כל אחת מהאוזניים מתווספים נתונים נוספים, כמו המתיחה של שרירי הצוואר, כדי לדעת אם רק הראש בתנועה, או בנטייה, או כל הגוף.
בזמן האצה, יש שילוב של התנועה של המים והשערות עצמן שמתנהגות כמו בלון שקשור ברכב (אם אתה מכיר את הסרטון החביב של Smarter every day).

סורי, אתה פשוט טועה. הנוזלים בהחלט זזים קלות בזמן התאוצה אבל זאת ממש לא המטרה שלהם, זאת תופעת לוואי. המטרה של הנוזלים הם להגיד למוח את האוריאנטציה הגלגולית של הראש, זה סוג של ג'יירו. תנועה קדימה ואחורה לא משנה למוח מבחינת הנוזלים, זאת לא המטרה שלהם. המוח לא מנתח תנועה קדימה ואחורה בעזרת הנוזלים של האוזן, הוא מנתח גלגול עם הנוזלים. זאת הסיבה שלא תסבול מבחילה מתנועה על מסילה במשחקי VR, זאת בדיוק הסיבה שכל משחקי הVR הם פחות או יותר על מסילה כרגע כי זה פשוט לא משפיע בשום צורה על האוריאנטציה שלך.

תאוצה אגב, אתה לא מרגיש מהנוזלים באוזן. הנוזלים באוזן יכולים להתערער קלות מתאוצה קדימה אבל הגוף לא משתמש בהם לניתוח תאוצה קדימה. זאת הסיבה שאם אני אזיז אותך קדימה בקצב/תאוצה שלא ממש תרגיש פיזית כלחץ על הגוף (אין באמת גלאי תאוצה בגוף, זה כוח פיזי חזק על הגוף), נגיד אזיז אותך 3 מטרים קדימה על טווח של 3 דקות, אין מצב בחיים שתרגיש את זה ושתדע שזזת. אם אני אסובב אותך 15 מעלות בהטיה ימינה, אפילו אם אני אעשה את זה במשך 20 שעות, אתה עדין תדע שמסובבים אותך הצידה כי הנוזלים באוזן יטו הצידה ב15 מעלות.

הגרסה הקצרה היא, תנועה במרחב מבוססת על שישה צירים, שלושה צירי גלגול ושלושה צירי תנועה. לגוף יש מערכת מיוחדת שבודקת גלגול, לגוף אין מערכת שבודקת תנועה. מסילה היא תנועה, לא גלגול. אם המצלמה תהיה מקובעת בכל כיווני הגלגול, הגוף יכול לטייל לו בעולם הVR כמה שירצה על מסילה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: דיון הVR הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 27 אוגוסט 2015, 01:13

DrKeo כתב:
Nucleus_Dawn כתב:אתה פשוט טועה, נדב.
הנוזלים באוזן הפנימית בהחלט יכולים לזהות כשאתה זז קדימה. אם, למשל, אתה זז במהירות קבועה, אז אתה באמת לא מרגיש את זה. לעומת זאת, אם אתה משנה מהירות (מאיץ, או מאט), אז הנוזלים הללו הם אלו שמזהים את התנועה הזאת. אתה יכול לראות איך זה פועל בעצמך. קח כוס עם קצת מים בתחתית. תזיז אותה במהירות קבועה (כמה שאתה מסוגל) ותראה שהנוזל לא זז. תאט, הנוזל ידחף קדימה. תאיץ והנוזל ידחף אחורה.
ככה המערכת הזאת מזהה תאוצה, או האטה. אין לזה שמץ של קשר לרוח על הפנים. גם אם הראש שלך בתוך קסדה אטומה, או אם אתה נמצא בריק, אתה תרגיש בקלות אם אתה זז קדימה או אחורה, בזכות האצה, או האטה וכמובן שאין לך אפשרות להגיע ממהירות X ולמהירות X+ בלי האצה. אם אתה מאיץ מהר מאוד, אז אתה מרגיש את זה המון, כי הנוזלים זזים הרבה יותר. בדיוק כמו מצב שבו אתה מסתובב לאט מאוד ולכן לא מרגיש סחרחר.

זה בנושא תנועה קדימה, או אחורה (שזו באמת הרבה פחות בעיה במשחקי מסילה, ברגע שמתחילים לזוז ובהנחה שקצב התנועה נותר קבוע, מה שמאוד מגביל את המפתחים). מעבר לזה, יש את נושא הפניות. גם על מסילה, המערכת הזאת מזהה בקלות פניות. תוכל לעשות את אותו הניסוי עם המים בכוס (המים רוצים להמשיך בכיוון הקודם ודפנות הכוס דוחפות אותם הצידה, אז המים זזים בתוך הכוס), כדי לראות גם את זה. אתה גם מרגיש את זה מעולה ברכב סגור, עם אפס רוח ועם עיניים עצומות (ואם אתה עושה את הניסוי הזה, אז אל תהייה הנהג...).
ברכבת, למשל, אתה בטח יודע שאתה לא ממש מרגיש את התנועה הזאת. הסיבה היא שכאשר הרכבת מסתובבת, הקרונות למעשה נוטים הצידה, כדי לבטל את ההרגשה הזאת ולאפשר נסיעה נוחה.

בנוסף, אתה טועה בנוגע לכך שיש חמישה חושים. יש הרבה יותר. "חמשת החושים" המוכרים הם אלו שבאמצעותם אנו מזהים את העולם החיצוני. יש חושים רבים נוספים, ביניהם חוש שיווי המשקל, שעליו אנו מדברים, החוש שמאפשר לך לדעת איפה הידיים שלך במרחב (או כל חלק אחר שהוא בעצם אתה-עצמך) ונקרא Proprioception ויש עוד ועוד ועוד ועוד.
זה לא באמת רלוונטי לדיון. סתם תוספת לא קריטית.
עוד הערה קטנה היא שלא הנוזל הוא מה ש"מרגיש" את שיווי המשקל שלך, אלא שערות קטנות בתוך הנוזל שמזהות את תנועת הנוזל, או את המיקום של עצמן ביחס לנוזל. לנתונים של כל אחת מהאוזניים מתווספים נתונים נוספים, כמו המתיחה של שרירי הצוואר, כדי לדעת אם רק הראש בתנועה, או בנטייה, או כל הגוף.
בזמן האצה, יש שילוב של התנועה של המים והשערות עצמן שמתנהגות כמו בלון שקשור ברכב (אם אתה מכיר את הסרטון החביב של Smarter every day).

סורי, אתה פשוט טועה. הנוזלים בהחלט זזים קלות בזמן התאוצה אבל זאת ממש לא המטרה שלהם, זאת תופעת לוואי. המטרה של הנוזלים הם להגיד למוח את האוריאנטציה הגלגולית של הראש, זה סוג של ג'יירו. תנועה קדימה ואחורה לא משנה למוח מבחינת הנוזלים, זאת לא המטרה שלהם. המוח לא מנתח תנועה קדימה ואחורה בעזרת הנוזלים של האוזן, הוא מנתח גלגול עם הנוזלים. זאת הסיבה שלא תסבול מבחילה מתנועה על מסילה במשחקי VR, זאת בדיוק הסיבה שכל משחקי הVR הם פחות או יותר על מסילה כרגע כי זה פשוט לא משפיע בשום צורה על האוריאנטציה שלך.


הסברתי לך כבר מספיק. אני לא רואה סיבה לחזור על ההסברים שלי, כי הם מלאים.
כך או כך, אם מתחשק לך להבין איך זה באמת פועל, אתה מוזמן פשוט להכנס לערך וויקיפדיה של Equilibrioception. תוכל לראות שם סרטוט של המערכת, עם השיערות והנוזל וכן הלאה שרשום מתחתיה:
תמונה
shows the utricle and saccule organs that are responsible for detecting linear acceleration, or movement in a straight line.


הנוזלים שעליהם אתה מדבר הם רק חלק אחד מהמערכת שאחראית לשיווי המשקל. שם המערכת עצמה הוא vestibular system.
הסיבה לתחושות סחרחורת או בחילה בVR היא חוסר תיאום בין חוש שיווי המשקל וחוש הראייה. אין לזה כל כך קשר לסיבה שיש לך סחרחורת או בחילה כאשר אתה מסתובב במקום, למשל. כאשר אתה מתסובב, הבעיה שנוצרת היא שהנוזל הזה מקבל יותר מידי מומנטום וממשיך לנוע, כאילו אתה עדין זז, גם לאחר שאתה עוצר וזה מה שיוצר את חוסר התיאום עם חוש הראייה. למעשה, הבעיה כאשר אתה מתסובב היא הפוכה לגמרי מהבעיה בVR. בVR העיניים שלך לא רואות נכון. כשאתה מתסובב, הנוזל במערכת הוסתיבולרית ממשיך לנוע, גם אחרי שאתה עוצר.
אם היית מחפש חצי דקה בגוגל, הייתי קורא את המשפט הזה:
The brain uses information from the vestibular system in the head and from proprioception throughout the body to understand the body's dynamics and kinematics (including its position and acceleration) from moment to moment.

ומיד מבין שהמערכת הזאת (שאתה מתייחס אך ורק לחלק קטן ממנה ולא מבין לגמרי איך היא פועלת) מסוגלת לחוש גם תאוצה (ובהתאם, האטה).

הטענה שלך שאין בעיה עם תנועה בקו ישר מוטעית פשוט בגלל שאתה לא מבין איך חוש שיווי המשקל עובד. כמו שכבר הסברתי לך, אין בעיה של דיסוננס בין המסרים מהמערכת הווסטיבולרית והראייה רק במקרה ואין שינויים בקצב, או שהתזוזה היא אך ורק בקו ישר וללא פניות.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42029
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: דיון הVR הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 27 אוגוסט 2015, 01:29

אני לא קראתי את הנושא בוויקיפדיה למטרת הויכוח, זה נושא שאני מכיר מאוד טוב מתחום הגרפיקה כבר שנים.

לא ברור לי למה אתה מנסה להסביר לי מה שאני הסברתי לך לפני שתי הודעות. ברור שאין קשר בין סחרחורת לבחילה של VR, ניסיתי להסביר לך שתנועה קדימה ואחורה עושה השפעה כמעט אפסית על המערכות של האוזן בזמן שתנועה סיבובית משפיעה עליהן בצורה קיצונית. זאת הסיבה שתנועה קדימה ואחורה לא גורמת לבלבול של המוח ותנועה סיבובית כן. המוח מסתמך על המערכות האלה, בגלל שחוסר תאום בין העין לאוזן בתנועה קדימה ואחורה הוא חסר משמעות אין למוח בעיה עם מסילות במשחקי VR, בגלל שחוסר תאום בין העין לאוזן בתנועה סיבובית יוצר השפעות קיצוניות זה מאוד חשוב למשחקי VR.

אם אתה רוצה להתווכח עם המציאות, שאין בעיות עם מסילה בVR ויש בעיות של גלגול בVR, אתה מוזמן ללכת להתווכח עם חוקי הפיסיקה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: דיון הVR הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 27 אוגוסט 2015, 01:44

DrKeo כתב:אני לא קראתי את הנושא בוויקיפדיה למטרת הויכוח, זה נושא שאני מכיר מאוד טוב מתחום הגרפיקה כבר שנים.

לא ברור לי למה אתה מנסה להסביר לי מה שאני הסברתי לך לפני שתי הודעות. ברור שאין קשר בין סחרחורת לבחילה של VR, ניסיתי להסביר לך שתנועה קדימה ואחורה עושה השפעה כמעט אפסית על המערכות של האוזן בזמן שתנועה סיבובית משפיעה עליהן בצורה קיצונית. זאת הסיבה שתנועה קדימה ואחורה לא גורמת לבלבול של המוח ותנועה סיבובית כן. המוח מסתמך על המערכות האלה, בגלל שחוסר תאום בין העין לאוזן בתנועה קדימה ואחורה הוא חסר משמעות אין למוח בעיה עם מסילות במשחקי VR, בגלל שחוסר תאום בין העין לאוזן בתנועה סיבובית יוצר השפעות קיצוניות זה מאוד חשוב למשחקי VR.

אם אתה רוצה להתווכח עם המציאות, שאין בעיות עם מסילה בVR ויש בעיות של גלגול בVR, אתה מוזמן ללכת להתווכח עם חוקי הפיסיקה.


אבל הרגע הסברתי לך מה ההבדל בין סחרחורת במציאות וסחרחורת בVR. למה אתה חוזר על אותה טעות? אלו תופעות שנובעות מבעיה הפוכה לגמרי. תקרא את מה שכתבתי.
הסיבה שבתנועה קדימה ואחורה במציאות אין סחרחורת מאוד פשוטה - הנוזל לא מקבל מומנטום. הוא מקבל מומנטום לכיוון X ואז מקבל מומנטום לכיוון -X. הוא לא ממשיך לזוז כשאתה עוצר, כי אתה כל הזמן מבטל את המומנטום שלו.
כאשר אתה מסתובב, אתה פשוט נותן לו עוד ועוד מומנטום וזה מה שגורם לו להמשיך לנוע, גם אחרי שאתה עוצר. אז הנוזל שולח מסר לא נכון והעיניים שולחות מסר נכון.
בVR הבעיה נובעת ממצב בדיוק הפוך - העיניים נותנות לך מסרים לא נכונים והמערכת הוסטיבולרית נותנת לך מסרים נכונים.
לכן VR זה כמו לקרוא ספר בנסיעה ולחלוטין לא כמו להסתובב במקום.

אני מצטער, אבל את לא מכיר את הנושא מאוד טוב. אתה פשוט לא יודע איך חוש שיווי המשקל עובד. אתה מכיר חצאי עובדות ומתבסס עליהן (בגלל זה אתה חושב, למשל, למרות שגם הסברתי לך וגם הבאתי לך ציטוטים מוויקיפדיה, שהמערכת הוסתיבולרית באוזן הפנימית לא מסוגלת להרגיש תאוצה). באמת נכנסתי לוויקיפדיה, אבל מה שגיליתי שם זה בסה"כ שאני זוכר נכון את הדרך שבה המערכת עובדת משיעורי ביולוגיה וספרי ביולוגיה שקראתי כי הנושא מעניין אותי. אפילו זכרתי את השם של המערכת ושל החוש עצמו.

המציאות, כפי שכבר אמרתי, היא שיש פחות בעיה עם מסילה בVR, כי במקרה ואתה לא משנה מהירות, או פונה, תחושת הבחילה, או הסחרחורת (או הדיסוננס בין החושים) קטנה הרבה יותר. לכן, היא מציקה אך ורק על מי שמאוד רגישים.
במציאות, אגב, המצב גם תמיד הרבה יותר מורכב. תמיד יש גם תנועה קדימה וגם תנועות של הראש. לנוע במהירות קבועה, בקו ישר, עוזר להמנע מהחלק הזה בבעיה. ברגע שאתה מאיץ הרבה, או פונה, החלק הזה בבעיה שוב מורגש.

מתחשק לך לדעת איך המערכת הזאת עובדת? תקרא ותבדוק. לא מתחשק לך, תמשיך לחשוב אחרת ולטעות. מה אני אגיד? אין לי מה להתווכח עם מישהו שלא מקבל עובדות שקל מאוד לאשר את נכונותן.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42029
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: דיון הVR הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 27 אוגוסט 2015, 01:59

Nucleus_Dawn כתב:
DrKeo כתב:אני לא קראתי את הנושא בוויקיפדיה למטרת הויכוח, זה נושא שאני מכיר מאוד טוב מתחום הגרפיקה כבר שנים.

לא ברור לי למה אתה מנסה להסביר לי מה שאני הסברתי לך לפני שתי הודעות. ברור שאין קשר בין סחרחורת לבחילה של VR, ניסיתי להסביר לך שתנועה קדימה ואחורה עושה השפעה כמעט אפסית על המערכות של האוזן בזמן שתנועה סיבובית משפיעה עליהן בצורה קיצונית. זאת הסיבה שתנועה קדימה ואחורה לא גורמת לבלבול של המוח ותנועה סיבובית כן. המוח מסתמך על המערכות האלה, בגלל שחוסר תאום בין העין לאוזן בתנועה קדימה ואחורה הוא חסר משמעות אין למוח בעיה עם מסילות במשחקי VR, בגלל שחוסר תאום בין העין לאוזן בתנועה סיבובית יוצר השפעות קיצוניות זה מאוד חשוב למשחקי VR.

אם אתה רוצה להתווכח עם המציאות, שאין בעיות עם מסילה בVR ויש בעיות של גלגול בVR, אתה מוזמן ללכת להתווכח עם חוקי הפיסיקה.


אבל הרגע הסברתי לך מה ההבדל בין סחרחורת במציאות וסחרחורת בVR. למה אתה חוזר על אותה טעות? אלו תופעות שנובעות מבעיה הפוכה לגמרי. תקרא את מה שכתבתי.
הסיבה שבתנועה קדימה ואחורה במציאות אין סחרחורת מאוד פשוטה - הנוזל לא מקבל מומנטום. הוא מקבל מומנטום לכיוון X ואז מקבל מומנטום לכיוון -X. הוא לא ממשיך לזוז כשאתה עוצר, כי אתה כל הזמן מבטל את המומנטום שלו.
כאשר אתה מסתובב, אתה פשוט נותן לו עוד ועוד מומנטום וזה מה שגורם לו להמשיך לנוע, גם אחרי שאתה עוצר. אז הנוזל שולח מסר לא נכון והעיניים שולחות מסר נכון.
בVR הבעיה נובעת ממצב בדיוק הפוך - העיניים נותנות לך מסרים לא נכונים והמערכת הוסטיבולרית נותנת לך מסרים נכונים.
לכן VR זה כמו לקרוא ספר בנסיעה ולחלוטין לא כמו להסתובב במקום.

אני מצטער, אבל את לא מכיר את הנושא מאוד טוב. אתה פשוט לא יודע איך חוש שיווי המשקל עובד. אתה מכיר חצאי עובדות ומתבסס עליהן (בגלל זה אתה חושב, למשל, למרות שגם הסברתי לך וגם הבאתי לך ציטוטים מוויקיפדיה, שהמערכת הוסתיבולרית באוזן הפנימית לא מסוגלת להרגיש תאוצה). באמת נכנסתי לוויקיפדיה, אבל מה שגיליתי שם זה בסה"כ שאני זוכר נכון את הדרך שבה המערכת עובדת משיעורי ביולוגיה וספרי ביולוגיה שקראתי כי הנושא מעניין אותי. אפילו זכרתי את השם של המערכת ושל החוש עצמו.

המציאות, כפי שכבר אמרתי, היא שיש פחות בעיה עם מסילה בVR, כי במקרה ואתה לא משנה מהירות, או פונה, תחושת הבחילה, או הסחרחורת (או הדיסוננס בין החושים) קטנה הרבה יותר. לכן, היא מציקה אך ורק על מי שמאוד רגישים.
במציאות, אגב, המצב גם תמיד הרבה יותר מורכב. תמיד יש גם תנועה קדימה וגם תנועות של הראש. לנוע במהירות קבועה, בקו ישר, עוזר להמנע מהחלק הזה בבעיה. ברגע שאתה מאיץ הרבה, או פונה, החלק הזה בבעיה שוב מורגש.

מתחשק לך לדעת איך המערכת הזאת עובדת? תקרא ותבדוק. לא מתחשק לך, תמשיך לחשוב אחרת ולטעות. מה אני אגיד? אין לי מה להתווכח עם מישהו שלא מקבל עובדות שקל מאוד לאשר את נכונותן.

לא, אתה טועה. גם אם תסובב את הראש שלך ימינה, שמאלה, ימינה, שמאלה, ימינה שמאלה וכך הלאה בצורה יחסית חזקה עדין תקבל סחרחורת אפילו שאתה עושה תנועה עם הראש על צירך Z ומינוס Z בלבד, התנועות לא מבטלות אחת את השניה.

מההודעות שלך הבנתי שאתה לא מכיר את הנושא, ניסיתי להסביר אותו הכי פשוט שאני יכול. החלטת לעשות קרבות בעזרת וויקיפדיה, אז אני נאלץ להכנס לפירוט חפרני:
גם תאוצה וגם גלגול מתגלים על ידי הנוזל של האוזן, הגלגול על ידי מיקום האוזן ותאוצה על ידי התנועה של השיערות שנוצרת מהנוזל. ההבדל העיקרי בין שתי המערכות הוא שמערכת הגלגול מסוגלת לפעול בכל רגע נתון, מערכת התאוצה פועלת רק בזמן תאוצה. כלומר אם אני משנה את זוית הראש מ70 מעלות ל75 מעלות, גם אחרי 20 דקות האוזן עדין תגיד שאני ב75 מעלות, גם חמישה שבועות מאוחר יותר אם אני נשאר ב75 מעלות האוזן תגיד שאני ב75 מעלות. תנועה על קו לעומת זאת, האוזן תדע אך ורק בשבריר שניה שיש תאוצה. לא רק זה, אם תאוצה היא ארוכה, כלומר לוקחת יותר מאשר שבריר שניה, אתה כבר לא תרגיש אותה באוזן אלה היא תתחיל להרגיש לך כמו גלגול, שינוי בזוית של הראש.

ברגע שיש לך שתי מערכות רציפות שפעילות 100% מהזמן, עיניים שנותנות לך מידע רציף בכל רגע נתון על הגלגול שלך במרחב ואוזניים שנותנות לך מידע רציף בכל רגע נתנון על הגלגול שלך, אסור שהנתונים האלה יסתרו אחד את השני אחרת המוח יתחיל להתבלבל. עיניים לא באמת יכולות לתת לך מידע על תאוצה, הן אולי יכולות להגיד לך "נראה כאילו אנחנו זזים" אבל הן לא באמת רגישות לזה, הן לא באמת יכולות להגיד לך "אנחנו מאיצים בקצב X" אלה גג "נראה לי שאנחנו מאיצים, גם בזה אני לא בטוח". בגלל זה אין לך סתירה במוח בין הנתונים של התאוצה של האוזן לאלה של העיניים. נתנוי גלגול הם סופר מדוייקים באוזן ויחסית מדוייקים בעין, נתנוני תאוצה מאוד לא מדוייקים באוזן וכמעט לא קיימים בכלל בעין.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: דיון הVR הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 27 אוגוסט 2015, 02:04

וואו, נדב. מה אני אומר לך? אין לך מושג על מה אתה מדבר.
תנועה על ציר הZ? פחחח מה? אתה לא יודע איך הראש שלך זז, כשאתה מזיז אותו מצד לצד? מה שאתה מתאר, זה חלק מלרקוד כמו מצרי, לא להניע את הראש מצד לצד, שבאמת יוצר מומנטום, כי אתה מניע אותו בחלק ממעגל.
אתה לא מרגיש תאוצה אם היא נמשכת יותר משבריר שנייה? אתה לא יודע מה זה תאוצה, שאתה אומר את זה? אתה לא יודע מה ההבדל בין תנועה קדימה במהירות קבועה ותאוצה (רמז, תנועה קדימה במהירות קבועה, זה מצב של העדר תאוצה)?
העיניים, שמסוגלות לזהות עומק, לא יודעות אם אתה מאיץ? מה נסגר?

כמו שאמרתי, לא רק שזכרתי נכון איך המערכת פועלת, גם הוכחתי לך שאתה טועה ואני צודק עם ציטוטים ממקור אחר, שאפשר לסמוך עליו. באמת שינית קצת את הטיעונים שלך (עכשיו, לפתע, חוש שיווי המשקל כן מזהה תאוצה, אבל אתה טוען שרק לשבריר שנייה), אבל אתה עדין טועה.

לפני כמה הודעות המערכת הוסטיבולרית לא הרגישה בכלל תאוצה ומה שזיהה אותה זה הרוח על הפנים והחוש הראייה. עכשיו פתאום העיניים לא רואות עומק ולא מזהות תאוצה והמערכת הוסטיבולרית כן, אבל רק לשבריר שנייה.
מצטער, אבל אתה כותב שטויות.
בקיצור, הסברתי מספיק. הבאתי לך ציטוטים שמסבירים שאתה טועה, בדקתי את הזכרון שלי וראיתי שאני זוכר נכון ושאתה טועה. מתחשק לך לדעת איך חוש שיווי המשקל פועל? תקרא. לא מתחשק לך, אל תקרא ותמשיך להמציא דברים שנראים לך "הגיוניים".
תמונה


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 2 אורחים