נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

Laskin
Elder
הודעות: 24231
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 24 אוקטובר 2018, 14:46

בקיצור, הם צריכים יותר AAA, זה הכל. במצבם, לדעתי לפחות 3 בשנה, פרוסים כמו שצריך, אחת ל-4 חודשים (:

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42137
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 24 אוקטובר 2018, 16:42

bling כתב:קיאו השמות שציינת שיצאו השנה נעים בין רימסטרים לסתם בינוניים, בתור בעלת פלטפורמה שנשענת נטו על עצמה היא צריכה להתאמץ הרבה יותר, במיוחד שהסוויץ׳ אמורה לרכז את כל הכח פיתוח שלה אני מצפה להפצצה הרבה יותר כבדה.

לא יכול להיות שספטמבר יהיה כזו חגיגה למתחרות שלה עם ליינאפ מצויין של משחקי צד א׳ ו ג׳ גדולים בעוד נינטנדו עם נוכחות אפסית לא לוקחת חלק משמעותי מהעוגה הזו, אני חושב שנינטנדו כחברה לא צריכה לאפשר למצב כזה לקרות על קונסולה שהיא כרגע הדבר העיקרי שעליו היא נשנענת. זה שאין צד ג׳ זה לגמרי אשמתה, הרי פיפ״א הגיע גם לסוויץ׳ אבל נכשל טוטאלית כי מי ירצה גרסה מסורסת של המשחק הזה?

הם צריכים לפצות על העניין הזה שאין צד ג׳ שיסחוב אותה על ידי כך שבאמת תתן בראש עם הצד א׳, אבל השנה בעלי הסוויץ׳ לרוב בקושי נגעו בקונסולה שלהם וזה לא דבר שצריך לקרות בשלב כזה בחיים מול מתחרות בשלות וחזקות.

לא ברור לי מה אתה נטפל לספטמבר. כלומר כן, לסוני ומיקרוסופט היה אחלה ספטמבר. אבל איך היה המרץ שלהן? או אוגוסט? או יולי? כלומה מה הקטע להדבק לחודש נורא ספציפי? מה המשמעות של זה בכלל. מה יש לסוני בנובמבר? כי לנינטנדו יש פוקימון. מה יש לסוני בדצמבר? כי לנינטנדו יש סמאש. בכל מקרה, זאת לא ממש נקודת דיון כי זה כמעט רנדומאלי.

נכון, נינטנדו צריכה לפצות על צד ג׳ כדי להמשיך לסחוב אבל בנתיים הקונסולה מחזיקה יופי. היא רק בת שנה וחצי וכבר יש לה לא מעט aaa ממש טובים, דבר שהפס4 והone לא ממש יכלו להגיד בגיל שנה וחצי.

אני לא הייתי מתנגד לעוד aaa מנינטנדו, אבל כרגע נראה שהם במסלול של 2-3 aaa בשנה ועוד איזה 5 aa שזה הרבה יותר ממה שהתחרות מספקת. אני מסכים שלא יזיק להם להעלות את התפוקה, אבל הם לא צריכים ״להתעורר״, בטח ובטח לא שלושה שבועות לפני שיוצא פוקימון ושישה לפני סמאש.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24231
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 24 אוקטובר 2018, 18:05

שניהם לדעתי יותר AA אבל זה אני

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42137
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 24 אוקטובר 2018, 18:12

סמאש? אתה יודע שהמשחק סמאש האחרון שיצא לקונסולת נינטנדו מצליחה מכר 13+ מליון יחידות ויש לו ממוצע 93% ב-MC? אפילו יש בו סרטוני CGI וסינגל פלייר מלא בשלבים ואינסוף תוכן עם מולטי שאנשים משחקים עד היום. איך זה לא AAA? אתה לא רוצה להתיחס לפוקימון כ-AAA? לבריאות, אבל הוא ימכור מליונים על מליונים ויריץ מכשירי סוויטצ'. אנחנו בנושא המכירות אז בתחום המכירות, פוקימון GO הזה הוא לגמרי AAA :)
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24231
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 24 אוקטובר 2018, 18:25

מכירות פחות קשור להגדרת AAA לדעתי... משחק יכול להיות כזה וכשלון. וגם להיות משחק של 95... הכוונה שלי על הפקה.
משחקי סמאש כמו גם פוקימון עד לא מזמן הם די העתק-הדבק עם טוויקים קטנים יחסית.

Laskin
Elder
הודעות: 24231
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 24 אוקטובר 2018, 18:26

זו ההגדרה הרשמית

AAA is an informal classification used for video games produced and distributed by a mid-sized or major publisher, typically having higher development and marketing budgets. AAA game development is associated with high economic risk and with high levels of sales required to obtain profitability.

אני לא חושב ששניהם עומדים בה

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 24 אוקטובר 2018, 19:04

DrKeo כתב:
bling כתב:קיאו השמות שציינת שיצאו השנה נעים בין רימסטרים לסתם בינוניים, בתור בעלת פלטפורמה שנשענת נטו על עצמה היא צריכה להתאמץ הרבה יותר, במיוחד שהסוויץ׳ אמורה לרכז את כל הכח פיתוח שלה אני מצפה להפצצה הרבה יותר כבדה.

לא יכול להיות שספטמבר יהיה כזו חגיגה למתחרות שלה עם ליינאפ מצויין של משחקי צד א׳ ו ג׳ גדולים בעוד נינטנדו עם נוכחות אפסית לא לוקחת חלק משמעותי מהעוגה הזו, אני חושב שנינטנדו כחברה לא צריכה לאפשר למצב כזה לקרות על קונסולה שהיא כרגע הדבר העיקרי שעליו היא נשנענת. זה שאין צד ג׳ זה לגמרי אשמתה, הרי פיפ״א הגיע גם לסוויץ׳ אבל נכשל טוטאלית כי מי ירצה גרסה מסורסת של המשחק הזה?

הם צריכים לפצות על העניין הזה שאין צד ג׳ שיסחוב אותה על ידי כך שבאמת תתן בראש עם הצד א׳, אבל השנה בעלי הסוויץ׳ לרוב בקושי נגעו בקונסולה שלהם וזה לא דבר שצריך לקרות בשלב כזה בחיים מול מתחרות בשלות וחזקות.

לא ברור לי מה אתה נטפל לספטמבר. כלומר כן, לסוני ומיקרוסופט היה אחלה ספטמבר. אבל איך היה המרץ שלהן? או אוגוסט? או יולי? כלומה מה הקטע להדבק לחודש נורא ספציפי? מה המשמעות של זה בכלל. מה יש לסוני בנובמבר? כי לנינטנדו יש פוקימון. מה יש לסוני בדצמבר? כי לנינטנדו יש סמאש. בכל מקרה, זאת לא ממש נקודת דיון כי זה כמעט רנדומאלי.

נכון, נינטנדו צריכה לפצות על צד ג׳ כדי להמשיך לסחוב אבל בנתיים הקונסולה מחזיקה יופי. היא רק בת שנה וחצי וכבר יש לה לא מעט aaa ממש טובים, דבר שהפס4 והone לא ממש יכלו להגיד בגיל שנה וחצי.

אני לא הייתי מתנגד לעוד aaa מנינטנדו, אבל כרגע נראה שהם במסלול של 2-3 aaa בשנה ועוד איזה 5 aa שזה הרבה יותר ממה שהתחרות מספקת. אני מסכים שלא יזיק להם להעלות את התפוקה, אבל הם לא צריכים ״להתעורר״, בטח ובטח לא שלושה שבועות לפני שיוצא פוקימון ושישה לפני סמאש.


אני ״נטפל״ לספטמבר בגלל שזה חודש שמסורתית בשנים האחרונות כבר מתחיל את ההוצאות הגדולות של השנה ושחשוב להכנסות בשוק הקונסולות. אבל יאללה בוא נלך על חודשים אחרים, מה היה לשחק אצל נינטנדו השנה? LABO או רימאסטר של דונקי קונג? סלח לי שאני לא מתרשם.

מה היה אצל סוני? GOW? מונסטר האנטר? פאר קריי 5? דראגון קווסט? דסטיני 2? ספיידי? AC? משחקי ספורט בגרסה נורמלית? ואין לי ספק שלא ציינתי הכל אבל אין לי כח לבדוק.

הנקודה היא שהיה השנה מספיק מה לשחק על הפס4 מבחינת הפקות יפות ומצופות, ומה היה על הסוויץ׳ עד עכשיו? אשכרה שנה שבה אפשר לזרוק את המכשיר מהמרפסת ולא היית מפסיד משהו. תגיד מה שאתה רוצה אבל אני כן רואה לא מעט תגובות בסגנון של שנה נוראית לסוויץ׳ ולא הפעלתי את הקונסולה חודשים. גם אם סוני פתחה גרוע את הדור היה לה מזל שמייקרוסופט היתה ביחד איתה בביצה, לנינטנדו את הפריבילגיה הזו ואסור להם לספק עוד הרבה שנים כמו הנוכחית עד כה אלא אם בא להם שכל המומנטום הטוב שצברו ייעצר.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42137
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 24 אוקטובר 2018, 19:22

bling כתב:אני ״נטפל״ לספטמבר בגלל שזה חודש שמסורתית בשנים האחרונות כבר מתחיל את ההוצאות הגדולות של השנה ושחשוב להכנסות בשוק הקונסולות.

דצמבר הוא החודש הכי חשוב, מה יש לסוני/מיקרוסופט?

bling כתב:אבל יאללה בוא נלך על חודשים אחרים, מה היה לשחק אצל נינטנדו השנה? LABO או רימאסטר של דונקי קונג? סלח לי שאני לא מתרשם.

פוקימון ו-SSB, שניהם משחקים של 10+ מליון יחידות.

bling כתב:מה היה אצל סוני? GOW? מונסטר האנטר? פאר קריי 5? דראגון קווסט? דסטיני 2? ספיידי? AC? משחקי ספורט בגרסה נורמלית? ואין לי ספק שלא ציינתי הכל אבל אין לי כח לבדוק.

אני לא מבין מה זה קשור בכלל. כבר בססנו שצד ג' מחזיק את הקונסולות האחרות. אז מה היה לסוני באוגוסט? אה, כלום. ומה יש להם בדצמבר? אה, כלום? אז מה יש להם עוד 4 ימים? ומה היה להם לפני 3 ימים? כלום? די נו, מה זה החיתוכי זמן החסרי חשיבות האלה?

bling כתב:הנקודה היא שהיה השנה מספיק מה לשחק על הפס4 מבחינת הפקות יפות ומצופות, ומה היה על הסוויץ׳ עד עכשיו? אשכרה שנה שבה אפשר לזרוק את המכשיר מהמרפסת ולא היית מפסיד משהו. תגיד מה שאתה רוצה אבל אני כן רואה לא מעט תגובות בסגנון של שנה נוראית לסוויץ׳ ולא הפעלתי את הקונסולה חודשים. גם אם סוני פתחה גרוע את הדור היה לה מזל שמייקרוסופט היתה ביחד איתה בביצה, לנינטנדו את הפריבילגיה הזו ואסור להם לספק עוד הרבה שנים כמו הנוכחית עד כה אלא אם בא להם שכל המומנטום הטוב שצברו ייעצר.

תזכיר לי מה היה לשחק על הפס4 במשך שנתיים וחצי? אה נכון, משחקי צד ג' שרצים יותר טוב על PC בן 5.
אף אחד לא מכחיש שסוני ומיקרוסופט נשענות על צד ג' בזמן שנינטנדו היא בערך צד א' בלבד. אבל לסוויטצ' חסרים משחקים כדי למכור אותה? הסוויטצ' שמוכרת כמו הפס4? הסוויטצ' שמקבלת את סמאש ופוקימון השנה? שני משחקים של 10+ מליון יחידות? מה?

וההשוואה למיקרוסופט, זה בכלל הזוי. נינטנדו מפמפמת איזה 8 משחקים בשנה. נכון שאולי רק 2-3 מהם הם יעני AAA ענקי, אבל מיקרוסופט לא הוציאה כל הדור הזה AAA ענקי סופר איכותי של 9+ חוץ מאשר שני משחקי פורצה הורייזן. ב-5 שנים מיקרווספט לא הצליחה לעשות מה שנינטנדו עשתה בחצי שנה עם מריו אודסי וזלדה BOTW. אז לא, אי אפשר אפילו להתחיל להשוות את מיקרוסופט ונינטנדו. בעצם אפילו את סוני אי אפשר להשוות כי נינטנדו הוציאה כבר איזה 20 משחקים שחלקם משחקי הדור בשנה וחצי הראשונות של הסוויטצ'. מה סוני עשתה בשנה וחצי הראשונות של הפס4? אינפמס סוג ב' וקילזון סוג ז'?

לאסקין, סמאש עומד בכל ההגדרות AAA, אפילו שאין הגדרות שכאלה באמת. אפילו בציטוט שאתה בעצמך הבאת אומרים שאין לזה הגדרה. סמאש משחק שמפותח במחזורים של בערך 4-5 שנים בתקציב גדול, יש בו כמות אינסופית של תוכן, הגרפיקה הכי טובה שהקונסולה שעליה הוא נמצא מסוגלת להפיק, סצנות מעבר, מצב סיפור וכו'. משקיעים בו מליונים, יש לו תמיד ממוצעים של 90+ והוא מוכר מליונים. כלומר קשה לי למצא אפילו הגדרה אחת של AAA שהוא לא פוגע בה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 24 אוקטובר 2018, 19:35

• דצמבר זה דווקא לא החודש הכי חשוב, לרוב הוא נחשב לשקט יותר מבין חודשי החגים.

• שאלתי מה היה לשחק אצל נינטנדו השנה עד עכשיו. אצה לא עונה לעניין כשאתה בורח לשני הגדולים שלה שנשמרו לסוף השנה.

• התייחסתי לזה שגם אצל סוני לא היה מה לשחק בתקופה המקבילה אבל ההבדל הוא שלא היתה תחרות, עכשיו במקרה של נינטנדו כשהתחרות משגשגת המדבר שיש אצלם מודגש פי כמה.

• את הצרכן הממוצע מעניין בעיקר שיש מה לשחק, צד ג׳ או לא, נינטנדו בשלב הזה יכולה לספוג שנה חלשה כמו שיש לה עכשיו, במיוחד כשפתחה את הדור טוב מאוד, אבל אם היא תספק עוד תקופות בצורת כאלו קיצוניות כמו השנה שלא היה כלום עד נובמבר דצמבר אז אני חושב שהמומנטום של הקונסולה שלהם יפגע חזק.

• אצל סוני וגם מייקרוסופט היה מספיק מה לשחק עד עכשיו השנה ולא היתה באף שלב של השנה הרגשת בצורת כזו קשה כמו עם הסוויץ׳ השנה, גם אם לא כל החודשים היו מדהימים היה משהו מפעם לפעם ששמר על הגחלת והעניין. הקשקוש שזרקת לגבי חיתוכי זמן חסרי חשיבות הוא משפט שלא מתייחס בכלל לעיקר הרעיון של הביקורת שלי.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42137
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 24 אוקטובר 2018, 19:56

1) דצמבר הוא חודש מכירות החומרה הכי חזק בשנה, בערך פי 4 מספטמבר. למשל שנה שעברה נמכרו קונסולות ב-$316 בספטמבר אבל בדצמבר נמכרו קונסולות ב-1.27 מליארד דולר, פי 4. זה גם לא בדיוק מדע טילים, דצמבר זה קריסמס.
2) אני לא בורח. כל הדיון הזה התחיל מ"נינטנדו צריכה להתעורר". ממה היא בדוק צריכה להתעורר? היא משחררת שתי מפלצות בשבועות הקרובים. זה כמו להגיד לסוני להתעורר שבועיים לפני שיוצא אנצ'רטד. סתם סמנטיקה. מן הסתם הם לא מסוגלים להשוות כמויות לבלעדיים של הגדולות + כככככל צד ג'. אבל הם מחזיקים חזק.
3) בהחלט יש תחרות, אבל נינטנדו מובילה אותה אז... מה הבעיה? כי סוני מצליחה כמוה?
4) המומנטום יפגע כשיפסיקו לצאת משחקים. ל-WII היו שלוש שנים בלי כלום, ממש כלום, אז צרכנים נטשו אותם כמו ספינה טובעת. בסוויטצ' כרגע אין בעיה שכזו כי הם מוציאים כמעט כל חודש משחק. לפעמים הוא משהו יותר קטן כמו מריו טנסי ולפעמים זה מפלצת כמו SSB. אני לא חושב שיש בכלל ספק שאין אף חברת צד א' עם תפוקה כמו של נינטנדו, הייתי אפילו אומר שהתפוקה שלה גדולה מזאת של סוני ומיקרוסופט יחדיו. האם נגיע יום אחד ליובש נוראי כמו בווי? אולי, אבל כרגע יש להם 2017 מדהימה, 2018 טובה ו-2019 מעולה. מה יהיה ב-2020? מי יודע.

5) מה היה לשחק על הפס4 בשנה הראשונה? אחת השנים הכי חלשות של הגיימינג. "צד ג' החזיק אותם", וואללה תאמין לי שצד ג' לא החזיק אותם בכלל. 2014 הייתה כל כך עבשה שבכלל לא ברור לי איך הפס4 נמכרה מעבר להייפ ריק. הנה הטופ 20 על פי MC של הפס4 ב-2014, תמצא לי פה משהו שהוא לא מעפן, רימייק או פורט. לך תשווה את זה לשנה הראשונה של הסוויטצ' שכללה איזה 10+ בלעדים (חלקם מהמשחקים הטובים בהסטוריה כמו מריו וזלדה) ואינספור אינדים מצויינים:

1 Grand Theft Auto V (רימייק/פורט/אינדי)
2 The Last of Us Remastered (רימייק/פורט/אינדי)
3 Diablo III: Ultimate Evil Edition (רימייק/פורט/אינדי)
4 Rayman Legends (רימייק/פורט/אינדי)
5 Fez (רימייק/פורט/אינדי)
6 Dragon Age: Inquisition
7 Minecraft (רימייק/פורט/אינדי)
8 The Binding of Isaac: Rebirth (רימייק/פורט/אינדי)
9 Guacamelee! Super Turbo Championship Edition (רימייק/פורט/אינדי)
10 TowerFall Ascension (רימייק/פורט/אינדי)
11 Tales from the Borderlands: Ep. One
12 Velocity 2X (רימייק/פורט/אינדי)
13 Guilty Gear Xrd
14 Final Fantasy XIV Online: A Realm Reborn (רימייק/פורט/אינדי)
15 Resogun: Heroes (רימייק/פורט/אינדי)
16 Geometry Wars 3: Dimensions (רימייק/פורט/אינדי)
17 Rogue Legacy (רימייק/פורט/אינדי)
18 Tomb Raider: Definitive Edition (רימייק/פורט/אינדי)
19 Far Cry 4
20 Middle-earth: Shadow of Mordor

אז לא, אף אחד לא אמר שסוויטצ' תחליף פס4 מבחינת משחקי AAA הארד קור כי למרות שבצד של הבלעדיים נינטנדו מפמפמת בקצב כפול ומשולש מסוני ומיקרוסופט, אין מה לעשות, צד ג' תמיד יעשה פי 10. אבל נינטנדו צריכים להתעורר על עצמם? כשבשנה הראשונה של הקונסולה הם הוציאו איזה 12 בלעדיים שחלקם משחקי הדור? שעוד ימים פוקימון יוצא? כשעוד חודש וחצי סמאש יוצא? כש-2019 כרגע נראת פשוט מעולה? לא ברור לי איך אפשר להגיד את זה.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24231
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 24 אוקטובר 2018, 20:38

נדב, אני לא חושב שפוקימון או סמאש נחשבים ממש משחקים שעונים על ההגדרה הבלתי רשמית, של סיכון כלכלי והשקעה בהפקה ברמות של משחקי AAA של היום.
אני באמת לא יודע, אבל כמה אנשים באמת עובדים עליו וכמה שנים? אולי הנתונים היבשים ישכנעו אותי למרות התוצאה שנראית כמו העתק-הדבק ברזולוציה גבוהה ומודלים יותר ״חלקים״ מאז הגיימקיוב בערך.
כמו שגם בעיניי מארוול נגד קאפקום לא ממש נחשב בעיניי כותר AAA של קאפקום. אם בעינייך כן אז סבבה, אבל אני חולק על זה.

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 24 אוקטובר 2018, 20:48

KEO, בעניין דצמבר דיברתי על תוכנה לא חומרה, אם תשים לב כמעט תמיד כל השמות הכי גדולים של השנה יוצאים בחודשים לקראת דצמבר, אולי ממקום של לרכב על כמה חודשים של קניות אבל זה המצב לרוב.

זה שלנינטנדו יש 2 משחקים גדולים שיוצאים בקרוב לא מוחקים מבחינתי שנה ממש חלשה של תפוקה מצידם,אני לא יודע מה להגיד לך כי כנראה לא נגיע להסכמה אבל אני באמת מצפה מהם ליותר כמחזיקת פלטפורמה שתלויה בעצמה ושחסרת תמיכת צד ג׳ שיכולים להחזיק אותם צפים. אם היה להם צד ג׳ חזק אז לא היתה בעיה בכלל גם עם שנה בינונית מצידם אבל המחסור בצד ג׳ מדגיש פי כמה את זה שהפלטפורמה ממש שוממת השנה עד כה.

הפס4 הקונסולה הנמכרת השנה, למה נראה לך שנינטנדו מובילה את התחרות? בלי קשר הפס4 היא השליטה הבלתי מעורערת של הדור הזה ואני מאוד אופתע אם נינטנדו תגיע למספרים שלה עם הסוויץ׳ אבל נצטרך לחכות כמה שנים בשביל זה.

אני לא מתווכח שלסוויץ׳ היתה שנה ראשונה מעולה עם כמה ממשחקי הדור, אבל אני לא חושב שהשנה השנייה טובה, עד עכשיו היא די גרועה וזה מביא לי דז׳ה וו מקונסולות עבר שלהן שפתחו חזק ומהרמאוד הביאו תקופות בצורת קשות. אני מקווה שזה לא יהיה המקרה גם הפעם.

בקשר לרשימה שהבאת, לא מתווכח שהפס4 היתה נוראית, כולל צד ג׳, אם מייקרוסופט היתה מפציצה באותן שנים אז הסיפור של הדור היה כנראה שונה ודומה יותר לפס3 מול ה 360. למזלה של סוני זה לא קרה ולכן הסיפור הוא כפי שהוא כיום, בסופו של דבר אתה נמדד ביחס למצב הקיים וביחס לתחרות, אולי זה לא הוגן כלפי נינטנדו במידה והיא תענש על שנים חלשות של הדור שלה בניגוד לסוני אבל זה המצב לפעמים.

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 24 אוקטובר 2018, 20:55

עוד נתון מכירות, דראגון קווסט 11 שמסורתית זו סדרה שמצליחה בצורה די היסטרית ביפן מצליחה אחרי שנים להשיג דריסת רגל יחסית יפה למותג במערב:



(אנליסט NPD)

זה מאוד מרשים עד כמה הדור הזה מגוון יחסית מבחינת ההצלחות שלו, מי היה מאמין ש JRPG כזה קלאסי יהיה עוד רלוונטי ב 2018 במערב?

זה מרגיש שכמעט כל משחק טוב לא משנה באיזה ז׳אנר הוא יכול להצליח היום.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42137
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 24 אוקטובר 2018, 22:40

bling כתב:KEO, בעניין דצמבר דיברתי על תוכנה לא חומרה, אם תשים לב כמעט תמיד כל השמות הכי גדולים של השנה יוצאים בחודשים לקראת דצמבר, אולי ממקום של לרכב על כמה חודשים של קניות אבל זה המצב לרוב.

זה שלנינטנדו יש 2 משחקים גדולים שיוצאים בקרוב לא מוחקים מבחינתי שנה ממש חלשה של תפוקה מצידם,אני לא יודע מה להגיד לך כי כנראה לא נגיע להסכמה אבל אני באמת מצפה מהם ליותר כמחזיקת פלטפורמה שתלויה בעצמה ושחסרת תמיכת צד ג׳ שיכולים להחזיק אותם צפים. אם היה להם צד ג׳ חזק אז לא היתה בעיה בכלל גם עם שנה בינונית מצידם אבל המחסור בצד ג׳ מדגיש פי כמה את זה שהפלטפורמה ממש שוממת השנה עד כה.

הפס4 הקונסולה הנמכרת השנה, למה נראה לך שנינטנדו מובילה את התחרות? בלי קשר הפס4 היא השליטה הבלתי מעורערת של הדור הזה ואני מאוד אופתע אם נינטנדו תגיע למספרים שלה עם הסוויץ׳ אבל נצטרך לחכות כמה שנים בשביל זה.

אני לא מתווכח שלסוויץ׳ היתה שנה ראשונה מעולה עם כמה ממשחקי הדור, אבל אני לא חושב שהשנה השנייה טובה, עד עכשיו היא די גרועה וזה מביא לי דז׳ה וו מקונסולות עבר שלהן שפתחו חזק ומהרמאוד הביאו תקופות בצורת קשות. אני מקווה שזה לא יהיה המקרה גם הפעם.

בקשר לרשימה שהבאת, לא מתווכח שהפס4 היתה נוראית, כולל צד ג׳, אם מייקרוסופט היתה מפציצה באותן שנים אז הסיפור של הדור היה כנראה שונה ודומה יותר לפס3 מול ה 360. למזלה של סוני זה לא קרה ולכן הסיפור הוא כפי שהוא כיום, בסופו של דבר אתה נמדד ביחס למצב הקיים וביחס לתחרות, אולי זה לא הוגן כלפי נינטנדו במידה והיא תענש על שנים חלשות של הדור שלה בניגוד לסוני אבל זה המצב לפעמים.

אני לא חושב שההשוואה הוגנת כי:
1) סוני ומיקרוסופט היו עם 2+ שנים די יבשות ומעפנות, כמעט כל הסדרות הגדולות של צד ג' (COD, ביווור, BF, AC וכו') די ירדו מגדולתן בזמן שסוני ומיקרוסופט פשוט לא הצליחו להביא משחקים טובים (מיקרוסופט בערך עד היום, סוני עד 2016). גם לפס3 ול-ONE לקח זמן להבשיל, למשל המשחק AAA הבאמת איכותי הראשון לפס3 היה MGS4 והוא יצא כשהיא הייתה בת שנתיים, המקביל אצל מיקרוסופט היה גירס שיצא כשהיא הייתה בת שנה. בדור הזה המצב היה אפילו יותר גרוע והן היו צריכות יותר זמן להבשיל. נינטנדו רק השלימה שנה אחת (וקצת), לקונסולה עדין לא היה זמן להבשיל (ועדין איכשהו הוציאה שניים מהמשחקים הכי טובים של הדור).
2) אני חושב שקצת שוכחים פה שהסוויטצ' יצאה במרץ, לא בחגים. כלומר אנחנו רק חצי שנה לתוך השנה השניה של הסוויטצ' ואנשים כבר מסכמים אותה כי החגים מתקרבים. הפיזור של המשחקים של נינטנדו השנה הוא לא להיט אבל עד שנגמרת השנה הראשונה שלהם (כלומר סוף Q1) עוד יצאו יושי, SSB ופוקימון. האם היא ברמה של שנה שמכילה את מריו אודסי וזלדה? לא ממש, אבל איזושהי קונסולה באמת יכולה להתחרות עם האגרוף הכפול הזה? ברור שהשנה השניה חלשה יותר אבל השנה השלישית מתחילה להצטייר כממש טובה.

תראה, אני מעריץ נינטנדו מהתקופה הישנה והטובה, תקופות כמו הN64 והקיוב. הלוואי ונינטנדו הייתה חוזרת לתקופה הזאת, אבל לצערי היא כבר לא שם בגלל רעידות ביצים מזה שהיא חושבת שהיא לא יכולה להתמודד עם סוני ומיקרוסופט יותר (למרות שיש לה יותר כסף בחטיבת משחקים, מעריצים שרופים שיקנו כל דבר ויותר כוח פיתוח מכל צד א' אחר בזמן שהסטורית הם תמיד היו הקרם של פיתוח ה-AAA). אולי אם הסוויטצ' הייתה נכשלת אז נינטנדו הייתה מרימה את העיניים לפס4 המצליחה ואומרת לעצמה שאולי היא צריכה לחזור תקופה של כמה שיותר כוח, כמה שיותר משחקים. כיוון שכמובן היה מביא את צד ג' בחזרה.

אבל לצערנו הסוויטצ', כמו שתי הקונסולות הקודמות, היא חלשה ומעפנה. רוב משחקי ה-AAA הגדולים לא יגיעו אליה כי לעשות פורט לקונסולה שהיא רבע כוח ועם אונליין רעוע זה כאב ראש ש-99% מהמפיצות לא רוצות על הראש. אז אנחנו תקועים עם 100% כותרי נינטנדו פחות או יותר. אפילו אם מאחדים את הכוח פיתוח של הנייחות והניידות שלהם, הם עדין בחיים לא יביאו לך איזה 5 AAA מטורפים בשנה, זה לא משהו בר השגה. כדי לעשות משהו כזה צריך להחזיק איזה 20+ צוותי AAA איכותיים וזה לא משהו שקל להחזיק. נינטנדו יודעת שהיא הקונסולה "האחרת", היא לא מחליפה לך את המכונת COD או FIFA. נינטנדו מוכרת לך קונסולה בשביל משחקי נינטנדו. וכן, פוקימון זה משחקי הנינטנדו האלה, גם סמאש וגם מריו פארטי. הם נישה, אולי נישה ענקית שמוכרת בערך כמו הפס4 אבל עדין נישה שלא בדיוק מנסה לעשות מה שסוני ומיקרוסופט עושים. אני שונא את זה, אבל זאת המציאות.

מה אני אגיד לך, אולי אם המכירות של הסוויטצ' יתרסקו אז הם היו מפתחים קונסולה שמתחרה בפס5 והסקארלט ומעבירים את הסוויטצ' למותג הנייד שלהם (כלומר החדשה היא הנייחת, הסוויטצ' היא בעצם הDS החדשה), זה גם היה מתאים מבחינת קפיצות כוח כי היה הפרש של שני דורות כוח בין הסוויטצ' לקונסולה החדשה. אבל אני לא רואה את זה קורה, לא מבחינת לו"ז ולא מבחינת כוח אדם להחזיק קונסולה מודרנית וקונסולה בכוח של הפס3++ במקביל.
---------------------------------------------------------------------------

לאסקין, אתה מתיחס ל-SSB כמשחק מכות וזה כמובן נכון אבל גם משחקי מכות לא נולדו שווים. למשל אני לגמרי רואה את MKX כמשחק AAA אבל את BLAZE BLUE גג כמשחק AA. זה כי את MKX פתח צוות גדול במשך שנים עם סינגל פלייר והפקה גדולה. כנ"ל סמאש, אולי הוא נראה לך אותו דבר אבל יש לו סינגל נרחב וכמובן פשוט הזויה של עולמות, סיטואציות ודמויות וכל זה כולל גם סרטוני מעבר וכדומה. כלומר יש לסמאש המון בשר ותקציב מאחוריו, זה לא איזה בלייז בלו ושלא נדבר על מארוול נגד קאפקום 3 שנראה כמו שחק תקציב של 20$ (ובגלל זה גם נכשל קשות). בנוגע לפוקימון, כאן יש לגמרי מצב שאתה צודק כי עדין לא הבנתי עד הסוף מה מהות המשחק הזה, אבל אין ספק שאם אנחנו מדברים פה על משיכה של לקוחות לקנות סוויטצ' (ובדיוק על זה אנחנו מדברים, תראה את הכותרת של הנושא שאנחנו מדברים בו), פוקימון הוא חתיכת אטרקציה.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24231
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 24 אוקטובר 2018, 23:05

מסכים איתך לגבי מוראל קומבט... סול קאליבר גם גבולי. לדעתי סמאש לא ממש AAA ופעקימון גם כן עוד לא שם, מניח שהמשחק הגדול שלהם יהיה, שנה הבאה או ב-2020.
לגבי מכירות כמובן שאין מחלוקת (:

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42137
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 25 אוקטובר 2018, 02:54

Laskin כתב:מסכים איתך לגבי מוראל קומבט... סול קאליבר גם גבולי. לדעתי סמאש לא ממש AAA ופעקימון גם כן עוד לא שם, מניח שהמשחק הגדול שלהם יהיה, שנה הבאה או ב-2020.
לגבי מכירות כמובן שאין מחלוקת (:

אפילו אם תתעלם מהסינגל של SSB, יש במשחק החדש 108 זירות ו-77 לוחמים. זה מספר כמעט הזוי, ביחוד שהכל צריך להיות באופן יחסי מאוזן. זה לבד שם את המשחק בקטגוריה של משחק תקציב ענקי, אבל מעבר לזה יש לך סינגל פלייר ושאר הירקות. SSB הרבה יותר גדול מMKX, אז אם MKX הוא AAA לדעתך אז SSB הוא בטח ובטח AAA.
We're just normal men. We're just innocent men

idan
Veteran
הודעות: 2273
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי idan » 25 אוקטובר 2018, 05:38

אגב כמות לוחמים בסמאש, היום הייתה דליפה של עוד כמה לוחמים חדשים שנראית די אמיתית, אחד מהם הוא בנג'ו קאזואי :)

באופן אישי אני חושב שהייתה שנה חלשה מצד א' של נינטנדו. אם לא הייתי משחק בהם על ה wii u כנראה הייתי מרגיש אחרת כי ביונטה 2 ודונקי קונג פריז הם משחקים מצויינים וגם קפטן טוד משחק יותר טוב ממה שחושבים. אבל המשחקים החדשים תכלס שיצאו השנה בינתיים היו הסוג ג' של נינטנדו (חוץ מההרחבה של ספלטון 2 שהייתה מאוד טובה).
יחד עם זאת אני לא מסכים עם האמירות של בלינג על אנשים שמנקים אבק מהסוויץ' שלהם וכל זה, לפחות לא במובן הגורף של העניין. נכון לנינטנדו אין תמיכה חזקה של צד ג' AAA מסיבות ברורות אבל זה לא אומר שאין משחקים צד ג' בכלל על הפלטפורמה כי, ובכן, יש המון.. ובשונה מקונסולות קודמות של נינטנדנו המשחקים צד ג' האלה גם מוכרים המון. אני מרגיש שכמעט כל חודש השנה הייתה כותרת שמשחק כזה או אחר מכר הכי הרבה אצל נינטנדו, מה שמבטיח המשך תמיכה של צד שלישי (לא AAAׂׂ) בקונסולה. מרוב שמשחקים עפים על הפלטפורמה נהיה גם טרנד כזה של משחקים שמגיעים קודם לסוויץ' (יחד עם ה pc), ככה שאי אפשר להכחיש שלפחות נכון לעכשיו עדיין מדובר בפלטפורמה בריאה.
וכל זה לדעתי כי נינטנדו הצליחה הפעם עם ה"גימיק" שלה, אנשים מעדיפים לשחק כל מה שהוא לא AAA מטורף על הסוויץ' בגלל הניידות שלו. אפילו משהו כמו דיאבלו 3 למשל הולך להיות ביג דיל על ה switch לדעתי. עכשיו מהפרספקטיבה שלכם זה אולי נראה הכי לא מעניין שיש, בכל זאת משחק מ 2012 או משהו כזה.. אבל בגלל הייחודיות של הקונסולה וזה שהוא די תפור עליה לדעתי הוא הולך לקבל חיים מחדש ולמכור המון.

בכל מקרה אני טענתי בזמנו שהשנה הראשונה המאוד חזקה של נינטנדו הייתה בגלל שבשנה וחצי לפני זה פחות או יותר נינטננדו הפסיקה להוציא משחקים משמעותיים ל WII U ושחובת ההוכחה שהיא יכולה לתמוך בקונסולה באופן עקבי עדיין עליה. חוץ מזלדה BOTW נינטנדו לא התחייבה לאף משחק מראש ל wii u כך שאפשר אפילו לנחש שחלק מהמשחקי שנה ראשונה של הסוויץ' היו בכלל משחקי WII U במקור שעברו הסבה מתישהו בפיתוח, בדיוק כמו זלדה שנדחה בכוונה לשיגור של הסוויץ'.
כך או כך אני כן מצפה שנינטנדו תעשה הרבה יותר שנה הבאה למרות שלא הייתי מניח אוטומטית שביונטה 3 ומטרויד הם משחקים של 2019, אבל מצד שני חייב להיות להם דברים חדשים שאנחנו לא יודעים. אני מקווה שאחד מהדברים האלה זה משחק זלדה טופ דאון ושהדבר השני זה משחק של רטרו בין אם השמועה נכונה וזה סטאר פוקס או שזה משהו אחר, חאלס הגיע הזמן.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42137
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 25 אוקטובר 2018, 09:10

אני לא חושב שמטרויד זה משחק שנה שלישית של הסוויטצ' (יעני עד מרץ 2020), אבל אני די בטוח שביונטה 3 כן. עובדתית לואיג'יס מנשן 3, animal crossing, פוקימון RPG החדש, פייר אמבלם ו-Town מגיעים ב-2019 (יחד עם שלל פורטים כמו NSMB) כך שהשנה השלישית של הסוויטצ' הולכת להיות חזקה עם או בלי ביונטה 3. השנה הרביעית? היא קצת רחוקה (זה מרץ 2020 עד מרץ 2021) אבל היא כנראה תכלול במינימום את מטרויד פריים 4, משחק חדש של Monolith Soft ומשחק חדש של הצוות של מריו קארט (ומי יודע מה עוד). שנה חמישית? זה כבר זמן לזלדה ומריו שוב.

בקיצור, אני לא חושב שזאת הWIIU או WII, עם כוחות פיתוח מאוחדים נינטנדו די מצליחה להחזיק את הפלטפורמה בניגוד לשני דורות הקודמים. כמו שעידן אמר, הסצנת אינדי סופר חזקה על הסוויטצ' וביחד עם הבלעדיים הגדולים והקטנים של נינטנדו ובשילוב עם הפורטים מה-WIIU (שכנראה כמעט אף אחד לא שחק, הWIIU הרי לא מכרה כלום) כנראה שהקונסולה הזאת לא תתיבש. כן, אין לה את השלושה משחקי AAA הגדולים שיוצאים כל חודש כמו בפס4 בזכות התמיכה צד ג', אבל היא כן מוציאה משחקים בקצב קבוע ודי מהיר.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24231
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 25 אוקטובר 2018, 09:19

DrKeo כתב:
Laskin כתב:מסכים איתך לגבי מוראל קומבט... סול קאליבר גם גבולי. לדעתי סמאש לא ממש AAA ופעקימון גם כן עוד לא שם, מניח שהמשחק הגדול שלהם יהיה, שנה הבאה או ב-2020.
לגבי מכירות כמובן שאין מחלוקת (:

אפילו אם תתעלם מהסינגל של SSB, יש במשחק החדש 108 זירות ו-77 לוחמים. זה מספר כמעט הזוי, ביחוד שהכל צריך להיות באופן יחסי מאוזן. זה לבד שם את המשחק בקטגוריה של משחק תקציב ענקי, אבל מעבר לזה יש לך סינגל פלייר ושאר הירקות. SSB הרבה יותר גדול מMKX, אז אם MKX הוא AAA לדעתך אז SSB הוא בטח ובטח AAA.


אני באמת מנסה, ולא מצליח להשוות ביניהם.. מסתכל על ה"זירות" של סמאש ואני רואה שהרבה מהן נראות כאילו נלקחו מהנינטנדו 64 או גיימקיוב, או שפשוט עשו אותן עם עורך השלבים של LBP בשעתיים וחצי.
אז כן, יש במשחק מלא מלא מלא תוכן, אבל התוכן הזה מושקע *מבחינת ערכי הפקה* בערך כמו משחק אינדי סביר, ומאחר ורוב הדמויות והשלבים שם נראים העתק-הדבק מהגירסה הקודמת - אני פשוט לא מבין איך אפשר להגיד שההפקה שלו גרנדיוזית כמו משחקי AAA טיפוסיים כיום.
לגבי האיזונים - את זה עוד נראה, אבל זו באמת לכאורה ה-נקודה לזכותו של המשחק הזה בכל הקשור לזמן פיתוח, אבל גם הנקודה היחידה, בעיניי.
זה פשוט נראה כמו משחק אינדי, מה לעשות... אולי המשחק הזה עלה להם 100 מליון דולר לפיתוח כמו משחקי AAA טיפוסיים היום, אבל אם כן - פשוט לא רואים את זה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42137
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 25 אוקטובר 2018, 09:33

באמת שאני לא יודע מאיפה להמשיך מפה, ביחוד שאתה אומר ש-MKX הוא AAA לדעתך אבל איכשהו SSB שיש בו פי כמה מונים יותר מכל בחינה הוא לא.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24231
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 25 אוקטובר 2018, 09:45

MK הוא על הגבול... אפשר להתווכח על זה, אבל לדעתי סמאש הוא בהחלט העתק-הדבק של קודמו ושל קודמו-קודמו, ב-90% בערך.
את הרקעים האלה אפשר באמת לעשות בכמה שבועות, את כולם, אתה יכול להגיד לי שהאנימציות, הטקסטורות וההשקעה הכללית נראית כמו משחק AAA? כן, אני מדבר על דברים כמו גרפיקה וכו', אני לא מתווכח פה על איכות הגיימפליי, אני פשוט רואה עד כמה שזה דומה לקודם ומכאן אני מסיק שהוא יותר פורט משודרג מכל דבר אחר, בדיוק כמו משחקי פוקימון לגיימבוי - אפשר להגיד שהמשחק הראשון שעשה זאת היה מושקע, כל אלו שבאו אחריו עד לשדרוג ה"אמיתי" הבא - הם לא נחשבים מושקעים מבחינת הפקה, כי רק היה צריך קצת לשנות פה ושם, להוסיף כמה דמויות עם אנימציה ומודלים מאוד מאוד פשוטים... זה פשוט לא מה שאני מחשיב היום כ-AAA. פעם כן, היום הסטנדרטים עלו...

אגב, אותו הדבר מבחינתי לגבי משחקי ספורט רבים שרק אחת לחמש שנים במקרה הטוב מציגים משהו באמת באמת חדש שמצדיק את ההשקעה, זה סה"כ העתק-הדבק... אז נכון, הם צריכים לעדכן את כל המודלים לפי התספורות והזקנים החדשים של השחקנים, והם מוסיפים איזה משהו פה ושם, ועוד 4 פוליגונים לאנשים בקהל, אבל מבחינתי זו לא השקעה שראויה לתואר AAA היום.
אה כן, לאחרונה הם (EA לפחות) הוסיפו את הקטע הזה של חוויית "קמפיין" עם עלילה והכל אז זה החזיר את הקטע של ההשקעה, וממקם אותם במצב קצת יותר טוב מהבחינה הזו.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42137
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 25 אוקטובר 2018, 09:47

אז באמת חבל שהם עובדים על המשחק הזה 4 שנים, הם יכולים ללחוץ על CTRL + C ואז CTRL + V ולסגור עניין. אגב, ידעת שיש ב-SSB החדש פי 4 יותר טראקים של מוסיקה מאשר ב-RDR2?
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24231
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 25 אוקטובר 2018, 10:19

כמה מהם הם העתק-הדבק מהמשחק הקודם, או משחקים אחרים של נינטנדו? :D
וכן, באמת משונה לי שעובדים על זה 4 שנים, אלא אם זה צוות של 20 אנשים.
סתם לידע אישי, כמה שנים וכמה אנשים עבדו על מריו פארטי האחרון? ולמה הוא לא AAA? יש הרי מלא תוכן, לא?

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 25 אוקטובר 2018, 11:04

DrKeo כתב:
bling כתב:KEO, בעניין דצמבר דיברתי על תוכנה לא חומרה, אם תשים לב כמעט תמיד כל השמות הכי גדולים של השנה יוצאים בחודשים לקראת דצמבר, אולי ממקום של לרכב על כמה חודשים של קניות אבל זה המצב לרוב.

זה שלנינטנדו יש 2 משחקים גדולים שיוצאים בקרוב לא מוחקים מבחינתי שנה ממש חלשה של תפוקה מצידם,אני לא יודע מה להגיד לך כי כנראה לא נגיע להסכמה אבל אני באמת מצפה מהם ליותר כמחזיקת פלטפורמה שתלויה בעצמה ושחסרת תמיכת צד ג׳ שיכולים להחזיק אותם צפים. אם היה להם צד ג׳ חזק אז לא היתה בעיה בכלל גם עם שנה בינונית מצידם אבל המחסור בצד ג׳ מדגיש פי כמה את זה שהפלטפורמה ממש שוממת השנה עד כה.

הפס4 הקונסולה הנמכרת השנה, למה נראה לך שנינטנדו מובילה את התחרות? בלי קשר הפס4 היא השליטה הבלתי מעורערת של הדור הזה ואני מאוד אופתע אם נינטנדו תגיע למספרים שלה עם הסוויץ׳ אבל נצטרך לחכות כמה שנים בשביל זה.

אני לא מתווכח שלסוויץ׳ היתה שנה ראשונה מעולה עם כמה ממשחקי הדור, אבל אני לא חושב שהשנה השנייה טובה, עד עכשיו היא די גרועה וזה מביא לי דז׳ה וו מקונסולות עבר שלהן שפתחו חזק ומהרמאוד הביאו תקופות בצורת קשות. אני מקווה שזה לא יהיה המקרה גם הפעם.

בקשר לרשימה שהבאת, לא מתווכח שהפס4 היתה נוראית, כולל צד ג׳, אם מייקרוסופט היתה מפציצה באותן שנים אז הסיפור של הדור היה כנראה שונה ודומה יותר לפס3 מול ה 360. למזלה של סוני זה לא קרה ולכן הסיפור הוא כפי שהוא כיום, בסופו של דבר אתה נמדד ביחס למצב הקיים וביחס לתחרות, אולי זה לא הוגן כלפי נינטנדו במידה והיא תענש על שנים חלשות של הדור שלה בניגוד לסוני אבל זה המצב לפעמים.

אני לא חושב שההשוואה הוגנת כי:
1) סוני ומיקרוסופט היו עם 2+ שנים די יבשות ומעפנות, כמעט כל הסדרות הגדולות של צד ג' (COD, ביווור, BF, AC וכו') די ירדו מגדולתן בזמן שסוני ומיקרוסופט פשוט לא הצליחו להביא משחקים טובים (מיקרוסופט בערך עד היום, סוני עד 2016). גם לפס3 ול-ONE לקח זמן להבשיל, למשל המשחק AAA הבאמת איכותי הראשון לפס3 היה MGS4 והוא יצא כשהיא הייתה בת שנתיים, המקביל אצל מיקרוסופט היה גירס שיצא כשהיא הייתה בת שנה. בדור הזה המצב היה אפילו יותר גרוע והן היו צריכות יותר זמן להבשיל. נינטנדו רק השלימה שנה אחת (וקצת), לקונסולה עדין לא היה זמן להבשיל (ועדין איכשהו הוציאה שניים מהמשחקים הכי טובים של הדור).
2) אני חושב שקצת שוכחים פה שהסוויטצ' יצאה במרץ, לא בחגים. כלומר אנחנו רק חצי שנה לתוך השנה השניה של הסוויטצ' ואנשים כבר מסכמים אותה כי החגים מתקרבים. הפיזור של המשחקים של נינטנדו השנה הוא לא להיט אבל עד שנגמרת השנה הראשונה שלהם (כלומר סוף Q1) עוד יצאו יושי, SSB ופוקימון. האם היא ברמה של שנה שמכילה את מריו אודסי וזלדה? לא ממש, אבל איזושהי קונסולה באמת יכולה להתחרות עם האגרוף הכפול הזה? ברור שהשנה השניה חלשה יותר אבל השנה השלישית מתחילה להצטייר כממש טובה.

תראה, אני מעריץ נינטנדו מהתקופה הישנה והטובה, תקופות כמו הN64 והקיוב. הלוואי ונינטנדו הייתה חוזרת לתקופה הזאת, אבל לצערי היא כבר לא שם בגלל רעידות ביצים מזה שהיא חושבת שהיא לא יכולה להתמודד עם סוני ומיקרוסופט יותר (למרות שיש לה יותר כסף בחטיבת משחקים, מעריצים שרופים שיקנו כל דבר ויותר כוח פיתוח מכל צד א' אחר בזמן שהסטורית הם תמיד היו הקרם של פיתוח ה-AAA). אולי אם הסוויטצ' הייתה נכשלת אז נינטנדו הייתה מרימה את העיניים לפס4 המצליחה ואומרת לעצמה שאולי היא צריכה לחזור תקופה של כמה שיותר כוח, כמה שיותר משחקים. כיוון שכמובן היה מביא את צד ג' בחזרה.

אבל לצערנו הסוויטצ', כמו שתי הקונסולות הקודמות, היא חלשה ומעפנה. רוב משחקי ה-AAA הגדולים לא יגיעו אליה כי לעשות פורט לקונסולה שהיא רבע כוח ועם אונליין רעוע זה כאב ראש ש-99% מהמפיצות לא רוצות על הראש. אז אנחנו תקועים עם 100% כותרי נינטנדו פחות או יותר. אפילו אם מאחדים את הכוח פיתוח של הנייחות והניידות שלהם, הם עדין בחיים לא יביאו לך איזה 5 AAA מטורפים בשנה, זה לא משהו בר השגה. כדי לעשות משהו כזה צריך להחזיק איזה 20+ צוותי AAA איכותיים וזה לא משהו שקל להחזיק. נינטנדו יודעת שהיא הקונסולה "האחרת", היא לא מחליפה לך את המכונת COD או FIFA. נינטנדו מוכרת לך קונסולה בשביל משחקי נינטנדו. וכן, פוקימון זה משחקי הנינטנדו האלה, גם סמאש וגם מריו פארטי. הם נישה, אולי נישה ענקית שמוכרת בערך כמו הפס4 אבל עדין נישה שלא בדיוק מנסה לעשות מה שסוני ומיקרוסופט עושים. אני שונא את זה, אבל זאת המציאות.

מה אני אגיד לך, אולי אם המכירות של הסוויטצ' יתרסקו אז הם היו מפתחים קונסולה שמתחרה בפס5 והסקארלט ומעבירים את הסוויטצ' למותג הנייד שלהם (כלומר החדשה היא הנייחת, הסוויטצ' היא בעצם הDS החדשה), זה גם היה מתאים מבחינת קפיצות כוח כי היה הפרש של שני דורות כוח בין הסוויטצ' לקונסולה החדשה. אבל אני לא רואה את זה קורה, לא מבחינת לו"ז ולא מבחינת כוח אדם להחזיק קונסולה מודרנית וקונסולה בכוח של הפס3++ במקביל.
.


אני מבין את הראש שלך קיאו, אני חושב שהבסיס למחלוקת פה זה שאתה מנסה להשוות בצורה הוגנת בעוד שאני מסתכל על זה מפרספקטיבה של השוק/ צרכן שאותו לא מעניינות הנסיבות וההשוואות האלו אלא רק המצב הנתון והקיים, באיזה אקלים החברה עובדת ומה התחרות מציעה.

את הצרכן הממוצע לא מעניין שהקונסולה יצאה במרץ או בחגים, בתודעה שלו 2018 עד עכשיו היתה שנה לא טובה לסוויץ׳. אפילו כשאתה אומר שסוני לא הביאה כלום עד 2016 אתה משמיט את אחד ממשחקי הדור הזה שהוא בלאדבורן, כנראה כי מבחינתך זה משחק של FROM ולכן אתה לא משייך זאת לסוני אבל אתה שוכח שמבחינת הלקוח חובב הז׳אנר מדובר בבלעדי מדהים לפס4 לפני כל ההגדרות האלו.

בכל מקרה אני מבין את הכוונה שלך, הסוויץ׳ עוד קונסולה צעירה ותקופות כאלו הן דבר טבעי ואין לה צד ג׳ וכו׳, אבל עדיין אני חושב שנינטנדו שמה את עצמה במקום שהוא אולי לא פיירי כלפיה אבל הוא עדיין תובעני מאוד והשוק הוא לא תמיד פייר, היא צריכה להשתפר משמעותית בשנים הקרובות של הסוויץ׳ ולהמנע מתקופות יובש כאלו קיצוניות בזמן שהתחרות משגשגת.

עידן, לא הכנסתי לדיון את האינדים, אני מסכים שהסוויץ׳ אחלה של פלטפורמה לאינדים אבל אתה לא קונה קונסולה של נינטנדו (או של כל יצרנית למען האמת) בשביל זה, האינדים זה אולי הדובדבן על הקצפת, מה שמרענן את הליינאפ ושומר על עניין מסויים כשיש שבועות/ חודשים קצת יותר חלשים אבל זה לא הקצפת עצמה. כל ההצלחות של משחקי האינדים על הסוויץ׳ לא באמת מתקרבים ויכולים להחליף הצלחה של משחק AAA איכותי, בטח מצד נינטנדו. אבל בסדר גם אתה מודע לזה שהיתה להם שנה בינונית ושהם צריכים להראות שיפור ברור בשנה הבאה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42137
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 25 אוקטובר 2018, 11:43

אבל כל עוד נינטנדו עושה קונסולה שלא יכולה לקבל בקלות 100% מצד ג' הם תמיד יהיו בבעיה הזאת. הם יצטרכו להרחיב את צד א' שלהם בצורה פנומנלית או לעשות המון קשרי צד ב' כדי להצליח לעשות כל שנה מדהימה. אני פשוט לא רואה איך נינטנדו יכולה לעשות את זה בלי צד ג', להיות הקונסולה הזאת שעושה הכל. בנוגע ל-2018, זה עומד להשתנות. כן, היה יובש מסויים כי כל מה שנינטנדו הוציאה השנה היא TEIR נמוך יותר מהרגיל אבל כשתסתכל ברטרו פרספקטיבה על 2018 אתה כן תראה שם את SSB למשל.

לאסקין, אין לי מושג כמה מה-800 הם שימוש חוזר, אני כן יודע שהרוסטר של הדמויות והשלבים גדול פי כמה מונים ממשחקים קודמים. אם אתה חושב שאפשר לקחת שלב גיימקיוב או N64 ולעשות לו קופי פייסט לתוך משחק סוויטצ', לא יודע, שיהיה לבריאות. משחקים לא עובדים ככה.
We're just normal men. We're just innocent men


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 32 אורחים