נושא ה-pc הרשמי

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42041
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 15 נובמבר 2018, 02:26

Kazz כתב:קדושים לא קדושים, העובדה היא שואלב היא זו שממשיכה לפתח ולהכניס פיצ'רים חדשים לטובת המפתחים ולטובת השחקנים בעוד שהקליינטים של המפיצות לא עושות כלום.

על מה אתה מתלונן? שמפתחת צריכה להיות בסטים כדי למקסם הצלחה? איך זה שונה מכל מכירה של כל מוצר בעולם אי פעם? איזה כללים סטים קובעת? כולם לוקחים 30 אחוז! ואלב לא המציאה את זה. ה30% אחוז שואלב לוקחת נותנים למפתח יותר מכל 30% אחוז בקליינטים ופלטפורמות אחרים. זה ה abuse of power שאתה מלין עליו ומתנגד לו? באמת? מתי תיכנס ב GOG שלא מסכימים למכור משחקי מולטיפלייר בלבד?

מה זה פיתוח קליינטים איכותיים אחרים? אתה מתכוון לקליינט בסיסי ומתפקד שלא מציע שבריר מהפיצ'רים שסטים מציעה? במה אוריג'ין כל כך השתפר במרוצת השנים? איך BN השתפר? (רשימות חברים נעולים-גאוגרפית).

מה זה תחרות 'אמיתית' ומתי נראה אותה? באותו משך זמן שאוריג'ין קיימת, סטים ביססה את עצמה כקליינט המוביל. אז עוד כמה שנים נחכה? מה זה בכלל תחרות אמיתית? לאוריג'ין אין כבר בסיס של מילונים עם כל משחקי באטלפילד,פיפא וסימס? אני פשוט לא מבין לאיזה הנפת שרביט אתה מחכה ומצפה שלפתע תהיה תחרות או איך התחרות הזו אמורה להיראות. ומה כל השאיפה שלך מהתחרות כביכול הזו - שואלב תיקח פחות מ 30% אחוז? זה סלע המחלוקת העשוי גיר הזה?

תחרות 'אמיתית' לא תהיה. כי ברגע שהקהל שלך שבוי ואין לו ברירה אלא להשתמש בקליינט ספציפי למשחק X או Y אז למחזיקת הקליינט יורד התמריץ לפתח ולטפח את הקליינט. תסתדר עם מה שיש ותגיד תודה.

1) VALVE בהחלט המציאה את ה-30%, לפחות בעולם המשחקים. היא הייתה החנות הראשונה, היא זאת שקבעה את התעריף.
2) מה השתפר? תגיד אתה רציני? אתה משתמש בכלל ב-BN שאתה מדבר? כי אני משתמש בו יומית והוא משתפר על בסיס חודשי. ראית פעם את האפליקצית BN לטלפון? היא שמה את זאת של VALVE בכיס הקטן. אגב, האפליקצית סטים היא אחת האפליקציות הכי גרועות שראיתי בחיים שלי.
3) מה זה תחרות אמיתית? תחרות אמיתית היא כשחברה אחת לא מחזיקה ביותר מ-50% מהשוק. אתה יודע מה תחרות עושה? נגיד זוכר את הריפנדים שהיו בסטים? אה, אתה לא זוכר? כי הם הוסיפו אותם רק ב-2015 אחרי ש-EA התחילה לתת ריפנדים באוריג'ן ב-2013 והלחץ עליהם גבר. VALVE לא התכוונו בשום שלב להוסיף ריפנדים, הם לא סתם הוסיפו ריפנדים כי בא להם. EA נתנה ריפנד לכל מי שרוצה מאיזו סיבה שבא לו (7 ימים מהרכישה, 7 ימים מהשיגור של המשחק או 24 שעות אחרי ששחקת בו לראשונה) ב-2013 וסטים נאלצו לעשות את זה אחרי 12 שנים ללא ריפנדים. אתה אשכרה חושב שסטים היו נותנים לך ריפנדים בלי שאוריג'ן הייתה קיימת? לא, ממש לא. אם יתנו ל-VALVE להמשיך להיות אוגיאופול, זה יהיה רע לתעשיה. אם לא הייתה תחרות עדין לא היו ריפנדים בסטים. זה נקרה תחרות וככל שהיא תתגבר כך זה יטיב עם כולם (חוץ מ-VALVE. אבל למי אכפת מ-VALVE? חברת מערכות הפעלה ומשחק קלפים).
4) רגע, יש משחקי VALVE באוריג'ן? ב-UPLAY? מה? VALVE היא מפיצה שכופה על כולם לקנות את המשחקים שלה בקליינט שלה? אוי לא, כלבים! צבוע much?
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42041
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 15 נובמבר 2018, 16:38

אז סופסוף יש משחק שתומך ב-RTX. אתמול BFV קבל את הפאטצ' יום ראשון שלו ויחד איתו הגיעה תמיכה ב-RTX. יש ארבע הגדרות שנעות בין LOW ל-ULTRA למרות שלא ראיתי עדין אף אתר משווה בינהן. אני משער שההבדל הוא הרזולוציה והרמה של הגאומטריה של העולם שמחושב בהשתקפויות. הגרסה הקצרה? עם 2080TI בהגדרות אולטרה אפשר לשחק ב-1080P ב-60FPS או ב-1440P ב-40FPS. בהגדרות LOW אפשר לשחק ב-4K/40FPS. משהו מעניין הוא שאין הבדל ביצועים בין HIGH ל-ULTRA וכנ"ל על בין LOW ל-MEDIUM כך שמה שכתבתי על הביצועים של LOW/ULTRA חל גם על MEDIUM ו-HIGH. זה גם אומר שאין מה לשחק על LOW או HIGH.

השתקפות ו-GI הם האפקטים הכי שואבים משאבים כך שאולי נראה משחקים אחרים עם ביצועים טובים יותר, אבל בנתיים זה נראה כמו אפקטים שקצת גדולים על סדרה 2000. כנראה שהיה עדיף ל-NVIDIA להוציא כרטיס נלווה שגם היה מביא ביצועים טובים יותר וגם לא היה מנפח להם את המחיר של הכרטיסים.
We're just normal men. We're just innocent men

kririn
Sage
הודעות: 5347
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי kririn » 15 נובמבר 2018, 19:01

ראיתי ביקורת עכשיו
חוץ מצניחה גדולה בביצועים ,הם גם לא עשו
שימוש מלא בrt

לדוגמה הם הפעילו את זה על מישטחים כמו מיים
אבל לא על הצללות רגילות
חוץ מזה זה ניראה עדין בחיתולים

לא ברור עם אפילו 2800ti
יוכל בעתיד להריץ מישחקים כבדים ב4k עם rt
עם קצב פרימים טוב
סיכוי גדול שלא

עם אין להנווידה איזה דרייבר קסם או משהו
זה ממש נפילה
הrt לא רלוונטי במצב הנוכחי להרבה גימרים
עוברים ל4k ,שזה אומר מגדירים את rt מבוטל

אני מקווה שהתחום יתפתח ,וטוב שמתחילים
אבל יקח עוד זמן לכרטיסים מישתלמים
לי זה ממש הוריד את הרצון לקנות 2800 בעתיד
אולי סדרה 3000 תיהיה טובה יותר

אני חושב שעדיף ברמת המחירים היום
לקנות 1080 או ווגה 64
עם מוצאים מחיר טוב ,ולשמור כסף לסדרה מישתלמת יותר מ2000

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42041
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 15 נובמבר 2018, 19:17

על מה אתה מדבר? מה זה "הפעילו את זה רק על משטחים כמו מים"? במצב היום RT יכול לשמש רק לאוסף אפקטים כי עדין חייבים להשתמש ברסטוריזציה וב-BFV משתמשים רק באפקט השתקפות שהוא האפקט הכי כבד אולי חוץ מאשר תאורה גלובלית. בקונטרול יש 3 אפקטים במקביל (השתקפות, הצללה ו-AO), הכל תלוי במשחק ובישום של המפתחת.
We're just normal men. We're just innocent men

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 15 נובמבר 2018, 20:51

DrKeo כתב:

1) VALVE בהחלט המציאה את ה-30%, לפחות בעולם המשחקים. היא הייתה החנות הראשונה, היא זאת שקבעה את התעריף.
2) מה השתפר? תגיד אתה רציני? אתה משתמש בכלל ב-BN שאתה מדבר? כי אני משתמש בו יומית והוא משתפר על בסיס חודשי. ראית פעם את האפליקצית BN לטלפון? היא שמה את זאת של VALVE בכיס הקטן. אגב, האפליקצית סטים היא אחת האפליקציות הכי גרועות שראיתי בחיים שלי.
3) מה זה תחרות אמיתית? תחרות אמיתית היא כשחברה אחת לא מחזיקה ביותר מ-50% מהשוק. אתה יודע מה תחרות עושה? נגיד זוכר את הריפנדים שהיו בסטים? אה, אתה לא זוכר? כי הם הוסיפו אותם רק ב-2015 אחרי ש-EA התחילה לתת ריפנדים באוריג'ן ב-2013 והלחץ עליהם גבר. VALVE לא התכוונו בשום שלב להוסיף ריפנדים, הם לא סתם הוסיפו ריפנדים כי בא להם. EA נתנה ריפנד לכל מי שרוצה מאיזו סיבה שבא לו (7 ימים מהרכישה, 7 ימים מהשיגור של המשחק או 24 שעות אחרי ששחקת בו לראשונה) ב-2013 וסטים נאלצו לעשות את זה אחרי 12 שנים ללא ריפנדים. אתה אשכרה חושב שסטים היו נותנים לך ריפנדים בלי שאוריג'ן הייתה קיימת? לא, ממש לא. אם יתנו ל-VALVE להמשיך להיות אוגיאופול, זה יהיה רע לתעשיה. אם לא הייתה תחרות עדין לא היו ריפנדים בסטים. זה נקרה תחרות וככל שהיא תתגבר כך זה יטיב עם כולם (חוץ מ-VALVE. אבל למי אכפת מ-VALVE? חברת מערכות הפעלה ומשחק קלפים).
4) רגע, יש משחקי VALVE באוריג'ן? ב-UPLAY? מה? VALVE היא מפיצה שכופה על כולם לקנות את המשחקים שלה בקליינט שלה? אוי לא, כלבים! צבוע much?


1) ואלב לא שלפו את ה 30% האחוז מהאוויר. זה קיים גם בתעשיות אחרת לפי מה שאני זוכר. ואני די בטוח שהאפל סטור הייתה קיימת לפני שסטים החלה למכור משחקים צד ג'. אם 30% הייתה כזו נקודמת מחלוקת ו OVER-CHARGING אז אדרבא ואדרבא המתחרה הראשון היה ישר מוריד ל25% ומשתלט על נתח שוק.

2) לא משתמש בBN אז לא ראיתי. גם לא משתמש הרבה באפליקציה של סטים. ייתכן שהאפליקציה של סטים גרועה אז יופי ש BN יכולים להשיג יתרון שם. אבל מה עם כל השאר כמו החלטות מפגרות של רשימת חברים נעולה גיאוגרפית? לזכותם של בליזארד יאמר שהם אף פעם לא מכרו את המשחקים שלהם בסטים אז אין פה ציניות מצידם.

3) חחחח. אתה באמת חי בסרט שהריפאנד בסטים קיים רק בגגל מערכת הריפאנד של EA שהייתה תקפה רק למשחקים של EA. פליזזזזזזזזזזזזזזזזזזזז. להגיד עוד פעם שמערכת הריפאנד של סטים כוללנית וחסרת תקדים? אם הם רצו לסגור את הפער מאוריג'ין אז הם היו צריכים להציע ריפאנד רק למשחקי Valve..

הזרז למערכת הריפאנד בסטים היה התביעות המשפטיות באוסטרליה על אי הימצאות מערכת כזו.

אז רגע, עוד כמה שנים צריך לחכות כדי שהלחץ על EA ייגבר והם יוסיפו BPM? פאמילי שיירינג? תמיכה ב early access? לינוקס? או ש'תחרות' זה רק בכיוון אחד ובכלל כל הדברים האלה שואלב מוסיפה היא בגלל שקליינטים אחרים עשו את זה כבר... באיזה ביזארו וורלד אתה חי?

4) כבר דיברתי על זה בעבר עם קליימן.. ואלב מכרו בעבר את המשחקים שלהם ביופליי (וגם באוריג'ין אם אני זוכר). אז זה קרה.

--

העקיצה שלך לגבי ארטיפקט שבאה לבטל משחק חדש שואלב מוציאה מסכמת היטב את כל השיח הזה. הסופר-ביקורתיות התלושה הזו שלך מקורה באכזבה במשחקים שהחברה בוחרת לפתח. אכזבה שנתת לה לחלחל ולצבוע את כל ההתבטאויות חסרות השחר שלך.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42041
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 15 נובמבר 2018, 21:38

1) היה אז 30% רק במקום אחד, החנות מוסיקה של אפל. כן, אפל זה ממש המקום לקחת ממנו דוגמה. וכן, ברגע שתהיה תחרות נורמאלית אז תראה כל מני מקומות חותכים ל-25% וכדומה, זה כל הרעיון של תחרות. כרגע סטים מחזיקה ביותר מחצי מהתעשיה אז כולם חייבים לשים את המשחקים שלהם שם (אלה אם יש להם קליינט) אחרת הם לא ימכרו. ברגע שתהיה חלוקה יותר הגיונית? בטח שתראה תחרות אמיתית.
2) החסימות שאתה מדבר עליהם הם לא דברים שהם פתחו במיוחד כדי לחסום, להפך. אלה שאריות של מערכת עתיקה. הם דווקא עשו התקדמות בתחום כי לפני 10 שנים היית קונה משחקי בליזארד אך ורק לאזור אחד (נניח עותק אירופאי) ויכול לשחק רק שם. כשיצא OW הם שדרגו אותה לכך שאתה יכול לקפץ חופשי בין אזורים ואני משער שמתישהו הם ישדרגו לזה שלא יהיה בכלל כזה דבר קונספט של "אזור".
3) התביעה באוסטרליה נסגרה רק שנה+ אחרי שסטים כבר שמו מערכת REFUND. הזרז היה לחץ מהעיתונות והגיימרים (גם פה בפורום אגב, יש בערך 5000 הודעות של קליימן על זה) ש-EA נותנת ריפאנד בזמן שבסטים אין. אם אוסטרליה הייתה הסיבה שלהם אז:
א - הם יכלו לישם את זה רק באוסטרליה.
ב - הקנס שלהם היה רק 2.2 מליון דולר. ריפאנדים בסטים עולים להם הרבה יותר מ-2.2 מליון דולר בשנה, כנראה פי עשרות מונים מזה.
אז לא, שום תביעה של 2.2 מליון דולר לא הניעה אותם לריפנדים. האינטרנט הזועם הניע אותם.
4) EA הייתה המפיצה של VALVE לריטייל במשך שנים, לכן המשחקים של VALVE היו באוריג'ן לתקופה קצרה. אבל כמובן שכשרוב המשחקים של VALVE יצאו הם היו נעולים לסטים בלבד וכמובן שגם היום הם נעולים לסטים בלבד. גם EA הוציאה משחקים ל-STEAM בעבר אתה יודע. אז מה ההבדל הגדול? VALVE מוציאה משחקים רק לסטים, EA רק לאוריג'ן; היו מקרים בעבר שזאת הוציאה לזאת ולהפך... ביג דיל. אבל כמובן שלא נשמע ממך מילה אחת רעה על זה שVALVE נועלת את המשחקים שלה לסטים, רק על זה ש-EA נועלת לאוריג'ן.

בנוגע לארטיפאקט וכל משחק אחר ש-VALVE עשתה ב-7 שנים האחרונות, הם לא חברת גיימינג רצינית כבר מממזמן. הם חברות מערכות הפעלה, חומרה, תמיכה טכנית, כלי פיתוח ומה שלא תרצה. אבל חברת פיתוח משחקים? לא ממש. אין לי בעיה עם סטים, יש לי בעיה עם הצביעות שאתה מציג כלפי קליינטים אחרים בזמן שכל אחת מהתלונות שלך נכונה ב-100% ל-VALVE בדיוק באותה מידה. פשוט משום מה זה נראה לך הגיוני כשמשחקים נעול לסטים אבל ברגע שהוא נעול ל-BN או לאוריג'ן אתה מאבד את הג'ננה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Uncle Pey'j
Veteran
הודעות: 4918
הצטרף: 04 מרץ 2016, 13:06

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Uncle Pey'j » 15 נובמבר 2018, 22:30

בשעה טובה,עכשיו זה רשמי ומגיע מחר!

כולם צריכים לבדוק את המשחק הזה לדעתי,והוא הולך לזרוח על ה-PC עם הארט סטייל האדיר שלו אם הפורט אפילו חצי סביר.

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 16 נובמבר 2018, 20:06

DrKeo כתב:1) היה אז 30% רק במקום אחד, החנות מוסיקה של אפל. כן, אפל זה ממש המקום לקחת ממנו דוגמה. וכן, ברגע שתהיה תחרות נורמאלית אז תראה כל מני מקומות חותכים ל-25% וכדומה, זה כל הרעיון של תחרות. כרגע סטים מחזיקה ביותר מחצי מהתעשיה אז כולם חייבים לשים את המשחקים שלהם שם (אלה אם יש להם קליינט) אחרת הם לא ימכרו. ברגע שתהיה חלוקה יותר הגיונית? בטח שתראה תחרות אמיתית.
2) החסימות שאתה מדבר עליהם הם לא דברים שהם פתחו במיוחד כדי לחסום, להפך. אלה שאריות של מערכת עתיקה. הם דווקא עשו התקדמות בתחום כי לפני 10 שנים היית קונה משחקי בליזארד אך ורק לאזור אחד (נניח עותק אירופאי) ויכול לשחק רק שם. כשיצא OW הם שדרגו אותה לכך שאתה יכול לקפץ חופשי בין אזורים ואני משער שמתישהו הם ישדרגו לזה שלא יהיה בכלל כזה דבר קונספט של "אזור".
3) התביעה באוסטרליה נסגרה רק שנה+ אחרי שסטים כבר שמו מערכת REFUND. הזרז היה לחץ מהעיתונות והגיימרים (גם פה בפורום אגב, יש בערך 5000 הודעות של קליימן על זה) ש-EA נותנת ריפאנד בזמן שבסטים אין. אם אוסטרליה הייתה הסיבה שלהם אז:
א - הם יכלו לישם את זה רק באוסטרליה.
ב - הקנס שלהם היה רק 2.2 מליון דולר. ריפאנדים בסטים עולים להם הרבה יותר מ-2.2 מליון דולר בשנה, כנראה פי עשרות מונים מזה.
אז לא, שום תביעה של 2.2 מליון דולר לא הניעה אותם לריפנדים. האינטרנט הזועם הניע אותם.
4) EA הייתה המפיצה של VALVE לריטייל במשך שנים, לכן המשחקים של VALVE היו באוריג'ן לתקופה קצרה. אבל כמובן שכשרוב המשחקים של VALVE יצאו הם היו נעולים לסטים בלבד וכמובן שגם היום הם נעולים לסטים בלבד. גם EA הוציאה משחקים ל-STEAM בעבר אתה יודע. אז מה ההבדל הגדול? VALVE מוציאה משחקים רק לסטים, EA רק לאוריג'ן; היו מקרים בעבר שזאת הוציאה לזאת ולהפך... ביג דיל. אבל כמובן שלא נשמע ממך מילה אחת רעה על זה שVALVE נועלת את המשחקים שלה לסטים, רק על זה ש-EA נועלת לאוריג'ן.

בנוגע לארטיפאקט וכל משחק אחר ש-VALVE עשתה ב-7 שנים האחרונות, הם לא חברת גיימינג רצינית כבר מממזמן. הם חברות מערכות הפעלה, חומרה, תמיכה טכנית, כלי פיתוח ומה שלא תרצה. אבל חברת פיתוח משחקים? לא ממש. אין לי בעיה עם סטים, יש לי בעיה עם הצביעות שאתה מציג כלפי קליינטים אחרים בזמן שכל אחת מהתלונות שלך נכונה ב-100% ל-VALVE בדיוק באותה מידה. פשוט משום מה זה נראה לך הגיוני כשמשחקים נעול לסטים אבל ברגע שהוא נעול ל-BN או לאוריג'ן אתה מאבד את הג'ננה.


1. לאף אחד לא הפריע הנתח שאפל לקחה אז למה שלואב לא תיקח אותו דבר? ולאף אחד זה לא מפריע עכשיו חוץ מתמהונים. החנות של באנדל כבר לוקחת פחות מ 30%. ב ITCH.IO המפתח בוחר כמה לתת. אם השחקנים הקטנים האלה יכולים לעשות את זה אז למה אוריג'ין לא מורידה את הנתח אל 25% למשחקי צד שלישי (המעטים) שעדיין יוצאים שם כדי להגביר את התחרות ולהזמין מפתחות אליהם?

מה אתה חושב שיקרה ש'החלוקה תהיה יותר הגיונית'? להיפך, אם כבר סטים מתבססים עוד יותר. למה שמפתחות ילכו לאוריג'ין ויעודדו קנייה משם אם אוריג'ין לא עושה כלום כדי להשתפר? אוריג'ין משרתת את EA ותו לא. משחקי צד ג' זה בונוס שהם לא מתכוונים להשקיע בו מאמצים. מה אתה חושב שהולך לקרות שהמפתח והשחקן יבחרו לא להוציא את המשחק לסטים? איזה תנועה אתה רואה שמרמזת על כל שיפור כלשהו? כל קליינט חדש ממפיצה עושה רושם יותר גרוע ופחות מאובזר מהשני.

כדי להתחרות לא צריך לחכות למספר שרירותי של כמה נתח שוק תופסת סטים. זה בדיוק ההיפך - אתה מתחרה וכתוצאה מכך מקטין את נתח השוק. EA לא מחכים לקסם שפתאום יקטין את STEAM ורק אז הם יתחילו 'להתחרות'.

3) תאריכים סיום הליכים משפטיים לאו דווקא מסונכרנים בזמן עם ההתרחשויות בפועל.

הזרז הוא הגיון בריא שאומר שמערכת ריפאנד ברורה חוסכת כאב ראש, מעלה את הביטחון ברכישה, מוסיפה אמון ופשוט פיצ'ר טוב. תסתכל איך סוני ונינטנדו מקבלים על הראש שאין להם מערכת מוסדרת.

הריפאנד עבור רק משחקי EA היה טוב וצעד נכון וכנראה גם תרם במקצת. אבל לעשות מזה כאילו בלעדיו ואלב לא הייתה עושה כלום זה מופרך. אתה מפקפק בזה למה ואלב לא עשו ריפאנד רק באוסטרליה אבל באותו ההגיון שאלתי למה ואלב לא עשו רק ריפאנד למשחקי ואלב באוסטרליה.

אין דבר כזה פיצ'רים בלעדיים לאיזורים בסטים. אם הם מכניסים משהו אז הוא יהיה גלובלי. זה נוגד את הרצון והחזון של החברה וזה מטומטם לעשות איפה ואיפה בין שחקנים שרק יוביל לכעס. ואז לעוד תביעות ביבשות אחרות. ואז להנחיל את הריפאנד על כל העולם. אז פשוט עושים את המערכת גלובלית מההתחלה וחוסכים המון.

בהעדר פוליסת ריפאנד משתמשים היו עושים Chargeback דרך חברת האשראי. ההליך הזה גובה מואלב עוד Fee מחברות האשראי. זה גם אומר שואלב היו מקפיאים את היכולת לבצע רכישות ביוזר הזה עד שהכל ייגמר. במידה שכל עסק מגיע לאחוז chargeback מסויים, חברת האשראי יכולה להפסיק את ההתקשרות עם העסק הזה.

משחקי ומערכות מחשב מורכבים יותר מטבעם ומי שקונה בסטים לא צריך לעבור מסע כדי לקבל החזר על משחק שרץ גרוע. זה עוד יותר חשוב בחנות כמו סטים שמאפשרת לכל אחד עם מינימום התערבות. יש גם פיראטיות ובעזרת ריפאנד מבוסס אין סיכון לקנות משהו, להבין מהר שזה לא לך ולקבל החזר.

4. ואלב גם מכרו דרך יופליי. ישנה האפשרות שכבר לא נמכרים משחקים של ואלב שם היא בגלל ש EA/יופליי לא רוצים. למה שאתלונן שמשחק יהיה 'נעול' לסטים אם זה הקליינט הכי טוב עובדתית ואני כמתשמש הקצה לא מפספס שום דבר שנמצא בקליינט אחר? ומה זה בדיוק 'נעול'? אני יכול לקנות משחק של ואלב CDKEYS והם יקבלו הרבה פחות. גם משחקי רוקסטאר ויוביסופט 'נעולים' לקליינטים שלהם - אני פשוט יכול גם לקנות אותם דרך סטים ולהנות מכל הפיצ'רים ועדיין מתחבר ליופליי כשאני מריץ את המשחק. משחקים של EA \ W10 הם הנעולים באמת.


ש EA ימשיכו להוציא בלעדית באוריג'ין. רק שלא ינסו לצבוע את זה בגוון אחר מאשר 'אנחנו רוצים למקסם רווחים מהמשחקים והמיקרו-תשלומים וחוויית שחקן המחשב בעדיפות נמוכה'.
אבל רק תפסיקו לקרוא למהלכים כאלה 'תחרות' כי זה לא. אלה משחקים שהם קלף מיקוח שבשבילם צריכים לבלוע צפרדע. הם לא מועילים לקונה בטווח המיידי, ולנוכח מה שקורה או לא קורה באוריג'ין כל השנים האלה, הם לא מועילים גם בטווחים הארוכים.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42041
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 19 נובמבר 2018, 11:51

1) אפל זאת אפל, גן סגור, מחירים מופרזים והתעללות במי שמפיץ אצלם עם חוקים הזויים ונתחים ענקיים; זה ידוע עליהם. VALVE החליטה ללכת בדיוק באותו מסלול שזה סתם קצת עצוב. מה ישתפר? ככל שיהיו יותר קליינטים ויעבור זמן והם יהיו טובים (ולהזכירך שסטים הייתה נוראית כמעט 2-3 שנים וגם אז היא רק הפכה לבערך סבבה, לקח לה כמעט עשור להפוך לטובה) כך יהיו עליהם יותר יוזרים. כרגע כל משחק חייב להיות בסטים, אם הוא לא יהיה בסטים הוא ימות. ברגע שקליינטים אחרים יתפסו תאוצה מפתחים יוכלו לבחור איפה להיות וחנויות יאלצו להוריד נתחים כדי למשוך אליהן משחקי צד ג'. ככה עובד שוק חופשי בכל תחום אפשרי.
2) צ'רג' בק היה אפשר לעשות גם בשנות ה80, בטח ובטח ב-2004 או 2005. גם ב-2003 מערכת ריפאנד הייתה "חוסכת כאב ראש, מעלה את הביטחון ברכישה, מוסיפה אמון ופשוט פיצ'ר טוב". אבל VALVE לא שמו מערכת ריפאנד ב-2004 או ב-2005 או ב-2010. הם שמו כשסטים הייתה בת יותר מעשור אחרי ש-EA כבר קבעה סטנדרט. כולם פה מסכימים שמערכת ריפאנד היא דבר נהדר, אז למה לקח לסטים 12 שנים לישם אותה? ותאמין לי ש-500,000$ פעם בשנה אם יחליטו לתבוע אותם באוסטרליה זאת לא מוטיבציה למערכת ריפאנד שרק על NMS כנראה הפסידה להם הרבה יותר מחצי מליון דולר וכנראה היום עולה להם עשרות מליונים בשנה.
3) איפה אפשר לשחק DOTA2? רק בסטים. איפה אפשר לשחק CS? רק בסטים. איפה אפשר לשחק ארטיפאקט? רק בסטים. גם EA הוציאה את ME2 לסטים ואת BF3 ועוד כל מני משחקים. גם אקטיוויז'ן הוציאה כל משחק שלה בסטים עד לפני שנה. העובדה שחברה פעם הוציאה משחקים והיום כבר לא מוציאה לא פותרת אותם לפי תורת קאז אחרת לא היית אמור להתלונן על כל חברה ש"נועלת את המשחקים שלהם לקליינט שלהם". אם אתה לא רואה את הצביעות בבכי על זה שCOD נעול לBN (שהוא באמת קליינט נהדר שאני משתמש בו 2-3 שעות ביום ב-OW והוא עוקף את סטים בתחומים מסויימים ומפגר מאחוריה באחרים) אבל הערצה כשVALVE נועלת את ארטיפאקט לסטים, אז אני לא יודע מה להגיד. חנויות כמו GMG? הן מוכרות מפתחות גם לBN ולאוריג'ן וכדומה כך ששוב אני לא ממש רואה את ההבדל.

ונכון, הנעילה לקליינטים לא טובה לשחקנים בטווח המידי, אמרתי את זה בערך 50 פעמים. גם סטים הייתה נוראית לקונה בטווח המידי (להזכירך HL2, משחק סינגל שקנית בחנות על דיסק, כפה עליך שימוש בסטים שהייתה קטסטרופה בזמנו וגרמה לכשלים בשיגור המשחק ודרשה חיבור אונליין, דבר קצת יותר קשה ב-2004 מ-2018 בתקופה שאנשים רק התחילו לעבור מאינטרנט מבוסס טלפון. המצב היה יותר גרוע מכל קליינט זר היום, אשכרה יכלת לא להצליח לשגר משחק סינגל), אבל עם השנים זה רק הטיב עם השחקנים בדיוק כמו כשקמה תחרות ממפיצות עכשיו.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ובנושא אחר, HYNIX התחילה ליצר DDR5 והוא יכנס ליצור המוני לשוק ב-2020. הוא מהיר ב-60% מ-DDR4 וצורך 8% פחות מתח. אולי פתח טוב להגדלת הזיכרון של הקונסולות דור הבא?
We're just normal men. We're just innocent men

kririn
Sage
הודעות: 5347
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי kririn » 19 נובמבר 2018, 12:45

מהירות גבוה יותר של ram היום
יכולה לעזור הרבה יותר לקונסולה
לאומת pc ,במשחקים היום

וזה פשוט כי מכינים את המשחק במיוחד לחומרה
הpc שלי ,ועוד המוני pc אחרים ,עדין עם ddr3
ככה שמפתחות לpc חיבות לפתח גם לזה
וגם באותה משפחה למהירויות שונות

60 אחוז מהר יותר ,זה המון
8 ג'יגה ,יוכלו להיות שווים כמו בערך 12
של ddr4 ,שמדובר במימוש קונסולה
השאלה הגדולה זה המחיר

אני לדור הבא בקונסולות היתי מיסתפק ב8 ג'יגה ram ועוד 8 ג'יגה זיכרון גרפי

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42041
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 19 נובמבר 2018, 14:30

זיכרון מהיר חשוב למניעת גמגומים, לאנשים שאוהבים FPS גבוה במיוחד (100+) וכשעושים OC למעבד. סתם ככה לאדם שמשחק ב-60FPS ולא אכפת לו יותר מדי, כנראה שלא ירגיש את ההבדל בין DDR3 לDDR5.
We're just normal men. We're just innocent men

kririn
Sage
הודעות: 5347
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי kririn » 19 נובמבר 2018, 19:57

DrKeo כתב:זיכרון מהיר חשוב למניעת גמגומים, לאנשים שאוהבים FPS גבוה במיוחד (100+) וכשעושים OC למעבד. סתם ככה לאדם שמשחק ב-60FPS ולא אכפת לו יותר מדי, כנראה שלא ירגיש את ההבדל בין DDR3 לDDR5.



אתה שוכח שבעבר בקונסולות ,ניצלו זיכרון מהיר
אבל יחסית קטן בנפח ,בצורה כזאת שפשוט כתבו
משחקים לשלוח פחות מידע כל מחזור
אבל היו יותר מחזורים ,זה נתן תוצאה כאילו יש יותר נפח ,וככה הצליחו לדחוף את החומרה יותר

דור הבא אני מצפה ל4k ,60 פרימים לשניה
אני לא חושב שזיכרון יהיה בעיה בזה
אפילו עם ישארו בddr4 ,וgddr5 ,השאלה איך יגדילו
מהדור הזה ,ויש כמה אפשרויות

הps4 לדוגמה ,מבוססת בעיקר על gddr5
הxbo רגילה וs
Ddr3 או 4 לא זוכר
עם תוספת esram ,שזה לא בהכרח רע ,אבל היה קשה למפתחים לנצל את זה טוב

בכל מקרה קונסולות זה לא pc ,הניצול של החומרה
הרבה יותר טוב מבpc

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42041
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 19 נובמבר 2018, 20:44

לקונסולות מעולם לא היה זיכרון מהיר, הפס4 היא הקונסולה עם הזיכרון הכי מרשים ביחס לתקופה אי פעם עם GDDR5 שהיה הזיכרון הכי מהיר שהוא לא משהו אמבדד על המעבד סטיל הESRAM, גם מבחינת מהירות ובטח ובטח מבחינת נפח שהיה פשוט אסטרונומי ביחס לתקופה. למשל בשיגור של הפס4, הקונסולה הכי מהירה מבחינת זיכרון באופן יחסי, ה-780GTX שיצא חצי שנה לפני הפס4 כבר הכיל GDDR5 מהיר פי 2. כלומר הקונסולות תמיד היו עם זיכרון לא מרשים במיוחד, הפס4 וה-ONE הפתיעו במיוחד בנפח אבל המהירות היא של כרטיס LOW END.

אף אחד לא הולך לשים GDDR5 ב-2020 בשום חומרה. הקונסולות הבאות או יכילו GDDR6 בלבד או קומבו של GDDR6 ו-DDR4 (או 5, תלוי בבשלות של הטכנולוגיה) ואני חושב שהאפשרות השניה חכמה בהרבה כשמגיעים לנפחים כל כך גדולים. בנוגע ל-ESRAM, אני בספק אם מישהו יעשה שוב את הטעות הטפשית הזאת. ה-ONE הייתה כשל עיצוב חומרתי וה-ESRAM שלהם היה כל כך יקר שבסוף מיקרוסופט שלמה על זיכרון יותר מאשר סוני ששמה GDDR5 שנתן גם ביצועים טובים יותר וגם נוחות פיתוח.

אני חושב שאם בדור הבא הולכים לשים 16GB של GDDR6, זה יהיה חכם בהרבה לשים 8GB של GDDR6 ו-16GB של DDR4/5. זאת קונפיגורציה שאמורה לעלות בערך אותו דבר אבל תספק למפתחים הרבה יותר זיכרון פנוי. וכפי שכבר למדנו, 8GB זה מעל ומעבר ל-4K. אני חושב שלעלות את הזיכרון פי 4* זה כבר משהו שהוא לגמרי דור הבא.

* אני אומר שהזיכרון עולה פי 4 כי המערכת הפעלה כנראה תשאר סביב ה-3-4 גיגהבייט. כלומר אם יהיה סך הכל 24GB של זיכרון, למפתחים יהיה 20-21 גיגה פנויים כשכרגע יש להם 5-5.5 גיגה פנויים, כלומר פי 4.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Uncle Pey'j
Veteran
הודעות: 4918
הצטרף: 04 מרץ 2016, 13:06

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Uncle Pey'j » 19 נובמבר 2018, 20:50

ואני עדיין חושב שנראה זיכרון מאוחד,16-24 אלא כן מישהו למעלה ממש אוהב אותנו ויצליחו לדחוס 32. אני חושב שהסבירות ל-DDR5 אפסית,אם אני לא טועה רק לפני כמה ימים SK הכריזו על השלמת הצ'יפ DDR5 הראשון שלהם שבטח יקר פיצוצים שלא לדבר על הזמן שייקח עד שיגיע ליצרניות הזכרונות..אם ניסיון העבר מלמד אותנו משהו,זה ייקח הרבה יותר מ-2020 בשביל בכלל לחשוב על זה.
אני חושב שמה שבעיקר צריך להדאיג אותם בדור הבא הוא רוחב הפס,כי אם הם מחליטים ללכת על GPU שמסוגל ל-12TF או אפילו קצת צפונה מזה,הם יצטרכו רוחב פס בשפע כדי להאכיל אותו,ואני לא יודע כמה אפשר להשיג את זה עם ממשק של 256BIT על 16GB מבלי לפנות לזכרונות הבאמת יקרים ומהירים של GDDR6 שאפילו לא זמינים כרגע.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42041
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 19 נובמבר 2018, 21:01

Uncle Pey'j כתב:ואני עדיין חושב שנראה זיכרון מאוחד,16-24 אלא כן מישהו למעלה ממש אוהב אותנו ויצליחו לדחוס 32. אני חושב שהסבירות ל-DDR5 אפסית,אם אני לא טועה רק לפני כמה ימים SK הכריזו על השלמת הצ'יפ DDR5 הראשון שלהם שבטח יקר פיצוצים שלא לדבר על הזמן שייקח עד שיגיע ליצרניות הזכרונות..אם ניסיון העבר מלמד אותנו משהו,זה ייקח הרבה יותר מ-2020 בשביל בכלל לחשוב על זה.
אני חושב שמה שבעיקר צריך להדאיג אותם בדור הבא הוא רוחב הפס,כי אם הם מחליטים ללכת על GPU שמסוגל ל-12TF או אפילו קצת צפונה מזה,הם יצטרכו רוחב פס בשפע כדי להאכיל אותו,ואני לא יודע כמה אפשר להשיג את זה עם ממשק של 256BIT על 16GB מבלי לפנות לזכרונות הבאמת יקרים ומהירים של GDDR6 שאפילו לא זמינים כרגע.

אולי יהיה זיכרון מאוחד, זה יהיה טפשי אבל אולי יעשו את זה בשביל הנוחות. אם הקונסולות יעלו 500$ זה מעלה את הסיכוי שיוכלו לשים זיכרון גדול יותר. לשים 32GB של GDDR6? זה גובל בפסיכוזה, כמות כזאת עולה כמו קונסולה פחות או יותר. אפילו בכרטיסי מסך של 1000$+ אתה תראה בסביבות ה-10-12 גיגה זיכרון. בעלות שכזו אפשר לשים 16GB של GDDR6 ו-32GB של DDR4 או 5, למה שמישהו ילך על 32GB מאוחד? אין לי מושג, זה כמעט התאבדות.

בנוגע למהירות, הכל בסדר, לא צריך בשביל GPU של 12 או 14 או אפילו 16TFLOPS זיכרון עד כדי כך מהיר. יש לך GDDR6 בסיסי ב-2080TI והוא לא מוגבל רוחב פס בשום צורה. ב-1080TI שהוא כנראה פחות או יותר מה שיהיה בפס5 יש רק GDDR5X שהוא כנראה איטי מה-GDDR6 שיהיה בפס5.

בנוגע לDDR5, הבאתי את החדשה הזאת לפה שנאמר בה שהיצור ההמוני מתחיל ב-2020. אני אזכיר שעם DDR4, ב-2011 HYNIX הכריזה שהיא יצרה סטיק ראשון (כמו שעכשיו היא הכריזה עם DDR5) וכבר ב-2012 DDR4 נכנס ליצור המוני והיה אפשר לקנות אותו. זה נכון שהוא היה מאוד יקר ב-2012 ובעיקר נועד לשרתים, אבל הוא היה זמין. עדין "יקר" זה יחסי כי GDDR עולה פי 2, כלומר עדיף DDR יקר מאשר GDDR זול. בכל מקרה אפשר ללכת גם עם DDR4, זה לא משנה יותר מדי בשביל זיכרון מערכת. כל עוד יש GDDR6 בכמות שסובבת את ה-10GB (שזאת כמות די נדיבה), אפשר לשים DDR4 בכמויות במחיר שיעלה להם לשים 24GB או 32GB של GDDR6.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Uncle Pey'j
Veteran
הודעות: 4918
הצטרף: 04 מרץ 2016, 13:06

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Uncle Pey'j » 19 נובמבר 2018, 21:27

DrKeo כתב:
Uncle Pey'j כתב:ואני עדיין חושב שנראה זיכרון מאוחד,16-24 אלא כן מישהו למעלה ממש אוהב אותנו ויצליחו לדחוס 32. אני חושב שהסבירות ל-DDR5 אפסית,אם אני לא טועה רק לפני כמה ימים SK הכריזו על השלמת הצ'יפ DDR5 הראשון שלהם שבטח יקר פיצוצים שלא לדבר על הזמן שייקח עד שיגיע ליצרניות הזכרונות..אם ניסיון העבר מלמד אותנו משהו,זה ייקח הרבה יותר מ-2020 בשביל בכלל לחשוב על זה.
אני חושב שמה שבעיקר צריך להדאיג אותם בדור הבא הוא רוחב הפס,כי אם הם מחליטים ללכת על GPU שמסוגל ל-12TF או אפילו קצת צפונה מזה,הם יצטרכו רוחב פס בשפע כדי להאכיל אותו,ואני לא יודע כמה אפשר להשיג את זה עם ממשק של 256BIT על 16GB מבלי לפנות לזכרונות הבאמת יקרים ומהירים של GDDR6 שאפילו לא זמינים כרגע.

אולי יהיה זיכרון מאוחד, זה יהיה טפשי אבל אולי יעשו את זה בשביל הנוחות. אם הקונסולות יעלו 500$ זה מעלה את הסיכוי שיוכלו לשים זיכרון גדול יותר. לשים 32GB של GDDR6? זה גובל בפסיכוזה, כמות כזאת עולה כמו קונסולה פחות או יותר. אפילו בכרטיסי מסך של 1000$+ אתה תראה בסביבות ה-10-12 גיגה זיכרון. בעלות שכזו אפשר לשים 16GB של GDDR6 ו-32GB של DDR4 או 5, למה שמישהו ילך על 32GB מאוחד? אין לי מושג, זה כמעט התאבדות.

בנוגע למהירות, הכל בסדר, לא צריך בשביל GPU של 12 או 14 או אפילו 16TFLOPS זיכרון עד כדי כך מהיר. יש לך GDDR6 בסיסי ב-2080TI והוא לא מוגבל רוחב פס בשום צורה. ב-1080TI שהוא כנראה פחות או יותר מה שיהיה בפס5 יש רק GDDR5X שהוא כנראה איטי מה-GDDR6 שיהיה בפס5.

בנוגע לDDR5, הבאתי את החדשה הזאת לפה שנאמר בה שהיצור ההמוני מתחיל ב-2020. אני אזכיר שעם DDR4, ב-2011 HYNIX הכריזה שהיא יצרה סטיק ראשון (כמו שעכשיו היא הכריזה עם DDR5) וכבר ב-2012 DDR4 נכנס ליצור המוני והיה אפשר לקנות אותו. זה נכון שהוא היה מאוד יקר ב-2012 ובעיקר נועד לשרתים, אבל הוא היה זמין. עדין "יקר" זה יחסי כי GDDR עולה פי 2, כלומר עדיף DDR יקר מאשר GDDR זול. בכל מקרה אפשר ללכת גם עם DDR4, זה לא משנה יותר מדי בשביל זיכרון מערכת. כל עוד יש GDDR6 בכמות שסובבת את ה-10GB (שזאת כמות די נדיבה), אפשר לשים DDR4 בכמויות במחיר שיעלה להם לשים 24GB או 32GB של GDDR6.

הוא לא מוגבל כי אין לו CPU שהוא צריך לחלוק איתו את רוחב הפס הזה אני מניח,ואני יוצא מנקודת הנחה שהם הולכים שוב על APU ולא על שני צ'יפים נפרדים.
אני גם לא חושב יותר ש-32 זה מאוד סביר,אבל 24 עדיין מרגיש לי כמו ה-magic number,עם 4מתוכו שמוקדשים ל-OS.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42041
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 19 נובמבר 2018, 21:50

GDDR6 נותן בערך 50% יותר רוחב פס מ-GDDR5X. כלומר עם GDDR6 הכי איטי היום בשוק אפשר לתת יותר מ-600GBps. ה-1080TI עם 480GBps כך שאם המעבד של הפס5 מרגיש חנוק עם בערך פס של 150GBps, שיהיו לי בריאים. סתם לדוגמה, DDR4 סטנדרטי (כלומר לא אחד שרץ במהירויות הזויות של 4000+) נותן בערך 40GBps. כלומר אני בספק אם סוני מסוגלת בכלל לקנות GDDR6 שלא מצליח לתחזק GPU של 12TFLOPS ומעבד ביחד. מעבד פשוט לא דורש יותר מדי רוחב פס, זאת הסיבה של-GPU יש זיכרונות יקרים של GDDR ומעבדים מסתפקים ב-DDR זול ואיטי.

בנוגע לנפח, 24GB ידרוש 384 ביט, זה לגמרי אפשרי (כמו ב-X) אבל כנראה שהסיכוי שזה יקרה נמוך יותר. בגלל זה אני חושב שרוב הסיכויים שאם הזיכרון יהיה מאוחד, יהיו בפס5 16GB של GDDR6. אבל דוגרי, הרבה יותר חכם לשים איזה 8GB של GDDR6 ועוד 16GB או אפילו 24GB של DDR4 או 5, מה שהם יכולים להשיג במחיר טוב באותה תקופה.

אולי 4K נשמע זללן זיכרון, אבל ה-X הראתה (וכך גם כל כרטיס מסך בשוק פחות או יותר) ש-8GB זה מעל ומעבר לרוב. ב-X יש למפתחים רק 9GB לזיכרון מערכת ווידאו יחדיו, שלא נדבר על הפס4 שיש בה רק 5.5GB. אני חושב שהדור הבא יהיה במצב הרבה יותר טוב עם 8GB של GDDR6 ו-16GB של DDR4 מאשר רק 16GB מאוחד של GDDR6. ואם הם יכולים להרשות לעצמם 24GB של GDDR6, זה אומר שהם יכולים באותה מידה לשים 8GB של GDDR6 ו-32GB של DDR4 וזה כבר יהפוך את הקונסולות דור הבא לפסיכויות מבחינת נפח.

אני חושב שהכי חשוב לזכור הוא שקונסולות תמיד יסתדרו עם הרבה פחות זיכרון מאשר PC גיימינג. כשהפס3 יצאה היו למפתחים 256GB של וידאו ו-256GB של זיכרון מערכת ובאותו זמן למחשבי גיימרים היו בערך 8GB של זיכרון מערכת ובערך 1GB-2GB של זיכרון וידאו. כשהפס4 יצאה היו זמינים למפתחים 5GB של זיכרון מערכת/וידאו מאוחדים בזמן שמחשבי גיימרים היו עם 16GB של זיכרון מערכת ובערך 2GB-4GB של זיכרון וידאו. היום מחשבי גיימרים מגיעים עם 8GB של זיכרון וידאו (אלה אם אתה קונה איזה 2080RTI עם 11GB) ו-16GB של זיכרון מערכת. אני לא רואה שום סיבה בעולם שפס5 יצטרך יותר משאבים מאשר מחשב גיימינג. 8GB GDDR6 עם 16GB של DDR4 ישים את הפס5 במקום הכי טוב בהסטוריה של הקונסלות ביחס למחשבי גיימינג מודרנים ואני לא רואה סיבה למה צריך לבזבז על זה יותר כסף כשאפשר נניח להשקיע בGPU עם 16TFLOPS במקום 12TFLOPS, זה הרי כל כך הרבה יותר חשוב.
We're just normal men. We're just innocent men

kririn
Sage
הודעות: 5347
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי kririn » 20 נובמבר 2018, 08:26

דרקו ,בpc תקופה ארוכה היה רק זיכרון ראשי
גם תקופה ארוכה לא היו כרטיסי גרפיקה
רק כרטיסים להעביר את הפלט ווידאו
בלי כוח גרפי נוסף

רק בהמשך פיתחו מאיצים גרפים ,ויותר מאוחר
כרטיסים גרפים
לאומת זאת היתפתחות הגדולה בתחום בקונסולות
היה בתקופת ה32/64 ביט ,משם זה גלש לpc

קשה מאוד להשוות בין קונסולות של אותם ימים
לpc של אותם ימים ,כי החומרה מאוד שונה
אבל אני זוכר לדוגמה ,שלn64 היה זיכרון גרפי
ניפרד מהזיכרון ראשי ,והכמות היתה קטנה בהרבה
מpc של אותה תקופה ,אבל בכל זאת הצליחו לעשות
משחקים כמו מאריו 64

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42041
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 20 נובמבר 2018, 11:42

קרירין, הקשר בין מה שאתה כתבת למה שדברתי אליו מקרי בהחלט. דברתי על הפס3 והפס4 (וזה נכון גם לפס2 ולפס1), מה קשור ה-N64 מה? מהיום הראשון של הקונסולות תלת מימד היו GPU במחשב ובקונסולות, אני אפילו לא מבין מה הנקודה שלך או איך מה שאתה אומר בכלל קשור לנושא.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42041
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 20 נובמבר 2018, 23:39

אחד הפיצ׳רים הבלעדיים של rtx, שיידרים אדפטיבים, מגיע סופסוף למשחק אמיתי. וולפנשטיין 2 קבל פאטצ׳ היום שמוסיף את האפשרות. אני משער שעוד מעט נראה בנצ׳מארקים שיראו כמה זה מאיץ ביצועים.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24154
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 21 נובמבר 2018, 00:16

https://www.guru3d.com/news-story/quick ... marks.html

בקצרה - לא ממש מאיץ... אולי 3-4 אחוז בperformance mode וגם זה רק ב-4K, מתחת לזה זה לא משפיע בכלל, אפשר להגיד.
אבל אין שם תמונות השוואה שאני אוכל להבין אם יש פגיעה כלשהי, או אפילו שיפור דווקא, בגרפיקה.
אם אני לא טועה הייתה טכנולוגיה של DLSS או משהו כזה (קשה לעמוד בקצב של הקיצורים האלה), שהיא הייתה נראית לי הרבה יותר מעניינת מבחינת שיפור הביצועים... אולי בשילוב איתה יהיה ערך לשיטה הזו של ההצללה, ואולי פשוט וולפנשטיין לא דוגמא מספיק טובה... נחכה עוד קצת

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42041
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 21 נובמבר 2018, 01:52

זה פוגע בתמונה אבל בתאוריה אמור לפגוע במקומות שאתה לא שם לב אליהם בזמן אמיתי. כל הפיצ׳רים של הrtx שלא קשורים לrt יחד (הmash call, השיידרים הדינמים, dlss, הליבות int) אמורים להביא בוסט של בערך 50-60 אחוז בביצועים.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24154
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 21 נובמבר 2018, 07:24

יש מצב שהכל ביחד ייתן שיפור כזה, אבל רק ב-4k (או ״כאילו-4k״), ולפחות החלק של השיידרים כנראה לא מהווה יותר מ-5 אחוז מזה.
פשוט מוזר לי שאתר רציני כזה משווה מבלי להביא תמונות להשוואה (:

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3721
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי swym » 21 נובמבר 2018, 10:25

DrKeo כתב:אז גיא, זוכר שאמרתי לך שאתה מדבר על הapi של amd לray tracing בלי להבין בכלל שזה מיועד לעבודה אופליין ולא לזמן אמיתי בגיימינג? אז עכשיו amd אומרים את זה במפורש שפחות או יותר הם לא הולכים לעשות בכלל rt בזמן אמיתי בעשור הקרוב:
“For the time being, AMD will definitely respond to Direct Raytracing,” for the moment we will focus on promoting the speed-up of offline CG production environments centered on AMD’s Radeon ProRender, which is offered free of charge ….. utilization of ray tracing games will not proceed unless we can offer ray tracing in all product ranges from low end to high end,”

אני... לא כל כך מבין את הטענה שלך? הרי זה בדיוק מה שאמרתי בזמנו, או לפחות ניסיתי להגיד (לפני ששקעתי לsigh ארוך על בלבול של כל כך הרבה נושאים ותאריכים שהם not even wrong): שמצד אחד AMD הקדימה את Nvidia עם כלים שמאפשרים Ray Tracing, ומצד שני שעם היכולות הקיימות של החומרה כיום זה פשוט לא רלוונטי לעשות את זה בזמן אמת במשחקים - בטח כל עוד רק חומרת high-end מדור חדש עם פרומיל מהשוק תומכת במשהו כזה, וגם היא מסוגלת לעשות את זה בצורה מאד מוגבלת. זו מטרה שאין טעם לנסות ולרדוף אחריה כי במקרה הטוב תקבל עוד קצת fluff קוסמטי ועל חשבון פגיעה בביצועים, והתגובה מAMD ממחישה שכנראה גם הם חושבים ככה.
Nvidia אולי חושבים אחרת, ושה-fluff הקוסמטי מצדיק לא רק פגיעה בביצועים אלא גם פגיעה בכיס שלך. אז כל הכבוד להם, אבל התוצאה היא כרטיס שבדיעבד גם אתה נשברת והודית שהוא פשוא לא אטרקטיבי (ובגלל עלויות הפיתוח והיצור הנלוות יהיה מאד קשה לחתוך מחיר ולהפוך אותו לארטקטיבי).

זכ גם מה שהבצעתי עליו כחצי מהבעיה של Physx בזמנו, שסבל מנושא הבלעדיות אפילו אחרי שהחומרה כבר היתה מספיק חזקה: אם אתה נועל את הטכנולוגיה שלך ככה שלא תהיה רלוונטית לחצי מבסיס המשתמשים, אז אף מפתח משחקים לא יקח אותך ברצינות או ישקיע בטכנולוגיה הזו מעבר לאותו fluff קוסמטי.
הרי בעיקרון יכולת לקבל משחקים עם הרס פרוצדורלי עם Physx שמבוסס על הGPU במקום על הCPU, אבל אז אי אפשר היה לשחק אותם אצל כל מי שאין לו כרטיס של Nvidia ולכן עבור סטודיו זה צעד התאבדותי. בגלל זה גם במשחקים כמו באטמן שהיה משחק דגל לטכנולוגיה כל מה שראית זה אפקטים של גלימה מתנפנפת עשן ו-particles שנעלמים אחרי שניה ולא באמת רלוונטיים לגיימפליי או משפיעים על המשחק בצורה כזו או אחרת (ואחרי כמה זמן אתה מבין שעדיף כבר לבטל אותם, כי בדיוק כמו אפקטים של film grain או bokeh מה שהם עושים זה בעיקר זה להפריע לנראות).

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3721
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי swym » 21 נובמבר 2018, 10:58

InterAl כתב:לגבי מפתחות, עד כמה שאני יודע, בת׳סדה לא יכולה למכור מפתחות סטים ובמקביל למנוע מהחנות של סטים למכור אותו בעצמה. אני לא חושב שיש איזשהו משחק בסטים שלא נמכר בחנות, אבל אשמח אם תוכל להביא מקור שמוכיח שאני טועה.

בתאוריה זה אפשרי (יש משחקים שעברו delisting בסטים אבל נמכרים בכל מיני מקומות אחרים), ואפשר גם לעשות כל מיני קומבינות כמו למכור את המשחק בסטים רק בטריטוריה מסוימת, או למכור אותו במחיר יקר משמעותית. בגדול הסכם המפתחים שאתה חותם עליו מול ואלב אוסר עליך לעשות דברים כאלו, אבל הוא לא באמת נאכף יותר מידי למעט מקרים קיצוניים.

מה שכן, אני לא באמת מבין את כל הדיון הזה על ריבוי חנויות כשיש כל כך הרבה עובדות בשטח שממחישות כמה זה טוב: זה טוב למפתחים שיכולם לקבל נתח גדול יותר מהמכירה ולמצוא פלטפורמות אלטרנטיבות לסטים, זה טוב לשחקנים שנהנים מחופש בחירה גדול יותר, וזה טוב אפילו לסטים שמוצאים דברים חדשים להעתיק ממתחרים.
אני למשל כן חושב שואלב מעולם לא נרדמו בשמירה, או לפחות שהם מתעוררים בכל פעם שמתחרה באמת מאיימת עליהם: הזכירו פה את הrefunds או את הfamily sharing שאולי (ואולי לא) גרמו לסטים ללכת גם בכיוון, אבל דוגמאות אפילו יותר ברורות הן העובדה שואלב הכניסו סטרימינג מובנה בגלל האיום מ-Twitch (שבדיוק פתחו חנות מתחרה), ולאחרונה גם הכניסו סוף סוף voice chat ושיפרו את המסנג'ר שלהם משמעותית בגלל האיום מדיסקורד (שגם בדיוק פתחה חנות מתחרה).

למפתחי אינדי סטים היא עדיין האופציה העדיפה באופן כמעט מוחלט: הם מציעים הרבה יותר שירותים מאשר כל פלטפורמת PC אחרת, לא מצריכים לעבור תהליך של approval (החנות האחרה שמציעה את זה היא itch.io), והם מביאים למשחק טראפיק של שחקנים שמוכנים לשלם ברמות מטורפות. בגלל זה יש אפילו מפיצות גדולות שעדיין מוכנות לשלם לואלב את אותם 30% ולחסוך לעצמן את ההתעסקות שבבניית פלטפורמה משלהן.

אבל לי כצרכן? כל המלחמה הזו בין הclients היא חגיגה אחת גדולה:
- EA ו-Discord מציעים לי subscription של אכול-כפי-יכולתך.
- GOG מציעים לי גם ספריית DRM Free וגם אפשרות להמיר חלק ממשחקי הסטים שלי אליהם (יש לי כבר קרוב ל-200 משחקי GOG. שלמתי מתוכם על אולי איזה 10).
- טוויץ' מציעים לי גם אינטגרציה טובה בין המשחק לבין סטרימרים (שמקבלים נתח ממכירות של משחקים שמוצגים אצלם בערוץ) וגם משחקים בחינם על חשבון הAmazon Prime Video שגם ככה אני מתחזק.
- מיקרוסופט מציעים לי cross-buy ו-cross-play עם חלק מהמשחקים לאקסבוקס, פלוס כל השירותים הסטנדרטיים שלהם (מלייב ועד מיקסר)
- יוביסופט מציעה לי את האפשרות לקבל rewards כמו עוד תוכן למשחק או soundtrack שלו תמורת אציבמנטים שאני גם ככה מקבל במשחק (הם גם היו נדמה לי הראשונים שהציעו שמירות ענן על הPC, ועדיין מאפשרים לקנות את המשחקים שלהם בסטים או אוריג'ין תוך אינטגרציה לuplay)
- קרטרידג' (של קונגרגייט, למי שמכיר) מאפשרת לי חוץ ממשחקי אינדי גם גישה לכל הback-catalog של משחקי הפלאש שלהם, שזה נחמד מטעמי נוסטלגיה ושימור בעידן שבו הדפדפנים כבר לא מריצים פלאש יותר.
- אקטיבליזארד... טוב, בליזארד אף פעם לא הציעו הרבה ושמרו על הממשק שלהם פשוט יחסית. אבל משחק הCOD החדש שלהם מוצע שם ב-20% הנחה בבלאק פריידיי, מתי בדיוק קרה בעבר שמשחק COD זכה לחיתוך מחיר *רשמי* כזה בחודש ההשקה שלו? בסטים לקח להם תמיד נצח ליפול במחיר, אבל במקרה הזה הם יכולים להציע את ההנחה ועדיין לקבל על כל עותק יותר ממה שהיו מקבלים בסטים או בחנות אחרת.

כל אלו כמובן גם מתחרים על הכיס שלי עם סיילים, באנדלים, ואפילו משחקים בחינם. המחיר הסמלי הוא קליינטים חדשים נטולי פיצ'רים שלפעמים עושים בעיות או קצת חורקים, אבל זה לא משהו שאי אפשר היה להגיד גם על סטים (למעשה, כבר קרה לי לא מזמן שסטים נפל לי באמצע עדכון, ופשוט ניצלתי את הזמן כדי לעבור לשחק משהו באוריג'ין. בסוף סיימתי את טיטאנפול 2 ככה)
מבחינת לפחות הגעתי היום למצב שבו הבעיה הכי גדולה היא ניהול קטלוג המשחקים הזה בראש (מבחינת מערכת ההפעלה זה לא באמת משנה שיש עוד כמה אייקונים בסטאטוס בר: לכל משחק אפשר תמיד ליצור קיצור דרך לדסקטופ או להפעיל מהסטארט). בתכלס הפיצ'ר הכי שימושי עבורי כיום בסטים הוא כפתור הIgnore, כי הוא מאפשר לי לסמן ככה את כל המשחקים שכבר יש לי בקליינטים אחרים ולא להתפתות בטעות לקנות אותם שוב באיזה סייל.


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 20 אורחים