נושא ה-pc הרשמי

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42040
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 21 נובמבר 2018, 16:06

נתחיל בזה שהעובדה שאתה כותב "לפני ששקעתי לsigh ארוך על בלבול של כל כך הרבה נושאים ותאריכים שהם not even wrong" כסוג של איש קש לא קשור כדי לכסות את התחת מול העובדות. כמו למשל ש-NVIDIA מציעה כלי RT אופליין שנים לפני AMD ושכנ"ל קורה עכשיו בזמן אמיתי. אתה כותב את זה בלי להתיחס לכלום כי... אתה כנראה מעדיף לעשות sigh במקום להתמודד. כנראה שמעכשיו אני צריך לכתוב לך הודעות כמו וויקיפדיה, לשים ציטוטים וקישורים לכל דבר כדי שלא תנסה לבטל אותם בגלל חוסר ידע או חוסר יכולת להתמודד. אולי פעם הבאה במקום להגיד sigh, תגיד "זה לא נכון, AMD הציגה RT ב-2007 ב-X עם Y". הבעיה? שזה לא נכון.

NVIDIA הייתה הראשונה ל-RT בכל תחום. כמובן שבזמן אמיתי כולנו יודעים שזה נכון, AMD שנים מלעשות דבר שכזה כי אם 2080TI עושה 1080P/60, כנראה שעם הVEGA64 תהיה בסביבה של 480P/30FPS על פי הנתונים של AMD בעצמה שהבאתי לפה. אז כן, AMD שנים מ-RT בזמן אמיתי, אולי אפילו קרוב לעשור אם הרמת ביצועים שלהם תמשיך להיות כזאת MID RANGE זללן. ובצד של הOFFLINE? כמובן שNVIDIA מציעה את זה עוד מ-2009 כשיצא OptiX. כמובן שעכשיו צריך להביא אסמחתאות אז הנה, OptiX שוגר ב-3 לנובמבר 2009 והודגם ב-SIGGRAPH 2008:
https://devtalk.nvidia.com/default/topi ... x-history/

אז אתה רוצה לדבר על חוסר דיוקים? על "sigh"? אולי נדבר על זה למשל?
קרא שוב: לא כתבתי שהן נועדו לRT אלא שהן נועדו לAI. אתה התייחסת לליבות AI וליבות INT כשני אלמנטים נפרדים בצ'יפ (בנוסף לליבות ה"רגילות", וליבות הRT) - אבל חישובי INT זה מה שעושות ליבות הAI.

לא רק שהליבות הטנסריות נפרדות מהליבות INT לגמרי ונמצאות על חלק אחר בסיליקון בתוך ה-SM, אם היית קורא את המינימום של המינימום על ליבות טנסריות הייתה יודע שהן מתמחות מכפלת מטריצות (שגם מכילות, הפלא ופלא, חישובי FLOAT ולא רק INT). אז... דאבל sigh?

בנוגע לרכיבה שלך על העובדה שהחלטתי לקנות מסך חדש במקום כרטיס RTX. לי יש 1070GTX, לקנות עכשיו 2080RTX ב-800$ (או 700$ כשהגרסה הזאת תצא כבר) שהוא שקול בכוח ל-1080TI זה חכם בערך כמו לקנות לפני שנים את ה1080TI, הרי יכלתי לקנות אותו ב-700$ כבר לפני שנים. רציתי לעשות החלטה צרכנית קצת יותר חכמה. אם RT היה איזה טרוף ב-1440P/60 עם אפקטים על ימין ועל שמאל אז כנראה שזה היה מצליח להטות אותי, אבל אני עדין צריך להיות במצב wait and see כי ראינו רק אמפלמנטיזציה אחת חצי גמורה בלבד מ-DICE בזמן שלמשל CONTROL מבטיח שלושה אפקטים במקביל (שכמובן נצטרך לחכות בכדי לראות את הביצועים האמיתיים). מעבר לזה:
1) יש ל-AMD כרטיסי 7NM שנה הבאה וזה יכול לעורר מלחמת מחירים רצינית.
2) אני עדין בטוח שיהיו כרטיסי סדרה 2000 ללא RTX שיעלו הרבה פחות.

כלומר לא, בשבילי זה לא חכם לקנות 2080RTX כבעל 1070GTX שיכל באותה מידה לקנות 1080TI באותו מחיר לפני כמעט שנתיים. אבל אם מישהו רוצה לשדרג את הכרטיס הישן שלו היום? צריך להיות דביל לקנות 1080TI (שאגב כבר מצפין מ-800$ עכשיו באמזון) על גבי 2080RTX שעולים כמעט אותו דבר בזמן שאתה מקבל המון פיצ'רים ויעילות חום/חשמל הרבה יותר טובה על ה-2080RTX. וכן, גם לאדם הזה הייתי אומר לחכות בדיוק כמו שהייתי אומר לכל אדם לחכות עם SSD וזיכרון כרגע כי המחירים בצניחה. זה פשוט לא זמן טוב לקנות כרטיס מסך, בדיוק כמו שזה לא זמן טוב לקנות CPU כשזן 2 עוד מעט יצא וירעיד את השוק.

בנוגע לתמיכה, הפוך גוטה. דווקא בגלל שהטכנולוגיות של NVIDIA בלעדיות, תומכים בהן. NVIDIA מקדמת כי יש לה אנטרס כלכלי בטכנולוגיות האלה ולכן יש אותן בכל מקום. איזה אפקט AMD פתחה שאתה זוכר בכלל שהיה בשימוש? איזה יתרון גרפי היה ל-AMD בערך אי פעם בהסטוריה שלה? כי אני אשכרה לא זוכר אפילו אחד (אלה אם אתה מדבר על TRESSFX שקיים בשני משחקים, TR ודאוס אקס האחרון ועבד נפלא ללקוחות NVIDIA). אין ספק ש-AMD עושים המון דברים שקשורים לביצועים (שבצורה אירונית דווקא פוגעים להם בביצועים בגלל המקום המבוזבז בסיליקון), אבל הכרטיסים שלהם כל כך חלשים שממילא בסוף הם מפסידים גם בתחום הזה. אני שחקתי עשרות משחקים עם PHSYX ובמאות עם אפקטים של GAMEWORKS (נניח HBAO+ קיים בערך בכל משחק AAA כבר שנים, סגור לגמרי ועובד רק על כרטיסי NVIDIA). כמעט כל משחק AAA שאני פותח מכיל לפחות אפקט אחד של NVIDIA, כמעט כל משחק AAA ענקי בדור הזה שיצא ל-PC מכיל משהו. אפשר להדבק ספציפית לאפקט אחד כמו HAIRWORKS או PHYSX או כל אפקט אחר שNVIDIA פתחה, אבל בסוף? כמסתכלים על המכלול? כמעט כל כותר AAA מכיל משהו למשתמש NVIDIA שמשתמש AMD לא מקבל. אז מה עם המשתמשים של AMD? הם עם הבולבול ביד מחכים שAMD תזיז את התחת כבר שנים. אבל ברור לכולנו שהיא לא מסוגלת, כי היא עדין מחורבשת עם עצמה כבר 8 שנים בארכיטקטורת GCN הכושלת שנתנה ל-NVIDIA את שוק ה-GPU על מגש של כסף.

אז כן, NVIDIA הציע RT אופליין ראשונה. אז כן, NVIDIA הציעה RT בזמן אמיתי ראשונה. אז כן, NVIDIA הייתה הראשונה שעשתה ליבות INT חומרתיות. אז כן, NVIDIA שמה לא מעט חידושים בטיורינג שלא היו קיימים בעולם ה-GPU גם אם נתעלם מהאקסטרה סיליקון המוקדש (נגיד VRS או TSS). וכן, היא מונופול בשוק ה-GPU כי AMD פשוט לא מצליחים להתחרות. אז כן, כתוצר מחוסר תחרותיות (שהיא 100% אשמת AMD כי היא פשוט לא מצליחה להתחרות) NVIDIA מנפחת מחירים ומתפרעת עם פיצ'רים של RT ושאר השיט שסובב את זה. אולי אם AMD אשכרה הייתה עושה GPU ראויים בעשור האחרון, NVIDIA הייתה צריכה להלחם בחזרה. הגודל סיליקון של ה-2080 למשל קטן מזה של ה-780GTX שעלה בשיגור 650$, כלומר הסיליקון קטן יותר ועדין המחיר גבוהה ב25%. בקיצור, NVIDIA עושה מה שבראש שלה כי אין תחרות, אם ה7nm של AMD או NAVI לא יביאו את התחרות, אנחנו הולכים להכנס לקטסטרופה של שוק ה-CPU בעשר שנים האחרונות.

ובנוגע להאם RT מוכן לפריים טיים או לא. על פי DF ה-RT שיש עכשיו בBF5 מכיל באגים של ביצועים וקבל רק אופטימיזציה אחת (ניתוק הרזולוצית השתקפות מהרזולוצית מסך) מערימת האופטימיזציות שהם עובדים עליהן כרגע. הסרטון שלהם יצא רק אתמול אז לא ידעתי שמה שאנחנו רואים הוא עדין ללא אופטימיזציה. על פי DICE יש עוד המון מקום לשיפור בביצועים גם מהצד שלהם וגם בצד של הדרייברים. הם מתכננים ל-BFV שלל דברים כמו שילוב של SSR עם RTR, עוד הגדרות גרפיות שיתנו יותר חופש בחירה בביצועים, הפיכת החישובי RT למקבילים (הם עדין טוריים כרגע, כלומר ממתינים שהרסטוריזציה תסתיים במקום לעבוד במקביל), הם עדין לא משתמשים בדינויזר על הליבות הטנסריות כך שהן יושבת ללא מעש כרגע, קיים באג ב-bounding box של החישוב RT כרגע (משהו שקשור למנוע הרס של BFV) שגורם למשחק לירות יותר קרניים ממה שהוא צריך ולכן קיימת פגיעה בביצועים ועוד כמה דברים שעדין לא הספקתי לקרא שמפרטים בכתבה של DF ולא בסרטון וידאו.

אז האם RT מוכן לפריים טיים? לא יודע, נצטרך לחכות כי מפתחים קבלו את הSDK רק באוגוסט ולפי DICE יש עוד מקום לשיפור בדרייברים. מפתחים עדין לא עשו אופטימיזציה והכל נורא בוסרי כרגע. אני משער שנדע טוב יותר עוד כמה חודשים, כמו כל TECH חדשני שמגיע ודורש אופטימיזציה, דרייברים טובים יותר ונסיון של מפתחים. כרגע אתה יכול לשחק את המשחק ב-60FPS בהגדרות RT MEDIUM ב-1440P. לסינגל זה בהחלט מוכן לפריים טיים. האם הייתי משחק בתצורה הזאת באונליין תחרותי? כנראה שלא. בקיצור, אנחנו צריכים לחכות ולראות לאיפה דייס או רמדי ושות' מצליחים להביא את הביצועים והאיכות; ביחוד שלאף מפתחת בעולם לא היה שמץ של מושג שקיים בכלל דבר כזה RT חומרתי לפני 4 חודשים ועכשיו פתאום הם נלחמים בכדי להביא את זה.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24154
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 21 נובמבר 2018, 16:17

חחח אני זוכר ש״שיחקתי״ עם הדמו של הRT של הבוגאטי על ה-8800 הישן שלי, ואז לא ממש הבנתי מה קורה ולא הבנתי למה הוא מצייר לי נקודה אחרי נקודה ואי אפשר להזיז את המצלמה ולראות את זה ב״לייב״ ורק אז קראתי מה לעזאזל בעצם הורדתי ולמה זה לא אפשרי עדיין בריל טיים :)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42040
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 21 נובמבר 2018, 16:27

Laskin כתב:חחח אני זוכר ש״שיחקתי״ עם הדמו של הRT של הבוגאטי על ה-8800 הישן שלי, ואז לא ממש הבנתי מה קורה ולא הבנתי למה הוא מצייר לי נקודה אחרי נקודה ואי אפשר להזיז את המצלמה ולראות את זה ב״לייב״ ורק אז קראתי מה לעזאזל בעצם הורדתי ולמה זה לא אפשרי עדיין בריל טיים :)

כן, אני זוכר את הדמו הזה. הוא מ-2010 והוא משתמש בOptiX, בערך שנה אחרי ש-OptiX 1.0 יצא :)
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24154
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 21 נובמבר 2018, 18:54

המממ אז אולי זה כבר היה על ה460 SLI שהיה לי, איך שקניתי אותו... אז הדבר הראשון שהייתי עושה זה מחפש טק דמו׳ס... היום גם (: אבל פחות... מסתפק בבנצ׳מרקס הפופולריים

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42040
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 21 נובמבר 2018, 19:47

אני חושב שזה היה הדמו של סדרה 200 אבל אולי הזיכרון שלי בוגד בי.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42040
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 22 נובמבר 2018, 15:52

סופסוף יצא לי לקרא את הכתבה של DF על BFV, או יותר נכון על החלק של ה-RTX ומה דייס צריכים לעשות במנוע. כן, אני יודע שזה ארוך אבל מי שמוכן להשקיע כמה דקות קריאה, יבין את המצב של RT בפרוסט בייט, המצב של RT בכלליות וכמה כל האנשים האלה ביוטיוב שמנתחים את הביצועים של ה-RTX (אפילו אתרים כמו GURU3D) לא באמת מבינים מה הולך :)

אז נתחיל בלהבין את ההגדרות הגרפיות של RTX, הן די בסיסיות כי בעצם יש רק שתי הגדרות והמשתמש די חסר שליטה עליהן. כלומר אי אפשר להגדיל אחת ולהוריד שניה, הן הולכות יחדיו בהגדרה אחת בסיסית שנעה בין LOW ל-ULTRA. שתי ההגדרות הן כמה חפצים על המסך ישקפו עם RT וכמה קרניים יבזבזו בכל רגע נתון על ההשתקפויות האלה.

נתחיל בחלק הראשון, כמה עצמים בעולם ישקפו בעזרת RT. במציאות כל עצם משקף אור ושיקוף אור יוצר השתקפות. אנחנו חושבים על השתקפות בעיקר כמשהו שרואים במראה או מתכת מבריקה, אבל גם סלע מבצע סוג מסויים של השתקפות ובסופו של דבר כל חפץ בעולם משקף אור. השתקפות מבוססת בעיקר על שני מרכיבים, באיזו זוית אנו מסתכלים על החפץ ומה מידת החיספוס שלו. ככל שחפץ הוא פחות מחוספס, הוא משקף יותר וככל שמסתכלים על משטח בזוית יותר כהה, כך הוא משקף יותר. כדוגמה אפשר להסתכל על הרצפה בבית או פרקט יחסית מבריק. כנראה שלא תראו השתקפות כשתסתכלו על הפרקט אבל אם תניחו את הלחי על הרצפה, כנראה שתראו לא מעט השתקפות בפרקט. אז כמו שאפשר להבין, כל חפץ משקף ברמה כלשהי, השאלה היחידה היא כמה הוא משקף ובאיזו זוית מסתכלים עליו.

בכל משחק מודרני חפצים מסויימים משקפים, אפילו אם ההשתקפויות מזוייפות. אבנים, שלג, מתכת או עץ; מנועים מודרנים (כמו פרוסטבייט) מנסים לשים השתקפות על כמה שיותר מהם אבל ההשתקפות שלהם היא, אם היא קיימת בכלל, מבוססת מפות קוביה שזאת הצורה כי נחותה של השתקפות שקיימת. למי שזוכר את שערורית השלוליות בספיידרמן, היא קרתה כי בדמו השתמשו בשלב הזה בשלוליות עם השתקפות SSR בזמן שבמשחק המלא המירו אותן למפות קוביה, ככה רק לסבר את האוזן כמה זה בולט. אז כמה חפץ משקף? בגרפיקה נותנים לו ערך בין 0 ל-1 כש-1 זאת מראה מושלמת ו-0 זה עצם חסר כל שיקוף. אז לדוגמה זכוכית תהיה נניח 0.9 בזמן שסלע יהיה 0.5. וזה בדיוק החלק הראשון של ההגדרות הגרפיות ל-RTX, ככל שההגדרה גבוהה יותר, כך מורידים את הסף שקיפות. אז למשל אם נגדיר את הסף ב-0.7, סלע יהיה ללא השתקפות כי הוא 0.5 בזמן שזכוכית תהיה עם השתקפות כי היא 0.9. אם נוריד את הסף ל-0.4, פתאום גם הסלע יקבל השתקפות. או במילים אחרות, ככל שהסף יותר נמוך כך יותר עצמים במסך יקבלו השתקפות. ומי שלא מקבל השתקפות? הוא יקבל את ההשתקפות מפת קוביה המעפנה (במקרה הטוב ורק בגרסת ה-PC), ע"ע שערורית השלוליות של ספיידרמן.

ועכשיו נעבור לחלק השני של ההגדרות הגרפיות, כמות הקרניים שנשלחות. ככל שנשלח יותר קרניים, כך האיכות של ההשתקפות תהיה טובה יותר. אפשר להסתכל על זה כמו על רזולוציה, אם נצייר סלע במליון פיקסלים הוא יהיה חד ויפה, אם נצייר אותו עם אלף פיקסלים הוא יהיה מפוקסל ולא ברור. כנ"ל עם RT, אם נזרוק על הסלע מליון קרניים הוא יקבל השתקפות יפיפיה, אם נזרוק עליו אלף הוא יהיה מגורען ומלא רעש (ומכאן מגיעים אלגוריתמי ה-denoise שבשבילם יש את הליבות הטנסריות, אלגוריתמים להפחתת הרעש שנותנים תמונה חדה בכמויות נמוכות של קרניים). כרגע DICE מרשים לכל היותר קרן אחת פר פיקסל, כלומר אם נשחק ב-4K (שזה 8 מליון פיקסלים), לכל היותר יזרקו למסך 8 מליון קרנים. כמובן שה-RTX מסוגל לירות למרחב מסך רק כמות מסויימת של קרניים ולירות 8 מליון קרנים בכל פריים זה בזבוז וכנראה גם בקושי יתפקד.

מה ש-DICE עשו בכדי לפתור את זה הוא לחלק את המסך ל-16X16, כלומר 256 ריבועים. המנוע מנתח עבור כל ריבוע האם יש עצמים שצריכים לקבל השתקפות, ואז שולח את הקרניים רק לריבועים שצריכים קרניים. בדיוק על זה דברנו בחלק הראשון, הסף שממנו עצמים מקבלים השתקפות. נתנו כדוגמה את 0.7, כלומר ריבוע שיש בו אבנים שהן 0.5 לא יקבל קרניים וריבוע שיש בו זכוכיות שהן 0.9 כן יקבל. אז עכשיו עולה שאלה אחרת, מה קורה כשהשחקן דוחף את הפרצוף לזכוכית, הרי פתאום כל הריבועים דורשים קרניים והביצועים יתרסקו. הפיתרון של DICE די פשוט, הם מגדירים כמה קרניים הם מוכנים לשלוח סך הכל וככל שיהיו יותר ריבועים שדורשים קרניים, כך כל ריבוע יקבל פחות מאחר והמשאבים מתחלקים על יותר ריבועים. וזאת בדיוק ההגדרה הגרפית השניה של ה-RTX, מה גודל בריכת הקרניים שמתחלקת בין כל הריבועים. אז אם לדוגמה נקח רזולוצית 4K (שזה 8 מליון פיקסלים) ובריכה של 12.5%, נקבל בריכה של 1,036,800 קרניים. אם הרזולוציה היא 4K, כל ריבוע מכיל 32,400 פיקסלים ולכן יכול לקבל לכל היותר 32,400 קרניים. כלומר אנחנו נוכל לעשות ברזולוציה טבעית של 4K סך הכל 32 ריבועים עם רזולוצית קרניים מלאה מתוך 256 ריבועים. אז אם המשחק יצטרך להציג 33 ריבועים שכוללים השתקפויות, הכמות קרניים תקטן כדי שתספיק לכולם ואם צריך להציג 31 ריבועים עם השתקפויות, הביצועים יעלו (כי אי אפשר יותר מקרן אחת פר פיקסל כרגע).

אז אחרי שהבנו את שתי ההגדרות הגרפיות, זה מה שקורה כשעוברים מ-LOW ל-ULTRA:
LOW - מבצע השתקפות RT על חומרים שהם 0.9 ומעלה (שזה אומר בערך רק מים, זכוכית ומתכת מבריקה) וכמות הקרניים היא 15% מהרזולוצית מסך (ל-4K זה אומר בערך 1.25 מליון קרניים).
MEDIUIM - מבצע השתקפות RT על חומרים שהם 0.9 ומעלה וכמות הקרניים היא 23.3% מהרזולוצית מסך (ל-4K זה אומר בערך 1.9 מליון קרניים).
HIGH - מבצע השתקפות RT על חומרים שהם 0.5 ומעלה וכמות הקרניים היא 31.6% מהרזולוצית מסך (ל-4K זה אומר בערך 2.6 מליון קרניים).
ULTRA - מבצע השתקפות RT על חומרים שהם 0.5 ומעלה וכמות הקרניים היא 40% מרזולוצית המסך(ל-4K זה אומר בערך 3.3 מליון קרניים).

כמו שאתם מבינים, יש פה בעיה כי יש רק הגדרה אחת לשני הפרמטרים. זאת גם הסיבה שרואים הפרש ביצועים ענק בין LOW/MEDIUM לבין HIGH/ULTRA, כי הסף הנמוך יותר של HIGH/MEDIUM אומר שכמעט כל הזמן כל הקרניים מנוצלות בזמן שבסף הגבוה של LOW/MEDIUM לא צריך כמות גדולה של קרניים. אם מסתכלים על השוואות, אפשר לראות שרוב הזמן ההשתקפות נראת טוב מאוד ב-LOW, כלומר DICE צריכים להפריד כך שיהיה אפשר לשחק עם סף נמוך (וכך כמעט הכל יקבל השתקפות על המסך) ומספר קרניים נמוך (בשביל הביצועים), התוצר אמור להיות סוג של הטוב משני העולמות. DICE אגב אמרו כבר שהם מתכננים לעשות את זה בפאטצ'ים הקרובים.

אז כמובן שמבחינת ביצועים המצב פחות מזהיר כרגע. הם תלויים באיזה שלב משחקים מאחר ושלב עם אדמה ועצים יכיל פחות עצמים משקפים מאשר בשלב עם ים ושלוליות. בשלבים פחות עמוסים, ה-2080TI רץ נעול ב-60FPS ב-1620p בהגדרות LOW. במפות כבדות יותר אפשר להגיע ל-60FPS ב-1296p שזה הworst case scenario.

דייס קוראים לפיצ'רי RTX שלהם work in progress, יש להם עוד המון עבודה לפני שנראה מה הביצועים האמיתיים שפרוסטבייט יכול להוציא מה-RTX. דייס אמרו שכבר בפאטצ' הבא יהיו שיפורי ביצועים ב-RTX והם מתכוונים להמשיך לשפצר את ה-RTX בחודשים הקרובים. יש לא מעט בעיות ביצועים כרגע ואפשרויות יעול ודייס מתכוונת לטפל בכולן עם תמיכה ועדכונים ל-RTX במשך חודשים:
1) דייס אומרים שהדרייברים של ה-RTX לא אפויים עד הסוף, עדכוני דרייברים של NVIDIA אמורים לשפר ביצועי RT.
2) מסתבר שכרגע הדרייבר של NVIDIA לא נותן לבצע חישובי שיידרים ב-RT בצורה מקבילית, רק טורית. דייס אומרים שברגע שהדרייבר יצא, הולך להיות בוסט רציני בביצועים.
3) דייס הולכים לפצל את ההגדרות RTX לכמה הגדרות נפרדות, בדיוק מה שחפרתי עליו מעל. כלומר שינוי הסף וכמות הקרניים יהיו שתי הגדרות נפרדות מה שיתן דרך לשחקנים לשפר ביצועים לפי מה שנראה להם טוב יותר.
4) דייס רוצים להוסיף הגדרות נוספות, למשל LOD בהשתקפויות או DRAW DISTANCE בהשתקפויות.
5) דייס הולכים לעשות מצב שמשלב בין SSR לבין RTX. כלומר ההשתקפויות יהיו עם SSR קלאסי, כמו כשיש עכשיו במשחק כש-RTX כבוי, אבל ה-RT ישמש להשלמת המידע החסר ב-SSR. כלומר SSR יבצע את ההשתקפות כמו ברוב המשחקים כיום אבל את כל הפאקים והחוסר דיוקים בהשתקפות ישלימו עם RT כך שמקבלים השתקפות שלא אפשרית כיום ב-SSR אבל עם עלויות ביצועים נמוכות יחסית ל-RT.
6) יש כרגע באג שדוחף להשתקפויות god rays שלא נמצאים שם והרינדור שלהן פוגע בביצועים.
7) יש כרגע באג שגורם לחישובי חיתוך מיותרים לקרות מה שפוגע בביצועים. מה שאני הולך לכתוב פה הוא לא בדיוק מדוייק, אבל זה יהיה פשוט יותר להסביר בצורה הזו. דמיינו שהמנוע רואה עצמים יותר גדולים ממה שהם באמת במשחק. זה אומר שהמשחק יכול לחשוב ששלולית שנכנסת בכיף לריבוע אחד, נפרסת על שני ריבועים וכך יש ריבוע שזורקים עליו קרניים ללא צורך. העדכון הזה מגיע בפאטצ' הבא ודייס אומרים שהוא משפר משמעותית את הביצועים בכל השלבים.
8) יש תכנון לעשות את כל העניין של המסך שמחולק ל-256 ריבועים יעיל יותר.
9) בכל פריים, לפני שמתחילים לזרוק קרני RT, ה-GPU צריך לעשות עבודה ולהבין בדיוק איפה לזרוק את הקרניים ומה נמצא שם. דייס עובדים עכשיו על דרך להשתמש ב-GBUFFER בכדי לגרום לרגע תחילת זריקת הקרניים להיות מוקדם יותר. דייס אומרים שזה יתן שיפור די משמעותי בביצועים. הם לא עובדים על זה כרגע אבל זה במפת דרכים שלהם בחודשים הקרובים.
10) דייס הולכים לישם קומבו של ray marching עם ray tracing. גם זה על פי דייס יתן בוסט רציני לביצועים.
11) הם ציינו שאלפא רוצחת ביצועי קרניים, מסתבר שזאת בדיקת חיתוך יחסית כבידה, מה שאומר שצמחיה ועצים ממש מאיטים את ההלך. הם שוקלים אפשרות לתת לשחקן להעלים אותם מההשתקפויות או לפחות להוריד את ה-LOD שלהם בהשתקפויות מה ששוב ישפר את הביצועים.

דייס אמרו שאחרי שהם יתקנו את כלללל העניינים שברשימה הזאת, הם יתחילו לעבוד על אופטימיזציה לטיורינג מה שיביא לעוד ביצועים גם ב-RT וגם ללא RT.

ולסיכום, כשהכתב שאל את DICE אם הם רואים את עצמם כראשונים לשוק עם RT, באותו אור כמו QUAKE שהיה חלוץ תלת מימד או קרייסס 1 או תחילת תקופת הפיקסל שיידר, זה מה שהם ענו:
Yes! People can expect us to keep improving our ray tracing as time goes, as both we at DICE and Nvidia have a bunch of optimisations coming in from the engine side and driver side and we are far from done. We have specialists from Nvidia and DICE working on our issues as we speak. From now on, it's only going to get better, and we have more data now too since the game released. By the time people read this, many of the improvements mentioned will already have been completed. As you mention Quake and Crysis - Working on ray tracing and being the first out with it in this way is a privilege. We feel super-lucky to be part of this transition in the industry and we will do everything we can do deliver the best experience possible. Rest assured, our passion for ray tracing is burning hot!

We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42040
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 22 נובמבר 2018, 22:02

We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 4295
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי InterAl » 23 נובמבר 2018, 13:32

swym כתב:
InterAl כתב:לגבי מפתחות, עד כמה שאני יודע, בת׳סדה לא יכולה למכור מפתחות סטים ובמקביל למנוע מהחנות של סטים למכור אותו בעצמה. אני לא חושב שיש איזשהו משחק בסטים שלא נמכר בחנות, אבל אשמח אם תוכל להביא מקור שמוכיח שאני טועה.

בתאוריה זה אפשרי (יש משחקים שעברו delisting בסטים אבל נמכרים בכל מיני מקומות אחרים), ואפשר גם לעשות כל מיני קומבינות כמו למכור את המשחק בסטים רק בטריטוריה מסוימת, או למכור אותו במחיר יקר משמעותית. בגדול הסכם המפתחים שאתה חותם עליו מול ואלב אוסר עליך לעשות דברים כאלו, אבל הוא לא באמת נאכף יותר מידי למעט מקרים קיצוניים.

מה שכן, אני לא באמת מבין את כל הדיון הזה על ריבוי חנויות כשיש כל כך הרבה עובדות בשטח שממחישות כמה זה טוב: זה טוב למפתחים שיכולם לקבל נתח גדול יותר מהמכירה ולמצוא פלטפורמות אלטרנטיבות לסטים, זה טוב לשחקנים שנהנים מחופש בחירה גדול יותר, וזה טוב אפילו לסטים שמוצאים דברים חדשים להעתיק ממתחרים.
אני למשל כן חושב שואלב מעולם לא נרדמו בשמירה, או לפחות שהם מתעוררים בכל פעם שמתחרה באמת מאיימת עליהם: הזכירו פה את הrefunds או את הfamily sharing שאולי (ואולי לא) גרמו לסטים ללכת גם בכיוון, אבל דוגמאות אפילו יותר ברורות הן העובדה שואלב הכניסו סטרימינג מובנה בגלל האיום מ-Twitch (שבדיוק פתחו חנות מתחרה), ולאחרונה גם הכניסו סוף סוף voice chat ושיפרו את המסנג'ר שלהם משמעותית בגלל האיום מדיסקורד (שגם בדיוק פתחה חנות מתחרה).

למפתחי אינדי סטים היא עדיין האופציה העדיפה באופן כמעט מוחלט: הם מציעים הרבה יותר שירותים מאשר כל פלטפורמת PC אחרת, לא מצריכים לעבור תהליך של approval (החנות האחרה שמציעה את זה היא itch.io), והם מביאים למשחק טראפיק של שחקנים שמוכנים לשלם ברמות מטורפות. בגלל זה יש אפילו מפיצות גדולות שעדיין מוכנות לשלם לואלב את אותם 30% ולחסוך לעצמן את ההתעסקות שבבניית פלטפורמה משלהן.

אבל לי כצרכן? כל המלחמה הזו בין הclients היא חגיגה אחת גדולה:
- EA ו-Discord מציעים לי subscription של אכול-כפי-יכולתך.
- GOG מציעים לי גם ספריית DRM Free וגם אפשרות להמיר חלק ממשחקי הסטים שלי אליהם (יש לי כבר קרוב ל-200 משחקי GOG. שלמתי מתוכם על אולי איזה 10).
- טוויץ' מציעים לי גם אינטגרציה טובה בין המשחק לבין סטרימרים (שמקבלים נתח ממכירות של משחקים שמוצגים אצלם בערוץ) וגם משחקים בחינם על חשבון הAmazon Prime Video שגם ככה אני מתחזק.
- מיקרוסופט מציעים לי cross-buy ו-cross-play עם חלק מהמשחקים לאקסבוקס, פלוס כל השירותים הסטנדרטיים שלהם (מלייב ועד מיקסר)
- יוביסופט מציעה לי את האפשרות לקבל rewards כמו עוד תוכן למשחק או soundtrack שלו תמורת אציבמנטים שאני גם ככה מקבל במשחק (הם גם היו נדמה לי הראשונים שהציעו שמירות ענן על הPC, ועדיין מאפשרים לקנות את המשחקים שלהם בסטים או אוריג'ין תוך אינטגרציה לuplay)
- קרטרידג' (של קונגרגייט, למי שמכיר) מאפשרת לי חוץ ממשחקי אינדי גם גישה לכל הback-catalog של משחקי הפלאש שלהם, שזה נחמד מטעמי נוסטלגיה ושימור בעידן שבו הדפדפנים כבר לא מריצים פלאש יותר.
- אקטיבליזארד... טוב, בליזארד אף פעם לא הציעו הרבה ושמרו על הממשק שלהם פשוט יחסית. אבל משחק הCOD החדש שלהם מוצע שם ב-20% הנחה בבלאק פריידיי, מתי בדיוק קרה בעבר שמשחק COD זכה לחיתוך מחיר *רשמי* כזה בחודש ההשקה שלו? בסטים לקח להם תמיד נצח ליפול במחיר, אבל במקרה הזה הם יכולים להציע את ההנחה ועדיין לקבל על כל עותק יותר ממה שהיו מקבלים בסטים או בחנות אחרת.

כל אלו כמובן גם מתחרים על הכיס שלי עם סיילים, באנדלים, ואפילו משחקים בחינם. המחיר הסמלי הוא קליינטים חדשים נטולי פיצ'רים שלפעמים עושים בעיות או קצת חורקים, אבל זה לא משהו שאי אפשר היה להגיד גם על סטים (למעשה, כבר קרה לי לא מזמן שסטים נפל לי באמצע עדכון, ופשוט ניצלתי את הזמן כדי לעבור לשחק משהו באוריג'ין. בסוף סיימתי את טיטאנפול 2 ככה)
מבחינת לפחות הגעתי היום למצב שבו הבעיה הכי גדולה היא ניהול קטלוג המשחקים הזה בראש (מבחינת מערכת ההפעלה זה לא באמת משנה שיש עוד כמה אייקונים בסטאטוס בר: לכל משחק אפשר תמיד ליצור קיצור דרך לדסקטופ או להפעיל מהסטארט). בתכלס הפיצ'ר הכי שימושי עבורי כיום בסטים הוא כפתור הIgnore, כי הוא מאפשר לי לסמן ככה את כל המשחקים שכבר יש לי בקליינטים אחרים ולא להתפתות בטעות לקנות אותם שוב באיזה סייל.


סווים, הויכוח היה בנוגע לבלעדיות של משחק לקליינט מסוים. זה דבר בעייתי. ריבוי קליינטים ותחרות זה דבר טוב, אף אחד לא אמר שלא.
בכל מקרה, גם אתה אומר שלא ניתן באופן חוקי למנוע מסטים למכור את המשחק בחנות שלה, אז פה נגמר הויכוח. קאז טען שזה אפשרי.

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 23 נובמבר 2018, 17:10

DrKeo כתב:1) אפל זאת אפל, גן סגור, מחירים מופרזים והתעללות במי שמפיץ אצלם עם חוקים הזויים ונתחים ענקיים; זה ידוע עליהם. VALVE החליטה ללכת בדיוק באותו מסלול שזה סתם קצת עצוב. מה ישתפר? ככל שיהיו יותר קליינטים ויעבור זמן והם יהיו טובים (ולהזכירך שסטים הייתה נוראית כמעט 2-3 שנים וגם אז היא רק הפכה לבערך סבבה, לקח לה כמעט עשור להפוך לטובה) כך יהיו עליהם יותר יוזרים. כרגע כל משחק חייב להיות בסטים, אם הוא לא יהיה בסטים הוא ימות. ברגע שקליינטים אחרים יתפסו תאוצה מפתחים יוכלו לבחור איפה להיות וחנויות יאלצו להוריד נתחים כדי למשוך אליהן משחקי צד ג'. ככה עובד שוק חופשי בכל תחום אפשרי.
2) צ'רג' בק היה אפשר לעשות גם בשנות ה80, בטח ובטח ב-2004 או 2005. גם ב-2003 מערכת ריפאנד הייתה "חוסכת כאב ראש, מעלה את הביטחון ברכישה, מוסיפה אמון ופשוט פיצ'ר טוב". אבל VALVE לא שמו מערכת ריפאנד ב-2004 או ב-2005 או ב-2010. הם שמו כשסטים הייתה בת יותר מעשור אחרי ש-EA כבר קבעה סטנדרט. כולם פה מסכימים שמערכת ריפאנד היא דבר נהדר, אז למה לקח לסטים 12 שנים לישם אותה? ותאמין לי ש-500,000$ פעם בשנה אם יחליטו לתבוע אותם באוסטרליה זאת לא מוטיבציה למערכת ריפאנד שרק על NMS כנראה הפסידה להם הרבה יותר מחצי מליון דולר וכנראה היום עולה להם עשרות מליונים בשנה.
3) איפה אפשר לשחק DOTA2? רק בסטים. איפה אפשר לשחק CS? רק בסטים. איפה אפשר לשחק ארטיפאקט? רק בסטים. גם EA הוציאה את ME2 לסטים ואת BF3 ועוד כל מני משחקים. גם אקטיוויז'ן הוציאה כל משחק שלה בסטים עד לפני שנה. העובדה שחברה פעם הוציאה משחקים והיום כבר לא מוציאה לא פותרת אותם לפי תורת קאז אחרת לא היית אמור להתלונן על כל חברה ש"נועלת את המשחקים שלהם לקליינט שלהם". אם אתה לא רואה את הצביעות בבכי על זה שCOD נעול לBN (שהוא באמת קליינט נהדר שאני משתמש בו 2-3 שעות ביום ב-OW והוא עוקף את סטים בתחומים מסויימים ומפגר מאחוריה באחרים) אבל הערצה כשVALVE נועלת את ארטיפאקט לסטים, אז אני לא יודע מה להגיד. חנויות כמו GMG? הן מוכרות מפתחות גם לBN ולאוריג'ן וכדומה כך ששוב אני לא ממש רואה את ההבדל.

ונכון, הנעילה לקליינטים לא טובה לשחקנים בטווח המידי, אמרתי את זה בערך 50 פעמים. גם סטים הייתה נוראית לקונה בטווח המידי (להזכירך HL2, משחק סינגל שקנית בחנות על דיסק, כפה עליך שימוש בסטים שהייתה קטסטרופה בזמנו וגרמה לכשלים בשיגור המשחק ודרשה חיבור אונליין, דבר קצת יותר קשה ב-2004 מ-2018 בתקופה שאנשים רק התחילו לעבור מאינטרנט מבוסס טלפון. המצב היה יותר גרוע מכל קליינט זר היום, אשכרה יכלת לא להצליח לשגר משחק סינגל), אבל עם השנים זה רק הטיב עם השחקנים בדיוק כמו כשקמה תחרות ממפיצות עכשיו.



1. אז שוב, אם זו מטרה כה קלה אז למה אף קליינט לא לוקח פחות מ 30%? מה אוריג'ין עושים כדי להיות קליינט יותר טוב למפתחי צד ג'? כלום. ויש להם כבר מיליונים של משתמשים. אם שום דבר לא קרה עד עכשיו אז שום דבר לא הולך לקרות אלא אם יהיה שינוי במדיניות ובמנכ"ל EA. אוריג'ין הוא קליינט למשחקי EA ולא לסך מפתחי המשחקים על המחשב.
מה אכפת לי או לואלב בכמה חנויות מפתחים יציעו את המשחק שלהם כל עוד הם יעשו זאת? למה זה יגרום להם להוריד נתח? FF XV זמין בסטים, באוריג'ין וב W10. קנה איפה שבא לך.

2) כי ב 2005 כמות המשתמשים והיקף ההעסקאות לא היה דומה בכלל לכמות הנוכחית. תדירות הצ'רג' באק הגיע לרמה שאיימה על המשך ההתקשרות. לא משנה כמה עולה לואלב מערכת הריפאנד היא שווה את החסכון בכאב הראש והאמון שהמשתמשים נותנים בקליינט שלהם. למה לקח 12 שנה? למה לוקח לסוני כל כך הרבה זמן? למה EA לא משווים את המערכת שלהם לסטים וכך כל השאר? משום מה על זה אתה לא נותן את הדעת.

3) אתה בכל מקרה תצטרך להשתמש בסטים גם אם ארטיפקט היה נמכר ביופליי או באוריג'ן. אולי לחנויות האחרות יש בעיה עם משחק שנשען על קליינט אחר ויקדם אותה. זו גם לא השוואה הכי זהה כי ואלב בעבר לא מכרה את המשחקים שלה רק בחנות אחרת, פתחה משלה ומשכה את המשחקים מהקליינטים האחרים.

מה שאתה צריך להפנים הוא שאין פה תחרות ואין פה הטבה עם המשתמשים. קליינטים של המפיצות משרתים את המפיצה עצמה והם לא הולכים להציע פיצ'רים ויכולות שימשכו מפתחים צד ג' או להשתוות לסטים. צריך להכיר בזה וזהו.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42040
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 24 נובמבר 2018, 04:42

1) "למה עדין זה לא קרה". למה ב-2013 כשסטים הייתה בת 10 עדין לא היו ריפנדים? כי עדין אין מספיק תחרות, עדין לא נוצר מספיק לחץ. ברגע שהיו כתבות בכל אתר גיימינג על איך אוריג'ן מביך את סטים בריפנדים, פתאום הם התחילו להזיז את התחת.
2) ב-2008 היו להם 20 מליון והם שלטו ביד רמה בשוק. אין שום הבדל בין 2008 ל-2010 ל-2014, הם גלגלו מליארדים בכל השנים הללו. צ'רג'בקים נמדדים באחוזים ולחברות גדולות יש חברות גביה שסופגות את הצ'רג'בקים שלהן על פי האחוז. כלומר מספר המשתמשים אפילו לא משנה, רק אחוז הצ'רג'בקים. אם יש לך 20 מליון משתמשים או 50 מליון משתמשים, אחוז הצ'רג'בקים שלך צריך להיות דומה. ברוב החברות הסף הוא 5%, אם יש להם יותר מ-5% צ'רג'בקים אז כנראה שהם באמת צריכים להציג ריפנדים. כן, מטורף, אפשרות לעשות ריפנד. כנראה שאתה יכול להיות אנטי צרכני בתחום הזה רק עשור+ עד שמגיעה מתחרה שגורמת להראות רע. איך הורדת את הראש בזמנו כשלא היו שם ריפנדים כל פעם שקליימן העלה את זה אבל עכשיו אתה הולך בחזה נפוח על הריפנדים של סטים שקיימים בכלל בדיוק בגלל הדבר שאני מדבר עליו, תחרות.

לא נראה לי שאתה מבין בכלל איך כלכלה עובדת. העובדה שיש למתחרה משהו יוצרת עליך לחץ מסויים. המערכת ריפנדים של סטים לא יוצרת על EA לחץ כרגע כי ההבדל בינהן די מינורי (בגלל שממילא 90% מאוריג'ן זה EA) ודווקא בצד של המפתחים יש המון תלונות כלפי סטים והעובדה שאנשים קונים את המשחקים שלהם, מסיימים אותם ואז עושים ריפאנד. ככל שיהיו יותר תוכנות, כך השוק יהנה מיותר חנויות שלוחצות אחת על השניה לשפר תנאים לכולם. זה כלכלה 101, לא צריך להיות גאון להבין את זה שתחרות יוצרת ניצחון לצרכן. המצחיק הוא שאתה הולך עכשיו לסובב את זה, להגיד שהעובדה שEA עושה משחקים בלעדית לאוריג'ן פוגעת בתחרות כי המשחק רק שם. אבל זה לא המצב, כי מה שהתעשיה צריכה זה עוד קליינטים איכותיים. אם EA הייתה עם קליינט מחורבן (והיא לא, אוריג'ין ממש אחלה ואני משתמש בו הרבה) אז אף אחד לא היה קונה שם משחקים. אז היא הייתה נאלצת להוציא את המשחקים שלה בחנויות אחרות או לשפר משמעותית את הקליינט. נשמע לך מוכר? נגיד החנות של חלונות? לפני שנתיים משחקים יצאו רק עליה, עכשיו היא גם טובה יותר (לא שהיא להיט, אבל טובה יותר) וגם הם יוצאים בסוף בסטים.
3) אה, וולוו הייתה ראשונה אז זה בסדר. סליחה, אבל הריבה בין VALVE ו-EA הגיע בכלל כי VALVE רצתה לקבל 30% על כל DLC שEA מכרה. יעני החמדנות שלהם היא זאת שיצרה את המריבה וגרמה לכל הפיצול הזה. EA מוכרת את המשחקים שלה רק באוריג'ן, VALVE מוכרת את המשחקים שלה רק בסטים. זה ב-ד-י-ו-ק אותו דבר והעובדה שאתה מכחיש את זה רק מדגישה עד כדי כמה אתה לא מסוגל לראות מעבר למשקפי הVIVE שלך.

מה שאתה צריך להכיר בו ששוק הוא יצור חיי ונושם. סטים שולטת במכירות הדיגיטליות ביד רמה? וואללה נכון, אז עכשיו זה אומר שאינדים יתקעו עליה גם עוד 50 שנים? לא, מצטער, זה לא המצב. לך תגיד את זה לזירוקס או לקודאק, לך ספר את זה לסגה או אקליים. חברות יכולות להוביל תעשיה ואז, ככל שהתחרות גוברת, לקבל בראש. אז למה אתה לא יכול להפנים את העובדה ש-100% מהאינדים צריכים להיות תקועים על פלטפורמה אחת בודדת שעושה בהם מה שבא לה, זה רע. כן, אני רוצה את האופציה לקנות משחק ב-10 קליינטים שונים ולראות איך קליינט X נלחם בקליינט Y. אני רוצה לראות איך אוריג'ן מוסיף פיצ'רים מגניבים כדי שאני אקנה אצלם משחק צד ג' ולא בסטים. וזה לגמרי יקרה, כי אם ההסטוריה למדה אותנו משהו הוא שחברות ששולטות בשוק בסוף נופלות.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42040
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 02 דצמבר 2018, 12:04

טייטן rtx דלף, ליינוס אפילו שם את הידיים שלו על קופסה של אחד. זה אומר שהוא בטח יוכרז בימיים הקרובים.

הדמו בנצ׳מארק rt של 3dmark יצא בינואר ויקרא Port Royale.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bozeman
Veteran
הודעות: 4911
הצטרף: 09 אפריל 2013, 06:37

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי bozeman » 03 דצמבר 2018, 21:10

אני חוטף את הנושא לצורך אישי, אני צריך לקנות מחשב חדש. הישן נתקע כל הזמן, נראה לי זה קשור למעבד או ללוח אם, וגם ככה הוא כבר יותר מ5

מצד שני, אני לא משלה את עצמי שאני אשחק עליו את המשחקים הכי חדשים, בעיקר כי יש לי גם בוקס.
מעביר את הכרטיס מסך הקודם.

אז מה ההמלצות למחשב עבודה, עם יכולות הזרמה טובות, כמה דברים במקביל ושקט?
תמונה

סמל אישי של המשתמש
omerkot
Veteran
הודעות: 3093
הצטרף: 09 אפריל 2013, 00:42

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי omerkot » 03 דצמבר 2018, 23:14

כל דסקטופ עם מעבד core של אינטל או ryzen של AMD ו8GB זכרון יעשה את העבודה כמו שצריך ולא לשכוח להכניס SSD של 256GB ומעלה.
הזרמה היא נונ-אישו ומחשבים של היום, כברירת מחדל, שקטים הרבה יותר מאלו של פעם. אם זה מהותי לך אז תוודא שהמארז, ספק הכח והקירור של המעבד הם שקטים.

Laskin
Elder
הודעות: 24154
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 04 דצמבר 2018, 11:27

כמה ידיעות שכולן בעצם קשורות לNVIDIA:

1. מצב הRT של BFV מקבל עדכון שמקפיץ את הביצועים ב-50%



2. הם החליטו לעשות את הPHYSX שלהם OPEN SOURCE
https://www.guru3d.com/news-story/nvidi ... ource.html

3. הטיטאן RTX יעלה 2500 דולר ויצא במהלך החודש הנכחי, אלו הנתונים המעניינים יותר שלו

576 multi-precision Turing Tensor Cores, providing up to 130 teraflops of deep learning performance.
72 Turing RT Cores, delivering up to 11 GigaRays per second of real-time ray-tracing performance.
24GB of high-speed GDDR6 memory with 672GB/s of bandwidth — 2x the memory of previous-generation TITAN GPUs — to fit larger models and datasets.

( סעמק, דקות שלמות שאני מנסה לתקן את הספרות לצד שמאל ולא מצליח :/ )

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42040
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 06 דצמבר 2018, 04:02

יש כבר בנצ'מארקים של BFV עם הפאטצ' החדש וה-2080TI כבר מצליח להריץ את המשחק ב-60FPS+ ב-1440P וב-40FPS+ ב-4K בהגדרות RTX ULTRA. אמורים להגיע עוד כמה פאטצ'ים משפרי ביצועים בחודשים הקרובים ונראה שבסוף ה-2080TI בהחלט יצליח להריץ 4K עם RT ב-ULTRA ב-60FPS. דייס באמת היו בחזית של כל העניין RT הזה, הראיונות עם DF הראו שיש להם עוד המון אופטימיזציה לעשות ובסוף הם מביאים את המשחק למצב כמעט הזוי שאדם עם כרטיס של 1200$ צריך לשחק את BF ב-1080, למצב שבו אפשר לשחק בו גם ב-4K כמו ששחקן PC מצפה. כל הכבוד.

אגב, השיפור בביצועי אלפא עם RT הוא פשוט מטורף. בלי שום שינוי גרפי הם הגיעו לשיפור ביצועים של פי 3.5 בהשתקפויות אלפא (למשל פיצוצים, אפקטים או צמחיה).
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42040
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 06 דצמבר 2018, 12:14

שמועה שצריך לקחת עם גרגר מלח, NAVI יגיע בשלושה טעמים, 3060, 3070 ו-3080. ה-RX3060 יעלה 130$, יגיע עם 4GB של GDDR6, יצרוך 75W ויבצע בערך כמו 580. ה-RX3070 יעלה 200$ ויגיע עם 8GB של GDDR6, יצרוך 120W ויבצע כמו 1070GTX/VEGA54. ה-RX3080 יעלה 250$ ויגיע עם 8GB של GDDR6, יצרוך 150W ויבצע בערך 15% מעל ל-VEGA64 מה שישים אותו בערך ברמת ביצועים של ה-2070RTX. צריך לזכור שאלה כרטיסים ל-2020, אז מי יודע מה יהיה ל-NVIDIA בשוק עד אז וגם אינטל אמורה כבר להכנס למשחק באותה שנה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Uncle Pey'j
Veteran
הודעות: 4918
הצטרף: 04 מרץ 2016, 13:06

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Uncle Pey'j » 06 דצמבר 2018, 12:33

חשוב לומר שככל הנראה הRX3080 הוא ממש לא ההיי אנד שלהם עבור Navi אלא mid range ואני לגמרי יכול לראות אותו כמקביל של הhd7850/7870 כלומר,סבירות גבוהה שהוא הולך לשבת בתוך הפס5/סקארלט,כנראה עם תדר שעון קצת יותר נמוך.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42040
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 06 דצמבר 2018, 14:27

אם מה שיהיה בהן זה RX3080 עם שעון נמוך יותר זה יהיה קצת מבאס. מדובר בכרטיס שמתחרה ב-1080GTX, לא 1080TI, ואם יורידו את מהירות השעון אז כבר נגיע לטרטורית ה-1070TI / VEGA56. לי זה נשמע חלש מדי.

אנחנו עדין לא יודעים כלום על הRT3080, יש לי הרגשה שיצליחו להכניס לפס5 לפחות כרטיס מקביל לו בביצועים.
We're just normal men. We're just innocent men

kririn
Sage
הודעות: 5347
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי kririn » 08 דצמבר 2018, 08:53

דרקו בתוך קונסולה ,ביגלל תאימות תוכנה לחומרה
כרטיס כזה ,יתפקד הרבה יותר טוב
לאומת הpc

אני דווקא יהיה מאוד מרוצה

זה אומר הרבה מישחקים ב4k אמיתי
ו60 פרימים לשניה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42040
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 08 דצמבר 2018, 17:17

לא, זה לא אומר משחקים ב4k 60, זה כרטיס חלש מדי. בכלליות 4k טבעי 60 זה רעיון רע אלה אם אתה משחק מכות או פיפא.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Uncle Pey'j
Veteran
הודעות: 4918
הצטרף: 04 מרץ 2016, 13:06

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Uncle Pey'j » 08 דצמבר 2018, 18:15

אני לא חושב שיש מה להתבאס אם זה הGPU שיישב בדור הבא- נניח שמדובר בשיפור של 15% מ-Vega 64,כרטיס של 12.6TF ונגיד שאני מגלח 5% בגלל תדר שעון נמוך יותר אתה עדיין מקבל GPU עם כמעט 14TF. ברור שזו לא כל התמונה,אבל עם שיפורי ארכיטקטורה למיניהם אני חושב שאנחנו מסתכלים על קפיצה לא רעה בכלל.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42040
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 08 דצמבר 2018, 21:24

כשמגלחים מהירויות שעון לקונסולות מגלחים יותר מ-5%, אם זה יהיה הכרטיס אז רוב הסיכויים שהוא יהיה בערך VEGA64 או אפילו נמוך יותר שזה לגמרי הגבול הכי תחתון של הדור הבא לדעתי. הבעיה העיקרית היא שהדליפה הזאת שטחית מדי, לא ידועים פרטים אמיתיים. VEGA64 צריך להצפין מ-1500MHZ כדי להגיע ל12.6TFLOPS וזאת מהירות שעון שאף קונסולה לא תעיז להתקרב אליה. ה-GPU ב-X היה חתיכת שוק עם ה-1.1GHZ שלו ובשביל לעשות את זה היו צריכים לשים תא אידוי יקר. אם היו רוצים לשים VEGA64 בקונסולה, כנראה שהכרטיס היה רץ גג בסביבות ה-1GHZ ואז הוא היה כרטיס של בערך 9TFLOPS. כלומר צריך להיות חתיכת שיפור רציני בשביל שNAVI יעשה בסביבות ה-1GHZ ביצועים של VEGA64 +15%.

בקיצור, אני לא חושב שהדליפה בכלל יכולה להגיד לנו משהו בלי לראות מהירויות שעון, מספר ליבות וכדומה. NAVI הוא קופסה שחורה כי הוא הכרטיס לא GCN הראשון שלהם מאז דמי ימיה של ה-360, כלומר אלוהים יודע מה ארכיטקטורה חדשה יודעת לעשות. גם אם תקח את VEGA64 ותוריד אותו ל-800MHZ הוא עדין יהיה זללן מדי לקונסולה. בקיצור, צריך לחכות :)
We're just normal men. We're just innocent men

kririn
Sage
הודעות: 5347
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי kririn » 08 דצמבר 2018, 22:47

דרקו וגה 64 ,הרבה יותר חזק מה9600 שיש לי היום בpc
גם עם יורידו מהירות שעון ,תיזכור שזה קונסולות
עם תאימות תוכנה לחומרה
והרוב המוחץ של המשבים ,נועד להרצת מישחקים

וכמו שהיום חומרה חלשה של הxbo ,וps4
מריצים מישחקים כמו rdr2
רק תחשוב מה יצליחו להריץ עם כרטיס מסך הרבה יותר חזק
יותר זיכרון
וcpu ,הרבה יותר חזק

היום יש מישחקים שרצים ב4k אמיתי בxbo x
אומנם בדרך כלל 30 פרימים לשניה ,אבל בכל זאת

אני מצפה מסוני וms ,ליצר קונסולות 4k אמיתיות
לדור הבא
וכרטיס ברמה של ווגה 64 צריך להספיק לזה

תיזכור שזה קונסולות ,ולא מצפים להגדרות אולטרה
ככה שיפור הביצועים צריך להיות מאוד מורגש

חוץ מזה להישאר עם amd ,יקל אליהם בתאימות לאחור

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42040
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 08 דצמבר 2018, 23:36

קרירין, 64 מוחלש זה פחות מ12TFLOPS ואנחנו אפילו יכולים לדבר על 10-11. אף אחד פה לא מדבר על PC אז לא ברור לי למה אתה חוזר על המנטרה, אנחנו מדברים על ביחס לקונסולות דור הנוכחי. הפס4 היא 1.84TFLOPS, עם הקונסולה הבאה תהיה 12TFLOPS זה יהיה מאוד מאכזב כי מדובר בקפיצה של רק פי 6 ב-GPU מהדור הקודם. זה הגבול הכי תחתון שאפשר לחשוב עליו לקונסולה חדשה ולדעתי נק' האמצע צריכה להיות 14TFLOP, בתקווה גבוה יותר מזה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42040
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 09 דצמבר 2018, 16:01

מחירי הזיכרון אמורים לרדת ב-Q1 בעוד 10%.
We're just normal men. We're just innocent men


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 21 אורחים