bling כתב:אז גם פה אני לא ממהר להכנס לפאניקה אבל אני כן אומר שאם סוני תפיל את הכדור בכל הנוגע למפרט ברמה כזו שיהיה הפרש גדול מאוד מול מייקרוסופט (בהשוואה של מחיר דומה מינוס פלוס) אז אני לא שולל לקנות וואן 2 כקונסולה ראשית לדור הבא (שיהיה אצלי על תקן ה PC, פלטפורמה חזקה שמריצה הכל יותר טוב) ואת הפס5 בשלב מתקדם יותר בשביל הבלעדיים, מאוד מקווה שסוני לא תאלץ אותי לקנות 2 קונסולות.
Uncle Pey'j כתב:אז אני מניח שאתה יכול להסכים על כך שאנחנו כנראה לא צפויים לראות ביצועים ברמה של הvega vii? כי הtdp שלו הוא פשוט לא משהו שאני מצליח לדמיין במארז של קונסולה,שלא לדבר על המחיר,ואם אנחנו מחליפים את ה16gb hmb2 בgddr6 אנחנו מקבלים tdp אפילו יותר גבוה..
אם נקבל רמת ביצועים של vega 64 אני אהיה מאושר,אבל אני יכול לראות אותם גם דוחפים לנו לשם רמת ביצועים של vega56.
DrKeo כתב:צריכת חשמל לא עולה לינארית עם מהירות שעון, היא עולה בצורה הרבה יותר קיצונית (אני לא בטוח באיזה גרף, אני משער שעומר יודע יותר טוב)
Uncle Pey'j כתב:12.64TF זה רק במצב בו אנחנו מדברים על תדר הבוסט של הכרטיס (1.5Ghz) שאתה עצמך הבהרת לי כמה פעמים שזה לא משהו שהולך לקרות בקונסולה..בתדר בסיס אנחנו מדברים על 10.2TF..
טוב,אני חושב שאני משנה את ההשערה שלי ל-GPU- אני מהמר על 11.73TF במקרה הכי טוב,כלומר 64CU בתדר של 1.2 יחד עם שיפור ביצועים של 15% clock for clock ש-Navi על פי כל מיני שמועות אמור לספק. ואם אנחנו מדברים על 64CU,אני מניח שהם ילכו על 72CU וינטרלו 8,מה שדוחף אותם ל-APU ממש גדול,אפילו ב-7nm,וזה בתנאי ש-Navi באמת נפטר ממגבלת ה-64CU..
אני כבר לא בטוח בכלום יותר
DrKeo כתב:עדין לא חושב שהבנתי את היחס בין התדר לצריכה הסופית
Sony Japan has just registered a new patent that allows the retrocompatibility of the hardware with previous consoles. It is a system to be applied in a future machine, PS5, and that allows the CPU of the new console to be able to "interpret" the central unit of the previous machines. The author of the development was Mark Cerny, the architect who designed the PS4 structure, and the patent, which has been filed under number 2019-503013, briefly explains what it consists of.
The aim is to make the applications designed for the previous consoles (legacy device) run perfectly on the most powerful hardware, and is focused on eliminating the synchronization errors between the new consoles and the behavior of the previous ones (PS4, PS3, PS2 and PSX). For example, if the CPU of the new console is faster than the previous one, data could be overwritten prematurely, even if they were still being used by another component.
Thanks to the new system, PS5 would be able to imitate the behavior of the previous consoles, so that the information that arrives at the different processors is returned in response to the "calls" of the games. The processor is able to detect the needs of each application and behave as if it were the original "brain" of each machine, cheating the software. This technology does not prevent PS5 could also have additional processors to have compatibility with machines whose architecture is difficult to replicate, as in the case of PS2.
In this blog you can see the most detailed information of the patent, with the diagrams in Japanese. Yesterday we explained the SRGAN process that allows you to perform "remastering by emulation" (another of the elements that Sony has patented, and converts images in SD resolution in 4K using artificial intelligence.
But, no, I was referencing more with the things like GTA 5 Online, or you look at Call of Duty, or Fortnite, or any of those experiences,” he continued. “Worldwide Studios, like I say, we’ve been going really heavy into story-driven gaming. The power of the narrative. Big, spectacular experiences. But not a whole lot in the multiplayer side of things, I think. That’s an area where you will likely see us start to make more noise in the new term.
DrKeo כתב:סוני הולכת בדור הבא להשקיע יותר בAAA ענקים אבל להוציא פחות משחקים. הם גם רוצים לשים יותר מאמץ במשחקי מולטי כי הם מרגישים שהם לא ממש היו בזירה בדור הזה.But, no, I was referencing more with the things like GTA 5 Online, or you look at Call of Duty, or Fortnite, or any of those experiences,” he continued. “Worldwide Studios, like I say, we’ve been going really heavy into story-driven gaming. The power of the narrative. Big, spectacular experiences. But not a whole lot in the multiplayer side of things, I think. That’s an area where you will likely see us start to make more noise in the new term.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 27 אורחים