להתחשב בגודל של ה-SOC של הפס6 ומחירי הזיכרון הנמוכים שהיו ב-2025, אני משער שסוני כוונו לעשות קונסולה של 499$ או 599$ כשרכיב הזיכרון היה אמור להיות בסביבות ה-70$+ דולר. אם הם צריכים לשלם פי 5, זה אומר שנוחתת עליהם גזירה של בערך 300$ נוספים.
הפס6 צריכה לעבוד בכפולות זיכרון של 5, השמועות אמרו 30GB. אז סוני יכולה לרדת ל-25GB או אפילו 20GB, והעונש של 300$ הופך עם 20GB לפחות מ-200$. אז קונסולה של 499$ או 599$ הופכת לבערך 800$. וכמובן שבעיה דומה מתרחשת עכשיו בשוק ה-SSD, אבל בצורה פחות חמורה.
אז הניחוש החצי מושכל שלי הוא 700$ במקרה סופר אופטימי, 900$ במקרה יותר פסימי, וכנראה שזה יהיה 800$ אם סוני באמת תקצץ בזיכרון של הפס6.
לדחות קונסולה זה חתיכת דבר. יכול להוביל להפסד של מליארדים, אז אני לא חושב שסוני מפחדת מלשגר קונסולה ב-800$ (או אפילו 900$) כמו לדחות את הקונסולה. מקרה הכי גרוע בהתחלה היא תמכור לסופר קור, ואז אחרי שנה או שנתיים תהיה הכרזה של ירידה של 100$, ואז עוד 100$, עד שבסוף (בתקווה) יגיעו למחיר המקורי של בערך 600$. אולי זה אפילו יתן לדור הרגשה של פעם, שהמחירים יורדים לאורך הדור, אפילו אם זאת ירידה מזוייפת של עז ששמו לנו בסלון ואז הסירו אותה.
גם צריך לזכור שמאי הנוכחי הוא זוועת עולם למכירות של קונסולות, לא כי הן יקרות, כי קשה להשיג אותן. סוני לא מסוגלת להשיג רכיבי זיכרון והיא מיצרת ממש מעט פס5 בגלל זה. אם המצב ימשיך, השיגור של הפס6 יהיה קטן והמחיר גבוה, בגלל שילוב בין המחיר הגבוה שסוני משלמת (ולכן היא צריכה למכור במחיר גובה) והעובדה שהם לא יהיו מסוגלים ליצר יותר מאשר כמה מאות אלפי מכשירי פס6 כך שהביקוש יהיה אדיר ביחס להיצע גם במחיר של 800$ או אפילו 900$.
ואגב, זאת כנראה גם הסיבה שה-XSX עולה עכשיו 800$ והפס5 רק 650$. בגלל שהם בקושי מסוגלים ליצר XSX הם מוכרים אותה במחיר פסיכי כי אם כבר ימכרו כל כך מעט XSX, לפחות שהם יעשו עליהם כסף.