VOXELIM

נושא ה-ppוליטיקה הרשמי

נוצר ע"י Laskin·29 בנובמבר 2015

7544 הודעות
LaskinLaskinElder
הודעות: 25,325הצטרף: 26 במאי 2013
#7425

אני שמח שמחרבנים לטראמפ את העיסקה... השאלה היא מה המחיר שנשלם.

ביבי מצידו לא יכול לשתוק, הבחירות מתקרבות, ובצדק חייבים להגיב, חוסר תגובה זה הדבר הכי גרוע שאפשר לעשות מול איראן.

טראמפ מצידו רוצה שקט לפני טקסי ה-250, בחירות האמצע וכו'...
לא ברור לי למה הוא כזה אפס בעניין העקרוני, שאנחנו תקפנו מפקדה ריקה מאדם בדאחייה, של ארגון טרור, ולכן התקיפה של איראן לא מוצדקת. במקום זה הוא רק אומר שהוא מחזיק את ביבי.

StickStickSage
הודעות: 5,143הצטרף: 07 ביוני 2013
#7426

לדעתי העסקה תסגר בימים הקרובים, תסגור את הסיפור, ובתנאים שהאיראנים יהיו יותר מרוצים מהם ממה שטראמפ הציע עד עכשיו.

אני מאוד מקווה שאטעה, אבל לדעתי הם פשוט מריחים שטראמפ ירצה לעצור את זה יותר מכולם. אנחנו שנייה לפני המונדיאל, עוד רגע החגיגות שלהם וכמובן בחירות האמצע. מצאו את הנקודה המושלמת להניח את האקדח על השולחן ולשבור את התקיעות במו"מ. ישראל זה לא מדינות המפרץ ולא בסיסים אמריקאיים להם יש לטראמפ באמת שליטה מלאה - היא חייבת להגיב, בוודאי בשנת בחירות, וזה יכול מהר מאוד להתפוצץ שוב פעם למלחמה כוללת.

לדעתי הם מהמרים שזה הדבר שהכי מפחיד את טראמפ, ושהוא יהיה מוכן לעשות יותר ויתורים כדי לסגור את זה מהר מהר לפני שיהיה מאוחר מדי.

LaskinLaskinElder
הודעות: 25,325הצטרף: 26 במאי 2013
#7427

כן, הם מריחים את הרצון של טראמפ לסגור עסקה, רק שלא צריך להריח כי ה"ART OF THE DEAL" הזה תוקף אותנו בפומבי ולא אותם.

זה בדיוק מה שמוביל אותו לעסקה גרועה.

DrKeoDrKeoSite Admin
הודעות: 44,190הצטרף: 08 באפריל 2013
#7428

טראמפ מרח יותר מדי זמן. היה לו המון זמן, ממרץ לבחירות אמצע היו 8 חודשים. ההפסקת אש הזאת כל כך ארוכה שבחירות האמצע אשכרה מתקרבות. הרי זה ברור שהאיראנים מנסים למרוח אותו עד שנובמבר יתקרב ואז הוא יהיה חסר אונים.

ShlomixShlomixWarrior
הודעות: 784הצטרף: 14 באפריל 2013
#7429

שני הצדדים עשו שרירים, נגמר בכלום

bozemanbozemanAdmin
הודעות: 5,020הצטרף: 09 באפריל 2013
#7430

עכשיו, כשאתם יודעים שאי אפשר להבין כלום, כי מפצצים את ישראל, ישראל מגיבה, וטראמפ משתלח בנו "שחייבים להפסיק מיידית" ואז יום אח"כ הוא כבר יומיים ברציפות מפציץ אותם (והם מגיבים גם כמובן), האם אתם חושבים שיש לנו באמת דרך לדעת מה יהיה מחר?

בשלב הזה שוב חוזר ונדמה שלמעשה הכל הצגה של טראמפ (וביבי?) וכל הערכה שיכולה להיות כבר הגיונית באותה מידה.

LaskinLaskinElder
הודעות: 25,325הצטרף: 26 במאי 2013
#7431

אבל שיפציצו כמו שצריך...

ואגב ההפצצה שאנחנו ביצענו לפני כמה ימים - זה מפעל פטרוכימי.

איך לעזאזל לא הפציצו אותו עד עכשיו? אני באמת באמת לא מבין, יש להם מפעל שמייצר את הדלק לטילים שיורים עלינו ואיכשהו הוא לא הופצץ במערכה הקודמת? WTF?

KlaymanKlaymanSage
הודעות: 7,287הצטרף: 13 באפריל 2013
נערך לאחרונה: 11 ביוני 2026 בשעה 10:22
#7432

לא יודע. זוכר שאמרו לנו שהניצחון יעמוד לדורות. השמדנו את הגרעין ורוב המשגרים והטילים. האמנתי. בכל זאת 52 ימי הפגזות, מתוכם 40 יום. עם. ליווי של המעצמה החזקה בעולם.

And that's all I can remember, doctor...

לעניות דעתי, נדרש חישוב מסלול מחדש.

LaskinLaskinElder
הודעות: 25,325הצטרף: 26 במאי 2013
נערך לאחרונה: 14 ביוני 2026 בשעה 18:19
#7433

ועכשיו הוא אומר שלא היינו צריכים לתקוף בדאחייה… שוב מוציא אותנו התוקפן, שמחפש להרוס לו את ההסכם הגרוע (טוב, החלק השני קצת נכון) אבל כשאנחנו חוטפים בלי סוף מחיזבאללה הוא לא מוציא מילה.

הוא התהפך עלינו. אין דרך אחרת לתאר זאת.

הצד של ואנס וטאקר כנראה ניצח, בסביבתו.

idanidanVeteran
הודעות: 2,323הצטרף: 04 באוגוסט 2013
נערך לאחרונה: 15 ביוני 2026 בשעה 02:26
#7434

זה לא רק ואנס, בסביבתו של טראמפ יש גם כמה יהודים שבאופן עקבי פעלו לרסן את ישראל, כי לא יעלה על הדעת שהאוסטיודן יחבלו לוויטקוף במו״מ להרחבת פורטפוליו הנדל״ן שלו על בסיס נוסחת יהודים תמורת שלום.

LaskinLaskinElder
הודעות: 25,325הצטרף: 26 במאי 2013
#7435

הסכם נוראי. התהפך עלינו על מלא.

אני בספק גדול מאוד אם ארה״ב תקבל באמת יותר מ-10% מהאורניום המועשר של איראן.

כשלון… אני בטוח שדייב, טאקר וקנדס חוגגים כעת את ה״התפכחות״ של טראמפ. אולי גם יחזרו לתמוך בו. אני לא חושב שהיה רגע בחיי בו הרגשתי פחות בטוח כאן…

ShlomixShlomixWarrior
הודעות: 784הצטרף: 14 באפריל 2013
#7436
ציטוט מאת idan

זה לא רק ואנס, בסביבתו של טראמפ יש גם כמה יהודים שבאופן עקבי פעלו לרסן את ישראל, כי לא יעלה על הדעת שהאוסטיודן יחבלו לוויטקוף במו״מ להרחבת פורטפוליו הנדל״ן שלו על בסיס נוסחת יהודים תמורת שלום.

סלח לי אבל זה מגוחך.

יש רק יהודי אחד שאשם וזה ביבי. הכישלון קודם כל עליו ועל טראמפ וכל ניסיון לסובב את זה יהיה עלוב

LaskinLaskinElder
הודעות: 25,325הצטרף: 26 במאי 2013
#7437
ציטוט מאת Shlomix

סלח לי אבל זה מגוחך.

יש רק יהודי אחד שאשם וזה ביבי. הכישלון קודם כל עליו ועל טראמפ וכל ניסיון לסובב את זה יהיה עלוב

בשורה התחתונה הכשלון אכן עליו כי הוא איבד את טראמפ בסוף, אבל הוא כן הצליח להביא אותו למתקפה שלא הייתה תחת אף אחד אחר באיראן וכן הצליח לעשות שם דברים שלא היו אף פעם.

הבעיה כמובן בסוף, כי זה מה שקובע, ופה טראמפ כמו שעידן אמר פשוט הפסיק להקשיב לביבי והתחיל לשמוע בעיקר לאנשים שטובתנו לא בראש סדר העדיפויות שלהם, בלשון המעטה.

הדברים לא סותרים. זו אשמת ביבי אבל טראמפ הסתובב עלינו כי הוא מטומטם.

idanidanVeteran
הודעות: 2,323הצטרף: 04 באוגוסט 2013
נערך לאחרונה: 15 ביוני 2026 בשעה 14:20
#7438
ציטוט מאת Shlomix

סלח לי אבל זה מגוחך.

יש רק יהודי אחד שאשם וזה ביבי. הכישלון קודם כל עליו ועל טראמפ וכל ניסיון לסובב את זה יהיה עלוב

אתה בטוח שאני זה שמסובב כאן? כי בניגוד אליך אני התייחסתי לטקסט מפורש של לאסקין שדיבר על המחנות סביב הפריץ הבי-פולרי. להבנתי בצד אחד היו רוביו והגסת שכנראה היו איתנו. בצד השני היה ואנס שלהערכתי שונא אותנו ומסתיר את העיונות שלו לישראל מאחורי רטוריקה פטריוטית ושמרנית אבל גם קושנר וויטקוף, שהם לא שונאי ישראל, אבל ממשיכים מסורת ארוכה של יהודים אמריקאים בתפקידי מפתח שתוקעים לנו סכין בגב כי הצרות הקיומיות שלנו מכבידות על איכות החיים שלהם. הם יכלו לדחוף את הנשיא להציל את בני עמם ובמקום זאת לפי הפרסומים בחרו לדחוף אותו להקים קרן השקעות עבור אירן ב 300 מילארד דולר כדי לקדם פרויקטי נדל"ן בטהרן ואפיק השקעות נרחב יותר כדי להמתיק את העסקה (ליטרלי עושים ביזנס על חשבוננו). ככה קטאר - עוד אויבת של ישראל - שמקושרת עסקית היטב לשני היצורים הבזויים האלה, מתברגת כלכלית לתוך ההסדר, מה שמחזק את מעמדה גם מול האירנים וגם מול האמריקאים.

מבחינת האמריקאים השיקול הפוליטי ברור, השיקול האסטרטגי: אולי הם מספרים לעצמם שזה ימשוך את המשטר האיראני אל אמריקה כמו במקרה וונצואלה וסוריה, או כמו שעשה בשעתו יהודי אחר עם מצרים וסין במסגרת המלחמה הקרה, כשהיריבה הגדולה היתה בריה"מ. אולי יצליח להם, סביר להניח שלא, אבל מה שבטוח אנחנו לא נהיה בני הברית הראשונים שהאמריקאים בוגדים בהם, טראמפ עצמו כבר הספיק לעשות את זה פעמיים לכורדים.

אם אתה רוצה לדבר על השורה התחתונה, אחריות, ההימור שביבי לקח בתקיפה משותפת עם האמריקאים - אפשר לעשות את זה. מה שאי אפשר לעשות זה להקציף מטקסט שלא נכתב ובשם כך לייחס כוונות.

DrKeoDrKeoSite Admin
הודעות: 44,190הצטרף: 08 באפריל 2013
נערך לאחרונה: 15 ביוני 2026 בשעה 14:44
#7439

אני עדין מחזיק אצבעות שזה התרגיל ה-35973 של טראמפ. לפי מה שהבנתי מפתיחת המיצרים יקח למחירי הדלק בארה"ב בערך 3 חודשים לרדת לנורמה, כלומר בדיוק כמה שבועות לפני בחירות האמצע. אני רוצה להאמין שטראמפ לא בוגד בכל מה שהוא מאמין בו, הוא שונא את איראן והמשטר, הוא רוצה לראות אותם נעלמים, והוא גם לא מטומטם וחושב שבאורח פלא איראן לא תנסה לרמות בהעשרה או להפוך לידידה של ארה"ב.

ההסכם הזה עובד יופי יופי בדיוק לשני אנשים - ביבי וטראמפ. טראמפ יכול להגיע "ישראל שולטת בי? אני אומר לישראל מה הולך" ואולי אפילו לאחד את הפיצול בימין האמריקיאי על ישראל לקראת הבחירות אמצע. ביבי יכול לעשות את הקמפיין האהוב עליו - "כולם שונאים אותנו ורק לביבי יש את הביצים לעמוד בינם לבינכם". ובתקווה אחרי הבחירות פה ושם כשמי שלא יהיה פה ראש ממשלה וטראמפ יהיו חופשיים מכל עול, הם יוכלו לעשות באיראן מה שהם רוצים.

סוג של תאורית קונספירציה, אני יודע, אבל במקום כלשהו אני מאמין בה. ההתנהלות עם איראן הייתה כל כך בזויה, 2.5 חודשים של הפסקת אש ירדו לביוב שבהם יכלנו להמשיך להפציץ אותם, להשמיד את צי הצללים, להרוס תשתיות אנרגיה שמקושרות ישירות למשמרות המהפכה, לעודד הפיכה באזורים מסויימים עם תמיכת אש שלנו מהאויר וכו'. פשוט בזבוז של זמן, כסף, חיי אדם, והטיפת כבוד האחרונה שנשארה לנו במזרח התיכון. ולבנון, אוי לבנון, אסון אם היא באמת מקושרת ישירות לאיראן.

אז אני ממשיך לאמין בתאורית קונספירציה שלי, בשביל הבריאות הנפשית שלי בחודשים הקרובים.

InterAlInterAlVeteran
הודעות: 4,584הצטרף: 15 באפריל 2013
#7440

זה לא קונספירציה. ואיך בדיוק זה משרת את ביבי אם נראה שהציבור תופס את זה ככישלון?

DrKeoDrKeoSite Admin
הודעות: 44,190הצטרף: 08 באפריל 2013
נערך לאחרונה: 15 ביוני 2026 בשעה 14:50
#7441
ציטוט מאת InterAl

זה לא קונספירציה. ואיך בדיוק זה משרת את ביבי אם נראה שהציבור תופס את זה ככישלון?

כשהנשיא האמריקאי נתפס כעויין לישראל, ביבי טס לשמיים בקלפי. הוא יודע טוב מאוד להפוך את זה למתוק. אם נראה סוג של עויניות עכשיו בין בין טראמפ לישראל, ביבי יעשה מזה ממתקים בקמפיין.

InterAlInterAlVeteran
הודעות: 4,584הצטרף: 15 באפריל 2013
#7442

זה מגוחך אבל אם זה נכון, אני מצפה לראות בסקרי הבחירות הקרובים את הליכוד טס לשמיים... איכשהו אני קצת בספק.

DrKeoDrKeoSite Admin
הודעות: 44,190הצטרף: 08 באפריל 2013
נערך לאחרונה: 15 ביוני 2026 בשעה 14:56
#7443

השאלה היא האם נראה "עויינות" או לא, ואם כן זה ישרת אותו לאורך זמן עד הבחירות. בסופו של יום זה משרת את טראמפ טוב מאוד, יש פה בוס ויש פה משרת, אם זה לא ישרת את ביבי זה פחות מעניין אותו.

DrKeoDrKeoSite Admin
הודעות: 44,190הצטרף: 08 באפריל 2013
נערך לאחרונה: 15 ביוני 2026 בשעה 15:07
#7444

מהצד של ביבי, בו נגיד לרגע שהקונספרציה נכונה וטראמפ וביבי מתואמים. לכאורה אסור לנו להפציץ יותר בלבנון. ביבי מפציץ בכל זאת, ממשיך להלחם בחיזבאללה, גם בדחיה. החדשות מלאות בסיפורים על טראמפ מתקשר לביבי וקורא לו "son of a bitch!", ביבי יוצא בהצהרות "אף אחד לא יגיד לנו איך להגן על עצמנו" וכך זה ממשיך כמה שבועות, אנחנו נכנסים חזק בחיזבאללה והאמריקאים מנפנפים בידיים, אומרים שאנחנו הורסים את ההסכם וכו'. ביבי מגיע לקלפי חזק יותר, או חלש יותר? לדעתי חזק יותר, נשמע כמו סיטואציה שהבייס שלו פשוט חייב לבחור ביבי, היחיד שעומד מול האמריקאים.

אבל מי יודע, שוב, קונספירציה וכו', אני בוחר להאמין בזה כדי לא להרגיש חרא בחצי שנה הקרובה. כרגע ביבי 22 מנדטים בוואלה, מעריב, סרוגים, ובערוץ 12. בכאן 11 שהוא על 24. כלומר בערך כולם אומרים 22, הייתי מצרף את הסקר של ערוץ 14 אבל הוא כל כך מנותק מהמציאות שנראה לי שמישהו לחץ רנדומלית על מקשים במקלדת. כולם מצביעים על ירידה של הליכוד בחודש האחרון, כל הסקרים נערכו בחמישי או שישי האחרונים. נראה מה יהיו תוצאות האמת.

LaskinLaskinElder
הודעות: 25,325הצטרף: 26 במאי 2013
#7445

לגבי ביבי - יש מצב, לגבי טראמפ - תשחרר את האצבעות שלך, אין פה שום תרגיל… השלב הראשון הוא הכחשה ;) כולי כמובן תקווה שזה תרגיל של 64-מימדי, אבל ״כולי״ כבר לא קיים בעניין הזה אז אין באמת תקווה.

נגמר, האיראנים ניצחו פשוט כי החליטו להשאיר אותם בחיים, ואז גם לשקם אותם… בלי שום סיבה הגיונית,

DrKeoDrKeoSite Admin
הודעות: 44,190הצטרף: 08 באפריל 2013
#7446
ציטוט מאת Laskin

לגבי ביבי - יש מצב, לגבי טראמפ - תשחרר את האצבעות שלך, אין פה שום תרגיל… השלב הראשון הוא הכחשה ;) כולי כמובן תקווה שזה תרגיל של 64-מימדי, אבל ״כולי״ כבר לא קיים בעניין הזה אז אין באמת תקווה.

נגמר, האיראנים ניצחו פשוט כי החליטו להשאיר אותם בחיים, ואז גם לשקם אותם… בלי שום סיבה הגיונית,

אתה debbie downer בנושא כבר חצי שנה, לא מקשיב לך 😬

StickStickSage
הודעות: 5,143הצטרף: 07 ביוני 2013
#7447
ציטוט מאת DrKeo

מהצד של ביבי, בו נגיד לרגע שהקונספרציה נכונה וטראמפ וביבי מתואמים. לכאורה אסור לנו להפציץ יותר בלבנון. ביבי מפציץ בכל זאת, ממשיך להלחם בחיזבאללה, גם בדחיה. החדשות מלאות בסיפורים על טראמפ מתקשר לביבי וקורא לו "son of a bitch!", ביבי יוצא בהצהרות "אף אחד לא יגיד לנו איך להגן על עצמנו" וכך זה ממשיך כמה שבועות, אנחנו נכנסים חזק בחיזבאללה והאמריקאים מנפנפים בידיים, אומרים שאנחנו הורסים את ההסכם וכו'. ביבי מגיע לקלפי חזק יותר, או חלש יותר? לדעתי חזק יותר, נשמע כמו סיטואציה שהבייס שלו פשוט חייב לבחור ביבי, היחיד שעומד מול האמריקאים.

אבל מי יודע, שוב, קונספירציה וכו', אני בוחר להאמין בזה כדי לא להרגיש חרא בחצי שנה הקרובה. כרגע ביבי 22 מנדטים בוואלה, מעריב, סרוגים, ובערוץ 12. בכאן 11 שהוא על 24. כלומר בערך כולם אומרים 22, הייתי מצרף את הסקר של ערוץ 14 אבל הוא כל כך מנותק מהמציאות שנראה לי שמישהו לחץ רנדומלית על מקשים במקלדת. כולם מצביעים על ירידה של הליכוד בחודש האחרון, כל הסקרים נערכו בחמישי או שישי האחרונים. נראה מה יהיו תוצאות האמת.



בהחלט יכול להיות שזה יהיה הקו של ביבי, ושאלו הדברים שנראה במציאות, אבל לגבי זה שזה יהיה מתואם ומגובש ככה בין הצדדים... אולי :). אבל זה מרגיש בעיקר כמו משאלת לב מדומיינת לפי דעתי.
בסוף הדבר הכי טוב לביבי כדי להבחר, בהנחה שנגיד שהכל מתואם וזה רק תרגיל הטעייה מטורף, זה לתקוף ביחד עם ארצות הברית לפני הבחירות ולהראות עד כמה הוא וטראמפ גאונים ומתואמים, ממש לא להיפך. יש עוד אופציה - זה לא מתואם, לטראמפ באמת נמאס מהבוץ שהוא נכנס אליו ואולי גם מביבי אישית (הוא כבר תקף אותו בפומבי אחרי הבחירות של 2020 הרי), וביבי אכן נמצא במצב גרוע לקראת הבחירות עם מעט מאוד קלפים ביד.
יש גם הבדל נוסף מקלף המנהיג האמריקאי שנגדנו ורק ביבי יוכל לעמוד מולו - להבדיל מנניח אובמה או ביידן לקראת סוף הכהונה שלו כביכול, פה יש מנהיג שהגיע כתומך ישראל. הופיע על שלטי הבחירות של הליכוד לאורך כמה קמפיינים כמדומני, והנה - יש מנהיג נוכחי שהצליח להפוך אפילו אותו לשונא. מה גם שלהבדיל משנאה ממלכתית יותר שאפשר היה לקשור לאובמה נניח, טראמפ נתפס כהרבה יותר "ילדותי" ואישי בשנאה שלו ובסימון המנהיגים שלו. כלומר, בקלות אופוזיציה עם מעט יצירתיות הופכת את זה לנשיא תומך ישראל ששונא אישית את ביבי ונמאס לו ממנו, ולא לנשיא שהחליט שנמאס לו מישראל ורק ביבי יוכל לעמוד מולו "כמו תמיד".

לעניות דעתי, ואני באמת לא מבין כלום חוץ מדעה חסרת ערך, האיראנים פשוט הבינו בשלב מסויים במלחמה שהאדם שהכי לחוץ לסיים אותה הוא זה שבאופן אירוני רק למדינה שלו לא ירו טילים. מהשלב הזה... הם פשוט עמדו בצורה מאוד מרשימה ודרשו למעשה הסכם כניעה מהצד שצבאית מנצח אותם. אמרתי מה אני חושב שקורה לפני שבוע בהחלפת התקיפות ההדדית, ובינתיים זה אכן מה שממשיך לקרות.
אולי הכל זאת הטעיה אדירה שעוד ילמדו עליה בשיעורי ההיסטוריה, מה אני אגיד, באמת שהלוואי. אבל אם זו הטעיה אז אותי היא עברה כבר ממזמן, כי אני לגמרי כבר מאמין שהמצב הוא פשוט כמו שהוא נראה.

DrKeoDrKeoSite Admin
הודעות: 44,190הצטרף: 08 באפריל 2013
נערך לאחרונה: 15 ביוני 2026 בשעה 15:59
#7448
ציטוט מאת Stick



בהחלט יכול להיות שזה יהיה הקו של ביבי, ושאלו הדברים שנראה במציאות, אבל לגבי זה שזה יהיה מתואם ומגובש ככה בין הצדדים... אולי :). אבל זה מרגיש בעיקר כמו משאלת לב מדומיינת לפי דעתי.

אמרתי כמה פעמים שזאת קונספרציה כדי לשמור על השפיות שלי 😀

ציטוט מאת Stick

בסוף הדבר הכי טוב לביבי כדי להבחר, בהנחה שנגיד שהכל מתואם וזה רק תרגיל הטעייה מטורף, זה לתקוף ביחד עם ארצות הברית לפני הבחירות ולהראות עד כמה הוא וטראמפ גאונים ומתואמים, ממש לא להיפך. יש עוד אופציה - זה לא מתואם, לטראמפ באמת נמאס מהבוץ שהוא נכנס אליו ואולי גם מביבי אישית (הוא כבר תקף אותו בפומבי אחרי הבחירות של 2020 הרי), וביבי אכן נמצא במצב גרוע לקראת הבחירות עם מעט מאוד קלפים ביד.
יש גם הבדל נוסף מקלף המנהיג האמריקאי שנגדנו ורק ביבי יוכל לעמוד מולו - להבדיל מנניח אובמה או ביידן לקראת סוף הכהונה שלו כביכול, פה יש מנהיג שהגיע כתומך ישראל. הופיע על שלטי הבחירות של הליכוד לאורך כמה קמפיינים כמדומני, והנה - יש מנהיג נוכחי שהצליח להפוך אפילו אותו לשונא. מה גם שלהבדיל משנאה ממלכתית יותר שאפשר היה לקשור לאובמה נניח, טראמפ נתפס כהרבה יותר "ילדותי" ואישי בשנאה שלו ובסימון המנהיגים שלו. כלומר, בקלות אופוזיציה עם מעט יצירתיות הופכת את זה לנשיא תומך ישראל ששונא אישית את ביבי ונמאס לו ממנו, ולא לנשיא שהחליט שנמאס לו מישראל ורק ביבי יוכל לעמוד מולו "כמו תמיד".

לעניות דעתי, ואני באמת לא מבין כלום חוץ מדעה חסרת ערך, האיראנים פשוט הבינו בשלב מסויים במלחמה שהאדם שהכי לחוץ לסיים אותה הוא זה שבאופן אירוני רק למדינה שלו לא ירו טילים. מהשלב הזה... הם פשוט עמדו בצורה מאוד מרשימה ודרשו למעשה הסכם כניעה מהצד שצבאית מנצח אותם. אמרתי מה אני חושב שקורה לפני שבוע בהחלפת התקיפות ההדדית, ובינתיים זה אכן מה שממשיך לקרות.
אולי הכל זאת הטעיה אדירה שעוד ילמדו עליה בשיעורי ההיסטוריה, מה אני אגיד, באמת שהלוואי. אבל אם זו הטעיה אז אותי היא עברה כבר ממזמן, כי אני לגמרי כבר מאמין שהמצב הוא פשוט כמו שהוא נראה.

מלחמה נגד איראן זאת מלחמת התשה. ישראל יכולה לעמוד בהתשה, מדינות המפרץ יכולות לעמוד בהתשה, אבל ארה"ב לא יכולה כרגע. יש להם את המונדאל, יש להם בחירות אמצע בנובמבר, אין להם את החוסן. מונובמבר לעומת זאת כן יש להם את החוסן להתשה, הם יכולים להחזיק כמעט שנתיים של התשה. האדם ההגיוני היה מבצע את התקיפה באיראן בסוף 2026 ולא בתחילת 2026.

אז השאלה היא כזאת, האם ההסכם הוא כי ארה"ב לא יכולה לעמוד בהתשה, או שההסכם הוא כי ארה"ב לא יכולה לעמוד בהתשה כרגע.

בגלל שהתקיפה קרתה מתי שהיא קרתה, האגודל של ארה"ב הייתה צריכה להיות חזקה הרבה יותר על איראן. זאת הייתה טעות מאוד גדולה לא לסגור את המיצרים כבר במרץ, זאת הייתה טעות מאוד גדולה להפסיק את המלחמה הקינטית, זאת הייתה טעות מאוד גדולה לא להשמיד את צי הצללים, וזאת הייתה טעות מאוד גדולה לא לעזור להתקוממות מקומית. כל עוד הלחץ על איראן הפך לפיננסי בלבד, המלחמה הפכה למלחמת התשה ארוכה. בסופו של יום כל עוד יש למשמרות המהפכה איך לשלם לאנשים איראן תעמוד, ומצור מלא של פחות משלושה חודשים לא הצליח להשיג את זה.

StickStickSage
הודעות: 5,143הצטרף: 07 ביוני 2013
#7449

טוב, אנחנו מסכימים מן הסתם שזה לא באמת "שלום היסטורי" אלא רק הסכם התארגנות לקראת המלחמה הבאה. ישראל ואיראן עוד יחזרו לתקוף אחת את השנייה כל עוד המשטר הזה או ישראל קיימים, ואם נצא מלבנון אז גם שם מול חיזבאללה המצב זהה.
השאלה היא האם לארה"ב יהיה עוד פעם הרצון להכנס בכל הכוח לתוך המיטה החולה הזאת. זה שלא יהיו בחירות אמצע יותר לא אומר שלא יהיה לחץ ציבורי, ושלא יהיו מנהיגים מתוך המפלגה הרפובליקנית שמסתכלים כבר על הבחירות האמיתיות.
את הלך הרוח האמריקאי כמו שהוא עכשיו ראינו, והקולות נגד המלחמה נשמעים חזק יותר משני הצדדים הפוליטיים. אז לא, אני מניח שכיום ארה"ב לא יכולה לעמוד בהתשה במלחמה הספציפית הזאת נקודה. אין לטראמפ שוב דבר להרוויח מכניסה מחודשת למלחמה, וסליחה שאני ציני אבל כמו כל הפוליטיקאים בעולם צריך לשים בצד דברים כמו "באמת יעשה טוב לעולם החופשי", "לא באמת מאמין לאיראנים שהם לא יתכוננו למלחמת השמדה מול ישראל" וכו'. עוד שנה כל הציבור האמריקאי כבר ישכח בכלל שכל הדבר הזה קרה, ולעצום עיניים ולא להכנס לסיפור הזה מחדש יהיה הדבר הכי קל.

ואולי ההסכם הזה יחזיק, ואולי המלחמה הבאה תהיה בעוד 10, 15 או 20 שנה. מי יודע מה יהיה המצב בעולם בשלב הזה ואלו מדינות יהיו מוכנות להכנס למלחמה אזורית כזאת ומאיזה אינטרסים. אולי מתישהו האמריקאים יבינו שאין להם ברירה אלא להכנס למלחמת התשה מול איראן שהם ינצחו בסוף. ואולי בכלל כל הנושא הזה "ייפתר" מתישהו במלחמת עולם שאנחנו רק פסיק בה, אחת טובה כמו שכתוב בספר. אבל לתסריטים כאלו אין שום קשר לתוכנית על מצד ביבי או טראמפ.

InterAlInterAlVeteran
הודעות: 4,584הצטרף: 15 באפריל 2013
#7450

לא רואה איך ההסכם הזה אמור להתקיים אם הם דורשים נסיגה מלבנון. ביבי גמור אם הוא יעשה את זה, וטראמפ שוב יוצא אידיוט אם ההסכם נכשל.

יכלו להמשיך את המצור עוד כמה חודשים, האם זה מה שהיה גורם לאיראן להיכנע? בספק. הדבר היחיד שיכול לעבוד בטווח הארוך זה כיבוש צבאי, ואף אחד לא חושב בכלל בכיוון.