idan כתב:גם 9 נהדר, הפפ השני שאני הכי אוהב. אבל לא יודע, אוהב יותר את 7. הוא גם היה הראשון שלי, קשה להתחרות עם זה.
קרירין, מעבר לזה שסקוור אחראית להכי הרבה משחקים עם ממוצע 90+ על הפלטפורמה, היא גם אחראית לשניים מארבע המשחקים הכי נמכרים על הפס1.. אז אי אפשר להגיד שהם היו עושים רק משחקי איכות שרק מי שקרא EGM הכיר, היו להם אשכרה שוברי קופות מובהקים. הרבה יותר מ NBA ופיפא.. למעשה כמה וכמה משחקים שמכרו יותר מהם.
יעני גם שהם היו על ה snes הם הוציאו לא מעט קלאסיקות, ככה שמבחינת איכות לא הרבה השתנה, אבל הם בכל זאת היו משחקים יותר נישתיים באופן יחסי וההתפוצצות הגדולה מבחינת מכירות והחדירה למערב קרו רק עם פפ7 והפלייסטיישן. אבל האם הפס1 הייתה מצליחה גם בלי סקוור? יכול להיות, אנערף, אפשר רק לשער.. אני משאיר את זה לכם.
bling כתב:סבבה ברור שבנתה את עצמה מאיפשהו, היו לה גם צוותים פנימיים כידוע מהחטיבה היפנית והיא היתה צריכה עוד חיזוק ובעיקר הגדילה וחיזקה רבות את מי שקנתה (ולא תמיד קנתה אותן בדיוק בשיא התהילה כשהן שם דבר, הרבה פעמים צמחו בעיקר מבפנים)
אבל הנקודה היא שלא רק לקנות בקטע של לדלל משחקים למתחרים אלא באמת להגדיל ולשפר היצע.
מייקרוסופט קנתה עכשיו מפיצת ענק בקנה מידה שלא ראינו לעולם, היא ביצעה פה ג'נוסייד מבחינת דילול התוכן שיהיה על הפס5, זה קצת בסקאלה אחרת ממה שאנחנו מכירים, וגם, היא קיימת מדור הפס2 ועדיין אין לה איזו מפתחת שמרגישה באמת שלה ושבאמת מרגישה משמעותית וחשובה מחוץ לז'אנר המירוצים, כמה זמן עוד ניתן לה אני לא יודע אבל מקווה שעכשיו יהיה שינוי חיובי בכיוון והם יוכיחו שיכולים לבנות דרך משמעותית משל עצמם.
DrKeo כתב:bling כתב:סבבה ברור שבנתה את עצמה מאיפשהו, היו לה גם צוותים פנימיים כידוע מהחטיבה היפנית והיא היתה צריכה עוד חיזוק ובעיקר הגדילה וחיזקה רבות את מי שקנתה (ולא תמיד קנתה אותן בדיוק בשיא התהילה כשהן שם דבר, הרבה פעמים צמחו בעיקר מבפנים)
אבל הנקודה היא שלא רק לקנות בקטע של לדלל משחקים למתחרים אלא באמת להגדיל ולשפר היצע.
מייקרוסופט קנתה עכשיו מפיצת ענק בקנה מידה שלא ראינו לעולם, היא ביצעה פה ג'נוסייד מבחינת דילול התוכן שיהיה על הפס5, זה קצת בסקאלה אחרת ממה שאנחנו מכירים, וגם, היא קיימת מדור הפס2 ועדיין אין לה איזו מפתחת שמרגישה באמת שלה ושבאמת מרגישה משמעותית וחשובה מחוץ לז'אנר המירוצים, כמה זמן עוד ניתן לה אני לא יודע אבל מקווה שעכשיו יהיה שינוי חיובי בכיוון והם יוכיחו שיכולים לבנות דרך משמעותית משל עצמם.
אז כשסוני קונה מפתחת היא עושה את זה כדי להוציא בלעדיים טובים יותר אבל כשמיקרוסופט קונה מפתחת היא ״חוסמת״ משחקים לסוני?
idan כתב:
אם נמשיל את זה לכדורגל אז סוני יותר מגדלת שחקני בית ומאתרת ומטפחת כישרונות, מיקרוסופט יותר בונה גלקטיקוס![]()
.
Uncle Pey'j כתב:אני לא מבין את הטענה ש-MS לא נחשבת איכותית,מצטער.
גירס 5 לא איכותי? היילו לא איכותי? פורזה הורייזון/מוטורספורט לא איכותיים? Ori לא איכותי?
ל-MS יש צד א׳ טוב,זה פשוט שזה של סוני that much better לפחות כשזה מגיע למשחקי סינגל סינמטיים בגוף שלישי,שזה מה שאני ועוד הרבה אחרים נמשכים אליו כז׳אנר מועדף.
idan כתב:אם בצד של סוני הדוגמא הכי חזקה שאפשר להביא זה הפספוס של משחקי אוקולס ש 99% מהפורום לא ידע למנות את שמם בלי להציץ בויקיפדיה, וסאנט אוברדרייב 2 שמייקרוסופט סירבה לתת לו אור ירוק... אז זה די מדבר בעד עצמו.
אינסומניאק זה היוצא מן הכלל, הסטודיו הכי גדול והכי אפוי שסוני רכשה וגם כאן מדובר בסטודיו שעבד כמעט בלעדית רק עם פלייסטיישן עוד מהמשחק הראשון שלהם, עם כל הכבוד לקרבה בין בת'סדה למיקרוסופט שחוץ מ Morrowind כל המשחקים שלה הגיעו גם ל PS. אין כאן באמת השוואה. אבל מעבר לזה? היסטורית סוני השקיעה בעיקר במפתחות לא מוכחות ברמות הגבוהות, מפתחות בלי ניסיון או רזומה מרשים, או אפילו כאלה שעוד לא הוציאו משחק. היא גם הצמיחה מתוכה כמה סטודיואים שהגיעו לגדולה מאפס (סוני סנטה מוניקה, טים איקו ז"ל, PD) שזה פחות קשור אמנם, אבל יכול לעזור להבין, בין היתר, את התחושה שהיא מגדילה את ההיצע ולא מצמצמת אותו לתחרות.
מצד שני מיקרוסופט מימיה הראשונים בתעשייה ועד היום רכשו מפתחות ברמה הכי גבוה, רכשו מפתחות בשיא שלהם, וגם מפתחת שהיא לא זה ולא זה כמו דאבל פיין לצורך העניין, עדיין הגיעה עם רזומה עשיר של משחקים, חלקם מאוד טובים, שהגיעו גם לקונסולות של פלייסטיישן, כנראה יותר מכל הסטודיואים שסוני קנתה גם יחד והוציאו משחקים על פלטפורמות אחרות.
אם נמשיל את זה לכדורגל אז סוני יותר מגדלת שחקני בית ומאתרת ומטפחת כישרונות, מיקרוסופט יותר בונה גלקטיקוס![]()
בכל מקרה, כל זה לא משנה את העובדה שגם מיקרוסופט וגם סוני קונות מפתחות שיוצרות משחקים רק לפלטפורמה שלהם, אין שום הבדל. הפעולה של רכישת הסטודיו והמוטיבציה מאחוריה זהות לחלוטין, אבל המשמעויות שמתלוות לכך יכולות להיות שונות. זה לא סותר.
swym כתב:תו האיכות הוא בדיוק של המשחקים מהסטודיואים המובילים שהזכרת ולא של סוני כמפיצה. Days Gone או The Order הם תחת אותה המטריה, אבל לא מתוייגים כמשחקים איכותיים. מנגד, סטודיו כמו From Software נחשב איכותי גם כשהוא מוציא משחק תחת סוני כמפיצה, תחת נאמקו כמפיצה, ותחת אקטיוויזן של מפיצה.
אבל אפילו פה, כתבתי קודם שזה גם עניין של פוקוס: כמה איכותי רכיב הco-op של God of War? כמה איכותי המולטיפלייר של של TLOU 2 נכון להיום? אלו דברים שבהחלט קשורים להתמקדות גם בז'אנר וגם ברכיבים מסוימים. לעומתם, מה למיטב זכרונך הוא ה-FPS האחרון שכלל גם רכיב סינגל וגם רכיב מולטי, וזכה לשבחים מקיר לקיר עם נניח ציון MC של 90+?
InterAl כתב:swym כתב:תו האיכות הוא בדיוק של המשחקים מהסטודיואים המובילים שהזכרת ולא של סוני כמפיצה. Days Gone או The Order הם תחת אותה המטריה, אבל לא מתוייגים כמשחקים איכותיים. מנגד, סטודיו כמו From Software נחשב איכותי גם כשהוא מוציא משחק תחת סוני כמפיצה, תחת נאמקו כמפיצה, ותחת אקטיוויזן של מפיצה.
אבל אפילו פה, כתבתי קודם שזה גם עניין של פוקוס: כמה איכותי רכיב הco-op של God of War? כמה איכותי המולטיפלייר של של TLOU 2 נכון להיום? אלו דברים שבהחלט קשורים להתמקדות גם בז'אנר וגם ברכיבים מסוימים. לעומתם, מה למיטב זכרונך הוא ה-FPS האחרון שכלל גם רכיב סינגל וגם רכיב מולטי, וזכה לשבחים מקיר לקיר עם נניח ציון MC של 90+?
אבל אלה חברות בת של סוני. סוני היא לא על תקן מפיצה אלא על תקן מפתחת.
לגבי פוקוס, זה לא באמת סותר. לפחות לא בכל הנוגע לסינגל/מולטי שהם רכיבים כמעט אורתוגונליים ומפותחים על ידי צוותים שונים.
לגבי FPS - לא זוכר, אבל מה זה משנה? ההיילו האחרון שזכה ל-MC עם 90+ היה ריץ׳, לפני עשור, והוא פותח ע״י באנג׳י. לא ממש רלוונטי. 343 והקואליציה רחוקות מהרמה של באנג׳י או אפיק.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 38 אורחים