נושא הדור הבא

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

idan
Veteran
הודעות: 2280
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי idan » 22 אוקטובר 2020, 23:00

גם 9 נהדר, הפפ השני שאני הכי אוהב. אבל לא יודע, אוהב יותר את 7. הוא גם היה הראשון שלי, קשה להתחרות עם זה.

קרירין, מעבר לזה שסקוור אחראית להכי הרבה משחקים עם ממוצע 90+ על הפס1, היא גם אחראית לשניים מארבע המשחקים הכי נמכרים על הפלטפורמה.. אז אי אפשר להגיד שהם היו עושים רק משחקי איכות שרק מי שקרא EGM הכיר, היו להם אשכרה שוברי קופות מובהקים. הרבה יותר מ NBA ופיפא.. למעשה כמה וכמה משחקים שמכרו יותר מהם.
יעני גם שהם היו על ה snes הם הוציאו לא מעט קלאסיקות, ככה שמבחינת איכות לא הרבה השתנה, אבל הם בכל זאת היו משחקים יותר נישתיים באופן יחסי וההתפוצצות הגדולה מבחינת מכירות והחדירה למערב קרו רק עם פפ7 והפלייסטיישן. אבל האם הפס1 הייתה מצליחה גם בלי סקוור? יכול להיות, אנערף, אפשר רק לשער.. אני משאיר את זה לכם.

kririn
Sage
הודעות: 5458
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי kririn » 22 אוקטובר 2020, 23:51

idan כתב:גם 9 נהדר, הפפ השני שאני הכי אוהב. אבל לא יודע, אוהב יותר את 7. הוא גם היה הראשון שלי, קשה להתחרות עם זה.

קרירין, מעבר לזה שסקוור אחראית להכי הרבה משחקים עם ממוצע 90+ על הפלטפורמה, היא גם אחראית לשניים מארבע המשחקים הכי נמכרים על הפס1.. אז אי אפשר להגיד שהם היו עושים רק משחקי איכות שרק מי שקרא EGM הכיר, היו להם אשכרה שוברי קופות מובהקים. הרבה יותר מ NBA ופיפא.. למעשה כמה וכמה משחקים שמכרו יותר מהם.
יעני גם שהם היו על ה snes הם הוציאו לא מעט קלאסיקות, ככה שמבחינת איכות לא הרבה השתנה, אבל הם בכל זאת היו משחקים יותר נישתיים באופן יחסי וההתפוצצות הגדולה מבחינת מכירות והחדירה למערב קרו רק עם פפ7 והפלייסטיישן. אבל האם הפס1 הייתה מצליחה גם בלי סקוור? יכול להיות, אנערף, אפשר רק לשער.. אני משאיר את זה לכם.


הזכרתה את הsnes ,אז באותה תקופה היתה תחרות צמודה בין הsnes
לגנסיס
וסקוור פיתחה בבילעדיות לנינטנדו ,זה לא נתן איזה ניצחון ענקי לנינטנדו ,רק בסוף הדור הם ניצחו בכמות קטנה יחסית

כמו שכבר אמרתי ,סוני עשו הרבה דברים נכון בps1
סגה ונינטנדו עשו טעויות גדולות
אז סוני לקחה את הדור ,לא ספציפית בגלל ff7 ולא ספציפית בגלל mgs
לא בגלל זיכיון מסוים ,בגלל הכל ביחד
אני לא אומר שff7 לא תרם להם ,הוא עזר למכור יותר קונסולות
אבל ב1997 כבר היה לסוני את המומנטום
הכמות משחקים שיצאו חודשית לps1 ב1997
מול הn64 ,זה היה אפרש ענקי ,לנינטנדו היה לפחות מזל
שהיה להם כמה משחקי ענק ,זה מה שנתן להם להגיע ל30 מיליון אורך
חיים בn64 ,זה 20 מיליון פחות מהsnes ,אבל בהתחשב במצב
ובהתחשב שבכל זאת הרוויחו כסף ,זה השג
היה יכול להיות גרוע בהרבה

הם הגיעו לגימקיוב הרבה יותר מוכנים ,אבל הקיוב מכרה אפילו
פחות כי אז סוני כבר שלטה בשוק
אבל מבחינת חבילה ,הקיוב לא הרחיקה מפתחות ,חוץ מהמכירות החלשות שלה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42504
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי DrKeo » 23 אוקטובר 2020, 21:51

bling כתב:סבבה ברור שבנתה את עצמה מאיפשהו, היו לה גם צוותים פנימיים כידוע מהחטיבה היפנית והיא היתה צריכה עוד חיזוק ובעיקר הגדילה וחיזקה רבות את מי שקנתה (ולא תמיד קנתה אותן בדיוק בשיא התהילה כשהן שם דבר, הרבה פעמים צמחו בעיקר מבפנים)

אבל הנקודה היא שלא רק לקנות בקטע של לדלל משחקים למתחרים אלא באמת להגדיל ולשפר היצע.

מייקרוסופט קנתה עכשיו מפיצת ענק בקנה מידה שלא ראינו לעולם, היא ביצעה פה ג'נוסייד מבחינת דילול התוכן שיהיה על הפס5, זה קצת בסקאלה אחרת ממה שאנחנו מכירים, וגם, היא קיימת מדור הפס2 ועדיין אין לה איזו מפתחת שמרגישה באמת שלה ושבאמת מרגישה משמעותית וחשובה מחוץ לז'אנר המירוצים, כמה זמן עוד ניתן לה אני לא יודע אבל מקווה שעכשיו יהיה שינוי חיובי בכיוון והם יוכיחו שיכולים לבנות דרך משמעותית משל עצמם.

אז כשסוני קונה מפתחת היא עושה את זה כדי להוציא בלעדיים טובים יותר אבל כשמיקרוסופט קונה מפתחת היא ״חוסמת״ משחקים לסוני? :)
We're just normal men. We're just innocent men

idan
Veteran
הודעות: 2280
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי idan » 23 אוקטובר 2020, 22:53

זה לא שהם עשו בדיוק אותו דבר רק שהכוונות של מיקרוסופט "זדונויות" יותר, פשוט אין כאן סימטריה.. כל הסטודיואים שסוני קנתה לא יכולים להציג גם יחד רזומה שאפילו מתחיל לדגדג את מה שמיקרוסופט מקבלת עם בת'זדה בשנת 2020, מבחינת פרנצ'ייזים, סטודיואים וסה"כ שכלול היסטוריית עבודות קודמות שלהם. אז ברור שבאופן טבעי הרכישות של סוני מנעו מעט מאוד מגיימרים באופן כללי בנקודת הזמן הרלוונטית, אבל סיפקו המון לקהל של פלייסטיישן.. בוודאי בדיעבד ובהסתכלות ממרחק של זמן, כשאנחנו רואים מה נהיה מסטודיו כמו נוטי דוג למשל (אני בספק כמה מעריצים שרופים יש למשחקים שלהם לפני קראש, שממש התבאסו שלא יהיה המשך ל Rings of Power על הדרימקאסט).
אפילו הרכישה האחרונה של אינסומניאק, כנראה הסטודיו עם הרזומה הכי מרשים שהם רכשו, זה סטודיו שעבד איתם צמוד 25 שנה וכמעט כל המשחקים שלו הגיעו רק לפלטפורמה של פלייסטיישן גם ככה. זה לא אותו דבר.
נערך לאחרונה על ידי idan ב 23 אוקטובר 2020, 22:58, נערך פעם 1 בסך הכל.

Stick
Sage
הודעות: 5026
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי Stick » 23 אוקטובר 2020, 22:57

גודל הקנייה קשור ישירות לתקציב, לא חושב שסוני לא 'רוצים' לקנות את בתזדה. הדבר היחיד שכן אפשר להגיד ובאמת מתקשר למה שאמרת על אינסומניאק, הוא שסוני בדרך כלל נוטים לעבוד עם הסטודיואים באופן ישיר מספר שנים לפני הרכישה. אינסומניאק היא דוגמה, יש עוד כמה, ורכישה מחר של BP (או של FS, אבל אולי שם כבר עבר הזמן) לא תפתיע אף אחד. ככה שאיכשהו BP כבר מזוהים עם סוני כמו אינסומניאק, ולכן רכישה כזו מרגישה הרבה יותר טבעית.

idan
Veteran
הודעות: 2280
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי idan » 23 אוקטובר 2020, 23:04

אני אמרתי שהם לא רוצים?
פשוט הסברתי למה להבנתי בלינג מרגיש שמיקרוסופט מדללת למתחרה שלה משחקים (אפשר גם להזכיר את רייר בהקשר הזה) ולמה הוא מרגיש שסוני מגדילה ומשפרת את ההיצע (לא חסר דוגמאות, כולל BP שהזכרת), כאשר בפועל שניהם פשוט קנו מפתחות. לא אמרתי שזה בגלל שמיקרוספט "רעים" ולסוני יש גישה אלטרואיסטית לרכישת סטודיואים, אני פשוט מתאר מציאות. זה אולי נובע מפערי תקציב בין היתר, הגיוני, אבל זה לא משנה את העבודה שזה אכן ככה במבחן התוצאה.

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10308
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי bling » 24 אוקטובר 2020, 00:26

DrKeo כתב:
bling כתב:סבבה ברור שבנתה את עצמה מאיפשהו, היו לה גם צוותים פנימיים כידוע מהחטיבה היפנית והיא היתה צריכה עוד חיזוק ובעיקר הגדילה וחיזקה רבות את מי שקנתה (ולא תמיד קנתה אותן בדיוק בשיא התהילה כשהן שם דבר, הרבה פעמים צמחו בעיקר מבפנים)

אבל הנקודה היא שלא רק לקנות בקטע של לדלל משחקים למתחרים אלא באמת להגדיל ולשפר היצע.

מייקרוסופט קנתה עכשיו מפיצת ענק בקנה מידה שלא ראינו לעולם, היא ביצעה פה ג'נוסייד מבחינת דילול התוכן שיהיה על הפס5, זה קצת בסקאלה אחרת ממה שאנחנו מכירים, וגם, היא קיימת מדור הפס2 ועדיין אין לה איזו מפתחת שמרגישה באמת שלה ושבאמת מרגישה משמעותית וחשובה מחוץ לז'אנר המירוצים, כמה זמן עוד ניתן לה אני לא יודע אבל מקווה שעכשיו יהיה שינוי חיובי בכיוון והם יוכיחו שיכולים לבנות דרך משמעותית משל עצמם.

אז כשסוני קונה מפתחת היא עושה את זה כדי להוציא בלעדיים טובים יותר אבל כשמיקרוסופט קונה מפתחת היא ״חוסמת״ משחקים לסוני? :)


די קיאו מה שמייקרוסופט עשתה פה הוא חסר תקדים בהיסטוריה של התעשייה, אין משהו שמתקרב לסקאלה הזו בכלל. בזמנו כשנינטנדו עשתה את ההסכם עם קאפקום היתה הרגשה כאילו הם חצי קנו אותם (4 בלעדיים גדולים זה היה נשמע מטורף ברמות) וראשים התפוצצו וההכרזה ההיא לא מגרדת קמצוץ ממה שקרה פה עכשיו.

אין פה שום פרמטר להשוואה לא משנה איך תסובב את זה, כשהם קנו את המפתחת של SOD/פורצה או אפילו נינג'ה ת'יאורי לא ראית תגובה כזו ממני, בטח במקרה של SOD ופורצה שהרגישו בית של מייק גם אם על הנייר הם לא, רכישה "לגיטימית" סטייל רכישות של סוני בעבר, גם במקרה של נינג'ה פרגנתי למרות שזה כן "מדלל" משמעותית משחקים כי בסכ"ה עד היום כמעט הכל הגיע גם לסוני.

אבל די, בת'סדה? אין שום מצב להקביל את זה למשהו דומה בתעשייה, זה כבר להביא פצצת אטום לקרב סכינים.

עידן הסביר את העמדה הזו יפה, ואני אכן לא טוען שסוני אלטרואיסטית או משהו ברמה הזו אבל במבחן המציאות זה המצב נכון לכרגע.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42504
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי DrKeo » 24 אוקטובר 2020, 09:28

ההבדל היחיד בין הרכישה הזאת לאלה של סוני הוא הסדר גדול, זה הכל. אני חושב שנניח היית מגיב אותו דבר אם כל הרכישות האחרונות של מיקרוסופט (מינוס בת׳זדה) היו נעשות במכה אחת במקום בטפטוף על גבי שנה וחצי. טוב נו, אולי היה צריך להיות שם עוד סטודיו גדול או שניים כדי באמת ליצור את האפקט.

נגיד הרכישה של אינסומניאק, זה לא מנע מבעלי אוקולוס את כל הבלעדיים שהם עשו לאוקולוס או מבעלי האקסבוקס/PC את סאנסט אוברדרייב 2? אז כן, אף אחד מהם לא בסדר גודל של דום או סקיירים אבל עם כל הכבוד, סוני שלמה כמה מליוני דולרים עליהם ולא 7.5 מליארד כך שההבדל העיקרי הוא ה-Scale.

אגב, אפשר לחשוב שMS ובת׳זדה לא חברות שעובדות קרוב קרוב כבר שנים. יש ל-MS ובת׳זדה יחסים סופר קרובים ותמיד אתה רואה את המשחקים שלהם על הבמה של MS והם גם תמיד באופטימיזציה הכי טובה אצל מיקרוסופט. אפילו את המשחקים הראשונים שלהם לקונסולות כמו אובליביון ומורווינד הם עשו בשיתוף פעולה מאוד קרוב עם MS שעזרה להם במיותר ממובן אחד להשיג את המטרה הזאת, מהצד השיווקי ועד הצד הטכני.

זה פשוט מגטון ענקי, זה הכל, ה-Scale אחר לגמרי. אני גם לא חושב שזה יחזור על עצמו בתעשיה, סוני לא מסוגלת להוציא סכומים כאלה ומיקרוסופט לא תוציא סכומים כאלה בשנים הקרובות.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 8222
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי glass man » 24 אוקטובר 2020, 12:33

אני חושב שהדבר הכי מבאס ברכישה זה שבלינג בהנחה וירצה לשחק עכשיו בכל הקטלוג של בטסדה,הוא יצטרך להוציא עכשיו כסף על

קונסולה נוספת על משחקים שקודם הוא לא היה צריך להוציא כסף בשבילם.

סוני לא איזו סנטה קלאוס ובטסדה באמת הרבה יותר מקושרת למייקרוסופט אבל עדיין ההרגשה אצל סוני זה שגם אם יש לך PC

אתה מקבל דברים שרק סוני יעשו ואצל מייקרוסופט יש הרגשה שגורמת לגיימרים להוצאה כספית מיותרת.

אני עדיין חושב שמשחקי האימה של מיקאמי ימשיכו להגיע לפלייסטישן כל הזמן קשה לי להאמין שמיקאמי יסכים אחרת בשביל היפנים והקהל המערבי שלו אבל כל השאר ..הוצאה כבדה לכל מי שירצה לשחק בהם.

Shlomix
Warrior
הודעות: 749
הצטרף: 14 אפריל 2013, 00:57

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי Shlomix » 24 אוקטובר 2020, 12:33

המשחקים אמורים להמשיך לצאת ל-PC, אז זו לא בלעדיות מוחלטת כמו במקרה של סוני, ואם הרכישה תגביר את התפוקה והאיכות של בתסדה זה אחלה צעד בעיניי.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 8222
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי glass man » 24 אוקטובר 2020, 12:39

כן אבל שלומי יש פלח מסוים שלא ישחק על הPC ועכשיו הברירה שלו זה רק שתי הקונסולות.

וגם אם נגיד מישהו שעד עכשיו היה רק סוני יחליט לבנות PC למשחקים של בטסדה עדיין מיקרוסופט הכניסה אותו להוצאה כספית אפילו יותר גדולה.

Stick
Sage
הודעות: 5026
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי Stick » 24 אוקטובר 2020, 13:17

אני חושב שיש עוד נקודה, סוני הם כבר מפיצה 'מוכחת' לפחות בתודעה, כזו שנותנת למפתחות שלה זמן, חופש, תקציב, ובדרך כלל מוציאה משחקים שהם במינימום מלוטשים מאוד ואיכותיים טכנית, לרוב גם יותר מזה.
למשל, כשמארוול הלכו עם ספיידרמן לסוני נאמר שהם רוצים שהמותג יקבל את 'הטיפול צד א' של סוני'. כלומר אחרי שנים של משחקים בינוניים מינוס אצל אקטיוויזן, מארוול העבירו את המותג לידיים שאמורות להוציא ממנו את המירב. עזבו את זה שזה כמובן די קשקוש ושאני בטוח שהרבה כסף היה מעורב(או אפילו 'סחיטה' עם הזכויות הקולנועיות של המותג), תודעתית ושיווקית זה היה המקום שבו זה נמצא.
מייקרוסופט עדיין לא ממש הוכיחו את זה, בלשון המעטה. כשמייקרוסופט רוכשים סטודיו הוא עדיין לא מקבל את ה'איכות צד א' כמו שקורה אצל סוני, כי מייקרוסופט עדיין לא הספיקה לייצר כזו תווית.
אם היא תצליח בדור הקרוב, הביקורת על רכישות כאלו ואחרות ירדו. רכישה של בתזדה מצד מייקרוסופט היא כביכול בעייתית כיוון שבתזדה היא כבר כביכול 'איכותית' ממייקרוסופט מבחינת פיתוח משחקים. או במילים אחרות - מייקרוסופט עדיין לא הוכיחו מה יש להם לתת לבתזדה שאמור לרגש אותנו כגיימרים.
ברור שזה לא *באמת* נכון, מייקרוסופט יתנו לבתזדה קודם כל תקציב, שיתופי פעולה, מנועים וכו'. אבל תודעתית ושיווקית זה לא עובד ככה.
אם סוני היו רוכשים את בתזדה כבר אוטומטית היינו מדמיינים את סקיירים עם גרפיקה מדהימה וויזואליות סינימטית מרהיבה,
והיינו מצפים בנוסף לליטוש גבוהה יותר ממה שבתזדה מוציאים בדרך כלל, כי אנחנו כבר יודעים שזה מה שסוני נותנים לצד א' שלהם. כשמייקרוסופט רוכשת אותם, כרגע, זה מרגיש כאילו הם 'סתם' סוגרים אותם אצלם.

ברגע שמייקרוסופט תתחיל לייצר איזו תווית איכות אמיתית כמפתחת משחקים, אז תודעתית המצב ישתנה. פתאום זה יהיה מייקרוסופט מרימים את בתזדה ולא מייקרוסופט סוגרים את בתזדה.

סמל אישי של המשתמש
Uncle Pey'j
Veteran
הודעות: 4963
הצטרף: 04 מרץ 2016, 13:06

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי Uncle Pey'j » 24 אוקטובר 2020, 13:41

אני לא מבין את הטענה ש-MS לא נחשבת איכותית,מצטער.
גירס 5 לא איכותי? היילו לא איכותי? פורזה הורייזון/מוטורספורט לא איכותיים? Ori לא איכותי?
ל-MS יש צד א׳ טוב,זה פשוט שזה של סוני that much better לפחות כשזה מגיע למשחקי סינגל סינמטיים בגוף שלישי,שזה מה שאני ועוד הרבה אחרים נמשכים אליו כז׳אנר מועדף.

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5463
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 24 אוקטובר 2020, 13:46

אני חייב לומר שמבחינתי אם סוני היו קונים זה לא "יותר טוב". אם רציתי לראות את זה באור שלילי אז הייתי מדמיין איך כל המשחקים האלה מקבלים טיפול 3rd person cinematic adventure" שזה בערך הדבר האחרון שהייתי רוצה.

בסוף זה סקייל של העסקה ומהצד של מיק לפחות זה לא אקסקלוסיבי. אבל שוב כמובן כמו כל דבר, אם רוצים לראות את זה שלילי אז זה קל ואם חיובי אז גם זה קל.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
Uncle Pey'j
Veteran
הודעות: 4963
הצטרף: 04 מרץ 2016, 13:06

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי Uncle Pey'j » 24 אוקטובר 2020, 13:49

אני דווקא בעד קונסולדיציה של התעשייה כמו מה שקורה עם בת'סדה אם זה יוביל למשחקים טובים יותר וכולנו כבר יודעים שבדרך כלל למשחקי צד א' יש נטייה להיות מוצלחים יותר,מושקעים יותר ועם פחות פרקטיקות גרידיות כמו מה שקורה עם צד ג'.

Stick
Sage
הודעות: 5026
הצטרף: 07 יוני 2013, 17:16

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי Stick » 24 אוקטובר 2020, 13:56

לא אמרתי שהם לא איכותיים, אמרתי שני דברים אחרים:
- בתזדה לא נופלת מהם תודעתית כמפתחת משחקים, אפילו עולה עליה.
- אין להם עדיין את התווית המזוהה כמו שיש לסוני. אם סוני רוכשים את בתזדה, אפשר לדמיין תאורתית מה זה עושה למשחקים שלהם באופן מיידי. כשמייקרוסופט עושים זאת, אז לא. ואגב, זה לא משנה אם זה באמת נכון או לא כמו שאמרתי, אני מדבר תודעתית בלבד.

ואם להוסיף בהתייחס להודעה שלך, אז אורי הוא משחק מצוין אבל הוא בנישה של האינדי (כזאנר, הוא לא באמת אינדי..). פורצה הוא משחק מצוין אבל הוא בנישה של המירוצים. לשניהם אין שום קשר לאיכויות שמיקרוסופט תתן לבתזדה, אני לא מדבר ברמה התקציבית, מנועים, שת"פים וכו', אני מדבר נטו על תשובה ל"בתזדה אצל סוני תהיה RPG עצומים, מורכבים, מלוטשים לקצה וסינימטיים להרהיב".
וכמובן שאף אחד לא באמת יודע איך בתזדה היו נראים אצל סוני, זה לא יקרה, ובאותה מידה בדיוק יכול להיות שהם היו מתרסקים, אבל אני מדבר נטו על זה ברמה התודעתית.
בגירס 5 לא שיחקתי אז אני לא באמת יכול להתייחס אליו, אבל הוא עושה רושם מהצד כמשחק טוב, אך נסיון של מיק לעשות סוני ולהכשל. קצת כמו שמשחקים כמו רסיסטנס של סוני נכשלו רק כי היה הילו בצד השני של הכביש. בכל מקרה הוא משחק אחד, והוא לא התקבל באהדה שלה זכו הגדולים של סוני.

אבל בסוף פייג' אני לא מנסה להכריע אם זו קנייה טובה או לא, דעתי האמיתית היא שהתזדה רק תשתפר עקב המכירה הזו ואני לא יכול לחכות לראות מה הם יוציאו לקראת סוף הדור, ובוודאות אשחק את המשחקים שלהם על הPC שיהיה לי, ככה שזה גם לא פגע בי כגיימר.
אבל אני מנסה למצוא למה יש דעת קהל כלשהי, שבדומה לבלינג מתייחסת לקנייה הזו בצורה שלילית ביותר.

idan
Veteran
הודעות: 2280
הצטרף: 04 אוגוסט 2013, 00:13

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי idan » 24 אוקטובר 2020, 16:13

אם בצד של סוני הדוגמא הכי חזקה שאפשר להביא זה הפספוס של משחקי אוקולס ש 99% מהפורום לא ידע למנות את שמם בלי להציץ בויקיפדיה, וסאנט אוברדרייב 2 שמייקרוסופט סירבה לתת לו אור ירוק... אז זה די מדבר בעד עצמו.

אינסומניאק זה היוצא מן הכלל, הסטודיו הכי גדול והכי אפוי שסוני רכשה וגם כאן מדובר בסטודיו שעבד כמעט בלעדית רק עם פלייסטיישן עוד מהמשחק הראשון שלהם, עם כל הכבוד לקרבה בין בת'סדה למיקרוסופט שחוץ מ Morrowind כל המשחקים שלה הגיעו גם ל PS. אין כאן באמת השוואה. אבל מעבר לזה? היסטורית סוני השקיעה בעיקר במפתחות לא מוכחות ברמות הגבוהות, מפתחות בלי ניסיון או רזומה מרשים, או אפילו כאלה שעוד לא הוציאו משחק. היא גם הצמיחה מתוכה כמה סטודיואים שהגיעו לגדולה מאפס (סוני סנטה מוניקה, טים איקו ז"ל, PD) שזה פחות קשור אמנם, אבל יכול לעזור להבין, בין היתר, את התחושה שהיא מגדילה את ההיצע ולא מצמצמת אותו לתחרות.
מצד שני מיקרוסופט מימיה הראשונים בתעשייה ועד היום רכשו מפתחות ברמה הכי גבוה, רכשו מפתחות בשיא שלהם, וגם מפתחת שהיא לא זה ולא זה כמו דאבל פיין לצורך העניין, עדיין הגיעה עם רזומה עשיר של משחקים, חלקם מאוד טובים, שהגיעו גם לקונסולות של פלייסטיישן, כנראה יותר מכל הסטודיואים שסוני קנתה גם יחד והוציאו משחקים על פלטפורמות אחרות.

אם נמשיל את זה לכדורגל אז סוני יותר מגדלת שחקני בית ומאתרת ומטפחת כישרונות, מיקרוסופט יותר בונה גלקטיקוס :)

בכל מקרה, כל זה לא משנה את העובדה שגם מיקרוסופט וגם סוני קונות מפתחות שיוצרות משחקים רק לפלטפורמה שלהם, אין שום הבדל. הפעולה של רכישת הסטודיו והמוטיבציה מאחוריה זהות לחלוטין, אבל המשמעויות שמתלוות לכך יכולות להיות שונות. זה לא סותר.
נערך לאחרונה על ידי idan ב 24 אוקטובר 2020, 16:32, נערך פעם 1 בסך הכל.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 8222
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי glass man » 24 אוקטובר 2020, 16:22

idan כתב:
אם נמשיל את זה לכדורגל אז סוני יותר מגדלת שחקני בית ומאתרת ומטפחת כישרונות, מיקרוסופט יותר בונה גלקטיקוס :)

.


אני חושב שאין יותר קולע מזה.

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3727
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי swym » 24 אוקטובר 2020, 17:35

Uncle Pey'j כתב:אני לא מבין את הטענה ש-MS לא נחשבת איכותית,מצטער.
גירס 5 לא איכותי? היילו לא איכותי? פורזה הורייזון/מוטורספורט לא איכותיים? Ori לא איכותי?
ל-MS יש צד א׳ טוב,זה פשוט שזה של סוני that much better לפחות כשזה מגיע למשחקי סינגל סינמטיים בגוף שלישי,שזה מה שאני ועוד הרבה אחרים נמשכים אליו כז׳אנר מועדף.

מדוייק: נזרקו פה קודם טענות על אלטרואיזם, ותק, איכות וכדומה. אבל מיקרוסופט נמצאת בביזנס הזה של הפצת משחקים הרבה לפני האקסבוקס וגם לפני שסוני נכנסה למגרש (מאז Flight Simulator, דרך Close Combat ועד Age of Empires), הגישה שלה ל"אקסלוסיביות" היא הרבה יותר מתירנית מזו של נינטנדו וסוני (כל משחק גם מגיע לPC, מחוץ לחנות של מיקרוסופט, וחלק מהמשחקים אפילו מוצאים את דרכם לקונסולות אחרות), ועוד לפני הרכישה של בתסדה היא אחראית לכמה ממשחקי הדגל בהרבה מאד ז'אנרים.

סוני, כמו שציינת, פשוט הפכה לחברה של ז'אנר אחד, אבל זה לא היה ככה תמיד אלא קרה איפשהו בין הPS3 ל-PS4. אז כיום היא עושה את זה הכי טוב בביזנס, והיא בחרה ז'אנר שהוא גם פופולארי וגם יוקרתי - אבל היא בכל זאת הקריבה הרבה מאד בשביל זה כשמשווים את התוצרים שלה בין הדורות: החל מהפלטפורמים הדו-מימדיים, דרך משחקי יריות, ואפילו מרוצים (שלא נדבר על נטישה כמעט מוחלטת של סצינת המולטיפלייר והסתמכות על צד ג' במקום).
זה הימור מוצלח שהספיק לה בדור שבו (למזלה) שתי המתחרות שלו עשו את כל הטעויות האפשריות בערך, ולכן היא גם לא צריכה לפתוח את הארנק עכשיו באותה המידה לקראת הדור הבא. אבל זו לא באמת פוקנציה של 'איכות', אלא של מכונה משומנת היטב שעושה משהו אחד ויודעת לקלוע לטעם של המבקרים ושל הקהל (תווית האיכות היא בכל מקרה כזו שמזוהה עם הסטודיו ולא עם המפיצה, וסוני מחזיקה כמה סטודיואים עם תווית של איכות לצד כמה כאלו שלא).

בכל מקרה, קונסולידציה קורית כל הזמן ולפעמים היא גם דבר טוב. הדבר היחיד שחריג ברכישה של בתסדה זה תג המחיר, שנובע מכך שהמניות של גיימינג כתחום נמצאות בשיא שלהם. אבל מבחינת התאמה בתסדה יושבת בול על המשבצת של מיקרוסופט (שמאז ימי האקסבוקס הראשונה שמה דגש מיוחד על משחקי יריות ומשחקי תפקידים מערביים שהיו מאד חסרים על שאר הקונסולות), ואם כבר לראות חברה מסוימת רוכשת דווקא את בתסדה - כנראה שמיקרוסופט של ימינו היא כנראה אופציה עדיפה על כל חברה אחרת בשוק.

הקטע הוא שאם מיקרוסופט או סוני או נינטנדו היו פותחות את הארנק שלהן לפני עשור, הן היו יכולות לשים את היד שלהן על Eidos וכל המותגים שלה במחיר מצחיק - הרי סקוור אניקס קנתה אותה בפחות מ-100 מליון פאונד (תחשבו על זה: פורטפוליו של אקסלוסיביים שכולל את טומב רייד, Thief, היטמן, Just Cause, קומנדוס ועוד ועוד ועוד בתג מחיר של עודף מהרכישה של אינסומניאק כיום).
ואם הן היו עושות את זה לפני חצי+ עשור, הן היו יכולות להציל את THQ מפשיטת רגל במחיר של תקציב שיווק למשחק AAA בינוני (ולקבל גישה אקסלוסיבית לSaint's Row, Company of Heroes, Darksiders, Red Faction, Metro על הסטודיואים שעשו אותם ועוד ועוד ועוד, במחיר של פרומיל מהעלות של אינסומניאק לבדה).
כל מהלך כזה היה מוביל לאקסלוסיביות כזו או אחרת על מגוון גדול של מותגים ומשנה לחלוטין את המשוואה, ומהלכים דומים של רכישות ומיזוגים יכולים לקרות גם בעתיד הקרוב או הרחוק מצד יצרניות הקונסולה או מצד בעלות פלטפורמה אחרות - כולן מבינה שתיבת מלחמה למימון תוכן זה משהו שחשוב שיהיה להן.

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 4343
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי InterAl » 24 אוקטובר 2020, 17:54

למה זה לא פונקציה של איכות? איך אפשר להשוות את האיכות (גם האיכות הכללית וגם האיכות של ערכי ההפקה) של משחקי סנטה מוניקה ונוטי דוג לאיכות של 343 והקואליציה? ההבדל הוא תהומי, לא קשור רק להתמקדות בז׳אנר מסוים. זה לא שיש כזה הבדל עקרוני בין היילו, גירס, אנצ׳רטד, GOW ו-TLOU. כולם סוגים שונים של משחקי אקשן, אבל אלה לא ז׳אנרים ממש שונים מהותית (כמו למשל מירוצים ו-RPG). גם לא חושב שיש הרבה הבדל מבחינת התקציב. נוטי דוג וסנטה מוניקה עולים יותר מ-343 והקואליציה? ממש לא בטוח.

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3727
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי swym » 24 אוקטובר 2020, 18:08

תו האיכות הוא בדיוק של המשחקים מהסטודיואים המובילים שהזכרת ולא של סוני כמפיצה. Days Gone או The Order הם תחת אותה המטריה, אבל לא מתוייגים כמשחקים איכותיים. מנגד, סטודיו כמו From Software נחשב איכותי גם כשהוא מוציא משחק תחת סוני כמפיצה, תחת נאמקו כמפיצה, ותחת אקטיוויזן של מפיצה.

אבל אפילו פה, כתבתי קודם שזה גם עניין של פוקוס: כמה איכותי רכיב הco-op של God of War? כמה איכותי המולטיפלייר של של TLOU 2 נכון להיום? אלו דברים שבהחלט קשורים להתמקדות גם בז'אנר וגם ברכיבים מסוימים. לעומתם, מה למיטב זכרונך הוא ה-FPS האחרון שכלל גם רכיב סינגל וגם רכיב מולטי, וזכה לשבחים מקיר לקיר עם נניח ציון MC של 90+?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42504
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי DrKeo » 24 אוקטובר 2020, 18:18

idan כתב:אם בצד של סוני הדוגמא הכי חזקה שאפשר להביא זה הפספוס של משחקי אוקולס ש 99% מהפורום לא ידע למנות את שמם בלי להציץ בויקיפדיה, וסאנט אוברדרייב 2 שמייקרוסופט סירבה לתת לו אור ירוק... אז זה די מדבר בעד עצמו.

אינסומניאק זה היוצא מן הכלל, הסטודיו הכי גדול והכי אפוי שסוני רכשה וגם כאן מדובר בסטודיו שעבד כמעט בלעדית רק עם פלייסטיישן עוד מהמשחק הראשון שלהם, עם כל הכבוד לקרבה בין בת'סדה למיקרוסופט שחוץ מ Morrowind כל המשחקים שלה הגיעו גם ל PS. אין כאן באמת השוואה. אבל מעבר לזה? היסטורית סוני השקיעה בעיקר במפתחות לא מוכחות ברמות הגבוהות, מפתחות בלי ניסיון או רזומה מרשים, או אפילו כאלה שעוד לא הוציאו משחק. היא גם הצמיחה מתוכה כמה סטודיואים שהגיעו לגדולה מאפס (סוני סנטה מוניקה, טים איקו ז"ל, PD) שזה פחות קשור אמנם, אבל יכול לעזור להבין, בין היתר, את התחושה שהיא מגדילה את ההיצע ולא מצמצמת אותו לתחרות.
מצד שני מיקרוסופט מימיה הראשונים בתעשייה ועד היום רכשו מפתחות ברמה הכי גבוה, רכשו מפתחות בשיא שלהם, וגם מפתחת שהיא לא זה ולא זה כמו דאבל פיין לצורך העניין, עדיין הגיעה עם רזומה עשיר של משחקים, חלקם מאוד טובים, שהגיעו גם לקונסולות של פלייסטיישן, כנראה יותר מכל הסטודיואים שסוני קנתה גם יחד והוציאו משחקים על פלטפורמות אחרות.

אם נמשיל את זה לכדורגל אז סוני יותר מגדלת שחקני בית ומאתרת ומטפחת כישרונות, מיקרוסופט יותר בונה גלקטיקוס :)

בכל מקרה, כל זה לא משנה את העובדה שגם מיקרוסופט וגם סוני קונות מפתחות שיוצרות משחקים רק לפלטפורמה שלהם, אין שום הבדל. הפעולה של רכישת הסטודיו והמוטיבציה מאחוריה זהות לחלוטין, אבל המשמעויות שמתלוות לכך יכולות להיות שונות. זה לא סותר.

גם MS קונה המון חברות שהן לא בדיוק בשיא שלהן או לחליפין "גדלה" אותן. בעצם, את מי היא כבר קנתה בשיא גדולתה והרסה אותה? בערך את RARE? ואפילו בת'זדה מרילנד הם לא קונים בדיוק בשיא של השיא שלהם, הם בדיוק אחרי FO4 שהיה כנראה המשחק שלהם שהתקבל הכי פחות טוב בשני עשורים האחרונים (ויש פה שיטענו שגם FO76, אני לא אחד מהם, אבל מי שטוען את זה על FO76 כנראה יכיר שהם מגיעים מבור אפילו יותר עמוק מזה).

את T10 מיקרוסופט בנתה מאפס, את באנג'י מיקרוסופט קנתה והפכה ממפתחת איזוטרית ל-PC שרק גיימרים מאוד ספציפים מכירים למפלצת תעשיה עם שם ענקי, את פלייגראונד מיקרוסופט הובילה מהיום הראשון שלה (פורצה הורייזן היה המשחק הראשון שלהם) והם נבנו ביחד לגמרי עד הרכישה, הקואליציה נבנתה מאפס, 343 נבנתה מאפס, היוזמה נבנתה מאפס וכמעט כל הרכישו של מיקרוסופט בשנתיים האחרונות היו של חברות יחסית קטנות שרק מראות ניצנים של איכות והמטרה שלה היא לגדל אותן תחתיה.

וכמובן שכולנו שכוחים את החברות שסוני דרדרה עד לסגירה. אבולושן? ליברפול? זיפר? SOE? צוות ICO? כולם היו צוותים איכותיים שהוציאו משחקים כמו ICO/SOTC, דרייבקלאב/מוטורסטורם, WIPEOUT, קלסיקות שהגדירו את עולם הMMO כמו EVERQUEST או PLANETSIDE או SOCOM/CRIMSON SKYS. כלומר מה עם צוות ICO? אחד הצוותים הכי טובים בתעשיה, איפה הם היום? ומה עם ZIPPER? החברה הזאת התפתחה והפכה למפתחת מצויינת תחת הכנף של מיקרוסופט והיא הייתה בלעדית ל-PC וסוני פשוט "חטפה" אותה ובסוף סגרה אותה.

בקיצור, בשני הצדדים יש סיפורי אימה ויש סיפורי הצלחה של הרמת חברה מכמעט אפס. הסיבה העיקרית שאנשים מדברים ככה על מיקרוסופט הוא הסיפור של RARE. סוני הייתה מתה לקנות מפתחות יקרות, אבל היא לא יכולה להרשות לעצמה כאלה רכישות, אז היא קונה מפתחות קטנות יחסית ומקווה שהיא תצליח לפתח אותן למשהו גדול.

מה לדעתי יצא מהעסקה הזאת? לדעתי רק טוב. אף פעם לא ראיתי את בת'זדה כאיזו מפיצה שנותנת חופש אומנותי גדול או תקציבי ענק למשחקים שלהם, אני חושב שלהיות תחת הכנף של MS דווקא ישחרר את הצוותים. אבל וואללה, כל אחד זכאי לדעתו. אני פשוט חושב שהרכישה הזאת הזיזה כמה אנשים מאזור הנוחות שלהם, מהאזור "אני קונה פלייסטישין כי לסוני יש את כל המשחקים הטובים ו-MS לא שווה יותר מדי" ועכשיו פתאום אולי הם יצטרכו לקנות XSX כדי להנות מכמה משחקי AAA טובים (אם אין להם PC).
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 4343
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי InterAl » 24 אוקטובר 2020, 18:24

swym כתב:תו האיכות הוא בדיוק של המשחקים מהסטודיואים המובילים שהזכרת ולא של סוני כמפיצה. Days Gone או The Order הם תחת אותה המטריה, אבל לא מתוייגים כמשחקים איכותיים. מנגד, סטודיו כמו From Software נחשב איכותי גם כשהוא מוציא משחק תחת סוני כמפיצה, תחת נאמקו כמפיצה, ותחת אקטיוויזן של מפיצה.

אבל אפילו פה, כתבתי קודם שזה גם עניין של פוקוס: כמה איכותי רכיב הco-op של God of War? כמה איכותי המולטיפלייר של של TLOU 2 נכון להיום? אלו דברים שבהחלט קשורים להתמקדות גם בז'אנר וגם ברכיבים מסוימים. לעומתם, מה למיטב זכרונך הוא ה-FPS האחרון שכלל גם רכיב סינגל וגם רכיב מולטי, וזכה לשבחים מקיר לקיר עם נניח ציון MC של 90+?

אבל אלה חברות בת של סוני. סוני היא לא על תקן מפיצה אלא על תקן מפתחת.

לגבי פוקוס, זה לא באמת סותר. לפחות לא בכל הנוגע לסינגל/מולטי שהם רכיבים כמעט אורתוגונליים ומפותחים על ידי צוותים שונים.
לגבי FPS - לא זוכר, אבל מה זה משנה? ההיילו האחרון שזכה ל-MC עם 90+ היה ריץ׳, לפני עשור, והוא פותח ע״י באנג׳י. לא ממש רלוונטי. 343 והקואליציה רחוקות מהרמה של באנג׳י או אפיק.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42504
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי DrKeo » 24 אוקטובר 2020, 18:28

InterAl כתב:
swym כתב:תו האיכות הוא בדיוק של המשחקים מהסטודיואים המובילים שהזכרת ולא של סוני כמפיצה. Days Gone או The Order הם תחת אותה המטריה, אבל לא מתוייגים כמשחקים איכותיים. מנגד, סטודיו כמו From Software נחשב איכותי גם כשהוא מוציא משחק תחת סוני כמפיצה, תחת נאמקו כמפיצה, ותחת אקטיוויזן של מפיצה.

אבל אפילו פה, כתבתי קודם שזה גם עניין של פוקוס: כמה איכותי רכיב הco-op של God of War? כמה איכותי המולטיפלייר של של TLOU 2 נכון להיום? אלו דברים שבהחלט קשורים להתמקדות גם בז'אנר וגם ברכיבים מסוימים. לעומתם, מה למיטב זכרונך הוא ה-FPS האחרון שכלל גם רכיב סינגל וגם רכיב מולטי, וזכה לשבחים מקיר לקיר עם נניח ציון MC של 90+?

אבל אלה חברות בת של סוני. סוני היא לא על תקן מפיצה אלא על תקן מפתחת.

לגבי פוקוס, זה לא באמת סותר. לפחות לא בכל הנוגע לסינגל/מולטי שהם רכיבים כמעט אורתוגונליים ומפותחים על ידי צוותים שונים.
לגבי FPS - לא זוכר, אבל מה זה משנה? ההיילו האחרון שזכה ל-MC עם 90+ היה ריץ׳, לפני עשור, והוא פותח ע״י באנג׳י. לא ממש רלוונטי. 343 והקואליציה רחוקות מהרמה של באנג׳י או אפיק.

אני לגמרי מסכים, שתי החברות האלה רחוקות מאוד מהרמה של באנג'י ואפיק. מה שכן, הקואליציה חברה פשוט נהדרת טכנית, לפחות זה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5463
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: נושא הדור הבא

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 24 אוקטובר 2020, 19:09

במקרה של אפיק אני לא לגמרי מסכים. כזכור לי הם כמעט נעלמו ולפחות בשבילי אישית אין להם שום דבר שמעניין אותי. אפילו לא סיימתי את גירס 5 אבל נראה לי שכמשחק הוא בטח שווה לגירס 3. פשוט זה כבר לא מספיק חדשני.

זה לא לומר שהקואליציה משתווה לsm או nt. רק בהקשר של אפיק.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 33 אורחים