נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

Laskin
Elder
הודעות: 24146
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 15 יולי 2025, 13:11

לא לפצל לשניים, אבל אפשר להסית חלק מהם לפרויקט אחר ולגייס עוד עובדים נוספים. נדמה לי שכן היה הליך גיוס אצלם לפני כמה שנים למשחק חדש, אולי הם כן גדלו משמעותית.
ואני כן חושב שיש מצב טוב מאוד שנראה משחק מהם ב-2027.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42020
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 15 יולי 2025, 13:17

אני לא יודע כמה עובדים היו שם לפני 3 שנים וכמה היום, אבל כדי להגיע למצב שהם עובדים על שני משחקים במקביל כנראה שהם יצטרכו לגייס איזה 200+ עובדים. העובדה שהם עבדו כמעט 5 שנים על GOW:R שהיה בייסיקלי חבילת הרחבה ענקית ל-2018 לא מעודדת. 2027 נשמע מאוד קרוב, ביחוד שהם לא הכריזו על כלום עדין.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24146
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 15 יולי 2025, 14:30

למה צריך 200+ עובדים אם הם עובדים על עוד משחק? מלא עובדים שם יכולים לעבוד על שני משחקים במקביל, יש הרי הרבה תפקידים שהם בעיקר חשובים בתחילת פרויקט ואחר כך קצת יותר משתחררים ולהפך, אם obsidian היו בערך 200 עובדים כשהם עשו משחק כמו PoE ועוד משהו קטן, והיום הם 300 כשהם עובדים על 3 משחקים הרבה הרבה יותר גדולים ומורכבים מבעבר במקביל - נראה לי שסנטה מוניקה יכולה לעשות 2 משחקים קטנים יותר מהקודמים שלהם במקביל עם מה שיש להם בתוספת בערך 50-100 עובדים מקסימום.

בכל אופן אני משוכנע שהמשחק הבא שלהם יוכרז בשנה הקרובה, ולדעתי כבר בחצי שנה הקרובה, תכלס אפילו אם זה יהיה משחק של 2030 זה בטח יקרה בשנה הקרובה, הם צריכים לעודד את הקהל שלהם שיש דברים גדולים מאוד בהמשך הדור העלוב הזה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42020
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 15 יולי 2025, 23:54

אובסידיאן עושים משחקים יחסית קטנים, הם עובדים על כמה משחקים במקביל כבר שנים. כשהם גדלים ב-100 אנשים נוצר להם צוות ואפילו יותר, סנטה מוניקה עושה משחקים שדורשים מאות עובדים ואלפי קבלני חוץ וכדי לגדול לצוות שני הם צריכים לגדול במאות אנשים.

אתה סתם עושה wishful thinking כי קשה לך לעכל את זה שGOW:R שיצא כמשחק פס4 ב-2022 יגרום לזה ש(כנראה)לא יצא משחק סנטה מוניקה בדור הזה. אמרתי את זה ב-2022 ואני עדין עומד מאחורי זה ב-2025 - במקרה האופטימי הם יוציאו משחק אחד ממש שניה לפני הפס6, במקרה המציאותי יותר הם הולכים להוציא משחק פס5 אחרי שהפס6 יצאה כבר.

את מה שקורה עכשיו אמרתי במפורש עוד ב-2021-2023. כשאמרתי אז שמשחקי הקרוס ג׳ן של אותה תקופה כמו GOR:R, GT7 או הורייזון 2 ישמידו את היבול משחקים של הדור הזה קראו לי בכיין. אבל זה היה ברור שאם בכל דור מתחילים לעבוד על משחקי דור הבא שנתיים לפני הדור הבא ובדור הזה מתחילים לעבוד עליהם שנתיים אחרי תחילת הדור אז הולך להיות דור בזיון.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24146
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 16 יולי 2025, 00:11

אבל 2027 זה באמת שנייה לפני שיוצא הדור הבא, ולדעתי עדיין בחגים 2027 נראה את הפס6

בכל אופן כל מה שאתה אמרת נכון גם לגבי הדור הבא ולכן הם חייבים, אבל חייבים לפצל לצוותים ולעשות משחקים מעט קטנים יותר, אם לא אפילו באמת מאוד קטנים לפעמים… TLL היה הדרך…

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42020
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 16 יולי 2025, 01:21

הפיתרון פשוט, לא עושים משחקי דור קודם לתוך הדור הבא. ללמוד מטעויות. לצערנו לא הייתה לסוני תחרות בדור הזה אז הם לא נענשו על הטעויות, כלומר הם לא יתקנו אותן.

אין באמת מטרה במשחקים קטנים יותר מחברה כמו נוטידוג או סנטה מוניקה, זה נוגד את המהות שלהן וזה לא מעניין. כל מה שמעניין מהן הם משחקי ענק בתקציב ענק. אם הן רוצות לפעול בשיטת ״אנצ׳רטד 4 ואז TLL״ בכל דור לבריאות. אבל כדי לעשות את השיטה הזו קודם צריך לעשות את ״אנצ׳רטד 4״, זה לא עובד בכיוון השני.

אם המשחק הבא של סנטה מוניקה הוא 2028, הייתי כבר מעביר אותו לדור הבא ודוחה אותו בשנתיים ואז ב-2033 הם יכולים להוציא את הTLL שלהם ואז להתחיל לעבוד על המשחק פס7.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24146
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 16 יולי 2025, 08:15

זה כן יכול לעבוד לכיוון השני לדעתי…
אם נניח המשחק הבא של סנטה מוניקה, הגדול, מכוון ל-2028, אפשר שצוות שני יעבוד במקביל על אותו מנוע וייקח אותו לקצה של הקצה בצורה כזו שהוא לא יוכל לרוץ על הדור הנכחי, ויעשה משחק קטן בהרבה להשקה של המכשיר. למשל - משחק שיהיה בו PT ותאורה לא-אפויה במקום קצת RT שיהיה במשחק הגדול הקרוס-ג׳ני. משחק שיהיו בו הרבה יותר דמויות על המסך, הרבה יותר פירוט וטקסטורות ואפקטים שבלתי אפשריים בדור הנכחי. זה ממש לא חייב להיות הפוך.
אני גם לא מסכים שמשחק קטן יותר נוגד את המהות שלהם, אני אשמח מאוד לחוויה סטייל hellblade מסנטה מוניקה, רק כמובן שיהיה בו גם גיימפליי טוב או לפחות סיפור ממש מעולה. לא אכפת לי אפילו לקבל מהם walking simulator אם הוא עשוי ממש טוב, בטח ובטח אם ידחפו את הגרפיקה לקצה ויפוצצו לי את המח. זה נחמד מאוד כשזה בהשקה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42020
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 16 יולי 2025, 09:52

זה בהחלט חייב להיות הפוך. אתה לא מסובב מנוע חדש ועושה גרפיקה ממיסת מוחות עם צוות משנה קטן ושנתיים עבודה. ואם כבר שמת את הכוח אדם והשנים לעשות מנוע מדהים ומשחק מעולה שילך איתו, אין סיבה לא לשים את העוד 18 חודשים כדי להפוך אותו למשחק 70$.

הרי שוב, החלק הקל הוא ליצור את התוכן, החלק הקשה הוא לבנות את הבסיס. זאת בדיוק הסיבה שאנצ׳רטד 4 לקח 5 שנים לפתח אבל את TLL לקח רק שנתיים ועם צוות קטן יותר. אחרי שנתת את המאמץ האמיתי, התוכן הוא פשוט.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Uncle Pey'j
Veteran
הודעות: 4917
הצטרף: 04 מרץ 2016, 13:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Uncle Pey'j » 16 יולי 2025, 10:18

למען ההגינות, אנצ׳רטד 4 דוגמה די רעה כי המשחק עבר ריבוט כמה שנים לתוך הפיתוח שהוביל לזריקה של רוב העבודה שנעשתה עד אותו רגע.
הפיתוח של U4 שקיבלנו בסופו של דבר ארך קצת יותר משנתיים.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42020
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 16 יולי 2025, 10:22

Uncle Pey'j כתב:למען ההגינות, אנצ׳רטד 4 דוגמה די רעה כי המשחק עבר ריבוט כמה שנים לתוך הפיתוח שהוביל לזריקה של רוב העבודה שנעשתה עד אותו רגע.
הפיתוח של U4 שקיבלנו בסופו של דבר ארך קצת יותר משנתיים.

זה נכון, אבל על בסיס כל העבודה שנעשתה לאורך שנים עד אותה נקודה. גם את HL2 בנו בשנה וחצי, פשוט היו 4.5 שנים של מחקר, פיתוח, ניסויים, בניית סליס ורטיקלי וכו׳ שהקדימו את אותן 1.5 שנים. הרי אם הפיתוח של אנצ׳רטד 4 היה מתחיל ב-2014, הוא לא היה יוצא ב-2016 אלה כמה שנים מאוחר יותר.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24146
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 16 יולי 2025, 11:35

למה שנתיים עבודה? אני לא מדבר בדיוק TLL אלא במקרה הזה משחק בהיקף קטן יותר, שגם כן ייקח חמש שנים בערך, אבל עם צוות קטן יותר ולכן משחק קצר יותר משמעותית ולינארי הרבה יותר.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42020
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 16 יולי 2025, 11:39

Laskin כתב:למה שנתיים עבודה? אני לא מדבר בדיוק TLL אלא במקרה הזה משחק בהיקף קטן יותר, שגם כן ייקח חמש שנים בערך, אבל עם צוות קטן יותר ולכן משחק קצר יותר משמעותית ולינארי הרבה יותר.

אני באמת לא רואה מטרה בדבר הזה. למה לבזבז כוח אדם שיכל לעשות את המשחק הראשי טוב יותר כדי להוציא משחק AA. כאילו סוני לא בזבזו מספיק מהמשאבים של החברות הללו על GAAS למניהם.

בכל מקרה, המשחק הראשון של סנטה מוניקה יצא בערך עם יציאת, אם לא אחרי יציאת הפס6. וזה הכל באשמת האסטרטגיה הטפשית שלהם בתחילת הדור הזה.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24146
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 16 יולי 2025, 12:24

למה זה "לבזבז"?
משחק של 10-15 שעות, דגש על סינמטיות, ינסו מערכות גיימפליי חדשות, טכנולוגיות חדשות... נשמע לי ממש סבבה, וככה נקבל 2 משחקים בדור במקום אחד.

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי bling » 16 יולי 2025, 12:28

DrKeo כתב:אובסידיאן עושים משחקים יחסית קטנים, הם עובדים על כמה משחקים במקביל כבר שנים. כשהם גדלים ב-100 אנשים נוצר להם צוות ואפילו יותר, סנטה מוניקה עושה משחקים שדורשים מאות עובדים ואלפי קבלני חוץ וכדי לגדול לצוות שני הם צריכים לגדול במאות אנשים.

אתה סתם עושה wishful thinking כי קשה לך לעכל את זה שGOW:R שיצא כמשחק פס4 ב-2022 יגרום לזה ש(כנראה)לא יצא משחק סנטה מוניקה בדור הזה. אמרתי את זה ב-2022 ואני עדין עומד מאחורי זה ב-2025 - במקרה האופטימי הם יוציאו משחק אחד ממש שניה לפני הפס6, במקרה המציאותי יותר הם הולכים להוציא משחק פס5 אחרי שהפס6 יצאה כבר.

את מה שקורה עכשיו אמרתי במפורש עוד ב-2021-2023. כשאמרתי אז שמשחקי הקרוס ג׳ן של אותה תקופה כמו GOR:R, GT7 או הורייזון 2 ישמידו את היבול משחקים של הדור הזה קראו לי בכיין. אבל זה היה ברור שאם בכל דור מתחילים לעבוד על משחקי דור הבא שנתיים לפני הדור הבא ובדור הזה מתחילים לעבוד עליהם שנתיים אחרי תחילת הדור אז הולך להיות דור בזיון.


ונוטי דוג שבאותן השנים התבזבזה על Factions. נראה לי עוד היינו נאיביים לחשוב בזמנו שיש להם גם AAA בקנה שיצא בקרוב וזה לא שבאמת כול החברה על החרא הזה. ביזיון זאת לא מילה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42020
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 16 יולי 2025, 13:24

Laskin כתב:למה זה "לבזבז"?
משחק של 10-15 שעות, דגש על סינמטיות, ינסו מערכות גיימפליי חדשות, טכנולוגיות חדשות... נשמע לי ממש סבבה, וככה נקבל 2 משחקים בדור במקום אחד.

אם לוקח להם 5+ שנים לפתח את המשחק הזה, מה בדיוק הניסוי פה? הוא יצא בערך באותו זמן כמו המשחק הגדול שלהם.

גם הקטע של המנוע לא בדיוק מתחבר לגמרי. חברות כמו סנטה מוניקה בונות את המנוע במקביל למשחק ובהתאם לו. זה לא אפיק ששמה מאות אנשים שיפתחו אלף טכנולוגיות כדי שכל משחק יוכל להיות מפותח על המנוע, מדובר בחברות התמחות והסיבה שהמנועים שלהם כל כך מרשימים היא שהם מרוכזים כמו לייזר לבנות מנוע בול למשחק שהם מפתחים. למשל המנוע של אינסומניאק מתחמקים מלהשתמש בטכנולוגיות צבירה טמפורליות בגלל שספיידרמן משחק מאוד מהיר, id7 הלך לכיוון של RT GI כי הם רצו לבנות שלבים מאוד גדולים וכך הלאה.

הם יכולים לעשות ניסויים עם טכנולוגיות וכו׳, אבל אני לא רואה אף חברת AAA אמיתית עושה את מה שאתה מציע ומסיבה טובה. לעשות משחק של 10 שעות זה מאמץ ועלות דומה מדי ללעשות משחק של 40 שעות (כל עוד יש לך את הכוח אדם), לכן אתה לא רואה משחקי 10 שעות בתקציבים וברמה של AAA.

bling כתב:ונוטי דוג שבאותן השנים התבזבזה על Factions. נראה לי עוד היינו נאיביים לחשוב בזמנו שיש להם גם AAA בקנה שיצא בקרוב וזה לא שבאמת כול החברה על החרא הזה. ביזיון זאת לא מילה

אני חושב שהיה ברור עוד לפני 3-4 שנים שסוני רוקנו את המחסנית ורוב פיתוח דור הבא שלהם התחיל שנים אחרי שיצאה הפס5. ואז מוסיפים על זה את ה-GAAS וקבלת בזיון על גבי בזיון, סנדביץ׳ בזיון.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24146
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 16 יולי 2025, 13:37

משחק חדש גדול זה יותר כמו 7 שנים היום
משחק קטן 4-5 שנים
נשמע לי טוב יותר ממשחק אחד, הם יגדילו את הצוות וזה יכול לקרות

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42020
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 16 יולי 2025, 13:42

אם תסתכל על משחקים שסוני פתחו רק לדור הבא בלי הפרעה קשה אז DS2 לקח 5.5 שנים, GOY לקח 5, ספיידרמן 2 לקח 5 שנים, ראצ׳ט לקח 4.5 שנים. וגם משחקים של חברות צד ג׳ כמו BMW, AC:S או קפטן אמריקה החדש לקוח בערך 5 שנים כל אחד. לי נשמע שמשחק דור הבא לוקח בערך 5 שנים לפתח, לא 7. אפילו יש מצב שאינטרגלקטיק יצא ב-2026 שזה 6 שנות פיתוח שכוללות את בזיון ה-GAAS באמצע וערימה של רימאסטרים. אגב גם HB2 לקח 5 שנים עם צוות קטן שזה בערך מה שאתה מדבר עליו, אבל זה בקושי משחק, בעיקר סרטון מעבר אחד גדול.

לי אין שום רצון למשחקים קטנים מסנטה מוניקה, נוטידוג, valve ושאר החברות שאני מצפה מהן לחווית AAA ממיסת מוחות. מה המטרה של זה, לסמן V שיש משחק סנטה מוניקה לפס5? אני רוצה שהן יעבדו כמו שצריך על משחקי AAA ענקיים, בלי רימאסטרים, בלי לעבוד על חומרה מיושנת, בלי הסחות דעת במשחקי GAAS. פשוט שישבו 5 שנים על החומרה הכי חדישה ויתנו מה שהן מצליחות לסחוט ממנה במקסימום איכות ותקציב כמו שקוג׳ימה עשה עם DS2.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24146
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 16 יולי 2025, 14:05

בערך כל המשחקים שציינת מתבססים על משחקים קיימים ואתה מסכים כל הזמן פה כבר כמה שנים שהם ״לא באמת דור הבא״ מלבד כמה אפקטים. אם ספיידרמן 2 היה דור הבא על מלא עם מנוע חדש ועיר חדשה - הוא לא היה יוצא תוך 5 שנים. זה ברור. קפטן אמריקה לא יצא עדיין עד כמה שידוע לי ו-ווקונג היה יותר כמו 6 שנים בפיתוח וזה צוות סיני שעובד מסביב לשעון, והוא הרבה הרבה פחות מלוטש מפרויקטים של סוני. אתה יודע טוב מאוד שאין מצב להשוות ביניהם ברצינות.
אז כן, משחק ״דור הבא על מלא״ שמתחיל כמעט הכל מהתחלה, זה יותר כמו 7 שנים.

אני לגמרי בעד פיצול הצוותים, להפסיק משחקים של 50+ שעות ולרדת לאיזור שני משחקים, אחד 30 שעות ואחד 12, שבו גם יקחו יותר סיכונים ולא ילכו על בטוח מדי.

אגב DS2 - אני אישית לא חושב שיש בו קפיצה פסיכית כמו שאתה מתאר, אין שם אפילו RT, יש מלא אסוס ממוחזרים וצריך די לעבור עם זכוכית מגדלת כדי לראות הבדלים במודלים למשל. הוא עשה קפיצה דומה להורייזון בגירסת הדור הבא לעומת הקודמת. שזו קפיצה, אבל של חצי דור כזה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42020
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 16 יולי 2025, 14:24

Laskin כתב:בערך כל המשחקים שציינת מתבססים על משחקים קיימים ואתה מסכים כל הזמן פה כבר כמה שנים שהם ״לא באמת דור הבא״ מלבד כמה אפקטים. אם ספיידרמן 2 היה דור הבא על מלא עם מנוע חדש ועיר חדשה - הוא לא היה יוצא תוך 5 שנים. זה ברור. קפטן אמריקה לא יצא עדיין עד כמה שידוע לי ו-ווקונג היה יותר כמו 6 שנים בפיתוח וזה צוות סיני שעובד מסביב לשעון, והוא הרבה הרבה פחות מלוטש מפרויקטים של סוני. אתה יודע טוב מאוד שאין מצב להשוות ביניהם ברצינות.
אז כן, משחק ״דור הבא על מלא״ שמתחיל כמעט הכל מהתחלה, זה יותר כמו 7 שנים.

אני לגמרי בעד פיצול הצוותים, להפסיק משחקים של 50+ שעות ולרדת לאיזור שני משחקים, אחד 30 שעות ואחד 12, שבו גם יקחו יותר סיכונים ולא ילכו על בטוח מדי.

אז אם אתה טוען אין דוגמה למשחק דור הבא, אז את ה-7 שנים שלפת מתחת והוא לא מבוסס על כלום. DS2 כן נראה דור הבא, גם BMW ו-AC:S והייתי אומר ש-GOY הוא חצי דרך שם.

אז תן לי להבין את הלוגיקה שלך, אתה טוען שנדרשת כמות פסיכית של שעות אדם כי לעשות משחק דור הבא, אז הלוגיקה היא להוריד אנשים מהצוות ולעשות אותו קטן יותר? הממ.

Laskin כתב:אגב DS2 - אני אישית לא חושב שיש בו קפיצה פסיכית כמו שאתה מתאר, אין שם אפילו RT, יש מלא אסוס ממוחזרים וצריך די לעבור עם זכוכית מגדלת כדי לראות הבדלים במודלים למשל. הוא עשה קפיצה דומה להורייזון בגירסת הדור הבא לעומת הקודמת. שזו קפיצה, אבל של חצי דור כזה.

לא מסכים, עובדתית לא נכון, ואפילו לא שחקת בו. אני רוצה מישהו משחק בשלב ארץ המתים במקסיקו ואומר ש-DS2 הוא לא דור הבא.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24146
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 16 יולי 2025, 14:46

כן, במקום לעשות משחק של 50+ שעות שיעשו משחק של 30 גג, כמו DS2 למשל, וזה אפשרי עם קצת פחות אנשים שיסיטו לטובת פרוייקט נוסף, בתוספת עוד נניח 50-100 עובדים, וכמובן שהרבה יעבדו על שניהם במקביל.
שוב, BMW נעשה בסין ב-6 שנים ואם תחשב את שעות העבודה שלהם לעומת המערב אני מרשה לעצמי להניח שתקבל לא פחות מ-8-10 שנות פיתוח מערביות.
AC:S ממש לא דור הבא על מלא, למעט אפקטים מסויימים, אף אחד פה לא התפוצץ ולא התרשם ממנו כל כך למעט אותם אפקטים.
בDS2 אין RT, יש בו אפקטים מרשימים אחרים שבאו במקום זה, אבל הוא ממש לא דור הבא על מלא, איפה הוא ואיפה gta6 או הלבלייד 2. הוא הכלאה, מאוד מאוד בדומה ל, שוב, הורייזון 2 בגירסת הדור הנכחי. כל מי שיראה את הורייזון הראשון על הפס4 ואז את השני על הפס5 יראה לדעתי קפיצה גדולה יותר ביניהם לעומת DS1 לעומת 2. יש בו פירוט יפה של אבנים, יש בו חלקיקים מרשימים בשלב עם הניצוצות שראינו בטריילרים וניתוחי DF, אני לא אומר שהוא לא מרשים ביחס למה שיש כיום, אבל הוא לא משחק של 7 שנות פיתוח של 500 עובדים, וזה בסדר גמור. אין לי בעייה עם זה, ואני מעדיף שסנטה מוניקה תביא אחד כזה, רק קצר בהרבה, ולכן מרשים בהרבה בנוסף למשחק גדול - בדור הבא.
וזה אפשרי.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42020
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 16 יולי 2025, 15:04

DS2 משחק של 30 שעות? כבר חציתי את ה-30 שעות, לא פתחתי את רוב המפה ורק פגשתי דמויות ראשיות מסויימות. והצוות של BMW היה רק 30 אנשים ב-2020, הם חברה צעירה וקטנטנה שבנתה את עצמה מכמעט אפס ואפילו בסוף הפיתוח הם היו רק 130 אנשים. זאת לא באמת דוגמה לחברת AAA מנוסה עם צוות גדול ותשתית פיתוח מתקדמת.

בקשר למה שאתה אומר על הורייזן ו-DS, זה באמת לא קשור למציאות. הורייזן 2 משחק פס4, גרסת הפס5 נראת בול אותו דבר. DS2 עושה דברים שפשוט לא אפשריים על הפס4, יש בו סצנות שהלסת נופלת, אין דברים כאלה בהורייזן 2 שהוא משחק פס4 בכל רמ״ח אבריו. או יותר נכון הורייזן 2 הוא משחק פס2 בגרפיקה של משחק פס4 בכל רמ״ח אבריו.

הקונספט של משחקי 10 שעות מתת צוות מסנטה מוניקה שנראה מפיל לסתות הוא תלוש מהמציאות, וזאת הסיבה שאף חברה לא עשתה את זה מעולם. בטח שלא היום כשעלויות וזמן הפיתוח רק התנפחו. פיתוח משחקים פשוט לא עובד ככה, אין שום מטרה בלבנות משחק של 10 שעות שמרגיש בגיימפליי ונראה ויזואלית כמו משחק של 300 מליון דולר כי ברגע שהגעת לנקודה הזו עשית כבר 85% מהעובדה מלעשות משחק AAA אמיתי. אין לזה ולידיות פיננסית, מה שאתה מתאר הוא המצב שבו כל משחק AAA נמצא כשהוא 85% לתוך הפיתוח. לא לשים את ה-15% הנוספים כדי לסיים משחק ״אמיתי״ זה קונספט מגוחך. העבודה הקשה היא בהתחלה, לא בסוף, אז לחתוך את הסוף? הזוי.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24146
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 16 יולי 2025, 15:19

לפי how long to beat כן. פחות מהמשחק הראשון. כמובן שיש תוכן צד, אני מדבר על העיקר.
אני לא שיחקתי אבל שום דבר שראיתי מDS2 לא ״בלתי אפשרי על הפס4״ למעט זמני טעינה. פשוט מורידים פירוט.

משחק קטן של 10 שעות לא אפשרי? מוזר, כי זה בדיוק מה שקילזון בהשקה של הפס4 היה, למשל. גם גרילה היו צריכים להמשיך את זה לדעתי, לתת איזו פצצה של גרפיקה לתחילת הדור. והלוואי וגם מוטי דוג וסנטה מוניקה היו עושים צוות נוסף שיעשה את העקרון הזה, וזה לגמרי היה יכול להיות אם היו עושים צוות נוסף. מי יודע, אולי המשחק הסודי הנוסף של נוטי דוג יתברר כמשהו כזה, להשקת הדור הבא…. הלוואי.
גם ראצ׳ט האחרון יחסית קרוב לכיוון הזה, גם אם הוא מעט ארוך יותר.
זה בעיניי המודל הנכון. צוות גדול למשחק גדול וצוות קטן יותר למשחק קטן יותר.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42020
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 16 יולי 2025, 15:29

Laskin כתב:לפי how long to beat כן. פחות מהמשחק הראשון. כמובן שיש תוכן צד, אני מדבר על העיקר.
אני לא שיחקתי אבל שום דבר שראיתי מDS2 לא ״בלתי אפשרי על הפס4״ למעט זמני טעינה. פשוט מורידים פירוט.

אני משער שאפשר לעשות speedrun של המשחק תוך 30 שעות, אבל זה משחק עולם פתוח ומגוחך לגמרי לתאר אותו בארוך של speed run.

וכן, DS2 אפשרי על הפס4 אם יעשו לו גרפיקה של פס4 כמו ש-TLOU2 אפשרי על הפס2 אם מכערים את הגרפיקה לגרפיקת פס2. אבל מה שקוג׳ימה עשה ב-DS2 לא אפשרי על הפס4 בדיוק כמו ש-TLOU2 לא אפשרי על הפס2, זה לא משחק פס4 עם הגדרות גבוהות יותר (ע״ע הורייזן 2), זה משחק עם מערכות גרפיות ואפילו כמה של גיימפליי שלא קיימות במשחקי פס4. זה משחק שנבנה לדור הבא, ונראה דור הבא, עם סצנות שמפילות את הלסת. הורייזן הוא הדוגמה הכי גרועה שאפשר לתת כי המשחק הזה משחק כמו משחק פס2, אפס אנטרקטיביות, הכל קירות בלתי נראים, הוא משחק מביך עם גרפיקה ממש יפה לפס4.

Laskin כתב:משחק קטן של 10 שעות לא אפשרי? מוזר, כי זה בדיוק מה שקילזון בהשקה של הפס4 היה, למשל. גם גרילה היו צריכים להמשיך את זה לדעתי, לתת איזו פצצה של גרפיקה לתחילת הדור. והלוואי וגם מוטי דוג וסנטה מוניקה היו עושים צוות נוסף שיעשה את העקרון הזה, וזה לגמרי היה יכול להיות אם היו עושים צוות נוסף. מי יודע, אולי המשחק הסודי הנוסף של נוטי דוג יתברר כמשהו כזה, להשקת הדור הבא…. הלוואי.

אה מוזר שהיית צריך ללכת 12 שנים לעבר כדי למצא דוגמה, ועוד אחת לא ממש קשורה. משחקי השקה הם פריק של הטבע, לכן הם תמיד ריקים מתוכן וגרועים למדי. משחקים כמו KZ:SF הם גרועים בדיוק בגלל שלא היה זמן לצוות פיתוח לבנות תוכן ולעשות איטרציות על התוכן שהם כן הספיקו לבנות. על KZ עבדו בכל הכוח כל גרילה חוץ מאיזה 10 אנשים שעשו קונספט להורייזן. אז אחרי שהם שמו את כל החברה על המשחק וזו התוצאה, KZ:SF, זה מה שאתה רוצה? את KZ:SF? המשחק הכי גרוע של גרילה בהפרש ב-20 שנים האחרונות?

משחקי השקה הם מוצר מאוד מיוחד שכל המטרה שלו היא להדגים את הקונסולה, עם זמני פיתוח מאוד קצרים ותאריך שחרור קשיח כמו קיר. הדבר האחרון שאני רוצה מסנטה מוניקה או נוטידוג זה ה-shoveware שאתה מציע. ועוד לשים עליו צוות קטן כשאת KZ עשתה כל החברה יחדיו.

אף חברה גדולה לא עושה את מה שאתה מציע, והסיבה היא שמה שאתה מציע מנותק מהמציאות.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24146
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 16 יולי 2025, 15:36

אבל ערכתי והבאתי את ראצ׳ט כדוגמא נוספת, מהדור הזה גם כן

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42020
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא הפלייסטיישן 5 הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 16 יולי 2025, 15:41

Laskin כתב:אבל ערכתי והבאתי את ראצ׳ט כדוגמא נוספת, מהדור הזה גם כן

בזמן ש-KZ היה דוגמה ממש רעה, ראצ׳ט הוא דוגמה יותר טובה אבל גם לא טובה במיוחד. עבדו עליו 5 שנים, כלומר מחזור פיתוח רגיל לגמרי, ולא מדובר בצוות שקרעו מאינסומניאק אלה צוות קיים שתמיד עבד בנפרד ועשה משחקים. הם לא לקחו מכוח האדם של הצוות הראשי, ולא הוציאו משחק מהר מהר, הם פשוט צוות פחות מוכשר שעושה משחקים יחסית פשטנים.

אם זה מה שאתה רוצה מסנטה מוניקה, לבריאות. אני לא רוצה את זה ומקווה שזה בחיים לא יקרה. אם סנטה מוניקה פותחים צוות 2, אני רוצה שיפתחו צוות 2. הוא צריך לכלול מאות אנשים ולהפיק משחקים ברמה של סנטה מוניקה. לא גנריות משמימה כמו הצוות ג׳ של אינסומניאק.

אתה פשוט לא מסוגל להודות במציאות - אין לסנטה מוניקה צוות פיתוח שני כמו שפנטזת פה שנים, אין להם משחק נוסף בפיתוח כמו שפנטזת שנים והפיתוח של GOW:R כן הרג את התפוקה של סנטה מוניקה לדור הפס5 כמו שהכחשת שנים. המציאות היא פשוטה, מי שרצה מסנטה מוניקה משחק פס5 אמיתי קבל דקירה בגב מ-GOW:R. אין חיה כזאת להוציא משחק פס4 שנתיים לתוך דור הפס5 בלי לשלם מחיר כבד.
We're just normal men. We're just innocent men


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־ 37 אורחים