הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 19 אוקטובר 2013, 12:56
בלינג, משחק התגנבות, עם דגש על סיפור, מכאניקות פעולה לא נוחות, כחלק מהאותנטיות של העולם, דמות ראשית אישה, אלימות לא נעימה לעין והתמקדות בחקירת העולם ואיסוף משאבים הוא סיכון עצום, שבחיים לא היה קורה בעולם שבו לסוני אין תחרות. TLOU הוא משחק נישתי וההצלחה שלו מפתיעה ומשמחת. להגיד שהוא הצלחה בטוחה ולא סיכון, זה כמו להגיד שכולם ידעו שTWD תהייה הצלחה ברורה, כי הוא משחק זומבים.
אתה צריך להבין שסוני מרוויחה מעט כסף על המשחקים היקרים שלה, או מפסידה עליהם כסף. הרווח שלה מגיע אך ורק מכך שבזכות המשחקים האלו, הם מוכרים יותר קונסולות. אם אין קונסולות מתחרות, אין להם סיבה להפסיד כסף על פרויקטים יקרים ולכן הם יפתחו פחות משחקים. זו הסיבה שהם יפסיקו לעשות את המשחקים האלו. כאשר אין תחרות, אין טעם בפרויקטים שיוצרים הפסדים ישירים ורווחים עקיפים, כי לא יהיה בהם צורך, ליצירת רווחים עקיפים. זה הכל.
SOTC אושר כשהיתה תחרות עזה. הוא יצא מאוחר, כי הוא פותח ע"י אולפן יפני לא יעיל. TLG אושר בתחילת הדור הקודם, כאשר היתה תחרות אדירה וגם כאשר סוני היתה יהירה ומזלזלת, היא ידעה שהיא זקוקה לקצת משחקים. היא היתה יהירה ומזלזלת, לא עיוורת לחלוטין. בהעדר 360, גם הוא לא היה מאושר (ובדיעבד, חבל שהוא אושר, כי הוא עושה רושם של פרויקט כושל).
אם לא היתה פורזה, לא היה צורך להפוך את GT ליותר איכותי. הוא כבר היה הכי איכותי ולא היה שום דבר שמעלה את הרף, פרט לGT החדש. לכן, היה הרבה יותר פשוט לעשות קפיצות קטנות ולא משמעותיות בכל משחק והיה הרבה יותר לחץ מצד סוני, להוציא יותר משחקי GT. אפילו עם התחרות העזה, אנחנו רואים שסוני לוחצים להוציא יותר משחקי GT והם באמת מוציאים כל מיני גירסאות דמו חלקיות, כדי להכניס כסף בזמן שהפיתוח נמשך. בהעדר תחרות והצורך להוציא מוצר איכותי, אתה יכול להיות בטוח שהיה הרבה יותר לחץ להוציא את המשחקים האלו יותר מהר, בלי דאגה לאיכות, פשוט בגלל שלא היה מותג איכותי יותר לרדוף אחריו.
L4D זה משחק בעל מכאניקות מעניינות מאוד, שעשה המון דברים חדשים בכל הנוגע לעידוד שיתוף פעולה בין שחקנים, ניהול רמת הקושי של המשחק ומולטיפלייר תחרותי א-סימטרי. הוא יצירת אומנות שהמוקד בה איננו על הסיפור או על האסטתיקה, אלא על מכאניקות המשחק. עם משחקים כמו פורטל וDOTA, ברור מאליו שלמפתחים בVALVE יש תשוקה אדירה לפן הזה במשחקים ולהגיד שהם פיתחו את L4D ולכן ברור שאין להם דחף ליצור משהו אומנותי, זו שטות גמורה.
זו גם אותה חברה שהוציאה משחק מולטיפלייר עם גרפיקה מצוירת, בעולם שנשלט ע"י משחקי מולטיפלייר "מציאותיים" וצבאיים, אז ברור מאליו שהם גם לוקחים סיכונים שאף אחד לא לוקח, בגלל שהם עושים מה שמתחשק להם לעשות ומקווים שהקהל שלהם יאהב את זה ולא פשוט משתדלים למתן את הסיכונים שלהם כמה שיותר, בגלל שכמה חליפות אמרו שTF2 צבעוני מידי ובחיים לא יצליח.
גם התמיכה המתמשכת שלהם בCS באה מכיוון של שכלול מכאניקות המשחק ורצון לתמוך בקהילות נישה שנראות להם חשובות, כמו הקהילה התחרותית. האם הם גם עשו כסף על CS:GO? יכול להיות. האם זה היה הדבר הכי חשוב בזמן הפיתוח? ברור שלא, כי אם הם היו רוצים למתן את הסיכון הכלכלי, הם היו מוסיפים מערכת נקודות ניסיון ושחרור נשקים. במקום זה, הם השקיעו משאבים בלשתף פעולה על מיעוט זניח של שחקנים תחרותיים, בניסיון ליצור גירסא של המשחק שהם יאהבו.
חלק מהייחוד של VALVE זה שהיא חברה עצמאית, עם ביטחון כלכלי עצום. חברות רבות אחרות היא נחות על זרי הדפנה, כי הן לא צריכות להשקיע כסף בסיכונים גדולים ומשחקים אומנותיים. VALVE מיוחדת, אז היא כן לוקחת את הסיכונים האלה, כי המפתחים שלה מפתחים את מה שמעניין אותם.
בקיצור, אם אתה חושב שסוני ימשיכו להפסיד כסף על פיתוח משחקים, במקרה ואין להם תחרות, אז את טועה. במקרה שאין להם תחרות, זו השקעה מטומטמת. במקרה הטוב ביותר, הם ימשיכו לפתח משחקים, עם תמיכה כלכלית הרבה הרבה יותר מצומצמת ועם אפס תמיכה במשחקים לא רווחיים.
