PS4 | הנושא הרשמי

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bling » 19 אוקטובר 2013, 20:10

DrKeo כתב:אני לא יודע למה אבל לכל אורך הטריילר של 2K לא יכלתי להפסיק להסתכל על הזקן וכמה דור קודם הוא, לא ברור לי למה להכניס שחקן עם זקן שכזה לטריילר בכאלה קלוזאפים אם הם לא עשו את הזקן כמו שצריך כשאתה מנסה להרשים את כולם עם הגרפיקה שלך. אבל הכי מרשים זה פיתוח תאוריות האובג'קטיביזם של דין ברגע שמשחק ONE נראה יותר טוב ממה שהפס4 מציעה בשיגור. דין זה בסדר, הפס4 חזקה מהONE, כבר נצחת מזמן והכל טוב. אפשר לשחרר את הרגל מהגז, סך הכל קרייטק הוכיחה שהיא יותר כשרונית טכנית מאשר גרילה, השמים לא נפלו, הפס4 עדין חזקה מהONE.

מה!? הזקן שלו אדיר על מה אתה מדבר?
תמונה
וככה זה נראה במציאות:
תמונה
נראה לי קרוב מאוד.

אה והטריילר של LIVE נראה כמו דור קודם בהשוואה,ובהתחשב בעובדה שזה משחק שיוצא לדור הבא בלבד ועל מנוע חדש זה ממש ממש מביך ל EA.

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 19 אוקטובר 2013, 12:56

בלינג, משחק התגנבות, עם דגש על סיפור, מכאניקות פעולה לא נוחות, כחלק מהאותנטיות של העולם, דמות ראשית אישה, אלימות לא נעימה לעין והתמקדות בחקירת העולם ואיסוף משאבים הוא סיכון עצום, שבחיים לא היה קורה בעולם שבו לסוני אין תחרות. TLOU הוא משחק נישתי וההצלחה שלו מפתיעה ומשמחת. להגיד שהוא הצלחה בטוחה ולא סיכון, זה כמו להגיד שכולם ידעו שTWD תהייה הצלחה ברורה, כי הוא משחק זומבים.

אתה צריך להבין שסוני מרוויחה מעט כסף על המשחקים היקרים שלה, או מפסידה עליהם כסף. הרווח שלה מגיע אך ורק מכך שבזכות המשחקים האלו, הם מוכרים יותר קונסולות. אם אין קונסולות מתחרות, אין להם סיבה להפסיד כסף על פרויקטים יקרים ולכן הם יפתחו פחות משחקים. זו הסיבה שהם יפסיקו לעשות את המשחקים האלו. כאשר אין תחרות, אין טעם בפרויקטים שיוצרים הפסדים ישירים ורווחים עקיפים, כי לא יהיה בהם צורך, ליצירת רווחים עקיפים. זה הכל.

SOTC אושר כשהיתה תחרות עזה. הוא יצא מאוחר, כי הוא פותח ע"י אולפן יפני לא יעיל. TLG אושר בתחילת הדור הקודם, כאשר היתה תחרות אדירה וגם כאשר סוני היתה יהירה ומזלזלת, היא ידעה שהיא זקוקה לקצת משחקים. היא היתה יהירה ומזלזלת, לא עיוורת לחלוטין. בהעדר 360, גם הוא לא היה מאושר (ובדיעבד, חבל שהוא אושר, כי הוא עושה רושם של פרויקט כושל).

אם לא היתה פורזה, לא היה צורך להפוך את GT ליותר איכותי. הוא כבר היה הכי איכותי ולא היה שום דבר שמעלה את הרף, פרט לGT החדש. לכן, היה הרבה יותר פשוט לעשות קפיצות קטנות ולא משמעותיות בכל משחק והיה הרבה יותר לחץ מצד סוני, להוציא יותר משחקי GT. אפילו עם התחרות העזה, אנחנו רואים שסוני לוחצים להוציא יותר משחקי GT והם באמת מוציאים כל מיני גירסאות דמו חלקיות, כדי להכניס כסף בזמן שהפיתוח נמשך. בהעדר תחרות והצורך להוציא מוצר איכותי, אתה יכול להיות בטוח שהיה הרבה יותר לחץ להוציא את המשחקים האלו יותר מהר, בלי דאגה לאיכות, פשוט בגלל שלא היה מותג איכותי יותר לרדוף אחריו.

L4D זה משחק בעל מכאניקות מעניינות מאוד, שעשה המון דברים חדשים בכל הנוגע לעידוד שיתוף פעולה בין שחקנים, ניהול רמת הקושי של המשחק ומולטיפלייר תחרותי א-סימטרי. הוא יצירת אומנות שהמוקד בה איננו על הסיפור או על האסטתיקה, אלא על מכאניקות המשחק. עם משחקים כמו פורטל וDOTA, ברור מאליו שלמפתחים בVALVE יש תשוקה אדירה לפן הזה במשחקים ולהגיד שהם פיתחו את L4D ולכן ברור שאין להם דחף ליצור משהו אומנותי, זו שטות גמורה.
זו גם אותה חברה שהוציאה משחק מולטיפלייר עם גרפיקה מצוירת, בעולם שנשלט ע"י משחקי מולטיפלייר "מציאותיים" וצבאיים, אז ברור מאליו שהם גם לוקחים סיכונים שאף אחד לא לוקח, בגלל שהם עושים מה שמתחשק להם לעשות ומקווים שהקהל שלהם יאהב את זה ולא פשוט משתדלים למתן את הסיכונים שלהם כמה שיותר, בגלל שכמה חליפות אמרו שTF2 צבעוני מידי ובחיים לא יצליח.
גם התמיכה המתמשכת שלהם בCS באה מכיוון של שכלול מכאניקות המשחק ורצון לתמוך בקהילות נישה שנראות להם חשובות, כמו הקהילה התחרותית. האם הם גם עשו כסף על CS:GO? יכול להיות. האם זה היה הדבר הכי חשוב בזמן הפיתוח? ברור שלא, כי אם הם היו רוצים למתן את הסיכון הכלכלי, הם היו מוסיפים מערכת נקודות ניסיון ושחרור נשקים. במקום זה, הם השקיעו משאבים בלשתף פעולה על מיעוט זניח של שחקנים תחרותיים, בניסיון ליצור גירסא של המשחק שהם יאהבו.

חלק מהייחוד של VALVE זה שהיא חברה עצמאית, עם ביטחון כלכלי עצום. חברות רבות אחרות היא נחות על זרי הדפנה, כי הן לא צריכות להשקיע כסף בסיכונים גדולים ומשחקים אומנותיים. VALVE מיוחדת, אז היא כן לוקחת את הסיכונים האלה, כי המפתחים שלה מפתחים את מה שמעניין אותם.

בקיצור, אם אתה חושב שסוני ימשיכו להפסיד כסף על פיתוח משחקים, במקרה ואין להם תחרות, אז את טועה. במקרה שאין להם תחרות, זו השקעה מטומטמת. במקרה הטוב ביותר, הם ימשיכו לפתח משחקים, עם תמיכה כלכלית הרבה הרבה יותר מצומצמת ועם אפס תמיכה במשחקים לא רווחיים.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42029
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 19 אוקטובר 2013, 16:48

Nigga כתב:אם Ryse היה 1080p הייתי קורא לזה כישרון.

אז אני משער שאתה מתיחס גם לחוסר הכישרון של סנטה מוניקה והצוות של THE ORDER.

בלינג, דברתי על הקלוזאפ בתחילת הטריילר, הוא מסתכל למטה והזקן פשוט עבר דרך החולצה ונכנס לו לחזה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4453
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Death_119 » 19 אוקטובר 2013, 18:25

DrKeo כתב:אז אני משער שאתה מתיחס גם לחוסר הכישרון של סנטה מוניקה והצוות של THE ORDER.

בלינג, דברתי על הקלוזאפ בתחילת הטריילר, הוא מסתכל למטה והזקן פשוט עבר דרך החולצה ונכנס לו לחזה.

אתה באמת משווה? The order רץ ב-75% מ-1080P המשחק של crytek שרץ במנוע שכבר קיים בפיסי ועובד נפלא על 1080P בפיסי מגיע ב-60% מהרזולוציה באקסבוקס החדשה. נגיד שבThe order יש להם תירוץ בגלל הסנימטיות (בסדר, הביאו את זה ליחסיות של קולנוע), מה התירוץ של קרייטק?

צחק גם כמה שאתה רוצה על גרילה, אבל הם לפחות עומדים במשחק שהולך להראות נהדר (לא נופל מRyse לטעמי) הולך לרוץ בפי 2 ברזולוציה לערך וב-60 פריימים במולטי.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42029
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 19 אוקטובר 2013, 19:19

Death_119 כתב:אתה באמת משווה? The order רץ ב-75% מ-1080P המשחק של crytek שרץ במנוע שכבר קיים בפיסי ועובד נפלא על 1080P בפיסי מגיע ב-60% מהרזולוציה באקסבוקס החדשה. נגיד שבThe order יש להם תירוץ בגלל הסנימטיות (בסדר, הביאו את זה ליחסיות של קולנוע), מה התירוץ של קרייטק?

צחק גם כמה שאתה רוצה על גרילה, אבל הם לפחות עומדים במשחק שהולך להראות נהדר (לא נופל מRyse לטעמי) הולך לרוץ בפי 2 ברזולוציה לערך וב-60 פריימים במולטי.

אין לORDER תירוץ, כלומר יש אבל זה בדיוק מה שזה, תירוץ. ההפרש רזולוציה בין RYSE לTHE ORDER הוא 5.8% (ליתר דיוק על ה60% וה75% שלך, זה 74.1% מול 69.5%) וזה עוד בהנחה שהרוזלוציה של THE ORDER היא 800X1920 ולא 800 על משהו נמוך יותר. קרייטק הלכו כמו גברים ואמרו שהם הורידו רזולוציה כי הם העדיפו להעלות במוקמות אחרים אבל לTHE ORDER ממציאים תירוצים. שלא נדבר על זה שRYSE משחק שיגור והORDER כנראה יהיה כותר החגים של סוני ל2014. זה בערך כמו להשוות את קמאו לגריס או רזיסטנס 1 לאנצ'רטד 1.

אתה רוצה לדבר על סינמטיות? IMAX שזה פחות או יותר הפילם האולטימטיבי מצולם ומשודר ביחס של טלביזיה, לא של THE ORDER כך שגם את תירוץ הסינמטיות אני לא קונה. כל במאי חולם על שימוש חופשי במצלמת IMAX ביחס 16:9.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42029
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 19 אוקטובר 2013, 20:05

Nigga כתב:למי אכפת שאתה לא קונה את ה"תירוץ"?
אם הם הורידו את הרזולוציה ל 1920X800 בשביל תוספת ביצועים נטו אז למה לא לעשות upscale ל 1080p כמו כל שאר המשחקים ולסגור עניין? למה לעשות פסים שחורים כמו בסרטי הבלו-ריי? רק בשביל שיהיה להם תירוץ? איזה בולשיט.
הם הורידו את הרזולוציה כי זו הייתה הבחירה שלהם עוד מההתחלה של הפרוייקט. כמובן שהרזולוציה הזו תאפשר להם לדחוף יותר פוליגונים אבל האם זו הייתה המטרה הראשית? ממש לא.

ולגבי קילזון..

תמונה

כן, הם עשו משהו שיעלה על העצבים של השחקן, יציק בעין וכל יוצר סרטים רק מת לברוח ממנו ל16:9 רק בשביל "האומנות". אולי הם לא רצו לשים AA איכותי יותר בשביל לכסות על הירידה ברזולוציה אז הם שינו את היחס תמונה כי ברגע שאתה עושה מה שהם עושים במקום שהאיכות של התמונה תרד יש לך "עונש" אחר של פסים שחורים. אולי הם חשבו שפסים שחורים נראה יותר טוב מתמונה פחות חדה, החלטה שלהם. פשוט שלא יתרצו את זה עם תירוצים טפשיים.
We're just normal men. We're just innocent men

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Kazz » 19 אוקטובר 2013, 20:27

יש לינק לפרק של GTTV ביוטיוב?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42029
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 19 אוקטובר 2013, 21:51

Nigga כתב:אני לא יודע אם כל יוצר סרטים מת לברוח מזה אבל אני כן יודע שאין סיכוי שהם הלכו על הרזולוציה הזו ושמרו את הפסים השחורים רק בשביל תוספת ביצועים, לא הגיוני בעליל.
אני לא יכול לחשוב על משחק אחד שאי פעם עשה את זה ואם הם עושים את זה אז יש להם את הסיבה שלהם.

הם ירדו ברזולוציה בשביל ביצועים, נקודה. למה הם העדיפו את השני פסים על תמונה מלאה? החלטה עיצובית שלהם. אם ירדת ברזולוציה אתה יכול להציג את הרזולוציה כמו שהיא ולכסות את הריק בפסים שחורים ואתה יכול למתוח את התמונה על כל המסך ולקבל תמונה מלאה אבל באיכות יותר נמוכה מ1080P. למה העדפה שלהם לפסים השחורים? החלטה שלהם. אבל שלא ינסו למכור לי שהרזולוציה נמוכה יותר כי הם רצו את הפסים השחורים ולא שיש פסים שחורים כי הרזולוציה נמוכה יותר.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42029
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 20 אוקטובר 2013, 00:02

Nigga כתב:אתה סתם טוחן מים. סטודיו לא הולך על רזולוציה קולנועית (2.40:1) עם פסים שחורים רק בשביל להרוויח ביצועים. זה פשוט לא קורה.
במידה והסטודיו רוצה יותר מרחב לנשימה, הוא יוריד רזולוציה ויעשה upscale כמו במיליון משחקים אחרים או שילך על רזולוציה דינמית כמו ב RAGE וב Dead Rising 3.

כן, הם הורידו רזולוציה בשביל לקבל יחס תמונה נחות יותר, זה ידוע הרי אפס מפתחים עשו את זה. אף אחד לא מתנדב להוריד רזולוציה, עושים את זה רק כשאתה מוגבל טכנית.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5461
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 20 אוקטובר 2013, 09:46

מאיפה הבאת את זה שכל אחד בקולנוע מת לברוח מיחס 2.4:1??? עד כמה שאני יודע זה היחס שהעיניים שלך רואות בוא ובגלל זה זה מצולם ככה.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

Laskin
Elder
הודעות: 24147
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 20 אוקטובר 2013, 09:47

שתדעו, בכל פעם שאני רואה סרט בטלויזיה על מסך מלא - אני כל כך מתבאס שאין לי חוויה קולנועית שאני מדביק דאקט-טייפ שחור ברוחב 3 אינץ' על המסך שלי, שיסתיר לי את קצוות הסרט.
/:

אני אישית גם ממש לא קונה את התירוץ. זה לא מכניס שום אווירה סינמטית, זה סתם מעצבן, ולמי שאין טלויזיה עם צבע שחור עמוק במיוחד - זה רק *מוריד* את תחושת הסינמטיות.
במקומם הייתי מוסיף את ה*אופציה* לעשות זאת ולא כברירת מחדל... זו החלטה עלובה. כשאני במשחק - אני רוצה כמה שפחות HUD כדי להכנס לסינמטיות.
דווקא סנטה מוניקה לרוב מעולה בזה, ובGOW אין כמעט HUD רוב הזמן, העובדה שאתה מוסיף פסים שחורים על חלק לא קטן המסך היא גרועה בהרבה מHUD מפוצץ באינפורמציה, בעיני.

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5461
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 20 אוקטובר 2013, 10:17

אבל זה לא נכון להסתכל על זה בתור "מוסיף פסים שחורים".. חייב אותם אם אתה רוצה להראות FOV מציאותי בלי למתוח את התמונה.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

Laskin
Elder
הודעות: 24147
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 20 אוקטובר 2013, 10:21

swiss-the-engine כתב:אבל זה לא נכון להסתכל על זה בתור "מוסיף פסים שחורים".. חייב אותם אם אתה רוצה להראות FOV מציאותי בלי למתוח את התמונה.


אויש, נו באמת... כאילו העין שלי חושבת או שהמח שלי מפרש מה שהיא רואה כ"אמיתי" אם זה ביחס כזה או אחר...
כל משחק נורמלי לא משתמש בזה וזה מעולם לא הפריע לי להכנס לסינמטיות, אם הם רוצים - שיעשו זאת בקטעי הקישור כמו הרבה משחקים (מעצבנים) אחרים.

זה פאקינג מסך, לא מציאות מדומה. המסך בגודל מסויים, לא לנצל את כולו זה פשוט לא הגיוני בעיניי.

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5461
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 20 אוקטובר 2013, 10:25

אני לא מנסה לטעון שההחלטה נכונה או לא. פשוט אומר שלא נכון שזה "סתם פסים שחורים", יש לכך מטרה ברורה. גם לא מובן לי מה הקשר "זה כולה מסך ולא מציאות מדומה"... מה הקשר? אתה אוהב לצפות בתוכן של 4:3 עם מתיחה ל16:9? אם כן אחלה... אני לא.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

Laskin
Elder
הודעות: 24147
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 20 אוקטובר 2013, 11:35

swiss-the-engine כתב:אני לא מנסה לטעון שההחלטה נכונה או לא. פשוט אומר שלא נכון שזה "סתם פסים שחורים", יש לכך מטרה ברורה. גם לא מובן לי מה הקשר "זה כולה מסך ולא מציאות מדומה"... מה הקשר? אתה אוהב לצפות בתוכן של 4:3 עם מתיחה ל16:9? אם כן אחלה... אני לא.


מה פתאום מתיחה? במשחק...? אם כבר - כן, אני מעדיף שיחתכו לי את הקצוות, ושידאגו להכין את זה מראש כך שלא יהיו שם פרטים חשובים. זה לא כמו סרט שצריך למתוח. זו רזולוציה במשחק.
וזה קשור למציאות מדומה כי שם המטרה היא באמת שתרגיש שאתה שם ולכן יחס יכול לשחק תפקיד חשוב בהרבה, בטלויזיה - אין לכך שום משמעות, ועדיף שזה פשוט ימלא את כל המסך.

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5461
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 20 אוקטובר 2013, 11:41

זה כן כמו סרט שצריך למתוח.
לא ברור שאני מבין מה ההבדל בין מציאות מדומה והצורך שם בFOV מקסימלי שעוטף את כל השדה ראיה שלך לבין מסך טלוויזיה? באמת היה נחוץ להסביר לי את ההבדל?

כל זה לא משנה כלום. אני סך הכל הגבתי לך על כך שרשמת "סתם לשים פסים שחורים" כאשר זה לא סתם לשים פסים שחורים כי בלי פסים שחורים התמונה תקבל עיווט וכנראה שהחברת פיתוח לא רוצה את זה. לא אמרתי אם זה טוב או לא או נחוץ או לא או יביא לנו חדי קרן לחצר הגינה.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

Laskin
Elder
הודעות: 24147
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 20 אוקטובר 2013, 13:09

בסרט שאני מוריד או ווטאבר - כשאני שם סרט שצולם בפורמט קולנועי על "מסך מלא" - הוא מותח אותו (אלא אם אני בוחר באופציה שרק תעשה זום ותחתוך לי את הקצוות).
במשחק, הוא יכול פשוט להתאים לי את הרזולוציה מבלי למתוח שום דבר, רק לחתוך את החלקים שלא נכנסים אליו.
אני לא בטוח שאני עוקב אחרי מה שאתה מתכוון. כנ"ל לגבי חשיבות הFOV בלטויזיה לעומת מציאות מדומה. גם באייפון חשוב הFOV כדי לתת תחושה מציאותית? מסך רחב סטנדרטי זה מספיק טוב. אתה אוהב לקנות טלויזיה גדולה רק כדי לראות 70 אחוז ממנה? נהדר. אני לא :)

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5461
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 20 אוקטובר 2013, 13:25

אחי לא אמרתי מה אני רוצה או לא או מה אני אוהב או לא, סך הכל אמרתי שזה לא סתם לשים פסים שחורים.

לגבי מתיחה... בסרט זה מתיחה ובמשחק זה יהיה עיווט. אפשר הרי בלי בעיה להציג משחק עם שדה ראיה פי 2 או פי 3 וכן הלאה משל בן אדם אבל זה יהיה מעווט לחלוטין ואותו דבר לגבי יחס 2.40:1 שעכשיו תנסה להציג ב16:9 אבל לשמור על התמונה שנוצרת ב"קצוות" של הפריים.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

Laskin
Elder
הודעות: 24147
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 20 אוקטובר 2013, 21:51

לא, לא יהיה עיוות. תלוי איך אתה "מותח". אפשר סתם למתוח ואפשר לעשות זום.
במשחקים לרוב אין שום עיוות. הוא מתאים את התמונה לרזולוציה שאתה בוחר.

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5461
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 20 אוקטובר 2013, 13:58

Laskin כתב:לא, לא יהיה עיוות. תלוי איך אתה "מותח". אפשר סתם למתוח ואפשר לעשות זום.
במשחקים לרוב אין שום עיוות. הוא מתאים את התמונה לרזולוציה שאתה בוחר.

מה פתאום... יש עיווט... פשוט בגלל שזה סך הכל מסך 16:9 ואתה ממוקד על האמצע של המסך אתה לא רואה את העיווט. אם זה היה מסך 2.40:1 היית רואה עיווט רציני.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

Laskin
Elder
הודעות: 24147
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 20 אוקטובר 2013, 14:16

מה פתאום, יש לי חבר עם 3 מסכים והוא משחק בהם ברזולוציה שמתאימה למסך אחד מאוד רחב, התמונה לא מעוותת, הכל הפרופורציות הנכונות למסך אחד, הוא פשוט רואה יותר בצדדים כמו שאתה תראה פחות ממנו.
אותו דבר עם רזולוציות שונות.
נערך לאחרונה על ידי Laskin ב 20 אוקטובר 2013, 14:59, נערך פעם 1 בסך הכל.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42029
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 20 אוקטובר 2013, 22:31

swiss-the-engine כתב:מאיפה הבאת את זה שכל אחד בקולנוע מת לברוח מיחס 2.4:1??? עד כמה שאני יודע זה היחס שהעיניים שלך רואות בוא ובגלל זה זה מצולם ככה.

היחס של העיניים האנושיות הוא פחות או יותר 1.8, היחס של הטלביזיות, מסכי מחשב ושל הIMAX הוא 1.78, היחס של האוקולוס ריפט שמנסה להחליף את הראיה המרחבית שלך הוא 1.6. אם אתה חושב שלדחוף שני פסים שחורים ענקיים למעלה ולמטה זה משפר חוויה אז בבקשה, אני חשוב שזה מזעזע.

אגב, בלי הפסים התמונה לא תקבל עיוות בגלל שהם מרנדרים את התמונה, הם קובעים איך היא תצא. אתה יכול להוציא תמונה "מעוותת" בדיוק ביחס הפוך לעיוות שה800X1920 עושה וכך כשהתמונה יוצאת היא נראת נהדר. ככה MGS4 עובד, הוא מרונדר ברזולוציה מרובעת אבל יוצא בצורה כזאת שכשאתה רואה אותו במסך 16:9 הוא נראה טבעי לגמרי.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24147
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 20 אוקטובר 2013, 15:06

אני חושב שההקבלה הכי טובה ל"פסים השחורים" היא צחוק מוקלט בתכנית קומדיה.
פעם חשבו שזה מאוד חשוב, ומכניס לאווירה הקומית, היום כל סדרה שעושה את זה יורדת מהטלויזיה אחרי עונה וחצי :)
זה כבר לא עובד עלינו! אם תשימו צחוקים - זה לא יהיה מצחיק יותר, אם תשימו פסים - זה לא ירגיש טבעי/סינמטי יותר.

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5461
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 21 אוקטובר 2013, 16:55

DrKeo כתב:היחס של העיניים האנושיות הוא פחות או יותר 1.8, היחס של הטלביזיות, מסכי מחשב ושל הIMAX הוא 1.78, היחס של האוקולוס ריפט שמנסה להחליף את הראיה המרחבית שלך הוא 1.6. אם אתה חושב שלדחוף שני פסים שחורים ענקיים למעלה ולמטה זה משפר חוויה אז בבקשה, אני חשוב שזה מזעזע.

אגב, בלי הפסים התמונה לא תקבל עיוות בגלל שהם מרנדרים את התמונה, הם קובעים איך היא תצא. אתה יכול להוציא תמונה "מעוותת" בדיוק ביחס הפוך לעיוות שה800X1920 עושה וכך כשהתמונה יוצאת היא נראת נהדר. ככה MGS4 עובד, הוא מרונדר ברזולוציה מרובעת אבל יוצא בצורה כזאת שכשאתה רואה אותו במסך 16:9 הוא נראה טבעי לגמרי.

מאיפה הבאת את זה? לעיניים שלך יש יכולת כמעט לראות 180 מעלות... מאיפה הבאת את היחס הלא קשור הזה?

וכמובן שאתה טועה גם בהמשך ההודעה... כמו שהסברתי המרכז לא יהיה מעוות אבל כל מה שלא במרכז יהיה מעוות.

אני חושב שההקבלה הכי טובה ל"פסים השחורים" היא צחוק מוקלט בתכנית קומדיה.

באמת שאני לא מצליח להבין אותך... אתה מבין שאם הייתה לך טלוויזיה ביחס 2.4:1 (ויש כאלה) אז כל המשחקים ה"רגילים" עם יחס 16:9 היו מקבלים בטלוויזיה כזאת פסים שחורים בצדדים במקום למטה? ואם אדם כזה היה רוצה להעלים את הפסים בצדדים הוא היה צריך למתוח את התמונה לצדדים במקום למתוח אותה כלפי מטה/מעלה?
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

Laskin
Elder
הודעות: 24147
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: PS4 | הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 21 אוקטובר 2013, 18:20

כן, אם הייתה לי טלויזיה כזו - זה מה שהיה קורה. ההבדל הוא בין למתוח לבין לחתוך. בגלל שאני חותך - לא צריך למתוח. מבין? :)
בגלל זה לעולם לא אקנה טלויזיה עם יחס כמו שהבאת. אני לא סובל את זה. אם כל הסרטים היו יוצאים בפורמט כזה - אז כן הייתי קונה, ועם המשחקים הייתי מסתדר כי *זה לא מותח במשחקים* אלא מתאים את הרזולוציה ומוסיף פרטים שלא היית רואה ביחס "רגיל" כי הם מחוץ לגבולותיו.


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 4 אורחים