Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bling » 17 אוגוסט 2014, 13:03

Death_119 כתב:
וואו... פשוט וואו... זה כמו לצפות במשחק MGS המושלם. קוז'ימה גאון.

הקטע עם החרא של הסוסים שמסחרר פאקינג ג'יפ הוא בין רגעי הגיימפליי היותר מפגרים שראיתי, גם ביחס לשטויות הקומיות של מטאל גיר.
אבל חוץ מזה יפה לראות כמה פתוחה המשחקיות הסנדבוקסית, איך הוא תוקף בלילה והמשימה נראית ממש שונה עם ניתוק הגנרטור והתחמקות ממסוק עם זרקור, כמובן שה HIGHLIGHT היה להפיל מסוק עם מערכת ה FULTON, ענק :)

זה באמת הולך להיות משחק ה MGS הכי טוב מבחינת גיימפליי, חסר לקוג'ימה שלא יתן גם משימות מעניינות ומגוונות, ציפיתי לקבל משימה חדשה בגיימסקום ולא אותו דמו של E3 אבל עדיין זה נראה מעולה.
swiss-the-engine כתב:מעולם לא שיחקתי בMGS.

ואתה רוצה לאמר לי שהצלחת להבין מה שהולך שם או שהעדפת להתעלם ולהנות מהגיימפליי?
יפה שאתה נהנה אבל.

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5461
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 17 אוגוסט 2014, 13:08

אין הרבה להבין... כלומר אני מבין שיש אבל אין איזו העמסה של BACKSTORY וכדומה שאתה נשאר המום ולא מבין בכלל מה אמרו לך. המשימה מאוד STRAIGHTFORWARD.

ולמה "יפה שאני נהנה"?
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bling » 17 אוגוסט 2014, 13:20

התכוונתי שיפה שאתה נהנה למרות ה MIND FUCK של קוג'ימה, ברור לי שהגיימפליי מעולה כמו כל משחק בסדרה, אבל יש כאלו שלא יכולים להנות אם העלילה לא מובנת- אם היא די ישירה אז סבבה, הבנתי שיש לך BACK STORY די עמוס להשלים לפני שמתחילים את המשחק בכל מני הקלטות.

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5461
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 17 אוגוסט 2014, 13:25

כן יש המון קלטות.... המון, אבל שוב... הסיפור סבבה... יש נבל שלא ברור לי מי הוא (הבחור עם הפרצוף האכול מחומצה) משום מה הפאץ של כולם XOF ואני FOX, יש שתי ילדים שאני מחפש להציל וזהו. אין ממש סיפור במשחק. לפחות לא עד כמה שאני ראיתי בינתיים (לא סיימתי).
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

Laskin
Elder
הודעות: 24157
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 17 אוגוסט 2014, 13:29

אני עדיין לא אוהב משהו בMGS V ולא יכול להגיד מה בדיוק... אולי הסביבה ה"משעממת" יחסית... לדעתי החלקים שעיקריים של המשחק עוד לא נחשפו. או שאני מקווה שזה המצב :)

אבל עכשיו שהוכרז לPC - אני לא רואה שום סיכוי שאקנה אותו לPS4

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bling » 17 אוגוסט 2014, 13:32

swiss-the-engine כתב:כן יש המון קלטות.... המון, אבל שוב... הסיפור סבבה... יש נבל שלא ברור לי מי הוא (הבחור עם הפרצוף האכול מחומצה) משום מה הפאץ של כולם XOF ואני FOX, יש שתי ילדים שאני מחפש להציל וזהו. אין ממש סיפור במשחק. לפחות לא עד כמה שאני ראיתי בינתיים (לא סיימתי).


גם אני לא ממש מבין את כל העניין של FOX ההפוך וזה, גם לא שיחקתי ב PEACE WALKER שאמור להיות די משמעותי לכל מה שהולך שם, מוזר לי שקוג'ימה ביסס טיימליין כזה קריטי של הסדרה במשחק PSP שביחס לראשיים מן הסתם הוא די מעפן, אין לי ממש סבלנות לשחק בו ולהשלים את זה.
אני מקווה שגם לי כל העסק הזה בכלל יהיה מובן.

לאסקין, קצת בעיה שאתה לא יודע להגדיר מה אתה לא אוהב, הסביבה המדברית לטעמי דווקא די מהממת במיוחד עם מזג האוויר הדינאמי כמו סופות החול שראינו ומחזור יום-לילה, גם מגניב לראות שהם הכניסו טבע לשם והכל.

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5461
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 17 אוגוסט 2014, 13:47

למה לשחק בפיס וואלקר? בשביל זה יש לטס פליי.

אגב אתה לא קנית את המשחק?
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4453
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Death_119 » 17 אוגוסט 2014, 13:49

bling כתב:הקטע עם החרא של הסוסים שמסחרר פאקינג ג'יפ הוא בין רגעי הגיימפליי היותר מפגרים שראיתי, גם ביחס לשטויות הקומיות של מטאל גיר.
אבל חוץ מזה יפה לראות כמה פתוחה המשחקיות הסנדבוקסית, איך הוא תוקף בלילה והמשימה נראית ממש שונה עם ניתוק הגנרטור והתחמקות ממסוק עם זרקור, כמובן שה HIGHLIGHT היה להפיל מסוק עם מערכת ה FULTON, ענק :)

זה באמת הולך להיות משחק ה MGS הכי טוב מבחינת גיימפליי, חסר לקוג'ימה שלא יתן גם משימות מעניינות ומגוונות, ציפיתי לקבל משימה חדשה בגיימסקום ולא אותו דמו של E3 אבל עדיין זה נראה מעולה.

ואתה רוצה לאמר לי שהצלחת להבין מה שהולך שם או שהעדפת להתעלם ולהנות מהגיימפליי?
יפה שאתה נהנה אבל.

אני דווקא אהבתי את זה, זה סוד הקסם של הסדרה, ללכת לכיוון הביזאר והמשעשע. היו לא מעט קטעים כאילו לאורך כל המשחקים. אבל כמו שציינת הקפיצה לSand box אמיתי הוא מדהים. למרות שהמשחק הוא בהחלט לא משחק עולם פתוח בצורה שאני חשבתי, הוא דווקא יותר מזכיר את 4, זורקים אותך לזירה גדולה עם מטרה. לא מפה שפתוחה לך לחלוטין וברציפות כנראה.

בלי קשר, אני עוד שבועיים מקווה שאספיק לסיים את Dark Souls ואני פותח במרתון MGS הרביעי, הפעם אני מצרף גם את Peace Walker, Revengance וGround zeroes שעדיין חתום אצלי בארון מזה שלושה חודשים. יהיה ארוך ומעניין :D.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42044
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמים

הודעהעל ידי DrKeo » 17 אוגוסט 2014, 14:27

הדמו של מטאל גיר מדהים, לא יאומן איך במשחקים של קוג׳ימה אם אתה חושב שאולי אפשר לעשות משהו באמת אפשר לעשות את זה. הקטע עם המסוק והג׳יפ, פשוט מעולה.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24157
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 17 אוגוסט 2014, 14:36

bling כתב:
גם אני לא ממש מבין את כל העניין של FOX ההפוך וזה, גם לא שיחקתי ב PEACE WALKER שאמור להיות די משמעותי לכל מה שהולך שם, מוזר לי שקוג'ימה ביסס טיימליין כזה קריטי של הסדרה במשחק PSP שביחס לראשיים מן הסתם הוא די מעפן, אין לי ממש סבלנות לשחק בו ולהשלים את זה.
אני מקווה שגם לי כל העסק הזה בכלל יהיה מובן.

לאסקין, קצת בעיה שאתה לא יודע להגדיר מה אתה לא אוהב, הסביבה המדברית לטעמי דווקא די מהממת במיוחד עם מזג האוויר הדינאמי כמו סופות החול שראינו ומחזור יום-לילה, גם מגניב לראות שהם הכניסו טבע לשם והכל.


כבר היה על זה דיון בעבר כאן... אמרתי אז שזה שילוב של עלילה שלא נשמעת משהו בינתיים, ומשהו מאוד "גנרי" באווירה הכללית. שום דבר שיפוצץ לי את השכל... אפילו בMG: RISING התלהבתי יותר לפני שיצא :P
שוב, אני מנחש שזה בגלל ש"הצד השני" עוד לא נחשף. כל מה שראינו בטריילר הראשון, יש שם איזו מציאות מקבילה או סוד שטרם הסבירו, משהו... יש עוד סנייק, זה כבר די בטוח :)
הכי התלהבתי אחרי הטריילר הראשון...

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42044
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 17 אוגוסט 2014, 15:04

אני חושב שהמשחק הזה מתעסק בקו זמן הכי מעניין בהסטוריה של הפרנצ׳ייז.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4453
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Death_119 » 17 אוגוסט 2014, 16:06

DrKeo כתב:אני חושב שהמשחק הזה מתעסק בקו זמן הכי מעניין בהסטוריה של הפרנצ׳ייז.

ברור, בתקופה שהכל היה אפשרי, שאסטרונאוטים יהפכו לכדורי אש ענקיים עם פרצוף וסוסים יסחררו ג'יפים צבאיים. וכולם יחיו בהרמוניה בצבא אחד גדול שיכלול, עיזים ולוחמים חסרי מורא :D.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 17 אוגוסט 2014, 21:38

MGS5 נראה ממש מגניב.
אני כל כך שמח שהוא יוצא למחשב :D

מה שכן, קוג'ימה לקח לא מעט תלונות שיש לאנשים נגד "משחקים מודרניים" (ועל AC בפרט), או משחקי התגנבות לא "אמיתיים" והכנס אותם למשחק:
- ראייה דרך קירות.
- "free pass" כשמגלים אותך (בקטע שראו אותו בתוך הפח).
- להשלים משימה התגנבות בלי שרואים אותך, למרות שחלק מזה היה לירות במשהו שמתפוצץ.

הקטע עם הקופסא ממשיך להיות מטומטם נורא. הקטע שאף אחד לא רואה כשאתה גורם לאנשים ודברים לרחף להם באוויר (עם רעש של מטוס וצרחות של אנשים) עוד היה סתם משהו שאפשר להתעלם ממנו, אבל עכשיו מסתבר שעוד אפשר לנצל את זה נגד האויבים שלך ושזה הכל באמת קורה "פיזית" בעולם המשחק.

כל הדברים האלו באמת מגחיכים תלונות שיש על AC, או ספלינטר סל החדשים. כנראה שכל מה שצריך בשביל להתעלם מהדברים האלה, זה שיקראו לך קוג'ימה.
תמונה

Laskin
Elder
הודעות: 24157
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 17 אוגוסט 2014, 21:39

Death_119 כתב:ברור, בתקופה שהכל היה אפשרי, שאסטרונאוטים יהפכו לכדורי אש ענקיים עם פרצוף וסוסים יסחררו ג'יפים צבאיים. וכולם יחיו בהרמוניה בצבא אחד גדול שיכלול, עיזים ולוחמים חסרי מורא :D.


האמת שזה לגמרי החלק שהכי מעניין אותי... מה הרסיס בראש עשה לו, כל הקטע ה״נפשי״ שלו, ההזיות ואיך זה מתקשר לעלילה שאנחנו מכירים

Laskin
Elder
הודעות: 24157
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 17 אוגוסט 2014, 21:41

לא, שחר... כל מה שצריך זה שתהיה יפני (;
וברצינות, וזה עקבי לחלוטין עם שאר הסדרה.
זה לא משהו שפתאום עכשיו המציאו ובא משום מקום... ההומור וחוסר הריאליזם גם באלמנטים של ההתגנבות זה לגמרי בד.נ.א של הסדרה

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 17 אוגוסט 2014, 22:24

Laskin כתב:לא, שחר... כל מה שצריך זה שתהיה יפני (;
וברצינות, וזה עקבי לחלוטין עם שאר הסדרה.
זה לא משהו שפתאום עכשיו המציאו ובא משום מקום... ההומור וחוסר הריאליזם גם באלמנטים של ההתגנבות זה לגמרי בד.נ.א של הסדרה


זה ממש ממש ברור לי.
בגלל זה אני כל כך תמהה כל פעם מחדש מהביקורות נגד דברים במשחקי התגנבות אחרים, כמו AC וספלינטר סל החדשים יותר.

יכול מאוד להיות שהעובדה שהסדרה לא לוקחת את עצמה ברצינות, באופן קליני, עוזר לאנשים להתעלם מכל הדברים האלה.
אני חושב שבהתחלה היה קטע מדהים, שהדמות שאיתה היה סנייק נאמה לו נאום כתוב נורא, על זה שהאגדה צריכה לחזור ותעשה מה שמתחשק לך (שברור שכוון לשחקן ולא לסנייק) ונראה שהכל נעשה ברצינות גמורה וחצי דקה אחרי זה סנייק ביצע מהלך חרבון על כביש, כדי לגרום לזוג חיילים וג'יפ להיות משותקים. משחק של קצוות ובאמת שאהבתי את זה.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4453
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Death_119 » 17 אוגוסט 2014, 23:28

Nucleus_Dawn כתב:MGS5 נראה ממש מגניב.
אני כל כך שמח שהוא יוצא למחשב :D

מה שכן, קוג'ימה לקח לא מעט תלונות שיש לאנשים נגד "משחקים מודרניים" (ועל AC בפרט), או משחקי התגנבות לא "אמיתיים" והכנס אותם למשחק:
- ראייה דרך קירות.
- "free pass" כשמגלים אותך (בקטע שראו אותו בתוך הפח).
- להשלים משימה התגנבות בלי שרואים אותך, למרות שחלק מזה היה לירות במשהו שמתפוצץ.

הקטע עם הקופסא ממשיך להיות מטומטם נורא. הקטע שאף אחד לא רואה כשאתה גורם לאנשים ודברים לרחף להם באוויר (עם רעש של מטוס וצרחות של אנשים) עוד היה סתם משהו שאפשר להתעלם ממנו, אבל עכשיו מסתבר שעוד אפשר לנצל את זה נגד האויבים שלך ושזה הכל באמת קורה "פיזית" בעולם המשחק.

כל הדברים האלו באמת מגחיכים תלונות שיש על AC, או ספלינטר סל החדשים. כנראה שכל מה שצריך בשביל להתעלם מהדברים האלה, זה שיקראו לך קוג'ימה.

זה למעשה אבולוציה של הקרטון שפוגש בארונית של MGS2 :D.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bling » 18 אוגוסט 2014, 08:38

swiss-the-engine כתב:למה לשחק בפיס וואלקר? בשביל זה יש לטס פליי.

אגב אתה לא קנית את המשחק?

עזוב אותי עכשיו מלצפות שעות בגיימפליי של משחק PSP, בתכל'ס גם אין לי ציפיות ענקיות מהסיפור אחרי MGS2&4 (אל תתחיל DEATH), אני מקווה שיהיה מהנה או לפחות לא מופרך מדי, אבל זה בעיקר הגיימפליי, הבוסים, המשימות המגניבות וכל הטירוף שקוג'ימה מכין שם.

ולא קניתי אותו עדיין, אני מחכה לסייל, יש קונצנזוס עליו שהוא מעולה אבל אכן מרגיש כמו דמו, וזה לא בא לי לשלם 30$ לדמו.

DrKeo כתב:הדמו של מטאל גיר מדהים, לא יאומן איך במשחקים של קוג׳ימה אם אתה חושב שאולי אפשר לעשות משהו באמת אפשר לעשות את זה. הקטע עם המסוק והג׳יפ, פשוט מעולה.

לא הרגיש לך מוגזם גם בשביל מטאל גיר שחרא של סוסים מסחרר ג'יפ?
או שאישה דבוקה על קרטון מצילה אותך מזיהוי של חייל שהרגע ראה את הקופסא זזה?
לי זה היה נראה קצת מוגזם והקרטון בכלל OP לחלוטין וזה הורס את המכניקה הרבה יותר מאשר אם ההומור מוצלח או לא.

למזלי, אני לא באמת חייב להשתמש בזה ככה שאי אפשר להתלונן יותר מדי, מי שמפריע לו קופסת ביקיני (כמוני) לא חייב להשתמש בזה.
Nucleus_Dawn כתב:MGS5 נראה ממש מגניב.
אני כל כך שמח שהוא יוצא למחשב :D

מה שכן, קוג'ימה לקח לא מעט תלונות שיש לאנשים נגד "משחקים מודרניים" (ועל AC בפרט), או משחקי התגנבות לא "אמיתיים" והכנס אותם למשחק:
- ראייה דרך קירות.
- "free pass" כשמגלים אותך (בקטע שראו אותו בתוך הפח).
- להשלים משימה התגנבות בלי שרואים אותך, למרות שחלק מזה היה לירות במשהו שמתפוצץ.

הקטע עם הקופסא ממשיך להיות מטומטם נורא. הקטע שאף אחד לא רואה כשאתה גורם לאנשים ודברים לרחף להם באוויר (עם רעש של מטוס וצרחות של אנשים) עוד היה סתם משהו שאפשר להתעלם ממנו, אבל עכשיו מסתבר שעוד אפשר לנצל את זה נגד האויבים שלך ושזה הכל באמת קורה "פיזית" בעולם המשחק.

כל הדברים האלו באמת מגחיכים תלונות שיש על AC, או ספלינטר סל החדשים. כנראה שכל מה שצריך בשביל להתעלם מהדברים האלה, זה שיקראו לך קוג'ימה.

אכן, קוג'ימה הכניס שלל עזרים שאמורים להקל את המשחק, למזלך אתה לא חייב להשתמש באף אחד מהם אם אתה רוצה להיות הארדקור.
אני למשל ללא ספק אכבה את ההזדמנות השנייה שחייל מגלה אותך ונותן לך צ'אנס לנטרל אותו בהילוך איטי, כן אשאיר את הסימונים שהם די מקבילים לרדאר בסופו של דבר עם יתרונות וחסרונות לכל שיטה (ברדאר המיקום של האויב שאתה עוקב אחריו קצת פחות ברור מאשר לראות אותו דרך קיר, מצד שני יותר קל לראות מישהו שמגיע מאחוריך עם רדאר לעומת סימון שאתה כל הזמן צריך לשים לב לכל הכיוונים), הייתי שמח אם היתה אופציה לרדאר בכל זאת, אבל בסופו של דבר זה לא נורא כמו שחשבתי בהתחלה.

לא הבנתי איזה FREE PASS היה כשראו אותו בפח- שוב, זה עזר שאתה יכול לכבות ומומלץ שתעשה את זה אם אתה שחקן מטאל גיר טיפה מנוסה, גם ב TLoU יש ראיית WALL-HACK שהורסת את רוב המתח של המשחק, זה לא מנע ממני לכבות אותה, לעלות את הרמה ל HARD ולקבל חווית גיימפליי אינטנסיבית בטירוף.

לא הבנתי מה אתה רוצה בסעיף השלישי של להשלים משימת למרות שפיצצת משהו, איפה פה הבעיה אם לא גילו אותך? אתה רוצה שאם אתה מפוצץ גנרטור כל הבסיס יקפוץ עליך אוטומטית גם אם לא יודעים איפה אתה? כי זה לא היה גם במטאל גירים הקודמים ככה שאני לא מבין את הכוונה שלך.

אתה נטפל קצת לשטויות עם מערכת ה FULTON, הקטע של לפוצץ מסוק עם ג'יפ היה מגניב לחלוטין ורק הראה כמה יצירתיות יש בסדרה, העניין שהבלון עושה רעש של אויב (או עז) צורח זה למטרות הומוריסטיות בלבד, הרי אתה צריך להרדים את האויב כשאתה משתמש במערכת, אתה חושב שלא היה הגיוני אפילו יותר שהאויב היה מתעופף לו בשקט עם הבלון בלי שהוא צורח את נשמתו (הרי הוא מורדם)? ברור שכן, אבל הם עשו אנמיציה מצחיקה שהאויב מתעופף במהירות של מטוס סילון, יכלו לעשות אנימציה אחרת חסרת רעש וזה היה אפילו הגיוני יותר ולא היית מתלונן, אבל זה רק להומור וחלק מהשטויות של הסדרה. (ולי כן הפריעו קצת דברים כמו החרא של הסוס או קופסת הביקיני, אבל הבלון זה באמת בקטנה וזה לא צריך להפריע לטעמי אם הם החליטו לעשות את זה מצחיק, סכ"ה מכניקה לגיטמית ולא משהו שמרגיש קצת זול כמו הקופסת ביקיני)

לא הבנתי איך הדברים הללו מגחיכים טענות כלפי AC או ספלינטר סל (בעיקר קונביקשן), במיוחד שלטעמי מגיימפליי שצפיתי מכל המשחקים הללו יש להם דרך ארוכה כדי לדגדג את מטאל גיר וגיימפליי ההתגנבות שלו, במיוחד UNITY שבסיסי להחריד מבחינת התגנבות לעומת מה שרואים פה.

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 18 אוגוסט 2014, 13:14

bling כתב:
למזלי, אני לא באמת חייב להשתמש בזה ככה שאי אפשר להתלונן יותר מדי, מי שמפריע לו קופסת ביקיני (כמוני) לא חייב להשתמש בזה.

אכן, קוג'ימה הכניס שלל עזרים שאמורים להקל את המשחק, למזלך אתה לא חייב להשתמש באף אחד מהם אם אתה רוצה להיות הארדקור.
אני למשל ללא ספק אכבה את ההזדמנות השנייה שחייל מגלה אותך ונותן לך צ'אנס לנטרל אותו בהילוך איטי, כן אשאיר את הסימונים שהם די מקבילים לרדאר בסופו של דבר עם יתרונות וחסרונות לכל שיטה (ברדאר המיקום של האויב שאתה עוקב אחריו קצת פחות ברור מאשר לראות אותו דרך קיר, מצד שני יותר קל לראות מישהו שמגיע מאחוריך עם רדאר לעומת סימון שאתה כל הזמן צריך לשים לב לכל הכיוונים), הייתי שמח אם היתה אופציה לרדאר בכל זאת, אבל בסופו של דבר זה לא נורא כמו שחשבתי בהתחלה.

לא הבנתי איזה FREE PASS היה כשראו אותו בפח- שוב, זה עזר שאתה יכול לכבות ומומלץ שתעשה את זה אם אתה שחקן מטאל גיר טיפה מנוסה, גם ב TLoU יש ראיית WALL-HACK שהורסת את רוב המתח של המשחק, זה לא מנע ממני לכבות אותה, לעלות את הרמה ל HARD ולקבל חווית גיימפליי אינטנסיבית בטירוף.

לא הבנתי מה אתה רוצה בסעיף השלישי של להשלים משימת למרות שפיצצת משהו, איפה פה הבעיה אם לא גילו אותך? אתה רוצה שאם אתה מפוצץ גנרטור כל הבסיס יקפוץ עליך אוטומטית גם אם לא יודעים איפה אתה? כי זה לא היה גם במטאל גירים הקודמים ככה שאני לא מבין את הכוונה שלך.

אתה נטפל קצת לשטויות עם מערכת ה FULTON, הקטע של לפוצץ מסוק עם ג'יפ היה מגניב לחלוטין ורק הראה כמה יצירתיות יש בסדרה, העניין שהבלון עושה רעש של אויב (או עז) צורח זה למטרות הומוריסטיות בלבד, הרי אתה צריך להרדים את האויב כשאתה משתמש במערכת, אתה חושב שלא היה הגיוני אפילו יותר שהאויב היה מתעופף לו בשקט עם הבלון בלי שהוא צורח את נשמתו (הרי הוא מורדם)? ברור שכן, אבל הם עשו אנמיציה מצחיקה שהאויב מתעופף במהירות של מטוס סילון, יכלו לעשות אנימציה אחרת חסרת רעש וזה היה אפילו הגיוני יותר ולא היית מתלונן, אבל זה רק להומור וחלק מהשטויות של הסדרה. (ולי כן הפריעו קצת דברים כמו החרא של הסוס או קופסת הביקיני, אבל הבלון זה באמת בקטנה וזה לא צריך להפריע לטעמי אם הם החליטו לעשות את זה מצחיק, סכ"ה מכניקה לגיטמית ולא משהו שמרגיש קצת זול כמו הקופסת ביקיני)

לא הבנתי איך הדברים הללו מגחיכים טענות כלפי AC או ספלינטר סל (בעיקר קונביקשן), במיוחד שלטעמי מגיימפליי שצפיתי מכל המשחקים הללו יש להם דרך ארוכה כדי לדגדג את מטאל גיר וגיימפליי ההתגנבות שלו, במיוחד UNITY שבסיסי להחריד מבחינת התגנבות לעומת מה שרואים פה.


איך אתה יודע שאפשר לכבות את האפשרות הזאת?
נחמד שנותנים אפשרויות לשחקנים. באמת אחלה רעיון.

אני נורא אהבתי את יכולת השמיעה בTLOU. אין לי מושג איך אפשר לשחק בלעדיה. נראה לי על גבול הבלתי אפשרי וסתם הופך את המשחק הקשה בעצמו למתסכל.
משחק התגנבות תלת מימדי, צריך יכולת לזהות את הסביבה שלך, מעבר למצלמה הרגילה. אם זה רדאר, או יכולת מוגבלת לראות מעבר לקירות. נראה לי שאחרת, זה סתם מתסכל. לכל הפחות, עדין לא ראיתי פתרונות עדיפים ואלגנטיים יותר.

היכולת של סנייק כמעט זהה ליכולת של המתנקשים בAC. אתה נכנס ל"מוד" מיוחד (בAC, זה ראיית הנשר ובMGS5 זה המשקפת) ומסמן אויבים, שאחר כך אתה יכול לראות מעבר לקירות.
הfree pass, זה שיש לך 10 שניות לכוון ולירות בחייל שגילה אותך, בהילוך איטי, בלי שהוא מגיב. בעצם, זה יותר זמן משיש לך להרוג חייל שמחפש אותך בתוך ערימת שחט בAC.
אתה אולי שכחת, אבל אני לא - כשהציגו את AC 4 היה קטע של משימת התנקשות באחת הערים והשחקן השלים אותה בדרך ה"התגנבותית", ע"י זה שהוא דאג שאף אחד לא יזהה אותו ובסוף ירה לעבר חביות נפץ, שהרגו את המטרה. AC4, כמובן, קיבל קיטונות של ביקורת על כך שהוא העז לקרוא ללירות על חביות נפץ התגנבות. בMGS5 השחקן יורה (עם נשק אוטומטי, ללא משתיק קול!) על גנרטור שהתפוצץ. מסיבה כלשהי, אף אחד לא חשב ללכת לכיוון היריות שנשמעו היטב והשחקן נותר חבוי. אף אחד לא חשב לבקר את זה.

אני לא נטפל לקטנות בכלל עם מערכת הFLUTON. כלומר, לא יותר מאנשים שנטפלים לשטויות כמו "איך אף אחד לא ראה את המתנקש קופץ לערימת השחט?". אתה טוען שזו סתם אנימציה משעשעת וחלק מההומור של המשחק ולכן זה בסדר. מסתבר שלא רק שאין לכך "תשלום" בצורת גילוי (נורא לא מציאותי ולא סביר, כמו שאוהבים להגיד על משחקים אחרים), אלא שאתה אפילו יכול להשתמש בזה לטובתך. כלומר, אם המסוק היה רואה את הג'יפ מרחף במהירות לכיוונו, ברור שהוא היה סוטה מהר ומתרחק ממנו, כדי למנוע התנגשות. הוא לא עשה את זה ובעצם מדובר ב"אובייקט" בעולם המשחק, שרק השחקן שם לב אליו, למרות שהוא מאוד בולט.
אני מסכים לגמרי שזה נורא מגניב ואני חושב שזה רעיון נהדר, עם ביצוע טוב מאוד. אני פשוט מתפלא שכל המקטרגים נגד דברים "לא הגיוניים" במשחקי התגנבות אחרים, מקבלים את זה בכיף. זה הכל.

שוב - התלונות שאתם טוען שהן קטנוניות, או נטפלות לקטנות, הן לא התלונות שלי. הן התלונות של כל שחקני ה"הארדקור", לכל משחק התגנבות אחר, לאלמנטים דומים מאוד לאלו שאנחנו רואים כאן (וראינו גם במשחקי התגנבות מוערכים בעבר).
אני לגמרי בסדר עם הדברים האלה, כי אני מבין שזו דרך נכונה לעצב את המשחק.

לא אמרתי דבר על כמה AC משחק התגנבות יותר טוב מMGS5. אין ספק שבMGS5 ההתגנבות הרבה יותר עמוקה, מאשר בAC:U. אני חושב שזה מאוד טבעי, כי הם משחקים בסגנונות שונים (כמו שההתגנבות בFC3 הרבה יותר עמוקה, מאשר בבאטלפילד 4, למרות שהם שני משחקים באותו הז'אנר). כלומר, ההתגנבות בAC לא בסיסית להחריד. היא פשוט יותר בסיסית, מאשר בMGS, כי זה משחק שונה. גם ההתגנבות בגירס לא בסיסית להחריד. היא פשוט לא קיימת, כי ככה בחרו לעצב את המשחק.
תמונה

Laskin
Elder
הודעות: 24157
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 18 אוגוסט 2014, 14:30

זה די פשוט - יש משחקים שמתגאים בזה שהם הכי ריאליסטיים, או שהטכנולוגיה בהם היא אמיתית או מתבססת על טכנולוגיה קיימת, ויש משחקים שהם מדע בדיוני.
בנוסף, יש משחקים שלוקחים את עצמם ברצינות, וכך עשו בכל ההסטוריה של הסדרה, ויש משחקים שלא.

אז כשמשחק משלב בין מד"ב לרצינות או בין ריאליזם לצחוק - זה בדר"כ מתקבל פחות יפה, וזה מובן.
לדעתי SPLINTER CELL אמור להיות די ריאליסטי ומציאותי, אבל זה לא מחייב, ואף פעם אני אישית לא באתי אליו בטענות... אבל אני כן יכול להבין את הטענות שעלו.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42044
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 18 אוגוסט 2014, 14:34

בלינג מעולם לא השתמשתי בקופסה באף משחק MG, אפילו לא במשחקים של שנות ה80 כך שזה לא ממש משנה לי. החרא של הסוס מפגר לגמרי אבל זה קוג'ימה, נשמע לי הכי קוג'ימה שיש.

בנושא הראיה דרך קירות שחר, זה בסדר גמור כי זה לא אוטומטי. את משקיע ומתצפת ומגלה את החיילים אחד אחד ואז הם גלויים לך. בדיוק כמו בקרייסס או FC1. זאת שיטה לגמרי הגיונית במשחק עולם פתוח, את משקיע בלתפוס עמדת תצפית ומחפש את האוייבים ולכן הפרס שלך הוא לראות אותם דרך קירות. זה לא אותו דבר כמו מוד צפיה דרך קירות בבמשחק לינארי לגמרי שאתה פשוט מקבל את זה ולא מדובר במכניקה עם RISK REWARD או עבודה שנדרשת בשביל זה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bozeman
Veteran
הודעות: 4911
הצטרף: 09 אפריל 2013, 06:37

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bozeman » 18 אוגוסט 2014, 19:10

הרגע הזה שיש לי כמה דקות לקרא קצת פה, ואז אני נכנס לנושא, רואה משפט של נדב כמו "החרא של הסוס מפגר" ומבין שא: אין לי זמן לקרא הכל להבין למה זה קשור. ב: זה MGS, כה שזה לא משנה, גם במשחק הכל לא קשור....
תמונה

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי bling » 18 אוגוסט 2014, 19:30

Nucleus_Dawn כתב:
איך אתה יודע שאפשר לכבות את האפשרות הזאת?
נחמד שנותנים אפשרויות לשחקנים. באמת אחלה רעיון.

אני נורא אהבתי את יכולת השמיעה בTLOU. אין לי מושג איך אפשר לשחק בלעדיה. נראה לי על גבול הבלתי אפשרי וסתם הופך את המשחק הקשה בעצמו למתסכל.
משחק התגנבות תלת מימדי, צריך יכולת לזהות את הסביבה שלך, מעבר למצלמה הרגילה. אם זה רדאר, או יכולת מוגבלת לראות מעבר לקירות. נראה לי שאחרת, זה סתם מתסכל. לכל הפחות, עדין לא ראיתי פתרונות עדיפים ואלגנטיים יותר.

היכולת של סנייק כמעט זהה ליכולת של המתנקשים בAC. אתה נכנס ל"מוד" מיוחד (בAC, זה ראיית הנשר ובMGS5 זה המשקפת) ומסמן אויבים, שאחר כך אתה יכול לראות מעבר לקירות.
הfree pass, זה שיש לך 10 שניות לכוון ולירות בחייל שגילה אותך, בהילוך איטי, בלי שהוא מגיב. בעצם, זה יותר זמן משיש לך להרוג חייל שמחפש אותך בתוך ערימת שחט בAC.
אתה אולי שכחת, אבל אני לא - כשהציגו את AC 4 היה קטע של משימת התנקשות באחת הערים והשחקן השלים אותה בדרך ה"התגנבותית", ע"י זה שהוא דאג שאף אחד לא יזהה אותו ובסוף ירה לעבר חביות נפץ, שהרגו את המטרה. AC4, כמובן, קיבל קיטונות של ביקורת על כך שהוא העז לקרוא ללירות על חביות נפץ התגנבות. בMGS5 השחקן יורה (עם נשק אוטומטי, ללא משתיק קול!) על גנרטור שהתפוצץ. מסיבה כלשהי, אף אחד לא חשב ללכת לכיוון היריות שנשמעו היטב והשחקן נותר חבוי. אף אחד לא חשב לבקר את זה.

אני לא נטפל לקטנות בכלל עם מערכת הFLUTON. כלומר, לא יותר מאנשים שנטפלים לשטויות כמו "איך אף אחד לא ראה את המתנקש קופץ לערימת השחט?". אתה טוען שזו סתם אנימציה משעשעת וחלק מההומור של המשחק ולכן זה בסדר. מסתבר שלא רק שאין לכך "תשלום" בצורת גילוי (נורא לא מציאותי ולא סביר, כמו שאוהבים להגיד על משחקים אחרים), אלא שאתה אפילו יכול להשתמש בזה לטובתך. כלומר, אם המסוק היה רואה את הג'יפ מרחף במהירות לכיוונו, ברור שהוא היה סוטה מהר ומתרחק ממנו, כדי למנוע התנגשות. הוא לא עשה את זה ובעצם מדובר ב"אובייקט" בעולם המשחק, שרק השחקן שם לב אליו, למרות שהוא מאוד בולט.
אני מסכים לגמרי שזה נורא מגניב ואני חושב שזה רעיון נהדר, עם ביצוע טוב מאוד. אני פשוט מתפלא שכל המקטרגים נגד דברים "לא הגיוניים" במשחקי התגנבות אחרים, מקבלים את זה בכיף. זה הכל.

שוב - התלונות שאתם טוען שהן קטנוניות, או נטפלות לקטנות, הן לא התלונות שלי. הן התלונות של כל שחקני ה"הארדקור", לכל משחק התגנבות אחר, לאלמנטים דומים מאוד לאלו שאנחנו רואים כאן (וראינו גם במשחקי התגנבות מוערכים בעבר).
אני לגמרי בסדר עם הדברים האלה, כי אני מבין שזו דרך נכונה לעצב את המשחק.

לא אמרתי דבר על כמה AC משחק התגנבות יותר טוב מMGS5. אין ספק שבMGS5 ההתגנבות הרבה יותר עמוקה, מאשר בAC:U. אני חושב שזה מאוד טבעי, כי הם משחקים בסגנונות שונים (כמו שההתגנבות בFC3 הרבה יותר עמוקה, מאשר בבאטלפילד 4, למרות שהם שני משחקים באותו הז'אנר). כלומר, ההתגנבות בAC לא בסיסית להחריד. היא פשוט יותר בסיסית, מאשר בMGS, כי זה משחק שונה. גם ההתגנבות בגירס לא בסיסית להחריד. היא פשוט לא קיימת, כי ככה בחרו לעצב את המשחק.

אפשר לכבות את זה עוד מ GZ, ואם אני לא טועה ברמות הגבוהות מכבים לך בלי שתרצה כמה מהעזרים.
ב TLoU שיחקתי עם אוזניה וזה עבד בצורה מעולה, המשחק ממש לא עוצב סביב המצב שמיעה וזה מסודר ככה שלא יווצרו סיטואציות מתסכלות גם בלי להשתמש בזה, מן הסתם מתקדמים בזהירות ובודקים כל פינה וכו' אבל זה מה שיוצר המון מהמתח ולדעתי זה חצי מהכיף, גם ב TLoU אגב יש לך 2 רמות קושי נוספות מעל HARD שמצב השמיעה מנוטרל, כשעל הרמה הקשה ביותר גם יש לך CHECKPOINTS רחוקים מאוד ואני כבר ראיתי אנשים שמשחקים על הרמה הכי קשה שמתים במכה אחת (של אויב פשוט, לא קליקר) ועם פחות CHECKPOINTS על ה PLAYTHROUGH השני וחלק מספיק משוגעים לנסות על הראשון שלהם, אם אתה מספיק טוב וזהיר אתה יכול להסתדר יפה בלי זה, במיוחד על HARD שמביא לך יותר משאבים מ 2 הרמות שמעל, לא הרגשתי קושי או תסכול חוץ מכמה רגעי מפתח שעוצבו להיות קשים בלי קשר.

כאמור את ה FREE PASS אתה יכול לבטל וזה מה שאני מתכוון לעשות, זה באמת נובי לחלוטין, לא כל כך מבין את ההקבלה לערמת השחת ששומר רואה אותך קופץ אליה ולא מגיב לבין עזר שהכניסו שמביא לך לנטרל שומר שרואה אותך, יש דרך ב AC לגרום לשומרים להגיב כשהם רואים אותך סנטימטר מהם קופץ לערימת שחת? זה סוג של "עזר" שאפשר לבטל שהם לא מגיבים? אם לא אז אין ממש קשר.

אם לא שמת לב דווקא סנייק יורה עם אוטומט ומשתיק קול על הגנרטור והחיילים הגיבו בהתאם, שמעו פיצוץ גדול של גנרטור והלכו לבדוק את מקור הרעש, לא מבין מה עוד אפשר לבקש מהבחינה הזו.
ואתה צודק אני לא זוכר את הסרטון ההוא של AC4, אולי זה פשוט היה מטופש שהוא התגנב לאורך כל המשימה והיה לו קו ירי ישיר ובשביל הפוזה הוא ירה דווקא בחבית שהזעיקה את כל השומרים? לא יודע, אבל גם אם התלוצצו על זה (כי זה אכן נשמע מצחיק להתגנב למטרה ולהרוג אותה בסוף עם חבית נפץ) זה לא נשמע לי כזה ביג דיל, סכ"ה AC4 מאוד אהוב.

בקשר ל FULTON, אני לא רואה איך מסוק יכול להתחמק מהבלון בקטע שראינו, זה מסוק ובלון מגיע לעברו די מהר ממרחק קרוב מאוד מהקרקע, אין לו זמן להגיב, אני חושב שהקטע הזה יצירתי מאוד ואין קשר אם ברגיל חיילים לא שומעים אנימציה הומוריסטית של צרחות של עז או חברים שלהם כשאתה חוטף אותם, אולי ניסוי מעניין לבדוק יהיה האם הם מגיבים כשהם רואים חייל נחטף (כשהוא בגובה נמוך) בלי לראות את סנייק, אני משער שהם יגיבו בדיוק כמו שהמסוק היה מנסה להגיב אם יכל.

בקשר לתלונות על אלמנטים ממשחקי התגנבות אחרים, KEO הסביר יפה את הבדל בין WAL HACK שמופעל אוטומטית כמו בבאטמן או משחקים אחרים (למרות שאני אישית מת על באטמן ולא התלוננתי על זה, אבל אפשר להבין את מי שמחשיב את זה לקל מדי או OP זה באמת די נכון וההתגנבות בבאטמן קלילה מאוד גם על הרמה הכי קשה) לבין לעשות SPOT לאויבים, בסופו של דבר המשחק מאפשר לך בכל מקרה להיות הכי הארדקור שיש ככה שגם אם הוא "ניובי", אפשר לבטל הכל.

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 7013
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Klayman » 18 אוגוסט 2014, 20:48

MGS הוא הרבה יותר משחק התגנבות מAC. בAC רק עכשיו הוסיפו ''מקש התגנבות'' סופסוף, וגם ב4 ההתגנבות הייתה די בדיחה. אני מאוד נהנה ממשחקי AC לרוב, אבל לקרוא להם משחקי התגנבות זה עלבון לז'אנר.

יש עדות הרבה יותר מציקה לחוסר התגובה של השומרים בAC שקשה ''לתרץ'' בסרטון מE3:



תסתכלו בדקה ה6:22 ולעשר השניות שאחרי. הם אשכרה צועקים לו "Stop where you are!'' אבל הוא פשוט קופץ להם מעל הראש בעוד הם רוטנים ''I'm not" וזהו.. מה שנקרא ''יש גבול לכל תעלול''.

אז כן, אני חושב שלגמרי צריך לסספנד הרבה במשחקי התגנבות - אבל עד גבול מסוים. גם בהיטמן האחרון אפשר לראות דרך קירות (למרות שהיכולת מוגבלת אם משחקים ברמה נורמלית), אבל הוא עדיין משחק התגנבות מטורף ואולי אחד הכי טובים ששיחקתי אי פעם.
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?

סמל אישי של המשתמש
Nucleus_Dawn
Sage
הודעות: 9539
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:32

Re: Metal Gear Solid - הנושא הרשמי

הודעהעל ידי Nucleus_Dawn » 18 אוגוסט 2014, 23:18

לא אמרתי לרגע שום דבר לגבי מי מהמשחקים מציג משחקיות התגנבות עדיפה/יותר טובה/יותר עמוקה/יותר משוכללת.

כל מה שאני אומר זה שאנחנו רואים "בעיות" (אני לא רואה באלמנטים הללו בעיות) כמעט זהות בשני המשחקים, כאשר במקרה של MGS התגובות הן "קוג'ימה הזה. הוא כל כך קוג'ימה. איזה גאון. וזה משעשע. מת למשחק הזה" ובמקרה של AC זה "נו באמת. זו הבעיה עם משחקים מודרניים. הכל מחורבן וקקי ואיך הם מעזים בכלל?!?!?!?".

בלינג, לא משנה כמה תנסה לתרץ ולהסביר, עדין אנחנו רואים את אותן המכאניקות בשני המשחקים, מבוצעות בצורות מאוד דומות ותגובות שונות בתכלית ממך ומקהילה רועשת וקטנה של מקטרגים.
המסוק בסרטון היה יכול להתחמק בקלילות מהבלון שעלה באיטיות רבה לכיוונו (בלי לדבר על כך שזה לא משנה, כי אף אחד בעולם המשחק לא מכיר בקיום של הבלון הזה). הוא גם היה יכול לזהות אותו בשניה שבו הוא הופיע (בכל זאת, בלון ענק שמופיע כמה מטרים מתחתיו וג'יפ שמרחף איתו). העובדה היא שכל האנשים מסביב לא מתייחסים בשום צורה לבלון העצום שמופיע משום מקום וגם אפשר להשתמש בזה באופן פעיל נגדם.
אין לי שום בעיה עם זה ואני חושב שזה אחלה לגמרי. עם הקטנוניות שלך כלפי דברים אחרים, במשחקים אחרים, ציפיתי שכן תהייה לך בעיה עם דברים כאלה.

קליימן, MGS אכן הרבה יותר משחק התגנבות מAC. עוד יותר מדגיש כמה התלונות על הדברים הזהים בשני המשחקים תמוהות. מה שראית בסרטון, זה משהו שכבר התייחסתי אליו - לוקח זמן לשומר לעבור למצב "מרדף" בAC. ככה הזיהוי של השחקן מעוצב בסדרה מראשיתה. זה אכן פחות מציאותי, אבל זו בהחלט דרך הגיונית לעצב משחק (ולמעשה דומה מאוד לכך שמישהו בMGS רואה קופסא עם רגליים ולא יורה בה, כמו שזה שלוקח לאנימציה של חיפוש בקופסא זמן מקביל לזה שלוקח לשומרים בAC כמה שניות לבדוק ערימת שחט חשודה).
זו הדרך שבה המשחק מעוצב ואין שמץ של ספק שהיא הרבה פחות "מגוחכת" מדברים שרואים בהרבה משחקי התגנבות רציניים הרבה יותר וזה כולל את הדרך שבה הסביבה מגיבה לבלון עצום שמופיע משום מקום (וצרחות אימה של חיילים וקול של מטוס סילון) בMGS5. אם "יש גבול לכל תעלול", אז בMGS5 הגבול כל כך רחוק, שהוא נקודה.

נדב, אני יודע שהראייה דרך קירות היא בסדר גמור. זה מה שאני אומר, באופן עקבי, לגבי הרבה משחקים (בבטמן הראשון זה באמת היה OP, אבל זה שופר במשחק השני, ע"י הגבלת המרחק שבו אתה רואה במצב הזה). מה שאני אומר, זה שהתלונות נגד המכאניקה הזאת, שצצות במקרים של משחקים רבים, שעושים בה שימוש, לא צצות במקרה של MGS5. זו איפה ואיפה. לא שום דבר מעבר.
אגב, גם בAC זה לא אוטומטי (חייב לסמן אויבים כדי לראות אותם, בשביל להמשיך לראות אותם אחרי שאתה יוצא ממצב ראיית הנשר, שבלתי אפשרי לשחק איתו דלוק). בעצם, מעבר להסבר בתוך עולם המשחק (חוש מיוחד של מתנקשים מסוימים, לעומת משקפת טקטית), אין ממש הבדל בביצוע של המכאניקה הזאת בשני המשחקים.
בTLOU, המכאניקה כבר מאוד שונה. היא מוגבלת במרחק (כמו בבטמן) וגם מבוססת על שמיעה, כך שאם אויב לא זז, אתה לא תראה אותו בכלל. היא גם הרבה יותר "הארדקור", שכן היא לא נגררת למצב הראייה הרגיל של המשחק ואם אויב זז אחרי ששמעת-ראית אותו, כבר לא תדע מה המיקום המדויק שלו.
ועוד דבר קטן - האפקט שאיתו רואים את האויבים דרך קירות מבוצע הרבה יותר טוב בMGS5 (וגם בTLOU), מאשר בAC. מסיבה כלשהי, בחרו פשוט לצבוע בAC את האויבים המסומנים (אדום לחייל, צהוב למטרה) ופשוט להציג אותם באופן מאוד ברור וחד. זה יוצר לא מעט מצבים שבהם האפקט פשוט מכוער ומציק בעין. לצערי, האפקט לא השתנה כל כך בUNITY.

לאסקין, ברור שAC הוא ברשימת המשחקים שהם מד"ב (יותר נכון להגיד שAC וMGS הם פנטזיה, אבל לא משנה), כן?
לגבי זה שMGS מעולם לא לקחו את עצמם ברצינות וAC כן, אני מסכים. יכול להיות שזו באמת הסיבה שהיחס כל כך מפלה, לאותן המכאניקות בדיוק. הדרך שבה המשחק מציג את עצמו לקהל, משנה את הדרך שבה הקהל מגיב לדברים היותר משונים/מגוחכים בו ולvideo game logic.
עם זאת, אני חושב שספציפית בAC4, המפתחים השתעשעו הרבה יותר עם הסיפור הmeta של הסדרה ועם כך שאתה משחק מפתח שהוא חלק מצוות איסוף המידע, עבור המשחק שבו אתה משחק.
תמונה


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 23 אורחים