DrKeo כתב:יש כאלה אבל כמו שאמרתי מקודם, 99.99% מהמשחקים לא תומכים. האמת שאני לא מכיר משחקים שתומכים בסטיק הימני חוץ מאשר קיד איקרוס ו-RE:R.
erezronen כתב:
קיד איקרוס, אם אני זוכר נכון, תומך בסטיק הימני רק כתחליף לסטיק השמאלי בשביל שמאליים.
אבל יש עוד עוד כמה משחקים שתמכו עד היום בסטיק הימני: שני המאנסטר האנטרים ו-Super Smash Bros. קופצים לי לראש. אני מאמין שמעכשיו יהיו לא מעט משחקים שיתמכו בו בעתיד (גם אם לא בלעדיים ל-New 3DS), שכן ה-install base יהפוך להרבה יותר גדול. בינתיים ידוע ש-Majora's Mask יתמוך בו כמו גם המשחק אקשן המוזר תואם Gears שהכריזו בדיירקט האחרון. בקיצור, היו כמה בעבר וסביר להניח שהם יילכו ויתרבו בעתיד.
מצד שני אני מסכים איתך לגמרי שעד כה זה לא ממש הפריע שאין משחקים כאלה, מלבד במעט מאוד משחקים שניסו לעשות FPS על ה-3DS. אני גם מאמין שזה שנינטנדו לא שמה סטיק ימני זה לא כי היא כושלת להבין מה גיימרים רוצים אלא בדיוק להיפך: היא יודעת שהרבה מאוד גיימרים "חדשים", שהם קהל היעד העיקרי לקונסולות הניידות שלה, לא מסתדרים עם שני סטיקים. זו שיטת שליטה שצריכה הסתגלות לא קצרה כדי להתרגל אליה. סטיק אחד הרבה פחות מפחיד ולא אתפלא אם בנינטנדו חשבו שהיעדר הסטיק הנוסף יביא להם יותר קהל מאשר הוא ירחיק. בהשוואה למכירות של הויטה - יש מצב שהם אפילו צדקו. אני מניח שזו גם הסיבה שה-C Stick נראה הרבה יותר כמו כפתור רגיל מאשר עוד אנלוג.
DrKeo כתב:עדין נראה שהמשתמשים שאתה מדבר עליהם הם פורטים מקונסולות שיש להן סטיק ימני, לא ממש כאלה שעוצבו ל3DS מראש. אולי יהיה טרנד כזה, אין לי מושג, אני פשוט חושב שזה לא פוגע בסוג המשחקים שמגיע ל3DS. גם מדובר בקונסולה חלשה למדי כך שאני לא חושב שהיא צריכה את המשחקים הללו של הקונסולות הביתיות שיהיו עליה די בזויים.
אגב, אני לא הייתי שם את הסטיק הימני כהצלחה או הכישלון של הויטה מול ה3DS, להזכירך לPSP גם לא היה סטיק ימני והוא כשל מול הDS באותה מידה. הבעיה היא בגישה של סוני שלא ממש מבינה שאנשים לא מחפשים לשחק אנצ'רטד באוטובוס, הם מחפשים לשחק פרופסור לייטון.
erezronen כתב:
כן, אבל הסטיק הימני הוא סימפטום של אותה מחלה: סוני מחפשת ליצור קונסולה ניידת שתהיה כמה שיותר דומה לביתית. נכון, ב-PSP לא היה אנלוג נוסף, כנראה מסיבות טכנולוגיות יותר מעיצוביות (הרי גם האנלוג היחיד שכן היה היה רחוק מלהיות מספק. ל-DS המקבילה באותה תקופה היה רק D-Pad. כנראה לא היה קל לכווץ סטיקים לקונסולות ניידות באותה תקופה), אבל זה לא באמת משנה. בשורה התחתונה אני כמובן מסכים איתך - משחקים ניידים מצליחים לא באמת מצריכים אנלוג שני. למעשה - אנלוג שני הוא חסם כניסה די משמעותי לקהל חדש, זו בדיוק היתה הנקודה שלי: ההחלטה לוותר עליו ב-3DS המקורי היתה, לדעתי, כדי לא להפחיד קהל קז'ואלי, ולא מתוך עיוורון לצורך של הגיימרים.
kririn כתב:אל תישכח שהגימפאד המקורי בPS1
זה בעצם שיפור מהSNES
סך הכל יותר אורגונומי ,ועוד 2 גפתורי גב ,היתר אותו הדבר
הם שינו את הD-PAD לרעה ,אבל לנינטנדו היה אז פטנט בתוקף על הD-PAD
DrKeo כתב:כמו תמיד הם לקחו דברים שנינטנדו עשו כבר ועשו עליהם איטרציה. השלט פס1 הוא שלט snes שנוח יותר להחזיק ושהוסיפו לו אקסטרה כפתורי כתף על השניים הקיימים.
לאסקין, זה שמשחק יתמוך בסטיק ימני לא אומר שהוא לא היה יוצא לקונסולה. זה סך הכל עזר שליטה והמשחקי 3ds מאוד פשוטים לרוב. נראה אם הסטיק הימני יהפוך למשהוא שהוא חובה בזמן הקרוב, אני בספק. גם במה שמשתמש בו היום הוא אופציונאלי לגמרי.
Nucleus_Dawn כתב:
אופציונאלי, מבחינת זה שהמשחק כן ירוץ. לא מבחינת זה שהוא יהיה שחיק.
מונסטר האנטר, למשל, פשוט לא עובד בלי סטיק נוסף.
Nucleus_Dawn כתב:
אופציונאלי, מבחינת זה שהמשחק כן ירוץ. לא מבחינת זה שהוא יהיה שחיק.
מונסטר האנטר, למשל, פשוט לא עובד בלי סטיק נוסף.
DrKeo כתב:כי זה פורט מקונסולה שיש לה סטיק ימני, בSSB למשל הוא סתם אופציה נוחה לבצע את הספשלים. המשחק היחיד שנוצר לקונסולה והוא באמת רוצה שתשתמש בסטיק הימני הוא RE:R.
DrKeo כתב:אני עדין לא חושב שזה סותר. לדוגמה GEOMTRY WARS שדורש סטיק ימני הוא משחק שמתאים בצורה בלתי רגילה ל3DS, בלי הסטיק אי אפשר באמת לעשות אותו כמו שצריך. האמת שאני לא בטוח אם יש גרסה ניידת שלו או לא אבל בלי סטיק ימני המשחק הזה יהיה נכה. כלומר סטיק ימני הוא לאו דווקא עניין של סיבוך. באותה מידה אפשר להגיד שעכשיו ל3DS יש 6 כפתורים (שני כתפיים ו-4 פנים) לעומת הגיימבוי שהיו לו רק 2 או לעומת האייפון שאין לו כלל. אם מעצבים משחק נכון הסטיק הימני הוא ברכה לא קללה. שלא נדבר על זה שנינטנדו היא זאת שבכלל המציאה אותו עם הכפתורי C בN64
DrKeo כתב:כי זה פורט מקונסולה שיש לה סטיק ימני, בSSB למשל הוא סתם אופציה נוחה לבצע את הספשלים. המשחק היחיד שנוצר לקונסולה והוא באמת רוצה שתשתמש בסטיק הימני הוא RE:R.
erezronen כתב:
בואו נעשה קצת סדר: Ultimate Monster Hunter 3, משחק ה-MH הראשון שיצא על ה-3DS, הוא פורט של משחק PSP. ל-PSP, כזכור, אין סטיק ימני. המשחק החדש, Monster Hunter 4, הוא אקסקלוסיבי ל-3DS ופותח במיוחד בשבילו, ככה שהוא כלל לא פורט.
שני המשחקים פותחו מראש לפלטפורמות עם סטיק אחד, והמפתחים הוסיפו אופציה להשתמש בעוד אחד עם ה-Circle Pad Pro או עם ה-New 3DS עכשיו. בכל מקרה, גם שחקנים שאין להם את התוסף או את הקונסולה החדשה הסתדרו עם המשחקים האלה טוב מאוד. סכמות השליטה האלטרנטיביות אמנם לא אידיאליות, אך בהחלט שחיקות.
DrKeo כתב:כי זה פורט מקונסולה שיש לה סטיק ימני, בSSB למשל הוא סתם אופציה נוחה לבצע את הספשלים. המשחק היחיד שנוצר לקונסולה והוא באמת רוצה שתשתמש בסטיק הימני הוא RE:R.
erezronen כתב:
ברור שיש משחקים "פשוטים" שמותאמים לשני סטיקים. זה לא משנה. בקרי משחק עם שני סטיקים עדיין מרתיעים המון המון אנשים. זה מחסום פסיכולוגי שהמון אנשים לא מצליחים להתגבר עליו בכלל, הם רואים שני סטיקים ואומרים מראש "אין סיכוי שאני אצליח להשתלט על הדבר הזה, אני מעדיף לוותר". אנחנו נוטים לשכוח את העניין הזה, אבל מספיק לתת לנסות ללא-גיימר לנסות להשתלט על FPS עם קונטרולר של קונסולה כדי לראות כמה הוא סובל ולהבין שאין שום מצב שבעולם שהוא יסכים לנסות לשחק עם שלטים כאלה שוב אלא אם כן הוא ממש אבל ממש ממש בעניין של גיימינג.
Laskin כתב:אני זוכר ששנים לא הסכמתי לשחק בFPS בגלל שאני מול הטלויזיה ולא הייתי מוכן להתרגל בכח לשליטה עם בקר (2 סטיקים מן הסתם) בז'אנר הזה.
התרגלתי, עכשיו קשה לי לדמיין את עצמי משחק בעכבר ומקלדת, למרות שאני עדיין חושב שזה אבסולוטית עדיף וקל יותר, בישיבה נורמלית על שולחן מחשב.
bling כתב:במשחקי מולטי פלייר אני עדיין לא מסוגל להשתמש ב 2 סטיקים לעומת הימים שלי במולטי תחרותי על ה PC, זה פשוט לא זה וחסר את האינץ' דיוק שהורס את כל הכיף מבחינתי של הכיוון.
עם סינגל זה לא ממש מעניין אותי ואני לא באמת צריך דיוק למילימטר, רוב הסיכויים שגם אם היתה לי אופציה של מקלדת ועכבר הייתי משחק על שלט במשחקי סינגל.
DrKeo כתב:אבל מצד שני לא היה לך בעיה לשחק במשחקים אחרים שלא דרשו כלל סטיק ימני. כלומר הנוכחות שלו לא הפחידה אותך אלה השימוש בו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 16 אורחים