אני מרגיש שיש פה המון דיסאינפורמציה מכוונת בדיון הזה, לכן אני כותב את דעתי, לא חייבים לקבל אותה והיא מבוססת על 10 שעות של משחק בBB, אחרי שעברתי שני בוסים ואני באזור החמישי או השישי של המשחק, אני אגע בכל הנקודות שעלו פה:
טכנית:
לא נתקלתי עד הנקודה הנוכחית של במשחק בשום בעיה טכנית, כלום, הFPS יציב על 30, אין באגים כמו שניסו לרמוז פה, גליטצ'ים, כלום. החוויה הטכנית שלי היתה מושלמת. שום בעיות מצלמה אמיתיות (קורה פעם בחמש שעות שאתה מסובב ורואה במקרה עמוד, לא שונה מכל משחק אחר), הדבר היחיד שראיתי זה בOld yarham (האזור בו אני נמצא עכשיו), בנקודה אחת במפה (פשוט צעד של הדמות), היה Stuttering של משהו שאני יכל להעריך של כ-300 מילי, אחרי זה זה נעלם, לא חזר בשום נקודה אחרת, לא פגע בחוויה ובטח לא בגיימפליי.
המשחק הוא המשחק הכי יפה שיש על הפס4 ובכלל כיום, גם בצד הטכני שלו הפרופר (אפקטים של Post processing, כמות הפוליגונים שמסתובבים לך על המסך בכל רגע נתון, כמות הפיסיקה שהולכת שם, רק לראות איך אתה יכל לשבור 100 כדים לאלפי חתיכות ברגע אחד ואין אפילו רתיעה קטנה של הFPS), או לראות 6 מפלצות עם פיסיקת בדים מדהימה, תוקפות אותך בו זמנית, כשברקע כל שפריץ של דם צובע את הסביבה ואת הדמות שלך, אין מילים.
From לטעמי עברו מבנוניות שאיפיינה אותם בדור הקודם לטופ העולם הטכני של ימינו. תוסיפו לכל זה כנראה את הArt הכי מעניין ומרשים שיש במשחק בשנים האחרונות אם לא איי פעם וקיבלתם נוסחא מנצחת. מעולם לא ראיתי משחק שכל כך הרבה אהבה הושקעה בכל גימור אבן ופסל בו, עד שלא יושבים ומשחקים במשחק ורואים את הסביבה קשה להאמין שמדובר במשחק שקיים ממשית בימינו. כל נקודה במשחק היא בגדר שיא אומנותי. רק על הצד הטכני אני ממליץ לכל אדם לקנות את המשחק, זו חוויה שהיא בגדר כמעט חוויה רוחנית.
גיימפליי:
אין שום קשר בין BB לקודמיו הרוחניים, כלום, From software היא כנראה החברה האמיצה בעולם, היא לקחה מותג, מצליח, עם קהל מעריצים שרק הלך וגדל, משחקים שזכו לביקורות מושלמות ופשוט - זרקה הכל לפח. רוצים להבין את גודל השינויים, אין כמו הקבלה בין משחקי Souls לBB כדי להבין את הסוגיה.
במשחקי Souls לשחקן יש למעשה שלושה נתיבים מרכזיים בגיימפליי, הוא יכל ליצור דמות של Tank, בדרך כלל אביר, הדמות תתאפיין במד חיים מאוד גדול (כי השחקן ישקיע בדרך כלל בחיים ובStrength), היא תחזיק נשקים מאוד כבדים שעושים המון נזק ומתאפיינים בזמן הנפה מאוד ארוך, ולכן כל התקפה צריכה להיות מחושבת, הדמות תחזיק מגן שיכל לעצור את רוב ההקפות הנקרות בפני השחקן ולספוג 3-4 מכות לפני שהStamina מתמצאת, היא לא תוכל להתחמק באמת כי השיריון שלה מאוד כבד והגלגולים התחמקות שלה יהיו איטיים וקצרי טווח. כלומר, צורת המשחק של השחקן היא הגנתית, אתה עומד בפני יריב, מקיף אותו לרוב לאחר שננעלת עליו, מגן מההתקפה הקרבה ואז מתקיף חזרה.
אפשרות אחרת היא דמות פחות כבדה, המשמעות - פחות חיים, כנראה יותר Stamina, אתה תעשה פחות נזק, אבל הוא יהיה יותר מהיר, גם בהנפות ובכמות ההתקפות שתוכל להחיל ברצף, יהיה מגן, הוא יעצור פחות התקפות אבל עדיין יהיה שמיש והקפיצות שלך הרבה יותר מגיבות ורחוקות. סגנון המשחק קצת משתנה, אתה מתזז יותר, מתחמק בגלגולים, אבל עדיין הבסיס הוא להסתובב ולחפש את ההזדמנות לתקוף.
אפשרות אחרונה היא מטיל קסמים, אתה משתמש בקסמים כדי לפגוע מרחוק ואז משתמש כנראה בDagger שיש לך להשלים עבודה, לא יהיה לך מגן (אתה תחזיק רוב הזמן שרביט או Pyro hand ביד השנייה) ולכן הדמות מבוססת על Range.
בBB זה אחרת. הדמות שלך היא אג'ילית בלבד, כלומר, היא מאוד מהירה, סגנון המשחק נגזר בלעדית מכלי הנשק שלך. אבל לא רק זה, אם ננעלת על דמות אין לך אפשרות להתגלגל הם החליפו את זה בStrafe, למה? גלגול במשחקי Souls מאפשר לך להתחמק, אבל הוא צעד הגנתי, אתה לא יכל לשלב אותו בהתקפה, הדמות מתגלגלת, קמה ורק אחרי זה אתה יכל להמשיך את ההתקפה, בBB ההתחמקות היא למעשה צעד התקפי, התחמקת, הגעת לנקודת תורפה של האוייב, אתה תוקף ישר, למעשה הם עשו ההפך, המהלך הפך להיות התקפי ולא הגנתי גרידא. אתה רוצה לתקוף? תגמע את המרחק בצורה נוחה עם הStrafe ותתקוף ישר. עצם השינוי הזה מעלה את קצב המשחק, הוא תזזיתי (לא משנה מה הבילד שבנית), אתה נתון להתקפות בלתי פוסקות ותוקף בעצמך. חשוב גם להזכיר כי הStrafe כבר לא עולה Stamina בעוד גלגול (אתה יכל להתגלגל אם אתה לא נעול על יריב) כן. למה? התקפי, כבר אמרתי?
אך לא כאן תם העניין, המשחק כבר לא מבוסס מגן כפי שהיה בעבר במרבית הבילדים, אתה מקבל By default אקדח, שלא כמו שנכתב למעלה שהרובה הוא מקבילה לקשת, הרובה למעשה כלי נשק שעוזר לך להמם את היריבים שמולך, איך? חלק מהיריבים (לא על כולם זה עובד ומכאן שיש צורך בניסוי ותעיה) ניתנים להימום על ידי רובה בשעה שהם מנסים לבצע התקפה מולך, הדבר מביא אותם למצב Staggering מקדימה ומאפשר לך בתזמון נכון עם כלי הנשק הMelee שלך, להסב המון נזק. חידוש שלא היה קיים בעבר, בSouls זה נכון שהייתה יכל לנסות לשבור הגנה עם המגן ואז לפתוח דמות להתקפה, כאן אתה ממש שובר התקפה, מצב חדש לחלוטין.
דרך אגב, הדבר לא נכון בלעדית רק לך, הבוס השני שפוגשים במשחק הוא ציד בדומה לך וגם הוא מנסה להמם אותך עם טכניקות זהות של רובה, גם הדמויות הרגיליות שמשתמשות ברובה לעולם לא יגיעו לבד, אלא יהיו חלק מחבורה של דמויות melee, בעל הרובה יהמם אותך בעוד הם ישלימו את המלאכה, קומבינציות שמעולם לא היו כדוגמאתן בסדרה עד היום.
אבל השינוי הכי גדול במשחק לטעמי הוא הLinkage והשימוש במודים השונים של כל כלי נשק. כל כלי נשק שאתה מחזיק הוא בעל שני מצבים, ארוך וקצר, כלי נשק במצב ארוך עלול גם להעלים לך את האקדח (תלוי בנשק) כך שצריך לדעת לעבור בין המצבים, הדבר משנה את צורת המשחק, כלי נשק קצר הוא מהיר, עושה פחות נזק ומכריח אותך להסתכן, למעשה כל יריב שאתה פוגש מתאים בתכלס לצורת משחק אופטימלית מסויימת, כלי נשק ארוך עושה יותר נזק, כל הנפה עולה לך המון ואתה יכל לבצע מקסימום, שתיים שלוש הנפות עם Stamina טיפוסית, מאפשר לך להיות יותר בטוח ומזכיר בתכלס את צורת המשחק המקורית של Souls, אם כי עדיין בקצב מהיר. כמו כן, אם עושים מעבר תוך כדי מהלומה עם מצב כלי הנשק, נוצר שרשור, הדמות שלך בעצם יוצרת קומבו אל מול היריב כדי להשאיר אותך לא פתוח להתקפה. כך שהמשחק למעשה מעודד אותך לעבור בין סגנונות משחק ולהתנסות. חידוש מאוד גדול בסדרה שעד היום הכריחה אותך לשחק דיי באותה צורה בהתאם לBuild.
גם כמות כלי הנשק ירדה (יש בסך הכל 14 בכל המשחק לעומת עשרות רבות בשני המשחקים הקודמים), למה? כי כל כלי נשק הוא בעל בידול משמעותי מאחר, מהירות, נזק התחלתי, סטטיסטיקות מוכרות כפי שהיה בעבר במשחקי Souls, אורך המצב המשני, האם תוכל להשתמש באקדח או נשק משני אחר ועוד... המשחק גם הוריד את עניין הWeight ומעודד אותך לעבור בין שני כלי נשק שונים בלי שום בעיה. כך לדוגמא אתה יכל להחזיק בHunter saw שהוא כלי נשק מאוד מהיר בטווח קרוב, אבל מאוד מוגבל בטווח הארוך שלו, ומצד שני בHunter axe שהוא המשלימה שלו בטווח הארוך. כמובן שיש עוד המון מקום לניסויים עם כלי נשק אחרים.
הריפוי השתנה, אתה מקבל מההתחלה 20 מנות דם, הן מאוד זמינות מול יריבים והריפואי עצמו הוא מאוד מהיר. למה? כי אתה אגרסיבי, אתה נפגע והמשחק מנסה לפצות על כך.
אחד השינויים הכי גדולים היא החזרת החיים לאחר פגיעה, נפגעת? אתה יכל להחזיר את החיים שאיבדת רק אם תהיה אגרסיבי ותנסה להתקיף, זה לשם עצמו משנה את כל הדינמיקה של המשחק מהעבר, שוב, התגוננות לעומת אגרסיביות. אתה חייב להסתכן כי יש לך שנייה שתיים במסגרתה תוכל להחזיר חלק מהחיים שאיבדת, כל מכה שתצליח לבצע תחזיר חלק מסויים, ומכאן יתרון ברור לכלי נשק קצרים בשל קצב ההנפות, אך גם הסיכון גדל. שחקן Souls ירגיש בעולם אחר לגמרי עם צורת הגיימפליי המדוברת.
יש עוד דברים רבים שאני רוצה לספר, על סינמטיות חדשה, מערכת קראפטינג חדשה של Runes (Blood Stones), השימוש בInsight, הקוהרנטיות בעולם, מבוכי הChalice והקואופ, העובדה שהמשחק מציב כל מיני אנקדוטות, מצב שחוטפים אותך פתאום, מצב שעושים לך Frenzy ועוד... יש עוד כל כך המון מכניקות חדשות שהם המציאו, אבל באמת שכבר כתבתי מגילה, זו רק טעימה מה היא החוויה החדשה שהעמידה From, והיא מדהימה.
ההמלצה שלי היא אחת, תקנו את המשחק, גם אם יש לכם חששות. מדובר בחווית הגיימינג הכי גדולה מזה שנים רבות, אתם חייבים זאת לעצמכם, וכן - המשחק שווה PS4 גם ב-2500 שקל.
לא קשור לעניין, אבל בגללכם נפסלתי כי צילמתי תמונה של משהו משוגע שצורח עליי ויורה עליי עם מכונת יריה עם נותבים מראש מגדל שעון, זה Bloodborne!!!
