Stick כתב:אבל השאלה היא לא האם צריך להתחזק במהלך המשחק או לא.
ברור שאם אתה לא קוראני עצבני אז אתה צריך להתחזק במהלך המשחק, בגלל זה המשחק נותן לך את האפשרות להתחזק.
השאלה (שנשאלה לפני איזה חודש.. אני לא מאמין שאנחנו עוד מדברים על זה) היא האם יש צורך בלחזור על עצמך שלא כחלק מהמשחק השוטף ולייצר לעצמך עוד נשמות בצורה מלאכותית (למעשה, גריינדינג) בשביל שתוכל לעבור איזורים מסוימים במשחק שאתה מגיע אליהם בזמן הנכון ובזרימה הטבעית של המשחק.
התשובה, לדעתי ועל פי הניסיון שלי ושל כל מי שאני מכיר ששיחק מספיק, היא לא. אתה מקבל את המשאבים הנדרשים על מנת להיות חזק במידה המתאימה לכל שלב במשחק על ידי הגעה טבעית אל אותו השלב כחלק מהשטף של המשחק ללא צורך בחזרה מלאכותית אחורה.
האם אתה יכול להתחזק יותר משאתה צריך ולהיות OP לשלב הנתון שבו אתה במשחק? חלקית. אתה יכול לעשות את זה רק בתחילת המשחק, כיוון שכבר בסביבות האמצע תגיע לאיזשהו שיא שממנו כבר לא תוכל להחזק באמת. בנוסף בלי להתקדם זה יקח לך הרבה יותר זמן מאשר בJRPG הממוצע (שלהבדיל מהמשחקים הללו, מצפה ומחייב אותך לעשות את זה) כיוון שהחיזוק המשמעותי ביותר הוא שדרוג הנשק ולא שדרוג הדמות, ובשביל לשדרג את הנשק אתה צריך עוד משאבים מלבד נשמות ומשאבים אלו קיימים רק באיזורים מסוימים (כלומר אם אתה עושה גריינדינג כשיש לך נשק +6, ככל הנראה עדיין לא הגעת לאיזור שיש בו את המשאבים על מנת להפוך את הנשק ל+7, ככה שבלי להתקדם לא תוכל לשדרג את הנשק - תוכל לשדרג רק את הדמות, ההתחזקות שלך תיהיה איטית יותר - הגריינדינג יהפוך לארוך מאוד).
"זרימה טבעית של משחק" או לא, זו לא היתה השאלה מעולם.
הדיון ההוא (שלא באמת קשור לדיון הנוכחי) התחיל מזה שבלינג דאג שהוא יאלץ לחזור שוב ושוב ושוב ושוב על אותם אזורים. ממגוון רחב של סיבות (הדרך שבה המשחק מעוצב, הצורך בגריינדינג, כשנתקעים בקיר וכן הלאה), הוא יצטרך לעשות את זה. בכל המשחקים של FROM יש רפטטיביות אדירה. לא רוצה להודות בכך שחלק ממנה נובע מכך שאתה צריך לאסוף משאבים מהאזור? שיהיה. לא משנה במיוחד.
הדיון הנוכחי שונה לגמרי. דודי טוען שמדובר במשחק מבוסס סקיל בלבד, כאשר יש שבריר אחוז מהשחקנים שבאמת מסוגלים להתמודד איתו בסקיל בלבד (שהם לא שונים מהשחקנים שמשתמשים בגליטצ'ים, כדי לסיים אותו בפחות משעה. הם פשוט שוברים את המשחק ומצליחים לעבור אותו, למרות שהם משחקים בצורה שעבורה הוא לא בנוי). 99.999 האחוזים האחרים, חייבים לשפר את הנתונים של הדמות שלהם.
שוב - אין שמץ של הבדל בין לשפר את הרמה של הנשק, לבין לשפר את הרמה של הדמות, מעבר לכך שבשלב כלשהו, אם תרצה להתחזק לפני בוס שנתקעת מולו (משהו שקורה לבערך כל שחקן של משחק FROM), לא תוכל לשפר את הנשק שלך יותר, בגלל הצורך בitem הייעודי לשיפור נשקים ותהייה חייב לשפר את הנתונים של הדמות שלך.
דודי, הדוגמא שנתת של Rom מצוינת. היא מוכיחה בצורה חד משמעית, שאתה מוכרח לשדרג את הנתונים של הדמות שלך. אחרת, טעות קטנטנה (בין אם שלך ובין אם היא נובעת מירידת FPS פתאומית, או סתם השתוללות של המצלמה, או סתם בגלל שהמשחק זורק עליך כמות בלתי סבירה של עכבישים בקרב הבוס הזה, שיכולים לזנק עליך מחוץ למה שהמצלמה מראה לך) תהרוג אותך.
תשדרג את החיים מספיק, אז תשרוד את ההתקפה, תוכל לרפא את עצמך ולהמשיך בקרב. לא תשדרג את החיים, תמות.
תשדרג את הנזק שלך מספיק? תוכל להרוג את הבוס, לפני שתענש על ידי המשחק (בין אם בגלל משהו שעשית, או סתם כי ככה). לא תשדרג? תמות, לפני שתספיק להוריד לבוס את כל החיים.
זה פשוט לא משחק של סקיל בלבד. הוא משלב בין היכולת של השחקן והנתונים של הדמות. למעשה, זה פחות או יותר ההגדרה של ARPG.
משחק של סקיל בלבד, הוא משחק שלא מאפשר לשחקן לשנות את הskill set של הדמות. יש לו כלים מוגדרים מההתחלה ועד הסוף והם סטאטיים. הדבר היחיד שמשתנה, זה השליטה של השחקן בכלים הללו, או הזמינות של הכלים (למשל, מתן גישה לנשקים חדשים, במהלך קמפיין FPS כלשהו).
BB, הוא לא משחק כזה. הוא משחק שמאפשר, מעודד ומכריח את השחקן לשפר את הנתונים הסטאטיסטיים שמשפיעים על היכולות של הדמות, כדי שהאתגרים שעומדים בפניו יהיו אפשריים.
זה מאוד פשוט. באמת שלא ברור לי הוויכוח הזה. BB הוא ARPG. הוא לא משחק פעולה. זה הכל.
יש גם ARPG שבהם האיזון שונה, כמו סקיירים, שבו החשיבות של שדרוג הנתונים של הדמות אפילו יותר גדולה מבמשחקי FROM.
דוגמא הפוכה היא ME2, שבו לסקיל של השחקן יש יותר חשיבות מאשר בBB.