נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3721
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swym » 20 מאי 2015, 15:38

מה שהכי עניין אותי זה שהיו לה יותר משחקים של 90 ב-2007 קצת אחרי שהקונסולה יצאה - אז קניתי אותה. זה שהתמיכה ממשיכה על פני עשור שלם זה פשוט בונוס לא צפוי.

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5461
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 20 מאי 2015, 15:40

לגבי דור קודם/דור הבא צריך לזכור שהמחיר הממוצע של משחק דור הבא גבוהה באופן משמעותי מאוד מאשר אותו המשחק על הדור הקודם.
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3721
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swym » 21 מאי 2015, 10:29

swiss-the-engine כתב:לגבי דור קודם/דור הבא צריך לזכור שהמחיר הממוצע של משחק דור הבא גבוהה באופן משמעותי מאוד מאשר אותו המשחק על הדור הקודם.

אתה מתכוון למחיר ממוצע לצרכן? או עלות פיתוח?

אגב, הוזכר פה קודם טטריס לניידים שמכר 100 מיליון - אבל אין חיה כזו. ה-100 מליון זה מכירות מצטברות של מותג טטריס במשך עשור, אבל בתקופה הזו יצאו לו כמה משחקים בורסיות שונות לפלטפורמות המובייל. לדחוף את כל הגרסאות האלו יחד למספר אחד זה בערך כמו לדחוף את כל הגרסאות של מותג GTA במשך עשור, מה שרק ממחיש כמה ההישג של GTA אפילו יותר מרשים.
וכשמסתכלים על המספרים אגב נראה ש-GTA V בדרך לעקוף את המכירות הכוללות של שני המשחקים הקודמים בסדרה. בקצב הזה אני אצטרך לאכול שני סומבררואים.

סמל אישי של המשתמש
swiss-the-engine
Sage
הודעות: 5461
הצטרף: 13 אפריל 2013, 22:36

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swiss-the-engine » 21 מאי 2015, 10:57

לצרכן^
"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
Benjamin Franklin

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42044
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 21 מאי 2015, 11:53

אני רק חייב לפתוח ולהגיד שזה ממש מצחיק זה שקפץ לסוויס העמוד ונהרס לו החץ :)

ובנושא, התמיכה של מיקרוסופט בקונסולה שלה ב3 שנים האחרונות שלה הייתה נוראית. בשנה סופר טובה היה להם פורצה (שהוא כותר שנתי ממילא) ומשחק AAA אחד. למשל ב2013 היה להם GEARS בלבד (פורצה היה רק לONE), ב2012 היה להם פורצה, והיילו בלבד וב-2011 היה להם פורצה וגירס 3. עם כל הכבוד פרנצ'ייז שנתי פלוס משחק AAA אחד בכל שנה ב3 שנים האחרונות של הקונסולה (וזה רק נעשה גרוע יותר מהיציאה של הONE מן התסתם, על זה אין באמת תלונות) זאת לא ממש תמיכה. אין מפיצה שמוציאה כל כך מעט משחקים בתעשיה, שלא נדבר על אחת שצריכה להחזיק קונסולה.

לסוני יש בעיה בפרישת משחקים שלהם, יכולה להיות להם שנה עם שני משחקים בקושי ושנה עם 8 בלעדיים, אבל הם בהחלט ממשיכים לתמוך בקונסולה שלהם בכל הכוח עד יומה האחרון. לדוגמה 2013, שנת המוות של הפס3 ויצאו 5 פרנצ'ייזים ענקיים (רצ'ט וקלאנק, GOW, משחק של דיוויד קייג', TLOU ו-GT6, ללא ספק חמישה מהגדולים שלהם) או בדור הקודם ו-GOW2 שיצא לפס2 אחרי שיצאה כבר הפס3. לא שאני מסכים עם זה, קצת רוצח את הדור הבא (שנתיים וחצי של יובש על הפס4 כדוגמה) אבל הדבר האחרון שאפשר להגיד על סוני הוא שהם לא תומכים בקונסולות שלהם. זה שמיקרוסופט שחררה שתי צואות ל360 אחרי המוות שלה או הופכת את TR למשחק קרוס פלטפורם, אני רואה את זה כשלילי דווקא לא כחיובי. עם כל הכבוד, למה בלעדי לONE צריך לסבול ממגבלות דור קודם של כותר קרוס ג'נריישן כשהקונסולה בת פאקינג שנתיים.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24157
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 21 מאי 2015, 12:01

ה-2 מליון עותקים שזה ימכור על ה-360 לא יהיו שווים את זה, לדעתי.
מניח שבE3 יגידו שהחליטו לעשות את זה משחק "דור הבא" כמו שצריך ולכן:
א. הוא נדחה ל2016
ב. גירסת ה-360 מבוטלת

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3721
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swym » 22 מאי 2015, 21:17

DrKeo כתב:עם כל הכבוד פרנצ'ייז שנתי פלוס משחק AAA אחד בכל שנה ב3 שנים האחרונות של הקונסולה (וזה רק נעשה גרוע יותר מהיציאה של הONE מן התסתם, על זה אין באמת תלונות) זאת לא ממש תמיכה.

הבעיה היא שמה שאתה קורא לו "3 השנים האחרונות של הקונסולה" הוא למעשה "השנה השביעית, שמינית, ותשיעית" של הקונסולה. להשוות את זה נניח ל-3 השנים האחרונות של הXbox או הGamecube שזכו לחצי מאורך החיים של ה-360 זו לא חוכמה. השאלה היא כמה קונסולות אחרות יש שקיבלו תמיכה לאורך עשור, לא כמה קונסולות יש שקיבלו אחלה תמיכה בשלוש השנים האחרונות שלהן שהן בעצם מיתרגמות לשנים 2-4 של הקונסולה...
חוץ מזה, מיקרוסופט תמכה בקונסולה עם עוד כותרים - אבל כמו שכתבתי עוד פעם הכותרים האלו היו כותרים שזרקו זין על שוק הcore שלה וניסו במקום זה לתפוס את השוק של משתמשי הWii. אם רק מיקרוסופט היו מקשיבים לי...

DrKeo כתב:לסוני יש בעיה בפרישת משחקים שלהם, יכולה להיות להם שנה עם שני משחקים בקושי ושנה עם 8 בלעדיים

זה לא בכוונה. יש להם פשוט הרבה מאד סטודיואים שלא יודעים לנהל לו"ז. הם בדרך כלל כן מכוונים למצע את השחרורים בהכרזות המקוריות שלהם, אבל אז תמיד בכל שנה שניה יוצא שאיזה 3 מתוך 4 משחקים גדולים נדחים.

סמל אישי של המשתמש
Death_119
Veteran
הודעות: 4453
הצטרף: 13 אפריל 2013, 20:04

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Death_119 » 22 מאי 2015, 22:05

בGiant bomb cast האחרון היה כמה פרטים ודעות מעניינים בדבר פרשת PT:
1) הם טענו שם ובצדק שטוב שהם הורידו את הדמו מהחנות, היה שם עניין של זכויות יוצרים בשימוש בדמות של נורמן ושקופיות שטוענות שיוצא משחק Silent hill חדש שבוטל, סוג של הטעיית צרכן.
2) הורדת האפשרות להוריד מחדש היא קצת נראית מוזרה לרוב האנשים, אבל הם חושבים שזה לגיטימי, במיוחד שאנחנו לא מודעים למחיר הכלכלי שהחברה צריכה לשלם לסוני כדי להמשיך להחזיק דמו למשחק שלא יהיה קיים. גם הטענה שהיה אפשר להוריד מהדמו את המידע הפירסומי בדבר הדמות של נורמן וSilent hill שלא יצא הוא מגוחך מאחר וזה היה דורש להשקיע משאבים מצד צוות פיתוח כדי לעשות את זה. קצת הזוי כשמדובר במוצר מת.
3) הדמו היה חינם, הם לא פגעו באיש, לעומת זאת לא פעם משחקים שאנשים שילמו עליהם ירדו משימוש, נתנו דוגמא את הMatrix online. עוד דוגמא שהם נתנו היא EA שמחתימה כל משתמש בלי שהוא יודע בחוזה שהיא רשאית לבטל את שירות האונליין בהתראה של 90 יום. חוקי לגמרי.
4) גם Steam עושים את זה, לא את המחיקה מהLibrary, אבל בהחלט את עניין הורדת משחקים שבעבר היה ניתן לרכוש.
5) עומד לעבור ביפן חוק שיהפוך את ההימורים לחוקיים. קונאמי מושקעת בהימורים יותר ולא פחות זמן היסטורית משהיא מושקעת במשחקים. הם כנראה הגיעו למסקנה כלכלית שקשה מאוד להרוויח בעולם המשחקים של ימינו לעומת להשקיע בעוד slot machines, העסק המרכזי שלהם. במיוחד שהם מפנטזים להפוך לשלדון אלדלסון של יפן. יש להם גם המון מכוני בריאות, הם כנראה גם יעשו מעבר לפורמט האוסטרלי של מכוני הבריאות שמשלבים הימורים. בקיצור, אין להם שום עניין בשוק ההפכפך ובקהל המעצבן של עולם משחקי הוידאו. אישית? אני מבין אותם, החלטה ניהולית נכונה.
6) לא אכפת להם מה הלקוחות בקרב קהל השחקנים יחשבו עליהם.
תמונה

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42044
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 23 מאי 2015, 01:09

swym כתב:הבעיה היא שמה שאתה קורא לו "3 השנים האחרונות של הקונסולה" הוא למעשה "השנה השביעית, שמינית, ותשיעית" של הקונסולה. להשוות את זה נניח ל-3 השנים האחרונות של הXbox או הGamecube שזכו לחצי מאורך החיים של ה-360 זו לא חוכמה. השאלה היא כמה קונסולות אחרות יש שקיבלו תמיכה לאורך עשור, לא כמה קונסולות יש שקיבלו אחלה תמיכה בשלוש השנים האחרונות שלהן שהן בעצם מיתרגמות לשנים 2-4 של הקונסולה...
חוץ מזה, מיקרוסופט תמכה בקונסולה עם עוד כותרים - אבל כמו שכתבתי עוד פעם הכותרים האלו היו כותרים שזרקו זין על שוק הcore שלה וניסו במקום זה לתפוס את השוק של משתמשי הWii. אם רק מיקרוסופט היו מקשיבים לי...


זה לא בכוונה. יש להם פשוט הרבה מאד סטודיואים שלא יודעים לנהל לו"ז. הם בדרך כלל כן מכוונים למצע את השחרורים בהכרזות המקוריות שלהם, אבל אז תמיד בכל שנה שניה יוצא שאיזה 3 מתוך 4 משחקים גדולים נדחים.

מדובר בשנה השישית, שביעית ושמינית, 2011 היא השנה השישית של הONE לא השביעית. מיקרוסופט ידעה שהיא לא מתכוונת להוציא קונסולה בקרוב ב2011 ועדין לא ממש עניין אותה להוציא משחקים בשלוש שנים הללו. היא קצת נטשה את הקונסולה. כן, הייתה יופי של תמיכה 5 שנים אבל זה טוב רק כשאתה נותן למכשיר שלך 5 שנות חיים. הבעיה הייתה בשיגור של הקינקט, הם אבדו פוקוס על הקור בגלל שהWII סנוורה אותם. אני מקווה שבדור הזה זה לא יקרה ואני גם משער שזה לא יקרה כי פיל ספנסר הוא פאקינג איש אדיר :)
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 26 מאי 2015, 11:50

הוויטצ'ר 3 כמובן תופס את המקום ראשון במצעד הבריטי אבל נתון מעניין זה שהוא עם הפתיחה הכי גדולה השנה, שזה אומר שהוא פתח יותר טוב גם מבאטלפילד הארדליין, ב 53% יותר טוב למען האמת, שזה ממש מרשים.
בנוסף הוא הראה עלייה של 608% לעומת השבוע הראשון של הוויטצ'ר 2, החלק הארי של המכירות הוא על הפס4 עם 63% (לא חושב שהם עוקבים אחרי דיגיטלי על ה PC)
Bandai Namco replace one No1 with another as ‘The Witcher III: Wild Hunt’ replaces ‘Project Cars’ at the top of the All Formats chart.

In terms of sales it smashes the week 1 sell through of ‘Battlefield Hardline’ by 53% to become the biggest debut week for a title in 2015 so far. It matches the debut position of ‘The Witcher 2: Assassins of Kings’, but ‘Witcher III’ also delivers an increase of 608% on the week 1 sales of its 2012 predecessor. Available across three formats, PS4 is the clear winner taking a 63% share.

http://www.chart-track.co.uk/?i=2136&s=1111

יורוגיימר נותנים מספרים מדוייקים יותר של החלוקה בין הפלטפורמות:
63 per cent of physical copies were sold on PlayStation 4, 32 per cent on Xbox One and five per cent on PC. Of course, the lion's share of PC sales will be digital (Chart-Track's data does not include download sales).

פער ענקי בין הגרסאות, שחקני ה ONE לא אוהבים משחקי RPG בעולם פתוח?

עוד נתון מעניין מיורוגיימר זה ש GTA5 לפס4 ול ONE שנמצא במקום השלישי כבר עבר את ה 5 מליון עותקים ב UK.
http://www.eurogamer.net/articles/2015-05-26-the-witcher-3-biggest-uk-launch-of-2015-so-far

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3721
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swym » 27 מאי 2015, 15:18

DrKeo כתב:מדובר בשנה השישית, שביעית ושמינית, 2011 היא השנה השישית של הONE לא השביעית. מיקרוסופט ידעה שהיא לא מתכוונת להוציא קונסולה בקרוב ב2011 ועדין לא ממש עניין אותה להוציא משחקים בשלוש שנים הללו. היא קצת נטשה את הקונסולה.

קודם רשמת "3 השנים האחרונות של הקונסולה", בגלל זה הבלבול.
אבל מיקרוסופט כן הוציאה משחקים. גם ב-2011 שציינת לרעה וטענת כאילו היו בה שני משחקים בלבד מיקרוסופט הפיצה בפועל את פורצה, גירס, היילו אניברסרי, the gunstringer, קינקט דיסנילנד, וקינקט ספורט 2 - זה יותר משחקים ממה שהיא הפיצה ב-2006 או 2009 למשל. וכל זה עוד לפני משחקי הארקייד שם מיקרוסופט הפיצה יותר משחקים מכל שנה קודמת.
ולכן מה שאתה מפספס הוא שהתמיכה של מיקרוסופט בקונסולה גם בשנים המאוחרות שלה היתה יחסית גבוהה. אלו פשוט לא הכותרים שמעניינים אותנו (או לפחות את רובנו) כגיימרים, ומיקרוסופט בחרה לעשות אחד על חשבון השני - ועל הבעיה הזו שלהם כבר כתבתי קודם.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42044
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 27 מאי 2015, 15:27

swym כתב:קודם רשמת "3 השנים האחרונות של הקונסולה", בגלל זה הבלבול.
אבל מיקרוסופט כן הוציאה משחקים. גם ב-2011 שציינת לרעה וטענת כאילו היו בה שני משחקים בלבד מיקרוסופט הפיצה בפועל את פורצה, גירס, היילו אניברסרי, the gunstringer, קינקט דיסנילנד, וקינקט ספורט 2 - זה יותר משחקים ממה שהיא הפיצה ב-2006 או 2009 למשל. וכל זה עוד לפני משחקי הארקייד שם מיקרוסופט הפיצה יותר משחקים מכל שנה קודמת.
ולכן מה שאתה מפספס הוא שהתמיכה של מיקרוסופט בקונסולה גם בשנים המאוחרות שלה היתה יחסית גבוהה. אלו פשוט לא הכותרים שמעניינים אותנו (או לפחות את רובנו) כגיימרים, ומיקרוסופט בחרה לעשות אחד על חשבון השני - ועל הבעיה הזו שלהם כבר כתבתי קודם.

מיקרוסופט הוציאה שני כותרי AAA בשלוש שנים שהובילו לONE כשאחד מהם היה פורצה שהוא כותר שנתי. גם סוני בשנים שקראנו להן זוועתיות הוציאו כל מני EYE OF JUDGMENT או כל מני משחקי MOVE חסרי כל ערך. אם היית רוצה לספור כל שטות שמיקרוסופט שמה עליה כסף ולא שווה כקליפת שום לגיימרים אז סוני הייתה אוכלת אותם בלי מלח עם כל מני משחקי PS EYE ופרנצ'ייזים שלא מעניינים גיימרים כמו סינג סטאר או BUZZ שיוצאת להם גרסה בערך כל שנה. ההבדל הוא שסוני המשיכה לתמוך בקונסולה שלה מבחינת AAA, עד יומה האחרון (אפילו קצת יותר מדי לטעמי). הם גם עשו משחקי MOVE, טריוויה או שירה טפשיים וגם המשיכו בתמיכה החזקה לפס3.

בשורה התחתונה מיקרוסופט זנחה את הגיימרים בשלוש שנים האלה. היי, יכול להיות שמיקרוסופט גם בדור הזה תלך בשליש האחרון של חייה של הקונסולה לטלביזיה וקינקט ותנטוש את הAAA גיימינג, אבל זאת לא הייתה בערך הנקודה המקורית? שמיקרוסופט נטשה את ה360 מבחינת כותרי AAA?
We're just normal men. We're just innocent men

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 27 מאי 2015, 21:50

כשלון של מיקרוסופט עם הסכם השיווק של וויצ'ר 3. גרסת הפס4 מוכרת פי 2 ועוד זה משחק הויצ'ר הראשון על הקונסולה של סוני כאשר ויצ'ר 2 היה על ה 360. על מה הם זרקו את הכסף? מה, היחס של גרסת הXB1 היה אפילו קטן יותר בלי ההסכם הזה? נראה מה יהיה המצב בארה"ב.

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3721
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swym » 28 מאי 2015, 10:42

DrKeo כתב:מיקרוסופט הוציאה שני כותרי AAA בשלוש שנים שהובילו לONE כשאחד מהם היה פורצה שהוא כותר שנתי.

אתה סתם מעוות את ההגדרה כדי שתתאים ל"משחקים שמתאימים לי", ואפילו אז טועה בספירה: ב-2011-2013 מיקרוסופט הוציאו ל"AAA נדב" שני משחקי גירס, שני משחקי פורצה, והיילו אחד (היילו 4, לא הרימייק). יש משחקי בררה לקינקט שאין מה אין מה לספור, אבל משחק כמו דאנס סנטרל זה בכל זאת משחק בפרופיל גבוה (*קצת* יותר ממשחקי סינגסטאר) שזוכה לתקציבי הפקה ושיווק עצומים - וזה משהו שמיקרוסופט החליטו שהוא בא על חשבון דברים אחרים.
למה? כי לדעתה היתה מספיק תמיכה בגיימרים מצד ג' בשנים האלו מצד אחד, והיא לא לקחה בחשבון את חוסר הרלוונטיות של שחקני הקזואל מצד שני. מן הסתם זו היתה טעות שעולה להם בדור הנוכחי, אבל במקביל מיקרוסופט העלתה את מינון ההפצה של משחקי הארקייד בצורה חסרת תקדים וגם מאלו אתה בוחר להתעלם - למרות שהיום משחקי ארקייד שברמת התוכן וההפקה שלהם עולים על משחקים שמיקרוסופט הוציאה בעבר לריטייל.
אבל בקריטריון של "תמיכה בקונסולה לאורך עשור" לא מסתכלים רק על משחקי הריטייל שמעניינים את נדב (מינוס אלה שהוא שכח מהם כי במילא לא היתה לו קונסולה בשנים האלו), ולא בוחרים שרירותית את שנים שש עד שמונה כי נדב החליט ככה. עצם העובדה שעכשיו כבר 2015 וקונסולה בת 10 זוכה למשחק כמו טומב ריידר זה חסר תקדים בתעשיית הקונסולות כשזה מגיע לתמיכה ארוכת טווח. למעשה זה כל כך חסר תקדים שכולם כאן מחכים ומצפים שהיא כבר תכריז על ביטול הגירסה הזו.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42044
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 28 מאי 2015, 12:01

swym כתב:אתה סתם מעוות את ההגדרה כדי שתתאים ל"משחקים שמתאימים לי", ואפילו אז טועה בספירה: ב-2011-2013 מיקרוסופט הוציאו ל"AAA נדב" שני משחקי גירס, שני משחקי פורצה, והיילו אחד (היילו 4, לא הרימייק). יש משחקי בררה לקינקט שאין מה אין מה לספור, אבל משחק כמו דאנס סנטרל זה בכל זאת משחק בפרופיל גבוה (*קצת* יותר ממשחקי סינגסטאר) שזוכה לתקציבי הפקה ושיווק עצומים - וזה משהו שמיקרוסופט החליטו שהוא בא על חשבון דברים אחרים.
למה? כי לדעתה היתה מספיק תמיכה בגיימרים מצד ג' בשנים האלו מצד אחד, והיא לא לקחה בחשבון את חוסר הרלוונטיות של שחקני הקזואל מצד שני. מן הסתם זו היתה טעות שעולה להם בדור הנוכחי, אבל במקביל מיקרוסופט העלתה את מינון ההפצה של משחקי הארקייד בצורה חסרת תקדים וגם מאלו אתה בוחר להתעלם - למרות שהיום משחקי ארקייד שברמת התוכן וההפקה שלהם עולים על משחקים שמיקרוסופט הוציאה בעבר לריטייל.
אבל בקריטריון של "תמיכה בקונסולה לאורך עשור" לא מסתכלים רק על משחקי הריטייל שמעניינים את נדב (מינוס אלה שהוא שכח מהם כי במילא לא היתה לו קונסולה בשנים האלו), ולא בוחרים שרירותית את שנים שש עד שמונה כי נדב החליט ככה. עצם העובדה שעכשיו כבר 2015 וקונסולה בת 10 זוכה למשחק כמו טומב ריידר זה חסר תקדים בתעשיית הקונסולות כשזה מגיע לתמיכה ארוכת טווח. למעשה זה כל כך חסר תקדים שכולם כאן מחכים ומצפים שהיא כבר תכריז על ביטול הגירסה הזו.

דנס סנטרל לא רלוונטי כי דברנו על תמיכה בקונסולה לנו, לגיימרים של AAA (שאם בא לך לקרא להם נדב תקרא להם נדב), באותה מידה הם יכלו לעשות סדרות טלביזיה לXBOX TV ולהוציא אפס משחקים וזאת עדין הייתה תמיכה, פשוט לא אחת רלוונטית. מיקרוסופט הרגה את ה360 בשלוש שנים האלה לגיימרים, אתה בעצמך אמרת שהם הוציאו 6 משחקים ב3 שנים שחצי מהם זה פורצה שזאת כמות כל כך פתטית שאנחנו שורפים את סוני על זה כרגע.

בקיצור, מבחינת הגיימרים ה3 שנים האחרונות של ה360 היא הייתה מתה במים, מכרתי אותה ב2011 ואפילו לא היה לי דגדוג קליל של חרטה כי פשוט לא היה מה לשחק עליה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3721
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swym » 29 מאי 2015, 21:28

DrKeo כתב:דנס סנטרל לא רלוונטי כי דברנו על תמיכה בקונסולה לנו, לגיימרים של AAA (שאם בא לך לקרא להם נדב תקרא להם נדב), באותה מידה הם יכלו לעשות סדרות טלביזיה לXBOX TV ולהוציא אפס משחקים וזאת עדין הייתה תמיכה, פשוט לא אחת רלוונטית. מיקרוסופט הרגה את ה360 בשלוש שנים האלה לגיימרים, אתה בעצמך אמרת שהם הוציאו 6 משחקים ב3 שנים שחצי מהם זה פורצה שזאת כמות כל כך פתטית שאנחנו שורפים את סוני על זה כרגע.

בקיצור, מבחינת הגיימרים ה3 שנים האחרונות של ה360 היא הייתה מתה במים, מכרתי אותה ב2011 ואפילו לא היה לי דגדוג קליל של חרטה כי פשוט לא היה מה לשחק עליה.

דנס סנטרל הוא משחק ריטייל עם הפקה של AAA, ולכן אולי עדיף לקרוא למשחקים שאתה בוחר סלקטיבית "משחקים של נדב" - זה הרי מסתדר גם עם זה ששכחת חצי מהמשחקים שההית בעצמך מקטלג כ"לגיימרים". אבל כל מה שאתה טוען מעבר לניואנס הזה הוא בדיוק מה שאני טענתי קודם: התמיכה של מיקרוסופט בקונסולה סובבת עשור שלם וזה דבר כמעט חסר תקדים, פשוט החל מיציאת הקינקט ובשנים הרעות של דון מאטריק היא קצת זנחה את הcore gamers לטובת רדיפה אחרי קהל הWii. אבל עדיין (בזכות תמיכה מצד ג') היו הרבה יותר משחקים לגיימרים בשנה השישית עד העשירית לחיי ה-360 בהשוואה לכל קונסולה שקדמה לה.
(חוץ מזה, ה-360 שמכרת ב-2011 זכתה למיטב זכרוני לבאן מהאקסבוקס לייב - מה שדי הופך אותה למשקולת נייר כי חצי מהפונקציונליות של המכשיר היא בלייב)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42044
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 29 מאי 2015, 21:49

swym כתב:דנס סנטרל הוא משחק ריטייל עם הפקה של AAA, ולכן אולי עדיף לקרוא למשחקים שאתה בוחר סלקטיבית "משחקים של נדב" - זה הרי מסתדר גם עם זה ששכחת חצי מהמשחקים שההית בעצמך מקטלג כ"לגיימרים". אבל כל מה שאתה טוען מעבר לניואנס הזה הוא בדיוק מה שאני טענתי קודם: התמיכה של מיקרוסופט בקונסולה סובבת עשור שלם וזה דבר כמעט חסר תקדים, פשוט החל מיציאת הקינקט ובשנים הרעות של דון מאטריק היא קצת זנחה את הcore gamers לטובת רדיפה אחרי קהל הWii. אבל עדיין (בזכות תמיכה מצד ג') היו הרבה יותר משחקים לגיימרים בשנה השישית עד העשירית לחיי ה-360 בהשוואה לכל קונסולה שקדמה לה.
(חוץ מזה, ה-360 שמכרת ב-2011 זכתה למיטב זכרוני לבאן מהאקסבוקס לייב - מה שדי הופך אותה למשקולת נייר כי חצי מהפונקציונליות של המכשיר היא בלייב)

דנס סטנרל הוא משחק לפריחות בנות 14, לא לגיימרים. כלומר באמת בן אדם, קצת תום לב. מיקרוסופט נטשה את הגיימרים החל מ2011, אין דרך אחרת להסתכל על זה. אתה רוצה להאשים את דון מטריק? אחלה, גם אני מאשים אותו. בדיוק בגלל זה אמרתי שאני בספק שעם פיל ספנסר זה יקרה. אבל לחיות בסרט שמיקרוסופט נתנה תמיכה לגיימרים החל מ2011? לא היה ולא נברא.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3721
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swym » 31 מאי 2015, 13:16

DrKeo כתב:דנס סטנרל הוא משחק לפריחות בנות 14, לא לגיימרים. כלומר באמת בן אדם, קצת תום לב. מיקרוסופט נטשה את הגיימרים החל מ2011, אין דרך אחרת להסתכל על זה. אתה רוצה להאשים את דון מטריק? אחלה, גם אני מאשים אותו. בדיוק בגלל זה אמרתי שאני בספק שעם פיל ספנסר זה יקרה. אבל לחיות בסרט שמיקרוסופט נתנה תמיכה לגיימרים החל מ2011? לא היה ולא נברא.

כלומר, אתה בעצם חוזר פה על כל מה שאמרתי מההתחלה לפני שהתחלת להתווכח עם זה עם טיעונים לא קשורים? איך עצם העובדה שדנס סנטרל הוא משחק לבנות 14 סותר את העובדה שמדובר במשחק עם הפקת AAA?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42044
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 31 מאי 2015, 13:18

swym כתב:כלומר, אתה בעצם חוזר פה על כל מה שאמרתי מההתחלה לפני שהתחלת להתווכח עם זה עם טיעונים לא קשורים? איך עצם העובדה שדנס סנטרל הוא משחק לבנות 14 סותר את העובדה שמדובר במשחק עם הפקת AAA?

1) דאנס סנטרל הוא לא משחק עם הפקת AAA, אנצ'רטד זה משחק עם הפקת AAA. אפילו ביחס לגיטר הירו לא מדובר בהפקה גדולה.
2) הטיעון הוא פשוט, מיקרוסופט זנחה את הפקות הAAA לגיימרים בשלוש שנים האחרונות של ה360 והלכה על זול, קז'ואלי ורווחי. כן, אשמת דן מטריק, אבל עדין זה מה שמיקרוסופט עשתה.
3) המכירה של ה360 נבעה מזה שלא היה לי אונליין, החוסר אכפתיות לזה שאין לי 360 יותר נבעה מזה שלא יצא לה משחק אחד שעניין אותי במשך אותן 3 שנים חוץ מאשר גירס 3.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3721
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swym » 31 מאי 2015, 14:02

DrKeo כתב:1) דאנס סנטרל הוא לא משחק עם הפקת AAA, אנצ'רטד זה משחק עם הפקת AAA. אפילו ביחס לגיטר הירו לא מדובר בהפקה גדולה.
2) הטיעון הוא פשוט, מיקרוסופט זנחה את הפקות הAAA לגיימרים בשלוש שנים האחרונות של ה360 והלכה על זול, קז'ואלי ורווחי. כן, אשמת דן מטריק, אבל עדין זה מה שמיקרוסופט עשתה.
3) המכירה של ה360 נבעה מזה שלא היה לי אונליין, החוסר אכפתיות לזה שאין לי 360 יותר נבעה מזה שלא יצא לה משחק אחד שעניין אותי במשך אותן 3 שנים חוץ מאשר גירס 3.

1) כן הוא כן. לא כל משחק AAA הוא אנצ'רטד, ודאנס סנטרל 3 עולה ברמת ההפקה שלו על הרבה מאד משחקי AAA בכל הפרמטרים (מאיכות הגימור, דרך עלויות ההפקה בפועל, ועד למסע יחסי הציבור שלו).
2) הטיעון שלי היה פשוט "מיקרוסופט המשיכה להשקיע ב-360 באופן שוטף במשך עשור שלם, והקונסולה זכתה לקטלוג משחקים בלתי נתפס גם בשנים המאוחרות שלו". אתה בחרת להתעלם ממה שכתבתי ולתקוף טיעון אחר שפשוט לא קיים - כזה שאני בעצמי שללתי עוד קודם
3) עשה לי טובה... הרי לא יכולת לצפות מראש איזה משחקים יהיו לגיימרים שלוש שנים קדימה כשמיקרוסופט בקושי מכריזה עליהם שנתיים קדימה. מכרת אותה ברגע שהבנת שאין לך יותר יכולת לשחק אונליין וציינת בזמנו במפורש שזו הסיבה למכירה. אתה יכול להתלונן שלא מצאת הצדקה לקנות קונסולה נוספת, אבל אנחנו חוזרים לזה שמה שזה כלל לא רלוונטי למה שאני כתבתי.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42044
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 31 מאי 2015, 14:32

swym כתב:1) כן הוא כן. לא כל משחק AAA הוא אנצ'רטד, ודאנס סנטרל 3 עולה ברמת ההפקה שלו על הרבה מאד משחקי AAA בכל הפרמטרים (מאיכות הגימור, דרך עלויות ההפקה בפועל, ועד למסע יחסי הציבור שלו).
2) הטיעון שלי היה פשוט "מיקרוסופט המשיכה להשקיע ב-360 באופן שוטף במשך עשור שלם, והקונסולה זכתה לקטלוג משחקים בלתי נתפס גם בשנים המאוחרות שלו". אתה בחרת להתעלם ממה שכתבתי ולתקוף טיעון אחר שפשוט לא קיים - כזה שאני בעצמי שללתי עוד קודם
3) עשה לי טובה... הרי לא יכולת לצפות מראש איזה משחקים יהיו לגיימרים שלוש שנים קדימה כשמיקרוסופט בקושי מכריזה עליהם שנתיים קדימה. מכרת אותה ברגע שהבנת שאין לך יותר יכולת לשחק אונליין וציינת בזמנו במפורש שזו הסיבה למכירה. אתה יכול להתלונן שלא מצאת הצדקה לקנות קונסולה נוספת, אבל אנחנו חוזרים לזה שמה שזה כלל לא רלוונטי למה שאני כתבתי.

1) לא סורי, דאנס סנטרל הוא לא משחק AAA.
2) הטיעון שלך שבור מהיסוד, ה360 לא קבלה קטלוג בלתי נתפס בשנים המאוחרות שלה. הפס3 קבלה קטגלוג בלתי נתפס בשנים המאוחרות שלה. 5 משחקי AAA ענקיים כשאחד מהם הוא אחד המשחקים הכי טובים בכל הזמנים ב2013 זה משהו לא נתפס. משחקי ריקוד ומסיבה זה לא משהו לא נתפס. ידעת שBUZZ עדין יוצא לפס3? ידעת שSING STAR עדין יוצא לפס3? אתה פשוט עושה אנטיתזה לכל מה שאמרנו על הWII במשך השנים. לפי התאוריה הזויה שלך לWII הייתה תמיכה פנומנלית! בדודה שלך גיא, ה360 היה קונסולה פתטית החל מ2011, מה אתה מתרץ אותה? היא לא עשתה תקדים לכולם חוץ מאשר נטישה המונית של הCORE עוד באותו דור, זה באמת מעולם לא נעשה.
3) מכרתי כי לא היה לי אונליין, לא הצטערתי שלא מכרתי כי היה לי ליינאפ פתטי. מה לא ברור בזה?
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3721
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swym » 03 יוני 2015, 12:30

א) שוב, תחליף את הביטוי AAA בביטוי "משחקי נדב" ואז תהיה צודק. אבל דאנס סנטרל הוא כן משחק AAA לפי כל הגדרה פורמלית.
ב) שוב אתה בוחר להתייחס לשנה אחת ספציפית ולהתעלם מהאחרות. זה שהPS3 קיבלה המון משחקים ב-2013 כי חצי מהמשחקים של 2012 לא עמדו בדדליין זה משהו אחד, וזה שאתה בוחר להתעלם מכך שה-360 נמצאת שנה יותר בשוק (ולכן את 2013 שלה צריך להשוות ל-2014 של הPS3) זה משהו אחר. אבל כשמדובר על תמיכה לאורך עשר שנים הכוונה היא ל-10 שנים, ולא לשנים הספציפיות והמשחקים הספציפיים שמעניינים אותך. אתה מתלונן על השנה השמינית של הקונסולה בשוק (בזמן שאפילו לא היתה לך קונסולה ואת המשחקים שכן יצאו לה לא ידעת למנות) אתה לא מספק שום דוגמא לקונסולה שעשתה הרבה יותר בשנה השמינית שלה.
ג) לWii היתה תמיכה רחוקה מאד מלהיות פנומנלית. היא יצאה אחרי ה-360 ומתה הרבה לפניה, והתמיכה מצד ג' עבורה נקברה בתחילת הדרך. וצד ג' זה חשוב לא פחות מצד א' - זה מה שלמעשה החזיק את הPS והPS2 כשתי הקונסולות המצליחות ביותר בכל הזמנים.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42044
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 03 יוני 2015, 14:19

swym כתב:א) שוב, תחליף את הביטוי AAA בביטוי "משחקי נדב" ואז תהיה צודק. אבל דאנס סנטרל הוא כן משחק AAA לפי כל הגדרה פורמלית.
ב) שוב אתה בוחר להתייחס לשנה אחת ספציפית ולהתעלם מהאחרות. זה שהPS3 קיבלה המון משחקים ב-2013 כי חצי מהמשחקים של 2012 לא עמדו בדדליין זה משהו אחד, וזה שאתה בוחר להתעלם מכך שה-360 נמצאת שנה יותר בשוק (ולכן את 2013 שלה צריך להשוות ל-2014 של הPS3) זה משהו אחר. אבל כשמדובר על תמיכה לאורך עשר שנים הכוונה היא ל-10 שנים, ולא לשנים הספציפיות והמשחקים הספציפיים שמעניינים אותך. אתה מתלונן על השנה השמינית של הקונסולה בשוק (בזמן שאפילו לא היתה לך קונסולה ואת המשחקים שכן יצאו לה לא ידעת למנות) אתה לא מספק שום דוגמא לקונסולה שעשתה הרבה יותר בשנה השמינית שלה.
ג) לWii היתה תמיכה רחוקה מאד מלהיות פנומנלית. היא יצאה אחרי ה-360 ומתה הרבה לפניה, והתמיכה מצד ג' עבורה נקברה בתחילת הדרך. וצד ג' זה חשוב לא פחות מצד א' - זה מה שלמעשה החזיק את הPS והPS2 כשתי הקונסולות המצליחות ביותר בכל הזמנים.

1) אם במשחקי נדב אתה מתכוון משחקים לא לילדות בנות 3? אז כן, כאלה משחקים. אתה יודע, אתה מוזמן לקנות WII אם אתה חושב שמשחקי מסיבה זאת תמיכה בקונסולה. פשוט נשמע לי מוזר אחרי בכי של 6 שנים שהבאת על הWII ומשחקי המסיבה שלה. מוזר שפתאום דנס סנטרל מרגש אותך.
2) ואו, פופוליזם מאץ'? איך זה רלוונטי שלא היה לי 360? זה הופך את הליינאפ שלהם לפחות בזיוני? מפזר לנו דחלילים? מה זה משנה שחלק מהמשחקים של סוני החליקו ל2013? זה באמת רלוונטי? למה הם לא הוציאו משחקים ב2012? סוני הוציאה ב-2011 - 2013 עשרים (כן, 20) משחקי AAA וזה לא כולל משחקי ריקוד, שירה, MOVE, EYE TOY, טריוויה, מסיבה ואפילו לא משחקים יחסית יותר קטנים כמו פפטיר או LBP KART. ומיקרוסופט? 6 כש-3 מהם הם פורצה השנתי שלהם. הקונסולה חיה 10 שנים? לא, לא באמת. הקונסולה חיה 5 שנים, כל דבר מעבר לזה היה תמיכה די בזויה. הפס3, היא חיה 7 שנים כמו גדולה. עוד טיעון סרק שלך, "תמיכה של 10 שנים". כל עוד לא יצאה יורשת חייבים לתמוך בקונסולה שלך, מן הסתם בדור הכי ארוך ב30 שנים האחרונות גם התמיכה ארוכה יותר. סוני שמה את מיקרוסופט בכיס הקטן בתמיכה בקונסולה בדור הקודם, לא משנה באיזו צורה מעוותת תציג את זה.
3) מה הWII קשורה בסעיף 3? הוא דבר על זה שדברת בפופוליזם על זה שמכרתי את ה360 שלי ושמחתי על כך כשראיתי שה3 שנים האחרונות של ה360 היו גרועות בכל סטנדרט אפשרי של בלעדיים שאני לא יכול לשחק על המחשב או הפס3 שלי.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3721
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swym » 03 יוני 2015, 14:53

נראה לי שעדיף להעביר את זה לדיון המכירות. זה לא רלוונטי לE3

Kazz כתב:ברבעון שהסתיים במרץ 2013, אינפינייט שלח 3.7 מילון עותקים. ברבעון שהסתיים ביוני 2013, אינפינייט שלח 4 מליון עותקים. כשנה אחר כך, בתקופת הדיווח שהסתיימה במרץ 2014 נאמר שהLTD משלוח של המשחק הוא 6 מיליון. אם בשנה וקצת הראשונה שלו בשוק הוא הוסיף רק 2 מליון, אז לא, אין סיכוי שאחרי עוד שנה הוא הכפיל את ה LTD שלו - לא משנה כמה טובים היו המבצעים עליו. מה שניפח את המספר הוא עותקי הPS+ וכנראה גם ההאמבל באנדל. אתה אוהב להליץ על דיווח מספרים שכאלה שצריך לקחת בחשבון את המחיר - אז יאללה תיקח בחשבון. לפי isthereanydeal, אינפינייט כבר נמכר ב5$ וזה גם כנראה לי כל הקופונים למינהם. המשחק היה בהאמבל באנדל. מה עוד אתה רוצה? מחיר של 5 דולר לא שונה מהמחירים של כל שאר המשחקים שאתה מתעקש לשים עליהם כוכבית בעקבות באנדלים ומבצעים.

לא מוצא את הלינק שרמז על ביושוק לעומת אינפינייט, אבל ברור שעם החדשה האחרונה ועצם חלוקתו של המשחק בPS+ אז אינפינייט 'מכר' הכי הרבה עותקים בסדרה. מי יודע איך זה נראה בלי המספרים של הפס+. כנראה אינפינייט עדיין יהיה גבוה יותר. אני אגיד את זה ככה, מספרי הLTD האחרונים של ביושוק 1 ואינפייט שמצאתי לפני הפס+ הם 6 מילון לעומת 4 לטובת אינפינייט. לדעתי גם הבדל של 2 מילון הוא מאכזב בהתחשב בכך שלאינפינייט היו את כל היתרונות כדי להמריא בגדול.

אני בטוח ש2K לא ששים לשחזר את הליך הפיתוח של אינפינייט של זריקת כמות תוכן עצומה. ברור שלסדרה יש מקום כל עוד הפיתוח הדוק יותר והצפיות בשמיים. אני כלל לא בטוח שמשחק ביושוק חדש שייצא היום יציג נתוני פתיחה עדיפים בהרבה עם בכלל על אינפינייט.

הDLC הוסיף מצב הוארד תחרותי על בסיס לידרבורדס, לא? אני מניח שאפשר להתווכח על הבדל בין מצב אונליין\תחרותי\מולטיפלייר.

קשה לי... קשה לי עם יחס הבולשיט לפסקאות כאן שעולה על 1:1.
די קאז, אתה רק חופר לעצמך בור יותר ויותר עמוק. פספסת עם המספרים במיליונים. ניסית לדחוף את האג'נדה שלך נגד ביושוק עוד מהיום שהוא יצא. אבל די - אפשר לנוח עכשיו ולהודות שטעית.
המשחק הוא הצלחה מטורפת יוצאת מגדר הרגיל וכרגע רק קיבלת לזה עוד אימות של 11+ מליון יחידות. אז מילא לא להודות שטעית, אבל למה המשיך לקשקש?

הרי קודם התווכחת שהמשחק לא מצליח מספיק ושלמעשה שביושוק הראשון מכר יותר ממנו. אז האם סתם הנפצת את זה? איפה המספרים לפיהם ביושוק 1 מכר יותר עותקים? עכשיו פתאום התעלמת מהשקר הזה והפכנו את הסיפור ל-"הבדל של 2 מליון" הוא מאכזב?
2 מליון עותקים זה 50% יותר מ-4 מליון. 2 מליון עותקים זה עוד עשרות מליוני דולרים של הכנסות. 2 מליון ותקים זה מה שמבדיל לעיתים בין משחק שבקושי מכסה את העלויות שלו למשחק שנחשב לסיפור הצלחה ומכסה את העלויות של המשחק הבא בסדרה. ואת כל זה ביושוק אינפיניט עשה ברבע מהזמן של ביושוק 1. ההתעמלות המנטלית כאן מככבת.

מעבר לזה, אני לא יכול לתאר את האירוניה שבניסיונות שלך לשקלל האמבל באנדלים למיניהם לתוך המספרים של אינפיניט כדי להצדיק את הגידול. הרי ההאמבל באנדל של 2K מכר בסך הכל חצי מליון עותקים, ובשביל לקנות את אינפיניט היית צריך ללכת על הtier של ה-20$ - מה שרוב המשתמשים מן הסתם לא עשו. אבל אתה רוצה לנחש איזה משחקים היו בtier הנמוכים יותר? ביושוק 1 (החל מסנט) וביושוק 2 (מחיר הBTA). ככה שאם כבר אז כל מה שהאמבל באנדל הזה עשה הוא לעוות את המספרים לטובתו של ביושוק 1 שנופחו הרבה יותר.
אותם מספרים אגב נופחו גם כשביושוק 1 חולק במתנה לרוכשי ביושוק 2 ואז גם לרוכשי ביושוק 3, ואז גם בבאנדל של 5$ לשני המשחקים הראשונים באמזון, ואז גם בבאנדל לטריולוגיה שאנשים מן הסתם קנו בעיקר בבשביל המשחק השלישי. לבוא ולהתעלם מכל המספרים האלו כשאתה מדבר על המיליונים של ביושוק 1, ואז להתקטן על זה שביושוק אינפיניט נמכר ב-5.09 דולר פעם אחת בGMG (מה שקרה רק לפני מספר ימים - לא רלוונטי לשיחת המשקיעים של 2K שאמורה להתייחס לסוף הרבעון הקודם).

לעבור להנפצה הבאה? אתה מחליט לשקלל את נתוני הPS+ של ביושוק אינפיניט לתוך המכירות של השנה האחרונה למרות שכבר כתבתי שאין לנו שום אינדיקציה שמנויי PS+ בכלל משוקללים למכירות (ככל הנראה לא - זה ממש לא נכון חשבונאית), אבל:
1) מתעלם מהעובדה שביושוק אינפיניט ניתן בPS+ בכלל בינואר 2014 - כלומר לפני הרבעון במרץ בו דווח על מכירות כוללות של 6 מליון עותקים. ככה שאם כבר, המספרים האלו היו צריכים להקפיץ את הLTD ב-2014, לא ב-2015
2) מתעלם מהעובדה ששנתיים לפני אינפיניט הם נתנו בPS+ את ביושוק 2. אם נניח לרגע שמספרי הPS+ לא קפצו בצורה לא פרופרציונלית מאז, תוספת של מליוני עותקים למספרים של ביושוק אינפיניט היתה צריכה להתבטא גם בתוספת של מליוני עותקים לביושוק 2. אבל הנתונים החדשים מראים שזה לא המצב, והמכירות של אינפיניט כמעט עוקפות את שני המשחקים הראשונים בסדרה יחד.

על הDLC אני אפילו לא יודע איך להגיב... לדרבורדס זה פתאום מולטיפלייר? "אפשר להתווכח על זה"? טוב לדעת שכל משחק מאז ימי פאקמן או מריו שמציג טבלאות hiscore הוא משחק מולטיפלייר תחרותי. תעשה לי טובה.

אז כן, גם אם ביושוק אינפינט מכר כמות לא מבוטלת מהעותקים שלו במחיר חד ספרתי - זה לא שונה מכמעט כל משחק אחר שיצא אי פעם לPC. ועדיין לא כל המשחקים מוכרים 11 מליון עותקים, כשמתוכם 4 מליון כשהמשחק נמכר עדיין במחיר ריטייל רשמי וללא סיילים מטורפים. הרי גם ה-12 מליון של HL2 שיקללו בתוכם מבצעים וסיילים ואנשים שקנו את המשחק בפעם השניה כשהם רכשו את האורנג' בוקס ואולי גם בפעם השלישית כשהם רכשו את ה-valve pack בסייל של סטים. זה הופך את זה להישג פחות מרשים? גם חלק ממשחקי באטלפילד ירדו לתג מחיר של דולר בודד לעיתים, אבל עדיין מכרו עשרות מליונים.
על הPC יש כמה יוצאי דופן כמו משחקי בליזארד ואולי גם COD שכמעט אף פעם לא נחתכים לתג מחיר חד ספרתי, ועל הקונסולות כמובן שגם כן יותר נדיר לראות משחקי ריטייל יורדים לתג מחיר כזה. אז כשמשחקים כאלו עושים 12 מליון יחידות זה יותר מרשים מזה שביושוק עשה 11 מליון יחידות - אבל כמה משחקים כאלו לשחקן יחיד בכלל יש? לכמה מהם מישהו העלה בדעתו לקרוא "מאכזב"? אינפיניט הוא אחד המשחקים המצליחים בהיסטוריה.

Kazz
Veteran
הודעות: 4550
הצטרף: 17 אפריל 2013, 12:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Kazz » 03 יוני 2015, 21:41

פספסתי את המספר במיליונים? אז עכשיו הטיעון שלך כולל נזיפה על כך שני לא מהעתיד? אתה שם לב למה אתה אומר? ההודעה על כך שאינפינייט מכר יותר מ11 מליון עותקים הגיעה אחרי שכתבתי את התגובה שלי, אז סליחה שאין לי מכונת מסע בזמן. אין לי במה להודות. אמרתי בהודעה שציטטת שהנתון החדש אכן מציב את אינפינייט כמשחק הנמכר ביותר בסדרה. והנתון האחרון לפני היה 6 מליון, ועליו אמרתי שביושוק 1 כנראה מכר דומה או קצת יותר ממנו. וכמו שכתבתי בהודעה, לא מצאתי לינק לאמירה שכזו אם אכן אני זוכר אותה נכון ולכן אני לא מתכוון להתעקש על מה שאמרתי.
גם אם הייתי מוצא את האמירה הזו, בכל מקרה הבדל של 2 מליון בין המשחק הראשון לשלישי זה לא מרשים לנוכח נקודות המוצא של שני המשחקים והעלות שלהם. לווין התגאה בכך שהוא זרק לפח תוכן שיכל למלא 3 משחקים. לא צריך להיות גאון כדי להבין שזה לא מסלול טוב.

כל פעם שחברה התייחסה לנתוני מכירות של משחקים שניתנו על הפס+, הם שיכללו גם את העותקים האלה במספר הזה. זאת האינדיקיציה. פלוס הגיון בריא: משחק שמכר 2 מליון עותקים בשנה הקרובה היותר לשיגור לא ימכור בשנה הבאה 6 מליון עותקים, אם לא קרה משהו מאוד מיוחד, ולא משנה כמה טובים המבצעים היו. הדבר המיוחד הוא נתינת המשחק לכל בעלי מנוי הפס+.

מה זה משנה שההאמבל באנדל כלל את 2 משחקי ביושוק הראשונים? הנתון שקיבלנו היה על אינפינייט. אם היינו מקבלים נתון גם על ביושוק 1 אחרי הבאנדל הזה אז הייתי לוקח אותו בחשבון. המטרה הייתה להראות שאינפינייט נמכר במחירים נמוכים ביותר ואין טעם לנסות להבדיל בין 8 דולר או 5 דולר או 3 דולר.
אתר מעקב אחר המבצעים לא כולל קופונים אז בהחלט ייתכן שאינפינייט נמכר ב5דולר בעבר עם קופונים. אני קניתי אותו באיזה 7.5$ מאמזון אם הקופון אקסטרה הנחה שקיבלתי במבצע הקיץ שלהם. אז אם לטענתך כל ה6מליון עותקים הנוספים שהגיעו למשחק היו תודות למבצעים אז אתה צריך להמעיט בחשיבות מספר העותקים כפי שאתה ממעיט לגבי כל שאר המשחקים שמפרסמים נתון מסויים ושאתה ממהר להצביע ולתהות כמה מזה היה כאשר המשחק היה ב 10דולר או פחות.

למה הקפיצה במספר העותקים לא השתקפה בדיווח של מרץ 2014? לא יודע. אולי סוני מעבירים את הכסף רק בסוף החודש (כלומר תחילת פברואר)? אולי יש נוהל כלשהו בהעברת הפיצוי הכספי וקליטתו שלא איפשר לקחת אותו בחשבון בדוח של מרץ 2014? מה שכן, לי זה נראה הרבה יותר הגיוני שהקפיצה הזו היא תודות היות המשחק בפס+ מאשר זה שהמשחק הכפיל את מכירותיו בשלב מאוחר יותר בהיותו בשוק תודות סיילים. זה בערך חסר תקדים למשחק קונסולות AAA.

מה שהזכרת לי זה שמי יודע כיצד הם סופרים את מכירות Burial at Sea. הDLC הזה היה סטאנדאלון ותלוי איך אתה מתייחס לזה אני רואה מצב שבו 11 מילון העותקים שצוטטו שאינפינייט מכר כוללים בתוכם גם את מכירות BaT. יכול להיות שהתרומה שלהם מזרעית אבל גם זה משהו.

כן, אפשר להתווכח על הסמנטיקה של אונליין\תחרותי\מולטיפלייר. כנראה בהגדרתך התכוונת למשחק אונליין בזמן אמת פנים מול פנים. האם תגיד שלג'אומטרי וורס אין פיצ'ר אונליין? שהוא לא משחק תחרותי בגלל שהוא מתבסס על לידרבורדס בלבד? כן, לאינפינייט אין משחק מולטיפלייר שמעמת אותך פנים מול פנים בזמן אמיתי בחיבור אינטרנטי נגד שחקנים אחרים. אבל אל הDLC שקיבל כן ניתן להתייחס כמוסיף מצב תחרותי מבוסס נקודות\זמן שמאפשר לך לקרוא תיגר על זמנים של אחרים. אפשר לקחת את הדיון הזה למקומות נוספים כי זה פחות קשור לכאן.

כל מה שאמרתי הוא ש 2K צריכים לתכנן מחדש את המשך הסדרה מבחינת התקציב וגודל הצוות. אגיד את זה בפשטות, אם 2K חושבים להגדיל את התקציב עבור ביושוק 4, לשים יותר מפתחים עליו, לשפוך עוד יותר כסף בפרסום - לדעתי זו טעות. אני לא רואה את הסדרה הזו פורצת עוד יותר בנתוני המכירות שתצדיק תקציב גדול יותר שכזה. אם זאת, אני מניח שבמקרה של ביושוק 4 הם לא יתנו לסטודיו ליצור כל כך הרבה תוכן רק כדי לזרוק אותו.

11 מליון עותקים זה נתון מצויין, אבל כל עוד ישנו ספק שהוא כולל גם עותקי פס+ אני לא ממהר לקשור כתרים.


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־ 27 אורחים