נושא ה-pc הרשמי

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי bling » 15 ספטמבר 2018, 13:23

איזה מחשב יש לך שהוא גורם לגרסת ה X של טומב ריידר להראות פחות טוב משמעותית :shock:

אני מבין שמבחינה טכנית יכולים להיות שיפורים אבל בתלכס אני בספק עד כמה רוב האנשים היו מגדירים הפרשים כאלו ככל כך משמעותיים ברמות האלה.

סמל אישי של המשתמש
Uncle Pey'j
Veteran
הודעות: 4917
הצטרף: 04 מרץ 2016, 13:06

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Uncle Pey'j » 15 ספטמבר 2018, 13:58

לא משהו מאוד מפוצץ ביחס למה שיש היום - קומבו של GTX1080+6700K שמצליח להריץ את המשחק על ההגדרות המקסימליות (טוב,כן הורדתי את ה-AA להגדרה אחת לפני המקסימום כי האחרונה היא שילוב של כמה שיטות פלוס MSAA x4 שרוצחת כל כרטיס)לפי הבנצ'מארק הפנימי בין 50 ל-70FPS,אבל אני מניח שאני מריץ אותו בפחות כי ה-tearing היה בלתי נסבל אז הפעלתי VSYNC.
לגבי ההפרשים,אתה יכול לראות את הוידאו המעולה של DF על גרסאת ה-PC שבה פלוס מינוס הם אומרים שגרסאת ה-XBX,הטובה ביותר מבין מה שקיים לקונסולות,מריצה אותו ב-Native 4k ב-99% מהזמן אבל עם ההגדרות הגרפיות על Normal,וכמובן מספק השוואות. ההבדל בהחלט קיים.
Nixxes פשוט מאוד טובים במה שהם עושים,כל גרסאות המחשב שלהם הציגו שיפורים גרפיים משמעותיים על פני הקונסולות ולא היו סתם פורטים פשוטים שפתחו פריימרייט ורזולוציה.
אגב,המשחק גם תומך בדואל שוק 4,כולל button prompts והכל,סתם משעשע :)

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי bling » 15 ספטמבר 2018, 18:47

ראיתי את ה DF, קשה לשפוט דרך מסך יוטיוב ואפילו בדור הקודם כשהיו הבדלים הזויים בין גרסאות הקונסולה ל PC זה לא היה נראה נורא דרך היוטיוב, זה לא כלי טוב להמחשת ההבדלים וזה יכול גם לבוא לרעת הפס4 כשמשווים אותו למשל לגרסת סוויץ׳ של אותו המשחק :)

בכל אופן, כן ראיתי שהצללים ברמה יותר טובה וכו׳ אבל לפחות מהסרטון יוטיוב הזה לא הייתי מכנה את ההבדלים כדרמטיים או ככאלו שגורמים לגרסה אחרת להראות הרבה יותר טוב, אבל זה כנראה סובייקטיבי ולכל אחד הגדרה משלו לעניין.

אני מסכים שאם אלו היו הבדלי פס4 מול וואן אז זה היה הרבה יותר דרמטי (למרות שגם אז לא אסון לקז׳ואל הממוצע) אבל אני לוקח בחשבון שזו חומרה מפלצתית ויקרה מול משהו שעולה רבע מחיר אז כנראה בגלל זה אני רואה את זה ככה.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42030
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 16 ספטמבר 2018, 02:27

בצד החדשות הרעות, ה-2080TI נדחה בשבוע ל-27 לספטמבר. בצד החדשות הטובות, דליפת ביצועים של סדרה 2000 ואפשר לראות שהקפיצת ביצועים היא בערך 50% מהדור הקודם שזה גבוה משמעותית מהסביבות 30% שאנחנו לרוב מקבלים. כמובן שכל זה בלי ניצול של כל הפיצ'רים לשיפור ביצועים שיש בדור החדש כמו קבוצות מאשים, DLSS או ניצול של הליבות הנוספות כמו הליבות INT או הליבות RT.
תמונה
תמונה
תמונה
תמונה
תמונה
תמונה
תמונה
תמונה
תמונה
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3721
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי swym » 16 ספטמבר 2018, 13:23

DrKeo כתב:ה-2070RTX יוצא ב-500$, לא ב-600$ (אולי התבלבלת עם הגרסת פאונדרס המואצת), אבל מה זה משנה? הרי ה-2070RTX כנראה אוכל בלי מלח כל דבר שיש ל-AMD היום בשוק. NVIDIA יוציאו בעתיד הקרוב גם 2060 ו-2050 וכך הלאה. אז בעצם מה זה משנה שיש כל מני כרטיסי VEGA או סדרה 1000 בשוק? אף אחד מהם לא מתחרה בסדרה 2000 וכמובן שסדרה 1000 לא מאויימת בשום צורה מVEGA או סדרה 500 של AMD. ברגע שNVIDIA תרגיש מאויימת בצורה כלשהי בגלל חיתוכי מחיר מAMD או סדרת 7nm, הם פשוט יוזילו את סדרה 1000 (שממילא נמצאת כרגע בעודפי יצור, אפשר למצא 1080GTX בכמעט 400$) ויוציאו את הכרטיסים הנמוכים יותר של סדרה 2000.

אני לא יודע מתי ה-2070 יגיע באמת למחיר של 500$ כי אין אותו אפילו בפרהאורדר, אבל אם אנחנו יכולים ללמוד מה-2080 אז נכון לעכשיו הגרסאות ה"רגילות" עולות ברובן כמו ואפילו יותר מגרסת הפאונדרס... 800$ וצפונה (אם יש במלאי)
אני מבין שAMD עושה לך טוויצ'ים בעין, אבל אני אפילו לא מדבר על זה אלא על נוידיה מול נוידיה: למה לקנות 2080 RTX ב-800$ וצפונה, כשה-1080Ti עם ביצועים קרובים נחתך לא מזמן כבר לתג מחיר של 600$? למה להזמין בעוד חודש ומשהו 2070 RTX ב-600$ (או נניח ב-500$ יום אחד בעתיד) כשה-1080 GTX נחתך כבר לתג מחיר של 450$ וצפוי לרדת אפילו עוד עד שתהיה זמינות במלאי? זו פרמיה עצומה של מאות דולרים על כרטיסי מסך עם ביצועים דומים ותוספת של RTX ON.
הבעיה של כרטיסי המסך החדשים של Nvidia בטווח המחירים הזה היא יותר התמחור הגבוה שלהם (שנובע מסיליקון) ומצד שני המלאי הגדול של כרטיסי מסך ישנים של Nvidia.

DrKeo כתב:אני לא יודע אם יש ל-NVIDIA יותר מדי בעיה עם העתיד. דבר ראשון AMD לא תחרות כבר שנים, למשל סדרה VEGA שהיה בה כרטיס טוב ותחרותי אחד בודד (VEGA56) יצאה שנה ו-3 חודשים אחרי סדרה 1000. כלומר NVIDIA ישבה לה ללא תחרות כלל במשך סדרה שלמה (הרי חיי סדרה תמיד היו שנה וחצי) וכש-VEGA סופסוף יצא, הוא היה כל כך underwhelming שהם הרשו לעצמם להמתין עוד שנה שלמה עד לשיגור של סדרה 2000.

הנקודה שבה AMD מפסיקה להיות תחרותית בשני הדורות האחרונים היא בכרטיסים שמושקים בקו ה-500$ וצפונה, ומתחת לזה המצב היה מסורתית הפוך. אבל הסיבה היא לא רק שבשני הדורות האחרונים AMD משיקים את כרטיסי הHigh End באיחור גדול, אלא שהם בוחרים בפתרונות יקרים שמיועדים במקביל גם לשוק המקצועי (זכרונות HBM, פוקוס על double-precision ועוד) וזה בא על חשבון מי שרוצה לקנות כרטיס למטרות גיימינג. אבל זה נשמע שNvidia מאבדת עכשיו פוקוס בעצמה בגלל הRT - שגם הוא מנפח את מחירי הכרטיסים.
זה לא מספיק כמובן בשביל שAMD תהפוך שוב לרלוונטית בטווח המחירים הזה: התמחור הגבוה והצ'יפ המבוזבז שNvidia דוחפת לכרטיסי הRTX אולי גורם לכרטיסים שלה להפוך לפחות תחרותיים, אבל הכרטיסים הבאים של AMD צריכים בעצמם לדחוף הרבה יותר כח עיבוד (ולצרוך פחות חשמל) בשביל ליישר בכלל קו עם הדור החדש. כרטיס חדש שרץ על ארכיטקטורה של 7nm? יכול להיות בדיוק מה שיתן להם את שני הדברים האלו.

DrKeo כתב:דבר שני, הכרטיסים של סדרה 2000 מתוייגים כ-RTX ולא כ-GTX מסיבה מאוד ברורה: הם רוצים שאנשים ידעו שאלה כרטיסים שמתמחים ב-RT. יש שם הרבה סיליקון מבוזבז ל-RT? אחלה, זה רק אומר שהם יכולים להעיף אותו ולהוציא כרטיס זהה בשם 2070GTX ללא הרכיבי RT שימכר בפחות.

זו אפשרות ואני אפילו אשמח לקבל אותה כי 2070 זה הsweet-spot לדעתי, אבל זה יהיה סוג של ויתור על הכיוון הגדול של Nvidia וכל המיתוג שהיא עשתה לזה, בטח אם רוב האנשים יעדיפו לשלם הרבה פחות ולקבל כרטיס עם ביצועים זהים רק בלי פיצ'ר לא בשל כזה או אחר. קצת כמו שמיקרוסופט תוציא Xbox One בלי קינקט :)

DrKeo כתב:אתה עושה סלט, הליבות INT לא נועדו ל-RT. הן קיימות כי זה הכיוון שהתעשיה לוקחת, אפשרות לעשות פעולות ספציפיות כפעולות INT בדיוק נמוך במקום פעולות נקודה צפה שהן יקרות בהרבה. AMD כבר עושה את זה דור וחצי עם אפשרות לעשות פעולות INT בדיוק 16 ו-8 ביט, ההבדל היחיד הוא שNVIDIA לקחה את זה לדרגה הבאה עם סיליקון יעודי שמאפשר לבצע אותן בלי לפגוע בביצועי הנקודות הצפות בליבות ה-CUDE הקלאסיות. זה צעד חכם? היו צריכים לזרוק שם עוד ליבות CUDE במקום? אין לי מושג, נגלה בקרוב. העובדה שאין ל-NVIDIA תחרות בשוק הכרטיסים נותנת להם לעשות ניסויים מוזרים שכאלה ואם זה לא יעבוד, הפיצ'רים האלה יעופו עד סדרה 3000 כש-AMD אולי יתאפסו על עצמם ויתחילו לתת תחרות.

קרא שוב: לא כתבתי שהן נועדו לRT אלא שהן נועדו לAI. אתה התייחסת לליבות AI וליבות INT כשני אלמנטים נפרדים בצ'יפ (בנוסף לליבות ה"רגילות", וליבות הRT) - אבל חישובי INT זה מה שעושות ליבות הAI. יש לך ליבות כאלו גם ב-TPU של גוגל, ואפילו בצ'יפים של אפל/קוואלקום/וואווי, כל אחת עם מיתוג קצת שונה לרכיבים שעושים את אותה הפעולה בגדול.

DrKeo כתב:ה-ESRAM ב-ONE נועד לפצות על DDR3 שנועד למטרה אחרת לגמרי. כלומר הזיכרון הגדול נועד כמו שאמרת למדיה ומולטי טאסקינג וזה פגע בביצועי משחקים אז ה-ESRAM נמצא שם בשביל לנסות לפצות על הפגיעה בביצועי משחקים לטובת מולטי מדיה ומולטי טסקינג (למרות שאפשר לטעון שאולי ה-ESRAM היה שם תמיד כירושה מהארכיטקטורה של ה-360. כלומר שהם לא הלכו על DDR3 ולכן שמו ESRAM, אולי הם שמו DDR3 בגלל שהיה להם את ה-ESRAM. בכל מקרה, דיון לזמן אחר).

האמת היא שהזיכרון הגדול ב-One לא נועד (רק) למדיה ומולטיטאסקינג אלא בהתאם לדרישות מפתחים לקונסולה שתאפשר יותר זיכרון פנוי לעבוד איתו מאשר 4GB מינוס מערכת הפעלה, אבל זה פחות רלוונטי (הם חשבו ש8GB GDDR לא יהיה זמין בזמן, סוני הימרו על 4GB GDDR והעלו את זה ברגע האחרון אחרי לחץ וכי פתאום היתה זמינות. הESRAM היא בכל מקרה משהו שונה מהEdRAM שהיה ב-360 עם ארכיטקטורה שונה לחלוטין ככה שאין קשר)
הנקודה היא שזה סיפור דומה: המטרה של ה-RT היא חישובי תאורה, אבל לליבות הRT אין מספיק כח (/רוחב פס) בשביל לעשות את זה כמו שצריך ולכן צריך משהו שישלים את זה - והפיתרון הוא אינטרפולציה באמצעות ליבות AI יעודיות שצריך להוסיף גם לצ'יפ. זה בדיוק מקרה של צורך בעוד סיליקון לפיצוי על בחירה שנעשתה בשביל לקדם מטרה מסוימת. לא אמרתי שהמטרה היא אותה המטרה...

DrKeo כתב:ורק הערה אחרונה, זה לא משעשע שאתה כבר שנים הצ'מפיון של AMD במיוחד בקטגורית "אבל AMD שמים טכנולוגיות עתידיות על הסיליקון ולכן זה נוגס להם בביצועים הקלאסים"

יש טכנולוגיות עתידיות מוצדקות, ויש כאלו שלא. ה-Async Compute של AMD למשל מזה כמה דורות בהחלט תורם לכרטיסי מסך ישנים שלהם ככל שזה מאומץ יותר בתעשייה, ומצד שני זה לא כאילו 30% מעלויות הפיתוח או הסיליקון בכרטיס הלכו על פיצ'רים כאלו. הנגיסה היתה בשוליים.
החשש שלי הוא שמלבד העלויות הגבוהות כאן, אצל Nvidia הRTX לא יהיה כזה: אני לא בטוח שזה בכלל יהפוך לסטנדרט בשנים הקרובות, וגם אם כן אז אני חושב שהטכנולוגיה כל כך בתולית שהדור הזה כבר לא יצליח להריץ את המשחקים שRT יהיה מוטמע בהם מההתחלה ועד הסוף. כמו שאתה מפקפק אולי בצדק ביכולת של AMD להתחרות בכרטיסי ה500$ וצפונה, אני יכול לפקפק אולי בצדק ביכולת של Nvidia ליצור דברים שהופכים לסטנדרט בתעשייה ולא לעוד חומרת proprietery יקרה ומיותרת (ע"ע Gsync, Physx).

Laskin
Elder
הודעות: 24147
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 16 ספטמבר 2018, 13:53

בתור מישהו שלא מתכוון לרכוש מסך 4K בקרוב - ה-2070 קוסמת לי... אבל אני אחכה ל-3070 כי אז כן יהיה לי אולי כבר מסך חדש, ובכל מקרה אני מצפה לקפיצה משמעותית עוד יותר בביצועים בסדרה הזו (באופן יחסי כמובן).

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42030
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 16 ספטמבר 2018, 22:39

swym כתב:אני לא יודע מתי ה-2070 יגיע באמת למחיר של 500$ כי אין אותו אפילו בפרהאורדר, אבל אם אנחנו יכולים ללמוד מה-2080 אז נכון לעכשיו הגרסאות ה"רגילות" עולות ברובן כמו ואפילו יותר מגרסת הפאונדרס... 800$ וצפונה (אם יש במלאי)
אני מבין שAMD עושה לך טוויצ'ים בעין, אבל אני אפילו לא מדבר על זה אלא על נוידיה מול נוידיה: למה לקנות 2080 RTX ב-800$ וצפונה, כשה-1080Ti עם ביצועים קרובים נחתך לא מזמן כבר לתג מחיר של 600$? למה להזמין בעוד חודש ומשהו 2070 RTX ב-600$ (או נניח ב-500$ יום אחד בעתיד) כשה-1080 GTX נחתך כבר לתג מחיר של 450$ וצפוי לרדת אפילו עוד עד שתהיה זמינות במלאי? זו פרמיה עצומה של מאות דולרים על כרטיסי מסך עם ביצועים דומים ותוספת של RTX ON.
הבעיה של כרטיסי המסך החדשים של Nvidia בטווח המחירים הזה היא יותר התמחור הגבוה שלהם (שנובע מסיליקון) ומצד שני המלאי הגדול של כרטיסי מסך ישנים של Nvidia.

הסדרה לא יצאה עדין, אז לא ממש ברור לי מה הטיעון פה? שעדין אי אפשר למצא 2070RTX במחיר בסיס כשהכרטיס רק יוצא עוד חודש+? אין מה לעשות, NVIDIA מונופול ומונופול יכול למכור בשיגור כל מני גרסאות פאונדרים וכדומה כדי לעשות קופה - כי הוא מונופול. זה לא שונה במיוחד מהשיגור של סדרה 1000 שבה היה משהו אפילו יותר בזוי, גרסת FOUNDERS עם אפס יתרונות שנמכרה במחיר גבוה יותר בשיגור כי NVIDIA אסרה כרטיסי שותפות עד שהם עושים קופה על גרסת הFOUNDERS.

בנוגע למיקום של הכרטיסים בלוח הכוח, ה-2080RTX יתן לך קצת יותר ביצועים מה-1080TI והמחיר זהה (שניהם עולים 700$) כך שכבר עדיף לך לקנות 2080RTX מן הסתם עם כל סט הפיצ'רים החדש שהוא מספק. מן הסתם תראה מבצעים ל1080TI שרוצים להעיף אותו מהמדף, בעיקר עם כל נושא העודפים שקיים כרגע, אבל אפילו כרגע עם כל העודפים הכי זול שמצאתי זה 650$ ואני לא חושב שאדם עם חצי שכל יקנה 1080TI על 2080RTX בשביל 50$.

swym כתב:הנקודה שבה AMD מפסיקה להיות תחרותית בשני הדורות האחרונים היא בכרטיסים שמושקים בקו ה-500$ וצפונה, ומתחת לזה המצב היה מסורתית הפוך. אבל הסיבה היא לא רק שבשני הדורות האחרונים AMD משיקים את כרטיסי הHigh End באיחור גדול, אלא שהם בוחרים בפתרונות יקרים שמיועדים במקביל גם לשוק המקצועי (זכרונות HBM, פוקוס על double-precision ועוד) וזה בא על חשבון מי שרוצה לקנות כרטיס למטרות גיימינג. אבל זה נשמע שNvidia מאבדת עכשיו פוקוס בעצמה בגלל הRT - שגם הוא מנפח את מחירי הכרטיסים.
זה לא מספיק כמובן בשביל שAMD תהפוך שוב לרלוונטית בטווח המחירים הזה: התמחור הגבוה והצ'יפ המבוזבז שNvidia דוחפת לכרטיסי הRTX אולי גורם לכרטיסים שלה להפוך לפחות תחרותיים, אבל הכרטיסים הבאים של AMD צריכים בעצמם לדחוף הרבה יותר כח עיבוד (ולצרוך פחות חשמל) בשביל ליישר בכלל קו עם הדור החדש. כרטיס חדש שרץ על ארכיטקטורה של 7nm? יכול להיות בדיוק מה שיתן להם את שני הדברים האלו.

AMD לא מובילה כרגע בבערך אף דרג. אם תסתכל על דרוגים שונים של "איזה GPU כדאי לי לקנות" אז אולי תראה המלצה על R580 בטווח ה-200$ וזהו פחות או יותר. המחמאה הכי טובה שאפשר לתת ל-AMD בשניםה אחרונות היא שהיא תחרותית בטווח LOW-MID RANGE אבל גם שם לא בדיוק מבריקה.
https://www.tomshardware.com/reviews/be ... ,4380.html

בנוגע לבזבוז סיליקון אצל NVIDIA, זה נועד לגיימינג וזה נובע בדיוק מעובדה אחת: אין ל-NVIDIA תחרות. אם AMD היו נושפים להם בצוואר, תאמין לי שכל גרגר סיליקון היה מנוצל לכוח נא. וכן, אולי VEGA 7NM יתן ל-AMD בחזרה את המוג'ו אבל כבר דברנו על זה, מסירים את כל הליבות הלא רלוונטיות וקוראים לכרטיס GTX במקום RTX ואין ל-NVIDIA כבר בעיית סיליקון מבוזבז. האמת שזה ממש מצחיק וצריך לקחת שניה באמת לחשוב על זה. הרי אם NVIDIA עושה ב-12NM עם סיליקון מבוזבז מה ש-AMD עושה ב-7NM בלי סיליקן מבוזבז אז באמת ש-AMD יכולה כבר לפרוש וללכת לישון.

swym כתב:זו אפשרות ואני אפילו אשמח לקבל אותה כי 2070 זה הsweet-spot לדעתי, אבל זה יהיה סוג של ויתור על הכיוון הגדול של Nvidia וכל המיתוג שהיא עשתה לזה, בטח אם רוב האנשים יעדיפו לשלם הרבה פחות ולקבל כרטיס עם ביצועים זהים רק בלי פיצ'ר לא בשל כזה או אחר. קצת כמו שמיקרוסופט תוציא Xbox One בלי קינקט :)

אני חושב שזה עניין של מיתוג, הם רוצים יוקרה ב-RTX ולגרום לגיימרים הכבדים לקנות אותם. הרי ברור לכולנו שב-2050 לא יהיה ליבות RT, הרי הן יהיו פשוט חלשות מדי בכדי להחזיק את האפקט הכי בסיסי כך ש-100% יהיו כרטיסי GTX ללא מיתוג RTX בסדרה הזאת, השאלה היא אילו כרטיסים והאם NVIDIA גם תוציא מקבילים לכרטיסים כמו ה2080 וה-2070 בתצורה הזאת.

swym כתב:קרא שוב: לא כתבתי שהן נועדו לRT אלא שהן נועדו לAI. אתה התייחסת לליבות AI וליבות INT כשני אלמנטים נפרדים בצ'יפ (בנוסף לליבות ה"רגילות", וליבות הRT) - אבל חישובי INT זה מה שעושות ליבות הAI. יש לך ליבות כאלו גם ב-TPU של גוגל, ואפילו בצ'יפים של אפל/קוואלקום/וואווי, כל אחת עם מיתוג קצת שונה לרכיבים שעושים את אותה הפעולה בגדול.

עשית קצת סלט. ליבות טנסריות לא מיועדות לחישובי INT, ליבות טנסריות מיועדות לחישובי מטריצות בפעולה אחת. במקרה הספציפי של טיורינג הליבות הטנסריות עושות חישובים של מטריצות 4X4 והמספרים המוכלים במטריצות הללו הם גם FP וגם INT. כלומר אין שום קשר בין הליבות הטנסריות לבין ביצועי ה-INT המדוברים שהכרטיס עושה במקביל לביצועי FP.

יש ארבע סוגי ליבות נפרדים לגמרי בכרטיס. בכל SM יש 64 ליבות FP32 (אלה הליבות CUDA הקלאסיות כמו בפסקל ובדורות שלפניו), 64 ליבות INT32 (שונות לגמרי מליבות הטנסריות), 8 ליבות טנסריות וליבת RT אחת. כלומר אתה יכול להעיף מחר את הליבות הטנסריות וה-RT מהכרטיס ועדין לקבל את כל הרוטב של סדרה 2000 מבחינת כוח נא.

swym כתב:האמת היא שהזיכרון הגדול ב-One לא נועד (רק) למדיה ומולטיטאסקינג אלא בהתאם לדרישות מפתחים לקונסולה שתאפשר יותר זיכרון פנוי לעבוד איתו מאשר 4GB מינוס מערכת הפעלה, אבל זה פחות רלוונטי (הם חשבו ש8GB GDDR לא יהיה זמין בזמן, סוני הימרו על 4GB GDDR והעלו את זה ברגע האחרון אחרי לחץ וכי פתאום היתה זמינות. הESRAM היא בכל מקרה משהו שונה מהEdRAM שהיה ב-360 עם ארכיטקטורה שונה לחלוטין ככה שאין קשר)
הנקודה היא שזה סיפור דומה: המטרה של ה-RT היא חישובי תאורה, אבל לליבות הRT אין מספיק כח (/רוחב פס) בשביל לעשות את זה כמו שצריך ולכן צריך משהו שישלים את זה - והפיתרון הוא אינטרפולציה באמצעות ליבות AI יעודיות שצריך להוסיף גם לצ'יפ. זה בדיוק מקרה של צורך בעוד סיליקון לפיצוי על בחירה שנעשתה בשביל לקדם מטרה מסוימת. לא אמרתי שהמטרה היא אותה המטרה...

זה לא באמת דומה. הרי המטרה של הליבות RT הוא להשיג משהו שפשוט לא קיים בעולם הגרפיקה בזמן אמיתי כיום, מטרה בלתי אפשרית שלא קיימת דרך להשיג אותה בלעדיהן. הליבות RT כמעט משיגות את המטרה הבלתי אפשרית הזאת, הליבות הטנסריות משלימות אותן ומביאות את הכרטיס RTX למטרה. מה שהלך ב-ONE היה סתם טמטום ארכיטקטוני, לגרד באוזן שמאל עם יד ימין. הרי הם יכלו בקלות להשיג את אותה מטרה ואפילו לקבל תוצאות טובות יותר אם הם היו הולכים על 8GB של GDDR5 כמו סוני, אבל הם עשו בחירה טפשית ושלמו את המחיר. ל-NVIDIA לא הייתה ממש ברירה אחרת, הרי זה לא שיש איזו טכנולוגיה היום שעושה RT בזמן אמיתי שהיא לא פשוט ליבות RT יעודיות. הם רצו להשיג מטרה אז הם דחפו לתוך הצ'יפ כל מה שהם הצליחו בכדי לפתור את הבעיה. ה-ONE? סתם טעות בתכנון.

swym כתב:יש טכנולוגיות עתידיות מוצדקות, ויש כאלו שלא. ה-Async Compute של AMD למשל מזה כמה דורות בהחלט תורם לכרטיסי מסך ישנים שלהם ככל שזה מאומץ יותר בתעשייה, ומצד שני זה לא כאילו 30% מעלויות הפיתוח או הסיליקון בכרטיס הלכו על פיצ'רים כאלו. הנגיסה היתה בשוליים.
החשש שלי הוא שמלבד העלויות הגבוהות כאן, אצל Nvidia הRTX לא יהיה כזה: אני לא בטוח שזה בכלל יהפוך לסטנדרט בשנים הקרובות, וגם אם כן אז אני חושב שהטכנולוגיה כל כך בתולית שהדור הזה כבר לא יצליח להריץ את המשחקים שRT יהיה מוטמע בהם מההתחלה ועד הסוף. כמו שאתה מפקפק אולי בצדק ביכולת של AMD להתחרות בכרטיסי ה500$ וצפונה, אני יכול לפקפק אולי בצדק ביכולת של Nvidia ליצור דברים שהופכים לסטנדרט בתעשייה ולא לעוד חומרת proprietery יקרה ומיותרת (ע"ע Gsync, Physx).

מאז ומתמיד האסטרטגית טכנולוגיות פורצות דרך של NVIDIA הייתה יותר אטרקטיבית לשחקנים, זאת אחת הסיבות שהם השתלטו על שוק. מה מרגש יותר שחקן, שעוד 4 שנים אולי הכרטיס שלו שיהיה ממילא עתיק וחסר כל ערך אבל יקבל פתאום "חסר ערך + 20% ביצועים = עדין חסר ערך" או כרטיס ששבוע הבא מריץ את בטמן עם פיסיקה מטורפת של עשן? ברור שהמקרה השני. מאז ומתמיד ראית כרטיסים של NVIDIA עושים טכנולוגיות סופר מגניבות שאתה יכול להדליק ולראות מיד שינוי מגניב לגמרי שבעל כרטיס AMD לא יראה. אז כן, PHYSX לא הפך לסטנדרט כי הוא לא יכול, NVIDIA סגורה לגמרי ולא אוהבת לשחרר את הטכנולוגיות שלה לטבע; אבל PHSYX כן הביא את הפיסיקה ל-GPU והוא כן הביא לרוב האנשים פה בפורום אפקטים סופר מגניבים בכל מני משחקים. זה הקטע של NVIDIA, הם לא רק מנסים לעשות טכנולוגיות PIE IN THE SKY ומקיים שמישהו ישתמש בזה בעשור הקרוב, הם חותמים על חוזים עם חברות משחקים וגורמים להן לפתח בשביל הטכנולוגיות האלה. אם אני אקנה RTX אני אוכל לשחק בTR, בBFV, בקונטרול, בהיטמן 2, בMETRO ובעוד כל מני משחקים עם RT וזאת חוויה שלא תקבל עם כרטיס AMD, העובדה שהם מפתחים טכנולוגיות ואתה אשכרה משחק איתן במשחקים כמעט במידי זה כל השטיק של NVIDIA. זאת המשיכה שלהם, לא העובדה שהם מריצים משחק 15% יותר מהר מ-AMD אלה העובדה שמשחק אצל NVIDIA פשוט נראה יותר טוב כי יש בו RT או אפקט של PHSYX וכו'. זה כבר שנים ככה.

בנוגע להטבעת סטנדרטים בתעשיה, זה דווקא מקרה שהם לגמרי הטביעו סטנרט. הרי הם הסיבה שמיקרוסופט פתחה ל-DX את DXR, הם דחפו לזה והם עשו את זה יחד בשיתוף פעולה. כלומר יש כבר היום API של DX ושל וולקאן בזכות NVIDIA. אז כן, זה לגמרי סטנדרט עכשיו והם היחידים (כרגע) שיש להם האצת חומרה לזה. האם זה יעלם? אולי, אבל גם אז רק זמנית כי RT זה העתיד הגרפי כך שאפילו אם חומרה יעודית ל-RT תעלם, DXR ו-RT בוולקן ישארו ולאט לאט כרטיסים גרפים יהיו חזקים מספיק בשביל לישם RT גם בלי האצה יעודית למרות שלא ברור לי למה שהם יעשו את זה אם כולם ישתמשו ב-RT.

בכל מקרה, אם ילך ילך, אם לא ילך הם פשוט יעיפו את הליבות הטנסריות וה-RT מהכרטיס ויסגרו עניין. לא צריך לעשות מזה איזו דרמה גדולה, אולי הכרטיסים האלה יקרים ולא מעט מזה נובע מ-RT אבל הם מרשים לעצמם כי אין להם תחרות בשוק. אם AMD תעלה תחרות אמיתית אז אולי תראה את הוריאציות ללא ה-RT. בשבילם זה WIN WIN, הם גם יצרו מוצר מיוחד בזמן שלא אטרקטיבי במיוחד לקנות כרטיס מסך כי הכל רץ מעולה גם על 1070GTX ובו בזמן הם גם יכולים להגיב ל-AMD במקרה של הצלחה מצידם עם הסרת הRTX והוצאה סדרת כרטיסים ללא.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42030
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 18 ספטמבר 2018, 23:31

We're just normal men. We're just innocent men

kririn
Sage
הודעות: 5347
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי kririn » 19 ספטמבר 2018, 00:08

כרגע הבעיה הגדולה של rt
זה שamd היחידה בשוק
בתחום הקונסולות הנחיות ,מינסטרים

וזה לא שrt ,יגיע בקרוב ,לנינטנדו

הבעיה השניה ,זה שגם לאינטל ,וגם יצרניות מעבדים
משולבים ,מבוססי arm
אין כרגע אף חומרה לשוק הביתי ,שתומכת בrt

זה מאוד יגביל את הטכנולוגיה ,בעתיד הקרוב
במיוחד עם amd ,תמשיך להיות היצרנית לקונסולות הניחות
חוץ ממצב ,שamd ,תתחיל גם להוציא כרטיסים תומכים
לי אין מושג איזה פטנטים הנווידה מחזיקה בתחום הזה
ככה שלא יודע עם זה אפשרי או לא

אבל צריך לזכור ,בpc אינטל היא יצרנית כרטיסי המסך ,הגדולה ביותר
נכון זה ob ,נכון לפחות כרגע זה דרג נמוך
אבל היום הרבה מפתחות מאפשרות לשחק עם כרטיסי ob של אינטל ,הגדרות נמוכות ,ביצועים חלשים
אבל הרבה משחקי aaa ,היום שחיקים על הכרטיסים האלו

ככה שאני לא רואה מעבר בקרוב ,של משחקים שיתמכו רק בrt

זה יפגע במפתחות ,שמפתחות לקונסולות
ויפגע במכירות למחשבים חלשים או מיושנים יחסית
וגם יפגע בפורטים ,לפלטפורמת נידות

לא שהיתי מתנגד לאיזה 2800ti
אבל בתמכור ההשקה ,זה ניראה לי ממש גרוע עלות תועלת
עדיף כבר כרטיס זול יותר ,לשנתיים ,שלוש
לראות עם הrt אופך לסטנדרט או לא

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42030
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 19 ספטמבר 2018, 01:05

זה לא באמת משנה כי לא משנה כמה כוח RT תזרוק פנימה, אלה אם יהיה לך כרטיס 500$ יעודי רק ל-RT, אתה לא יכול לנטוש רסטוריזציה וללכת אך ורק בדרך ה-RT. כלומר איך שלא תסתכל על זה, מדובר בתוסף על גבי רסטוריזציה ולא החלפה בעשור או שניים (או שלושה) הקרובים. וגם כשמדובר בתוסף לרסטוריזציה, לחשוב שיהיה משחק AAA שיוכל לחסוך נניח עבודה ידנית על השתקפויות כי 100% מהכרטסי מסך שיריצו את המשחק (קונסולות, PC וכו') יוכלו לעשות השתקפות ב-RT בשנים הקרובות הוא די תמים.

כלומר לא רק בסדרה 2000, גם בסדרה 3000 ובסדרה 4000 ואולי גם ב-5000 זה יהיה רק תוסף למשחקים שרוב האנשים משחקים אותם ללא RT בקונסולות. אבל זה לא באמת צריך לשנות, כל היופי של RT הוא העובדה שברגע שזה קיים במנוע, מדובר באפס עבודה ביחס לאפקטי רסטוריזציה של תאורה/הצללה/השתקפות/רפרקציה (כמובן שכולם תאורה אבל בעולם הרסטוריזציה הם ערימה של אפקטים נפרדים). כלומר אם הבתי כוח הגדולים של התעשיה כמו EPIC, DICE, CRYTECH, UNITY וכו' יספקו למפתחים RT, המפתחים ישתמשו בזה כי מבחינתם זה כלום עבודה. כלומר אני חושב שזה הולך עם הזמן להכנס כמעט לכל חור במשחקי וידאו ודי בקרוב. עוד 3-4 שנים לכולם יהיה כרטיסים מסדרה 2000 או 3000 או 4000 ורובם יהיו חזקים מה-2080TI (כנראה שמעטים מהכרטיסים בסדרה 4000 שיהיו חלשים מ-2080TI) כך שאני בטוח שנגיע למצב שבו כמעט לכל הגדרה באפשרויות הגרפיות במשחקי PC נראה מעל ל-ULTRA את ההגדרה "RAY TRACING".
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42030
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 19 ספטמבר 2018, 01:17

אגב, אם NVIDIA זורקים כבר סיליקון על ליבות RT ומוכרים את זה לקהל סופר פרימיום (והמחיר מתחיל ב-499$ אז זה ממש סופר פרימיום, ביחוד שבשיגור זה מתחיל ב-800$), באמת חבל שהם לא מוכרים כרטיס RT נפרד וזהו. יש מספיק מפגרים (אהמממ, אני) שישפכו את הכמה מאות דולרים על כרטיס שכזה ורוב הסיכויים שנקבל ביצועי RT שמשמידים את מה שה-2080TI יכול לעשות. אולי זה הכיוון ש-AMD צריכה לקחת, ביחוד שיש לה עכשיו את החבר'ה של POWERVR. זה די מושלם, גם נותן ביצועי RT מטורפים וגם נותן את האופציה ללקוח לבחור אם הוא רוצה להוציא אקסטרה על RT או לא.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24147
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Laskin » 19 ספטמבר 2018, 01:35

ה-2060 לדעתי יהיה ללא RTX אז מעניין כמה קרוב הוא יהיה לביצועים של ה-2070 במשחק בלי RT

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42030
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 19 ספטמבר 2018, 02:20

אני חושב שבכלליות יהיו כרטיסים ללא RTX, אפילו 2070, כל עוד AMD תספק תחרות בצורת הVEGA 7NM שאמור לצאת עוד השנה. וכן, כנראה שכל מה שמתחת ל-2070RTX ממילא יהיה ללא RTX אז יהיה מעניין לראות לאיפה הם לוקחים את זה. אני הייתי שמח לראות את AMD חוזרת לעניינים מה שידחוף את NVIDIA ללכת על כוח נטו ולנטוש את ה-RTX ואז אולי להביא אותו בחזרה בכרטיס יעודי.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42030
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 19 ספטמבר 2018, 21:38

ירד האמברגו על סדרה 2000 ויש ביקורות. הביקורות נמצאות במקום ממש מוזר כרגע בגלל שלל עניינים. אני אצלול לזה עמוק יותר מאוחר יותר היום אבל לבנתיים:
1) מיקרוסופט עדין לא שחררה את העדכון לdx12 שמוסיף dxr, כלומר לא רק שאין אף משחק שתומך בrt לעשות עליו בדיקות ובנצ׳מארקים, בכלל אי אפשר להריץ את זה כרגע על הכרטיסים כי אין עדין dxr.
2) הדרייברים הם בטא והוא מאוד לא בשלים. יש משחקים שבהם כמעט אין הבדל מהדור הקודם, ברוב המשחקים השיפור ביצועים הוא 30-50 אחוז. גם יש חריגים לכיוון השני, למשל בוולפנשטיין 2 ה2080ti מכפיל את הביצועים של ה1080ti, אשכרה 100% הפרש.
3) השימוש בdlss די מדהים. כרגע רק משחק אחד תומך בשיגור, עד סוף השנה יתמכו בערך 30. כשמפעילים dlss במקום taa הביצועים של ה2080 קופצים בבערך 30-40 אחוז.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42030
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 20 ספטמבר 2018, 00:31

טוב, אז קצת יותר בהרחבה. השורה התחתונה לגיימינג ברסטוריזציה קלאסית, בערך 35% יותר ביצועים מהדור הקודם. כמובן שצריך לזכור שה-2080TI קפץ ל-1000$ (והמספרים שאנחנו מדברים עליהם הם ה-FE, כלומר 1200$) בזמן שנגיד ה-1080TI שוגר ב-800$ ל-FE כך שאפילו אם הכרטיסים היו יוצאים במקביל, לא בטוח ש-400$ (אם נניח נשווה FE ל-FE) שווים 35% ביצועים. אבל אם מסתכלים על ה-2080RTX, הוא עולה 700-850 דולר, תלוי היצרנית, והוא נותן ביצועים טיפונת גבוהים משל ה-1080TI, בערך 10% יותר, כשה-1080TI עולה בין 650$ ל-800$, תלוי ביצרנית. כלומר עבור כמה דולרים נוספים, כשאתם ממילא מוציאים פה איזה 700$, מקבלים ביצועים קצת יותר טובים וגם את כל הפוטנציאל של הליבות RT והליבות AI.

בנוגע לשיגור עצמו, פשוט אין RT. אין כרגע אף משחק שתומך ב-RT, זה יגיע רק בשבועות הקרובים בפאטצ' כשהראשונים יהיו BFV ו-TR. אין אפילו תמיכה ב-DXR שעליו מבוסס RTX ב-DX12 כך שבכלל צריך לחכות לעדכון של חלונות בכדי ש-RT יעבוד בכרטיסים האלה. בקיצור, את הפן הזה של הכרטיסים באמת נבין רק באוקטובר או נובמבר, התאריך לא בדיוק ברור.

אבל הנה משהו יותר חיובי, DLSS על הליבות AI. אז הגרסה הקצרה היא שכל הביצועים שאנחנו רואים בנצ'מארקים מנצלים רק חלק אחד מתוך שלושה בכרטיס. הליבות RT והליבות AI יושבות ללא מעש בבנצ'מארקים של הביקורות. בתאוריה מפתחים יכולים להתשמש בהן לחישובי רסטוריזציה רגילים ולהאיץ יותר את הביצועים אבל NVIDIA מעדיפה שהם יעשו איתן דברים אחרים. אחד מהם, והוא קיים כרגע רק ב-FFXV בשיגור אבל עד סוף השנה יגיע ללא מעט כותרים גדולים ולכל המנועים הגדולים, הוא DLSS. הגרסה הקצרה היא שזה סוג של דמקה "בחינם". הסיבה שהוא בחינם היא שהוא רץ על הליבות AI וכרגע הן יושבות לא מנוצלות, כלומר מרנדרים את המשחק בחצי רזולוציה והליבות AI מבצעות סוג של דמקה "בחינם".

זה מה שיצא לGURU3D ב-FFXV:
dlss.jpg
dlss.jpg (78.6 KiB) נצפה 9910 פעמים


אז כמו שאתם רואים, מדובר ב-40% שיפור בביצועים בדמו של UE4 ו-33% ב-FFXV. אם מסתכלים בהשוואה ל1080TI למשל, אם גם ה1080TI וגם ה-2080TI עושים TAA אז יש ל-2080TI יתרון של 25% בביצועים. אבל אם עושים ב-2080TI במקום DLSS, עכשיו הפרש הביצועים מה-1080TI הוא 72%. כלומר זה די פיצ'ר קטלני, אבל כמובן שהמשחק צריך לספק תמיכה ב-DLSS. הבעיה העיקרית בהדגמה הזאת היא שמדובר בTAA מול DLSS, הייתי רוצה לראות את ההפרשי ביצועים לללא AA בכלל או FXAA, לראות מה באמת זה דורש מהמערכת. אבל על פני השטח זה ממש גניב. בנוגע להבדל הויזואלי ב-FFXV בין DLSS לבין TAA, תשפטו לבד, לדעתי זה מאוד קרוב:
תמונה
תמונה
תמונה

עוד דבר ששווה להתיחס אליו הוא הרזולוציות השונות. ב-1080P ה-2080TI חסר ערך, רוב המשחקים משפשפים את ה-200FPS ואנחנו כבר מתחילים לדבר על מגבלות CPU וכדומה. זה גם אומר שקפיצה מהדור הקודם בגלל הסיבה שציינתי קטנה בהרבה ואפילו יש חריגים, כמו דאוס אקס האחרון, שבו ה-1080TI ישווה ואפילו ינצח את ה-2080TI במרווח קל. לעומת זאת ב-1440P וביחוד ב-4K, ה-2080TI טס קדימה. זה באמת הכרטיס 4K 60FPS האמיתי הראשון, אני חושב שראיתי אולי משחק אחד או שניים שיורדים מ-60FPS בכל הביקורות שבדקתי וכמובן שהם לרוב קלאסטרפאק טכני (ע"ע דאוס אקס HE).

הנה מערום של משחקים ב-4K, ההפרשים ב-1440P די דומים וכשמגיעים ל-1080P המספרים מתחילים להשתגע קצת:
https://img.purch.com/r/711x457/aHR0cDovL21lZGlhLmJlc3RvZm1pY3JvLmNvbS9OL0wvNzk3ODg5L29yaWdpbmFsL0FzaGVzLW9mLXRoZS1TaW5ndWxhcml0eS1GUFMtMzg0MHgyMTYwLURYMTItRXh0cmVtZS5wbmc=
תמונה
תמונה
תמונה
תמונה
תמונה
תמונה
תמונה
תמונה
תמונה
תמונה
תמונה
תמונה

צריכת חשמל:
תמונה

ולקינוח, זאת טעימה מהדמו RT של 3DMARK שהולך לצאת עוד חודש. הוא עדין לא מוכן אז אין בו את כל האפקטים וכרגע הוא מבוסס רק על DX12, אין עדין וולקאן למרות שגם בוולקאן הולך להיות RT בקרוב ולדעתי כבר BFV משתמש בוולקאן ל-RT.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42030
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 20 ספטמבר 2018, 21:55

אוקיי, אז אחרי מחקר קצר הצלחתי להבין עד הסוף את הדיווחים הסותרים על DLSS, משהו שאתר כמו GURU3D למשל לא הבין עד עכשיו וכתב עליו פסקה מאוד לא נכונה בביקורת שלו.

יש ל-NVIDIA שני שימושים ל-DLSS, הם בעצם בדיוק אותה פעולה אבל משתמשים בה לשני דברים דומים אבל שונים. האופציה הראשונה שנקראת פשוט DLSS מתפקדת כמו האלג' דמקה, כלומר המשחק מרונדר בחצי 4K וה-AI משלים את הפיקסלים החסרים וכך מקבלים תמונת 4K. מכאן מגיע השיפור הרציני בביצועים שרואים בבנצ'מארקים, כי בעצם הכרטיס מרנדר את המשחק ב-2K ואז הליבות AI שרוב הזמן יושבות ללא מעש עושות אנטרפולציה ל-4K ומוסיפות על גבי זה AA בלי שהביצועים הרגילים נפגעים, כלומר עבודה של 1440P ותוצר של 4K. בכמה הביצועים משתפרים? מסתבר שה-2080TI מצליח לעשות 105% על גבי הביצועים של ה-1080TI במקרה של הדמו UE4. עם FFXV השיפור פחות מסיבי אבל עדין מגיע ל-75%. בצד של איכות התמונה, במקרה של הדמו UE4 האיכות 4K טבעי עם TAA ו-1440P עם DLSS כמעט זהה. במקרה של FFXV, על פי DF מקבלים איכות תמונה יותר טובה עם DLSS ב-1440P שמומר ל-4K מאשר 4K טבעי עם TAA שזה די מדהים, גם ביצועים גבוהים בעשרות אחוזים וגם איכות תמונה טובה יותר (אבל רק כי המימוש שלהם ל-TAA די MEH).

השימוש השני של DLSS נקרא DLSS T2, הוא בעצם סוג של סופר סמפלינג בחינם. המשחק מרנדר ברזולוציה הטבעית של המסך, נניח 4K, אז משתמש ב-DLSS בכדי ליצור תמונה חדה פי 2, במקרה הזה 6K, מוסיף עליה AA ואז מכווץ את התמונה בחזרה ל-4K. כלומר מקבלים סופר סמפלינג בחינם. או במילים אחרות AA מושלם עם ביצועים יותר טובים מכל שיטת AA אחרת.

אז מכאן נובעים הבלבולים של לא מעט אתרים טכנים. DLSS היא שיטה מקבילה לדמקה + AA שנותנת בוסט מטורף בביצועים אבל בנוסף משתמשים בה גם בתצורה שנקראת T2 שהיא בעצם עושה דמקה לרזולוציה כפולה ממה שאתה רוצה לשחק ומשם מקטינה בחזרה ויוצרת AA מושלם. כרגע יש 28 משחקים שהולכים להשתמש ב-DLSS והוא גם נכלל עכשיו ביוניטי, UE4 ובפרוסטבייט כך שאנחנו הולכים לראות אימוץ מאוד גדול של DLSS בתעשיה. פיצ'ר שכזה הולך לתת לכרטיסי סדרה 2000 יתרון ממש גדול כי אם דברנו פה על זה שה-2080 עולה 100$ יותר מ-1080TI ונותן רק 10% יותר ביצועים, עם DLSS פתאום זה 40%-50% וזה כבר שיפור מטורף לכמה עשרות דולרים. זה גם פותח דלת לעולם שלם של משחקי PC ב-4K שרצים ב-100FPS+, משהו שחשבנו שרחוק מאיתנו לפחות עד סדרה 3000.

חשוב לציין שיש ב-GPU של הפרו ישום חומרתי לדמקה. כלומר בתחום הזה AMD לגמרי יכולה בערך להתחרות אבל הישום דמקה שלהם גם לא נותן AA וגם אלג' דמקה נותן תמונה הרבה פחות איכותית מ-DLSS. אולי ב-VEGA יחליטו להביא את זה גם ל-PC ולהקדיש לזה יותר סיליקון, נצטרך לחכות ולראות אבל בנתיים זה יתרון די אדיר ל-NVIDIA שמכה מעל המשקל שלה בגלל הפיצ'ר הזה.

אלה המשחקים שבנתיים תומכים ב-DLSS:
Ark: Survival Evolved
Atomic Heart
Dauntless
Darksiders III
Deliver Us The Moon: Fortuna
Fear The Wolves
Final Fantasy XV: Windows Edition
Fractured Lands
Hellblade: Senua’s Sacrifice
Hitman 2
Islands of Nyne
Justice
JX3
KINETIK
Mechwarrior 5: Mercenaries
Outpost Zero
Overkill’s The Walking Dead
PlayerUnknown’s Battlegrounds.
Remnant: From The Ashes
SCUM
Serious Sam 4: Planet Badass
Shadow of the Tomb Raider
Stormdivers
The Forge Arena
We Happy Few
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42030
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 21 ספטמבר 2018, 22:40

We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42030
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 25 ספטמבר 2018, 13:17

יש שמועות ש-VEGA 7NM נדחה ל-2019 ומה שיצא השנה, חודש הבא ליתר דיוק, הוא פולאריס על 12NM. זה לא בדיוק הכרטיס הלוהט הבא של AMD כי פולאריס המקורי היה על 14NM והפרש כל כך קטן על אותה ארכיטקטורה ללא חידושים אומר אולי 10%-15% שיפור בביצועים (ונצא בהנחה שאין חידושים כי זה סוג של מורה מחליף עד שיצא VEGA 7NM שהוא בעצמו רק ממלא מקום עד NAVI) . הפולאריס הכי חזק בשוק היום הוא ה-RX 580 שהוא מתחרה ישיר של ה-1060GTX; זה אומר שאם יצא פולאריס 12NM שמבוסס עליו אז במקרה הטוב הוא יתחרה ב-2050GTX שזה באמת כרטיס LOW END.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
Uncle Pey'j
Veteran
הודעות: 4917
הצטרף: 04 מרץ 2016, 13:06

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Uncle Pey'j » 25 ספטמבר 2018, 19:34

על הפנים. זה בטח גם אומר ש-Navi יחטוף דחייה כי אין מצב שהם ישחררו אותו בכזו סמיכות ל-Vega 7nm.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42030
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 25 ספטמבר 2018, 20:24

Uncle Pey'j כתב:על הפנים. זה בטח גם אומר ש-Navi יחטוף דחייה כי אין מצב שהם ישחררו אותו בכזו סמיכות ל-Vega 7nm.

פולאריס נדחה בחצי שנה, ווגה נדחה בשנה, ווגה 7nm כנראה נדחה ל2019 כשרק לפני חודש הם הכריזו שהוא יצא השנה... ציפית שnavi יצא בזמן? :)

זה מדכא ברמות כי זה אומר שלnvidia לא תהיה תחרות מי יודע כמה זמן. אני לא מאמין שה2070 הולך לצאת עוד חודש ולא יהיה לamd אפילו כרטיס אחד שמצליח לנצח אותו. הם יכולים להמשיך לשגר קרניים ולחשב ai לנצח ו-amd לא מצליחה להתחרות. זה מרגיש כאילו באמצע המירוץ 100 מטר האצן הירוק הלך לישון על המסלול לכמה שעות והאדום עדין לא מצליח להשיג. אולי התקווה באינטל ב2020?
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42030
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 28 ספטמבר 2018, 11:24

Nvidia הוציאו דרייבר מיוחד לac ולפורצה היום למי שמשחק בהם על הpc. היה כבר עדכון בשבילם שבוע שעבר עם הדרייבר של סדרה 2000 אבל העדכון הזה משפר עוד יותר ביצועים.
We're just normal men. We're just innocent men

kririn
Sage
הודעות: 5347
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי kririn » 29 ספטמבר 2018, 14:16

אולי יורידו מחירים
ויתחרו בשוק הבינוני

לדוגמה ווגה 64 ,ב1200 שקל ,יתן תחרות ענקית
ויהיה כרטיס מעבר מצוין עלות תועלת
עד שכרטיסי rt ,יהיו במחיר עממי

כרגע גם הווגה 64 ,וגם הgtx 1080
מאוד יקרים ,ועכשיו שחומה להנווידה דור חדש
הגיע הזמן לתחרות מחירים בדור הישן

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42030
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי DrKeo » 29 ספטמבר 2018, 14:29

אפשר היום למצא 1080GTX ב-400$ אחרי ריבייט, אני לא חושב שזה יקר במיוחד להתחשב בעובדה שזה כרטיס שקורע קונסולה שעולה 500$ :)
We're just normal men. We're just innocent men

kririn
Sage
הודעות: 5347
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי kririn » 30 ספטמבר 2018, 10:11

בדקתי אתמול מחירים בארץ
לא בחול
גם הווגה 64 וגם ה1080
עולים מעל 2500 שקל כחדשים

אני לא מדבר על יד שניה ,או מחודש
אני מדבר על חדש מהקופסא ,כולל אחריות
כניראה יהיה בעתיד ,תיקון למטה
אבל כרגע במחירים יקרים

סמל אישי של המשתמש
Klayman
Sage
הודעות: 7010
הצטרף: 13 אפריל 2013, 18:19

Re: נושא ה-pc הרשמי

הודעהעל ידי Klayman » 30 ספטמבר 2018, 10:21

בארץ הרבה פעמים לא רואים את הירידה במחירי החומרה לצערי.. :\
Now, a question of etiquette - as I pass, do I give you the ass or the crotch
?


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 8 אורחים