Kazz כתב:למשחק כבר היו 10 ביקורות קודמות שנתנו לו 6 (כולל גיימספוט המיינסטרימי) אז 4 לא נשמע מופרך למי שעוד יותר מחמיר. הטלגרף גם נתנו לו 4 (2 כוכבים מ 5). אולי הבריטים הורידו ציון כי זה לא קריסטל דיינמיקס..
בתור מי שסיים את שני המשחקים הקודמים אני בהחלט יכול לראות למה המשחק החדש שדי דורך במקום יקבל 4. לפי התרשומתי 7 זה הציון המקסימלי שהייתי נותן למשחק.
אם 4 זה משחק שבור/נוראי אז באיזה מצב יהיה נכון לתת פחות? צריך לשנות את המוסכמות. לדעתי עדיין נותנים ציונים גבוהים מדי למשחקים.
תתחילו להשתמש ב opencritic ואז המשקל השונה שMC נותן לאתרים מסויימים לא יהיה בעיה.
תשמע מדובר בסופו של דבר בעניין סובייקטיבי ודעה אישית על משחק, אז אי אפשר באמת להכריע פה 'צודק' או 'לא צודק' בצורה אמיתית.
כלומר אם המבקר הספציפי באמת סבל במשחק הספציפי.. בסדר, אי אפשר באמת להגיד משהו, אבל עדיין.
לדעתי, ביקורות מקצועיות ובעיקר כאלו שנמצאות תחת מערכת מסוימת (עיתון, אתר.. ) ולא תחת ערוץ יוטיוב פרטי שמשווק כ'אדם פרטי מדבר על..', צריכות לנסות ולכוון הן לאיכות אובייקטיבית של משחק לצד החוויה הסובייקטיבית של המבקר.
מה הכוונה? שכן, משחק מושקע בהפקה גבוהה שכל המערכות בו עובדות בצורה טובה צריך לקבל 'עובר'. ו6 זה ציון רע שאומר שמדובר במשחק לא טוב, אבל לפחות בכזה שעובד והשקיעו בו עבודה מסוימת, גם אם לא מוצלחת, ולא בכזה שעצם הוצאת המשחק אמורה להעליב את קהל היעד שלו.
אז למה הייתי נותן 4? למשחקים כאלו - לAC יוניטי לדוגמה שהושק במצב טכני קטסטרופלי והיה חייב להדחות. פשוט כי זה משחק שבושה שיוביסופט לא דחו.
ואל תדאג לגבי פחות מזה, תמיד אפשר לרדת. למשל גרסאת הpc של ארקהם נייט שהייתה באמת בלתי שחיקה, או משחק שיצא במצב הטכני של יוניטי אבל גם ברמה המשחקית או ה'אומנותית' (תחומים בהם יוניטי היה בסדר גמור) היה זריקת זין גדולה (למשל הרבה מאוד מהמשחקים צמודי סרטים שהיו פופולריים בשני הדורות האחרונים).
בקשר למספרים עצמם, זה המצב היום וזה לכל הפחות הקונצנזוס הרחב לגביהם, אם אתה רוצה לדון בבעייתיות שאכן קיימת במצב הזה היום אז למה רק להוריד את גובה המספרים?
כל הרעיון של ביקורות ממסופרות הוא לא הגיוני מההתחלה למדיום הזה משתי סיבות שאין באמת איך להתמודד איתן מלבד פשוט ביקורות ללא מספור:
הראשונה, שלך תשווה לי עכשיו בין ג'רני של הps3, חוויה קצרה ומהודקת בלי סיפור ועם אימפקט רגשי, לAC אודיסי לדוגמה, משחק של 50 שעות עם אלפי סיפורים ועשרות מערכות שונות שפועלות במקביל. הרי בסופו של דבר שניהם מקבלים כיום את אותו ערך מספרי אוניברסאלי.
והדבר השני, שמתקשר ספציפית ל4 של TR, בהנחה שאכן מדובר במשחק בהפקה גבוהה עם מערכות טובות שעובד אבל הבעיה שהוא כל כך חסר מעוף אחרי וביחס לקודמים, האם ה4 תקף גם למי שלא שיחק בקודמים? אם לא שיחקתי אז שישים בסוגריים 7? ואם שיחקתי בראשון לפני 5 שנים ולא בשני לאחרונה אז זה 6?
כי פה שוב אתה נכנס ללופ של ביקורות סובייקטיביות לצד מספרים אוניברסליים.