DrKeo כתב:מונסטר האנטר מכר 10.9 מליון יחידות. סטים ספיי טוען שהמשחק מכר 5-10 מליון יחידות בסטים (חתיכת טווח) כך שאם זה נכון, לפחות חצי מבסיס המשתמשים של המשחק במחשב.
On October 26th, Rockstar Games launched its highly-anticipated Red Dead Redemption 2, the label’s first game built from the ground up for the current console generation. Red Dead Redemption 2 has received outstanding reviews, with numerous critics awarding the title a perfect score. The title is now tied with Grand Theft Auto V as the highest rated title on PlayStation 4 and Xbox One, with a 97 Metacritic score. A massive commercial success, Red Dead Redemption 2 has set numerous records, including achieving the biggest opening weekend in the history of entertainment, with over $725 million in retail sell-through during its first three days. Red Dead Redemption 2 sold-in more units in its first 8 days than the original blockbuster Red Dead Redemption sold in its first 8 years and, as of today, the title has sold-in over 17 million units worldwide.
DrKeo כתב:כתוב שהכותר מכ17 מליון יחידות, לא אם זה נשלח או sold through או לא יודע מה. בגלל ש-T2 אומרת את זה ואני בספק אם היא בקטע של להקטין מההשגים של עצמה, אני אצא בהנחה שזה הנתון SHIPPED לחנויות הפיזיות + המכירות הדיגיטליות. אנחנו יודעים שGTA ו-RDR לא קרובים במכירות כי RDR הכניס ב-3 ימים 750 מליון דולר כשGTAV הכניס כבר ביום הראשון 800 מליון ועוד GTAV חיי בתקופה שקדמה את כל הגרסאות "דיגיטל דלוקס" שעולות 80 ו-100 דולר כך שאפשר לצאת בהנחה שההפרש די גדול במספר העותקים.
אני חושב שתמיד עדיף לחכות לנתוני מכירות של הגל השני, אלה של הגל הראשון הם לפעמים נתון קצת ריק. הגל הראשון הוא SHIPPED לחנויות והנתון הזה אומר רק דבר אחד, כמה חנויות ציפו שהוא ימכור ולכן בנו לעצמן מחסן של עותקים בהתאם. הגל השני כבר מראה שהגל הראשון נמכר ומיצג יותר טוב את הנתוני מכירות האמיתיים. דוגמה טובה היא FO4 שהנתון הראשון שלו היה אסטרונומי, 14 מליון יחידות, ואז שקט תעשייתי במשך שנים כי כנראה שהוא לא הצליח להתרומם הרבה מעל זה אם הוא בכלל הצליח להגיע למספר בסוף.
“Some of our other franchises, like ‘Destiny,’ are not performing as well as we’d like, and we’re working to accelerate the pace of live operations innovation and improve the speed with which we release new content to keep our players engaged and to provide new opportunities for monetization,”
We have not yet seen the full core re-engage in Destiny, which has kind of led to the underperformance against expectations to date. Some players we think are still in 'wait and see' mode. If you're in, you're deeply engaged. If you're not, we're hoping now's the time to bring players back in and win them back.
While forsaken is a high-quality expansion with strong engagement and new modes of play, it did not achieve our commercial expectations, And there is still work to do to fully re-engage the core Destiny fanbase."
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 39 אורחים