נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

Laskin
Elder
הודעות: 24234
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 10 דצמבר 2018, 11:01

השאלה היא כמה מעריצי סמאש/פוקימון לא קנו כבר את הסוויץ'... את זה נראה במהלך שנה הבאה. וגם במהלך החודש הזה, אבל זו תקופה שקצת יותר קשה לנחש בה מה הגורמים לקנייה, לרוב זה עניין של מחיר/מבצעים.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42146
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 10 דצמבר 2018, 11:51

סמאש מוכר יותר טוב מהגרסת WII והיא הייתה 13 או 14 מליון. אם סמאש מוכר כל כך מהר ואולי יעקוף את גרסת הWII, אני ממש בספק אם אותם 13 מליון מוכלים ב-20 מליון הקיימים. כנ"ל על פוקימון, רק פוקימון ראשי לבד מוכר לרוב בערך כמו התפוצה של הסוויטצ' היום בעולם.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 10 דצמבר 2018, 15:03

DrKeo כתב:
bling כתב:היי זה הייתי אני! :)

אני עדיין אומר את זה, זו היתה שנה חלשה מאוד לבעלי הסוויץ׳ בסכ״ה מבחינת תכנים ופוקימון לטס גו ממש לא מספק שחקני הארדקור של המותג ועם ממוצע 79 זה ממש לא שם שהייתי משתמש בו כדי לסמל שנה יוצאת דופן לבעלי הסוויץ׳.

אבל, סמאש החדש בהחלט עומד בכל הקריטריונים של להיט ענק, גם מבחינת איכות, אז סבבה השנה לבעלי הסוויץ׳ היה סופר סמאש ממש טוב, זה פתאוםהופך את כל השנה למעולה?

כלפי קונסולות אחרות אתה הרבה יותר קשוח זה בטוח.

אני לא מעריץ גדול של סמאש ובפוקימון לא ממש שחקתי מעולם, אז בשבילי הייתה שנה מאוד חלשה לסוויטצ'. אבל אני אזכיר לך שהשיחה הייתה בנושא מכירות והיה דיבור על זה שנינטנדו "צריכה להתעורר על עצמה" אחרת הסוויטצ' תפסיק למכור. אז התיחסתי לשנה הזאת כ:
1) יש סמאש ופוקימון, שני מוכרי ענק שיעברו בקלות את ה-10 מליון כל אחד.
2) החודשים האחרונים של השנה הם המוכרים הכי גדולים של השנה, כלומר סמאש ופוקימון יכולים לעשות אותה הקונסולה הכי מוכרת בחודשים הכי חשובים.

מעבר לזה אני לא חושב שזאת הייתה שנה טובה במיוחד. היו המון משחקי AA טובים ופורטים טובים מהWIIU (ואם נדבר על השנה של נינטנדו כמרץ עד מרץ כי הקונסולה יצאה במרץ אז יש לפנינו עוד כמה שחרורים לא רעים השנה) ו-SSB הוא AAA עם ציונים ומכירות מעולים אבל לא בטעם שלי כך שמבחינתי השנה הזאת הייתה חלשה למדי. אבל מבחינת תמריצי מכירות? אני חושב שהם עשו את העבודה. פוקימון ו-SSB הם שני מוכרי קונסולות לא קטנים. גם שנה הבאה שלהם יכולה להיות מאוד חזקה עם פוקימון ראשי חדש שיביא את הקהל הקור של פוקימון שפוקימון GO כנראה לא יביא.


כן הם מוכרים יפה אבל אני עדיין בדיעה שלטווח הרחוק עוד שנים כאלו של בצורת עם דובדבן בסוף כן יזיק לקונסולה ויוריד אותה מהיעדים שלה, למזלה של נינטנדו הם שיחקו אותה ממש עם סמאש החדש וזה באמת לבד יכול לסחוב להם כמה חודשים אבל בשלב מסויים גם הקהל ישים לב שזה לא עסק משחק שניים גדולים בשנה לחכות להם.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42146
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 13 דצמבר 2018, 03:04

סמאש מכר 1.2 מליון עותקים ביפן ב-3 ימים :shock:
1,220,535 עותקים ליתר דיוק. להשוואה פוקימון נמכר שם כבר 4 שבועות והוא עומד כרגע רק על 1,012,247 יחידות.

הסוויטצ' עברה את ה-6 מליון יחידות ביפן, 6,112,100 יחידות ליתר דיוק, והיא כנראה תעבור עוד כמה חודשים את הפס4 שעומדת כרגע על 7,388,617.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24234
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 13 דצמבר 2018, 08:19

סנסציה...
צריך כמובן לזכור שזה גם המכשיר הנייד שלהם וככה מתייחסים אליו יפנים רבים אבל אפילו אז מדובר בנתון ממש מרשים.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42146
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 13 דצמבר 2018, 09:01

Laskin כתב:סנסציה...
צריך כמובן לזכור שזה גם המכשיר הנייד שלהם וככה מתייחסים אליו יפנים רבים אבל אפילו אז מדובר בנתון ממש מרשים.

זה נתון מטורף גם לניידת ביפן. שם אפשר להגיד, בניגוד למערב, שהסוויטצ' מוכרת בערך כמו שניידת מצליחה ונייחת מצליחה ביפן יחדיו. היפנים חולים על ניידות, אני עדין זוכר את התקופה בתחילת שנות ה-2000 שיפנים שחקו המון על הטלפון והיו להם משחקי תלת מימד איכותיים של FF וכדומה בטלפונים בזמן שלנו במערב היה בערך כלום עד שהאייפון הבשיל בגיל 2-3.
We're just normal men. We're just innocent men

kririn
Sage
הודעות: 5371
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי kririn » 13 דצמבר 2018, 10:54

בתחילת שנות ה2000 ,לא היו הרבה מישחקי תלת מימד בטלפונים ,פשוט כי החומרה היתה חלשה

אתה מדבר על תקופה ,שאחד מהטלפונים הכי חזקים למישחקים ,היה הנוקיה נ גאג
שהביצועים שלו בפועל במישחקים ,היו מיתחת לps1
והוא גם ניכשל במכירות
רוב הטלפונים בשוק ,היו חלשים מימנו משמעותית

זה אותה התקופה שהgba ,שלט בקונסולות הנידות
וגם הgba ,לא היה טוב בתלת מימד

בכל מיקרה ,בנוגע למכירות הסוויץ ביפן
זה פשוט כי אין לו מיתחרה אמיתי כרגע
אין יורשת לpsp ויטה ,והויטה גוססת הרבה זמן

בעבר זה היה ds מול psp
אחרי זה 3ds מול ויטה
כרגע זה סוויץ נגד כלום בעצם

יש נידות שוליות בשוק ,כמו pc בתצורה של קונסולה ניידת ,
נידות ראטרו ,
נידות סיניות ,
אבל לא משהו שמיתקרב בכלל למינסטרים מחברה גדולה

לדוגמה הנידת pc ,היא מריצה win10 מלאה
ואין לה התאמות של מישחקים לחומרה

ככה שהיא נימכר ברווח ,וזה אומר 600 דולר
כי אין רווח מהמכירות מישחקים
והרבה מישחקים לא רצים טוב

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42146
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 13 דצמבר 2018, 11:41

ב-2004 כבר היו טלפונים ביפן עם גרפיקה דומה לפס2/XBOX, קבלת שם JRPG על הטלפונים שהתחרו גרפית במשחקים כמו FFX. זה שנים לפני האייפון ושנים לפני שהיה גיימינג אמיתי על טלפונים. הכל השתנה עם הסמארטפון אבל כמעט עד 2009 גיימינג רציני בסלולרי היה ביפן ויפן בלבד.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 13 דצמבר 2018, 15:17

DrKeo כתב:סמאש מכר 1.2 מליון עותקים ביפן ב-3 ימים :shock:
1,220,535 עותקים ליתר דיוק. להשוואה פוקימון נמכר שם כבר 4 שבועות והוא עומד כרגע רק על 1,012,247 יחידות.

הסוויטצ' עברה את ה-6 מליון יחידות ביפן, 6,112,100 יחידות ליתר דיוק, והיא כנראה תעבור עוד כמה חודשים את הפס4 שעומדת כרגע על 7,388,617.


נתון מטורף אין מה לאמר. היפנים עפים על הסוויץ׳ ונראה לי זה די היה צפוי. זו בערך קונסולת החלומות שלהם :)

בחדשות נוספות, דטרויט של קוונטום דרים מכר 2 מיליון עותקים ומדובר במשחק הכי נמכר שלהם אי פעם (מבחינת קצת מכירה), הצלחה יפה מאוד:


סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42146
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 13 דצמבר 2018, 18:14

הצלחה יחסית יפה לqd. אגב, אולי זה הסטודיו שיש שמועה שמיקרוסופט קונה והם מזוהים עם סוני?
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 13 דצמבר 2018, 18:29

וואו אני אתבאס מאוד אם זה יקרה, אני מחבב את המשחקים האלה של דייויד קייג' ואין עוד כמעט חיה כזו בשוק ה AAA, בטח לא ברמות ההפקה האלו.

אלו לא משחקים שאני יכול להוציא עליהם מחיר מלא אבל תמיד כיף להביא אותם באיזה סייל טוב, הם תוספת ממש נחמדה ומגוונת לספרייה.

זה יהיה מפתיע אם מייקרוסופט ילכו על זה, בתכלס הם אולפן יחסית קטן ככה שהם בתקציבים לרכישה אפשרית ולמרות שהם לא יצרני בלוקבאסטרים ענקיים שאתה מדמיין שחברה כמו מייקרוסופט תחפש לרכוש הם כן מהווים תוספת טובה כחלק מליינאפ צד א'/ב' טוב, לא בדיוק המנה העיקרית אבל משהו ייחודי שמעבה ומוסיף גיוון לליינאפ שלך.

אני מתפלא שסוני לא רכשה אותם עד עכשיו ואם מייקרוסופט תחטוף אותם זה באמת יהיה פספוס שלהם.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42146
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 13 דצמבר 2018, 18:46

פיל ספנסר אמר שהוא מחפש מספרי סיפורים ואני משער שהם נכנסים בדיוק למשבצת. זה לא שהחבר׳ה של אובסידיאן או nt או כל מני sod הם באמת מפתחים דברים ברמה של gow. אני חושב שספנסר רוצה לקנות הרבה אולפנים ולתת להם לגדול בתוך החברה.

אני לא חושב שדיוויד קייג׳ הוא פספוס של סוני, ביננו אם דטרוייט לא היה יוצא (ואז לא היה להם אף משחק בדור הזה) אף אחד לא היה שם לב.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 13 דצמבר 2018, 22:16

אני לא מסכים, דטרויט נחשב על ידי לא מעט כמשחק הכי טוב בז׳אנר הזה בדור הנוכחי, הבעיה שלו זה שהוא יצא בתקופה שהדור כבר התניע חזק וחכן אולי הוא קצת נבלע מבחינת הייפ, אם היה יוצא בתקופות היובש כמו Until Dawn בזמנו אז הוא היה הרבה יותר זכיר אבל גם ככה כמו שאתה רואה הוא המשחק הכי מוכר של QD אז כנראה שכמה מליוני אנשים היו בכל זאת שמים לב שהוא לא יצא :)

kririn
Sage
הודעות: 5371
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי kririn » 17 דצמבר 2018, 05:25

Ps קלאסיק ,נימכרת בחלק מהמקומות ב75 דולר
שזה ירידה מ100 דולר

לפי אנשים מיוטיוב ,יש זמינות גדולה

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 17 דצמבר 2018, 14:43

מגיע להם את כל ההפסדים שבעולם במקרה הזה, למרות שבוא נאמר את האמת זה פרויקט כזה עלוב מצידם מבחינת השקעה, הם אשכרה עשו את המינימום ההכרחי ביותר מבלי להשקיע כלום, ככה שאני מאמין שגם במקרה הנוכחי שהקונסולה לא עפה מהמדפים הם עושים עליה כבר מספיק רווח.

מצד שני היא יכלה להיות להיט ענק סטייל הקונסולות של נינטנדו ולהכניס הרבה יותר אם הם היו מתכננים אותה נכון ככה שאני במקום סוני לא הייתי חוגג כי בסופו של דבר גם אם לא הפסידו עליה הם יכלו להרוויח הרבה יותר.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42146
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 18 דצמבר 2018, 13:00

יש לסוני פיצ'ר חדש שנקרא My PS4 Life ובתוכו אפשר לראות נתון מעניין, כמה אנשים השיגו אצ'יוומנט מסוייים שאתה השגת. בנתונים של PSN אפשר לראות איזה אחוז מהבסיס משתמשים השיג את אותו אצ'יוומנט כך שבשילוב שני הנתונים, אפשר לדעת כמה עותקים המשחק מכר על הפס4. כמובן שזה מוגבל בבסיס של אותם נתונים, כלומר כנראה אנשים שקנו את המשחק אונליין והאנשים שקנו עותק פיזי וממש הפעילו אותו פעם אחת על הקונסולה, אבל אני חושב שזה קירוב לא רע בכלל למספר האמיתי.

אז לדוגמה יש בFO76 את האצ'יוומנט Photo Bomber שאותו על פי My PS4 Life השיגו 33,764 אנשים. על פי PSN השיגו את האצ'יוומנט 8.3% מבעלי המשחק כך שאפשר להסיק שיש בערך 407,000 עותקים של FO76 על הפס4. שוב, כמובן שזה לקוח מעותקים שנקנו אונליין או פיזים שהופעלו לפחות פעם אחת אבל אני בספק כמה המספר האמיתי רחוק. גם צריך לזכור שזה מספר שחקנים, לא ממש עותקים כך שאם שני חשבונות משחקים על אותה קונסולה באותו עותק זה עדין נחשב כשני עותקים.

אני חושב שהמספרים מאוד קרובים למציאות, אפשר לראות את זה ממשחקים שאנחנו יודעים את נתון המכירות שלהם. למשל רק לפני שבוע הכריזו שדטרוייט עבר את ה2 מליון והנתון שיוצא עבור דטרוייט הוא 2,440,000 עותקים. לגמרי נשמע הגיוני.

מישהו חשב עבור 116 משחקים והרשימה רק גדלה כל כמה שעות:
http://gamstat.com/

אחד הנתונים המדהימים הוא פיפ"א ואיך הוא גודל ככל שבסיס המשתמשים של הדור גדל.
פיפא 14 - 8,500,000
פיפא 15 - 19,200,000
פיפא 16 - 28,300,000
פיפא 17 - 30,000,000
פיפא 18 - 32,500,000
פיפא 19 - 12,500,000 (שמן הסתם רק יצא לפני כמה חודשים)

עוד מספר מעניין, RDR2 שעומד על 6,110,000 יחידות אבל המספר מעודכן לסוף נובמבר (חודש בשוק). זה אומר שלדעתי המשחק במציאות קרוב ל10 מליון יחידות אחרי חודש בשוק, אולי 11-12 מליון סך הכל אם נחשוב על הONE כגרסה שכנראה מוכרת בערך חצי מגרסת הפס4.

ולמשל שאנמו, זוכרים את כל הרעש שכולם רצו שאנמו 3 וכל הלחץ לעשות שאנמו 1-2 HD? אז שאנמו 2 HD על הפס4 מכר רק 42,800 עותקים והוא מדגים כמה המשחק הזה נישה ולא ממש רלוונטי ב2018.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24234
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 18 דצמבר 2018, 15:15

בנתונים של פיפא למשל... זה כל הPSN או רק על הפס4?
כי מאוד הגיוני שהעלייה הזו לאו דווקא משקפת עלייה של המכירות של המשחק, אלא פשוט שב-2014-15 עדיין אנשים שיחקו על הפס3 שלהם ואז רק ב2016-17 עברו לדור הבא

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42146
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 18 דצמבר 2018, 15:17

סמאש מכר יותר מ3 מליון יחידות בארה"ב ב-11 ימים הראשונים. על פי NPD הסוויטצ' מכרה 8.7 מליון יחידות ב-21 חודשים שהיא בשוק (נכון לסוף נובמבר) מה שהופך אותה לקונסולה שמכרה הכי מהר בארה"ב בדור הזה. בנוסף ב-2018 בארה"ב:
- המכירות של נינטנדו בדולרים היו הגבוהות ביותר מאז 2011.
- זלדה מכר 4 מליון
- מריו קארט 5 מליון
- ומריו אודסי 4.7 מליון
- פוקימון מכר 2 מליון
- מריו פארטי מכר 1.4 מליון

וכן לאסקין, זה מה שאמרתי, שהגרף עליה של פיפ"א עם גדילת הבסיס משתמשים של הדור מדהימה.
We're just normal men. We're just innocent men

Laskin
Elder
הודעות: 24234
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 18 דצמבר 2018, 15:48

אבל... זה די ברור לא? זאת אומרת, לא נראה לי שזה שונה משמעותית ממה שהיה בתחילת הפס3 ובסופה... סוג של הליך טבעי

אה, ויש נתונים שם על באטלפרונט 2?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42146
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 18 דצמבר 2018, 17:11

יש את הנושא רדיט שהתחיל את כל הבלגן:
https://www.reddit.com/r/PS4/comments/a ... f_players/

שם יש קובץ ZIP שכולל תמונות שאומרות כמה אנשים השיגו טרופי מסויים לבערך 3700 טרופיז. מה שצריך הוא את הנתון מ-PSN איזה אחוז קבל את הטרופי הזה ואפשר לחשב לבד. יש פה מישהו עם BF2 שיכול להגיד לנו על אחוזי השגת טרופי מסויים במשחק?
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
bling
Elder
הודעות: 10306
הצטרף: 13 אפריל 2013, 23:22

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי bling » 19 דצמבר 2018, 09:11

DrKeo כתב:סמאש מכר יותר מ3 מליון יחידות בארה"ב ב-11 ימים הראשונים. על פי NPD הסוויטצ' מכרה 8.7 מליון יחידות ב-21 חודשים שהיא בשוק (נכון לסוף נובמבר) מה שהופך אותה לקונסולה שמכרה הכי מהר בארה"ב בדור הזה. בנוסף ב-2018 בארה"ב:
- המכירות של נינטנדו בדולרים היו הגבוהות ביותר מאז 2011.
- זלדה מכר 4 מליון
- מריו קארט 5 מליון
- ומריו אודסי 4.7 מליון
- פוקימון מכר 2 מליון
- מריו פארטי מכר 1.4 מליון

וכן לאסקין, זה מה שאמרתי, שהגרף עליה של פיפ"א עם גדילת הבסיס משתמשים של הדור מדהימה.


מדהימה הסטטיסטיקה של הסוויץ׳, אני באמת לא מצליח להבין את ההיסטריה כלפי הקונסולה בארה״ב. יפן מילא זו בערך קונסולת החלומות שלהם אבל למה האמריקאים מסתערים עליה ככה? הם לא עפים עד כדי כך על קונסולות ניידות ובתור קונסולה נייחת היא די כושלת אז מה הקטע.

כנראה התוכנה המדהימה של נינטנדו היא עיקר ההבדל כי כקונספט לא ברור לי למה אנשים שלא בהכרח עפים על ניידות רצים לקנות אותה.
שנה ראשונה מדהימה אבל כמובן המבחן האמיתי יהיה הרגליים של הקונסולה הזו, זה הדבר שמוביל להצלחה ההיסטרית של הפס4 שמצליחה 5 שנים אחרי לייצר עדיין מספרים הזויים ולשבור כמעט בכל חודש את השיאים של עצמה. גם בנובמבר NPD שהוא החודש החשוב בשנה הפס4 ניצחה מבחינת כמות יחידות למרות שלכולן היה נובמבר מדהים. אני אעדכן על ה NPD ביותר פירוט מאוחר יותר אם לא יעדכנו פה לפני.
————————-

בעניין נתוני המכירות של סוני, פיפ״א מוכרת מדהים, הרימייק של קראש עבר את ה 9 מיליון שחקנים :shock:

דסטיני 2 אפרופו הדיון על חוסר ההצלחה שלו יושב על כמעט 6 מיליון שזה לא רע בכלל אבל הוא חולק גם בפלוס אז בעיה לקבוע מזה משהו.

פורטנייט עם מעל 16 מיליון מאזור אירופה ואוסטרליה בלבד. מטורף.

GT SPORT מכר מדהים כנראה הרבה בזכות באנדלים והוא יושב עם מעל 7 מיליון.

GTA5 עם כמעט 56 מיליון רק על הפס4 :shock:

MKX עם כמעט 17 מיליון.

זה נראה שהסטטיסטיקה יכולה להיות קצת מנופחת כי חלק מהמספרים פה יותר מדי הזויים. מעניין גם מה עם אנצ׳רטד 4, הוויצ׳ר 3, הוריזון, בלאדבורן, באטמן ועוד כמה משחקים גדולים של הדור.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42146
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 19 דצמבר 2018, 19:48

בנוגע לדסטיני, הטענה שלהם במקורי הייתה ל20+ מליון שחקנים אחרי שנה בשוק. אז עכשיו מדובר בהמשך (שאמור להיות מן הסתם גדול יותר) אחרי יותר משנה שחולק בחינם עם פלוס ומשווק עם הפס4 (כך שמן הסתם מדובר בפלטפורמה הכי מצליחה שלו) ועדין יש רק 6 מליון משתמשים. אני די בטוח שהם ציפו לכפול מזה כשהמשחק נמכר בכסף.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3721
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swym » 08 ינואר 2019, 14:25

DrKeo כתב:מה? מי טען שזה נתון של אוקטובר? במסמך של קאפקום הם אמרו במפורש שהמשחק שלח יותר מ10 מליון יחידות נכון ל20 לאוגוסט ומכר 10.7 מליון בסוף ספטמבר (שני הנתונים בדו"ח הרבעוני שלהם שהוא גם הקישור שאתה הבאת):

אתה. כשאתה כתבת על המספרים של סטימספיי (5-10 מליון) במקור, זה היה אחרי שדגמת אותם ב-30 באוקטובר. אתה בעצם השווית פה בין המסמך של קאפקום מתאריך אחד, למספרים שאספת מסטימספיי בתאריך אחר לגמרי, ואז התלוננת על זה שהם לא מסתדרים לך.

DrKeo כתב:בנוגע לסין, נראה שאתה יודע הרבה על זה, בלי שהבאת קישור/ אז כנראה שידעת שהמשחק לא זמין בסין והחלטת לא לספר לנו?

אוקי, צודק. הנה קישור (גוגל טרנסלייט הוא ידידך):
http://www.xunyou.com/
האוכלוסיה הסינית מסוגלת לעקוף את המגבלות הסיניות בזכות מדיניות ה"טייוואן זה שלנו" של הממשלה הסינית, ולהשתמש בGaming Accelerators כמו זה שקישרתי אליו ומאפשרים לעקוף את המגבלות כי הם מתחברים דרך טייוואן שבטריטוריה שלה הצנזורה לא תופסת. במקרה של Monster Hunter, רק בסטים למעלה מ50% מבעלי המשחק הם מסין (ו-Wegame מן הסתם פועלים גם בטייוואן):
Clipboard02.jpg
Clipboard02.jpg (98.78 KiB) נצפה 9866 פעמים

כמו שאתה רואה, הצנזור הסיני לא הכי מפריע לשחקנים הסינים לקנות את המשחק.

DrKeo כתב:לתת טווח של 5-10 מליון זאת בדיחה רעה אפילו אם הם היו טוענים לנתונים אמיתיים.

הרי גם כשתיכנס לחנות של גוגל פליי תראה שהם סופרים לך הורדות של כל משחק על פי טווחים דומים (משם אני מניח שסטימספיי העתיק את הרעיון). אתה חושב שגוגל יודעים רק טווח ולא יודעים כמה עותקים בדיוק מכל משחק ירדו מהחנות שלהם רק בגלל שהם לא מציגים לך את זה?
אולי עדיין לא הבנת, אבל מי שמשלם על השירות של סטימספיי בפטראון מקבל שם יותר מידע מהטווח הכללי: אני למשל יכול להגיד לך שאני רואה בסטימספיי הערכה של 7,991,000 owners, נכון להיום [רק שים לב שזו הערכה להיום, ולא לסוף ספטמבר, ככה שאל תנסה שוב להשוות את המספר הזה לנתונים של קאפקום מאותה התקופה].
אבל אם אנחנו רוצים לבדוק את האמינות/חוסר האמינות בדיווח של סטימספיי, אפשר לנסות ולתפוס אותם שוב אחרי הדיווח הרבעוני הבא של קאפקום על המכירות של המשחק. שים תזכורת, אבל אני מהמר שהמשחק כבר יעקוף את ה-15 מליון עותקים בדיווח של סוף הרבעון.

DrKeo כתב:אני חייב להגיד שמה שהכי אהבתי בהודעה שלך, היא העובדה שצטטת אותי בייסיקלי אומר "סורי, אתה צודק", דבר שאיכשהו גרר אותך ללהיות תוקפני משהו.

אוקי... אתה מודע לזה שאת התגובה הזו של "אתה צודק" הפנת בכלל לעידן ולא אלי? אני בכלל לא הייתי בדיון אז, ועידן באמת צדק כשהוא כתב שהמספרים לא מסתדרים. אני רק הפנית את תשומת ליבך לזה שהסקת את המסקנה הלא נכונה כי היתה לך טעות בתאריכים שממנה יצאת להכרזות בומבסטיות, איך בדיוק להצביע על טעות נחשב ל"תוקפנות"?

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42146
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 08 ינואר 2019, 15:34

swym כתב:אתה. כשאתה כתבת על המספרים של סטימספיי (5-10 מליון) במקור, זה היה אחרי שדגמת אותם ב-30 באוקטובר. אתה בעצם השווית פה בין המסמך של קאפקום מתאריך אחד, למספרים שאספת מסטימספיי בתאריך אחר לגמרי, ואז התלוננת על זה שהם לא מסתדרים לך.

לא, אני לא. לא אמרתי בשום שלב שמדובר בנתוני אוקטובר, אבל הנתוני סטים ספיי והמציאות כל כך לא קרובים אחד לשני שזה אפילו לא רלוונטי מתי דוגמים את זה, 4 שבועות קודם או אחר כך. כשאתה יודע שמשחק עומד על בקושי 11 מליון יחידות ויש לך נתון מחודשים לפני שגרסת הקונסולות עשתה כבר 8.1 מליון ואז פתאום סטים ספיי אומר לך 5-10 מליון, אין יותר בולשיט מזה. גם ה-8 מליון שם עכשיו זה חתיכת בולשיט. כאילו 4 שבועות היה הופך את ה-5-10 מליון הזה למספר סביר יותר שכנראה היה צריך לעמוד, אם אני ממש אופטימי, על 2+ מליון.

swym כתב:אוקי, צודק. הנה קישור (גוגל טרנסלייט הוא ידידך):
http://www.xunyou.com/
האוכלוסיה הסינית מסוגלת לעקוף את המגבלות הסיניות בזכות מדיניות ה"טייוואן זה שלנו" של הממשלה הסינית, ולהשתמש בGaming Accelerators כמו זה שקישרתי אליו ומאפשרים לעקוף את המגבלות כי הם מתחברים דרך טייוואן שבטריטוריה שלה הצנזורה לא תופסת. במקרה של Monster Hunter, רק בסטים למעלה מ50% מבעלי המשחק הם מסין (ו-Wegame מן הסתם פועלים גם בטייוואן):
Clipboard02.jpg

כמו שאתה רואה, הצנזור הסיני לא הכי מפריע לשחקנים הסינים לקנות את המשחק.

כן, אני בטוח שיש עכשיו 4 מליון אנשים בסין שמשחקים במשחק דרך Gaming Accelerators וגם קונים אותו עם כל מני VPN למניהם, מאוד מיינסטרים. ברור שזה אחד המשחקים הכי מצליחים בסין, זה ידוע שמיינסטרים הולכים לפתרונות VPN ו-Gaming Accelerators על ימין ועל שמאל כדי להצליח לקנות משחק שלא נמכר בכלל בטרטוריה שלהם כי הוא נאסר על ידי הממשלה הטוטליטרית שלהם שאוהבת להעלים אנשים בלילה.


swym כתב:הרי גם כשתיכנס לחנות של גוגל פליי תראה שהם סופרים לך הורדות של כל משחק על פי טווחים דומים (משם אני מניח שסטימספיי העתיק את הרעיון). אתה חושב שגוגל יודעים רק טווח ולא יודעים כמה עותקים בדיוק מכל משחק ירדו מהחנות שלהם רק בגלל שהם לא מציגים לך את זה?
אולי עדיין לא הבנת, אבל מי שמשלם על השירות של סטימספיי בפטראון מקבל שם יותר מידע מהטווח הכללי: אני למשל יכול להגיד לך שאני רואה בסטימספיי הערכה של 7,991,000 owners, נכון להיום [רק שים לב שזו הערכה להיום, ולא לסוף ספטמבר, ככה שאל תנסה שוב להשוות את המספר הזה לנתונים של קאפקום מאותה התקופה].
אבל אם אנחנו רוצים לבדוק את האמינות/חוסר האמינות בדיווח של סטימספיי, אפשר לנסות ולתפוס אותם שוב אחרי הדיווח הרבעוני הבא של קאפקום על המכירות של המשחק. שים תזכורת, אבל אני מהמר שהמשחק כבר יעקוף את ה-15 מליון עותקים בדיווח של סוף הרבעון.

גוגל יודעים את המספרים, הם פשוט לא חושפים מידע רגיש שכזה, ביחוד שהוא שייך גם למפתחת שרוצה או לא רוצה שהמספר הזה יצא. לסטים ספיי אין מושג ירוק מה המספרים, אז הם שמים טווחים כדי לכסות על הטעויות שלהם. אם תשלם תקבל מספר מדוייק ולא קרוב בשום צורה למציאות? מגניב. רוצה לבדוק את הדיוק של סטים ספיי? אתה יכול לראות הסטוריה? אתה יכול להשוות מספרים שלהם לדליפה של VALVE מיולי? ככה באמת נראה כמה הם מדוייקים.

ודי, אתה מהר שמשחק בן פחות משנה שנמצא בספטמבר על 11 מליון עותקים יגיע ל15 מליון עותקים בסוף הרבעון? רבעון של קריסמס? חתיכת תחזית אמיצה ורלוונטית לדיון :roll:

אז תן לי להבין, נניח והמשחק מגיע לסביבה של 15 מליון עותקים בדוח הרבעוני הקרוב שזה לגמרי הנחה שכל אחד פה כנראה היה מניח. המשחק עמד על 8.1 מליון עוד לפני שגרסת ה-PC יצאה בכלל, כלומר גרסת הקונסולות מזמן הצפינה מ-10 מליון עותקים. אז איך בדיוק נתון כמו "7,991,000 owners" מחזיק מים? המשחק צריך להצפין במינימום מעבר ל-20 מליון יחידות כדי ש8 מליון יחידות על ה-PC יהיה מספר שקרוב למציאות.

swym כתב:אוקי... אתה מודע לזה שאת התגובה הזו של "אתה צודק" הפנת בכלל לעידן ולא אלי? אני בכלל לא הייתי בדיון אז, ועידן באמת צדק כשהוא כתב שהמספרים לא מסתדרים. אני רק הפנית את תשומת ליבך לזה שהסקת את המסקנה הלא נכונה כי היתה לך טעות בתאריכים שממנה יצאת להכרזות בומבסטיות, איך בדיוק להצביע על טעות נחשב ל"תוקפנות"?

לא, הפנתי אותה אליך. דברתי על ה-21 לנובמבר, פעם אחרונה שהגבת לזה. ולא, לא "יצאתי בהכרזות בומבסטיות". אתר גיימינג גדול יצא בהכרזות בומבסטיות ואני רק חזרתי על זה פה, עידן הצביע על הפאק ואמרתי לו שהוא לגמרי צודק וחזרתי בי. אז אתה הגעת עם ההגדרה המילונית של "הכרזות בומבסטיות". הרבה אחרי זה אני אמרתי לך "אתה לגמרי צודק. עכשיו שאמרת את זה, חפשתי קצת על המכירות שלו, וראיתי שיש גם נתון של 8.1 מליון מיולי שזה חודש לפני שיצאה גרסת המחשב." ואפילו צטטת את זה בהודעה שלך מה-21 לנובמבר והפכת את זה לתוקפנות. אז כמובן שדברתי על ההודעה האחרונה שלך וכתבתי את זה לך כך שלא ברור לי איך התבלבלת פה והתחלת לכתוב על עידן.

אבל האמת שזה עדין "בוטנים", אני מת לראות את המגילה שמחכה לי בנושא ה-PC או הדור הבא או החומרה או איפה שלא היה לנו הויכוח AMD/NVIDIA כי שם באמת מחכה לי ממתק של 3500 מילים עם blast from the past מאיזה נובמבר.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
swym
Veteran
הודעות: 3721
הצטרף: 14 אפריל 2013, 01:14

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי swym » 08 ינואר 2019, 17:48

DrKeo כתב:
swym כתב:אתה. כשאתה כתבת על המספרים של סטימספיי (5-10 מליון) במקור, זה היה אחרי שדגמת אותם ב-30 באוקטובר. אתה בעצם השווית פה בין המסמך של קאפקום מתאריך אחד, למספרים שאספת מסטימספיי בתאריך אחר לגמרי, ואז התלוננת על זה שהם לא מסתדרים לך.

לא, אני לא. לא אמרתי בשום שלב שמדובר בנתוני אוקטובר, אבל הנתוני סטים ספיי והמציאות כל כך לא קרובים אחד לשני שזה אפילו לא רלוונטי מתי דוגמים את זה, 4 שבועות קודם או אחר כך. כשאתה יודע שמשחק עומד על בקושי 11 מליון יחידות ויש לך נתון מחודשים לפני שגרסת הקונסולות עשתה כבר 8.1 מליון ואז פתאום סטים ספיי אומר לך 5-10 מליון, אין יותר בולשיט מזה. גם ה-8 מליון שם עכשיו זה חתיכת בולשיט. כאילו 4 שבועות היה הופך את ה-5-10 מליון הזה למספר סביר יותר שכנראה היה צריך לעמוד, אם אני ממש אופטימי, על 2+ מליון.

לול, עשה לי טובה.
מה אתה רוצה לספר לי שבדיוק עשית במקרה הזה? הלכת אחורה ובדקת מה היו המספרים בסטימספיי בסוף ספטמבר (כשאין לך גישה למספרים מדוייקים או להיסטוריה של האתר)? מתי בדיוק דגמת את המכירות של המשחק בסטימספיי וראית את המספר הזה של מעל 5 מליון?
הרי בסוף ספטמבר המספרים של Steamspy עמדו על אזור ה-3 מליון עותקים פלוס מינוס - ובטח לא חצו לbucket של ה-5-10 מליון. זה אפילו תואם לחישובים שלכם מקודם ולמספרים של קאפקום. מה שסטימספיי מראה זה שבמהלך אוקטובר המספרים האלו קפצו משמעותית (כנראה בגלל הסייל), והמקסימום שאתה יכול לנסות ולטעון זה שאתה לא מאמין שהוא מכר כל כך הרבה *אחרי* שהמשחק כבר היה עם 10 מליון עותקים בסוף ספטמבר.

DrKeo כתב:כן, אני בטוח שיש עכשיו 4 מליון אנשים בסין שמשחקים במשחק דרך Gaming Accelerators וגם קונים אותו עם כל מני VPN למניהם, מאוד מיינסטרים. ברור שזה אחד המשחקים הכי מצליחים בסין, זה ידוע שמיינסטרים הולכים לפתרונות VPN ו-Gaming Accelerators על ימין ועל שמאל כדי להצליח לקנות משחק שלא נמכר בכלל בטרטוריה שלהם כי הוא נאסר על ידי הממשלה הטוטליטרית שלהם שאוהבת להעלים אנשים בלילה.

זה לא 4 מליון משחקים פעילים, אבל חצי מהשחקנים הפעילים הם מסין נכון לעכשיו, ככה שיכול להיות ש-4 מליון סינים קנו אותו סך הכל (יכול להיות שקנו אותו יותר/פחות מחצי, אבל נניח שהם פעילים כמו שאר השחקנים).
אתה לא חושב שזה קצת מוזר שאתה מבקש קישור, אבל אז כשמספקים לך קישור אתה מחליט לבטל את כל הרעיון ומתווכח בלי שיש לך מושג יש לך שמץ של מושג מה גודל הנישה הזו של אנשים שמשחקים על game accelerators? אם אתה חושב ש-4 מליון מתוך אוכלוסיה של מעל מיליארד זה הרבה, אז חכה שתגלה כמה שחקנים סינים יש בPUBG...

DrKeo כתב:גוגל יודעים את המספרים, הם פשוט לא חושפים מידע רגיש שכזה, ביחוד שהוא שייך גם למפתחת שרוצה או לא רוצה שהמספר הזה יצא. לסטים ספיי אין מושג ירוק מה המספרים, אז הם שמים טווחים כדי לכסות על הטעויות שלהם. אם תשלם תקבל מספר מדוייק ולא קרוב בשום צורה למציאות? מגניב.

אבל אם כבר ידוע לך שהם כן מציגים את המספרים, למה אתה ממשיך לטעון שהם מנסים לכסת"ח? שלם וזה יהיה לך זמין. הם פשוט העדיפו קצת לסנן אנשים שלא מבינים את המשמעויות של המספרים האלו בעקבות פידבק, והדיון הזה ממחיש לא רע למה.

DrKeo כתב:רוצה לבדוק את הדיוק של סטים ספיי? אתה יכול לראות הסטוריה? אתה יכול להשוות מספרים שלהם לדליפה של VALVE מיולי? ככה באמת נראה כמה הם מדוייקים.

סבבה. לקחתי לבקשתך משחק מדגמי אחד: Ori and the Blind Forest. נראה לי כמו מועמד טוב כי הוא לא נמכר יותר בסטים (עברו למכור רק את הdefinitive edition, אבל אני לא בטוח אם כשקונים אותה מקבלים גם את הגרסה הרגילה).
- לפי Steamspy המשחק עמד על 1,120,000 בעלים בראשון ביולי 2018 (עם הבדלים של אלפים בודדים בשבוע שלפני ואחרי).
- לפי הדליפה מסטים המשחק עמד על 997,767 בעלים.
זה הכל. סטייה של 12% במספרים בערך בין שני הנתונים, כשסביר להניח שהנתון של דליפת האציבמנטים הוא די מדוייק.

עוד דוגמא: Dark Souls II. המשחק עדיין זמין בסטים, אבל אני לא בטוח שמישהו יקנה את הגרסה הזו יותר כשיש את גרסת הPrepare to Die Edition
- לפי Steamspy המשחק עמד על 1,093,000 בעלים בראשון ביולי 2018 (שוב, עם הבדלים של אלפים בודדים בשבוע שלפני ואחרי)
- לפי הדליפה מסטים המשחק עמד על 1,266,678
שוב, סטייה של 15% בערך בין שני המספרים, הפעם לכיוון ההפוך.

תסיק מזה איזה מסקנות שאתה רוצה... כמה נראה לך שהם סוטים בMonster Hunter? ב15%? 25%? 80%?

DrKeo כתב:אז תן לי להבין, נניח והמשחק מגיע לסביבה של 15 מליון עותקים בדוח הרבעוני הקרוב שזה לגמרי הנחה שכל אחד פה כנראה היה מניח. המשחק עמד על 8.1 מליון עוד לפני שגרסת ה-PC יצאה בכלל, כלומר גרסת הקונסולות מזמן הצפינה מ-10 מליון עותקים. אז איך בדיוק נתון כמו "7,991,000 owners" מחזיק מים? המשחק צריך להצפין במינימום מעבר ל-20 מליון יחידות כדי ש8 מליון יחידות על ה-PC יהיה מספר שקרוב למציאות.

יודע מה? אתה צודק. נניח בקיצון אחד (אפשרי אבל לא סביר) יכול להיות שגרסת הקונסולה הותיקה יותר לא מכרה אפילו עותק נוסף, ואז אנחנו מדברים על 16 מליון עותקים בערך שמתוכם חצי במחשב (בהנחה סבירה שלא נראה mass refund אחרי הסייל בסטים). בקיצון שני, יכול להיות שגרסת הקונסולה הכפילה את עצמה מאז ספטמבר ומכרה עוד 8 מליון עותקים, ככה שיחד עם הPC אנחנו עומדים על 25 מליון עותקים? אז 20 מליון עותקים שנמצאים איפשהו באמצע של הטווח בעצם ירצו אותך? ואם לא 20 אז כמה?

DrKeo כתב:לא, הפנתי אותה אליך. דברתי על ה-21 לנובמבר, פעם אחרונה שהגבת לזה.
ולא, לא "יצאתי בהכרזות בומבסטיות".

כאילו, וואט? בוא נעשה סדר:
אני אכן הגבתי בנובמבר. בתגובה שלי היה ציטוט שלך שבו כתבת "אתה לגמרי צודק". עד כאן?
אבל הציטוט שלך היה בכלל תגובה שלך (מה-31 באוקטובר) שהופנתה לעידן - ממש לא אלי. זו התגובה המדוברת שציטטתי ואתה מוזמן לראות עם מי בדיוק התכתבת ישר מעליה:
viewtopic.php?f=1&t=20&start=3425#p93551

באותה תגובה בדיוק, יצאת בהכרזה הנניח לא בומבסטית, שקולה, מתונה ונטולת hyperbole שלך: "בקיצור, steam spy הוא עכשיו ערימה של אשפה בוערת מאז ההגדרות פרטיות החדשות של סטים, אתר שאין לו שמץ מה הולך סביבו ונראה פחות מדוייק מ-VGZ במאות אחוזים". וזה כי אתה מן הסתם לא אוהב להגזים, כמו שניתן לראות מההתנסחות העדינה הזו.
כשאני הגבתי לך, בסך הכל ציינתי שאמנם יש אפשרות שההכרזה (הלא בומבסטית, שקולה, מתונה ונטולת hyperbole שלך) נכונה, אבל יש גם אפשרות קטנה שפשוט טעית בחישוב - והנחתי שהטעות שלך היתה כי המקור שהסתמכת עליו לפני שבדקת את המספרים בסטימספיי לא ציין שמדובר בנתוני מכירות של סוף ספטמבר. אם כן ידעת את שהמספרים של קאפקום מספטמבר, למה ניסית להשוות אותם למספרים של סטימספיי מסוף אוקטובר? (או לחליפין, איך הגעת לזה שבסוף ספטמבר המספרים בסטימספיי עמדו על 5-10 מליון כשהם בבירור לא?). אם בספר שלך לתקן טעות כזו מתפרש כ"עוינות" אז אני כבר לא יכול לעזור יותר...

DrKeo כתב:אבל האמת שזה עדין "בוטנים", אני מת לראות את המגילה שמחכה לי בנושא ה-PC או הדור הבא או החומרה או איפה שלא היה לנו הויכוח AMD/NVIDIA כי שם באמת מחכה לי ממתק של 3500 מילים עם blast from the past מאיזה נובמבר.

לא רוצה לאכזב אותך, אבל לא מחכה לך כלום בנושא ה-PC.... הרי תמצתתי בsigh עוד בתגובה קודמת בדיוק בגלל שאין לי עניין מיוחד לתקן ולנטפק קיר של טעויות בסיסיות בנושאי חומרה שמשתרע על חצי עשור פלוס, ככה שגם לא המשכתי בכלל לקיר הטקסט הבא. יש גבול.


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 17 אורחים

cron