אתה קצת מגזים עם "כנראה שלא נראה משחק חדש עם קריטוס עד 2040 או משהו כזה". אין לנו מושג מה התוכנית שלהם, אולי המשחק הבא הוא משחק קריטוס, ואם הרימייק יהיה בסוף סתם עטיפה גראפית שעובדים עליה 50 מפתחים, אז המשחק הבא יהיה ב31.
וגם אם הרימייק יהיה עכשיו פרוייקט שהרבה מסנטה מוניקה נשאבת לתוכו, אז כמה שנים אחרי.
יש לסנטה מוניקה צוות אחד, הכי הרבה שהם מסוגלים כרגע זה צוות בעבודה מלאה וצוות בפרי-פרודקשן. פיי מסיים פיתוח כנראה בתחילת 2027, הרימייק יכנס במקומו לפיתוח מלא. כל סממן שיש לנו כרגע מצביע לזה שהרימייק יהיה ממש דמיון מחדש ולא סתם שכבת צבע. כלומר משחק משחק, כל האחרונים לקחו 4.5.
כלומר הרימייק כנראה יצא באמצע 2031, ואז יתחילו עבודה על המשחק הבא, זה הרימייק של 2? או שזה משחק חדש של קורי? מי יודע, אבל אחרי 4.5 שנות פיתוח הוא כבר מכוון לסוף 2035 או תחילת 2036.
זה לדעתי התרחיש האופטימי למשחק קרייטוס אמיתי חדש, 2036. ואם יחליטו על רימייק 2 או משחק אטריוס, אז אנחנו כבר מדברים על 2040. ומה עם רימייק ל-3? בקיצור, אין בי שום אופטימיות למשחק קרייטוס חדש ואמיתי בעשור הקרוב.
עכשיו מעבר להערה הקצת טכנית הזו, אני לא מנסה להיות המגן של המשחק הזה כאילו זה הדבר שחלמתי שהם יעשו כשעצמתי עיניים ודמיינתי. ואני גם לא חושב שבהכרח חייבים שינויים בסדר גודל הזה כדי להיות מעניינים. אבל אני אומר שני דברים:
הראשון הוא מבחינת בניית עולם, סטינג (ברמה הכללית, לגבי העיצוב אני אגע עוד רגע), כיוון נרטיבי וכו' - אני מאוד אוהב את זה.
עוד מאז 2018 הם משחקים על הגבול הזה, וכמו שכבר אמרתי, עכשיו זה בבירור המשחק שיפתח את הדלת לעולם גדול יותר עם אפשרויות הרבה יותר גדולות למה שאפשר לעשות. אז כן, מרגיש שזה דבר שכבר התחיל להבנות, והרבה יותר מעניין ומסקרן אותי לראות איזה 'סיפור על' שנבנה ומתפרס על כמה סאגות, מאשר עוד סיפור על זעם ונקמה (בין אם אפי כמו ביוון, אישי כמו בסקנדינביה, או משהו חדש). לא שאם היה מוכרז עכשיו משחק על קריטוס פשוט במצרים לא הייתי מתרגש, אבל זה שהם לא עושים את זה יותר מרגש אותי.
כן, כיוון מעניין, רק חבל שזה לא קרייטוס. ובו, מבחינת גיימפליי או עולם או כל דבר אחר, זה נראה פשוט כמו המשך ישיר של GOW:R. שם שחקנו את אטריוס, כאן משחקים פיי, אבל בבסיס זה נראה כמו המשך ישיר על אותה קונסולה + כפתור קפיצה.
אישית הייתי מתרגש יותר אם זה היה קרייטוס, ולפחות אחד האלים שהופיע בטריילר היה אל מהטרילוגיה היוונית שיש לו הסטוריה עם קרייטוס. אם השעות הראשונות של המשחק היו קרייטוס שהגורל משיג אותו ודמות מהעבר הייתה מצליחה לחסל אותו, או לחילופין דמויות ממיתולוגיות שונות צדות אותו מהפחד שהוא ישחט גם את המיתולוגיה שלהן, והיי ו מקבלים סצנת מוות מרגשת ורק אז היינו עוברים לעולם הבא, זה היה כל כך הרבה יותר מעניין.
אני גם חושב שקונספטואלית קרייטוס הוא דמות הרבה יותר מעניינת לעולם הזה כי כל מהות חייו הייתה להרוג אלים, והנה הוא הגיע להתמודד עם ליטרלי כל השדים שלו מהעבר.
הדבר השני, הוא כמובן, אני כן די פשוט מניח שזה יהיה טוב. סומך עליהם בעיניים עצומות אפשר להגיד. לקחת עכשיו את הנוסחא המוצלחת ולהפוך אותה למשהו אחר וגדול יותר - זה מעניין אותי אם זה יהיה טוב.
אבל זה כמו שהם לקחו את הנוסחא המוצלחת של קריטוס ביוון, שיחקו איתה, והוציאו את המשחק הכי טוב בסדרה (2018, ואני מאוד, מאוד אוהב את הטרילוגיה המקורית).
אז לגבי הנקודות הפחות טובות שאני יכול לקחת מהתצוגה שהייתה בינתיים - גם אני עדיין לא מכיר את פיי וכבר אוהב את קריטוס, גם לי הקוביה הקוסמית והסרט שעל החרב נשמעו off, וגם אני לא לגמרי מחבב במבט ראשון חלק מהעיצוב הויזואלי שהם הלכו איתו פה (אבל חלק כן).
אני פשוט סומך עליהם כמו פעם שעברה, גם אז היו לי חששות.
ואולי המשחק יהיה גרוע. אני בטח לא משוכנע ב100% שהכל יתחבר רק בגלל מה שהם עשו עד עכשיו, או ש100% מהמשחק יהיה בול לטעמי, אבל אני כן מאמין שבסוף זה יהיה יותר קרוב לזה מאשר לקטסטרופה שתהרוס את הסדרה.
ולצד זה, ראינו שם גם דברים מעולים. מערכת הקרב נראית מצויין מהמעט שראינו, הייתה אווירה של סקייל מרשים. אה, וזה אחלה סטינג לfan service, וזה תמיד מרגש.
ברור שהמשחק יהיה אדיר, אבל זה המשחק היחיד של סנטה מוניקה בין 2022 ל-2031 ולעשות ספינאוף על דמות צד זה לא בדיוק איך שאני רוצה שהם ישקיעו את הכישרון המטורף שלהם.
והפיטורים בבאנג'י יצאו לפועל. מדובר באכן בחצי חברה לפחות. גם גי'סטין טרומן שהחליף את פיט פורש מראש האולפן. מדיבר בצוותים וותיקים ואיכותיים, כמו צוותי הRAIDS ותוכן הקצה, וצוותים שהיו שם עוד מזמן היילו.
נראה שלא סתם מדובר בסיום פיתוח משחק, אלא ממש חיסול האולפן, שישאר אולי רק בשם עצמו בתוך סוני. ואולי אפילו לפרק אותם לגמרי.
לא שוק גדול, אבל בהחלט מבאס.