VOXELIM

הנושא הטכני הרשמי

נוצר ע"י DrKeo·04 בדצמבר 2022

585 הודעות
KlaymanKlaymanSage
הודעות: 7,291הצטרף: 13 באפריל 2013
#575

אולי זאת הסיבה שהם לא מתרגשים מעניין ה Ram ושמים נפחים לא גדולים במיוחד בכרטיסים האחרונים?

LaskinLaskinElder
הודעות: 25,345הצטרף: 26 במאי 2013
נערך לאחרונה: 05 באפריל 2026 בשעה 11:39
#576

נשמע מדהים. לא זכור לי - איזה כרטיסים יתמכו בזה? ומתי ייכנס למשחקים לדעתך?

בנושא אחר - אחד המפתחים של RDR2 שיש לו עמוד מעולה שגיליתי בזכות הסרטון הבא - מסביר קצת את הטכנולוגיה של המים דרך דוגמת נהר אחד במדבר הארגמן:

הכל נראה ונשמע באמת מרשים והוא נכנס די לעומק.

מה שכן, יש קטע ממש מציק ומוזר, כשהמצלמה בתנועה זה נראה הרבה הרבה יותר טוב, ודווקא כשעוצרת זה נראה מטושטש ופחות מפורט. מעניין אם זה באג או פיצ'ר. ההגיון שלי אומר שאם כבר יותר הגיוני לטשטש בתנועה.

בכל אופן סופר מרשים, מטורף, אולי הפיצ'ר הכי "דור הבא" שראינו עד כה, בטח בקונסולות.
מעניין אם GTA יוכל להשתוות. בים אני מנחש שכן עם גלים וזה, אבל פה יש סימולציה בזמן אמת שאולי תהיה כבדה על משחק כמו GTA שגם ככה יש עוד מליארד דברים לסמלט.

DrKeoDrKeoSite Admin
הודעות: 44,249הצטרף: 08 באפריל 2013
נערך לאחרונה: 06 באפריל 2026 בשעה 01:58
#577
ציטוט מאת Klayman

אולי זאת הסיבה שהם לא מתרגשים מעניין ה Ram ושמים נפחים לא גדולים במיוחד בכרטיסים האחרונים?

בתאוריה זה יוכל לרוץ על כל הכרטיסים שלהם, אפילו סדרה 2000. הבעיה היא שזאת טכנולוגיה בלעדית ל-NVIDIA, כלומר המפתחת צריכה לתמוך בזה וזה גם חייב להיות חלק בהתקנה. כלומר כשאתה קונה משחק בסטים אמורה להיות חבילת טקסטורות לפשוטי העם וחבילת טקסטורות לבעלי כרטיס RTX, התקנה קטנה יותר וכל היתרונות. סטים בכלל תומכים בזה? ומה עם אפיק ושאר החנויות? אין לי מושג. זה משהו שצריך לעבור סטנדרטיזציה איכשהו.

אז אני לא חושב שזה קשור לגודל הזיכרון הקטן. יקח לזה שנים לתפוס. צריך שמיקרוסופט תשים את זה ב-DX ואז גם AMD תישם ורק אז זה יוכל להפוך לסטנדרט בתעשיה. אבל אתה יודע מי יכולה לנצל את זה ממש טוב? הסוויצ׳ 2. כלומר אם יש לה מספיק כוח AI להתמודד עם זה. גם התקנה קטנה יותר לקונסולה שיש לה רק 256GB, גם חוסך בזיכרון לקונסולה שיש לה רק 12GB וגם משפר את מהירות ה-SSD ומהירות הזיכרון. אם נינטנדו תוכל לנצל טכנולוגיה כזאת זה יכול להיות ממש מדהים בשבילם, פתאום הקונסולה הכי חלשה בשוק מביאה טקסטורות של הגדרות אולטרה במחשב ללא עלות.

ציטוט מאת Laskin

נשמע מדהים. לא זכור לי - איזה כרטיסים יתמכו בזה? ומתי ייכנס למשחקים לדעתך?

בנושא אחר - אחד המפתחים של RDR2 שיש לו עמוד מעולה שגיליתי בזכות הסרטון הבא - מסביר קצת את הטכנולוגיה של המים דרך דוגמת נהר אחד במדבר הארגמן:

הכל נראה ונשמע באמת מרשים והוא נכנס די לעומק.

מה שכן, יש קטע ממש מציק ומוזר, כשהמצלמה בתנועה זה נראה הרבה הרבה יותר טוב, ודווקא כשעוצרת זה נראה מטושטש ופחות מפורט. מעניין אם זה באג או פיצ'ר. ההגיון שלי אומר שאם כבר יותר הגיוני לטשטש בתנועה.

בכל אופן סופר מרשים, מטורף, אולי הפיצ'ר הכי "דור הבא" שראינו עד כה, בטח בקונסולות.
מעניין אם GTA יוכל להשתוות. בים אני מנחש שכן עם גלים וזה, אבל פה יש סימולציה בזמן אמת שאולי תהיה כבדה על משחק כמו GTA שגם ככה יש עוד מליארד דברים לסמלט.

האמת שיש לא מעט מערכות כאלה היום, זאת למשל עולה 150$ ועובדת ביוניטי:

משום מה כמעט אף אחד לא משתמש במערכות האלה. בכלליות יש איזה חולי בתעשיה כשבתקופת ה-360 כולם ניסו לעשות 1UP לכולם בתחום הפיסיקה. למי יש יותר הרס, למי יש יותר פיסיקה, למי יש פרווה יותר טובה וכו׳. ואז בדור הפס4 כמעט כלום לא התקדם בתחום כי המעבד היה דומה לזה בפס3 ואפילו היה צעד לאחור כי בגלל הזיכרון הענקי התחילו לאפות הכל, ואפיה היא הנטיתזה של דינמיות.

ואז עברנו לדור הפס5 ולמרות שיש לכולם את הכלים לעשות הכל דינאמי סופסוף, משום מה מפתחים עדין בונים משחקי פס4 לרוב. אז נראה שמדבר הארגמן הוא יוצא מן הכלל, כנ״ל על סארוס ובטח גם GTA6 כך שאולי 2026 תהיה השנה שבה סופסוף נצא קצת מהקופסה שאנחנו חיים בא בערך מ-2005.

ואגב, ספציפית מדבר הארגמן והשיטה שהם משתמשים שמאוד דומה לסרטון ששמתי פה, יש לה המון מגבלות שבוני השלבים של המשחק מסתירים בחוכמה. למשל שני אזורי מים לא יכולים לגעת אחד בשני, או המים לא באמת יכולים להשפך אלה רק להחליק על משטח יחסית ישר (נניח הם לא יכולים להגיע לקצה של צוק ואז ליפול כמו מפל). לא שאני מתלונן, זה מדהים, רק אומר שזה צעד ראשון מבורך ויש עוד הרבה לאיפה להתקדם.

DrKeoDrKeoSite Admin
הודעות: 44,249הצטרף: 08 באפריל 2013
#578

AMD עושה חיקוי משלה ל-mega geometry בשם DGF SuperCompression.

DrKeoDrKeoSite Admin
הודעות: 44,249הצטרף: 08 באפריל 2013
#579
LaskinLaskinElder
הודעות: 25,345הצטרף: 26 במאי 2013
#580

מה זה שווה בלי PT?!

DrKeoDrKeoSite Admin
הודעות: 44,249הצטרף: 08 באפריל 2013
נערך לאחרונה: 01 ביוני 2026 בשעה 14:39
#581

מודל חדש של Ray Reconstruction מגיע באוגוסט. המיתוג הוא תחת DLSS 4.5, כי RR הקודם היה ממותג תחת 4.0. הגרסה הקצרה היא שזה פשוט נראה טוב יותר, ובצד המפתחים יש להם יותר שליטה עליו (עד עכשיו לא הייתה שליטה בכלל). כל הכרטיסים מסדרה 2000 והלאה מריצים אותו.

StickStickSage
הודעות: 5,150הצטרף: 07 ביוני 2013
#582

אני מת על התצוגות הקטנות האלה של אנוידיה.
"איזה מכוער ה-X הקודם! איזה יפה ה-Y החדש!", ואז בעוד שנתיים:
"איזה מכוער ה-Y הקודם! איזה יפה ה-Z החדש!".

DrKeoDrKeoSite Admin
הודעות: 44,249הצטרף: 08 באפריל 2013
נערך לאחרונה: 01 ביוני 2026 בשעה 17:24
#583

כן, הם בייסיקלי לוקחים את כל הניטפיקינג של DF, מתקנים אותם ואז נותנים להם פוקוס - תראו איזה מכוער זה היה לפני!

אני אפילו לא זוכר איפה הטלביזיות האלה ב-AW2. ונניח הלייזרים בפרגמטה, בהחלט רואים עכשיו את כוונת האמן וזה שונה מאיך שזה נראה עם RR4. אבל מי היה יודע בכלל שיש בעיה? זה נראה בסדר גמור גם בלפני.

מה שכן, אני יודע איזה כאב ראש נוראי זה להשתמש היום ב-RR. העובדה שהם נותנים סופסוף למפתחים קצת שליטה מבורכת. עד עכשיו RR היה קופסה שחורה, היית יורה את המידע שלך פנימה, מחזיק אצבעות ומה שיוצא בצד השני, יוצא. עכשיו מפתחים יכולים קצת לשחק עם זה, מבורך.

DrKeoDrKeoSite Admin
הודעות: 44,249הצטרף: 08 באפריל 2013
נערך לאחרונה: 17 ביוני 2026 בשעה 19:19
#584

פרטים על UE6:

  • נועד בעיקר לשפר את ה-workflow של המפתחים, כרגע הם לא מכריזים על שיפורים טכנית (גרפית או ביצועים) אבל אומרים שמן הסתם יהיו כאלה.

  • גישה מוקדמת למפתחים לקראת סוף 2027, כלומר לקראת הדור הבא. 6.0 אמור לצאת בערך 8 חודשים מאוחר יותר, כלומר אמצע 2028.

  • הפוקוס הוא לקחת את המערכות הפצה של פורטנייט, ומערכות של UE5, ולשלב אותם יחד.

  • סוג של metaverse, הם רוצים שחפצים יוכלו לעבור בין משחקים שבנויים על UE6 וכך חפץ ששחקן משיג במשחק X יוכל להיות גם במשחק Y של מפתחת אחרת וגם בפורטנייט, ולהפך.

  • הם משחררים בקרוב שפה חדשה בשם Verse שהם יצרו לבניית עולמות גדולים ועקביים לאורך זמן.

    • מזכירה את פייתון.

    • בנויה לעשות פעולות לרוחב כמה שרתים במקביל בשביל scale ענקי.

    • מאפשרת עולמות עם כמות אדירה של שחקנים.

  • אחד הדגשים של UE6 הוא סימולציות.

  • 5.8 יהיה (כנראה) העדכון האחרון של UE5, הוא יוצא היום ומביא את mega lights (גירס כנראה הכותר הראשון שמממש את זה). הגרסה גם מפוצצת בפיצ'רים שמקשרים את UE5 לקלוד.

LaskinLaskinElder
הודעות: 25,345הצטרף: 26 במאי 2013
#585

זה היה הטק דמו הכי מגניב מתוך כל מה שהיה באנריל:

בהתחלה חשבתי שזה חיקוי מעפן של סייברפאנק אבל וואלה, נראה יותר טוב ממה שתארתי לעצמי.

לא שאני חושב שיצא יצירת מופת או משהו, אבל טכנית... חתיכת התקדמות מTHE ASCENT.