נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

מחשב, קונסולות וכל מה שאפשר לשחק בו

המנהלים: bozeman, erezronen

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42457
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 15 דצמבר 2025, 22:33

אבל הוא יותר טוב מפריים 2 ו-3, הייתי אומר שמ-3 בהפרש גדול. לא ברור לי ה-MC, ממש לא ברור.

לאסקין, גם fire emblem לא יזיז מידית את הסוויצ׳ ברבע אחוז, גם לא זינובלייד. ו-sotc או ריטרנל לא יזיזו מידית פס5 וכו׳. יש משחקים שחברת צד א׳ עושה שהם בשביל הנשמה של הקונסולה. יש למשחקים האלה משמעות גדולה לחוזק של הפלטפורמה, היוקרה והדביקות של המעריצים.

אם כבר עושים משחק פריים אחרי 18 שנים (!) אז עושים אותו כמו שצריך. וברור לכולנו מיום ההכרזה שלו, וגם לנינטנדו, שזה משחק של 4 מליון יחידות, לא 40 מליון.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 8193
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 15 דצמבר 2025, 23:01

InterAl כתב:תנאי מקדים להכל הוא שהמשחק יהיה טוב. הוא על 79 mc, בתיקו עם המשחק הגרוע והמושמץ בסדרה. זאת קטסטרופה למותג.


לא הבנתי איך הציון בכלל רלוונטי אינטר.
מטרויד פריים 1 יושב על ממוצע 97 לגיימקיוב ב2002 שהתחרות שלו היה VICE CITY,שיושב על ממוצע 95. אני לא חושב שאני מביא Hot take שאני אומר שוויס סיטי יותר טוב מכל המשחקים שיצאו ב2025.

עדיין, פריים 1 מכר 2.8M עותקים עולמית ועל המכירות ביפן עדיף בכלל להדחיק אותם.

מה גם אישית, אני הרבה יותר סומך על נדב מאשר המבקרים בנקודה הזו כי אני יודע שהבן אדם מעריץ שרוף של זה ואם המשחק היה על הפנים הוא היה הראשון לקטול אותם.
אין לסדרה הזו בעיה של איכות.(מדבר על PRIME ספציפית)

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 4332
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי InterAl » 15 דצמבר 2025, 23:29

הרוב טוענים שהוא לא ברמה של הקודמים. וכן, הם היסטורית מכרו מעט, אבל אחרי 18 שנה לגיטימי לבדוק את השוק שוב. הרבה עבר מאז, מטרוידואניה כז'אנר הפך למיינסטרים בזמן הזה. בעבר הוא היה נישה.

Laskin
Elder
הודעות: 24467
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 16 דצמבר 2025, 00:02

DrKeo כתב:לאסקין, גם fire emblem לא יזיז מידית את הסוויצ׳ ברבע אחוז, גם לא זינובלייד. ו-sotc או ריטרנל לא יזיזו מידית פס5 וכו׳. יש משחקים שחברת צד א׳ עושה שהם בשביל הנשמה של הקונסולה. יש למשחקים האלה משמעות גדולה לחוזק של הפלטפורמה, היוקרה והדביקות של המעריצים.

אם כבר עושים משחק פריים אחרי 18 שנים (!) אז עושים אותו כמו שצריך. וברור לכולנו מיום ההכרזה שלו, וגם לנינטנדו, שזה משחק של 4 מליון יחידות, לא 40 מליון.


אבל הסוויץ׳ 2 לא צריכה ״משחק נשמה״ בלעדי… תראה את המכירות. שוברים שיאים בהשקה אובייקטיבית מאוד מאוד לא מלהיבה. אין מריו ראשי או זלדה חדשים, ומוכרים כמו ששום דבר לא מכר, וזאת למרות חומרה לא מאוד אטרקטיבית ומחיר יחסית גבוה.

לגבי הציון שלו - אי אפשר להתווכח עם עובדות, הוא לא אהוב כמו הקודמים. הבנתי שבהמשך זה בעיקר מעצבן שצריך לעשות המון backtracking כדי להשיג הכל וזו טעות גדולה בעיצוב, וגם העולם הפתוח נמאס מהר. אבל כל אחד והדיעה שלו… לנדב למשל זה לא ממש מפריע בינתיים לעומת זאת בסילקסונג הוא נשבר ממש מהר, שלא נדבר על RDR2. וכן, אני מנסה לרמוז פה שנדב לא מדד לאיכות, והוא סתם אוהב את מטרויד בגלל הנוסע השמיני ורטרו, וזה מעוור אותו ;)

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42457
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 16 דצמבר 2025, 13:02

מה זה הסוויצ' 2 לא צריכה? הפכת לי לקאז? יש מותג בשם נינטנדו, הם צריכים לתחזק אותו עם משחקי איכות שגורמים לאנשים לאהוב אותם. נהדר להם שהם מוכרים בצורה הסטרית עכשיו, עוד 5 שנים זה יכול להתהפך. תמיד צריך לתחזק את זה, זה אף פעם לא נגמר. אף תאגיד לא נשאר למעלה לעד.

ובנוגע לטעם שלי, פעם אחרונה שבדקתי משחקי פריים הם משחקי פריים, אני לא בטוח מה RDR או סילקסונג קשורים. יש למשחקים הקודמים ציונים של 9+, המשחק הזה טוב מרובם. יש דיון שלם בפודקאסט משבוע שעבר של DF על זה שהם לא הצליחו להבין את הביקורות המוזרות של פריים 4 וגם אני לא מבין אותן. אולי אנחנו פשוט בומרים ומבקרים בני 24 לא מתחברים לסגנון משחק מהתקופה הזו. התלונות שכתבת שהם העלו טפשיות למדי, back tracking זה הלב של הסגנון מטרוידווניה, ליטרלי ההגדרה של הסגנון. והמדבר הוא אופציונאלי, אין בו שום דבר שאתה צריך חוץ מאשר שדרוגים טילים למניהם, השחקן בוחר כמה בא לו לבלות שם. העובדה שאין למשחק אפילו 8 הזויה ברמות לא ברורות. יש לו ממוצע יותר נמוך ממטרויד hunters או other m, זאת הזיה. זה המטרויד הכי טוב מאז פריים 1.

ואגב לא "נשברתי" בסילקסונג, לא מצאתי אותו קשה במיוחד, לפחות לא ב-10 שעות הראשונות. הוא פשוט משחק עם עיצוב META מאוד רע והרגשתי שאני מבזבז את הזמן שלי.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 8193
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 16 דצמבר 2025, 13:04

אינטר: יש לך משחק מטרוידווניה שהצליח בגדול שהוא לא במחיר של שווארמה בלאפה? :-)
במחיר של שווארמה בלאפה אתה קונה את Silksong שנותן לך עשרות שעות של תוכן איכותי+ קיבל הרחבה חינמית לגמרי ממש אתמול.
ORI וdead cells גם משחקים ממש איכותיים וממש זולים וDC משחק שאפשר לחרוש עליו שנים בלי להשתעמם בזכות הרוגלייק.

מטרויד פריים 4 לא עולה 60 שקל. הוא משחק פרמיום של נינטנדו זה הHalf life שלהם והוא עולה מחיר מלא.
כן, יש עלייה בפופלאריות של המטרוידווניה אנחנו לא בתקופה של הסימפוניה של הלילה... אבל כל העלייה הזו רק גרמה לDread לעשות 3M+ לא להפוך לHollow Knight שמוכר מעל 15M. אולי אם נינטנדו תתן למפתחים של HK לעשות משחק 2D מטרויד שנראה מושקע כמו האומנות בHK וSliksong ונינטנדו גם יתנו להם לתמחר אותו ב60 שקל.. אז אולי זה ישבור שיאים במכירות למשחק מטרויד אבל ברור לנו שנינטנדו בחיים לא ימכרו סדרת דגל שלהם ב60 שקל.

לא יודע כמה זה מעוור את נדב זו שהוא פאנבוי של מטרויד כי אני לא זוכר שזה הפריע לו לרדת על זלדה TP ציפיתי ממנו לאותה קטילה של מטרויד פריים 4 ודווקא בגלל שהקטילה הזו לא הגיעה זה דווקא לזכות המשחק לדעתי.

לא יודע זה כמו שאני הרבה יותר אחשבן לדעה של סטיק על סולס חדש מהדעה של המבקרים האלה או לדעה של הפאנבויז של פפ7 בפורום על הריימיקים מאשר המבקרים, כי שוב אני יודע שאתם אוהבים את זה.:-)

Laskin
Elder
הודעות: 24467
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 16 דצמבר 2025, 13:24

DrKeo כתב:מה זה הסוויצ' 2 לא צריכה? הפכת לי לקאז? יש מותג בשם נינטנדו, הם צריכים לתחזק אותו עם משחקי איכות שגורמים לאנשים לאהוב אותם. נהדר להם שהם מוכרים בצורה הסטרית עכשיו, עוד 5 שנים זה יכול להתהפך. תמיד צריך לתחזק את זה, זה אף פעם לא נגמר. אף תאגיד לא נשאר למעלה לעד.

ובנוגע לטעם שלי, פעם אחרונה שבדקתי משחקי פריים הם משחקי פריים, אני לא בטוח מה RDR או סילקסונג קשורים. יש למשחקים הקודמים ציונים של 9+, המשחק הזה טוב מרובם. יש דיון שלם בפודקאסט משבוע שעבר של DF על זה שהם לא הצליחו להבין את הביקורות המוזרות של פריים 4 וגם אני לא מבין אותן. אולי אנחנו פשוט בומרים ומבקרים בני 24 לא מתחברים לסגנון משחק מהתקופה הזו. התלונות שכתבת שהם העלו טפשיות למדי, back tracking זה הלב של הסגנון מטרוידווניה, ליטרלי ההגדרה של הסגנון. והמדבר הוא אופציונאלי, אין בו שום דבר שאתה צריך חוץ מאשר שדרוגים טילים למניהם, השחקן בוחר כמה בא לו לבלות שם. העובדה שאין למשחק אפילו 8 הזויה ברמות לא ברורות. יש לו ממוצע יותר נמוך ממטרויד hunters או other m, זאת הזיה. זה המטרויד הכי טוב מאז פריים 1.

ואגב לא "נשברתי" בסילקסונג, לא מצאתי אותו קשה במיוחד, לפחות לא ב-10 שעות הראשונות. הוא פשוט משחק עם עיצוב META מאוד רע והרגשתי שאני מבזבז את הזמן שלי.



הכוונה שלי לא צריכה אותו בבלעדיות לסוויץ׳ 2, והוא יכול לצאת לסוויץ׳ 1 וזה לא משנה כלום.

לגבי הטעם שלך - לגמרי צחקתי.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42457
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 16 דצמבר 2025, 13:41

Laskin כתב:הכוונה שלי לא צריכה אותו בבלעדיות לסוויץ׳ 2, והוא יכול לצאת לסוויץ׳ 1 וזה לא משנה כלום.

לגבי הטעם שלך - לגמרי צחקתי.

לא צריך אותו בכלל, הוא משחק שמוכר אולי 3-4 מליון יחידות. אבל אם כבר עושים משחק שכזה, שהסטורית גם הצטיין טכנית (וכנ"ל אפשר להגיד על המשחק הנוכחי פשוט הצטיינות על הפס3 לא בדיוק מרשימה ב-2025), והמכירות שלו על הסוויצ' 1 הן כמעט כלום, אז הוא יכל להנות מאוד מלהיות show case לסוויצ' 2.

InterAl כתב:הרוב טוענים שהוא לא ברמה של הקודמים. וכן, הם היסטורית מכרו מעט, אבל אחרי 18 שנה לגיטימי לבדוק את השוק שוב. הרבה עבר מאז, מטרוידואניה כז'אנר הפך למיינסטרים בזמן הזה. בעבר הוא היה נישה.

מטרויד דרד מכר בערך 3 מליון יחידות, כמו רוב משחקי מטרויד, אז אני לא חושב שהייתה ציפיה גדולה שפריים 4 יהיה מוכר גדול.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 4332
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי InterAl » 16 דצמבר 2025, 15:00

סאמוס ריטרנס ל-3ds מכר חצי מיליון, ע"פ אותו הגיון הם ציפו שדרד יעשה מספר דומה? ברור שלא, רק מעצם העובדה שלמשחק יש תקציב גדול בהרבה. פריים 4 צריך הרבה יותר מ-3 מיליון רק כדי להיות break even.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42457
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 16 דצמבר 2025, 15:08

ברור שפריים משחק יקר משמעותית מדרד, אני רק אומר שאני בספק שנינטנדו חשבו שפריים 4 יהיה משחק של 20 מליון יחידות. כולנו ידענו שהוא הולך להיות משחק שמוכר כמה מליונים בודדים, אני משער שגם נינטנדו ידעו את זה כשהם אשרו את הפיתוח של המשחק.

אני לא יודע מה נינטנדו מצפה מהפרנצ'ייז, אבל זה מרגיש כאילו הוא לעולם לא יפרוץ את המחסום של כמה מליוני יחידות בודדות. כל פעם כשנינטנדו מכריזה על משחק מטרויד חדש אני מרגיש שהם עושים למעריצים ג'סטה. בערך כמו כשסוני אשרו את הפיתוח של saros אחרי שריטרנל לא עשה אפילו מליון יחידות.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 4332
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי InterAl » 16 דצמבר 2025, 15:27

ברור שבמינימום מצפים שיהיה רווחי... אם דרד עשה 3, הגיוני לצפות שכניסת AAA ראשית תעשה הרבה יותר מזה. הבעיה שהוא פשוט לא טוב מספיק, יש קונצנזוס שמדובר במשחק מאכזב.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 8193
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 16 דצמבר 2025, 15:47

שוב, אם היה פה קשר כלשהו לאיכות מטרויד פריים 1 היה צריך למכור על הקיוב לפחות איזה 7M. או לכל הפחות 4M כמו זלדה. הוא יצא מוקדם יחסית בחיים של הפלטפורמה והיה לו זמן למכור את כל זה עד 2006. הוא לא מכר את זה כי אין פה שום קשר למבקרים או לאיכות אלא לאופי של סדרת PRIME ומטרויד בכלל.

סמאוס ריטרנס זה ריימיק שיצא שה3DS כבר היתה קונסולה מתה משחק כזה שהוא ריימיק שרוב היוזרבייס של הקונסולה כבר עבר הלאה ברור שלא יכול להוכיח כלום.
כשהוא יצא לא ידעתי אפילו איפה ה3DS שלי.

Laskin
Elder
הודעות: 24467
הצטרף: 26 מאי 2013, 14:06

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי Laskin » 16 דצמבר 2025, 16:59

DrKeo כתב:לא צריך אותו בכלל, הוא משחק שמוכר אולי 3-4 מליון יחידות. אבל אם כבר עושים משחק שכזה, שהסטורית גם הצטיין טכנית (וכנ"ל אפשר להגיד על המשחק הנוכחי פשוט הצטיינות על הפס3 לא בדיוק מרשימה ב-2025), והמכירות שלו על הסוויצ' 1 הן כמעט כלום, אז הוא יכל להנות מאוד מלהיות show case לסוויצ' 2.


אז היו יכולים פשוט להוסיף לו RTGI, השתקפויות RT וצל RT וכבר היה לך פה משחק מרשים בהרבה.
העובדה שהוא גם לסוויץ׳ 1 לאו דווקא אמורה למנוע ממנו להראות הרבה יותר טוב מאיך שהוא על הסוויץ׳ המקורית.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42457
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 16 דצמבר 2025, 17:07

InterAl כתב:ברור שבמינימום מצפים שיהיה רווחי... אם דרד עשה 3, הגיוני לצפות שכניסת AAA ראשית תעשה הרבה יותר מזה. הבעיה שהוא פשוט לא טוב מספיק, יש קונצנזוס שמדובר במשחק מאכזב.

המשחק יהיה רווחי, הוא לא בדיוק בתקציב של 300 מליון, אני בספק אם גם ב-50 מליון.


Laskin כתב:אז היו יכולים פשוט להוסיף לו RTGI, השתקפויות RT וצל RT וכבר היה לך פה משחק מרשים בהרבה.
העובדה שהוא גם לסוויץ׳ 1 לאו דווקא אמורה למנוע ממנו להראות הרבה יותר טוב מאיך שהוא על הסוויץ׳ המקורית.

יכלו לעשות כל מני דברים, הבעיה של המשחק היא שהוא נבנה נטו לסוויצ' 1 וגרסת הסוויצ' 2 הייתה afterthought. אבל האפשרות להפטר לגמרי מגרסת הסוויצ' 1 הייתה טובה פי כמה, ביחוד כשהמשחק מפוצץ בחרא להסוואת זמני טעינה מה שלא היה אם המשחק היה בלעדי לסוויצ' 2. להתחשב בזה שגרסת הסוויצ' 1 היא בקושי 20% ברוב המקומות שראינו נתונים בהם, באמת שהיא לא הייתה צריכה להיות קיימת.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 4332
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי InterAl » 16 דצמבר 2025, 17:53

עבדו עליו 8 שנים, למעלה מ-200 מפתחים ברטרו, עם 20 סטודיואים שונים שמופיעים בקרדיטים. זה בקלות משחק של 100+ מיליון.

גלאס, הקשר הוא שאיכות היא כמעט תמיד תנאי הכרחי אבל לא מספיק. יש המון משחקים איכותיים שמוכרים לא משהו. יש מעט משחקים בינוניים ומאכזבים שמוכרים טוב.

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 8193
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 16 דצמבר 2025, 18:36

אינטר, אני מסכים שציונים גבוהים יותר, הם הכרחיים כדי שהמכירות יגיעו למקסימום הפוטנציאל שלהם. כאילו התקרה של מטרויד פריים זה 3M עותקים. אז כן אני, לגמרי רואה מצב שהביקורות האלה יגרמו לו לעשות 1.4M -2M במקום ה3M שהוא מסוגל להגיע אליהם, אבל הם לא ישנו את התמונה בגדול. :-) המשחק יישאר נישה להארדקור עד שיהיה רייבוט.
הוא לא היה מוכר פתאום 9M או אפילו 5M אם היה לו ממוצע 96.

עוד משהו שאני לא מבין זה כמו שנדב אמר, מורידים למטרויד פריים 4 על זה שהוא משחק מטרויד פריים אמיתי? אני חשבתי שהציונים הנמוכים זה בגלל השותפים שלך ובגלל שהפכו את המשחק לHalo 4. עד שלאסקין לא ציטט אותם לא ידעתי שיש ביקורות כאלה, שמתלוננות על זה.

אני מוצא את זה מוזר מאוד מצד המבקרים. זה כמו שייצא מחר נסיך פרסי תלת מימדי חדש והמבקרים יגידו "עוד פעם הפרסי הזה?" עוד פעם הוא שולט בזמן? עוד פעם הפרסי הזה מקפיא מים ועושה מהן פלטפורמות? שזה בדיוק הקטע, שלא היה נסיך פרסי תלת מימדי חדש 15 שנה, כל הקטע זה שזה מרגש שהוא יהיה דומה למשחק האחרון, כי 15 שנה לא היה לנו כזה.

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 4332
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי InterAl » 16 דצמבר 2025, 19:55

דעה לגיטימית שממילא לא היה מוכר 5 מיליון. אבל זה כנראה לא מה שנינטנדו חשבו כששפכו עליו את הסכומים ששפכו. ודוגרי אין סיבה להאמין אוטומטית שהוא לא יכול להגיע ל-5 כשהולו נייט עשה 15 בשקט.

לגבי הביקורות, לא הורידו לו סתם על בקטראקינג אלא על בקטראקינג גרוע לטענתם. כמו הצורך לעבור כל פעם את המדבר המשמים שהוא סתם פילר ברובו, ושעיצוב השלבים לרוב לינארי ופחות טוב מהטרילוגיה.

kririn
Sage
הודעות: 5444
הצטרף: 14 אפריל 2013, 15:40

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי kririn » 16 דצמבר 2025, 20:10

אני חושב שהרבה פה מגזימים
המשחק ניראה גרפית כמו משחק ps3 מאוד טוב
כאילו לקחו מהטופ של ps3 ושיפרו רזולוציה בגרסת הסוויץ 2

זה לא רמה גרפית של ps4 ורחוק מאוד מps5

אבל חוץ מיוטיוב , שרואים את המשחק על טלוויזיה נורמלית
זה ניראה מצוין לטעמי
הגרפיקה פשוטה , אבל מאוד חלקה

בעניין מחיר , מומחה אני לא
מהמר על 20 מיליון

בעניין מכירות , זאת נינטנדו
המשחק ימכור שנים על הסוויץ 2
אני כן מאמין שיעבור 5 מיליון

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42457
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 16 דצמבר 2025, 20:59

פריים 4 משחק פס3, אין משחק פס3 עם תקציב 100 מליון חוץ מGTA4/5. פריים 4 עבר בלגנים של פיתוח, החליף ידיים באמצע. אין לך מושג כמה עובדים עבדו עליו וכמה על דברים אחרים (אולי משחק עתידי, והיו גם רימייקים ופורטים בדרך). רטרו חברה שהתפרקה לגמרי לאורך השנים, אולי יש להם 200 עובדים היום (יש להם?) אבל לך תדע כמה היו להם לפני 6 שנים, וכמה מהעובדים היו על פריים 4. כלומר, זאת נינטנדו, אם הם שמו 100 מליון על משחק פריים עם פוטנציאל מכירות של 3-4 מליון אני צנצנת. הם בקושי שמו את הסכום הזה על TOTK שמכר 30 מליון עותקים. זה בייסיקלי הופך את פריים 4 למשחק הכי יקר שנינטנדו אי פעם עשו, אז תן לי לפקפק בזה.

ובנוגע לשלבים ו-backtracking, הם לא שונים מדי ממשחקים קודמים. כל אחד מהם מסלול לינארי מתפצל עם חלקים שהם inter connected, פריים קלאסי. חלקם יותר לינארים מאחרים, תלוי בשלב, בדיוק כמו במשחקי פריים קודמים. אם התלונה היא שכל שלב הוא נפרד לגמרי מהאחרים בגלל המדבר, אני אזכיר שזה היה ככה גם בפריים 3 שבו כל שלב היה כןכב לכת אחר והיית טס בינהם והליך הטיסה היה לוקח בערך דקה מרגע הכניסה לחללית ועד היציאה ממנה. בפריים 3 היית טס בין 5 כוכבים נפרדים, בפריים 4 אתה נוהג בין 5 אזורים נפרדים. הנהיגה מאזור לאזור לוקחת בדיוק 40-90 שניות, המדבר קטן והאופנוע מהיר, אלה אם אתה מחליט לעשות פעולות צד. אישית יותר נהנתי לנהוג באופנוע שהוא כיפי למדי למשך דקה מאשר סדרת האנימציה של החללית בפריים 3 שגם היו לוקחות בערך דקה.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
glass man
Sage
הודעות: 8193
הצטרף: 11 יוני 2018, 22:33

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי glass man » 16 דצמבר 2025, 22:19

אינטר: אני קניתי את הולו נייט ב20 שקל במבצע. אפשר למצוא את מטרויד פריים 4 במחיר כזה במבצע? יהיה אפשר אי פעם לקנות אותו במחיר כזה? אף פעם לא הייתי קונה את
הולו נייט אם היה עולה 225 שקל ונראה לי שהמפתחים של HK מסכימים איתי כי הוא לא עולה 225 שקל.

אי אפשר להפריד את ההצלחה של הולו נייט מהמחיר הזול שלו אתה יודע את זה.

בנוגע לתקציב של מטרויד פריים 4 רצות שמועות שהתקציב הוא 100M דולר, בואו נהיה סחבקים ונגיד שבגלל כל הרייבוטים שהמשחק עבר, כולל התקופה שנאמקו פיתחו את המטרויד פריים 4 שלהם כולל השיווק הסופי הכל באמת הגיע ל100M דולר.

עדיין זה לא מוכיח שנינטנדו חשבו שהוא ימכור 5M הגיוני שהם פשוט החליטו לספוג את העלויות הלא צפויות של ה8 שנים האלה כי הם הבטיחו את המשחק לקהל הארדקור שלהם.

המשחקים של נינטנדו שהגדילו את המכירות שלהם משמעותית עשו את זה רק כשהם עשו רייבוט שמזמין את הקאזואלים לתת לו צא'נס.
פייר אמבלם הפכה מסדרה שמוכרת 500 אלף עותקים בקושי לסדרה שמוכרת 3-4M עותקים וזה קרה רק בזכות שהם הפכו אותו לקאזואל שנותן לכבות את הparma death
זלדה הפכה מסדרה שמוכרת 6M-7M-8M במקרה הכי טוב ו4M במקרה הרע לסדרה שמוכרת מעל 30M אחרי שהיא הפכה לעולם פתוח וזה עשה חשק לקאזואלים שאוהבים עולם פתוח לתת לה צאנס בנוסף להארדקורס שאהבו את החזרה למקורות על הדרך.

פריים לא עברה רייבוט כזה, בנתיים נינטנדו עושים עם פריים 4 את אותה טעות שהם עשו עם זלדה SS לשים, מלא דמויות שעוזרות לך ונותנות טיפים בתקווה שזה ימשוך קאזואלים אבל הקאזואלים לא יודעים בכלל שהעזרה הזו נמצאת במשחק ואת הארדקורס כמונו הם מעצבנים, אז זה רק הורס.

סמל אישי של המשתמש
DrKeo
Site Admin
הודעות: 42457
הצטרף: 08 אפריל 2013, 23:19

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי DrKeo » 16 דצמבר 2025, 23:00

אם נינטנדו ראו שהפיתוח בעייתי והתקציב הולך לגדול לתקציב הכי גדול של משחק נינטנדו אי פעם הם היו צריכים לבטל אותו. אף חברה לא זורקת 100 מליון דולר לפח בשביל הבטחה, הם לא אביר מהמאה ה-11. משחקים מבוטלים כל הזמן, משחקים נדחים כל הזמן, למי אכפת שהם הבטיחו משחק? אז הבטיחו, גם סוני הבטיחו את TLG ואת AGENT לפס3 ובסוף אחד יצא בלעדי לפס4 והשני לא יצא בכלל. למי אכפת מהבטחה? בטח שלא לבעלי המניות כשמדובר בפרנצ'ייז יחסית חסר חשיבות כמו מטרויד, זה לא זלדה או פוקימון.

ומעניין מה שאתה אומר על קז'ואליזציה, כי מריו אודסי וזלדה BOTW היו המשחקים הכי הארד קור של נינטנדו מאז הגיימקיוב ושניהם הפכו למוכרים הכי גדולים של הפנצ'ייז בהפרש של פי 3-4. אין לי שמץ מה צריך לעשות כדי להפוך את מטרויד למשחק שמוכר 20 מליון יחידות. אני יודע מה צריך לעשות כדי לעשות משחק מטרויד טוב, אבל לא איך לגרום לו למכור לנינטנדואיסט הממוצע. אני ממש בספק אם מטרויד לא מוכר בגלל שהוא יותר מדי הארד קור, הייתי אומר ש-BOTW שמכר 30+ מליון יחידות משחק הרבה יותר הארד קור ממנו.

אם הייתי צריך לשים אצבע על למה פריים 4 לא מבצע יותר טוב אז זה לא המשחק עצמו או האיכות שלו, הרי האמברגו ירד ביום שהמשחק יצא כך שהמכירות הראשוניות נעשו לאנשים שלא היה להם מושג על איכות המשחק. את האצבע שלי אני שם על מחלקת השיווק של נינטנדו. פריים 4 שווק בצורה בזיונית, המשחק נראה נורא בטריילרים. אני פאנבוי מטרויד והמשחק נראה לי גרוע מטריילר לטריילר. לא צריך זיכרון ארוך כדי לזכור שלפני שבועיים אמרתי שאני אקנה אותו כי זה מטרויד פריים אבל הוא נראה מאוד מדאיג. שיווק פשוט נוראי.
We're just normal men. We're just innocent men

סמל אישי של המשתמש
InterAl
Veteran
הודעות: 4332
הצטרף: 15 אפריל 2013, 00:29

Re: נושא מכירות התוכנה והחומרה העולמיות

הודעהעל ידי InterAl » 17 דצמבר 2025, 00:56

המחיר של הולו נייט לא רלוונטי, הוא מוכיח שיש עניין גדול בז'אנר שהפך למיינסטרים. אבל אני לא טוען שזה בהכרח מצביע על פוטנציאל המכירות של מטרויד. אני רק טוען שאין סיבה להניח את ההיפך. המכירות ההיסטוריות של הסדרה מלפני 20 שנה לא כ"כ רלוונטיות כשתנאי השוק משתנים (ראה למשל את סולס ומונסטר האנטר שהפכו מנישה של מיליון פלוס למיינסטרים של 30 מיליון בהמשך).

לגבי התקציב של פריים 4, אני חושב שבכל מקרה הם ידעו שמדובר על עשרות מיליונים בטווח הגבוה. אני מנחש שדרד עלה סביבות ה-30+ מיליון, אנחנו יודעים שאורי האחרון עלה פי כמה מהראשון שעלה סביבות ה-6 מיליון דולר, ופריים 4 שם את כל אלה בכיס מבחינת הסקופ של הפרויקט. וזה בלי לדבר על הביטול, שיווק וכו'.


חזור אל “פורום משחקים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 29 אורחים