איזה take טפשי. האסטרטגיה הזו היא היחידה שעבדה אי פעם בתעשיה, כל קונסולה מצליחה וכל קונסולה לא מצליחה בהסטוריה של התעשיה ישמו את אסטרטגיה הזו. כלומר האסטרטגיה היא לא הבעיה, הישום הוא הבעיה. אולי ללכת באסטרטגיה של הבלעדיים לא מבטיח הצלחה, אבל זאת ליטרלי הדרך היחידה להצליח.
'ליטרלי הדרך היחידה לנצח' ו 'כל קונסולה מצליחה יישמו את האסטרטגיה הזו'. אז איך אתה יכול לקבוע שיש רק דרך אחד לנצח?
אם 2 דורות אני מנסה ליישם אסטרטגיה ונכשל, אז אולי, רק אולי, האסטרטגיה הזו לא משחקת לחוזקותיי ואני צריך לעשות משהו אחר?
ואם שוב נזכיר את 'העובדות הפשוטות': מכשיר שהוא בליבתו PC = מכשיר שכל כולו הוא משחקים, שירותים ופיצ'רים 'בלעדיים', קרי, לא זמינים ללקוחות פלייסטיישן ונינטנדו -- ובהיקפים שמגמדים כל ניגון על 'בלעדיות' שקונסולה קלאסית יכולה לתת.
אבל אתה משקר, כי אתה מתחיל ב-2013 - השנה בה הם נטשו את מה שהצליח להם בענק עם ה-360 והתחילו ״להתבלבל״. אם רק יחזרו לימים האלה - הם יכולים לחזור בענק.
אני מתחיל ב 2013 כי שם מתחילה התקופה של הקונסולה המודרנית שמוגדרת ע"י שני דברים עיקריים:
1) פרופיל וספרייה דיגיטלית שנשארים איתך לעד. כל משחק שקנית מאז 2013 אתה יכול להמשיך ולשחק ב2020 על הפס5 וב2028 על הפס6.
2) עלייתם של משחקי ה GAAS, משחקים שתמיד נשארים רלוונטיים, שתמיד חוזרים אליהם וכל היסטוריית המשחק והרכישות נשארת איתך על פני דורות חומרה.
אין דרך חזרה. דור קונסולה חדש לא מתחיל מאפס. אנשים לא רוצים לוותר על הספרייה שלהם ועל ההיסטוריה שלהם. לא, אנשים לא ישאירו 2 קונסולות מחוברות לטלוויזיות. וכשיבוא הזמן שהם משאירים רק את החדשה המחוברת, למה שישאירו את זו שבלי כל הספרייה שהם בנו במשחק 2 דורות? אז המוטיבציה להמשיך לקנות את ה brand שהיה לך עצומה.
כל עוד המתחרות לא קורסות לתוך עצמן, למיקרוסופט אין סיכוי להישאר תחרותית דרך אותה אסטרגטיה ישנה שנכון להיום תמציתה היא "נקווה שנצליח לשגר 2-3 משחקים בלעדיים בשנה (שהם גם על המחשב), ושהם יהיו טובים מספיק/שהשוק יהיה אכפת לו מהם דיו כדי שיזיזו מספיק קונסולות כדי להפוך את זה למשתלם".
ברור שקאז משקר, כי אם הוא יצטרך להתיחס ל-360 כל הטיעון שלו עולה בלהבות. כשהם היו מפוצצים בבלעדיים טובים עם קונסולה טובה ומחיר טוב הם נצחו את פלייסטיישן, שוק גדול, נכון?
הרי הוא לא מסוגל להתיחס לעניין, לזה שה-X1 שוגרה כמכונת טלביזיה וקינקט, חלשה ומעפנה ב-100$ יותר מהפס4 ודור שלם הם ניסו להתאושש מזה (ויחסית הצליחו להתחשב ב-50+ מליון יחידות). ושדור ה-XSX התחיל עם קרוס ג'ן ובלעדיים בתחת שאף אחד לא רצה ועד שסופסוף הם כמעט הגיעו לנחלה, הם עשו את הקאז והתאבדו עם אסטרטגית צד ג' הזיה.
לא היה להם דור שבו הם דחפו בכל הכוח עם בלעדיים טובים מאז ה-360, הדור בו הם אשכרה הצליחו לנצח.
'דור ה XSX שהתחיל עם קרוס-ג'ן'. כלומר, בדיוק כמו הדור של הפס5 שהוכיח שקרוס-ג'ן לא בלם מכירות של הקונסולה החדשה?
'עד שסוף סוף כמעט הגיעו לנחלה'....
pray tell, איזה נחלה בראש לך? באיזה מציאות אלטרנטיבית אתה חי? מה, אינדיאנה ג'ונס פתאום היה מעיף קונסולות? Avowed היה מעיף קונסולות? Outer Worlds 2 היה מעיף קונסולות? איזה פאקינג נחלה?! סטארפילד היה ונותר כמשחק הכי גדול שהיה למיקרוסופט להציע בדור הזה. הוא היה בלעדי בטון יצוק. הוא לא עשה דבר למכירות של XBOX.
איזה בלוף אתה מנסה למכור? שום דבר לא היה משתנה ב fortunes של ה Series X אם מיקרוסופט לא הייתה מכריזה שהיא מתחילה להוציא משחקים לפלייסטיישן.